Παρασκευή, 19 Απριλίου 2013

Αυτόφωρο;












Δηλώνω άγνοια του τι σημαίνει αυτόφωρο.

Αν δηλαδή οι τρεις επιστάτες που πυροβόλησαν τους σκλάβους τους επειδή απαίτησαν έξι μήνες δεδουλευμένα αποφύγουν την σύλληψη για κάποιο μικρό χρονικό διάστημα, μετά την γλυτώνουνε;










14 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δικαίωμα του καθενός να αυτοδιαφημίζεται όπως θέλει.
      Αλλά, το μπλογκάκι μου δεν προωθεί απρόσκλητα λινκς σε άλλες σελίδες, κι έτσι αναγκάζομαι να διαγράψω το σχόλιο του φέρελπι νέου και το παραθέτω εδώ δια το αρχείον άνευ λινκ.

      Stefanos MaxFriday, April 19, 2013 at 5:40:00 AM GMT+02:00
      σου αρεσουν οι U2;
      αν ναι τοτε παρε μερος στο διαγωνισμο :
      (λινκ διαγράφεται)

      Dear Stefanos Max, I sure like U2, I'm just not so sure I like U.

      Διαγραφή
  2. Μπορεί να μην ξέρεις τι είναι το αυτόφωρο αλλά αν σου αρέσουν οι U2 καθάρισες.

    Χωρίς να είμαι σίγουρη νομίζω ότι με το αυτόφωρο πας κατευθείαν σε δίκη ενώ αν σε πιάσουν μετά το πας από αναβολή σε αναβολή και ελπίζεις σε μια "καλύτερη" Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες Dear e-diary. Μ' αρέσει η περιγραφική ακρίβεια του ονόματος :-)

      Κι εγώ νομίζω ότι το αυτόφωρο είναι μία έννοια στην δικαιοσύνη την οποία δεν έχω συναντήσει εκτός Ελλάδας. Θα διαβάσω και το λινκ που άφησε παρακάτω ο Τζων Μπόη μπας και καταλάβω καλύτερα.

      Αυτό που με αφήνει με ανοιχτό το στόμα είναι ότι όλα τα σχόλια που διαβάζω κάτω από τα άρθρα των εφημερίδων για το θέμα, σχόλια αναγνωστών, δεν ακουμπάνε καν το γεγονός ότι εργοδότες πυροβόλησαν εργάτες επειδή ζητούσαν (με οποιοδήποτε τρόπο) δεδουλευμένα έξι μηνών, αλλά, τα σχόλια ενδιαφέρονται για το αν ήταν λαθρομετανάστες, μιλάνε για την ΧΑ, για το κατεστημένο στην περιοχή εκείνη... Αλλά κανείς δεν το συζητά για αυτό που είναι: εκμετάλλευση και έγκλημα κατά ανθρωπίνων όντων. Επιστροφή στον Αμερικανικό Νότο πριν τον Εμφύλιο του 1861.

      Διαγραφή
  3. Εννοείται ότι δεν την γλυτώνουν, απλά κερδίζουν χρόνο.
    Διάβασε το άρθρο 242 του ΚΠΔ στο link που σου δίνω για να καταλάβεις τι είναι το αυτόφωρο έγκλημα:

    http://www.opengov.gr/ministryofjustice/wp-content/uploads/downloads/2010/05/katargoumenes.pdf

    Το ζητούμενο δεν είναι αυτό. Το έγκλημα είναι άλλο και το κάνει εδώ και χρόνια μια ομάδα ανθρώπων και η Πολιτεία κωφεύει.
    Η αποτελεσματικότητα της Ελληνικής Πολιτείας και κοινωνίας είναι, η μεν πρώτη να αδιαφορεί και να ταλαιπωρεί τον πολίτη χωρίς αιδώ ή λογική και η δεύτερη να ανθίσταται στο οτιδήποτε πάει να αλλάξει σε αυτή τη χώρα.
    Για τις φράουλες τώρα θα ενδιαφερθούμε; Το παν είναι να μας αρέσουν οι U2!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ μου Τζων Μπόη, το διάβασα. Σ' ευχαριστώ. Προσπάθησα ειλικρινά να το καταλάβω αλλά το μόνο που έχω βγάλει είναι κάτι σαν "Ήξεις αφίξεις ουκ εν αυτόφωρο θνήξεις"...

