Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου 2011

Διάλυση









Λέγεται τελευταία ότι το Ελληνικό κράτος τελεί υπό πλήρη διάλυση. Και αυτό εννοεί το κράτος όπως δημόσιες υπηρεσίες και κυβέρνηση. Αλλά δεν είναι έτσι. Πρέπει στην περιγραφή να περιληφθούν όχι μόνο η κυβέρνηση και οι δημόσιες υπηρεσίες αλλά και ο ιδιωτικός τομέας, και τα μέρη του ιδιωτικού τομέα που υποτίθεται ότι δεν υποφέρουν πολύ ακόμα. Υπό διάλυση τελεί η Ελλάδα όοοοολη, οι εγκέφαλοι έχουν πλέον σταματήσει να λειτουργούν πάνω από επίπεδο πιθηκοειδούς από χρόνια, και ιδού ένα παράδειγμα για την απόδειξη. Είμαι σίγουρος ότι εσείς θα έχετε και άλλα.

Ήταν Φθινόπωρο του 2007 όταν πήγα να ασφαλίσω για πρώτη φορά, σε μεγάλη και παλιά Ασφαλιστική Εταιρία, το παλιό μου αγαπημένο τζηπ Τσεροκή που είχα φέρει από την Μασαχουσέτη. Ως γνήσιος Αμερικανός και νομοταγής πολίτης πήρα πλήρη ασφάλεια, τους εξήγησα ότι ετοιμαζόμουν για ταξίδι στην Ευρώπη μέχρι τη Σουηδία... Πήρα ασφάλεια που να με καλύπτει παντού όπου οδηγώ στην Ευρώπη.

Έφτασε η χάρη του τζηπ και η δική μου από Βενετία, Ελβετία, Γερμανία, Δανία, Σουηδία, Δανία, Γερμανία, Ολλανδία, Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία, και από τότε ζω και το κινώ εδώ στην Ιταλία ερχόμενος που και που στην Ελλάδα.

Έχω κάνει πάνω από 30.000 χιλιόμετρα στην Ευρώπη, και κάθε Φθινόπωρο τηλεφωνούσα στην Ασφαλιστική μου Εταιρία στην Αθήνα, τους έλεγα που είμαι και ανανέωνα την ασφάλειά μου.

Όπως έκανα και προχθές.

Αλλά προχθές η κοπέλα μου έκανε μια ερώτηση που κανείς άλλος συνάδελφός της δεν μου είχε κάνει ποτέ, παρά τα τέσσερα χρόνια, τέσσερα συμβόλαια, και 10-11 τηλεφωνήματα και υπογραφές. Με ρώτησε:

- Πράσινη κάρτα δεν βλέπω να έχετε...
- Τι πράσινη κάρτα;
- Πράσινη κάρτα!
- Πράσινη με ροζ πουά, η ροζ με πράσινα πουά;
- Πράσινη καλέ! πράσινη κάρτα δεν έχετε;
- Δεν ξέρω τι είναι η πράσινη κάρτα...
- Χωρίς πράσινη κάρτα η ασφάλειά σας δεν ισχύει στην Ευρώπη.
- α.
- Δεν μπορείτε να οδηγήσετε εκτός Ελλάδας χωρίς πράσινη κάρτα.
- Α!
- Να σας εκδώσω μία;
- Πόσο κάνει;
- Τίποτα. Είναι δωρεάν. Θέλετε να σας βγάλω μία;
- Δηλαδή 4 συμβόλαια, 4 χρόνια και 30.000 χιλιόμετρα ήμουνα ανασφάλιστος;
- Μάλιστα κύριε.
- 4 συμβόλαια και 10 συνάδελφοί σας τόσα χρόνια γιατί δεν μου το είχανε πει;
- Μα εδώ το ξέρουν όλοι ότι χρειάζεται πράσινη κάρτα. Γι αυτό δεν το λέμε.
- Ένα καλά κρυμμένο μυστικό! Μπράβο σας!
- Μα όλοι το ξέρουν κύριε! καλά που δεν σας σταμάτησε η αστυνομία!
- Η αστυνομία δεσποινίς μου κάθετε δίπλα μου στο κάθισμα του συνοδηγού. Η σύζυγός μου είναι διευθύντρια της αστυνομίας. Και τώρα είναι δίπλα μου, μας ακούει και έχει ξεκαρδιστεί στα γέλια με την κατάντια μας!
- Είδατε έχετε και τα μέσα αν σας πιάσουνε! χα-χα-χα! Να σας βγάλω την κάρτα;

