Πέμπτη 18 Ιουλίου 2013

Σώβρακα










Όταν ήμουν μικρός η μάνα μου έλεγε να φοράω πάντα καθαρό σώβρακο πριν βγω έξω γιατί αν μου συνέβαινε κάτι και πήγαινα στο νοσοκομείο δεν έπρεπε να με δουν με βρώμικο.

Πράγματι, τα σώβρακα που φοράμε στον κώλο μας, τις αρχές μας, την ηθική μας, τον πολιτισμό μας, τον χαρακτήρα μας, την ...δημοκρατία μας, μιλάνε για ένα και ένα μόνο πράγμα: Την ανατροφή που μας έδωσαν, ή όχι, οι γονείς μας, και το κατά πόσο μας κρατούσαν, ή όχι, καθαρούς.

Σ' αυτήν την κοινωνία, που έφτασε στο σημείο να μην υπάρχουν πλέον λεφτά για να καταχραστούνε και να κλέψουν οι δημοκράτες, μιλάμε ώρες ατέλειωτες για το αν πρέπει ο τσίπρας να κάνει στάση πληρωμών μια και δε θέλουμε ρε αδερφέ να πλερώσουμε. Κι αν πρέπει να καθόμαστε στο σπίτι λόγω απεργίας ή λόγω του ότι απολύσανε τον χαραμοφάη κώλο μας.

Αλλά δεν δίνουμε στιγμή να συζητήσουμε για το αν τα σώβρακά μας είναι καθαρά.

Τι ψάχνετε τα κατάστιχα των αρχαίων υμών προγόνων; Πριν καν φτάσετε να παριστάνετε ότι έχετε κράτος και κοινωνία, τρομάρα σας, ρίχτε μια ματιά γύρω σας στο σκουπιδαριό στους δρόμους και τις παραλίες σας. Ρίχτε μια ματιά στα παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα. Ρίχτε μια ματιά στους μοτοσικλετιστές και τους ποδηλάτες για τους οποίους τα φανάρια και οι πινακίδες δεν ισχύουν. Ρίχτε μια ματιά στις ουρές στα ταμία, ρίχτε μια ματιά στους έξυπνους που περνάν όλους όσους περίμεναν στο φανάρι και στρίβουν πρώτοι μπροστά από τους άλλους. Και ελέγξτε πόσοι επιβάτες πληρώνουν εισιτήριο στα μέσα μεταφοράς.

Μόνο τον τρόπο που οδηγείτε κοιτάξτε, κάφροι, και τον τρόπο που παρκέρνετε. Και δεν μιλάω μόνο σ' αυτούς που πετάνε τα σκουπίδια τους όπου βρουν σε δρόμους και παραλίες αλλά και σ' εκείνους που δεν τα μαζεύουν επειδή δεν είναι δικά τους.

Για το κατάντημα του κωλοχανίου της αυθαίρετης δικαιολογίας που ονομάζετε κοινωνία δεν φταίνε ούτε οι κακοί τραπεζίτες, ούτε καν η παιδεία. Τι να σου κάνουν στο τέλος οι δάσκαλοι που και οι ίδιοι οδηγούν στους ίδιους δρόμους και πετάνε τα σκουπίδια τους στα ίδια μέρη με τους μαθητές τους.

Οι γονείς σας φταίνε και η ανατροφή που δε σας έδωσαν.

...ναι, ναι, ναι: δεν πρέπει να μιλάει κανείς κάθετα και οριζόντια γιατί υπάρχουν και εκείνοι τους οποίους δεν πρέπει να τους παίρνει η μπάλα. Καληνύχτα. Για την κοινωνία μιλάω σαν σύνολο και σαν μέσο όρο. Την κοινωνία του κωλοχανίου της αυθαίρετης δικαιολογίας όπου δικαιολογείται η χούντα γιατί μας αρέσει που έκλεισε την ΕΡΤ. Όπου δικαιολογείται να απαιτείς από πολίτες να διαφωνούν με εικαζόμενες συναινέσεις ενυπογράφως γιατί σ' αρέσει να παριστάνεις ότι είσαι γιατρός. Όπου τα πάντα δικαιολογούνται γιατί το αποτέλεσμα μας πάει ρε αδερφέ. "Ωχ παράτα μας και ξέρω εγώ που παρκέρνω: μόνο δυό λεπτά θα κάνω να πάω στην εφορία κι έφυγα, και την γόπα δεν την έριξα εγώ στο πεζοδρόμιο, ο λαθρομετανάστης την έριξε! Ο λαθρομετανάστης ρε μ' έκανε ρατσιστή!"

