Σάββατο, 15 Ιανουαρίου 2011

Η Μαρία της Ντροπής










Ο Νταν Μπράουν, πολυεκατομμυριούχος πλέον λόγω της α-νοησίας του όχλου, δεν πρωτοτύπησε λέγοντας ότι η Μαρία η Μαγδαληνή έφερε στον κόσμο την κόρη του Ιησού από την Ναζαρέτ. Η μόνη καλή στιγμή ήταν όταν ο Ίαν Μακέλλεν ρωτάει από το θυροτηλέφωνο: "Γάλα με το τσάι;" και ο Τομ Χανκς απαντάει: "εξαρτάται από το τσάι".

Γράφοντάς την αυτή την ανάρτηση πάντως, εγώ πίνω Έρλ Γκρέη, σκέτο, με ελάχιστο μόνο γλυκαντικό.

Ο πρώτος διδάξας ήταν ο δικός μας Νίκος Καζαντζάκης. Τον Καζαντζάκη όμως δεν τον πολυενδιέφερε αν ο Γεσουά των γραφών γκάστρωσε την Μαριάμ από τα Μάγδαλα. Τον Καζαντζάκη τον ενδιέφερε ότι ένας άνθρωπος, ξέροντας ότι θα μπορούσε να περάσει μια ευτυχισμένη ζωή με την Μαρία, διάλεξε βέβαιο μαρτυρικό θάνατο για αυτά που πίστευε.

Αυτό, το θέμα επιλογής, θα το ξαναεπισκεφθούμε παρακάτω.


Ο Καζαντζάκης τόλμησε να πει όχι μόνο ότι ο άνθρωπος έχει ελεύθερη θέληση, αλλά ότι ο άνθρωπος μπορεί να αντιστέκεται στον πειρασμό οπλισμένος μόνο με τον χαρακτήρα του, για τα πιστεύω του.

Γι αυτό και η Αυτοκέφαλος αλλά Ανεγκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος του έκανε την υψίστη των τιμών και τον αφόρισε από τους τρικυμισμένους κόλπους της.

Κι η κακομοίρα η παρεξηγημένη η Μαγδαληνή που όλοι την έχουνε για μετανοημένη πόρνη; Η πόρνη που συναντά τον Χριστό είναι άλλη Μαρία -όλες Μαρίες τις λέγανε τον καιρό εκείνο. Η Μαρία από τα Μάγδαλα ήταν καλή κοπέλα από καλή οικογένεια και ακολούθησε τον Ιησού σαν μαθητής, κι έγραψε μάλιστα και ευαγγέλιο, που έχει εν μέρει διασωθεί, και περιγράφει μια πολύ γερή φάση με τον Πέτρο μετά τον θάνατο του Ιησού. Στας γραφάς είναι όλα αυτά. Ερευνάτε τες και θα τα βρείτε.

Κανείς πια δεν θυμάται ότι το μοναδικό μήνυμα του Χριστιανισμού είναι η ισότητα, η αγάπη και η μοιρασιά αγαθών. Ιδίως αυτή η μοιρασιά αγαθών είναι πολύ επικίνδυνο πράγμα για όποιον δεν θέλει να φορολογείται πάνω στον οβολό που μαζεύει από τον κοσμάκη. Και αυτή η αγάπη; Πως θα κάνουμε τον κοσμάκη να μας τα δώσει χονδρικά αν δεν του επιτρέπουμε να μισεί όλους τους άλλους εκτός από εμάς. Όσο για την ισότητα. Μάλιστα! τώρα προκόψαμε! ίσα κι όμοια είμαστε όλοι; έλα τώρα σε παρακαλώ!

Είναι πολύ της μόδας να προσπαθούμε να τα καταρρίψουν όλα, και ξεχνάμε κάτι πολύ απλό. Ουδεμία σημασία έχουν τα παραπάνω, κι αν υπήρξε ο ένας ή ο άλλος, κι αν έκανε παιδάκι η Μαρία. Σημασία έχει ότι υπήρχαν οι ιδέες που έχτισαν ένα κίνημα, και αυτές οι ιδέες υπάρχουν και σήμερα. Και ξέρετε τι εύκολο είναι να σκοτώσει κανείς μια ιδέα; έχετε δοκιμάσει; δεν είναι καθόλου μα καθόλου εύκολο.

