Κυριακή, 4 Νοεμβρίου 2012

Ρατσιστοδικαιολογίες







Ο νέος Γραμματέας Τύπου του Συλλόγου Γονέων των Δημοτικών Σχολείων Χαλανδρίου
Προϋπηρεσία και προσόντα: Υπουργός Δημοσίου Διαφωτισμού και Προπαγάνδας του Τρίτου Ράιχ.
Όνομα: Ιωσήφ
Επώνυμο: Γκεμπελόπουλος
Συστάσεις: 1) Αδόλφος Χίτλερ 1933-1945, 2) Αμερικανικός Νότος 1865-1968





Στην σημερινή ανάρτηση θα εξετάσω κατά πόσον η προηγούμενη ανάρτηση μου σε αυτό το μπλογκ ήταν επιεικής με τους γονείς και κηδεμόνες των 7ου και 10ου Δημοτικών Σχολείων Χαλανδρίου.

Στην προηγούμενη ανάρτηση τους είχα αποδώσει την αμορφωσιά του ρατσισμού, φαίνεται όμως ότι είχα κάνει λάθος και ο ρατσισμός τους δεν εκδηλώθηκε με αμορφωσιά: φαίνεται ότι εκδηλώθηκε με πολύ "μορφωμένη" μέθοδο συγκάλυψης των πραγματικών τους κινήτρων. Οπότε, μάλλον στην προηγούμενη ανάρτηση ήμουν επιεικής με τους χαρακτηρισμούς μου.

Στις 1:42 το πρωί του Σαββάτου, μιά ώρα και 42 λεπτά μετά τα μεσάνυκτα της Παρασκευής προς Σάββατο, τέσσερεις ώρες μετά από την δημοσίευση της είδησης στο Βήμα η οποία ξεσήκωσε την μπλογκόσφαιρα και μερικά από τα μέσα ενημερώσεως, ο Σύλλογος Γονέων 7ου & 10ου Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίου, δημοσίευσε στον ιστοχώρο Ζούγκλα, Δελτίο Τύπου.

http://www.zougla.gr/blog/article/626738

Δεν θα δημοσιεύσω το δελτίο τύπου ατόφιο γιατί δεν έχω άδεια να το κάνω, μπορείτε όμως να το διαβάσετε κάνοντας κλικ στον παραπάνω σύνδεσμο, ή, εδώ.

Στο Δελτίο Τύπου αναφέρεται ότι η Γενική Συνέλευση συγκλήθηκε "για να συζητηθεί και να ληφθεί απόφαση επί του μοναδικού θέματος, δηλαδή της προσπάθειας του Υπ. Παιδείας να δημιουργήσει στα σχολεία μας με συνοπτικές διαδικασίες τμήμα φοίτησης παιδιών Ρομά, στα πλαίσια συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων του ΕΣΠΑ."

Δεν είναι κατανοητό, από το Δελτίο Τύπου, αν το τμήμα των παιδιών Ρομά θα ήταν ξεχωριστή φυσική τάξη για αυτά τα παιδιά, ή αν θα παρακολουθούσαν μαθήματα στην ίδια αίθουσα με άλλα παιδιά ("τμήμα φοίτησης παιδιών Ρομά"). Αυτό που είναι κατανοητό είναι ότι το Υπουργείο Παιδείας "προσπαθεί" να συμπεριλάβει αυτά τα παιδιά στο σύνολο των παιδιών του Ελληνικού χώρου, και ο Σύλλογος έκανε συνέλευση για να αποφασίσει αν συμφωνεί. Δεν είναι γνωστό αν έχουν το νόμιμο βάθρο να αποφέρουν γνώμη επί αυτού.

Ο Σύλλογος καθόρισε τρεις άξονες αντιμετώπισης:

