Κυριακή 15 Μαρτίου 2015

Πληροφόρηση










Ξέρετε γιατί o κόσμος δεν συμπαθεί τους αριστερούς; 
Επειδή συνέχεια χάνουν.
Αν οι αριστεροί είναι τέτοια διανοούμενα σπίρτα, πώς ρε γαμώτο χάνουν στο τέλος συνέχεα;
Και στα σοβαρά λένε στον κόσμο ότι η Ελλάδα έχει αξιοπρέπεια επειδή έγινε αγενής και ξέχασε να ζει στην πραγματικότητα;

Είναι η Ελλάδα τόσο γαλανόλευκα καταπληκτική που είναι η μόνη στην Γη με αξιοπρέπεια; Η Γερμανία έχει αξιοπρέπεια. Ο Καναδάς έχει αξιοπρέπεια. Η Ιαπωνία έχει αξιοπρέπεια. Η Βρετανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Αυστραλία. Το Βέλγιο έχει αξιοπρέπεια! όπως και 180 άλλες χώρες έχουν αξιοπρέπεια.

Έτσι για περίπτωση που κατά λάθος περιπλανηθείτε σε ένα εκλογικό κέντρο μιά μέρα, υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να ξέρετε, και ένα από αυτά είναι ότι δεν υπάρχει απολύτως κανένα αποδεικτικό στοιχείο για να στηρίξει τη δήλωση ότι είμαστε οι πιο έξυπνοι ή οι πιο κατατρεγμένοι άνθρωποι στον πλανήτη, ούτε ότι έχουμε "ανθρωπιστική κρίση" επειδή δεν είχαμε τα λεφτά που είχαμε όταν τα δανειζόμασταν με την σέσουλα.

Τα έχουμε κάνει θάλασσα στην παιδεία και οι επιστήμονές μας διαπρέπουν στο εξωτερικό. Το μέσο εισόδημα των νοικοκυριών, είναι άγνωστο γιατί δεν δίνονται τιμολόγια ή αποδείξεις και ο κόσμος πληρώνεται για δεύτερες και τρίτες δουλειές κάτω από το τραπέζι, χωρίς να δηλώνει αυτά για τα οποία δεν μπορεί ή δεν θέλει να φορολογηθεί. Είμαστε πρώτοι στον κόσμο στο να καυχόμαστε για εκείνους που ζούσαν στον τόπο μας πριν 2.500 χρόνια, χωρίς να έχουμε τίποτα να επιδείξουμε για τον σημερινό εαυτό μας. Και χωρίς αμφιβολία μεγαλώνει σήμερα η πιο αυτάρεσκη και αποπροσανατολισμένη γενιά της νεότερης ιστορίας.

Έτσι, όταν λέμε για την ξαφνικά αξιοπρεπή και ελπιδοφόρα κίνηση του να γελάνε όλοι μαζί μας από τις 25 Ιανουαρίου, δεν ξέρω τι εννοούμε. 

Κάποτε μπορούσαμε να είμαστε υπερήφανοι.
Κάποτε στεκόμασταν όρθιοι για αυτό που ήταν σωστό.
Παλεύαμε για ηθικούς λόγους.
Γράφαμε νόμους, διαγράφαμε νόμους για ηθικούς λόγους.
Πολεμούσαμε την φτώχεια, όχι τους φτωχούς.
Κάναμε θυσίες.
Μας ενδιέφερε η γειτονιά μας και ο γείτονάς μας.

Βάζαμε τα χρήματά μας εκεί όπου ήταν το στόμα μας και δεν χτυπούσαμε το στήθος μας σαν ανθρωποειδή.
Φιλοδοξούσαμε να αποκτήσουμε νοημοσύνη --δεν την υποτιμούσαμε.
Η νοημοσύνη δεν μας έκανε να αισθανόμαστε υποδεέστεροι.
Δεν ταυτίζαμε τον εαυτό μας με όποιον ψηφίσαμε στις εκλογές , και δεν φοβόμασταν τόσο εύκολα.