      "...που έγινε πρόσφατα" (...) "έγινε πρόσφατα ιδίως όταν..." (...) "ή με δημόσια κραυγή" (...) "αν πέρασε όλη η επόμενη μέρα"

      Τραγικό και θλιβερό. Μια κοινωνία που βουρλίζεται κα χάνεται στην ομίχλη της ασάφειας, της εξαίρεσης...

      Τες-παν, φαίνεται ότι τους συνέλαβαν όλους σήμερα, και αυτόφωρο-ξεαυτόφωρο κάτι ίσως να γίνει.

      Βλέπω ότι για έναν από τους συλληφθέντες εκκρεμεί δικογραφία από τον περασμένο Αύγουστο για άλλο παρόμοιο περιστατικό. Τώρα δηλαδή θα εκκρεμούνε δύο, και στις τρεις κερδίζει τι ακριβώς;

      Το πιο καθοριστικό για την γενική εικόνα είναι ένα σχόλιο αναγνώστη στο Βήμα που πολύ σοβαρά προτείνει ότι τώρα που συνελήφθησαν θα ακούσουμε και την δική τους εκδοχή για να μην δικάζουμε δίκη πριν ακούσουμε αμφί μύθον. Πράγμα το οποίο προτείνει ότι ασχέτως με το αν κάποιος θεωρείται αθώος μέχρι να αποδειχθεί ένοχος σε δικαστήριο, ο Έλλην αναγνώστης τα μπερδεύει λίγο σκεπτόμενος, προφανώς, ότι οποιοσδήποτε μύθος μπορεί να ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΕΙ την πράξη...

      Διαγραφή
    2. Να δεις που θα το πούνε "αυτοάμυνα" και θα ηρωποιηθούνε κι από πάνω από όλους στους οποίους αρέσει τέτοιου είδους ...αυτοάμυνα.

      Διαγραφή
  4. Επιβάλλεται να ακουστούν όλες οι απόψεις, και των κατηγορουμένων και των κατηγόρων και των παθώντων και η απόφαση να προκύψει με βάση τα γεγονότα.
    Επαναλαμβάνω ότι το έγκλημα που διαπράττεται εκεί είναι μεγαλύτερο, απλά τώρα γίνεται ευρέως γνωστό με αυτό το περιστατικό.

    Τρώγομαι όμως με τα ρούχα μου τώρα και διερωτώμαι:
    Η κατοχή των όπλων να ήταν νόμιμη;
    Θα έπρεπε να είναι ελεύθερη η κατοχή τους;
    Την απάντηση μου την ξέρεις, είμαι κατά των όπλων και υποστηρίζω απόλυτα την απόλυτη απαγόρευσή τους, οπουδήποτε και οποτεδήποτε.
    Πιστεύεις όμως ότι σε μια τέτοια κοινωνία θα έπρεπε να παρέχεται μια τέτοια "ελευθερία";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαστε σύμφωνοι στις απόψεις μας αγαπητέ Τζων Μπόη.

      Οπωσδήποτε επιβάλλεται και πρέπει να ακουστούν όλες οι απόψεις. Η μόνη πιθανή ελαφρυντική άποψη είναι η αυτοάμυνα. Όμως αν η αυτοάμυνα χρειαζόταν το πλαίσιο γεγονότων που ευθέως προκλήθηκαν από τους αμυνόμενους, όπως φαίνεται να συμβαίνει εδώ, το επιχείρημα της υπεράσπισης γυρνάει μπούμεραγκ.

      Βέβαια συν αυτά υπάρχουν οι ερωτήσεις του γιατί έδιναν δουλειά παράνομα, γιατί δεν πλήρωναν τους εργαζομένους, και αν τα όπλα ήταν νόμιμα και αν η χρήση τους έγινε κάτω από νόμιμες συνθήκες.