Όταν κοιτάν απ΄έξω την κοινωνία σας και τους δρόμους των τσιμεντένιων αυθαίρετων κουτιών που λέτε "πόλεις", τους γονείς σας μέμφονται για την ανατροφή που δε σας έδωσαν.

Και σας έμαθαν να βγαίνετε έξω με χεσμένα σώβρακα.

Άντε τώρα να αναλύσετε την διεθνή οικονομία και την πολιτική της δημοκρατίας σας, να σας χαρώ.





...πολύ θυμωμένο; λίγο θυμωμένο; θέλει καμιά αλλαγή;





...γιατί άραγε ο Έλληνας "μισεί" τόσο το περιβάλλον του και το περιφρονεί εμπράκτως κάνοντάς το έναν απέραντο εκτός σχεδίου σκουπιδότοπο; γιατί περιφρονεί επιθετικά όλους τους γύρω του στις ουρές, φανάρια, δρόμους... τι είναι αυτό που τον κάνει να επιτρέπει στον εαυτό του να φέρεται έτσι. Και, δεδομένου ότι αυτή η συμπεριφορά και αυτές οι παρατηρήσεις μιλάν για ένα επίπεδο θεμελιώδες σε μια κοινωνία, πως περιμένει ότι επί τέτοιων βάσεων μπορεί να προχωρήσει στην πολιτική και την οικονομία εγχώρια και διεθνή;















 





υγ. Επιμορφωτική παραδρομή: Η κβαντική φυσική μας διδάσκει ότι το συντομότερο δυνατό μόριο χρόνου στην κοσμολογία υφίσταται και προσδιορίζεται από την διάρκεια χρόνου από το πράσινο φανάρι μέχρι το κορνάρισμα εκείνου που προσπαθεί να κάνει έρωτα στην εξάτμιση του αυτοκινήτου σου.










14 σχόλια:

  1. Λυπάμαι που θα το πω Δημήτρη, αλλά την παροιμία "Στου κουφού την πόρτα..."
    την ξέρεις.
    Δεεεεεν αλλάζει αυτός ο λαός, Δημήτρη.

    Και βασικά δεν πιστεύω πως είμαστε στο σύνολό μας έτσι. Αλλά οι 5...οι 10 που κάνουν τη ζημιά, είτε κλέβοντάς την σειρά, είτε παρκάροντας όπου να είναι, είτε βρομίζοντας όπως σωστά αναφέρεις είναι αρκετοί με την ατιμωρησία που μας χαρακτηρίζει, να χαλάσουν όλη την εικόνα.
    Και είναι τόσο απλά τα πράγμτατα.
    Αντί το κράτος να θέλει να ξεζουμίσει τους έρμους τους συνταξιούχους και να βάλει χαράτσι ακόμη και στα κοτέτσια θα ήταν πολύ πιο απλό να μαζεύει πρόστιμα από παρανομα παρκαρίσματα.
    Και έσοδα θα είχε και τάξη θα έμπαινε.
    Αλλά θέλει ;

    ....δε θέλει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό ακριβώς, όπως το είπες, Scarlett, ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ. Δεν το ενδιαφέρει. Κάνει τον ανήξερο. Γιατί είναι πιο εύκολο και βολικό να παριστάνει ότι έχει ιδέα από οικονομία και πολιτική παρά να παραδεχτεί ότι η κοινωνία και η πολιτική ξεκινά στην συνείδηση και την ανατροφή και τον χαρακτήρα.