Μπορούσαμε και τα κάναμε εκείνα τα πράγματα επειδή είμασταν πληροφορημένοι.

Το πρώτο βήμα για να λυθεί ένα πρόβλημα είναι να αναγνωρίσουμε ότι υπάρχει, το πρόβλημα.

Δεν υπάρχει τίποτα που να είναι πιο σημαντικό σε μια δημοκρατία από ένα καλά πληροφορημένο εκλογικό σώμα.

Όταν δεν υπάρχει πληροφόρηση, ή, πολύ χειρότερα, όταν δίνονται λανθασμένες ή ελλιπείς πληροφορίες, και ψεύτικες υποσχέσεις που δεν έχουμε την πληροφόρηση να καταλάβουμε ότι είναι ψεύτικές, μπορεί να οδηγούμαστε σε ολέθριες αποφάσεις και χάνουμε οποιαδήποτε ελπίδα για ζωτική και δημιουργική συζήτηση.

Είναι κρίμα να διακατεχόμαστε από τον φόβο του τι θα κάνουν οι ηλίθιοι και οι απληροφόρητοι. 

Στα παλιά τα χρόνια ζητούσαμε από τα μέσα ενημέρωσης σωστή ενημέρωση, αντί να βάζουμε ενδοφλέβιες με τηλεπαράθυρα. Ξέρετε πως το φτάναμε να το ζητάμε και να μας το παρέχουν; Απλά αποφασίζαμε να το απαιτήσουμε.

Έχει μια τρύπα στο καράβι και μπαίνει μέσα νερό. Δεν πρόκειται ποτέ να διορθωθεί και ούτε μπορούμε να αγοράσουμε καινούργιο καράβι. Είναι το δικό μας καράβι. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να βγάζουμε με τους κουβάδες περισσότερο νερό από όσο μπαίνει μέσα.






Το παραπάνω κείμενο το μετάφρασα και το προσάρμοσα στα δικά μας πράγματα από το σενάριο του πρώτου επεισοδίου της τηλεοπτικής σειράς The Newsroom. Έχω δει και τις τρεις σαιζόν και μετά από το επεισόδιο φινάλε μπορώ να πω ότι είναι από τις ελάχιστες τηλεοπτικές σειρές που έχουν όλο μου τον σεβασμό.










8 σχόλια:

  1. Καλημέρα!

    Το πρωτότυπο κείμενο λέει ότι ο κόσμος δεν συμπαθεί τους αριστερούς ή είναι έτσι όπως το προσάρμοσες για τις δικές μας ανάγκες κατανόησης;
    Νομίζω, σε ότι έχει να κάνει με την Ελλάδα, δεν ισύχει κάτι τέτοιο. Βέβαια το τι συμπαθούμε εδώ έχει να κάνει με το τι βολεύει τον καθένα προσωπικά, αλλά αυτό είναι θέμα άλλης κουβέντας.
    Βέβαια, η δική μου απορία είναι πως εν έτει 2015 βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τέτοια παρωχημένα διλείμματα, του στυλ αριστερά-δεξιά και τα παράγωγά τους, λαϊκή δεξιά, ριζοσπαστική αριστερά κι άλλα τέτοια όμορφα, όταν το μεγαλύτερο κομμάτι του κόσμου (εννοώ του κόσμου όλου στον πλανήτη) αντιμετωπίζει πραγματική ανθρωπιστική κρίση, όταν οι φυσικοί πόροι της Γης κατασπαταλούνται, όταν όλο και μεγαλύτερος πλούτος συγκεντρώνεται σε όλο και λιγότερα χέρια...
    Διλείμματα για το τι είναι αριστερά και τι δεξιά είναι για να γελάς και μόνο. Οι ιδεολογίες σαφώς και υπάρχουν και πρέπει να υφίστανται, οι ιδεοληψίες είναι το μεγάλο πρόβλημα και ειδικά σε χώρες όπως η Ελλάδα, η οποία μένει σταθερά προσηλωμένη σε αυτές, σχεδόν ανύμπορη να κατανοήσει τι συμβαίνει έξω από την Κακαβιά και τους Ευζώνους.

