Τετάρτη, 28 Δεκεμβρίου 2011

Πιλότος










Γρήγορα, όπως ήρθε, έφυγε, για τελευταία φορά σαν φοιτητής. Όταν ξανάρθει θα έχει ήδη ξεκινήσει την καριέρα του, και όταν πετάτε από του χρόνου θα αναρωτιέστε αν ένας από τους δύο πιλότους σας είναι 22 χρονών και γιός ενός μπλόγκερ που διαβάζετε.

Οι πιλότοι παίρνουν πιστοποιητικά καθώς εκπαιδεύονται. Ο Κώστας έχει ήδη αποκτήσει όλα τα πιστοποιητικά που είναι διαθέσιμα σε αυτόν τον πλανήτη, έχοντας φτάσει στa 21 να είναι εκπαιδευτής για αεροπλάνα με περισσότερες από μια μηχανές, και για ενόργανο πτήση και εδάφους.

Αλλά, η πλάκα είναι ότι εδώ, στο μικρό δικινητήριο αεροπλάνο με προπέλες, σταματά, παντού, η εκπαίδευση που συμπεριλαμβάνει αληθινές πτήσεις με αληθινό αεροπλάνο. Από εδώ και πέρα στον κόσμο, όλες οι ειδικεύσεις σε οποιοδήποτε τύπου τζετ γίνονται σε εξομοιωτή (simulator) από τις εταιρείες αερογραμμών στις οποίες εργάζονται οι πιλότοι. Την πρώτη φορά που πιλότος πετά αεροπλάνο τζετ πραγματικό, κουβαλάει επιβάτες. Ένα πράγμα που λίγοι επιβάτες ξέρουν, είναι ότι καμιά φορά πετάνε σε αεροπλάνο όπου ο συγκυβερνήτης κάνει πραγματική πτήση με τζετ για πρώτη φορά στη ζωή του.

Γελάγαμε με τον Κώστα, ότι μετά από την πρώτη του πτήση σαν συγκυβερνήτης σε τζετ, κανένα-δυό επιβάτες, καθώς θα βγαίνουν από το αεροπλάνο, θα του λένε "ευχαριστούμε, ωραία πτήση", ο Κώστας θα απαντά "ευχαριστώ, για πρώτη φορά πέταξα τζετ σήμερα", και οι επιβάτες θα γελάνε με το χιούμορ του συγκυβερνήτη τους χωρίς να μπορούν να φανταστούν ότι τους είπε την αλήθεια!

Ένα άλλο πράγμα που ο πολύς κόσμος δεν ξέρει είναι ότι δεν υπάρχει πανεπιστημιακό πτυχίο πιλότου. Για να γίνει κανείς πιλότος οποιουδήποτε είδους χρειάζεται εκπαίδευση σε σχολή. Όχι πανεπιστήμιο. Αλλά όλοι οι εργοδότες θέλουν από τους πιλότους τους να έχουν  και πανεπιστημιακό πτυχίο σε οτιδήποτε, αρκεί να έχουν τελειώσει πανεπιστήμιο.

Φερ' ειπείν, τα τυπικά προσόντα για να προσληφθεί κάποιος σαν πιλότος αερογραμμών είναι, όλα τα διαδοχικά πιστοποιητικά εκπαίδευσης μέχρι δικινητήριο, 1.500 ώρες πτήσης, και ένα πτυχίο πανεπιστημίου. Στις ΗΠΑ, προσλαμβάνεται κανείς πρώτα από μικρότερες εταιρείες (regional), που κάνουν τοπικές πτήσεις και μετά από 2-3-4 χρόνια μεταπηδάν στις μεγάλες, όπως η Delta, American, United-Continental, κλπ.

Το Πανεπιστήμιο στο οποίο πήγε ο Κώστας, Αεροναυτικό Πανεπιστήμιο Έμπρυ Ριντλ, ξεκίνησε το 1926, λιγότερα από 25 χρόνια μετά την πρώτη πτήση των Όρβιλ και Γουίλμπουρ Ράιτ. Το Έμπρυ Ριντλ είναι ένα πανεπιστήμιο που περιλαμβάνει και μια σχολή πτήσης. Δηλαδή, οι φοιτητές ακολουθούν δύο ξεχωριστές οδούς συγχρόνως: Κάποια πανεπιστημιακή σπουδή και συγχρόνως αλλά ξεχωριστά την εκπαίδευση πτήσης. Δύο σχολεία συγχρόνως δηλαδή. Και το Εμπρυ Ριντλ θεωρείται το καλύτερο κέντρο μάθησης στον κόσμο για τους τομείς αυτούς, αποκαλούμενο "το Χάρβαρντ των ουρανών".

Λόγω ημερομηνίας γέννησης, ο Κώστας τέλειωσε το Λύκειο 18 χρονών και 9 μηνών, και έφτασε στο Έμπρυ Ριντλ δυό βδομάδες πριν γίνει 19. Λίγες μέρες αφού έγινε 20 χρονών προσελήφθη σαν εκπαιδευτής πιλότων από την σχολή πτήσεως καθώς συνέχιζε συγχρόνως πανεπιστήμιο προς το πτυχίο αεροναυτικών επιστημών και επιχειρησιακής λειτουργίας (Aeronautical Science, minor in Business Administration). Πριν δύο εβδομάδες τελείωσε την εκπαίδευσή του σε δύο ή περισσότερες μηχανές, και προσελήφθη και σαν εκπαιδευτής δικινητήριων.

