σε όλες τις εκδόσεις εφημερίδων και περιοδικών.
Και τώρα, μερικές ενοχλητικές λεπτομέρειες:
τέσσερεις εβδομάδες αφού πάρθηκε η φωτογραφία (Στάνλη Τράουτμαν)
το τέλος του φρυδιού του Underwood είναι περισσότερο γυρισμένο προς τα κάτω,
όπως του Weary Worrior,
παρά του Κλονή που το τέλειωμα είναι ψηλότερο.
Επίσεις το μέσο του κάτω χειλιού του Weary Worrior έχει το βαθούλωμα όπως του Underwood.
Το 1992, δύο χρόνια αφού είχε πεθάνει ο Βαγγέλης, ο γιός του Βαγγέλη ο Νίκος έτυχε να δει την γνωστή φωτογραφία. Πίστευε ότι έμοιαζε πολύ του πατέρα του, και τελικά πίστεψε ότι η φωτογραφία ήταν ο πατέρας του, φωτογραφημένος στην Νορμανδία. Ο Νίκος δημοσίευσε το όνομα του πατέρα του στον τύπο, το 1995, ως ο στρατιώτης της πασίγνωστης φωτογραφίας. Από εκεί και τότε, 50 χρόνια μετά τον πόλεμο, η αφήγηση του Νίκου πήρε δική της ζωή.
Μπροστά στην διαφήμιση για χρήμα, ποιός ενδιαφέρεται για την αλήθεια;
Όσο η Ιστορία αποδεικνύει ότι η φωτογραφία είναι του Underwood,
τόσο οι Έλληνες ανταπαντούν με κουραφέξαλα που μόνο οι Έλληνες μπορούν να εφεύρουν και να χάψουν.
που πολύ επαγγελματικά και με ντοκουμέντα εξετάζει και απαντά την ερώτηση:
Klonis ή Underwood?
και στον Έλις και στον Βαγγέλη.
Είναι καιρός οι Έλληνες να σταματήσουν να χάβουνε ότι τους κάθεται ισχυριζόμενοι σοφολογιότατες μπούρδες.
ότι, κοίτα ρε, τι καταπληκτικοί που είμαστε εμείς οι Έλληνες,
είναι η εθνική παράδοση εκείνων με το συμπλεγμα κατωτερότητας.
μαίνεται ακάθεκτη από το μπαρ του Νίκου και στο ίντερνετ.
Δηλαδή ο φωτογράφος εφηύρε το όνομα, ρε Νικολή;
(τυμβωρύχος το παίζεις ρε Νικολή;)
μετά την απόβαση και προς το τέλος της μάχης.
Φωτογραφία του Joe Rosenthal, Associated Press.
Από τους έξι πεζοναύτες της φωτογραφίας, τρεις, ο λοχίας Michael Strank, ο δεκανέας Harlon Block και ο Franklin Sousley, σκοτώθηκαν μετά από αυτή την φωτογραφία στην συνεχιζόμενη μάχη. Οι άλλοι τρεις είναι οι Ira Hayes, Harold Schultz και Harold Keller. Ο Ira Hamilton Hayes ήταν γηγενής Αμερικανός της φυλής Πίμα και πέθανε 24 Ιανουαρίου 1955, 32 χρονών, στον σταθμό συγκέντρωσης (reservation) γηγενών Αμερικανών Μαπσούλ του κράτους Αρκάνσας. Θάφτηκε στο κοιμητήριο Άρλινγκτον της Ουάσιγκτον όπου θάβονται οι νεκροί των πολέμων, μεταξύ άλλων, κάτι σαν το Α’ Κοιμητήριο Αθηνών, σε εθνική σημασία. Ο τραγουδιστής Johnny Cash έκανε γνωστό το τραγούδι The Ballad of Ira Hayes.
Το μνημείο της Iwo Jima στην Washington, DC.