Το στάνταρ είναι να λέμε "τι εγκλήματα διεπράχθησαν εις όνομα..." και τα λοιπά. Και στο Κουίζ που έκανα προχτές ούτε ένα έγκλημα δεν βρέθηκε για τον Ορθόδοξο Χριστιανισμό.

Και θυμάμαι μια συζήτηση για το αν είχε διαπραχτεί κανένα έγκλημα στην ιστορία της ανθρωπότητας από τους Κοσμικιστές/Αθεϊστές κλπ. και σκεφτόμουνα... για στάσου ένα λεπτό... έχει άραγε διαπραχθεί κανένα έγκλημα από τους Αθεϊστές, επιστήμονες και άλλες αθώες ψυχές;

Θυμάμαι στην βασιλεία του Ερρίκου του Όγδοου ζούσε ένας δικηγόρος, κοινωνικός φιλόσοφος, συγγραφέας, πολιτικός, ουμανιστής της αναγέννησης με το όνομα Σερ Τόμας Μουρ. Ο Ερρίκος για πολιτικούς λόγους, επειδή ο Πάπας της Ρώμης έδειχνε εύνοια στον Κάρολο τον Πέμπτο της Γαλλίας, και με το πρόσχημα ότι ήθελε να παντρευτεί περισσότερες γυναίκες από όσες του επέτρεπε ο Πάπας ώστε να έχει επί τέλους αρσενικό διάδοχο η Αγγλία, αποφάσισε να γίνει ο ίδιος Κεφαλή της Εκκλησίας της Αγγλίας και να πει στον Πάπα να πάει στην γωνία να δει αν έρχεται.

Όλοι δόξασαν τον νέο ηγέτη της Εκκλησίας της Αγγλίας εκτός από τον Τόμας Μουρ, που ήταν και προσωπικός φίλος του Ερρίκου. Βρε καλέ μου βρε χρυσέ μου, τίποτα ο Μουρ. Παρέμενε πιστός υπήκοος του στέμματος, αλλά συγγνώμη, την υπογραφή του αδυνατούσε να την βάλει.

Όχι ότι ήταν πιστός σε κείνο τον αμφιλεγόμενο ουμανιστή τον Τζούλιο ντι Τζουλιάνο των Μεδίκων, επίσης γνωστό ως Πάπα Clement VII. Ο Τόμας Μουρ ήτανε πιστός στο νόμο. Και ο νόμος έλεγε ότι ο Ερρίκος παρανομούσε. Και δηλώνοντας πάντοτε πιστός υπήκοος του στέμματος, τον Μάιο του 1532 έδωσε στον βασιλιά του το κεφάλι του και την ζωή του κάτω από το τσεκούρι του δημίου στον Πύργο του Λονδίνου. Πέθανε για να μην επιτρέψει σε δικαιολογίες και διατυπώσεις φρασεολογίας να επέμβουν στην ηθική και τον νόμο που σεβόταν.




Τον Τόμας Μουρ τον χρειαζόμασταν στο Λος Άλαμος στο Νέο Μεξικό, το 1945. Να πιεί ένα ποτηράκι με τον Οπενχάιμερ και τους άλλους επιστήμονες του Προγράμματος Μανχάταν.

Την εποχή που ο Αϊνστάιν έγραφε γράμματα εκλιπαρώντας να μην χρησιμοποιηθεί η θεωρεία της σχετικότητας για την κατασκευή ατομικών όπλων, εκείνοι οι επιστήμονες στο Νέο Μεξικό με τον Οπενχάιμερ επί κεφαλής παρέδωσαν τις τρείς πρώτες ατομικές βόμβες. Μια για ένα τεστ στην έρημο, και οι δύο που μείνανε γνωστές στην Ιστορία με τα ονόματα Fat man and Little boy. Και μια τέταρτη που ξέμεινε αχρησιμοποίητη όταν παραδόθηκε άνευ όρων η Ιαπωνία.