    Από την άλλη, είναι αρκετά χρήσιμα τα όσα συμβαίνουν αυτό τον καιρό στην Ευρώπη, γιατί έτσι θα επαναξιολογήσουμε όλοι μας και δη στο εσωτερικό της Ελλάδας, έννοιες όπως αξιοπρέπεια και περηφάνεια κι από αυτό θα βγει κέρδος.
    Επίσης, πιστεύω ακράδαντα ότι όπως μετά τον πόλεμο οικοδομήθηκε μια ειρηνική Ευρώπη και οι λαοί της είχαν τη διάθεση να έρθουν ο ένας κοντά στον άλλον και το προσπάθησαν πραγματικά, έτσι και μετά από αυτή την κρίση, την Ευρωπαϊκή κρίση και την πάλη μεταξύ ευρωπαϊστών και ευρωσκεπτικιστών, η Ευρώπη θα περάσει από μεγάλους τριγμούς, αλλά στο τέλος θα πρυτανεύσει η βούληση για δημιουργία μιας περισσότερο αλληλέγγυας Ευρώπης και μην παρεξηγηθώ με την έννοια της αλληλεγγύης που δίνουμε στην Ελλάδα, γιατί τέτοια αλληλεγγύη δεν μας χρειάζεται.

    Όσο για εκείνα που βγαίνουν στο γυαλί της tv, είμαστε κι εμείς υπεύθυνοι. Όταν κάποια στιγμή κλείσουν όλοι οι δέκτες της τηλεόρασης και γυρίσουμε την πλάτη στα σκουπίδια που μας πετούν στα μούτρα, τότε κάτι καλό μπορεί να βγει κι από αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό απόγευμα Τζων!

      Έλα μπράβο! δεν υπήρχε τρόπος να μεταφράσω το "liberals"! Και να του αποδώσω σε μία λέξη την καθημερινή έννοια που δίνει στα Αγγλικά. Από ότι έχω καταλάβει, στην Ελλάδα, λόγω κακής πληροφόρησης και κακής μετάφρασης, μπερδεύουν τους liberals ως "φιλελεύθερους" και "νεοφιλελεύθερους", τουρλού όλα --και τους αποδίδουν τις αντίθετες τάσεις από εκείνες που οι liberals έχουν στις ΗΠΑ, οι οποίες τάσεις είναι αριστερές, όπως θα τις λέγαμε εδώ.

      Και δεν είναι εντελώς αλήθεια ότι στις ΗΠΑ δεν αρέσουν οι "liberals", Πολλοί από τους Δημοκρατικούς (κόμμα) είναι ή θεωρούνται liberal. Εγώ είμαι liberal. Αλλά η ουσία της ομιλίας ήταν ειδικευμένη στο ότι οι liberal τείνουν επίσης να βρίσκονται στον φαντασιακό κόσμο τους και ενώ έχουν αξιόλογα πράγματα να πουν, είναι συχνά εποικοδομητικοί μόνο σαν αντιπολίτευση...

      You know why people don't like liberals? Because they lose. If liberals are so fuckin' smart, how come they lose so goddamn always? - Hey-- - And with a straight face you're gonna tell students that America is so star-spangled awesome that we're the only ones in the world who have freedom? Canada has freedom. Japan has freedom. (κλπ)

      https://www.youtube.com/watch?v=wTjMqda19wk

      Αλλά, η υπόλοιπη πρώτη σου παράγραφος εξηγεί ακριβώς όπως τα αντιλαμβάνομαι και εγώ αυτά που ήθελα να φέρει στην συζήτηση το κείμενο, λεγμένα ακριβώς όπως ήλπιζα να λεχθούν, άρα, εντάξει, καλά μάλλον βγήκε ;-)

