Τρίτη, 6 Σεπτεμβρίου 2011

Προϊόν







Ο Τουρισμός θα μπορούσε να μας είχε φέρει πολλά λεφτά τα τελευταία 30 χρόνια. Είμαστε ένα προϊόν κι εμείς και η χώρα μας. Ο διεθνής κινηματογράφος φρόντισε να μας διαφημίσει σταθερά και πολύ, από τον Ζορμπά μέχρι τσόντες και από Νάνα Μούσχουρη μέχρι την Εικονογράφηση των τέλειων καρτ ποστάλ της Μυκόνου και της Σαντορίνης.

Μια από τις σημαντικότερες πύλες προς την Ελλάδα βρίσκεται στην Πάτρα για τουρίστες που έρχονται από τέσσερα λιμάνια της Ιταλίας στα οποία φτάνουν από όλη την Ευρώπη. Κάθε φορά που ερχόμαστε από Ανκόνα για Πάτρα βλέπουμε πινακίδες Ελληνικές, Ιταλικές, Γερμανικές, Γαλλικές, Βελγικές, Ολλανδικές και δε συμμαζεύεται. Τρία καράβια την ημέρα, 2.500 με 5.000 άτομα την ημέρα, από Ανκόνα μονάχα. Σύνολο κάπου ενάμισι εκατομμύριο άνθρωποι απ’ όλα τα λιμάνια, από χίλια πεντακόσια, πες, Ευρώ ο καθένας, πρέπει να μπαίνει από την Πάτρα κάπου δύο-τρία δισεκατομμύρια Ευρώ τη χρονιά, κι αυτό πάρα πολύ συντηρητικά και εκτός ναύλου…

Ήταν τρείς εταιρείες με δύο καράβια η καθεμία στη γραμμή Ανκόνας, (κι άλλα τόσα στο κάθε ένα από τα άλλα τρία λιμάνια). Ανκόνα-Ηγουμενίτσα-Πάτρα η ΑΝΕΚ, ΜΙΝΟΑΝ και Fast Ferry. ΑΝΕΚ και Fast Ferry Ελληνικές, η ΜΙΝΟΑΝ Ιταλική του Grimaldi που την αγόρασε. Φέτος συγχωνεύτηκαν οι δύο Ελληνικές και έγιναν ANEK-Fast Ferry.

Η Είσοδος από Πάτρα ήταν η εντύπωση που έδινε η Ελλάδα στον επισκέπτη που επρόκειτο να περάσει τις διακοπές του και ν α ξοδέψει τα λεφτά του εδώ. Τα τελευταία τριάμισι χρόνια έχω κάνει την διαδρομή 25 φορές, δωδεκάμισι ταξίδια. Με την ΑΝΕΚ 24 φορές με τα αδελφά πλοία του 2002, Ολύμπικ Τσάμπιον και Ελλένικ Σπίριτ. Αυτή τη φορά ήρθαμε με το Cruise Olympia της ΜΙΝΟΑΝ, του 2010, γιατί ήταν 160 Ευρώ φτηνότερα. Μας έλειψε η ΑΝΕΚ πολύ :-(

Πάντα ερχόμενος στην Ελλάδα γκρίνιαζα ότι η πρώτη εντύπωση που έδινε η Ελλάδα στους επισκέπτες της ήταν το ανοσιούργημα της καρμανιόλας Πάτρας-Κορίνθου με τους ηλίθιους Έλληνες οδηγούς που σε κάνουν να παίρνεις την ζωή σου στα χέρια σου και να προσπαθείς να επιζήσεις. Αυτά τα παιδάκια που αναβοσβήνουν τα φώτα και περνάνε με 160 από διπλή γραμμή σε τυφλή στροφή για να καλύψουν έντεχνα το γεγονός ότι έχουν πολύ μικρά πέη, ή ότι ο άνδρας τους έχει πολύ μικρό πέος, ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων. Και οι ακόμα πιο ηλίθιοι τροχονόμοι τους κοιτάνε νωχελικά.

Θα έλεγε κανείς ότι η εντύπωση που δίνει η Ελλάδα σε εκείνους που έρχονται να της δώσουν τα λεφτά τους δεν θα μπορούσε να γίνει χειρότερη.

Και όμως!

Πρέπει να έχετε εμπιστοσύνη στο Ελληνικό δαιμόνιο! Δεν αποτυγχάνει ποτέ να πάρει μια θάλασσα και να την κάνει ωκεανό! Ή να πάρει κουλουβάχατα και να τα κάνει σκουπιδαριό.