Η σχολή πιλότων έχει 110 εκπαιδευτές που εργάζονται γύρω στις 40 ώρες την εβδομάδα (full time), εκ των οποίων περίπου 10 είναι εκπαιδευτές δικινητήριων,  και 15 εκπαιδευτές που εργάζονται 20 ώρες την εβδομάδα (part time). Την επιλογή του ποιός θα πάρει προαγωγές την κάνει ένα κομπιούτερ βάση των κρύων αριθμών της απόδοσης των εκπαιδευτών. Σε εκπαιδευτή δικινητήριων μπορεί να προαχθεί κανείς μόνο αν εργάζεται ήδη full time (40 ώρες). Με την προαγωγή του σε δικινητήριο ο Κώστας επιλέχτηκε ως ανώτερης απόδοσης από 105 εκπαιδευτές. Είναι ο νεώτερος και δεύτερος στην ιστορία part time εκπαιδευτής που πήρε αυτήν την προαγωγή. Δηλαδή μπορούμε να πούμε ότι είναι στο κορυφαίο 17% των εκπαιδευτών της καλύτερης σχολής στον κόσμο.

Όσο για την πανεπιστημιακή σπουδή, αποφοιτεί τον Μάιο του 2012 ένα χρόνο νωρίτερα, σε 3 αντί 4 χρόνια.


Και πόσο κόστισε αυτό, ρωτά κανείς...

Κόστισε 16 με 19 ώρες την ημέρα εργασίας, προσήλωσης, ενθουσιασμού, μελέτης, αγάπης και επαγγελματισμού, επί 2 χρόνια και 4 μήνες με συνολικά 9 εβδομάδες διακοπές.

Από χρηματικής πλευράς, πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν μας ότι πολλά από όσα κατάφερε δεν "αγοράζονται" αλλά κυριολεκτικά τα κατάφερε μόνος του. Αλλά, αν βάζαμε ένα τυπικό κόστος σε όλα αυτά, μέχρι την αποφοίτησή του, δίδακτρα πανεπιστημίου και σχολής, κατοικία, και διάφορο κόστος, θα είχε ως εξής:

214.700,69 δολάρια (165.154,38 Ευρώ) και 4 χρόνια.
Ο Κώστας αυτό το έκανε:
108.545.20 δολάρια (83.496,30 Ευρώ) και 3 χρόνια.

Τα 3 χρόνια αντί για 4 δεν σημαίνουν λιγότερα δίδακτρα πουθενά. Απλά έκανε τα μαθήματα που έπρεπε να κάνει, και στο Πανεπιστήμιο και στη Σχολή πτήσεως, σε τρία αντί σε τέσσερα χρόνια κάνοντας περισσότερα πράγματα συγχρόνως.

Τα 106.155,49 δολάρια (81.658,07 Ευρώ) που γλύτωσε από το σύνολο ήρθαν από:
Διάφορες υποτροφίες: 68.697.19 δολάρια (52,843.99 Ευρώ)
Μισθοί Εκπαιδευτή και Resident Advisor: 18.408,30 δολάρια.
Δωρεάν διαμονή σαν μέρος της αμοιβής Resident Advisor: 19.050,00 δολάρια.   

Από τα 68.697.19 δολάρια διαφόρων υποτροφιών, τα 40.000 δόθηκαν από το ίδιο το Έμπρυ Ριντλ. Είχαν αποφασίσει να μην κάνουν την έκπτωση που είχε προτείνει ένας κρατικός οργανισμός για τον Κώστα βάση της οικογενειακής του επιφάνειας. Γράψαμε ένα ωραίο γράμμα στο πανεπιστήμιο, πριν καν τελειώσει το Λύκειο, γράμμα τυπικό των υπαλλήλων της Αποθήκης Σκέψης και της Thinkworks, και η απάντηση του πανεπιστημίου στο γράμμα μας ήταν μια υποτροφία 40.000 δολαρίων. Θα μπορούσατε να πείτε δηλαδή ότι οι συγγραφικές μας ικανότητες, μεταξύ του Κώστα και εμού, αξίζουν 40.000 δολάρια την ώρα. Και πράγματι, αυτό εξαρτήθηκε αποκλειστικά από πρόζα και γράψιμο. Αυτό λέγεται "Αμερική".

Ο Κώστας βέβαια είχε ήδη δίπλωμα ιδιωτικού πιλότου όταν έφτασε στο Έμπρυ Ριντλ, έχοντας ξοδέψει 2.000 δολάρια τον χρόνο από 12 έως 18 ετών στην σχολή πτήσης στο αεροδρομιάκι της κωμόπολης μας στην Μασαχουσέτη. Και όταν αποφοιτήσει σε πέντε μήνες δεν έχει κανένα φοιτητικό δάνειο να ξεπληρώνει. Από Ιούνιο θα εργάζεται σαν full time (40 ώρες) εκπαιδευτής, περιμένοντας την τέλεια δουλειά να έρθει. Υπολογίζουμε ότι στα 22 του μπορεί να είναι ήδη συγκυβερνήτης τζετ αερογραμμών, και κατά τα 24-26 να πετάει για μια από τις μεγάλες. Προτιμάμε την Delta.