αντιγράφω το απόσπασμα #1. Η έμφαση με παχιά γράμματα έχει δοθεί από εμένα μετά από την αντιγραφή:
"1. Η επιχειρούμενη δημιουργία τάξης παιδιών Ρομά στα σχολεία μας σύμφωνα με τις εγκυκλίους που καθορίζουν την εν λόγω διαδικασία είναι επικίνδυνη για τα υπόλοιπα παιδιά που φοιτούν ήδη στα σχολεία μας σε επίπεδο υγειονομικό [θα φοιτήσουν παιδιά χωρίς να έχουν εμβολιασθεί εγκαίρως και καταλλήλως, τα οποία δεν τηρούν κανένα στοιχειώδη κανόνα προσωπικής υγιεινής με άμεσο κίνδυνο μετάδοσης βαρύτατων ασθενειών στους ήδη μαθητές], προσωπικής ψυχοσωματικής ασφάλειας [θα φοιτήσουν παιδιά από 6 έως και 11 ετών με εντελώς διαφορετική κουλτούρα, νοοτροπία και έκφραση από τους ήδη φοιτούντες μαθητές, σε όλα τα θέματα και ιδίως, βίαιης συμπεριφοράς, σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης ελευθεριότητας από πολλή μικρή ηλικία, παραβατικής δράσης, όπως έχει αποδείξει η εμπειρία από όμοιες πρωτοβουλίες του Υπ.Παιδείας σε γειτονικά μας σχολεία], με κίνδυνο αντί της επιχειρούμενης αφομοίωσης των παιδιών Ρομά να προκληθούν αντίθετα αποτελέσματα με οδυνηρές συνέπειες για όλους."
αντιγράφω το απόσπασμα #2:
"Με την επιχειρούμενη ένταξη των παιδιών Ρομά στα σχολεία μας με την συνοπτική διαδικασία που προωθεί η Διοίκηση, πλήττεται η αρχή της ισότητας και τα δικαιώματα συμμετοχής στην εκπαίδευση των ήδη μαθητών των σχολείων μας, αφού κανένας όρος που είναι προαπαιτούμενος για την εγγραφή των υπολοίπων μαθητών [εμβόλια, προσχολική εκπαίδευση, βεβαιώσεις κατοικίας σε ορισμένη περιοχή, πιστοποιητικά δημοτολογίου] δεν θα ισχύσει για τους Ρομά με προφανή συνέπεια την επιβάρυνση των ήδη μαθητών με μειονεκτικότερες συνθήκες φοίτησης και μάθησης από τα παιδιά των υπολοίπων σχολείων της Χώρας [πολυπληθέστερες τάξεις, αργές διαδικασίες εκπαίδευσης λόγω συμμετοχής παιδιών χωρίς προαπαιτούμενα εφόδια]. "
αντιγράφω το απόσπασμα #3. Η έμφαση με παχιά γράμματα έχει δοθεί από εμένα μετά από την αντιγραφή:
"Η όλη διαδικασία χαρακτηρίζεται από προχειρότητα που δεν έχει καμία ελπίδα να επιφέρει τα αποτελέσματα που επιδιώκει, δηλαδή την αφομοίωση των ομάδων Ρομά μέσω της φοίτησης των παιδιών τους στα σχολεία της βασικής εκπαίδευσης, αντιθέτως κινδυνεύουμε να έχουμε τα αντίθετα αποτελέσματα και μάλιστα σε μια κρίσιμη περίοδο για την Ελλάδα σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο και μάλιστα προκαλώντας υστέρηση και μειονεξίες στους ήδη μαθητές. Η δημιουργία και λειτουργία των σχολικών τάξεων Ρομά σε ιδιαίτερους φιλόξενους χώρους υλικά και εκπαιδευτικά, με σεβασμό στα ιδιαίτερα πολιτισμικά χαρακτηριστικά της φυλής αυτής, σίγουρα θα είχε θετικότερα αποτελέσματα στις επιδιώξεις της Διοίκησης για αφομοίωση και εκπαίδευση. Επιπροσθέτως, η ευρύτατη διάχυση των παιδιών Ρομά σε σχολεία ευρύτερων περιοχών ώστε η συμμετοχή τους στις τάξεις των ήδη φοιτούντων μαθητών σε κάθε σχολείο να είναι ολιγάριθμη, σε συνδυασμό με προπαρασκευαστικά τμήματα προσχολικής αγωγής και πλήρη υγειονομική κάλυψη για τα παιδιά αυτά, θα μπορούσε πράγματι να έχει θετικά αποτελέσματα στην κατεύθυνση της αφομοίωσης, χωρίς να πλήττει τους υπόλοιπους μαθητές."

Περιληπτικά, ο Σύλλογος Γονέων καλεί για διαχωρισμό τύπου "τουαλέτες για λευκούς και τουαλέτες για μαύρους", και "εκπαιδευτικά ιδρύματα για λευκούς και άλλα για μαύρους" τύπου Αμερικανικού Νότου, Αλαμπάμα, Μισισίπι, κλπ., της εποχής που έκανε δεκαετίες να γίνει ιστορία ο διαχωρισμός (segregation) από την Ρόζα Παρκς έως τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και μετέπειτα, σε ορισμένες περιοχές μέχρι σήμερα.

