Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2014

Ολυμπιακή





Στο Ελληνικό σκοτώθηκε ο γιός του Ωνάση όταν ένας τεχνικός ένωσε τα καλώδια του πηδαλίου σταυρωτά ανάποδα. Ο Αλέξανδρος απογειώθηκε και το αεροπλάνο έπεσε αμέσως.

Στο Ελληνικό δολοφoνήθηκε και το άλλο γέννημα του Ωνάση το οποίο πεθαίνοντας το είχε χαρίσει σε αυτούς που τελικά το ξεκοκαλιζαν και το ξεκοκάλιζαν επί 30 χρόνια γλείφωντας τα δάχτυλά τους, συνδικαλιστικά, δημοσιουπαλληλικά και άλλως...

Λέγεται ότι γιαγιάδες έψηναν πίτα στον Άγιο Φανούριο για δουλειά στην Ολυμπιακή.
Ήταν η κορωνίδα του δημοσιουπαλληλικιού!

Αλλά, από τα τέλη των΄60 ώς τα μέσα των ΄80
ήταν από τις καλύτερες αεροπορικές εταιρίες του κόσμου, κι ας ήταν μικρή.







Τα αεροπλάνα της Ολυμπιακής
6 Απριλίου 1957 - 29 Σεπτεμβρίου 2009
52 χρόνια και 4 μήνες

R.I.P.







DC3, Dakota
14 αεροπλάνα, 28 επιβάτες

DC6
13 αεροπλάνα, 66-95 επιβάτες

DC6

De Havilland Comet 4Β
6 αεροπλάνα, 147-165 επιβάτες

De Havilland Comet 4Β
6 αεροπλάνα, 147-165 επιβάτες

De Havilland Comet 4Β
6 αεροπλάνα, 147-165 επιβάτες

De Havilland Comet 4Β
6 αεροπλάνα, 147-165 επιβάτες

De Havilland Comet 4Β
6 αεροπλάνα, 147-165 επιβάτες
Boeing 707
8 αεροπλάνα, 147-165 επιβάτες
Το αγαπημένο μου... οι καλύτερες αναμνήσεις
Boeing 707
8 αεροπλάνα, 147-165 επιβάτες
Πάντα μια ατομική σαμπάνια...

Boeing 727
12 αεροπλάνα, 160 επιβάτες
Το αγαπημένο μου! Τι σχέδιο!

YS-11
10 αεροπλάνα, 64 επιβάτες
Το πρώτο αεροπλάνο με το οποίο πέταξα στην ζωή μου τον Απρίλιο του 1972.

YS-11
10 αεροπλάνα, 64 επιβάτες

Boeing 737-200
22 αεροπλάνα, 123-136 επιβάτες
Έχω φάει ψωμί κι αλάτι στα 737 κουβαλώντας 45 κιλά φωτογραφικές μηχανές...


Boeing 747-200
6 αεροπλάνα, 426 επιβάτες
Το '78 το στέλνανε και στο Λονδίνο.
Το '95 ο Κώστας έβγαινε στο μπαλκόνι να δει την πτήση της Νέας Υόρκης να φεύγει...

Boeing 747-200
6 αεροπλάνα, 426 επιβάτες
Το πιο υπέροχο γραφείο του κόσμου.

Boeing 747-200
6 αεροπλάνα, 426 επιβάτες
Και τα καραγκιζιλίκια με τις κίτρινες και κόκκινες και μπλε ανοιχτές γραμμε΄ς των '90

Skyvan
6 αεροπλάνα, 33 επιβάτες

Skyvan
4 αεροπλάνα, 18 επιβάτες
Μια φορά, για Μύκονο, με τον πιλότο να έχει τον αγκώνα έξω από το παράθυρο και τον καφέ στο δεξί.
Υπτάμενο κουτί

Airbus A300
15 αεροπλάνα, 233 επιβάτες
Τεράστιο, ευρύχωρο πιλοτήριο

Airbus A340
4 αεροπλάνα, 295 επιβάτες


Boeing 737-400
18 αεροπλάνα, 150 επιβάτες

ATR-72
7 αεροπλάνα, 68 επιβάτες
Καλό για το μελτέμι της Μυκόνου

ATR-42
7 αεροπλάνα, 50 επιβάτες

Boeing 717
3 αεροπλάνα, 105 επιβάτες






Περιστατικά και ατυχήματα

1949, 6 Ιουνίου: Μία Ντακότα της Τ.Α.Ε. (πρόδρομος Ο.Α.) Τεχνικαί Αεροπορικαί Εκμεταλλεύσεις.συνετρίβη κοντά στη Μαλακάσα. Η πτήση εκτελούσε τη διαδρομή Καβάλα - Αθήνα. Και οι 22 επιβαίνοντες (18 επιβάτες και 4 μέλη πληρώματος) σκοτώθηκαν.