Στην Πάτρα χτίσανε καινούργιο λιμάνι! Το παλιό έπαιρνε 6-7 καράβια. Το καινούργιο παίρνει τρία. Το παλιό ήταν μέσα στην Πάτρα αλλά είχε ένα σχετικά εντάξει δρόμο που σ’ έβγαζε από την πύλη κατ’ ευθείαν στην καρμανιόλα. Το καινούργιο λιμάνι προσθέτει κάπου 20 χιλιόμετρα στην διαδρομή σου, στέλνοντας σε δυτικά, μετά νότια, και επί τέλους ανατολικά.

Το ωραίο όμως είναι το πώς φτάνεις από το λιμάνι με τα έξτρα 20 χιλιόμετρα στην καρμανιόλα. Βγαίνεις από το καινούργιο λιμάνι, ωραίοι και μεγάλοι δρόμοι μέχρι εκεί, και ξαφνικά βρίσκεσαι στην μέση του πουθενά. Τέρμα οι ωραίοι δρόμοι, βρίσκεσαι σε ένα χάος χωρίς σήμανση και χωρίς οδηγίες. Βλέπεις μια γέφυρα παλιά με κάγκελα σπασμένα πάνω από ένα ρέμα. Πρέπει να την περάσεις και να στρίψεις αριστερά να ακολουθήσεις το ρέμα κάμποσα χιλιόμετρα, από αλάνες, γιαπιά, κλειστά γκαράζ. Όλη η είσοδος στην Ελλάδα για τρία καράβια με κάπου 2.000 αυτοκίνητα και φορτηγά είναι ΜΙΑ λωρίδα δίπλα σ’ ένα ρέμα της συμφοράς που θυμίζει Αφρική.

Και μη χειρότερα. Και στο τέλος καταλήγεις στην καρμανιόλα Πατρών-Κορίνθου με τα έργα που είναι στάσιμα τα τριάμισι χρόνια που τα περνάμε.

Το καλό και αγαπημένο μας Ελλένικ Σπίριτ και Ολύμπικ Τσάμπιον της ΑΝΕΚ παίρνουν 1.500 επιβάτες και είναι υπέροχα και ανοιχτόκαρδα σχεδιασμένα. Το Cruise Olympia της ΜΙΝΟΑΝ παίρνει 3.000 επιβάτες αλλά έχει τον ίδιο αριθμό πληρώματος να τους εξυπηρετούν όσους έχει στο κάθε πλοίο της η ΑΝΕΚ να εξυπηρετούν 1.500 επιβάτες. Ο αρχιτέκτονας που σχεδίασε το πλοίο της ΜΙΝΟΑΝ πρέπει να μην πληρώθηκε καλά και να έβαλε το οχτάχρονο παιδί του να το σχεδιάσει. Βρώμα, δυσωδία, κάκιστο σέρβις. Καναδυό σωστοί παλαιότεροι του πληρώματος. Οι υπόλοιποι νομίζαν ότι οι επιβάτες τους ήταν γουρούνια.

Έπιασα κουβέντα με τον Έλληνα που δούλευε στην ρεσεψιόν. Συμφώνησε μαζί μου αλλά μου εξήγησε ότι δεν υπάρχει λόγος να καλυτερέψει το σέρβις γιατί οι δουλειές πάνε καλά.









10 σχόλια:

  1. να πω ότι δεν έχεις δίκιο;
    αφού μια χαρά τα λες!

    κάθε ανώμαλος που έχει πέντε δεκάρες, προσπαθεί να τις κάνει δέκα με όποιο τρόπο μπορεί. είμαστε ηλίθιοι και αυτήν την ηλιθιότητά μας πληρώνουμε τώρα με την οικονομική κρίση.

    την καλημέρα μου στη μαργαρίτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. οπου κι αν πας η χώρα μας
    λένε πως μας πληγώνει
    μα η κατάρα τούτη να
    νομίζω μας ενώνει.

    μπορούμε τα καλύτερα
    όταν το προσπαθούμε
    καλύτερη τη χώρα μας
    μπορούμε να τη δούμε

    καλό χειμώνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευτυχώς, μέσα στην κατάντια μας υπάρχουν άνθρωποι σαν τον από πάνω σχολιαστή, το Φάνη, που ξεχωρίζει μέσα στον κουρνιαχτό και τη μαυρίλα.

    Welcome to Greece,
    The land chosen by the Gods, που έλεγε και η παλιά διαφήμιση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ρία μου, μακάρι να ‘χα άδικο, ελπίζω να ‘χω άδικο… αλλά ότι βλέπω το λέω. Και οι περισσότεροι που ακούω ή διαβάζω ξέρουν πολύ καλά και αναλύουν ποιος φταίει, αλλά, περίεργο πράγμα, οι περισσότεροι είναι σίγουροι ότι δεν φταίνε οι ίδιοι, ή οι εργοδότες των πολιτικών γενικά. Φταίνε συνήθως όοοολοι οι άλλοι…



    Αγαπητέ μου Φάνη, μακάρι, έχει γίνει στο παρελθόν και μπορεί να ξαναγίνει, και πρέπει να πιστέψουμε ότι θα ξαναγίνει, με φωνές σαν την δική σου.