      Οπωσδήποτε συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ότι η οπλοκατοχή στην Ελλάδα και στην πλειοψηφία των χωρών της Γης πρέπει να απαγορεύεται. Οι ΗΠΑ είναι μια ιδιαίτερη, ξεχωριστή περίπτωση, στην οποία υποστηρίζω απόλυτα την Δεύτερη Τροποποίηση του Συντάγματος. Η Οπλοκατοχή στις ΗΠΑ δεν είναι απλό θέμα του αν έχει κανείς όπλα ή όχι. Είναι συνυφασμένο στην δομή του DNA της κοινωνίας και του Έθνους, και κατά την γνώμη μου, η συζήτηση αυτή σχετικά με τις ΗΠΑ δεν μπορεί να γίνει με βάση την οπλοκατοχή αλλά με βάση την φύση και υφή της κοινωνίας.

      Διαγραφή
  5. Ξαναερχόμαστε σε παλαιότερη κουβέντα μας.
    Τι είδους ανάγκη καλύπτει η οπλοκατοχή στις ΗΠΑ σε σχέση με άλλες κοινωνίες;
    Αν έχουν κολλήματα με τα όπλα, ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα, με τόσα που έχουν γίνει τελευταία εκεί, είναι ευκαιρία να αναθεωρήσουν, όπως καλούνται κι άλλοι λαοί να αναθεωρήσουν πολλά, θέλοντας ή μη.
    Οι κοινωνίες δεν είναι στατικές κατασκευές και προχωράνε, άλλο αν δεν μπορούν πλέον να μαζέψουν τα όπλα που έχουν στην κατοχή τους, αυτό είναι μια άλλη ιστορία, αν ήταν όμως εφικτή η περισυλλογή των όπλων κατά ένα μαγικό τρόπο, τότε πιστεύω ότι αύριο το πρωί κιόλας, κάθε αμερικάνικο σπίτι θα έπρεπε να ήταν καθαρό από όπλα.

    Όσο για το εάν έκαναν καλά οι "κύριοι" της Μανωλάδας, να εκμεταλλεύονται δηλαδή με αυτό τον τρόπο τους μετανάστες, θα σου πω ότι καλά έκαναν, αφού απουσιάζει η Πολιτεία, αφού κωφεύει, αφού δεν επιβάλλει τους νόμους, μην ψάχνεις για αυτορύθμιση στη ζούγκλα, το παν είναι το κέρδος, αυτός δεν είναι ο Θεός στο οποίο προσκυνάνε οι κοινωνίες μας με αρωγή την ισχύ των όπλων; Λυπηρό, αλλά βλέπεις κάτι άλλο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ...και για να διορθώσω...στη ζούγκλα υπάρχει αυτορύθμιση, αλλού δεν υπάρχει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλές παρατηρήσεις που όσον αφορά την Μανωλάδα μας παραπέμπουν σε ένα ενδιαφέρον ερώτημα:

    Αν δηλαδή η απουσία της Πολιτείας κλπ., δικαιολογούν συμπεριφορά. Όχι αν την αποκλείουν (όπου αυτορρύθμιση δεν υπάρχει, φυσικά, όπως λες), αλλά, αν την δικαιολογούν ("καλά έκαναν", όπως λες). Προσωπικά συμφωνώ ότι δεν μπορούμε να περιμένουμε ...αυτορρύθμιση, και η συμπεριφορά είναι εντελώς αναμενόμενη. Όμως διαφωνώ ριζικά με την φρασεολογία "καλά έκαναν", γιατί δικαιολογεί κάτι που αν και αναμενόμενο δεν έχει την παραμικρή βάση επικύρωσης. Στο "καλά έκαναν" πρέπει να εντοπίσουμε τον κίνδυνο του να υπάρχουν συζητήσεις στις οποίες κανείς αφήνει κατά μέρους μια απαράδεκτη πράξη παραπέμποντας στην ύπαρξη άλλων ή χειρότερων πράξεων ή καταστάσεων --έτσι αλλοιώνοντας την βαρύτητα του θέματος.