Αν ο πεζοναύτης Τόμας Έλις Άντεργουντ είχε επιζήσει στην Ίβο Τζίμα και μετά στην Οκινάουα, ίσως μια μέρα να είχε πει «ρε παιδιά, εγώ είμαι ο τυπάκος στην φωτό!» αλλά είμαι σίγουρος ότι θα συμπλήρωνε: «…όχι ότι έχει σημασία ποιόν δείχνει η φωτογραφία. Όλοι αδέλφια είμασταν.»Όπως είπε και ο Ερρίκος ο Πέμπτος στο έργο του Σαίξπηρ:
«Εμείς οι λίγοι, εμείς οι ευτυχισμένοι λίγοι, εμείς μια παρέα αδέρφια. Διότι, εκείνος σήμερα που θα χύσει το αίμα του μαζί μου, θα είναι αδελφός μου»
Επίσης:
«…θυμάσαι εκείνο το γράμμα που μου είχε στείλει ο Μάικ Ράνη; 'Φυλάω σα θησαυρό την ανάμνηση μιας ερώτησης που μου έκανε ο εγγονός μου τις προάλλες όταν με ρώτησε, ‘Παππού, ήσουν ήρωας στον πόλεμο;’ Ο παππούς απάντησε, 'Όχι... αλλά υπηρέτησα σε ένα λόχο ηρώων.'»
Band of Brothers (2001)
Εκείνη ήταν η καλύτερη γενιά. The Greatest Generation. Έτσι την λένε στην Αμερική: The Greatest Generation. Τα παιδιά που με το αίμα τους και την ζωή τους κέρδισαν τον πόλεμο εναντίων του φασισμού, του Ναζισμού και του στυγνού δικτατορικού ιμπεριαλισμού. Με εκπαίδευση, πειθαρχία και αποτελεσματικότητα που λειτουργούσε επειδή τα παιδιά ενεργούσαν σαν αδέλφια, με εμπιστοσύνη στην ικανότητά τους και στην ικανότητα του διπλανού τους. Όταν κάποιος βραβευότανε για κάτι απαντούσε ότι δεν το έκανε μόνος του αλλά η προσπάθεια ήταν ομαδική, και το εννοούσε. Δεν θα ξεχάσω ποτέ πως ο τότε Λοχαγός Γουίντερς, όταν του είπανε ότι πηγαίνοντας με τον λόχο του να υπερασπιστεί την πόλη Μπαστόν στην Μάχη των Αρδενών θα είναι περικυκλομένοι, απάντησε «Είμαστε αλεξιπτωτιστές. Είναι η δουλειά μας να είμαστε περικυκλωμένοι».Η μνημειώδης τηλεοπτική σειρά Band of Brothers (παρέα αδερφιών) (2001) των Σπήλμπεργκ και Χανκς, εξιστόρησε τις πραγματικές αναμνήσεις, αυθεντικά και κατά λέξη, μελών του Πέμπτου Λόχου (λόχος ‘Ε’, Easy Company), Σύνταγμα Πεζικού 506, 101st Αερομεταφερόμενο Τμήμα Αλεξιπτωτιστών, που πήδηξαν από αεροπλάνα C47 στην Νορμανδία, την νύχτα της 5ης προς 6ης Ιουνίου 1944, και συνέχισαν να πολεμούν στην Γαλλία, Ολλανδία, περικυκλωμένοι στην Μπαστόν του Βελγίου, και μετά Γερμανία και Βαυαρία όπου κατέλαβαν το θέρετρο αναψυχής του Χίτλερ «Η Φωλιά του Αετού» στο Berchtesgaden, τρεις μέρες πριν από την άνευ όρων παράδοση της Γερμανίας. Η σειρά είχε την παγκόσμια επιτυχία που είχε το 2001 επειδή το αίσθημα στο ακροατήριο ήταν ότι αυτή ήταν η Ιστορία που αντιπροσώπευε όλα τα παιδιά που πολέμησαν και νίκησαν. Τους νεκρούς και τους τραυματίες και εκείνους που επέζησαν για να διαιωνίζουν την μνήμη των νεκρών αδερφιών τους.
Όχι μόνο τα μέλη της Easy Company, αλλά όλους… τους Έλληνες, τους Βρετανούς, Καναδούς, Γάλλους, Πολωνούς, Αμερικανούς… όλους.Δεν έχει σημασία ποιους συγκεκριμένα παρουσίαζε, επειδή τους παρουσίαζε, συμβολικά, όλους.