Οι Χαλανδριώτες, κρύβονται πίσω από σοβαροφανείς δικαιολογίες και έντεχνα κείμενα για να πουν κάτι πολύ παλιό και κουρασμένο: "Δεν τους θέλουμε ανάμεσά μας! Ξεχωρίστε τους! Βάλτε τους χώρια!"

Όπως γράφουν οι ίδιοι στα αποσπάσματα που αντέγραψα παραπάνω, το να αναπνέουν τα παιδιά αυτά δίπλα στα δικά τους είναι επικίνδυνο γιατί είναι βρώμικοι, με τρομερές ασθένειες, ψυχοσωματικά προβλήματα, άλλη κουλτούρα από την δική μας, εκφράζονται διαφορετικά από εμάς, είναι βίαιοι (βέβαια, όλοι οι μαύροι άντρες βιάζουν λευκές γυναίκες παντού στον Αμερικανικό Νότο, αν πίστευε κανείς τους πραγματικούς βιαστές), και μετά, οι Χαλανδριώτες γονείς φτάνουν και στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών αυτών "από πολλή μικρή ηλικία". Οι γονείς έκαναν ορθογραφικό λάθος: έπρεπε να γράψουν "πολύ", όχι "πολλή".

Καλώς ήρθατε στο παρελθόν!

Ήμασταν πάντα πίσω από τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά μόνο κατά 10-20 χρόνια. Οι Γονείς του Χαλανδρίου θέλουν να μας γυρίσουν πίσω 50 Χρόνια στην Αμερική της Ρόζα Παρκς και του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ. Και δεν αναφέρουν πουθενά ότι οι Ρομά βρίσονται στην ίδια περιοχή πίσω από το Νομισματοκοπείο επί 40 χρόνια και έχουν νόμιμα δικαιώματα ιδιοκτησίας και είναι οι περισσότεροι δημότες του Χαλανδρίου.

Ακόμα και ο Φόρεστ Γκαμπ θα είχε διαφωνήσει με τους ενάρετους αυτούς γονείς. Ίσως ιδίως ο Φόρεστ Γκαμπ. Αυτά τα καθάρματα ο Μάρτιν θα τα είχε κάνει με τα κρεμμυδάκια. Παρεμπιπτόντως, είχαν γραφεί πολλά σχεδόν όμοια σε φρασεολογία κουρελόχαρτα από γονείς του Αμερικανικού Νότου μεταξύ 1950-1980.

Το τραγικό είναι ότι ο Ιωσήφ Γκεμπελόπουλος που τόσο έντεχνα έγραψε την αγνή και αθώα τους γνώμη συνεπήρε και τους αγνούς Έλληνες που εν τη σοφία τους τα χάψανε, και τώρα λένε: "ά, δεν είχαμε καταλάβει: κοίτα: έχουν σοβαρά επιχειρήματα". Και οι αγνοί αυτοί Έλληνες που χάβουνε το ανακοινωθέν δεν σταμάτησαν ούτε στιγμή να πάνε να κατουρήσουνε και να δουν τις επιγραφές έξω από τις τουαλέτες για "Έλληνες" και "Ρομά" (υποθέτω ότι για Έλληνες έχουν δύο τουαλέτες για κυρίους και κυρίες, και για Ρομά μια μόνο τουαλέτα και για αρσενικούς και για θηλυκά μια που έχουν τέτοια διαφορετική κουλτούρα και σεξουαλική διαπαιδαγώγηση κατά τους αγνούς αυτούς γονείς...)

Οι απολογητές τους ούτε δευτερόλεπτο δεν έθιξαν λίγη φαιά ουσία να συνδέσουν την segregation που γενεές μαύρων πολέμησαν στον Νότο.

Αλλά τι περιμένεις. Εδώ ζούμε σε μια χώρα όπου μερικοί πιστεύουν ότι είναι δημοκρατικό να βγάλεις ένα νόμο που να εικάζει την ευσπλαχνία σου, και αν διαφωνείς να πρέπει να διαφωνήσεις σε κρατικό γραφείο ενυπογράφως.

Τελικά, η Ελλάδα είναι πράγματι σάπια, και αν κάποιος έχει άλλη στάση στην ζωή πρέπει ή να ξεκουμπιστεί ή να πνιγεί στον βόθρο της, ανάμεσα σε εκείνους που τον φτιάξανε και σε εκείνους που τον μυρίζουν και νομίζουν ότι είναι τριαντάφυλλα.
