      Φυσικά είναι αυτονόητο ότι αυτά δεν ισχύουν για όλους. Αλλά δεν είναι δικαιολογία. Και σε άλλες χώρες κάνουν σκουπίδια, αλλά εκεί τα μαζεύουνε οι ντόπιοι ή ο επόμενος που θα κάτσει σε εκείνο το σημείο του πάρκου, γιατί το ζήτημα δεν είναι ποιανού είναι τα σκουπίδια, αλλά σε ποιόν ανήκει ο χώρος, και πως φερόμαστε μέσα στο "σπίτι μας" το οποίο δεν τελειώνει στην εξώπορτά μας... Αυτοί που δεν κάνουν σκουπίδια απλά γυρίζουν το κεφάλι αλλού. Αυτοί που οδηγούν σωστότερα απλά διαφημίζουν τι σωστοί οδηγοί που είναι οι ίδιοι αλλά το κακό παραμένει.

      Είναι αλήθεια ότι και αλλού υπάρχουν εκείνοι που θα παραβούν τον νόμο στον δρόμο. Μόνο που ΕΚΕΙ, την στιγμή που η αριστερή σου ρόδα πατήσει την συνεχή διαχωριστική γραμμή, ξαφνικά, θαυματουργά, θα δεις δυό μπλε φώτα να αναβοσβήνουν στον καθρέπτη σου και θα γίνεις φτωχότερος 200-300 Ευρώ. Κι αν τό 'χεις ξανακάνει δυό τρεις φορές θα χάσεις την άδεια οδήγησης επί τόπου.

      Τελικά, πράγματι, όπως λες, αν είχαμε στους δρόμους ανθρώπους να διατηρούν τον νόμο, να επιτηρούν την νομιμότητα, και να κόβουν πρόστιμα δεν θα είχαμε ούτε ανεργία ούτε έλλειμα.

      Αλλά, στου κουφού την πόρτα... όσο θέλεις βρόντα... και μετά βγαίνει ο γείτονας και φωνάζει ότι εκείνος δεν είναι ο ίδιος κουφός αλλά ο άλλος ο κουφός φταίει του διπλανού κουτιού (συγγνώμη, διαμερίσματος).

      Καλό σου απόγευμα :-)

      Διαγραφή
  2. Δεν συμφωνω καθολου με αυτα που γραφετε. Οι ελληνες ειναι ο πιο πειθαρχικος λαος. Ουτε σκουπιδια πετανε πουθενα (εχω δει μαλιστα να μαζευουν σκουπιδια άλλων), ουτε παραβαινουν τον ΚΟΚ, ουτε στριμωνονται στις ουρες. Τυπος και υπογραμμος, ποτέ δεν φωνάζουν, ποτέ δεν ενοχλούν. Ευγενικοτατοι.

    Δεν χρειαζονται δε καμμια αστυνομευση και κανενα προστιμο. Οι ελληνες φερονται σωστα και με σεβασμο, ακομα και οταν δεν τους ελεγχει κανεις.

    Και δεν τα γραφω ειρωνικα ολα αυτα. Τα εννοω μεχρι κεραιας!

    Ολα τα παραπανω που αποδιδω στους ελληνες ειναι αληθινοτατα. Συμβαινουν ... στην Γερμανια!

    Κατι που μπορει να σημαινει μονο ενα πραγμα: ολοι οι ελληνες αγαπαμε την Γερμανια!
    Και μισουμε την Ελλάδα :-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έξοχος!!! :-))))))

      Η αλήθεια να λέγεται, και την είπες πεντακάθαρα, μέχρι κεραίας :-)
      (και η αντιπροσωπεία από Μασαχουσέτη συμφωνεί)

      Οι γονείς των μεταναστών εξαιρούνται της παρούσης αναρτήσεως.