Όσο για την φωτογραφία,Ούτε οι Έλληνες, ούτε κανείς δεν χρειάζεται να λερώνει την μνήμη τους, καυχόμενος για το ποιόν δείχνει η φωτογραφία.Δεν έχει σημασία αν είναι ο Underwood ή ο Κλονής.Δεν έχει σημασία ποιος συγκεκριμένος είναι στην φωτογραφία.
Η φωτογραφία έπιασε ισάξια την ψυχή όλης της Καλύτερης Γενιάς.
~~~
https://1-24thmarines.com/research/the-weary-warrior/part-3-paper-trail/
https://www.findagrave.com/memorial/7222184/thomas_ellis-underwood
Και μια σελίδα από την Κεφαλονιά. Σε αυτήν την αφήγηση οι Κεφαλωνίτες διόρθωσαν την Νορμανδία και την έγραψαν Σαιπάν, αλλά επιμένουν ότι ο Κλονής που πολέμησε στην Νορμανδία, λίγες μέρες μετά βρέθηκε από την Ευρώπη στον Ειρηνικό:
Η δική μου ερώτηση είναι απλή:
Οι δύο πιο ανώτερες στιγμές (finest hours) του Β’ΠΠ ήταν:
- Η Μάχη της Αγγλίας, 10 Ιουλίου – 31 Οκτωβρίου 1940, όπου μερικά Σπίτφάιαρ και Χάρικέην της RAF αναχαίτισαν την Λούφτβάφε του Γκαίρινγκ πάνω από τους λευκούς βράχους του Ντόβερ.
- Το Αλβανικό Έπος, 28 Οκτωβρίου 1940 – 23 Απριλίου 1941, όπου 50.000 Έλληνες στρατιώτες αναχαίτισαν και μετά έσπρωξαν πίσω στην Αλβανία 87.000 Ιταλούς του Μουσολίνι, και μετά από πέντε μήνες πόλεμου στα βουνά εναντίων των Ιταλών έτρεξαν 500 χιλιόμετρα ανατολικά και κράτησαν την Βέρμαχτ του Χίτλερ επί τρεις εβδομάδες στην Γραμμή Μεταξά!
Σύμφωνα με τον ίδιο τον Χίτλερ, «η εισβολή στην Ρωσία απέτυχε επειδή καθυστέρησε λόγω της ηλιθιότητας των Ιταλών και της γεναιότητας των Ελλήνων».
Μάλιστα ο Χίτλερ έδωσε οδηγίες στην Βέρμαχτ να επιδείξει σεβασμό στους Έλληνες, στα οχυρά, επειδή, όπως εξήγησε στο ημερολόγιό του πίστευε ότι η Έλληνες ήταν Αρεία φυλή, και, αν και υπέστησαν μίξεις ανά τους αιώνες και δεν είναι αγνοί Άρειοι όπως είναι οι Γερμανοί, έχουν την Άρεια φυλή στο αίμα τους, ενώ οι Ιταλοί ούτε σταγόνα Άρειας φυλής, άρα χαμηλά στην εκτιμηση του Αδόλφου οι Ιταλοί. Αυτό είναι κατά βάση αληθές μια που οι Ινδοευρωπαϊκές φυλές των Δωριαίων, Αιώλων, Ιώνων και Αχαιών ήταν από την ίδια Άρεια φυλή που πήγε και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Ο Ελληνικός στρατός πάντως ήταν ο πρώτος στον Β’ΠΠ όπου συμμαχικά στρατεύματα απελευθέρωσαν εδάφη που είχαν πέσει υπό κατοχή των δυνάμεων του άξονα (Γερμανία-Ιταλία-Ιαπωνία). Γεγονός γνωστό και σεβαστό από την διεθνή Ιστορία.
Έχουν οι Έλληνες μια πραγματικά ένδοξη κληρονομιά.
