Παρασκευή, 6 Ιουνίου 2014

Ιερεμίας













Ζηλεύω την μακαριότητα στην οποία πρέπει να ζει τις μέρες του ο Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμίας, πτωχός ων τω πνεύματι, ο ευτυχής. Μακάριος!

Τό 'πε και ο Ιησούς από την Ναζαρέτ: Είπε ο άνθρωπος ότι είναι μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι γιατί εκείνοι θα κληρονομήσουν την βασιλεία των ουρανών. Και πρώτος, βλέπω, ο Ιερεμίας που φέρεται κατά του Πατριάρχη Βαρθολομαίου επειδή τολμά να προσεύχεται με τον Πάπα.


Κατ' αρχάς τι τον ενδιαφέρει εφ΄ όσον δεν είναι τ' αφεντικό του. Η Ελληνική Ανεγκέφαλη Εκκλησία έχει γίνει Αυτοκέφαλη και δεν συνδέεται διοικητικά με το Φανάρι από τότε που την ξέκοψε ο Όθωνας και από τότε που το δέχτηκε το Φανάρι το 1850. Δεύτερον, να λέμε τα πράματα με το όνομά τους: Πάπας και Πατριάρχης σημαίνει το ίδιο πράγμα σε λέξεις που κατάγονται από διαφορετικές γλώσσες. Δεν είναι τίτλοι επίσημοι. Είναι τίτλοι λαϊκού σεβασμού, περιγραφικοί. Ο χριστιανισμός εκ γενετής του από το 325 είχε πέντε Επισκόπους, στην Ρώμη, στην Νέα Ρώμη (Κωνσταντινούπολη), στην Αντιόχεια, τα Ιεροσόλυμα και την Αλεξάνδρεια.

Και οι πέντε επίσκοποι πάντα και εξ' αρχής, λόγω Πέτρου, θεωρούσαν τιμητικά τον Ρώμης ως πρώτο ανάμεσα σε ίσους. Και ο χριστιανισμός ήταν μία εκκλησία επί 729 χρόνια μέχρι το σχίσμα του 1054. Από τότε, η μοναδική διαφορά μεταξύ του Ρωμαιοκαθολικισμού και της Ορθοδοξίας είναι το αν το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται και εκ του Υιού ή όχι. Αυτό είναι όλο. Και όλα. Το 1054, για να πραγματοποιηθεί το σχίσμα, η Ρώμη πρόσθεσε το "και εκ του Υιού" στο Πιστεύω.


Για πε μου Ιερεμία μου, αν ο Επίσκοπος της Ρώμης επιστρέψει στο αρχικό και Ορθόδοξο Πιστεύω και βγάλει το "και εκ του Υιού" από το Πιστεύω τους, και ενωθούν οι δύο εκκλησίες σε μία θα μπορεί και με την άδειά σου ο Επίσκοπός της Νέας Ρώμης να προσεύχεται μαζί του; και εσύ Ιερεμία, τότε, θα του αποδίδεις την τιμή του Πρώτου μεταξύ ίσων κατά την παράδοση από το 325;

Ξέρεις αγαπητέ Ιερεμία τι φοβάμαι; Φοβάμαι ότι δεν είσαι και τόσο πτωχός τω πνεύματι. Φοβάμαι ότι έχεις πάρει χαμπάρι πολύ καθαρά τι γίνεται. Τό 'πιασες αμέσως, με το που εκλέχτηκε ο Αργεντινός, πήρε για πρώτη φορά το όνομα του φτωχούλη του θεού, βγήκε στο Μπαλκόνι πάνω από την πλατεία, δεν ανέβηκε στο παραδοσιακό σκαμνί, και αντί να ανακοινώσει ότι "ο κόσμος έχει Πάπα" ανακοίνωσε ότι "η Ρώμη έχει Επίσκοπο". Και αντί να προσευχηθεί εκείνος για το πλήθος ζήτησε από το πλήθος να προσευχηθεί γι' αυτόν. Εσύ μπορείς να το κάνεις αυτό Ιερεμία;

Εσύ μου φαίνεται, τελικά, Ιερεμία, είσαι σπίρτο, και κατάλαβες αμέσως ότι ίσως πριν πεθάνουμε να δούμε τις εκκλησίες να ενώνονται. Και αυτό σε σένα προκαλεί φόβο γιατί η δική σου εκκλησία φίλτατε είναι Αυτοκέφαλη και αποκομμένη από το Φανάρι... Κι αν το Φανάρι θα είναι πάλι η θέση του ενός από τους πέντε Επισκόπους του ενωμένου Χριστιανισμού των αρχικών εκκλησιών, εσείς θα μείνετε μαγκούφηδες και Ανεγκέφαλοι να ψηφίζετε Χρυσή Αυγή και ΣΥΡΙΖΑ ανάλογα με το ποίμνιο της κάθε ενορίας... εκτός κι αν αναγκαστείτε να πείτε τότε ότι δεν είστε πια Αυτοκέφαλοι, Θεός φυλάξει...Όπα! λες να τό 'πιασα; Αυτό φοβάσαι;

Βλέπω ότι και σένα σε ταρακούνησε ο φτωχούλης του Θεού και άρχισες να ρίχνεις τις πέτρες σου. Το ξέρει: δεν έχει μετακομίσει καν στα Παπικά διαμερίσματα, και μένει στο δικό του, για να τους είναι πιο δύσκολο να τον δολοφονήσουνε μ' αυτά που κάνει και λέει.

Αλλά δεν φαίνεται να καταλαβαίνεις Ιερεμία από πολιτική, από Ερτογάν, από Σχολή Χάλκης, από Αγιασοφιά από οικονομική κρίση, από παγκόσμια συγκυρία... από φτώχια. Δεν βλέπω να καταλαβαίνεις από ανάγκη για ένωση εις όφελος των δύο δισεκατομμυρίων που κοιτάνε σε εσάς αντί στους πολιτικούς τους. Δεν σε ακούω να μιλάς για Θεολογία και ανάλυση του Πιστεύω και της σημασίας του, όπως την απέδωσαν οι συγγραφείς του στην Νίκαια. Δεν βλέπω να σ' ενδιαφέρει το πως θα κοιτούσαν οι ακροισλαμιστές της Τουρκίας το Φανάρι αν ήταν ενωμένο με την Ρώμη. Ακούω από το Χριστιανικό στόμα σου μόνο μίσος και βλακεία. Ίσως επειδή αυτά καταλαβαίνει το ποίμνιο σου και ξέρεις ότι θα τα χάψει.

Κοιτάζω τα μάτια σου στην φωτογραφία σου και με πνίγει το βάθος της θλίψης σου. Δεν βλέπω να έχεις εσύ την ικανότητα να πεις ότι ο Χριστός ανασταίνεται κάθε μέρα όπως είπε κάποιος που θέλατε να αφορίσετε --αλλά δεν σας άφησε το Φανάρι να τον αφορίσετε.

















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.