    Καλέ μου Κώστα, ευτυχώς υπάρχουν και άνθρωποι σαν τον Φάνη. Δεν νομίζω ότι θα περιμένουμε πολύ πάντως για να δούμε τι θα δούμε σ’ αυτήν την ιστορία του τόπου μας.

    This land was chosen by the Gods, then the politicians, the bankers… one of these days it will be chosen by those it belongs to.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δημήτρη είμαστε εντελώς για κλάματα. Η πρόταση

    "δεν υπάρχει λόγος να καλυτερέψει το σέρβις γιατί οι δουλειές πάνε καλά"

    περιγράφει σε μεγάλο βαθμό τα αίτια της κατάστασης που ζούμε. Είναι το "δεν βαριέσαι", το βόλεμα, η αδιαφορία για το μέλλον, η αδιαφορία για τον άνθρωπο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τα 20 χλμ στη μέση του πουθενά που περιγράφεις,και η αθλια πρώτη εντύπωση για τους ξένους επισκέπτες της Ελλάδα,αποδεκνύουν οτι η νοοτροπία που σου μετέφερε ο ναυτικός της ΜΙΝΟΑΝ
    διακατέχει και τις ελλην.κυβερνήσεις και τη Δημόσια Διοίκηση(λέμε τώρα...)
    Γιατί δεν είναι δυνατόν κανείς απ αυτούς τους καρεκλοκένταυρους να μην κατέβηκε ποτέ απ το πλοίο στην Πάτρα και να μην αγανάκτησε με την έλλειψη πρόνοιας και πρόβλεψης για τον αδαή επισκέπτη(σήμανση κλπ),στοιχειώδους "σκηνοθεσίας" του δρόμου,αλλά και διαφύλαξης κάποιας ασφάλειας μετά,έστω και με επαρκή αστυνόμευση των ανεγκέφαλων προς το παρόν...
    Αλλά "αφού οι δουλειές πάνε καλά" και το 10χίλιαρο πάφτει ακόμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγαπητέ μου Epanechnikov, όταν την άκουσα αυτή την φράση σταμάτησα ευγενικά την συζήτηση γιατί δεν ήξερα που θα μπορούσε να πάει από το σημείο εκείνο και μετά.

    Η αδιαφορία και η αγραμματοσύνη, συνάμα και χώρια, θρέφοντας η μια την άλλη με φοβίζουν πια γιατί υπάρχουν παντού, σε κάθε κομμάτι της καθημερινότητας.

    Το σίγουρο είναι ότι οι εξελίξεις, σε παγκόσμιο επίπεδο θα αρχίσουν να επιταχύνονται…