 ____



14 σχόλια:

  1. ...Μπάχαλο! Και άντε να βρεις το δίκιο σου. Η πραγματικότητα σε αυτή τη χώρα σε ξεπερνά :(
    Μέσα σε αυτά συνεπάγεται και η κοινωνική διάλυση. Ο καθένας παλεύει για τον εαυτό του, ο καθένας μόνος και στην μοναδικότητα του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. αν υπήρχε πρόβλημα, αφού το συμβόλαιό σου λέει ότι είναι για την ευρώπη, θα τη βγάζανε εκείνη τη στιγμή. η μικρή είναι ουφο... αφού το συμβόλαιο λέει ότι έχεις διεθνή ασφάλιση, έχεις. η κάρτα είναι να την έχεις εσύ. τη χαζομάρα της κάθε μπίμπι μπο, δε θα την πληρώνουμε εμείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αχ, Roadartist μου... όποιοι και να τους φταίνε, το μπάχαλο οι ίδιοι το κάνουνε, και μετά γελάνε σε στυλ και τι έγινε δηλαδή... Άσε που σε όσους διαφορετικούς "υπεύθυνους" ρωτήσεις κάτι, τόσες διαφορετικές απαντήσεις θα πάρεις. Στην Ελλάδα Roadartist μου, και να προσπαθείς να είσαι σωστός και με τον νόμο δεν σε αφήνουνε στο τέλος... Θυμάσαι το Ιανουάριο που έκανα δύο μέρες στις ΔΟΥ να τους παρακαλάω να πληρώσω;



    Ρια μου η κοπέλα είχε δίκιο: το συμβόλαιό μου από μόνο του στα Ελληνικά γραμμένο δεν γινόταν αποδεκτό από υπηρεσίες στην Ευρώπη χωρίς την "πράσινη κάρτα" στην οποία υπάρχουν μεταφράσεις από τα Ελληνικά. Επίσης πρέπει να δηλώσει η ασφαλιστική εταιρεία στην Ευρώπη τους οδηγούς που βρίσκονται εκεί. Απλά, από όοοοολους τους τόσα χρόνια κανείς δεν είχε σκεφτεί να με πληροφορήσει ότι χρειάζεται να εκδοθεί, κι ας έλεγα σε όλους ότι οδηγώ έξω και ρωτούσα αν το συμβόλαιο ισχύει για έξω. Όπως λέει και η Roadartist: ΜΠΑΧΑΛΟ ανικανότητας και αδιαφορίας, και του "εγώ"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ζήτα και μια κόκκινη και μια κίτρινη κάρτα να σου βρίσκονται...που ξέρεις?