    Όσο για το ότι η συζήτηση για τις ΗΠΑ δεν είναι η οπλοκατοχή αλλά η φύση μιας κοινωνίας της οποίας η οπλοκατοχή είναι αναπόσπαστο μέρος, πέραν οποιασδήποτε "κοινωνικής εξέλιξης", αυτό είναι ένα θέμα το οποίο θέλω πάρα πολύ να συζητήσουμε, και θα γίνει η συζήτηση αυτή σύντομα ελπίζω μια που βράζει μια προσεχής ανάρτηση ορμώμενη από το γεγονός ότι 56 από τους 100 γερουσιαστές ψήφισαν εναντίων τροποποιήσεων που υποστήριζε το 86% του πληθυσμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καταρχήν, το "καλά έκαναν" λέχθηκε με καυστικό τρόπο. Ασφαλώς και δεν έκαναν καλά, αλλά ποιος θα τους εμπόδιζε να μην πράττουν έτσι τόσα χρόνια; η συνείδησή τους; Από τη στιγμή που στις κοινωνίες μας το Ευαγγέλιο είναι το κέρδος και από την άλλη μια Πολιτεία γνωρίζει αλλά αδιαφορεί, τι περιμένεις; Θα μου πεις, όλα από την Πολιτεία να τα περιμένουμε; Όχι, φυσικά, αλλά αν μια Πολιτεία δεν επιβάλλει τους νόμους της, περιμένει από εκείνον που του πότησε τα κύτταρα του με το δόγμα της επίτευξης κέρδους, ως βασικό συστατικό ευτυχίας, να λειτουργήσει ουμανιστικά;

    Όσο για το θέμα της οπλοκατοχής στις ΗΠΑ, δεν καταλαβαίνω - και το λέω με πάσα ειλικρίνεια - την ερμηνεία ότι η οπλοκατοχή είναι αναπόσπαστο μέρος της οποιασδήποτε «κοινωνικής εξέλιξης». Θα ήθελα πραγματικά κάποια στιγμή να γίνει μια τέτοια κουβέντα για να μπορέσω να καταλάβω, αυτή τη στιγμή αδυνατώ ειλικρινά, το μόνο πάντως που μπορώ να αντιληφθώ είναι ότι ο Αμερικάνος δεν απουσιάζει από την διαδικασία της φυσικής εξέλιξης του ανθρώπινου είδους, ούτε καν η κοινωνία του από κάποιου είδους εξελικτική διαδικασία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατανοητό αγαπητέ Τζων Μπόη το από που προήλθε το "καλά έκαναν", και ήμουνα σίγουρος ότι ήταν καυστικό --όμως με ανησύχησε το ότι κάποιος που πραγματικά πιστεύει ότι "καλά έκαναν" (και υπάρχουν εκείνοι που το πιστεύουν) δεν θα το έβλεπε ως καυστικό.

      Η Πολιτεία ήμαστε εμείς. Άλλο που στην Ελλάδα και άλλες Μεσογειακές χώρες η Πολιτεία έχει ακόμη την αύρα σουλτάνου ή φεουδάρχη ή ανώτατου άρχοντα. Όμως, κατά ειρωνεία της πραγματικότητας, η Πολιτεία και εκείνοι που κάνουν ότι θέλουν χωρίς έλεγχο της πολιτείας είναι, και οι δύο πλευρές, η κότα και τ' αυγό ου ίδιου συνόλου. Η ηθική που βρίσκεται στα γεννοφάσκια της ίδιας της κοινωνίας και των ατόμων που την αποτελούν. Δηλαδή, τα άτομα που θα πράξουν κακώς όταν είναι ανεξέλεγκτα, τι Πολιτεία θα περίμενε κανείς να χτίσουν...

      "η οπλοκατοχή είναι αναπόσπαστο μέρος της οποιασδήποτε «κοινωνικής εξέλιξης»"
      Δεν λέω αυτό... Αλλά, ότι η οπλοκατοχή είναι αναπόσπαστο μέρος της Αμερικανικής κοινωνίας/πραγματικότητας, άρα εκτός "εξέλιξης", γιατί βγάζοντας την οπλοκατοχή από τα πιστεύω που έχτισαν την κοινωνία αυτή, αλλάζεις ριζικά και εντελώς την κοινωνία -άρα η "εξέλιξη" θα έπρεπε να αφανίσει την κοινωνία και να την αντικαταστήσει με μια άλλη. Θα μπορούσα να συνεχίσω αλλά έτσι θα άφηνα ατμό να δραπετεύσει και αυτό θα μείωνε τα κίνητρα για αυτόνομη ανάρτηση επί του θέματος. Είμαι σίγουρος ότι μέσα στην εβδομάδα θα την γράψω... :-)

      Διαγραφή

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.