Σαν αρχάριος πιλότος τοπικών αερογραμμών θα αρχίσει με γύρω στα 20-25.000 δολάρια τον χρόνο που είναι μισθός φτώχιας. Στην Αμερική, κείνοι που βρίσκονται σε μισθούς επιπέδου φτώχιας δικαιούνται ένσημα από το κράτος για να πληρώνουν τρόφιμα στα σουπερμάρκετ. Οι μικρές αερογραμμές ζητάν από τους πιλότους τους να μη πηγαίνουν στα κρατικά γραφεία για ένσημα εν στολή. Στις μεγάλες, λίγα χρόνια μετά, οι μισθοί είναι γύρω στις 90-150.000 δολάρια τον χρόνο. Αλλά, οι περισσότεροι πιλότοι θα πληρώνανε από την τσέπη τους για να βρίσκουν κάθε ξημέρωμα στα 38.000 πόδια κάπου στον Νότιο Ειρηνικό ή Βόρεια Ευρώπη, Αφρική ή Ασία, ανάλογα με την μέρα της εβδομάδας...

Επίσης, δεν ταιριάζει εδώ η ονομασία "πιλότος". Η σωστή ονομασία, για μένα, για τον Κώστα, είναι Flyer. Αλλά δεν υπάρχει μετάφραση στα Ελληνικά.



Όποτε μας φεύγει, από το αεροδρόμιο της Μπολόνια εδώ και ένα χρόνο, δεν πάει πια στις ουρές για ασφάλεια, διαβατήρια κλπ. Φοράει κάτω από το ζακέτα του την ταυτότητά του και μπαίνει από την πύλη του πληρώματος. Τρία λεπτά από "αντίο" μέχρι το αεροπλάνο. Λίγες ώρες πριν το γράψω αυτό έφτασε πάλι σε Αμερικανικό χώρο εναερίου κυκλοφορίας.

Οι εναέριοι χώροι , αεροδρόμια και διάφορα σημεία στις οδούς των ουρανών, ονομάζονται με 2, 3 ή 4 γράμματα τα οποία λέγονται ολόκληρα με καθιερωμένες ονομασίες. Παραδείγματος χάριν, το Αεροδρόμιο των Αθηνών, Βενιζέλος, λέγεται LGAV (Lima-Golf-Alpha-Victor). Τα αρχικά του πλήρους ονόματος του Κώστα, πρώτο, μεσαίο και επίθετο, είναι CJS. Τον εναέριο χώρο γύρω από την Ντεητόνα Μπητς, όπου είναι το Έμπρυ Ριντλ, εγώ τον έχω βαπτίσει Charlie-Juliet-Sierra.

Fly, Costa! Fly!

















































24 σχόλια:

  1. Το flyer το μεταφράζουμε ως "ιπτάμενος" και πράγματι είναι προτιμότερη λέξη από τη "πιλότος" (γιατί πιλότοι είναι και σε αυτοκίνητα και διαστημόπλοια κλπ). Συγχαρητήρια κι εύχομαι ό,τι καλύτερο στη σταδιοδρομία του και να μη δει ποτέ κεραυνό εν πτήσει (ή ό,τι άλλο εύχεστε οι πιλότοι).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δήμο σ' ευχαριστούμε! Έχεις δίκιο ότι η απ' ευθείας μετάφραση του Flyer είναι "ιπτάμενος", αλλά στα Αγγλικά και σε ψυχή που καταλαβαίνει Αγγλικά, η λέξη Flyer έχει συναισθηματικές και ποιητικές προεκτάσεις που δεν τις νοιώθω στην αντίστοιχη Ελληνική, και για αυτό και είπα ότι δεν μεταφράζεται -μια και για μένα οι λέξεις δεν σημαίνουν τίποτα χωρίς το μεταφορικό νόημα που κουβαλάνε. Ο Καζαντζάκης άλλωστε είχε πει ότι οι λέξεις πρέπει να είναι σαν χειροβομβίδες που σκάνε μέσα σου :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα! Αληθινά τυχερός! Εύχομαι όλα τα όνειρα του να εκπληρωθούν!
    Αστρονομικά είναι αυτά τα ποσά για εμένα... και φαντάζεσαι πόσο "αλλού" σαν ένα παράλληλο σύμπαν μοιάζουν αυτές οι εικόνες, όταν μας περιμένει κάτι τέτοιο : http://news247.gr/oikonomia/h_ellada_odeuei_me_mathhmatikh_akriveia_sth_xreokopia.1555610.html
    Μα δε πρέπει να χάνουμε τη δύναμη μας παρ' όλες τις δυσκολίες σε αυτό τον αγώνα της απίστευτης παρακμής και συνεχόμενων ντόμινο. Ευχή μου τα καλύτερα για σένα και τον ιπτάμενο Κώστα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα αγαπητή μου Roadartist, και μη νομίζεις ότι οι υπο-τόνοι που υπο-βόσκουν στον λόγο για τον οποίον ανέφερα τα νούμερα δεν είναι ίσως και οργή για το ότι περίμεναν από την πατρίδα μας να είναι μέρος της δυτικής αγοράς και πραγματικότητας σε όλα εκτός αποδοχών. Είναι αυτό που φωνάζω τελευταία: ότι ο πραγματικός λόγος για την κατάντια της πατρίδας μας είναι η διαφορά μεταξύ αγοράς και αποδοχών που είχε φτιάξει ένα σκηνικό μοναδικό στη Δύση, με την καταστροφή χτισμένη μέσα του.