    υγ.πάντως τετοια φαινόμενα πρέπει να υπάρχουν και αλλού.Δεν έχω δει στα ευρωπαικά ταξίδια μου να ψάχνεται κανένας υπάλληλος να δει αν έχεις καταλάβει τα πάντα,ειδικά αν δεν μιλάς την γλώσσα του...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συγνώμη που παρεμβαίνω (αλλά επειδή χρόνια ζούσα από τέτοιες μετακινήσεις), μα η πράσινη κάρτα χρειάζεται μόνο για χώρες εκτός ΕΕ. Σε όλη την Ευρώπη πλην ΠΓΔΜ, Σερβία κλπ δε χρειάζεται πράσινη κάρτα. Σαφώς και ένα έγγραφο σε λατινούς χαρακτήρες (πχ το δίπλωμα και μία πράσινη κάρτα -δηλαδή η άδεια κυκλοφορίας- ή η ασφάλεια, βοηθάει) για την αποφυγή ταλαιπωρίας με την αστυνομία ή στο ο μη γένοιτο ατύχημα. Ουσιαστικά πράσινη κάρτα χρειάζεται μόνο επαγγελματικό όχημα (λεωφορείο ή φορτηγό). Η Ρία, ουσιαστικά έχει δίκιο. Η δε ελληνική ισχύει σε όλη την ΕΕ, αλλά σαφώς και διαβάζεται δύσκολα. Ο αριθμός του συμβολαίου σου είναι πανευρωπαϊκός και η αντίστοιχη εταιρεία-συνεργάτις μέσω αυτού θα βρει το συμβόλαιό σου (απλά θα πάρει ώρες ίσως και μέρες, όπερ και η ταλαιπωρία).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ μου Squartelogoc, καλημέρα! Και μία σε μπλε με άσπρη νεκροκεφαλή και χιαστά κόκκαλα!

    Ρίξε μια ματιά και εδώ ως προς το πως δέχονται εις τας Ευρώπας την καινούργια ταυτότητα!
    http://dimitristhinks.blogspot.com/2010/05/blog-post_31.html

    Εν τω μεταξύ, η κοπέλα στο τηλέφωνο με ρώτησε κιόλας πως με αφήνανε να περνάω από τα σύνορα χωρίς να μου ζητάνε την ...πράσινη κάρτα. Την ρώτησα αν έχει ακούσει για την Ευρωπαϊκή Ένωση, και της εξήγησα ότι δεν υπάρχουν σύνορα, ότι δεν σε σταματάνε καν στα Ελβετικά σύνορα που η Ελβετία δεν είναι καν ΕΕ, και ότι η μόνη φορά που μου ζήτησε κανείς διαβατήριο ήταν μπαίνοντας-βραίνοντας από Αγγλία, αλλά κι εκεί περιορίστηκαν στο διαβατήριο και δεν ζήτησαν ουδενός χρώματος κάρτα!



    ο δείμος του πολίτη. Ίσως λοιπόν το μπάχαλο στην συγκεκριμένη περίπτωση να επεκτείνεται πέρα από ανίκανους υπαλλήλους ασφαλιστικής εταιρείας (ή εκείνους που δεν μου το είχαν πει, ή, αν έχεις δίκιο, εκείνη που μου το είπε προχτές) και να πηγαίνει στην πληροφόρηση στην Ελλάδα γενικότερα.

    Παραδείγματα:

    Η ιστοσελίδα της Ασφαλιστικής μου εταιρείας επιμένει ότι χρειάζομαι πράσινη κάρτα έξω από την Ελλάδα.

    Η σελίδα της ΕΛΠΑ εδώ: http://www.elpa.gr/box3.asp προς τα κάτω στην σελίδα, στην επικεφαλίδα Πράσινη Κάρτα, λέει κατηγορηματικά ότι χρειαζόμαστε πράσινη κάρτα "υποχρεωτική για την περίπτωση που ο ταξιδιώτης εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα", και συνεχίζει, ότι η κάρτα δεν ζητείται στα σύνορα εκτός από πολλές χώρες εκτός ΕΕ όπου ζητείται. Άρα η ΕΛΠΑ λέει ότι πρέπει να βγάλω Πράσινη Κάρτα και για Ιταλία, αλλά θα την χρειαστώ μόνο σε περίπτωση αυχήματος (που είναι η μόνη περίπτωση για την οποία παίρνει κανείς αφάλεια!)

    Η σελίδα αυτή http://europa.eu/travel/gettingthere/index_el.htm λέει ότι στην ΕΕ δεν χρειαζόμαστε πράσινη κάρτα στην ΕΕ αλλά καλύτερα να έχουμε ως διεθνώς αναγνωρισμένο σύμβολο ασφάλισης.