      Στην δεύτερη παράγραφο, πάλι συμφωνούμε (τουλάχιστον ελπίζουμε ότι έτσι θα γίνει), αλλά η δική μου ανησυχία (βεβαιότητα) είναι ότι όταν "επαναξιολογήσουμε όλοι μας και δη στο εσωτερικό της Ελλάδας, έννοιες όπως αξιοπρέπεια και περηφάνεια", κάπου θα χάσει λάδια η μηχανή ακριβώς επειδή δεν υπάρχει αντικειμενική πληροφόρηση βάση της οποίας να γίνει "αξιολόγηση".

      Όσο για το κλείσιμο του σχολίου σου, ακριβώς, μα ακριβώς αυτό λέω κι εγώ μέσω του κειμένου αυτού: ότι πρέπει να κλείσουμε τους δέκτες μέχρι να αρχίσουνε να σέβονται την νοημοσύνη του ακροατηρίου εκείνοι που είναι υπεύθυνοι για το σημερινό μπάχαλο-χαβαλέ της παραπληροφόρησης και του φτηνού εντυπωσιασμού. Η πληροφόρηση είναι λειτούργημα και δεν μπορούμε να την ανεχόμαστε ως σαπουνόπερα σε τσίρκο. Πρέπει να αποφασίσουμε να το απαιτήσουμε!

      υγ. (πες μου πως μπορεί να αποδοθεί καλύτερα in context το liberals και θα το διορθώσω αν συμφωνήσουμε!)

      Διαγραφή
  2. Αγαπητέ Δημήτρη καλημέρα η Γερμανία δεν αγαπάει την δημοκρατία και πάω λίγο παρακάτω ,Καμία έκπληξη δεν προκαλεί η δήλωση του Γιάνη Βαρουφάκη πως ήταν έτοιμος να υπογράψει το κείμενο που του παρουσίασε ο επίτροπος Πιέρ Μοσκοβισί αλλά το «καταπληκτικό αυτό κείμενο» αποσύρθηκε από τον επικεφαλής του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ και του παρουσιάστηκε ένα νέο κείμενο που μιλούσε για επέκταση του προγράμματος.

    Ο Γερούν Ντάισελμπλουμ δήλωσε πως είχε συνηθίσει τόσα χρόνια με τον Σαμαρά, τον Βενιζέλο, τον Στουρνάρα και τον Χαρδούβελη να υπογράφουν ό,τι έγγραφο έβλεπαν μπροστά τους -χωρίς να το διαβάζουν-, οπότε υπέθεσε πως και ο Βαρουφάκης θα έκανε το ίδιο.

    Μάλιστα, ο κ. Ντάισελμπλουμ κατηγόρησε τον Γιάνη Βαρουφάκη που διάβασε το κείμενο πριν βάλει την υπογραφή του, και χάλασε μια ωραία ελληνική παράδοση.

    Σε άλλα νέα, η Άνγκελα Μέρκελ δεν θέλει τον Γιάνη Βαρουφάκη για υπουργό Οικονομικών της Ελλάδας -οπότε θα πρέπει να της στείλουμε τον Λαπαβίτσα να της φύγει η μαγκιά- και ζητάει να πάει στις Βρυξέλλες ο Γκίκας Χαρδούβελης και να υπογράφει λευκά χαρτιά.

    Ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε δήλωσε πως λυπάται τους Έλληνες για την ανεύθυνη κυβέρνησή τους και τόνισε πως προτιμούσε όλους αυτούς τους μουγκούς πρωθυπουργούς και υπουργούς της Ελλάδας που υπέγραφαν ό,τι τους έβαζε μπροστά τους.

    Σε γενικές γραμμές, η Μέρκελ και ο Σόιμπλε ζητούν να αντικατασταθούν -εκτός από τον Γιάνη Βαρουφάκη- ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και όλοι οι υπουργοί, ενώ δήλωσαν πως προτιμούν τον Σαμαρά, τον Βενιζέλο και τους υπουργούς των κυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ που τους κρατούσαν όλους από τα αρχίδια, με τις μίζες της Siemens και των άλλων πολυεθνικών της αδιάφθορης Γερμανίας.