    Για τον Κώστα και εμένα αυτά τα νούμερα δεν ήταν εκτός του συνηθισμένου γιατί τα ίδια είναι για όλους και η ικανότητά μας να ανταποκριθούμε ερχόταν από εισοδήματα της δουλειάς μου στις ΗΠΑ. Και τώρα ακόμα, κι ας ζω σε ένα χωριό εκτός ΗΠΑ με αργό ίντερνετ, από εκεί έρχεται το εισόδημα που πάει στον Κώστα. Και τα κατάφερε να χρειάζεται όλο και λιγότερη οικονομική συμμετοχή μου στην ζωή του γρηγορότερα από ότι περιμέναμε.

    Το λινκ το διάβασα, και δυστυχώς, να σου πω, ότι έξω από την Ελλάδα ο κόσμος είναι πλέον σίγουρος ότι η Ελλάδα θα χρεοκοπήσει τον Μάρτιο του 2012. Δυστυχώς το άρθρο είναι απόλυτα ακριβές βάση των υπαρχόντων δεδομένων τουλάχιστον. Άλλωστε ήταν εμφανές ότι οι τελευταίοι 20 μήνες ήταν ένα θέατρο για να στήσει την καλύτερη δυνατή σκηνή εν προετοιμασία του να γίνει το αναπόφευκτο.

    Γι αυτό άλλωστε και εγώ μήνες τώρα δεν λέω και πολλά για το ποιός φταίει αλλά εστιάζω στο ότι είναι τώρα η ώρα και δικαίωμα να μιλήσει και να πράξει ο λαός για πάρτη του -έλα όμως που παραμένει μουγγός.

    Όταν τα προβλήματα της Ευρώπης την βουλιάξουν θα παρασύρει μαζί της και τις ΗΠΑ. Ας ελπίσουμε ότι ο Κώστας θα βρει την θέση του ανάμεσα σε εκείνους που θα συνεχίσου να πετάν, πάνω από τα σύννεφα και τις καταιγίδες αυτές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν είδες την αλληγορία, την ποιητικότητα του "ιπτάμενος". Ίπτανται μόνο τα πουλιά. Ο ιπτάμενος είναι μετοχή του ρήματος πετώ (βέβαια στα αγγλικά έγινε ουσιαστικό). Κι όμως η λέξη είναι εντελώς αλληγορική και συνδέεται με τα πουλιά. Ο ιπτάμενος (ως πιλότος εννοούμενο, όχι σαν οποιαδήποτε μετοχή) είναι εκείνος που συγκρίνεται με τα πουλιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δήμο, οπωσδήποτε μιλώ εμπειρικά και υποκειμενικά, οπότε είναι πιθανότατο να μην έχω μέσα μου την μεταφορά αυτή, την οποία δεν αμφισβητώ εφ' όσον την προτείνεις. Το κλειδί για την ψυχοσύνθεσή μου είναι ότι "flyer" συνεπάγεται την προσωπική απόφαση να πετάξει κανείς και να κάνει την πτήση κτήμα του και μέρος της ψυχής του, ενώ το "Ιπτάμενος" μεταφράζεται "airborne" και εννοεί κατάσταση πτήσης χωρίς απαραίτητα σχέση με προσωπική απόφαση και ταυτότητα. Βέβαια καταλαβαίνω ότι το πάω πολύ κατά λέξη, οπότε δέχομαι ότι ερχόμενο από κάποιον που κατέχει την γλώσσα καλύτερα, στην προκειμένη περίπτωση ταιριάζει καλά στον Κώστα μας. Σ' ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συζήτησα με τη γυναίκα μου (φιλόλογος αγγλικών, το ένα πτυχίο) τη διαφορά των λέξεων και φυσικά συμφωνεί μαζί σου. Μάλλον δηλαδή μία λέξη ελληνική αντιστοιχεί (με ό,τι συναίσθημα ο καθένας προσθέτει) σε δύο αγγλικές λέξεις/έννοιες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. έχεις κάθε λόγο να είσαι περήφανος για τον υπέροχο γιο σου!
    η μαργαρίτα τον χαίρεται περισσότερο απο σένα, μου φαινεται στη φωτογραφία!

    συγχαρητήρια δημήτρη για τον κώστα σου. και το λέω μέσα από την καρδιά μου. πάντα τέτοιες χαρές να σου δίνει!

    μπράβο στο παιδί. μπράβο μπράβο μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δήμο, τότε συμφωνώ με την σύζυγό σου απολύτως. Flyer είναι εκείνος που ταυτίζεται με την πτήση, την έχει κάνει κτήμα του και την αποζητά :-)



    Ρία μου, ξεκινήσαμε μαζί όταν ήταν 5 χρονών και τώρα συνεχίζει εκείνος το όνειρο της ελευθερίας και της πτήσης. Και το κάνει άξια. Είμαστε περήφανοι, για την χαρά που έδωσε στον εαυτό του. Σ' ευχαριστούμε για τα αισθήματα που μεταφέρουν τα λόγια σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ωραίο ποστ. Νομίζω και ο Κώστας θα πρέπει να 'ναι περήφανος για τον πατέρα του. Α, και μερικές λέξεις αξίζει να παραμένουν αμετάφραστες. Και το flyer είναι μια απ' αυτές. ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Γεράσιμε, καλώς ήρθες. Το ένστικτο να αποφύγω να παραδεχτώ ότι τα λόγια σου έφεραν ένα κόμπο στο λαιμό και υγρασία στα μάτια έρχεται από φυσικού του, αλλά θα έκρυβε την αλήθεια. Σ' ευχαριστώ. Έχεις καλά μάτια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Να τον χαίρεσαι Δημήτρη μου και να τον καμαρώνεις όσο ψηλότερα ανεβαίνει!