Ανάμεσά τους ούτε ένας Τόμας Μουρ να πεί, συγγνώμη, αλλά, όχι.

Ούτε ένας αρνήθηκε να χρησιμοποιήσει την επιστήμη του για να φέρει τον θάνατο.

Ούτε ένας προτίμησε τον θάνατό του παρά τον θάνατο εκατοντάδων χιλιάδων

Η Χιροσίμα και το Ναγκασάκι ισοπεδώθηκαν, εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι πέθαναν, κάηκαν και παραμορφώθηκαν, η Γη έχει αρκετά πυρηνικά όπλα για να τινάξει τον πλανήτη στο διάστημα πολλές φορές, επειδή κανένας επιστήμονας δεν είχε την σπονδυλική στήλη που είχε αιώνες πριν ο Σερ Τόμας Μουρ.

Τουλάχιστον αυτά τα εγκλήματα είναι ασυζητητί στο ενεργητικό των σοφολογιότατων και αθώων ακαδημαϊκών Αθεϊστών, των οποίων, φαίνεται, η ηθική τα δικαιολογεί.



Ένας άνθρωπος για όλες τις εποχές

Ένας άνθρωπος της εποχής του

Μια καινούργια εποχή




Ο Πάπας τους έκαιγε έναν-έναν, αλλά οι επιστήμονες βρήκαν τρόπο να καίνε εκατοντάδες χιλιάδων σε μισό δευτερόλεπτο.

Κι αν ψάξει κανείς λίγο τους Αθεϊστές των οποίων ο Θεός είναι η επιστήμη, και μερικών ακόμα η λατρεία ή και το μίσος των συναδέλφων τους, θα βρει κάμποσα εγκλήματα που έγιναν γιατί η επιστήμη ενδιαφερόταν περισσότερο να παίζει με τα σπίρτα παρά το αν υπήρχε ένα ντεπόζιτο βενζίνη δίπλα στα σπίρτα. Ά, και νομίζω υπήρχαν και μερικοί Άθεοι γιατροί σε κανένα δυό στρατόπαιδα συγκεντρώσεως. Και ο Στάλιν ήταν επίσης Άθεος. Τα περισσότερα όπλα μαζικής και φρικιαστικής καταστροφής Αθεϊστές τα συλλάβανε και τα κατασκευάσανε.

Δεν βαριέσαι, μου φαίνεται ίδια ποσοστά εγκληματιών θα βρεις κάτω από οποιονδήποτε θεό, ακόμα και τον θεό της ανυπαρξίας του, γιατί, στο τέλος, αυτά όλα δεν εξαρτούνται από ένα θεό, αλλά, από τον δημιουργό του θεού, ή τον δημιουργό της ανάγκης να τονισθεί η ανυπαρξία του θεού, τον άνθρωπο.





19 σχόλια:

  1. αλλιώς αρχίζεις και αλλιώς τελειώνεις...

    μήπως οι ορθόδοξοι δεν κάνανε τόσα πράγματα;
    ξεχνάς τις εικονομαχίες;

    ή μήπως δε γνωρίζεις το μέγεθος της περιουσίας της εκκλησίας; θα μπορούσε με τη μία να ξεχρεωθεί η ελλάδα αν έδινε την περιουσία της η εκκλησία. και ας μην ξεχνάμε ότι τα χρήματα είναι του απλού λαού. αυτών που έδιναν τον οβολό του για τους φτωχούς, την ανέγερση ναών, τους άπορους. δεν έσκαψε κανένας καλόγερος του αγίου όρους να βρει χρυσό! τώρα που οι συνταξιούχοι έχουν ανάγκη την εκκλησία, αυτή τι ακριβώς κάνει; απλά καθοδηγεί τις μαυροφορούσες θεούσες να κατεβαίνουν στις πορείες όταν είπε η κυβέρνηση ότι θα φορολογήσει τις συναλλαγές της εκκλησίας σα φυσικό πρόσωπο! και φοβούμενοι το πολιτικό κόστος, επανέφερε το 0,3% που φορολογείται η εκκλησία.