1959, 29 Οκτωβρίου: ένα Douglas DC-3 συνετρίβη λίγο μετά την απογείωσή του κοντά στην Αυλώνα Αττικής του βουνού Πάρνηθα, κοντά στην Αθήνα. Ολοι οι επιβαίνοντες (15 επιβάτες και 3 μέλη πληρώματος) σκοτώθηκαν. Αναφέρθηκε οτι ένα από τα φτερά αποκολήθηκε απο το αεροπλάνο. Η πτήση εκτελούσε τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη

1969, 16 Αυγούστου: σε ένα Douglas DC-3 έγινε αεροπειρατεία σε πτήση εσωτερικού από το αεροδρόμιο Ελληνικό, Αθηνών, προς το αεροδρόμιο Αγρινίου. Το αεροσκάφος, πιθανώς εγεγραμένο SX-BBF, προσγειώθηκε στην Valona Αλβανίας.

1969, 8 Δεκεμβρίου: Ένα Douglas DC-6 της πτήσης Olympic Airways Flight 954 συνετρίβη κοντά στην Κερατέα, 30 χλμ νότια της Αθήνας. Και οι 90 επιβαίνοντες (85 επιβάτες και 5 μέλη πληρώματος) σκοτώθηκαν. Η πτήση εκτελούσε τη διαδρομή Χανιά - Αθήνα.

1972, 18 Φεβρουαρίου: Ένα Learjet 25 της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας συνετρίβη κοντά στην πόλη Αντίμπ (Γαλλία). Η πτήση εκτελούσε τη διαδρομή Αθήνα - Νίκαια. Και τα δύο μέλη του πληρώματος σκοτώθηκαν.

1972, 21 Οκτωβρίου: Ένα NAMC YS-11A της Ολυμπιακής Αεροπορίας συνετρίβη στις ακτές της Βούλας, περίπου 3 χλμ από το αεροδρόμιο ελληνικό Αθηνών. Η πτήση εκτελούσε τη διαδρομή Κέρκυρα - Αθήνα, μέσα σε καταιγίδα. 37 επιβαίνοντες (36 επιβάτες και 1 μέλος πληρώματος) πνίγηκαν, ενώ 19 επιβαίνοντες (16 επιβάτες και 3 μέλη πληρώματος, ανάμεσά τους ο πιλότος) κατάφεραν να σωθούν φτάνοντας στην ακτή.

1976, 23 Νοεμβρίου: Ένα NAMC YS-11A της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας συνετρίβη στο όρος Μεταξάς κοντά στα Σέρβια του νομού Κοζάνης. Η πτήση εκτελούσε τη διαδρομή Αθήνα - Λάρισα - Κοζάνη. Λόγω κακοκαιρίας δεν κατάφερε να προσγειωθεί στη Λάρισα και συνέχισε προς Κοζάνη. Και οι 50 επιβαίνοντες (46 επιβάτες και 4 μέλη πληρώματος) σκοτώθηκαν. Ένα από τα φτερά του αεροπλάνου βρίσκεται ακομά στο τόπο του δυστηχήματος, κοντά σε μια εκκλησία που χτίστηκε στη μνήμη των θυμάτων.

1998, 4 Ιανουαρίου: ένας επιβάτης που επέβαινε στην πτήση των Ολυμπιακών Αερογραμμών 417 πέθανε από αλλεργική αντίδραση από καπνό τσιγάρων όταν μία αεροσυνοδός, κατά τών κανονισμών, αρνήθηκε να του αλλάξει θέση. Το ανώτερο δικαστήριο των ΗΠΑ επικύρωσε απόφαση του εφετείου για επιδίκαση 1,4 εκατομμυρίων δολλαρίων ΗΠΑ ως αντισταθμιστική αποζημίωση κατά των Ολυμπιακών Αερογραμμών, οι οποίες αρνήθηκαν την υπαιτιότητα.


αυτό το τελευταίο του 1998 λέω να το επαναλάβω...

1998, 4 Ιανουαρίου: ένας επιβάτης που επέβαινε στην πτήση των Ολυμπιακών Αερογραμμών 417 πέθανε από αλλεργική αντίδραση από καπνό τσιγάρων όταν μία αεροσυνοδός, κατά τών κανονισμών, αρνήθηκε να του αλλάξει θέση. Το ανώτερο δικαστήριο των ΗΠΑ επικύρωσε απόφαση του εφετείου για επιδίκαση 1,4 εκατομμυρίων δολλαρίων ΗΠΑ ως αντισταθμιστική αποζημίωση κατά των Ολυμπιακών Αερογραμμών, οι οποίες αρνήθηκαν την υπαιτιότητα.





Συνεχίζουμε την ανάρτηση με την αναπόφευκτη Ελληνική ανάπτυξη.















Κείνο που με τρώει κείνο που με σώζει
είναι π' ονειρεύομαι σαν τον καραγκιόζη
Φίλους και εχθρούς στις φριχτές μου πλάτες
όμορφα να σήκωνα σαν νά 'ταν επιβάτες...