    Λοιπόν, να προτείνω εγώ μια άλλη λέξη; Δεν έχει σχέση βέβαια ούτε με το "πιλότος" ούτε με το "flyer". "Πανόπτης" Δεν ξέρω αν τη βρεις στα λεξικά, αλλά σημαίνει αυτόν που κοιτάζει τα πάντα από πάνω που βρίσκεται, σαν τον Κώστα σου από τη θέση του πιλότου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Φίλε μου Κώστα, σ' ευχαριστούμε, και σ' ευχαριστεί κι ο συνονόματός σου. Και σεις να καμαρώνετε τα δικά σας που εμείς τα είδαμε άγγελους γλυκούς.

    Το "πανόπτης" θα πω ότι δεν ταιριάζει στον Κώστα, ούτε Ελληνικά ούτε Αγγλικά. Στα Αγγλικά, by the way, λέγεται "All-seeing eye", και η έκφραση συσχετίζεται με το θείο, και εκείνον που βλέπει τα πάντα, μεταφορικά ή και μεταφυσικά. Αυτό μάλιστα σημαίνει το μάτι στην κορφή της πυραμίδας στο Μασονικό σύμβολο. Στα Ελληνικά "πανόπτης" σημαίνει και πάλι εκείνον που βλέπει τα πάντα, μεταφορικά, αλλά όχι απαραιτήτως από ψηλά. Το όνομα μάλιστα όπως με πληροφορεί η Βικιπαίδεια είχε δοθεί στον τερατόμορφο γίγαντα, απόγονο του ιδρυτή του Άργους. Και δεν τον αναγνωρίζει και ο Θησαυρός και το λεξικό του κομπιούτερ μου. Συνέχεια τον υπογραμμίζει με κόκκινο καθώς δακτυλογραφώ.

    Ο Κώστας πήγε πολύ καλά στον ουρανό αλλά έχει πολύ δουλειά να κάνει στο έδαφος ακόμα. Όπως όλοι μας. Ας ακολουθήσουμε την γνώμη του Γεράσιμου αφήνοντας εκείνα που δεν μεταφράζονται στην γλώσσα τους. Ο Κώστας μας είναι flyer και είναι ο πρώτος που θα σου πει ότι ούτε ο ίδιος ούτε ο πατέρας του είναι πανόπτες... :-)

    Καλό Σαββατοκύριακο και Καλή Χρονιά με υγεία, ώστε να μπορείτε να κάνετε και να αισθάνεστε ότι ποθείτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Συγχαρητήρια χίλιες φορές για το παιδί σας.Πάντα χαρούμενο να είναι.Αητός ίσως ταιριάζει στο flyer γιατί ο αητός όταν πετάει είναι και ευτυχής και κοσμοκράτωρ και δεν έχω δει ωραιότερο πέταγμα.Συγκηνήθηκα κι ας μην σας ξέρω και για σας που τόση αγάπη δείχνει το καμάρι για το παιδάκι σας.Οσο για τα χρήματα δεν είναι πολλά ποτέ για ένα τέτοιο όνειρο.Εδώ στην ελλάδα τα δίνουμε στα ιδιαίτερα στο λύκειο και μετά στέλνουμε τα παιδιά μας στα παν/μια που λίγο τους αξίζει ο τίτλος.Αστέρια εν αλλωτρίωση σε παιδεία εν αποσύνθεση.Να είστε καλά και πάντα να καμαρώνετε για το παιδίσας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δημήτρη, η λέξη πανόπτης δεν υπάρχει στο λεξικό του υπολογιστή σου όπως και πολλές άλλες λέξεις! Αυτό δεν είναι κακό, απλώς η Ελληνική γλώσσα έχει πάρα πολλά λήμματα πολλά από τα οποία δεν έχουν συμπεριληφθεί στα λεξικά. Ούτε ο Μπαμπινιώτης δεν την έχει...
    Όσον αφορά στη Βικιπαιδεία, αυτό που δε λέει είναι για τον Άργο τον Πανόπτη που είχε 100 μάτια (!!!), είναι ότι αυτή του η ιδιότητα είχε αλληγορική σημασία και σήμαινε στην πραγματικότητα αυτόν που έχει τον έλεγχο όλων γύρω του.
    Εν πάση περιπτώση, το παίρνω πίσω γιατί το συνδύασες με τη Μασονία, κι αυτό από μόνο του αρκεί! Πάντως, πολύ θα ήθελα να βλέπω τα πράγματα από ψηλά, όπως κάνει ο Κώστας σου... ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλώς ήρθατε, Ανώνυμε και ευχαριστούμε και για τις ευχές και τις σκέψεις σας, και συγγνώμη για την καθυστέρηση στην απάντηση. Τι είναι η ζωή μας παρά ένα ταξίδι για να ανοίξουμε όσες περισσότερες πόρτες και παράθυρα γίνεται στη νέα γενιά, όχι μόνο τα δικά μας παιδιά αλλά όλους τους νέους ανθρώπους. Και η αγάπη η συμφιλίωση με τη ζωή, όχι σε μάχη αλλά σε συνύπαρξη. Από τότε που έμαθα ότι σε 6 μήνες θα ερχόταν ο Κώστας στον κόσμο η ζωή μου, και οι αποφάσεις μου και πράξεις μου του ανήκαν, και τώρα που άρχισε να φτάνει μακρύτερα από όσο είχα φτάσει εγώ, η δουλειά μου πιάνει τόπο. Ότι και να γίνεται στον στίβο, η προτεραιότητα είναι η σκυτάλη και ο επόμενος δρομέας...