    Αγαπητέ μου Squarelogic, σωστά! Κι εγώ αναρωτιέμαι πάντα, μα είναι δυνατόν να μην τα βλέπουν; Τι σκέφτονται; Πως τα κάνουν, τα αφήνουν στη μέση και φεύγουν με τα λεφτά. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχει τόση βλακεία. ΠΡΕΠΕΙ να είναι αδιαφορία… η οποία στο τέλος πάλι βλακεία είναι… Πρέπει δηλαδή να σταματήσει το 10χίλιαρο για να ξυπνήσουν και να καταλάβουν ότι αυτοκτονούν οικονομικά, ηθικά, και κοινωνικά…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δημήτρη καλημέρα. Η χώρα αυτή προσφέρεται για ανάπτυξη. Έχει πολύ καλό κλίμα, έχει πολύ εύφορη γη, έχει πανέμορφα μέρη (ορεινά και παραθαλάσσια), υπέροχα νησιά, φοβερή θάλασσα, έχει κουλτούρα, πολιτιστική κληρονομιά (αρχαία, προορισμοί εξαιρετικής ιστορικής - πολιτιστικής σημασίας), άνθρωποι έρχονται από το άλλο άκρο της γης για να δουν ότι διάβαζαν στο σχολείο.. άνθρωποι επέλεγαν να σπουδάσουν ελληνικό πολιτισμό και αρχαία ελληνικά..
    Έχει άνεμο και ήλιο (για ενέργεια), επίσης είναι σε κομβικό γεωπολιτικό σημείο.. Έχει "γερά" μυαλά, ικανό ανθρώπινο δυναμικό, όσο περίεργο και αν είναι..κάθε χρόνο στις "μαθητικές ολυμπιάδες" έλληνες μαθητές έρχονται πρώτοι σε παγκόσμιους διαγωνισμούς.. (και με αυτή τη ..παιδεία..)
    Θέλουμε και άλλα; Το μόνο αρνητικό που μπορώ να βρω για να δικαιολογήσω κάπως την οπισθοδρόμηση είναι η ταραχώδης σχέση..με τους γείτονες, οι πόλεμοι, όλα όσα έχουν συμβεί στην πρόσφατη ιστορία.. Κατ'άλλα δεν δικαιολογείται με τίποτα, αυτή η παρακμή. Χρειάζεται μια γερή "κάθαρση" αυτός ο τόπος, μόνο έτσι ίσως θα ανασάνει... Πρόκειται για εγκληματική αδιαφορία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν άντεξα να ακούσω τον ΓΑΠ στη ΔΕΘ. Δε μπορώ να ακούω άλλα ψέματα. Καμία κίνηση για ανάπτυξη, ο άνθρωπος είναι εντελώς εκτός τόπου και χρόνου. Όλα όσα ανέφερα παραπάνω, αφού εμείς δε μπορέσαμε να τα αξιοποιήσουμε, θα το κάνουν οι άλλοι αντί για εμάς, παίρνοντας όλα τα οφέλη της γης για τους εαυτούς τους. Οι πολιτικοί θα εμφανίζονται και ΤΟΤΕ σαν σωτήρες. Αυτό που με τρομάζει περισσότερο είναι όλα όσα λέγονται για πετρέλαια στο Αιγαίο. Μακάρι να μη έβρισκαν ποτέ εκεί πετρέλαιο. Καλό υπόλοιπο της Κυριακής!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπητή μου Roadartist, καλή σου μέρα και συγγνώμη για την καθυστέρηση! Όπως διάβασες ήδη, η Μαργαρίτα κι εγώ λείπαμε σε ένα θαυμα-σιο ταξίδι κοντά σε δύο υπέροχους ανθρώπους και καλούς φίλους που μας λείπουν ήδη.

    Έχοντας γυρίσει όλη την Ελλάδα και τα νησιά κάθε καλοκαίρι επί πέντε χρόνια για τον τουρισμό, μέσα από διεθνείς Τουριστικούς οργανισμούς, συμφωνώ και προσυπογράφω κάθε λέξη της αξιολόγησής σου. Είδα μάλιστα από κοντά πρώτο χέρι στα γεννητούρια του το πρόβλημα που περιγράφεις στην τελευταία σου παράγραφο του πρώτου σχολίου… όπου είδα αγρότες και ψαράδες να παίρνουν τα δανικά της τότε ΕΟΚ (τα οποία δεν θα μπορούσαμε να ξεπληρώσουμε στο μέλλον), και τα λεφτά αυτά, αντί να τα βάζουν σε χωράφια και πρόβατα ή καράβια και ψάρια τα έβαζαν σε άλογα (165, 200, 225 άλογα) και βίλλες Κατίνες.

    Σήμερα λέμε για τους πολιτικούς, τα συστήματα, κλπ., κλπ. Αλλά τα αρχικά δανεικά που θα μπορούσαν να έχουν χτίσει υποδομή 20-30 χρόνια αργότερα, τότε, τα έφαγαν με σκόρδο και τζατζίκι οι τελικοί παραλήπτες.

    Πρόκειται πράγματι για εγκληματική αδιαφορία, αλλά, θα κάνω ένα βήμα παραπέρα και θα πω ότι αυτό που εκφράστηκε στην πράξη σαν εγκληματική αδιαφορία έχει τις ρίζες του σε ένα μεγαλύτερο πρόβλημά: το ότι δεν υπάρχει σ’ αυτόν τον τόπο ΟΜΑΔΙΚΗ αλλά ατομική (ατομιστική) ψυχή, λόγω της παντελούς έλλειψης ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ και στους γύρω και στο κράτος. Και, η έλλειψη εμπιστοσύνης στο κράτος, και στους γύρω, σημαίνει ότι το κράτος δεν είναι οι πολίτες, και ότι οι πολίτες δεν αποτελούν στο σύνολό τους μια ομάδα.

    Δεν άκουσα τίποτα από την Θεσσαλονίκη και πρέπει να ψάξω τα νέα… αλλά δεν φαντάζομαι να υπήρξαν εκπλήξεις: η κυβέρνηση σώζει για πολλοστή φορά τη χώρα και όλα θα πάνε καλά αν κάνουμε και το τελευταίο βήμα και δώσουμε και το βρακί μας υιοθετώντας πρωτοποριακά για τον πλανήτη τον Εθνικό Γυμνισμό!

    Υπάρχουν όμως νέοι άνθρωποι σ’ αυτόν τον τόπο που μπορούν να γράφουν όπως εσύ. Αυτό, roadartist μου είναι μια ελπίδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.