4 σχόλια:

  1. Dear BBC News,

    I thought, perhaps, your readers and viewers might be interested in the following news item, regarding what was seen as a show of racism that occurred in a country belonging to the European Union:

    On Wednesday, October 24, 2012, the Parents Association of Primary Schools of the Athens, Greece, suburb of Chalandri, voted 234 to 4, with 1 blank, to request that the Ministry of Education halts plans to integrate Roma (Gypsy) children into their primary schools. The vote was widely publicized in the Greek press on Friday, November 2. School administration reportedly responded that they will make every effort to communicate to the parents the view that education is open to all children. The children belong to a group of Roma who have reportedly resided in the same location in the suburb of Chalandri for over 40 years, and most are registered as citizens of the municipality. Their status, according to the Greek press, gives them a right to land ownership, where they have resided, which is yet to be officially granted.

    As a response to the public outcry against what was seen as a show of racism, the Parents Association publicized on the internet a Press Release regarding their vote, in which they explain that their request was to ask of the Ministry of Education that special classes are created for Roma children to separate those children from their own.

    The reasoning offered in the Press Release was that the integration between their children and Roma children would be "dangerous on grounds of hygiene", because Roma children "do not hold to basic standards of personal hygiene, carry severe illnesses, have personal psychosomatic security issues, come from a different culture, mentality and ways of expression, and are of violent behavior, and of sexual liberties instilled at a very young age", as the Press Release stated.

    The news item was first published on November 2, at 21:11, here:
    http://www.tovima.gr/society/article/?aid=482280

    The Parents Association Press Release was published on November 3, at 01:42, here:
    http://www.zougla.gr/blog/article/626738


    Thank you for your time,
    Sincerely,
    (full name)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το παραπάνω email το έστειλα, μετά από το BBC επίσεις στους εκδότες του Ουάσινγκτον Ποστ και των Τάιμς της Νέας Υόρκης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φασισμός αγαπητέ μπλόγκερ είναι και το να θεωρείς ότι πρέπει να θέλουμε ανάμεσά μας οποιονδήποτε που δε θέλει, όχι να είναι σαν και μας, αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο από μας (όχι απ αυτούς), αλλά να θέλει να μας επιβάλει το δικό του τρόπο ζωής και να τον πληρώνουμε κιόλας γι αυτό.
    Είμαι καθηγητής σε γυμνάσιο της επαρχίας που έχει αρκετούς ρομά ή τσιγγάνους ή όπως αλλιώς τους προτιμάς. Το 90/οο των παραβατικων,να το πω κόσμια,συμπεριφορών προέρχονται απ αυτούς και πολύ συχνά τα υπόλοιπα παιδιά αγανακτούν με τη συμπεριφορά τους εντός και εκτός αίθουσας.
    Πιο ρατσιστές είναι οι ίδιοι κι όχι οι γονείς που θέλουν τα παιδιά τους να έχουν ένα κατά το δυνατό χωρίς προβλήματα σχολικό περιβάλλον.
    Λυπάμαι αν σου χαλάω την "αντιρατσιστική" σούπα που σερβίρεις αλλά η ζωή εκεί έξω καμιά φορά είναι διαφορετική απ αυτά που έχουμε στο κεφάλι μας.
    Antonios

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ Αντώνη δε χαλάς την σούπα καθόλου. Βάζεις το πιπεράκι και το λεμονάκι. Ήλπιζα κάποιος να προσπαθήσει να εξηγήσει το θέμα όπως το εξηγείς εσύ για να μου δώσει την ευκαιρία να προτείνω ότι οι αρχές και η ηθική έχουν αξία μόνο όταν είναι δύσκολο να τις τηρήσουμε.

      Ναι, Αντώνη, η συμβίωση είναι δύσκολη, και η Ελληνική κοινωνία δεν ξέρει, δεν έχει την παραμικρή ιδέα τι σημαίνει αλληλεγγύη και αποδοχή και μοιρασιά με ανθρώπους πέρα από τους ομοίους μας -η κοινωνία μας δεν έχει αυτή την πείρα. Σημαίνει, Αντώνη, να μένεις σταθερός στις αρχές σου, και στην ηθική σου, με χαμόγελο, όταν είναι δύσκολο να το κάνεις. Όταν χρειάζεται να δώσεις από τον εαυτό σου για να τηρήσεις τις αρχές σου και να βοηθήσεις συνανθρώπους.