6 σχόλια:

  1. Aν κατάλαβα καλά από τις τελευταίες ανατριχιαστικές φωτογραφίες, αεροπλάνα που στοίχισαν κάποτε εκατομμύρια εκατομμυρίων, κείτονται σαν πτώματα στο Ελληνικό με τις όποιες συνέπειες αντί να μεταφερθούν σε κάποιους δήμους, στην καλύτερη των περιπτώσεων, ώστε να γίνουν ένα αξιοθέατο, μια αίθουσα τέχνης, ένα θέατρο ή οτιδήποτε άλλο από την εγκατάλειψη και την βαρβαρότητα που δείχνουν οι φωτογραφίες!
    Πέθαναν κι αυτά όπως έσβυσαν και τα Ολυμπιακά έργα που τόσο ακριβά τα πλήρωσε
    ο λαός και χρησιμοποιήθηκαν για μια εβδομάδα μόνο!

    Απογοήτευση.

    Καλό απόγευμα εύχομαι ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή Levina δυστυχώς δεν κάνεις λάθος.

      Το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού είναι ένα νεκροταφείο. Νεκροταφείο της Ολυμπιακής και των αεροπλάνων της. Νεκροταφείο των εγκαταστάσεων των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Κοιμητήριο του ύπνου του "δικαίου" που μια και μας τέλειωσε το πασοκ τώρα θα τον δικαιώσει ο τσίπρας ή όποιος προλάβει να του υποσχεθεί ότι μπορεί να συνεχίσει να κοιμάται.

      Τα αεροπλάνα αυτά τα κατακρεούργησαν όπως τα βλέπεις τα πρώτα χρόνια, 2002 και μετά. Και καθώς αρπάζανε ότι βρίσκανε κόβοντάς τα σαν παλιοσίδερα για τον παλιατζή, αφήναν τα κουφάρια σε δημόσια θέα. Και τι έγινε... ποιόν ενδιαφέρει... Τα πέρα αεροπλάνα, το 747, 727 και 737 ακόμα εκεί βρίσκονται, ακριβώς έτσι, το 2014, δώδεκα χρόνια μετά...

      Οι εγκαταστάσεις των Ολυμπιακών Αγώνων, παρατημένες και σκουριασμένες.

      Το πορτραίτο του Ντόριαν Γκρέη-όπουλου...

      Συχνά σκέφτομαι την υποκρισία εκείνων που τρέχουν να υποστηρίζουν πολιτικούς, και δήθεν "αγώνες", χωρίς να δίνουν σημασία σε αυτούς τους καθρέπτες του τι πραγματικά είμαστε σαν κοινωνία. Αν δεν φτιαχτεί αυτό το γνώρισμα της κοινωνίας, πρώτο, τι άλλο να φτιάξουμε...

      αχ.

      Καλό σου απόγευμα...

      Διαγραφή
  2. R.I.P. indeed !!! :-(

    Η καλύτερη ενδο-Ευρωπαϊκή πτήση που έχω κάνει ΕΒΕΡ ήταν η πτήση Θεσσαλονίκη-Λονδίνο το 1996 με την Ολυμπιακή (που ήταν και σε περίοδο παρακμής τότε !!!)

    Αλλά βρε !!! Μην γκρινιάζετε !!! #Me_entoli_Samara το Ελληνικό πωλείται κοψοχρονιάς 80 ευρώ το τετραγωνικό !!! Όλοι οι επενδυτές στριμώχνονται στο Μαξίμου, ποιος θα προλάβει να μπει πρώτος !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα πάρε κόσμε! Εδώ τα καλά οικόπεδα! Ευκαιρίες τρελές!

      Τα ταξίδια με αεροπλάνο, γενικά, αλλά ιδιαίτερα τα ενδοευρωπαϊκά, έχουν χάσει κάθε ομορφιά και άνεση. Τέλη των '80 μπορούσες να πας Λονδίνο-Κέρκυρα, 6 νύχτες ξενοδοχείο-πρωινό, μετακινήσεις και Κέρκυρα-Λονδίνο για 80 λίρες. Τώρα πετάς Μπολόνια Λονδίνο με 25 Ευρώ. Η ΒΑ ήταν πάντα αναιδής... Η Air France έχει αγοράσει την KLM. Η Alitalia έχει μπει σε κώμα, η Ολυμπιακή πάει... Γενικά, μετακινιούνται ζωντανά σε βαγόνια αέρος... σε λίγο θα επιτρέπουν και όρθιους από χειρολαβές, και θα πληρώνουμε για να πάμε τουαλέτα...

      Διαγραφή
  3. Ποιοί επενδυτές;;;!!! Το χαρίζουνε στο Λάτση (Lamda Development), για τα λεφτά που τους χρωστάει όταν δραπέτευσε από τις υποχρεώσεις του στην Eurobank. Στο ελλαδιστάν μπορεί κάποιος να συμμετέχει σε "σημαδεμένους" διαγωνισμούς ενώ ως βασικός μέτοχος φορτώνει 2,5 δισεκ. ευρώ για την ανακεφαλαιοποίηση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τίποτα δν με εκπλήσει πια...
      Ο Λάτσης δεν έχει και την Μαρίνα του Φλοίσβου στο Παλιό Φάληρο;
      Αυτά υποθέτω τα ξέρει ο κόσμος, και κανείς δεν λέει κιχ;

      Διαγραφή

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.