    Από κοντά και ο πρόεδρος της Κομισιόν, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, ο οποίος δήλωσε πως δεν μπορούμε να αλλάζουμε κανόνες κάθε φορά που γίνονται εκλογές, οπότε, παιδιά, να τις καταργήσετε τις εκλογές στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και να ψηφίζουν μόνο στην Γερμανία και στο Λουξεμβούργο.

    Η γερμανική κυβέρνηση ξεβρακώθηκε εντελώς με την υπόθεση της Ελλάδας -και την απαίτησή της να επιβάλει στους Έλληνες ποιο κόμμα θα ψηφίζουν στις εκλογές-, και θα πρέπει να πείσει τώρα τους πολίτες της Γερμανίας και της Ευρώπης πως η Γερμανία είναι ακόμα δημοκρατία και όχι μια χώρα που ετοιμάζεται πάλι για τον ναζισμό.

    Στην Αθήνα, ο Αντώνης Σαμαράς επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον Ευάγγελο Βενιζέλο και τον Σταύρο Θεοδωράκη για να κανονίσουν τι θα κάνουν τώρα που όλοι οι Έλληνες έχουν αντιληφθεί πως είναι μαριονέτες της Μέρκελ και των Ελλήνων ολιγαρχών και κινδυνεύουν να βρεθούν στο σκαμνί.

    Τώρα που η Ελλάδα δίνει επιτέλους τον αγώνα για αξιοπρέπεια και δημοκρατία, θα καταφύγω στον Γερμανό ποιητή Χαίλντερλιν, ο οποίος έγραψε «εκεί που αυξάνεται ο κίνδυνος, αυξάνεται επίσης και η δυνατότητα της σωτηρίας».

    (Κι όπως το συνόψισα στα social media: «Το πρόβλημα στις σχέσεις της Ελλάδας με τους “εταίρους” παρουσιάστηκε, όταν οι Έλληνες πολιτικοί άρχισαν να διαβάζουν αυτά που θα υπέγραφαν.». Βέβαια, χρειάστηκε πρώτα οι Έλληνες πολίτες να στείλουν -με μεγάλη καθυστέρηση- στις Βρυξέλλες πολιτικούς που έχουν την παράλογη απαίτηση να διαβάσουν πρώτα πριν υπογράψουν τα κείμενα που αφορούν την χώρα τους και τους πολίτες της.)

    Καλή συνέχεια με εκτίμηση

    Νικόλας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλα, καλησπέρα. Η Γερμανία αγαπάει πολύ την δική της Γερμανική δημοκρατία όπως αγαπά η Ελλάδα την δική της Ελληνική δημοκρατία και το ίδιο για όλες τις χώρες. Απλά μου φαίνεται ότι αυτό που αποκαλούμε εμείς δημοκρατία δεν πηγάζει από τα ίδια κίνητρα, αξίες και ηθική από όπου πηγάζουν των άλλων, και το ίδιο από τις άλλες πλευρές κοιτώντας εμάς. Πράγμα φυσικό και αναμενόμενο. Θα ήταν ακριβές να πούμε ότι η Γερμανία δεν αγαπάει την έννοια και δομές που δίνουν στην "δημοκρατία" οι Έλληνες (όπως και εσύ λες το ισάξιο αντίθετα). Όμως, λέγοντας ότι η Γερμανία απλά δεν αγαπάει την δημοκρατία, παράγουμε μία φράση που καθίσταται το τέλειο παράδειγμα παραπληροφόρησης (κατά την γνώμη μου) και παρορμητικού εντυπωσιασμού.

      Διαβάζοντας το υπόλοιπο κείιμενό σου, μετά την πρώτη παράγραφο, και έχοντας διαβάσει και τόσα σωστά πράγματα που έχεις γράψει σε άλλα σχόλια, υποθέτω ότι θέλεις να εκληφθεί το σχόλιό σου αυτό σαν, ακριβώς, ένα "δεικτικό" παράδειγμα του τι καυτηριάζει η σημερινή μου ανάρτηση. Αν δεν κάνω λάθος, παρουσιάζεις τις φρασεολογίες, επιλεκτική απόδωση πραγματικότητας κατα το υποκειμενικό δοκούν, και το σκεπτικό, που είναι τόσο διαδεδομένα στα Ελληνικά ΜΜΕ και κοινή γνώμη. Οδηγώντας μας στο φαντασιακό παράλληλο σύμπαν όπου ζούμε τώρα, προτιμώντας την φαντασίωση από την αλήθεια.

      Όταν καμία μα καμία από τις υποσχέσεις δεν πραγματοποιήθηκαν, και όταν η "ελπίδα" και η "αξιοπρέπεια" έπεσαν στον τοίχο της πραγματικότητας, μια μεγάλη πλειοψηφία, σεγκονταρισμένη από τα ΜΜΕ, προτίμησαν την φρασεολογία που δεικτικά εκθέτεις εδώ. Υπ' αυτό το φως, να πω ναι, αυτά ακριβώς τα σκεπτικά δημιουργούνται όταν δεν απαιτεί ένας λαός αντικειμενική πληροφόρηση...

      Διαγραφή
  3. Δημήτρη ποτέ ο έλληνας πολίτης δεν ήταν καλά πληροφορημένος παρά μόνο αν το έψαχνε καλά μόνος του. Η αντικειμενικότητα ήταν πάντα πιο καλά κρυμμένη από τα μαύρα λεφτά που πάνε κι έρχονται. Η ιστορία δεν δισκόταν ποτέ ακέραια και πάντα αποφεύγαν τις αναφορές στους εμφύλιους με μόνη εξαίρεση τον Πελοπονησιακό πόλεμο από τον οποίο έχουμε μια χρονική απόσταση ασφάλειας. Και η αξιοπρπεπεια του τώρα δεν έχει να κάνει με την αξιοπρέπεια των άλλων χωρών αλλά τη δική μας σε σχέση με τις κυβερνήσεις που δημιούργησαν την κρίση και ξαναψηφίστηκαν να την κάνουν τρισχειρότερη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή μου Nefosis, έτσι είναι. Η παραπληροφόρηση, και η επιπολαιότητα πληροφόρησης που είναι μόνιμη στην Ελλάδα, υπάρχει και αλλού, όμως, αλλού υπάρχει και η επιλογή σωστής και αντικειμενικής πληροφόρησης. Εδώ;

      Ενδιαφέρον σημείο για τον Πελοποννησιακό. Αν και θεωρούσαν εαυτούς Έλληνες και οι Αθηναίοι και οι Σπαρτιάτες (αλλά όχι απαραίτητα τους Μακεδόνες --βλ. Ολυμπιακούς), και ως Έλληνες ο Πελοποννησιακός ήταν εμφύλιος, η Αθήνα και η Σπάρτη ήταν κράτη εντελώς ξεχωριστά, με παραδόσεις και αξίες ξεχωριστές, όπου οι ίδιοι τότε δεν θα αποκαλούσαν όλοι τον πόλεμο "εμφύλιο". Και ήταν, και δεν ήταν... ανάλογα με τον ορισμό της λέξης και πως ο ορισμός ταιριάζει στην τότε πραγματικότητα. Εμείς τον θέλουμε "εμφύλιο" γιατί έτσι δίνει έμφαση στην ταυτότητα των "Ελλήνων" αντί σρην ταυτότητα των Πολιτειών-Κρατών.