      Σου έχει πει εσένα Ιρλανδέζα αφεντικίνα στις ΗΠΑ ότι "δεν εισαι λευκός, είσαι Έλληνας"; στό χουνε πει ποτέ; Ξέρεις πως αισθάνεσαι όταν το ακούς; Έχεις μπει ποτέ στην καρδιά ένος παιδιού Ρομά να αφουγκραστείς τι αισθάνεται όταν του μιλάτε και ίσως μόνο όταν το κοιτάτε;

      Όταν κοιτάς αυτά τα παιδιά, αν βλέπεις μπροστά σου ένα γυφτάκι, δεν θα μπορέσεις ποτέ να καταλάβεις τι λέω, ούτε θα έπρεπε να είσαι δάσκαλος. Μόνο όταν δεις μπροστά σου ένα παιδί αντί για ένα γυφτάκι, μόνο τότε θα μπορέσεις να έχεις την ελπίδα να καταλάβεις τι είναι ρατσισμός, και να τον αποβάλεις.

      Πρέπει να καταλάβουμε στην Ελλάδα ότι οι μειονότητες είναι μειονότητες γιατί εμείς τις κάνουμε να αισθάνονται έτσι. Μια μειονότητα δεν επιτίθεται, Αντώνη, αλλά, αμύνεται με τον καλύτερο τρόπο που μπορεί κανείς να αμυνθεί: με την επίθεση. Δεν χρειάζεται να δεχτείτε τους τρόπους τους... απλά δεχτείτε τους ίδιους σαν ανθρώπους όμοιους και ίσους με εσάς, και όταν το δουν αυτό να είναι ειλικρινές από μέρους σας θα εκπλήξεις τον εαυτό σου.

      Φαίνεσαι καλός άνθρωπος Αντώνη, από τους ανθρώπους που δεν έχουν την πείρα που έχουν εκείνοι που ζουν σε πολυεθνικές κοινωνίες και εκπαιδευτικά συστήματα. Δεν θα προσπαθήσω ποτέ να σου αλλάξω γνώμη, αλλά απλά να σου προτείνω ότι η ζωή που έζησα και ζω εγώ, εκεί που την έζησα μου έχει δώσει άμεση πείρα για όλα αυτά για τα οποία μιλάω, έχοντας ζήσει πολλά χρόνια σε τέσσερεις χώρες υπό πολλές συνθήκες, με όλους τους λαούς γύρω μου και μέσα στις τάξεις του σχολείου και τις ομάδες μπέης μπωλ του παιδιού μου. Είμαι Ελληνοαμερικανός, και τώρα ζω σε ένα χωριουδάκι στην Ιταλία, στα βουνά κοντά στην Φλωρεντία, όπου έχουμε καταπληκτικό σπιτικό μέλι πολλών ειδών, και από καστανιές, που έχουμε πολλές... Έχουμε στο χωριό και ένα παιδί φίλων από την Κούβα, που τα ντόπια σπιτικά δεν το θέλανε στο σχολείο τους. Ευτυχώς έχει εμένα να παίζουμε μπέης μπωλ, και την γυναίκα μου να του κάνει ιδιαίτερα δωρεάν, φιλικά, να το βοηθήσει μια που η δασκάλα τον έχει γραμμένο. Και όταν βλέπεις το χαμόγελο και την αυτοπεποίθηση του, που και που, όταν του φέρεσαι σαν ίσο άνθρωπο, τι άλλο να θέλει κανείς για να χαμογελάσεις και ο ίδιος.

      Λες ότι "η ζωή εκεί έξω καμιά φορά είναι διαφορετική απ αυτά που έχουμε στο κεφάλι μας". Πες μου Αντώνη, υπάρχει άραγε έστω και πιθανότητα να έχω βρεθεί εκεί έξω στη ζωή πολύ, πολύ περισσότερο από εσένα, και οι όροι στην φράση σου να αντιστρέφονται; Είναι πιθανόν; Δεν το λέω αυτό για να κοκορευτώ για τίποτα. Απλά διερωτώμαι αν αντιμετώπισες τέτοια πιθανότητα, ή, αν σκέφτεσαι ότι "εφόσον δεν έχουμε την ίδια γνώμη, και η δική σου γνώμη, Αντώνη, είναι φυσικά σωστή εξ' ορισμού επειδή είναι η δική σου, τότε εγώ ο Δημήτρης πρέπει να μην ξέρω τον κόσμο εκεί έξω". Έτσι είναι;

      Καλή σου βδομάδα και θα χαρώ να τα πούμε πάνω σ΄ αυτό περισσότερο.

      Διαγραφή

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.