      Διαγραφή
  3. Εδω θα διαφωνήσουμε πειρατή (πρώτη φορά θα είναι; ;-) )
    Οι Ελληνες στη Γερμανία, όπως και οι Γερμανοί στην Γερμανία είναι τύπος και υπογραμμός , γιατί αν μπορούν ας κάνουν κι αλλιώς. Τα πρόστιμα θα πέσουν βροχή και χωρίς καθυστέρηση. Φέρε οποιονδήποτε ξένο μερικά χρόνια στην Ελλάδα, και το πότε θα αποκτήσει ελληνικές συνήθειες, θα είναι θέμα χρόνου. Δε λέω ότι θα πετάει τα σκουπίδια του δεξιά και αριστερά, αλλά και παράνομα θα παρκάρει και τη σειρά θα σου κλέψει και χίλια δυο άλλα. Μέσα στην ζούγκλα , λίγο δύσκολο να το παίξεις λόρδος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν υπάρχει αμφιβολία, όπως έγραψα και παραπάνω, ότι η αστυνόμευση παίζει μεγάλο ρόλο. Όπως μεγάλο ρόλο παίζει και ο σεβασμός προς τον άλλον (ο πραγματικός σεβασμός) που στην Ελλάδα απλά δεν υπάρχει. Στην καλύτερη περίπτωση αναγνωρίζω γλυκανάλατο προσωπείο ευγένειας με ζαχαρίνη. Σεβασμό πραγματικό σπάνια έχω δει. Δεν έχουν μάθει στην ανατροφή τους τι σημαίνει σεβασμός για οτιδήποτε: μόνο υποκρισία.

      Δεν είμαι σίγουρος ότι οι ξένοι που ζουν στην Ελλάδα επηρεάζονται από τον νόμο του Πάβλοφ. Έχω γνωρίσει Άγγλους, Αμερικανούς, και μια Ιταλίδα που ζούνε χρόνια, δεκαετίες στην Ελλάδα, και δεν έχω προσέξει "μεταμόρφωση. Μάλλον επιμονή στο ποιοί είναι, κόντρα στα θέματα που συζητάμε εδώ.

      Από την άλλη μεριά, τα θέματα που συζητάμε εδώ θεμελιώνουν μια πραγματικότητα και εκτός αυτής δεν μπορεί κανείς εύκολα να λειτουργήσει. Άρα, αναρωτιέμαι αν κανείς ξένος που ζει στην Ελλάδα, αν και όταν φερθεί "Ελληνικά", θα το κάνει για να επιβιώσει ή επειδή η Ελλάδα τον "άλλαξε"... μεγάλη συζήτηση.

      Οι Έλληνες που φέρονται σωστά στο εξωτερικό... σίγουρα η "αλλαγή" ξεκινάει από την σωστή αστυνόμευση. Γρήγορα μαθαίνουν ότι αν συνεχίσουν να είναι αυτό που είναι θα πληρώνουν πρόστιμα. Καμιά φορά συνειδητοποιούν ίσως ότι οι άλλοι στην ουρά τους κοιτάζουνε με ένα βλέμμα συνδυασμού οίκτου και περιφρόνησης για το τι έκαναν... Πολλοί από αυτούς μαθαίνουν για άλφα ή βήτα λόγο να φέρονται σωστά και μετά γυρνάνε στην Ελλάδα για διακοπές και εναγκαλίζονται την δημοκρατική ελευθερία του να θυμούνται και να χαίρονται την καφροσύνη τους... Εμένα πάντως μια φορά το 1982 που είχα γυρίσει για Χριστούγεννα και έβαλα ζώνη ασφαλείας επειδή την είχα μάθει στο Λονδίνο, με δείχνανε με το δάχτυλο και είχαν ξεκαρδιστεί στα γέλια.