    μη μου ανεβάζεις την πίεση γιατί είμαι και άρρωστη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ria μου ήταν πολλές οι ενότητες και πολλά γράφηκαν και ελέχθησαν και ήταν μια εκπαίδευση για μένα. Αυτό που είχε σημασία για μένα ήταν ότι η υπευθυνότητα για αυτά που κάνει ο άνθρωπος, και για αυτά που σκέπτεται, τα όνειρα και τους εφιάλτες, και τα εγκλήματα, δεν φταίει άλλος από τον ίδιο τον άνθρωπο, αυτόν τον δημιουργό θεών και δαιμόνων... Και ήθελα να εξερευνήσω το πως και γιατί ο άνθρωπος μπορεί να βρει δικαιολογία για οτιδήποτε, και να ρίξει το φταίξιμο αλλού.

    Προσπάθησα να κουβεντιάσω για την επιστήμη, την φιλοσοφία, και τις θρησκείες, και την δικιά μας θρησκεία και παράδοση, αλλά βρήκα ότι υπάρχει ένας τοίχος που λέγεται Εκκλησία της Ελλάδος και κανένας δεν μπορεί να δει πέρα από αυτούς του ηλίθιους ανεγκέφαλους χαραμοφάηδες. Επί τούτου δεν τους ανέφερα, γιατί δεν πρέπει να τους επιτρέψουμε να έχουν αρκετή σημασία για να συζητηθούν. Εγώ ήθελα να μιλήσω για το τι θα μπορούσαμε να βρούμε στην παράδοσή μας αν μπορούσαμε για ένα λεπτό να δούμε πέρα από τους παπάδες.

    Αλλά δεν μπορούμε φαίνεται να δούμε πέρα από τους παπάδες.

    Φυσικά και πρέπει να πληρώνουνε φόρους οι ακαμάτηδες, όπως είπα ειρωνικά σε αυτή την ανάρτηση, κι αν κάνουν αυτά που διατυμπανίζουνε ας δώσουνε και το δικό τους το πουκάμισο. Θα μου πεις και να το δώσει η εκκλησία το πουκάμισό της και το βρακί της θα το κλέψουνε οι πολιτικοί μας πριν φτάσει να πληρώσει κανένα χρέος, αλλά, αυτό είναι άλλου παπά βαγγέλιο...

    Έξω από την Ελλάδα δεν έβλεπα πόσο πολύ οι Έλληνες μισούν το παπαδαριό τους και τώρα βλέπω ότι η Εκκλησία της Ελλάδας κατάφερε να αποξενώσει τους Έλληνες ακόμα και από αυτό που υποτίθεται ότι αντιπροσωπεύει. Αλλά θα πάψω να ελπίζω ότι μπορώ να μιλήσω για θρησκεία και φιλοσοφία μια που το μόνο που ακούγεται είναι "παπάδες". Κρίμα.

    Το ότι έχεις απόλυτο δίκιο σ' αυτά που γράφεις στο σχόλιό σου πάει χωρίς λέγοντας. Αλλά ποτέ δεν το αμφισβήτησα και ποτέ δεν παρουσίασα διαφορετική άποψη. Απλά δεν είχα ασχοληθεί μαζί τους και είχα στοχεύσει αλλού.

    Εκτός ίσως από την Εικονομαχία. Αυτή ήταν ένα είδος εμφυλίου πολέμου 200 ετών με την πρόφαση μιας άποψης που έμοιαζε λίγο τον Προτεσταντισμό 600 χρόνια πριν την ώρα του. Και ούτως ή άλλως τα περισσότερα εγκλήματα τότε τα διέπραξαν οι εικονομάχοι...

    Ρια, περαστικά σου, και καλή Κυριακή. Ελπίζουμε να μπορείς να ξεκουραστείς Κυριακή!