Γιατί άραγε το βρίσκουν απαραίτητο να την γαρνίρουν με ιστορίες που δεν είναι αληθινές, ή είναι μεγαλοποιημένες, ή συναγωνίζονται σε εφευρετικότητα τον Βαρώνο Μινχάουζεν;
Αμ' και τζατζίκι και πατάτες στο τυλιχτό;
Δεν αρκεί στους Έλληνες άραγε η απλή αλήθεια;
Βουνά της Πίνδου, Αλβανία, Νοέμβριος 1940
~~~
Μιλώντας για την «αλήθεια», και σχολιάζοντας τον καταναγκασμό του εθνικιστή Έλληνα να μαλακίζεται και με τα δύο χέρια, ας πάμε στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ, 4 Ιουνίου 2024, και ας διαβάσουμε το άρθρο με τίτλο:
Η D-Day και οι 155 Έλληνες της απόβασης στη Νορμανδία
(...μην ξεχνάμε ότι εθνικιστής [φασίστας] μπορεί να είναι ή δεξιός ή αριστερός. Δεξιά-Αριστερά είναι πολιτική, ενώ ο εθνικισμός είναι φαντασίωση για να αυνανίζεται κανείς με περηφάνια ανεξαρτήτως της πολιτικής. Εθνικιστές στην Ελλάδα και στην Ιταλία υπάρχουν και στα δύο πολιτικά στρατόπεδα. Τους έχω γνωρίσει προσωπικά και πάντα τους δίνω πετσέτες να σκουπιστούνε.)
Είμαι μεγάλος pain in the ass, γαμώ το, το ξέρω!
Α! Να και η φρεγάτα «Κίμων»! Άρτι αφηχθήσα, και καλώστηνε!
Όμως, η φρεγάτα «Κίμων» δεν μοιάζει καθόλου με το καράβι στην φωτογραφία που έβαλε ΤΟ ΒΗΜΑ. Την πλώρη μόνο κοιτάξτε αν όχι τίποτα άλλο. Τι ρόλο παίζει λοιπόν το καράβι που έβαλε ΤΟ ΒΗΜΑ που το βέπουμε από το περισκόπιο;
Ο ανιψιός μου ο Ρικάρντο είναι 20 χρονών, Ιταλός. Του είχα προτείνει να πάει πανεπιστήμιο στην Αμερική και πήγαμε να δει μερικά το 2022 αλλά προτίμησε το Πανεπιστήμιο της Μπολόνια όπου τώρα σπουδάζει Ιστορία. Πάντως εκτός από μερικά Πανεπιστήμια επισκεφθήκαμε και το Αεροπλανοφόρο Intrepid (CV-11) και το Θωρηκτό Massachusetts (BB-59).
ΑπάντησηΔιαγραφήΣήμερα του έδειξα την φωτογραφία του Weary Warrior πάνω από αυτή την ανάρτηση και τον ρώτησα αν την έχει ξαναδεί ποτέ. Όχι μου απάντησε. Τι βλέπεις; τον ρώτησα. Έναν Αμερικανό πεζοναύτη του Β’ΠΠ κάπου στον Ειρηνικό, μου απάντησε, αμέσως. Ειμαι περήφανος για σένα, του απάντησα με τη σειρά μου.
Μετά, o Ρικάρντο μετάφρασε την ανάρτηση αυτή στο Google και το βράδυ μου έστειλε το παρακάτω μήνυμα, το οποίο μετάφρασα στα Ελληνικά και το αφήνω εδώ σαν το σχόλιό του για την ανάρτηση:
«Είναι ένα πολύ καλογραμμένο άρθρο, κάνατε εξαιρετική δουλειά.
Δεν μπορώ να τυλίξω το κεφάλι μου γύρω από το πώς μερικοί άνθρωποι αγοράζουν όλες τις βλακείες που τους ταΐζουν, παρόλο που είναι τόσο εύκολο να αποδειχθεί η αλήθεια, όπως σε αυτήν την περίπτωση.
Είναι ασέβεια όχι μόνο για τον Άντεργουντ, αλλά και για τον Κλόνη.
Αυτό που έκανε ο Κλόνης είναι τόσο τιμητικό όσο αυτό που έκανε ο Underwood και πολλοί άλλοι στρατιώτες στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, και δεν χρειάζεται να καυχηθείς για κάτι που είναι ήδη τόσο σπουδαίο.
Πραγματικά η καλύτερη γενιά, δεν νομίζω ότι θα βρείτε άνδρες σαν αυτούς σε καμία χώρα σήμερα…»