Σάββατο, 7 Απριλίου 2018

Αναστάσιμα




Ο Καζαντζάκης είχε δίκιο, στην «Αναφορά». Ο Χριστός ανασταίνεται κάθε μέρα.

Ο Ιησούς, αν ήταν καν ιστορικό πρόσωπο που υπήρξε, πέθανε μια μέρα, μια φορά. Ο «Χριστός» όμως, όπως τον απόδωσε ο Σαούλ/Παύλος στους Ελληνόφωνες της Αντιόχειας, ο οποίος «Χριστός», ή «Υιός» έγινε 300 χρόνια αργότερα η προσωποποίηση-συνδετικός-κρίκος της μίας, ομοούσιας και προαιώνιας ταυτότητας όπου το Σύμπαν, η Ζωή και η Εξέλιξη είναι Ένα και το αυτό, στην Ελληνορωμαϊκή θρησκεία του «Χριστιανισμού», που παρέδωσαν στον Κωνσταντίνο στην Νίκαια… εκείνος, ο "Χριστός", ανασταίνεται κάθε στιγμή της Ύπαρξης κατά τον Καζαντζάκη με τον οποίον συμφωνώ απόλυτα.

Όσο για την συμβολική ημερομηνία την οποία επιλέγουμε ως «Πάσχα» κάθε χρόνο, εκεί γελάνε και τα παρδαλά κατσίκια. 

Ο Γεσουά από την Ναζαρέτ υποτίθεται ότι σταυρώθηκε κατά το Εβραϊκό Πάσχα, όταν κάθε χρόνο εορτάζεται η Έξοδος των Ισραηλιτών από την Αίγυπτο. Κατά την πρώτη Οικουμενική Σύνοδο, και μετά στην δεύτερη, το 325 και το 381 της Κοινής Εποχής, οι Χριστιανοί αποφάσισαν ότι δεν πρέπει να γιορτάζουν την ίδια μέρα με τους Εβραίους. Αργότερα, οι Ορθόδοξοι αποφάσισαν να μην γιορτάζουν την ίδια μέρα με τους Καθολικούς. Έτσι η ημερομηνία του Πάσχα έγινε σύμβολο του ότι «εμείς» έχουμε δίκιο, ρε, και όχι οι «άλλοι», ιδίως όχι οι Εβραίοι.

Έπειτα, μπήκε στην μέση και η διαφορά μεταξύ του Ιουλιανού και του Γρηγοριανού ημερολόγιου, και γίναμε κουλουβάχατα. Κάθε χρόνο υπάρχουν πέντε διαφορετικές ημερομηνίες: Το Εβραϊκό Πεσάχ, Το Ρωμαιοκαθολικό παλαιού και νέου ημερολογίου και το Ορθόδοξο παλαιού και νέου ημερολογίου. Και επειδή οι Ρωμαιοκαθολικοί και Προτεστάντες πήγαν κυρίως στο Γρηγοριανό ημερολόγιο, οι Ορθόδοξοι μείνανε, κυρίως, στο Ιουλιανό (το παλαιό).

Επίσης ήταν και ότι το Πεσάχ είναι εφτά μέρες που ξεκινάν και τελειώνουν κάθε χρόνο από και σε διαφορετική μέρα, όχι μια ημέρα, ούτε συγκεκριμένη μέρα της εβδομάδας, ενώ το Πάσχα έπρεπε να πέφτει Κυριακή. Και έπρεπε να πέφτει Κυριακή γιατί ο Γεσουά υποτίθεται ότι σταυρώθηκε και πέθανε πριν την ώρα του Σαμπάθ η οποία είναι το ηλιοβασίλεμα Παρασκευής, και «αναστήθηκε» δυό ηλιοβασιλέματα αργότερα πριν την αυγή. Η οποία πρέπει να είναι Δευτέρα χαράματα, αλλά πες το Κυριακή που είναι και αργία, και λοιπά.

Οι Ορθόδοξοι προσπάθησαν να διορθώσουν το τριήμερο βάζοντας τον Χριστούλη να πεθάνει Πέμπτη ώστε να έχουμε τρία ηλιοβασιλέματα μέχρι Κυριακή. Όμως αυτό βάζει 24 ώρες μεταξύ εορτασμού θανάτου και εορτασμού ταφής, και γιορτάζουμε «πρώτη ανάσταση» Σάββατο πρωί, Ανάσταση Κυριακή 00:00:01 προ μεσημβρινής Κυριακής, και τρέχα γύρευε. Κανονικά έπρεπε σταύρωση και αποκαθήλωση να είναι Παρασκευή και ανάσταση χαράματα Δευτέρας, όπου τουλάχιστον η Παρασκευή να συμπίπτει με το εκάστοτε Εβραϊκό Πεσάχ. Αλλά όχι. Δεν τους άρεσε.

Τελικά η ημερομηνία του Πάσχα καθορίζεται με βάση την ασυμφωνία, έχθρα και ανάγκη να αποδείξει η κάθε ομάδα ότι είναι σωστότερη από την άλλη. Λίαν «Χριστιανικό».

Γι’ αυτό λέω κι’ εγώ ότι ο Καζαντζάκης είχε δίκιο. Η Εκκίνηση της Ύπαρξης από την Ανυπαρξία γίνεται, και εορτάζεται, κάθε στιγμή της συνειδητής Ζωής.

Καλό φαγοπότι, αλλά, κυρίως, Καλή Άνοιξη (Βορείου ημισφαιρίου –στο Νότιο ημισφαίριο ατυχήσανε [περί Άνοιξης]).









ΥΓ. Πόσοι γνωρίζουν ότι το Κράτος της Ελλάδας άλλαξε ημερολόγιο από το Παλαιό (Ιουλιανό) στο Καινούργιο (Γρηγοριανό) στις 17 Φεβρουαρίου 1923, η οποία έγινε από την μια μέρα στην άλλη 1η Μαρτίου 1923; Το κράτος της Ελλάδας ήταν παλαιοημερολογίτικο για να συμβαδίζει με την Εκκλησία. Από τότε που το κράτος άλλαξε στο καινούργιο ημερολόγιο το 1923 για να συμβαδίζει με τον υπόλοιπο κόσμο, λέμε τους παλαιοημερολογίτες «αιρετικούς» και τους φοβόμαστε σαν κατσίκια με τρία κέρατα, αλλά το Ορθόδοξο Πάσχα ακόμα βασίζεται στο παλιό ημερολόγιο :-)








2 σχόλια:

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.