    Η σελίδα αυτή http://www.travelpassion.gr/travelbycar/223-drive-europe-licence-driver-lay-speedlimit.html συμφωνεί μαζί σου, αλλά επαναλαμβάνει ότι καλύτερα να έχουμε πράσινη κάρτα για διευκόλυνση.

    Η Ιταλική αυτή σελίδα, σχετικά με Ιταλούς οδηγούς και Ιταλικές ασφάλειες συμφωνεί μαζί σου: http://www.ucimi.it/cartaverde.asp

    Τελικά είναι χρησμός των Δελφών, και δεν χρειάζεσαι κάρτα εκτός αν χρειάζεσαι.

    Η πιο λογική εξήγηση των παραπάνω είναι ότι πράγματι οι νόμοι λένε ότι δεν χρειάζομαι πράσινη κάρτα στην ΕΕ, αλλά η καθημερινή πραγματικότητα στον δρόμο λέει ότι αν έχω πράσινη κάρτα θα γλυτώσω πολύ νταραβέρι και γραφειοκρατία αν έχω ατύχημα.

    Λέω να πάρω μια να έχω... τζάμπα είναι. Το σκέφτομαι ιδιαίτερα μετά από αυτήν την εμπειρία: http://dimitristhinks.blogspot.com/2010/05/blog-post_31.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ουσιαστικά -βασισμένος κυρίοως στις δικές σου περιλήψεις, δεν πρόλαβω να μελετήσω τους συνδέσμους αναλυτικά- προτείνουν οι περισσότεροι την πράσινη κάρτα επειδή είναι γραμμένη με λατινικούς χαρακτήρες. Και της ΕΛΠΑ το πνεύμα είναι αυτό και των δύο άλλων συνδέσμων. Στα σύνορα ζητείται μόνο από χώρες εκτός ΕΕ (ελεύθερη διακίνηση αγαθών). Αλλά αν κάτι είναι γραμμένο στα ελληνικά αδυνατούν να το διαβάσουν έξω κι έτσι πρέπει να γραμμένα και σε λατινικούς χαρακτήρες. Η πράσινη κάρτα είναι το ευκολότερο μέσο (επειδή ένα ασφαλιστήριο απαιτεί κανονική μετάφραση και μάλιστα σε πολλές γλώσσες, όχι απλή μεταγραφή με λατινικούς χαρακτήρες).

    Πάντως ακόμα και στη Σερβία και την ΠΓΔΜ και αλλού όποτε με σταματούσαν με το τουριστικό λεωφορείο, ποτέ δε ζήτησαν πράσινη κάρτα (αν κι επιβάλλεται διά ροπάλου). Τη δίναμε στα σύνορα (πλην ΕΕ). Αλλά σε περίπτωση ατυχήματος (δεν έχω εμπειρία) θα βοηθούσε με τον τρόπο γραφής της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πάντως το θέμα της ανάρτησης παραμένει: Μετά από 4 χρόνια, 4 συμβόλαια, κάπου 10 συνομιλίες, και συνεχή επιμονή μου να λέω ότι οδηγώ και ζω στο εξωτερικό, το πρώτο άτομο που μου ανέφερε την ύπαρξη και την πιθανότητα να έχω πράσινης κάρτα ήταν μια κοπέλα που νόμιζε ότι υπάρχουν σύνορα όπου τσεκάρουν ασφάλειες αυτοκινήτου μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας. Μπάχαλο. Ο καθένας την άποψή του. Κι όταν ψάχνεις να βρεις την αλήθεια, βρίσκεις το μαντείο των Δελφών εν είδη διαφοροποιημένων ιστοσελίδων, λες κι όλο αυτό το θέμα είναι θέμα γνώμης... όπως το κάθε τι στην Ελλάδα είναι θέμα γνώμης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πάντως εγώ απλά θα σχολιάσω τούτο (και μην παρεξηγηθείς προσωπικά, αλλά πάει σε όλους): σκέψου και να ήταν στο Δημόσιο τομέα τούτο, τι θα λέγαμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μα ήδη το αντιμετώπισα αρχίζοντας την ανάρτηση με "Πρέπει στην περιγραφή να περιληφθούν όχι μόνο η κυβέρνηση και οι δημόσιες υπηρεσίες αλλά και ο ιδιωτικός τομέας, και τα μέρη του ιδιωτικού τομέα που υποτίθεται ότι δεν υποφέρουν πολύ ακόμα."

