Ίσως να θυμάστε ότι κάμποσες φορές στο παρελθόν είχα προτείνει ότι η πραγματική Δημοκρατία συμπεριλαμβάνει την δυνατότητα της αυτοκαταστροφής, επειδή εάν 50,01% των πολιτών ψηφίσουν έναν Δικτάτορα, η Δημοκρατία καταλύεται, δημοκρατικά.
Και ο Μουσολίνι και ο Χίτλερ εκλέχτηκαν δημοκρατικά, και παρουσιάζονταν υπό την ομπρέλα της λέξης «σοσιαλισμός». Οι λέξεις είναι απατηλά πράματα, αλλά ο κόσμος τις χάβει, με τζατζίκι.
Αυτό βέβαια σημαίνει ότι όταν γίνεται αυτό που θέλει το 50,01%, υπάρχει ένα 49,99% των πολιτών σε μια δημοκρατία που είναι δυσαρεστημένοι. Άρα, στους 10.000 πολίτες, οι 4.999 είναι δυσαρεστημένοι. Στην πραγματικότητα, περισσότεροι, μια που πάντα υπάρχουν εκείνοι που είναι δυσαρεστημένοι ακόμα και με το κόμμα που ψήφισαν.
Η κοινωνία έφτασε τώρα, προς το τέλος των τελευταίων 60 χρόνων σε σημεία που όλο και περισσότεροι άρχισαν να αλλάζουν γνώμη και να τίθενται εναντίων της ισότητας, της ανέχειας και της δικαιοσύνης, ακόμα και ενάντια στην ίδια την ελευθερία, πάντα όμως δημοκρατικά.
Πιστεύουμε, κάμποσοι από εμάς, ότι η ισότητα και η απορρέουσα αίσθηση δικαιοσύνης είναι το «σωστό». Όμως καθώς οι πλειοψηφίες τώρα τείνουν προς το αντίθετο, ποιοι αποφασίζουν τι είναι «σωστό»; Η πλειοψηφία.
Μπορώ εγώ, ο Δημήτρης να σηκωθώ όρθιος και να πω ότι πιστεύω… πως, για μένα, όλοι οι άνθρωποι είναι άνθρωποι ίσης αξίας, χωρίς το χρώμα του δέρματός τους να έχει καμία σημασία, ότι οι άνδρες και οι γυναίκες έχουν ισάξιες ικανότητες και δυνατότητες, συμπληρώνοντας αλλήλους και ότι όλοι και όλες πρέπει να έχουν ισάξιες ευκαιρίες για μόρφωση και εργασία ίδιου επιπέδου μισθού, ότι οι σεξουαλικές προτιμήσεις του καθενός και η πίστη του καθενός δεν είναι κανενός δουλειά παρά μόνο δική τους. Και πράγματι αυτά τα πιστεύω και είμαι έτοιμος να βάλω το κορμί μου μπροστά σε κίνδυνο βίας για να στηρίξω τα πιστεύω μου. Αν δεν ήμουνα έτοιμος να το κάνω αυτό τότε τα λεγόμενά μου θα ήταν αερολογίες.
Μπορεί επίσης να πει κανείς τα αντίθετα. Ποιός θα έχει δίκιο; Ποιανού η άποψη θα εφαρμοστεί ανά πάσα στιγμή; Πλειοψηφία. Δημοκρατία.
Μπορεί κανείς να πει, εντάξει, ας υπάρχουν ανοιχτά ομοφιλόφιλοι αλλά όχι τρανς, δηλαδή άνδρες που αισθάνονται ότι ειναι γυναίκες, ή γυναίκες που αισθάνονται ότι είναι άντρες. Αυτοί δεν είναι δεκτοί κι' ας είναι θέμα φύσης και ορμονών. Αυτή την διαχωριστική γραμμή ποιος την τραβάει και ποιοί αποφασίζουν που χαράζεται; Η πλειοψηφία;
Πιπιλάμε μια λέξη που δεν κατανοούμε τι σημαίνει, ας πούμε γουόκ, και λέμε αυτό φταίει.
Ποιός τραβάει τις διαχωριστικές γραμμές, για τα πάντα μέσα σε μια κοινωνία ή κράτος. Με τι κριτήρια; Με ποια ηθική; με τι μόρφωση, γαμώ το;
Τι θεωρητικές δικαιολογίες βρίσκουν πολλοί για να συγκαλύψουν τον απλούστατό τους πρωτόγονο και πανάρχαιο ρατσισμό;
Οι φτωχότεροι εργάτες και αγρότες σήμερα, στον δυτικό τουλάχιστον κόσμο έχουν πράγματα, τρόπο ζωής, ανέσεις, που οι ίδιοι πριν 100 χρόνια ούτε τα ονειρευόντουσαν. Στέγη, ψυγείο, τηλεόραση, αυτοκίνητο, κινητά. Ο άνθρωπος αντιδρά συναισθηματικά, και συγκριτικά με τους γύρω του. Ποτέ λογικά. Σήμερα, τα νέα παιδιά, φερ' ειπείν, αναγκαστήκανε να κάτσουν μέσα στα διαμερίσματά τους και τα σπίτια τους με την οικογένειά τους, με τα κινητά τους, τα κομπιούτερ τους, τις τηλεοράσεις τους, τα ψυγεία τους με τα τρόφιμά τους, και πάθανε λέει ψυχικό τραλαλά από τους περιορισμούς της πανδημίας. Έ-ρε, κούνια που μας κουνάει, συλλογικά. Κούπε-πε το λέγανε που έπαθε ψυχολογικά επειδή έπρεπε να κάτσει σπιτάκι του.
Τώρα, το 2025, μερικοί από εμάς βλέπουν την ελευθερία, την δικαιοσύνη και τα ανθρώπινα δικαιώματα να εξαφανίζονται –καθώς την ίδια στιγμή οι «άλλοι» βλέπουν την δικιά τους μάρκα ελευθερίας, δικαιοσύνης και ανθρώπινα δικαιώματα να επιστρέφουν, επί τέλους για εκείνους, στον τρόπο και μεθόδους που εκείνοι οραματίζονται. Οι μαύροι θεωρούνται, ανοιχτά, υποδεέστεροι, οι μετανάστες να πάνε να πνιγούν. Οι Εβραίοι, διεθνής συνομωσία κομμουνιστικών τραπεζιτών. Οι γυναίκες στην κουζίνα να γεννοβολάνε καθώς οι αρσενικιάρδες την παίζουνε να δούνε πιανού είναι η μακρύτερη. Οι ομοφυλόφιλοι φυλακή. Αυτή είναι η κοινωνία που θέλουν εκείνοι, και τώρα εκείνοι γίνονται πλειοψηφία.
Ποια η διαφορά μεταξύ δημοκρατίας, λαοκρατίας, ή, οχλοκρατίας.
Δημοκρατία.
Τελικά, τι σημαίνει, πραγματιστικά, «Δημοκρατία»;
και,
όταν οι δάσκαλοι είναι αμόρφωτοι, τι μόρφωση θα αποκτήσουν οι γενεές;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου