Πέμπτη 13 Ιουλίου 2023

Ανασυγκροτήσεις

 



Με την σιγουριά στο ότι έχω λιγότερες μέρες μπροστά μου από όσες πίσω μου, μια συνειδητοποίηση που εμφανίζεται σιγά-σιγά αλλά και όλως εξάφνως στην ύπαρξη, χωρίς να έχω ιδέα αν έχω μπροστά μου μέρες, μήνες, χρόνια ή δεκαετίες, παρατηρώ ότι το νιονιό μου αρχίζει να προσπαθεί να βάλει τα πράματα σε κάποια τάξη.

Έχοντας χαράξει κάποια αυτό-ικανοποιητική πορεία προσωπικής απάντησης στην τρίπτυχη ερώτηση του Τι Είμαι; Που Είμαι; και, Γιατί Είμαι; ένας γαλαξίας τρισεκατομμυρίων ατόμων ανάμεσα σε αμέτρητους γαλαξίες τρισεκατομμυρίων ατόμων, λόγω τυχαίας συγκέντρωσης ατόμων, σε χρόνο ταυτόχρονα μηδέν-και-άπειρο, το μόνο που απομένει είναι να προσδιορίσω το αν είμαι ικανοποιημένος από το πως τα τρισεκατομμύρια άτομα που με αποτελούν συνέβαλαν θετικά ή αρνητικά στην συλλογική πορεία της ύπαρξης.

Βέβαια, το κριτήριο του αν η συμβολή «μου» είναι θετική ή αρνητική δεν έχει ουσία, στην απουσία αντικειμενικού προσδιορισμού του τι θα θεωρούταν, στο σύμπαν, θετικό ή αρνητικό. Άλλωστε, αφ’ ενός δεν κατανοούμε τι είναι «σύμπαν», και αφ’ εταίρου τα θεμέλιά μου δεν σταματάν σε ατόφια άτομα μια και το κάθε άτομο αποτελείται από υποσωματίδια. Τέλος, το αν θα υπάρξω για 65 ή για 105 χρόνια σε γραμμή 13,8 δισεκατομμυρίων ετών έχει λίγη σημασία ιδίως όταν σκεφτεί κανείς ότι η γραμμικότητα και ακολουθία του χρόνου είναι μια αυταπάτη όπου στην κοσμική πραγματικότητα ο χρόνος είναι ένα σύνολο χωρίς γραμμική εξέλιξη.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν υπάρχει κανένα αντικειμενικό κριτήριο παρά μόνο η προσωπική, υποκειμενική, αντίληψη μιας αφήγησης και εικονογράφησης που υπάρχει μόνο στην φαντασία η οποία χτίζεται μέσα στον κάθε οργανικό εγκέφαλο.

Απομένει να μας ενδιαφέρει το αν αισθανόμαστε κρύο ή ζέστη. Εδώ στο χωριό στο βουνό, στο δάσος, η θερμοκρασία επί αιώνες ποτέ δεν είχε χτυπήσει 30 βαθμούς. Τώρα πάμε για 40+. Η θέρμανση του πλανήτη θα επιμείνει ίσως για χιλιάδες χρόνια –όμως σύντομα το Ρεύμα του Κόλπου του Μεξικού (Gulf Stream) θα σταματήσει λόγω της θέρμανσης του ωκεανού και η Ευρώπη θα παγώσει. Ίσως πριν γίνω 105 χρονών. Να περιμένω το πάγωμα της Ευρώπης, ή να πάρουμε πια ένα air condition; Ιδού η απορία.

Μια ανασυγκρότηση, ανασκόπηση και επισκόπηση επιβάλλεται. Για αυτά στα οποία είχα έλεγχο, την συμπεριφορά μου βάση της αυθαίρετης ηθικής μου, και για αυτά στα οποία δεν είχα έλεγχο όπως, παραδείγματος χάρη, την πλεύση σε πελάγη αγνοίας γύρω μου… Δηλαδή… Θυμός! Ιδίως όταν βλέπεις Ιταλούς οδηγούς να οδηγούν κολλημένοι στην εξάτμισή σου στις κορδέλες στο βουνό, προσπερνώντας σε απότομα σε τυφλές στροφές ενώ εσύ ήδη πας γρηγορότερα από το όριο ταχύτητας --Όταν γνωρίζεις καλά ότι, αν ήθελες, η εξακύλινδρη μηχανή σου τεσσάρων λίτρων θα μπορούσε να αφήσει στην σκόνη τα Panda τους και τα τσίνκουετσέντο τους... Είναι μια ιδιαίτερα υπαρξιακή εμπειρία το να κάνουν Ιταλοί οδηγοί έρωτα στην Αμερικανική σου εξάτμιση. Ενώ στην Ελλάδα δεν χάνουν λεπτά της ώρας για σεξ με την εξάτμισή σου: εκεί αμέσως και απλά σε μουτζώνουνε καθώς προσπερνάν από διπλή γραμμή.

Πως φτάνουμε από τους μαλάκες στον δρόμο μέχρι την εξερεύνηση της ύπαρξης, είναι ένα μυστήριο. 


Ίσως όχι και τόσο μυστήριο...


Μια Lamborghini της Ιταλικής Αστυνομίας.


Η Lamborghini αφότου την οδήγησαν Ιταλοί Αστυνομικοί.



~~~


Καληνύχτα σας
και
Καλημέρα σας



~~~


Σημ.: Η αρχική φωτογραφία είναι από τον υπέρυθρο μηχανισμό του
James Webb Space Telescope
και απεικονίζει το νεφώδες σύμπλεγμα Rho Ophiuchi
την κοντινότερη σε εμάς περιοχή "γέννησης" άστρων, 460 έτη φωτός από την Γη.
Δηλαδή, "φωτογραφήσαμε" το 
Rho Ophiuchi όπως ήταν γύρω στο 1560 της Κοινής Εποχής,
καμιά 'κατοσταριά χρόνια μετά την άλωση της Πόλης.


~~~






7 σχόλια:

  1. Καλημέρα Δημήτρη στα όμορφα βουνά σας
    Αυτό που έχει σημασία κατά τη γνώμη μου, είναι αυτό που γράφεις στη δεύτερη παράγραφο, ότι στη ζωή σου χάραξες μια αυτο-ικανοποιητική πορεία. Εστιάζω δλδ στην πορεία την καθεαυτή και λιγότερο στην συμβολή της στην πορεία ή την ύπαρξη του σύμπαντος, μιας και οι άνθρωποι χωρίς πολιτική δύναμη θεωρώ πως με την ύπαρξή μας επηρεάζουμε βασικά μόνο τα κοντινά μας περιβάλλοντα και λιγότερο ή και καθόλου τον πλανήτη ή το σύμπαν.
    Από την άλλη αν σκεφτούμε ότι κάθε τι στο κοντινό μας περιβάλλον μπορεί να θεωρηθεί και ένα μικρό σύμπαν, δεν είναι και τόσο "μικρό" αν μπορέσαμε να επιδράσουμε θετικά πάνω σ'αυτό. Κάπως σαν το παραμύθι με τον γέρο που έβαζε τους αστερίες πίσω στη θάλασσα.
    ..
    Κατά τ'άλλα ...θα έλεγα να ξεκινήσετε με έναν ή και περισσότερους καλούς ανεμιστήρες και αν δεν είναι αρκετοί περνάτε και στο αιρ-κοντίσιον. :)
    Καλό Σ/Κ Δημήτρη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα αγαπητή Scarlett!

      Βεβαίως δεν βλέπουμε καμία διαφορά σε μια φωτογραφία αν αφαιρέσουμε ή αλλάξουμε μια από τις 33.177.600 κουκκίδες που την αποτελούν, πόσο μάλλον ένα ον από ένα πλανήτη σε δισεκατομμύρια γαλαξίες. Όμως η διαφορά υπάρχει :-) Και η ύπαρξή της δεν είναι θεωρητική αλλά πραγματική, έστω κι αν είναι 1/1.000.000.000.000.000.000… :-)
      Εστιάζω βέβαια στο τι θεωρώ αυθαίρετα εγώ «συμβολή», με ποια αυθαίρετη ηθική, και βέβαια η οποιαδήποτε επήρειά μου είναι περισσότερο αισθητή στο χωριό μας παρά στον διπλανό γαλαξία της Ανδρομέδας…
      Και όμως υπάρχει, στο σύνολο, μέχρι τα πέρατα του «σύμπαντος»… :-)
      Ακριβώς όπως ο γέρος με τους αστερίες και έστω και απειροελάχιστα λιγότερο…

      Ανεμιστήρα έχουμε τρία χρόνια τώρα…. Και αν και ζούσα με αιρκοντίσιον 20 χρονια και έχουμε και πέντε στην Αθήνα, εδώ στο χωριουδάκι μας, στην casina bella μας, δεν «βλέπαμε» ποτέ να ταιριάζει. Θα αναθεωρήσουμε… που θα πάει…

      Να ‘σαι καλά και καλό σου Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
    2. Υπάρχει βέβαια και το θεώρημα της πεταλούδας (The Butterfly Effect), όπου όταν κουνήσει τα φτερά της μια πεταλούδα στον Αμαζόνιο, η συνοχή επήρειας αποτελεσμάτων που ακολουθούν μπορεί να καταλήξει σε τυφώνα στον Βόρειο Ατλαντικό…
      Παραδείγματος χάριν, από το Σάββατο μέχρι την Τετάρτη η Μαργαρίτα και εγώ θα φιλοξενήσουμε την πρώτη μου σύζυξ και μητέρα του Costas, την Κριστίν, με τον φίλο της και την εγγονή του. Από όσα θα μπορούσαν να θελήσουν να δουν στην περιοχή μας από φύση στα βουνά μέχρι Ραβένα και Ρίμινι, ζήτησαν αν είναι δυνατόν να επισκεφτούμε το μαυσολείο του Μπενίτο Μουσολίνι (Make Italy Great Again), στην γενέτειρά του το Predappio που απέχει μόνο 42 χλμ. Και μάλιστα ο οικογενειακός τάφος της οικογένειας της μαμάς της μαμάς μας απέχει 50 μέτρα από τον Μπενίτο… Πως να κουνήσει τα φτερά της η πεταλουδίτσα μου στο Σαν Μπενεντέτο ιν Άλπε;;;

      Διαγραφή
    3. Καλώς να τους δεχτείτε, Δημήτρη, και καλά να περάσετε. Όσο για τις επιθυμίες του τι ζήτησαν να δουν, ουδέν σχόλιον. Απλά εξεπλάγην! ..... Μπροστά σε μια Ιταλία που είναι ολόκληρη ένα αξιοθέατο!

      Διαγραφή
    4. Θα είναι πράγματι περίεργες μέρες... Όσο για την επίθυμία, όπως και εσύ, η πρώτη αντίδραση της Μαργαρίτας στο email που λάβαμε ήταν "strange..." και δική μου ήταν "good grief... what a shame".

      Διαγραφή
  2. 1. Πάρε a/c, το μέλλον είναι ζοφερό και έρχεται γρηγορότερα από όσο περιμένουμε
    2. Δηλαδή εσύ λες στις κοπέλες "έχω και Cherokee 4λιτρο, πάμε μια βόλτα; " ;-)
    3. Ουνα φάτσα, ούνα ράτσα, αλλά οι ανατολικότεροι εκ των 2 φάτσων έχουν και θράσος

    ΥΓ Είμαι πολύ γέρος και κάνω όσα συνήθως κάνουν οι γέροι. Από τα 19 μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Captain μου,
      1. Έναν ανεμιστήρα πάνω μου με 3-4 μπουκάλια πάγο από πίσω του;;;
      2. Και, ανάλογα με το αν είμαι στο Cherokee ή στο Defender μπορώ επίσης να πω ότι έχω κι’ άλλα τόσα λίτρα στο γκαράζ!
      3. Η πλέον ακριβής διαφορά μεταξύ των δύο φατσών που θα μπορούσες να επισημάνεις!
      ΥΓ. Από τα 17,5 μου!

      Διαγραφή

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.