      "Αξιοπρέπεια", όσον αφορά τις σημερινές πράξεις της Ελλάδας, είναι μία έννοια που μπορεί να αποδοθεί και από μόνο την σκοπιά του παρατηρητή μέσα στην Ελλάδα αλλά και από την κάθε σκοπιά αντίληψης από κάθε διαφορετική χώρα σαν γενικότερη εικόνα. Σίγουρα, τα δύο διαφορετικά σημεία βλέψης δίνουν πολύ διαφορετική εικόνα. Αυτά που η πλειοψηφία μέσα στην Ελλάδα τα βλέπει σαν "αξιοπρέπεια", ο μέσος όρος της πλειοψηφίας όλων των Ευρωπαίων τα βλέπουν σαν ατυχές αποτέλεσμα φαντασιακών εκτιμήσεων των Ελλήνων. Η αλήθεια, υποθέτω, βρίσκεται κάπου ανάμεσα στις δύο απόψεις.

      Πάντως, πιστεύω ότι ένα κοινό/ακροατήριο μπορεί να απαιτήσει σωστή πληροφόρηση και έχω την εντύπωση ότι στην Ελλάδα αφ' ενός πολλοί δεν πιστεύουν ότι έχουν αυτή την δύναμη, και αφ' εταίρου πολλοί αρέσκονται θαυμάσια στο προϊόν που τους παρέχουν τα ΜΜΕ χωρίς να πιστεύουν ότι υπάρχει κάτι που δεν είναι σωστό. Ποιός οπαδός του ΣΥΡΙΖΑ, φερ' ειπείν, θα ήθελε να κριτικάρει την Αυγή; (και η ίδια ερώτηση για κάθε μέσο ενημέρωσης όσον αφορά το κοινό του). Όταν στην αγορά της πληροφόρησης η προσφορά ακολουθεί την σημερινή ζήτηση, πως να κατηγορήσουμε τα ΜΜΕ χωρίς να καυτηριάσουμε το ποιόν των αγοραστών τους;

      Διαγραφή
  4. Δημήτρη ενώ είχα κάτι στο μυαλό μου περι ορισμου της λέξης liberal στα ελληνικα, το πήρα όμως πίσω, γιατί μετά συνηδητοποίησα για πολλοστή φορά ότι ο καθένας θα αναγνώσκει τα γεγονότα με τον δικό του τρόπο και θα δίνει τις ανάλογες ερμηνείες ανάλογα με το πως θέλει, βολεύει, διευκολύνει, ανακουφίζει, εκτονώνει τον ίδιον.
    Σε αυτό με βοήθησε και η ανάγνωση των σχολίων στη σημερινή σου ανάρτηση, συμπεριλαμβανομένου και του δικού μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, μάλλον έτσι είναι, και φυσικά όλοι, και εγώ, αναγιγνώσκουμε τα γεγονότα ο καθένας με τον δικό του τρόπο... Το θεμιτό δεν είναι ρεαλιστικό να είναι η ουτοπική αντικειμενικότητα, ούτε η τέλεια σφαιρική αντιμετώπιση μέσω παιδείας. Θα ήταν όμως θεμιτό όσο και να πιστεύει κανείς την δική του ανάγνωση να πιστεύει επίσης πραγματικά ότι υπάρχουν και διαφορετικές αναγνώσεις του ίδιου γεγονότος, πολλές φορές ίσης ορθότητας ανάλογα με το σημείο βλέψεως και τα κριτήρια. Πράγμα που θα συνέβαλε στην συνύπαρξη αντί στην μεθοδευμένη αντιμαχία.

      Όσο για το "liberals"... πράγματι, στις ΗΠΑ εννοεί ένα γενναίο μέρος της αριστεράς, και στην Ελλάδα κάτι άλλο. Γι' αυτό πήγα με την έννοια παρά την κατά λέξη μετάφραση του ορισμού, μιά και πράγματι όπως λες θα οδηγούσε σε μεγαλύτερη παρεξήγηση του νοήματος του αρχικού Αγγλικού (Αμερικανικού) κειμένου...

      Διαγραφή

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.