Κυριακή, 30 Ιουνίου 2013

Σπίτι












Ο Κώστας αυτό το Σαββατοκύριακο μετακόμισε στο πρώτο του σπίτι. Έχοντας αποφοιτήσει από το πανεπιστήμιο, με πτυχίο αεροναυτικών επιστημών, ένα χρόνο γρηγορότερα από τους συμμαθητές και φίλους του, πέρασε τον περασμένο χρόνο μοιραζόμενος ένα τριάρι διαμέρισμα με έναν από την παρέα, με τους άλλους να μένουν σε διπλανά διαμερίσματα. Τώρα βρήκε το πρώτο του πραγματικό σπιτάκι σε μια κοινότητα, κλειστή, με το δικό της διάδρομο προσγειώσεως-απογειώσεως. Αυτό το είδος γειτονιάς με δικό της αεροδρόμιο λέγεται "Fly-in Community" και η συγκεκριμένη είναι μερικά χιλιόμετρα από την Ντεητόνα Μπητς, Φλώριδα, και το πανεπιστήμιο από το οποίο αποφοίτησαν. Για να πάει στην δουλειά του να πετάξει επιβατηκά τζετ CRJ200 και CRJ700 πρέπει να πάει στο αεροδρόμιο της Ντέητον, Οχάιο, δύο αεροπορικές πτήσεις μακριά, μέσω της Σάρλοτ της Βόρειας Καρολίνας.

Οι φωτογραφίες είναι από πριν τελειώσει η μετακόμιση βέβαια, αλλά, δε βλέπω το γκριλ του κήπου για τις μπριζόλες. Θα είναι ακόμα μέσα στο φορτηγό, μαζί με τα μπουκάλια με καυτές σάλτσες... για τα γενέθλιά του όταν κλείσει τα 23 σε μερικούς μήνες...






















...το επίσης ωραίο, για ένα μπαμπά, είναι ότι είναι χρόνια τώρα που δεν έχει ανάγκη καμιάς χρηματικής βοήθειας. Τα έχει καταφέρει εντελώς μόνος του.













Σάββατο, 29 Ιουνίου 2013

Άγονα













Σκέφτομαι τις άγονες γραμμές. Σε μια χώρα σαν την Ελλάδα με τόσα μικρά νησιά, τόσες μικρές κοινότητες θα ήταν αποκομμένες, θα νεκρωνόντουσαν, αν οι συγκοινωνίες προς αυτές εξαρτιόντουσαν από τον ιδιωτικό τομέα με βάση το κέρδος. Γι' αυτό και το κράτος πληρώνει τις ιδιωτικές ναυτιλιακές εταιρίες να διατηρούν δρομολόγια. Λέγονται άγονες γραμμές. Χωρίς το κράτος, το "δημόσιο", να χρηματοδοτεί ότι δεν έχει κέρδος για τον ιδιώτη επιχειρηματία, τόση από την Ελλάδα θα ήταν νεκρή.

Ο πολιτισμός είναι άλλη μια άγονη γραμμή.

Το θέατρο, τα γράμματα, η μάθηση θα ήταν επίσης νεκρά μια που η κερδοφόρα ρωμαίικη αγορά έχει ζήτηση μόνο για τούρκικα και αμερικάνικα σήριαλ, και βραζιλιάνικα. Όχι για κλασσική λογοτεχνία. Και μουσική; πόσες ιδιωτικές συμφωνικές ορχήστρες κλασσικής μουσικής ξέρετε να υπάρχουν;

Τα μιλιούνια ιδιωτικά κανάλια στην Ελλάδα είναι απλά σταθμοί αναμεταδόσεως ξένων σήριαλ και ταινιών (αμερικάνικα αν είσαι δεξιός, σοβιετικά αν είσαι αριστερός, τούρκικα αν είσαι ρωμιός), με ένα στούντιο όπου ανάμεσα στα σήριαλ βάζουν έξι κεφάλια να μιλάνε συγχρόνως και να τσακώνονται. Και είκοσι λεπτά διαφημίσεις κάθε εξήντα. Κανένα ιδιωτικό κανάλι δεν κάνει, ή χρηματοδοτεί, παραγωγές θεατρικές, μουσικές, πολιτιστικές.

Παρακολουθώ την συζήτηση για την ΕΡΤ βδομάδες τώρα και έχω παρατηρήσει τα εξής:

Κανένας δεν σχολίασε πουθενά την πολιτιστική ποιότητα που χάθηκε. Κανείς δεν κατάλαβε ότι η ΕΡΤ συμπεριλάμβανε την άγονη γραμμή του πολιτισμού.

Όταν μαύρισαν οι οθόνες, όχι μόνο οι περισσότεροι δικαιολόγησαν την χουντική πράξη επειδή ο σκοπός του να κλείσει η ΕΡΤ αγίασε τα μέσα, αλλά πουθενά δεν άκουσα κιχ για την άγονη γραμμή που εξαφανίστηκε.

Ποιόν τον ενδιαφέρει; Ποιός το σκέφτηκε καν; Τι σημασία έχει να χρηματοδοτεί το κράτος την άγονη γραμμή του πολιτισμού; Και μαζί τους μαύρισαν τα πολιτιστικά αρχεία της ιστορίας μας, σταμάτησαν οι αναμεταδώσεις των συνεδριάσεων της Βουλής των άβουλων, μαύρισε το
BBC... Ποιός το σκέφτηκε καν να το προτείνει σαν μέρος της συζήτησης;

Έχουμε πολύ σοβαρότερα προβλήματα επιβίωσης, θα μου πείτε, για να μας απασχολεί το μαύρισμα της ποιότητας και του πολιτισμού. Στο κοτέτσι όμως τα αυγά τα εκκολάπτουν πλέον φίδια -που θέλουν το κοτέτσι δικό τους για να περάσουν τις δικές τους κοσμοθεωρίες και αποθημένα.

Η Ρωμαίικια τσαπατσουλιά και προχειρότητα σε όλα, ιδίως όσον αφορά το ζύγι του τι έχει υποχρέωση να διαθέτει ένα μικρό κράτος για τις άγονες γραμμές του, πήγε περίπατο στο σκυλάδικο των "διανοούμενων" και της γνώμης τους.





















Πέμπτη, 27 Ιουνίου 2013

FL360






Εν τω μεταξύ, στην άλλη μεριά του Ατλαντικού, ο Κώστας συνεχίζει να ζει στο FL360 (Flight Level 360 = 36.000 πόδια). Εκτός από το να πετάει σαν συγκυβερνήτης για την US Airways Express  με CRJ200 και CRJ700, έγινε επίσης και Εκπαιδευτής τζετ και εκπαιδεύει τους συναδέλφους του όταν δεν πετάει ο ίδιος. Και συνεχίζει να επεκτείνει την οργάνωση ακαδημαϊκού επιπέδου της Ένωσης πιλότων αερογραμμών, την οποία άρχισε στο πανεπιστήμιό του πριν 4 χρόνια και τώρα έχει επεκταθεί σε 6 πανεπιστήμια. Την περασμένη εβδομάδα μετά από μια συνάντηση 4 ωρών στο Σικάγο κέρδισε και την υποστήριξη της United Airlines για το πρόγραμμα. Καλά είναι για 22 χρονών και 10 μηνών...