      Διαγραφή
    2. Οι Ελληνες φέρονται καλά στο εξωτερικό επειδή δεν τους παίρνει να κάνουν αλλιώς, οι ντόπιοι τους βάζουν στη θέση τους μπάμ και κάτω. Δυστυχώς στην Ελλάδα φερόμαστε σα Κάφροι γιατί είμαστε απολίτιστοι. Ετσι όταν οι ξένοι μας επισκέπτονται αντιγράφουν τις κακές μας συνήθειες, φτύνουν στο δρόμο, τρώνε και πετάνε κάτω το χαρτί, παρκάρουν όπου γουστάρουν, ρυπαίνουν ακτές...λερώνουν με σκ..τη θάλασσά μας και μουτζώνουν αβέρτα. Είναι κατάντια να βλέπεις ξένους να μουτζώνουν σαν Μαυρογιαλούροι! Πολύ που μας νοιάζει.

      Διαγραφή
    3. Καλή σου Κυριακή Μαρίνα.

      Ενδιαφέρων χαρακτηρισμός η λέξη "απολίτιστο" που υποθέτω ότι σημαίνει "άνευ πολιτισμού" --ο πολιτισμός όμως καθορίζεται από την εκάστοτε κοινωνία, και ότι καθορίζει η εκάστοτε κοινωνία είναι εξ' ορισμού ο πολιτισμός της. Εγώ πάλι εστιάζοντας στο δεδομένο της περιφρόνησης του περιβάλλοντος και του εγωιστικού φερσίματος στους δρόμους, το προσδιόρισα ως έλλειψη ανατροφής :-)

      Έχω εργαστεί πέντε χρόνια σαν φωτογράφος στον τουρισμό και έχω γυρίσει και επαγγελματικά και ιδιωτικά όλη την Ελλάδα όλη μου τη ζωή. Ποτέ δεν έτυχε εγώ προσωπικά να δω ξένους να φέρονται έτσι.

      Εκτός ίσως τους Άγγλους που πηγαίναν μια βδομάδα στην Κέρκυρα (Μπενίτσες και Κάβο), και βορειοανατολική Κρήτη, για 90 λίρες από την Αγγλία (φτηνότερα από ένα γεύμα σε εστιατόριο του Λονδίνου) και ήταν μονίμως σκνίπες από τις μπόμπες που τους δίναν να πιούν οι ντόπιοι μαγαζάτορες...

      Όσον αφορά την μούντζα, παντού σημαίνει τον αριθμό πέντε (δείχνεις πέντε δάκτυλα στον σερβιτόρο για πέντε ποτά, φερ' ειπείν) Μόνο στα Ελληνικά τα πέντε (ή δέκα) δάκτυλα είναι βρισιά. Από το συνήθειο που είχα σαν Έλληνας να μην μουντζώνω πέρασε καιρός στην Αγγλία και Αμερική μέχρι να επιτρέψω στον εαυτό μου να χρησιμοποιώ τα δάκτυλα για να πω αριθμό αντί για βρισιά.

      Διαγραφή
  4. Ο πατέρας μου πάντα μου έλεγε: "ο καθένας κουβαλά μαζί του την αγωγή του σπιτιού του". Αυτό κράτησα και ως παρακαταθήκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό είναι η απλή αλήθεια αγαπητέ Spacefreak. Και είναι ακρογωνιαίος λίθος της αγωγής...