    Και οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι ιδιωτικοί τα ίδια σχολεία τελειώσανε και η ίδια κοινωνία και γονείς τους μεγαλώσανε. Τι λειτουργει σωστά, που; Που παίρνεις απαντήσεις στις οποίες να μπορείς να βασίζεσαι; Στην Ελλάδα αν δεν σου αρέσει η απάντηση που παίρνεις, ρώτα κάποιον άλλον και θα πάρεις διαφορετική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ορθός... Δεν θυμόμουν το σχετικό σημείο στη δημοσίευση. Mea culpa...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κάποιοι σίγουρα δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους (για να πνίγονται σε μια κουταλιά νερό!). Πριν από λίγα χρόνια θέλησα να μεταφέρω κάποιο ποσό από κάτι ξεχασμένους λογαριασμούς που είχα στην Ελλάδα στη τράπεζα μου στη ΜΒ. Επισκέφθηκα 4 υποκαταστήματα (2 της Εθνικής και 2 της Αγροτικής) για να διαπιστώσω πως κανείς δεν μπορούσε να με ενημερώσει πόσο θα μου στοίχιζε η συγκεκριμένη πράξη. Τελικά έψαξα στο internet και βρήκα την απάντηση μόνος μου (διαπιστώνοντας παράλληλα πως δεν υπάρχει χρέωση στη περίπτωση που η εντολή δίνεται μέσω λογαριασμού online banking).

    Πόσο άσχετος μπορεί να είναι ένας υπάλληλος που δεν είναι σε θέση να σου δώσει απάντηση σε ένα τόσο απλό ερώτημα;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το πρόβλημα ασφαλώς και δεν περιορίζεται μόνο στο δημόσιο αλλά επεκτείνεται, σε μεγάλο βαθμό, και στον ιδιωτικό τομέα.
    πχ Η ύπαρξη εκτεταμένων συντεχνιών - καρτέλ, σχεδόν σε κάθε οικονομική δραστηριότητα, πιστοποιούν την βαριά αρρώστια μας.....
    glam

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αγαπητέ μου Epanechnnikov, και μη χειρότερα, αν και νομίζω ότι τα χειρότερα θα τα δούμε σίγουρα. Έχω αναπτύξει την θεωρία ότι οι πληροφορίες δεν υπάρχουν γιατί κανένας, από τους διευθυντές έως τους κλητήρες δεν έχουν καταλάβει ΤΙ και ΓΙΑΤΙ κάνουνε κάθε μέρα στο γραφείο που τους δίνει τα προς το ζην. Απλά μάθανε ότι, αν βρίσκονται εκεί συγκεκριμένες ώρες της ημέρας και κάνουνε, μηχανικά, ότι τους λέει κάποιος, τότε, κάθε δύο φεγγάρια κάποιος τους δίνει λεφτά. Πέρα τούτου, όσο και να βλέπουν Αμερικανικές και Τούρκικες σειρές στην τηλεόραση, δεν έχουν μπορέσει να καταλάβουν πως λειτουργεί ο κυλινδρικός μηχανισμός μέσα στον οποίο τρέχουν επαναληπτικά και επ' άπειρον...


    Αγαπητέ Glam, αν ξέραν τι τους γίνεται και είχαν μια στοιχειώδη μόρφωση τουλάχιστον θα καταφέρναν κάτι έστω και για τους εαυτούς τους, αλλά έτσι όπως είναι, οι συντεχνίες και τα καρτέλ αλά Ελληνικά αποτελούν απλή προέκταση του καφενείου και πηγή Ελβετικών καταθέσεων μόνο για τους λίγους παπατζήδες ανάμεσά τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.