    Εύχομαι τα δεινά του τόπου μας να φτάσουν να ξυπνήσουν τον Έλληνα και να δει ποιά πράγματα έχουν σημασία: η παιδεία, τα νέα παιδιά και το μέλλον -όχι η εφήμερη άνεσή μας. Η Βουλή του, όχι οι βουλευτές του.

    Όταν ήταν μικρός, σε ταξίδια στα Βραχώδη Όρη είχε πάρει όνομα Ινδιάνικο, "Αετός με πολλές φωλιές", και οι ιπτάμενοι της σχολής στην οποία φοίτησε και τώρα διδάσκει έχουν σαν σύμβολό τους τον αετό. Σωστά λοιπόν τον βαφτίσατε!

    Καλή χρονιά να έχετε, με υγεία, και να βρείτε την χαρά -μια και αυτή υπάρχει πάντα, έστω και στα πιο απροσδόκητα μέρη... Τις ευχές μου.



    Φίλε μου Κώστα, τα μάτια βλέπουν από την ψυχή και όχι από το κεφάλι, και ξέροντάς σε είμαι σίγουρος ότι η θέα από εκεί είναι εξ' ίσου καλή με του συνονόματού σου. Καλή Χρονιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ως άνθρωποι κουβαλάμε μέσα μας δυνατούς θετικούς συνειρμούς για την πτήση... Είναι υπέρβαση της φύσης μας, που, σε αντίθεση με τους αετούς, δεν μπορεί να πετάξει.

    Κάποιοι όμως από μας το πετυχαίνουν και μας συγκινούν και μας κάνουν περήφανους. Όπως ο Κώστας σου. Όπως εσύ, που η καρδιά σου το ξέρει τι υπερβάσεις έκανες να τον αναστήσεις και να είναι τώρα ο άξιος νέος άντρας που είναι. Όπως η Μαργαρίτα σου, που λάμπει ακόμη πιο πολύ δίπλα στον Κώστα και σε σένα.

    Εύχομαι Καλή Χρονιά σε όλους σας, και πάντα ψηλότερα!

    Φιλιά από το εκνευριστικά ζεστό για την εποχή (ναι, ζεστό!), μουντό, και βροχερό Σικάγο. (Δε θα με χάλαγε καθόλου σήμερα λίγο χιονισμένο, βουνίσιο Κολοράντο! Έχει αρχίσει να με εκνευρίζει το Ιλινόι... χαχα!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλημέρα!
    Παραμονή πρωτοχρονιάς στην Κρήτη.
    Κάποτε είδα έναν αητό τόσο ψηλά που τον πέρασα για γεράκι.Το πέταγμα του όμως ήταν συγκλονιστικό.Στάθμευσα στην άκρη και το χάζευα.Δεν ξέρω γιατί κατέβηκε ξαφνικά ούτε γιατί ήρθε πάνω από το αυτοκίνητο τόσο κοντά που δεν έβλεπα όλη την έκταση των φτερούγων του.Είδα όμως το σίγουρο περήφανο βλέμμα.Γύρισα σπίτι και έγραψα μια ευχή-συμβουλή στα δυο μου αγόρια:"Αν είσαι λιοντάρι ζεις και σε κλουβί.Αητός μόνο ελεύθερος".Ισως για να έχουν πάντα διατυπωμένη σε λέξεις κάθε πράξη και σκέψη μου από τον μακρυνό ακόμα χρόνο που έμενα ώρες ακίνητη για να ακούσω να νοιώσω το πρώτο εμβρυακό φτερούγισμά τους.
    Το ίδιο βλέμμα είδα στο γιο σας.Ενα ελεύθερο σίγουρο περήφανο βλέμμα που για την ματιά της μάνας δείχνει ευτυχία εσωτερική.Εύχομαι να το δω και στα δικά μου παιδιά.
    Καλή χρονιά
    Εύχομαι καλή χρονιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μακαρι να δώσει ο Θεός να καμαρώσω κι εγώ κάποτε για τις κόρες μου,οπως καμαρώνεις εσύ Δημήτρη μου!
    Να τον χαίρεσαι τον απίστευτο πιλότο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αγαπητή μου Λευκή Και η Μαργαρίτα, που κι ας μην είναι βιολογικά η μητέρα του έτσι του φέρεται και τον αγαπά, κι εγώ το ίδιο, τον βλέπουμε τι κατάφερε από μόνος του με όσα είχε και ότι του δόθηκε και όλοι τον κοιτάμε με περηφάνια και σκεφτόμαστε ακριβώς τα λόγια που γράφεις. Σ' ευχαριστούμε για τα λόγια σου, τα αισθήματα και τις σκέψεις, και από εμάς έχεις όλες μας τις ευχές για Καλή Χρονιά, με υγεία και ευτυχία...