      Διαγραφή
  5. Όπως είπα και στο πρώτο μου σχόλιο, Δημήτρη, την ζημιά την κάνουν οι λίγοι. Οι ξένοι που αναφέρεις ανήκουν στην πλειοψηφία των συνειδητοποιημένων πολιτών. Στην οπαία ανήκουν κατά την γνώμη μου και οι περισσότεροι Έλληνες. Οι νόμοι και η αυστηρή εφαρμογή τους δεν χρειάζεται γι'αυτούς αλλά για τους υπόλοιπους.
    Οι εγκληματίες που μπαίνουν στη φυλακή δεν είναι ποτέ πολλοί...αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν χρειάζεται η φυλακή.
    Οσον αφορά το θέμα ότι στην Ελλάδα, όσο τίμιος και να είσαι , κάποιαν παρανομία θα την κάνεις (ακόμη και οι ξένοι που μου αναφέρεις)...ειναι κάτι που ισχύει.
    Σκέψου λίγο πόσες συναλλαγές μπορείς να φέρεις εις πέρας δίχως να καταφύγεις σε κάποια παράνομη πράξη. Το ιδιο το συστημα σε αναγκάζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά τα γρλαφεις Scarlett... δεν ξέρω πόοι είναι, σε ποσοστό τουλάχιστον, εκείνοι στους οποίους αναφέρεται η ανάρτηση, αλλά έχουμε ήδη συμφωνήσει ότι επιτυχαίνουν να χαλάσουν την γενική εικόνα, άρα δεν μιλάμε για λίγα τοις εκατό, αλλά για αρκετά τοις εκατό ώστε να επιτύχουν την γενική στερεοτυπική εικονα (όσο άδικη και να είναι αυτή για τους υπόλοιπους). Και μετά είναι βέβαια και η γκρι περιοχή ανάμεσα στις δύο ομάδες, που αποτελείται από εκείνους που θα ήθελαν να ζουν σωστά αλλά δεν τους το επιτρέπει η πραγματικότητα. Αυτή η γκρι ομάδα ειναι ενδιαφέρουσα. Μου θυμίζει την ομάδα ψηφοφόρων που αποφασίζει τις εκλογές, πέρα από τους μόνιμους ψηφοφόρους του κάθε κομματος. Ίσως αυτή η γκρι ομάδα να έχει και την μεγαλύτερη ευθύνη για το αποτέλεσμα...

      Απόψε φτιάξαμε πίτσα! (αλεύρι, ζύμωμα, άπλωμα...) Μοσχομυρίζει στον φούρνο!! Η δικιά μου είναι με αντζούγιες και κρεμύδια!!

      Διαγραφή
  6. Παντως ξερω πολυ χειροτερους: ινδοι, πακιστανοι, αιγυπτιοι, μπαγκλαντεσιανοι και ΚΙΝΕΖΟΙ.
    Εχω δει μικροκαμωμενες κινεζουλες, ντυμενες κομψα, με τσαντουλα, καπελακι, βαψιμο και 12ποντες να φτυνουν ροχαλες στο πεζοδρομιο (μπλιαξ).

    Την χειροτερη εμπειρια μου με παραβιαση της ουρας, φωνακλαδικη νοοτροπια και αγενεια προς τον συνανθρωπο την εζησα στην Καλιφορνια. Το υποκειμενο ηταν κινεζος. Τουριστας κινεζος, οχι απο αυτους που ζουν εκει.

    Οι ελληνες στην Ελλαδα (γιατι στην Γερμανια ειπαμε ειναι αλλιως) βρισκονται σε ενα ενδιαμεσο σταδιο. Χαμενοι καπου αναμεσα σε κινεζοαιγυπτιους και σουηδοεγγλεζους.

    Υ.Γ. Παντως η χαρα του εγγλεζου ειναι να περιμενει υπομονετικα στην ουρα. Άλλου ειδος μαζοχισμος κι αυτος ;-) Ειπαμε να μην ειμαστε αγενεις, αλλά όχι κι ετσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα σε εξέπληττε, μάι κάπταιν, αν σου έλεγα ότι το φτύσιμο και δη η ροχάλα στην Κίνα είναι ιδιαίτερα ευγενικό; (σοβαρολογώ) Σε μήτινγκς υψηλού επιπέδου φέρνουν και πτυελοδοχεία. Το δε σπρώξιμο είναι ιδιαίτερος πονοκέφαλος για τους δυτικούς τουριστικούς προφιτατζήδες μια και στην Κίνα έτσι είναι αλλά στο δύση μεριά θεωρείται αυτό που το θεωρούμε σε αυτή την ανάρτηση.

      Πρόκειται περί διαφοράς κουλτούρας. Δεν ξέρω πάντως καμιά κουλτούρα που να χαίρεται να ζει μέσα στα σκουπίδια...

      Διαγραφή

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.