    Χμμμ... το Σικάγο θυμίζει Λονδίνο! δυό φορές που είχα έρθει χειμώνα, στο Σικάγο και πιο έξω στην Aurora θυμάμαι χιόνια και κρύο! ήταν υπέροχα, από καιρό :-) Κρίμα μόνο για όλο εκείνο το γλυκό νερό της λίμνης! Εμείς είμαστε του αμλμυρού νερού, ή των βουνών! Τώρα ένα ωραίο rump steak στο Doc Holiday Saloon στο Glenwood Springs στη μέση των Βουνών... Και μετά μερικές κατεβασιές στο Vail και στο Breckenridge!! Για σένα είναι κοντύτερα από εμάς!



    Αγαπητή φίλη, εκεί, στην Κρήτη, τα λόγια σας είναι βάλσαμο, και μιλάνε στην ψυχή. Το ότι "Αν είσαι λιοντάρι ζεις και σε κλουβί. Αητός μόνο ελεύθερος", είναι κάτι που θα μείνει μέσα μου και θα το μεταβιβάσω και στον Κώστα. Μου φαίνεται ότι και στα παιδιά σας θα δείτε αυτό το βλέμμα της περήφανης ελευθερίας: θα τους το έχει μεταβιβάσει η μητέρα τους που, για να ξέρει να το γνωρίζει, το έχει και η ίδια...
    Καλή Χρονιά, υγεία και χαρά σας ευχόμαστε και εμείς, και πάντα όλων μας η ψυχή ας πετάει με τους αετούς...



    Φίλε μου Squarelogic, σας εύχομαι να δείτε τις κόρες σας, η μητέρα τους και εσύ με καμάρι και πλήρωση της ζωής και να τις χαίρεστε πάντα. Σ' ευχαριστώ, και ελπίζω το 2012 να τα πούμε κι από κοντά!
    Καλή Χρονιά! υγεία, χαρά και ελευθερία μέσα μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Γεία σας χαιρετώ την όμορφη παρέα σας θα ήθελα σας παρακαλω να με ενημερώσει καποιος αν υπαρχουν σχολές για πιλοτους 9πανεπιστημιακης εκπαιδευσης) και που και αν υπαρχει οριο ηλικιας διοτι ειμαι 28.

    Σας ευχαριστω!!!

    Αλκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Άλκη,

      Η ερώτησή σου είναι ελλιπής και χρειάζονται περισσότερα στοιχεία για να απαντηθεί.

      - Θέλεις δίπλωμα πιλότου ιδιωτικό ή επαγγελματικό;
      - Θέλεις να πετάς μικρά μονοκινητήρια ή μεγάλα επιβατικά τζετ;
      - Θέλεις να πετάς στην Ελλάδα, Ευρώπη ή Αμερική, ή αλλού.
      - Σε πια γεωγραφική περιοχή σε ενδιαφέρει α υπάρχουν σχολές;

      Μπορούμε να συνεχίσουνε την κουβλεντα εδώ, ή στείλε μου email στο dimitristhinks@thinkworks.com

      Σ' ευχαριστώ

      Διαγραφή
  22. Καταρχάς καλησπέρα σας!θερμα συγχαρητήρια για τα επιτεύγματα του Κωστή και ακόμη θερμότερα για τον ζήλο που επέδειξε στο να κατακτήσει τα όνειρα του και δεν αρκέστηκε απλα στο να τα τα επιτύχει!Σαφως θερμά συγχαρητήρια και σ´εσας για την ένθερμη αυτή υποστήριξη που του δείξατε!Θα ήθελα να ρωτήσω τα εξής:
    Θα ήθελα επαγγελματικό δίπλωμα πιλότου.
    Το οποίο να αφορά μεγάλα επιβατικά τζετ.
    Για πτήσεις σε Ελληνικό και Ευρωπαϊκο χώρο.
    Σχολές που με ενδιαφέρουν σε όλη την Ελλάδα αλλα θα ηταν ιδιαίτερα βολικό κοντά στην Αθηνα καθώς μένω στην Αθηνα
    Η ηλικία μου ειναι 28 έτη.
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις οποίες πληροφορίες!

    Γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Γιώργο και σ’ ευχαριστώ για την ερώτηση. Η απάντηση είναι πολύ πολύπλοκή για να δοθεί σε σχόλιο σε μπλογκ, οπότε, αν θέλεις, στείλε μου ένα email να τα πούμε. Σε γενικές γραμμές να πω τα εξής:

      Στις ΗΠΑ η άδεια πιλότου δίνεται από την FAA και στην Ευρώπη από την JAA. Ενώ Ευρωπαίος πιλότος μπορεί να πετάξει επιβατικό αεροπλάνο από την Ευρώπη στις ΗΠΑ, και Αμερικανός πιλότος από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη, το Ευρωπαϊκό δίπλωμα δεν αναγνωρίζεται για πτήση και εργασία στις ΗΠΑ, και των ΗΠΑ δεν αναγνωρίζεται στην Ευρώπη.

      Το κόστος για να προχωρήσει κανείς την εκπαίδευσή του προς τις διαφορετικές βαθμίδες διπλώματος πιλότου είναι τριπλάσιο έως πενταπλάσιο στην Ευρώπη από όσο είναι στις ΗΠΑ, και, οι μισθοί στις ΗΠΑ είναι σχεδόν διπλάσιοι ή και περισσότερο από τους Ευρωπαϊκούς.

      Το δίπλωμα πιλότου έχει πολλές βαθμίδες, τις οποίες πρέπει να τις ξεκινήσει κανείς από την αρχή και να τις κάνει όλες.

      -Ιδιωτικό δίπλωμα με μία έλικα και σταθερές ρόδες,
      -Ιδιωτικό δίπλωμα με όργανα πτήσης
      -Δίπλωμα εκπαιδευτή με μία έλικα,
      -Ιδιωτικό δίπλωμα για δύο-συν έλικες
      -Ιδιωτικό δίπλωμα για όργανα και ρόδες που σηκώνονται και μπαίνουν στην άτρακτο του αεροπλάνου,
      -Δίπλωμα εκπαιδευτή για δύο ή και περισσότερες έλικες.
      -Εκπαίδευση και πιστοποίηση σε τύπους αεροπλάνου με έλικες, ή τζετ.
      -Επαγγελματικό δίπλωμα

      Οι αεροπορικές εταιρίες ζητάν η καθεμία λίγο διαφορετικά πράγματα για να κάνει κανείς αίτηση πρόσληψης. Συνήθως ζητάνε όλες τις παραπάνω βαθμίδες διπλώματος τις οποίες τις παίρνει κανείς χρηματοδοτώντας τες από την τσέπη του, συν ένα δίπλωμα πανεπιστημίου ισάξιο με ΒΑ, και, συν ορισμένες ώρες πτήσης, συνήθως πάνω από 1.500 ώρες, με τουλάχιστον 1.000 ώρες σε τζετ.

      Οι πιλότοι συνήθως πιάνουν δουλειά σε μικρά αεροδρόμια σαν εκπαιδευτές σε μονοκινητήρια για να ανεβάσουν τις ώρες τους με τα χρόνια πριν κάνουν αίτηση σε αεροπορική εταιρία.

      Το πιο επικίνδυνο πράγμα για την πορεία και την ζωή ενός πιλότου είναι ότι 70% των σχολών πτήσης που υπάρχουν είναι για τα πανηγύρια. Και οι εκπαιδευόμενοι πιλότοι δεν ξέρουν πως να αξιολογήσουν τις σχολές.

      Πριν ξεκινήσεις αυτήν την πορεία, η οποία θα σου πάρει κάμποσα χρόνια, πρέπει πρώτα να έρθεις σε επαφή με τις αεροπορικές εταιρείες που σε ενδιαφέρουν και να μάθεις τι απαιτούν σαν προσόντα πρόσληψης, πόσους προσλαμβάνουν κατά μέσο όρο τον χρόνο, και λοιπά στοιχεία που θα σου επιτρέψουν να βάλεις έναν ξεκάθαρο στόχο του τι πρέπει να κάνεις και γιατί, και τι προσδοκίες μπορείς να έχεις αφού το επιτύχεις.

      Χωρίς έναν ξεκάθαρο και μελετημένο στόχο από εταιρίες που σε ενδιαφέρουν, δεν αξίζει τον κόπο να ξεκινήσεις κάτι στα τυφλά. Χρειάζεσαι στρατηγική βασισμένοι στην πραγματικότητα εκεί που ελπίζεις να βρεθείς.

      Βασισμένος στην Αθήνα μπορείς να σκεφτείς μόνο για την Aegean και την καινούργια Olympic. Πήγαινε βρες τους και μίλησέ τους.

      Ο Κώστας είναι εξαίρεση. Χρησιμοποίησε Flight Simulator από 5 χρονών, πετάει από 12 χρονών, πήρε ιδιωτικό δίπλωμα 17 χρονών, πήγε για BSc Aeronautical Science στο πανεπιστήμιο Εμπρυ Ρίντλ που θεωρείται το Χάρβαρντ των ουρανών και εργαζόταν σαν εκπαιδευτής στο Εμπρυ Ριντλ καθώς τελείωσε πανεπιστήμιο 4 χρόνων σε 3 χρόνια. Προσελήφθη σε εθνική εταιρεία εγχώριων αερογραμμών 20 ετών και 10 μηνών και έφτασε κυβερνήτης 24 ετών. Τον προσέλαβε η United 24 ετών, κατά 3 χρόνια νεότερο από 12.000 πιλότους της εταιρείας, μπροστά από 15.000 βιογραφικά που ψάχνανε δουλειά εκεί, και τώρα πετάει 757-200, 757-300 και 767-400 από την Νέα Υόρκη.

      Αν και ο Κώστας είναι εξαίρεση, είναι επίσης, την ίδια στιγμή, και η απόδειξη ότι μπορεί κάποιος να κατακτήσει τα όνειρά του αν έχει την υπομονή, την επιμονή, και την ικανότητα να συλλέγει πληροφορίες και να τις μετατρέπει σε στρατηγική. Συν αυτό χρειάζεται, ή να υπάρχει υποστήριξη από τον άμεσο κύκλο εκείνου που κυνηγάει το όνειρό του, ή να υπάρχει η αυτοπεποίθηση και εσωτερική ειρήνη να μην δίνει σημασία στο τι λέει ο κύκλος αν ο κύκλος είναι αρνητικός.

      Σου εύχομαι τα καλύτερα, σου εύχομαι επιτυχία, και αν θέλεις, γράψε μου ιδιαίτερα να πούμε περισσότερα.

      Διαγραφή

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.