    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. έχει άραγε διαπραχθεί κανένα έγκλημα από τους Αθεϊστές, επιστήμονες και άλλες αθώες ψυχές;

    Τώρα γιατί διαβάζοντας αυτό το ποστ και την παραπάνω πρόταση μου ήρθαν στο μυαλό οι Μόντυ Πάϊθονς και τα κουλουβάχατα της ιστορίας;
    Προφανώς γιατί κάπου έχεις μπερδέψει τα πράγματα τελείως.
    Είναι τελείως διαφορετικό αυτό που έγραψα ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗς ΑΘΕΊΑΣ από το αν έχουν διαπραχθεί εγκλήματα από αθεους.
    Στοιχειώδες αγαπητέ μου Γουάτσον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μα τον Δία! Χολμς! Πως δεν το σκέφτηκα!

    (Γκουχ-γκουχ) τουλάχιστον η ανάρτηση δίνει την σωστή ερώτηση στη σωστή απάντηση, αλλά βέβαια τα κάνει θάλασσα ως προς το να διαχωρίσει αυτήν την ερώτηση από την αρχική δική σου. Πάντως θα δυσκολευτεί πολύ κανείς να βρει οτιδήποτε, καλό ή κακό, που να αποδίδετε στο όνομα του Αθεϊσμού γιατί ο Αθεϊσμός δεν είναι μια πειθαρχεία και δεν αντιπροσωπεύεται. Μπορεί κανείς να εκφέρει γνώμη μόνο βάση του συνόλου των Αθεϊστών.

    Άσχετον: Ποιά είναι η διαφορά μεταξύ Αθεΐας και Αθεϊσμού κατά την γνώμη σου;

    Θα έβγαινε μακρύτερη η απάντηση αλλά τρέχουμε έξω από το σπίτι μέχρι απόγεμα, και δεν ήθελα να φύγω χωρίς να αγγίξω το καπέλο μου και να κλίνω την κεφαλή προς την κατεύθυνση του σχολίου σου! Καλή σου μέρα!

    ΥΓ. ...δες και απάντηση μου στην Ρία παραπάνω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φίλε Δημήτρη,
    Διαφωνώ εντελώς με τα λεγόμενά σου. Δε θα αναφερθώ καθόλου στο εύλογο ερώτημα του Αθεόφοβου περί διαχωρισμού της θεωρίας από τα πρόσωπα.

    Αρχικά λες ότι δεν υπάρχουν εγκλήματα διαπραχθέντα από τον ορθόδοξο χριστιανισμό. Αν λάβω υπόψη το timeline που έχεις στο κάτω μέρος της σελίδας σου, στο οποίο η χριστιανική εκκλησία είναι η γενέτειρα της ορθοδοξίας, μπορώ με χρονολογική σειρά να αναφέρω πολλά εγκλήματα. Καταστροφή ιερών και μνημείων, η καταστροφή της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, οι διωγμοί των εθνικών και η θανάτωσή τους, η καταστροφή της Ρώμης, η παράδοση του Βυζαντίου στους Οθωμανούς. Δεν αναφέρω αυτό που συζητήσαμε σε προηγούμενη ανάρτησή σου περί μίσους. Και δε θα αναφερθώ στο γεγονός ότι προσπάθησε να σβήσει και να αποκηρύξει την παιδεία και τη φιλοσοφία των Ελλήνων και να την καταστήσει μίασμα.

    Στο δια ταύτα τώρα. Ο αθεϊσμός, όπως κι εσύ λες στο σχόλιό σου πιο πάνω, δεν είναι μια θεσμοθετημένη κοσμοθεωρία. Δεν έχει καταστατικό, δεν έχει αρχηγό, δεν έχει εκπρόσωπο συνεπώς δεν μπορεί κάτι που δεν έχει οντότητα να πράξει. Άρα, ούτε καλά ούτε κακά πράγματα μπορείς να δεις από τον αθεϊσμό. Αν κάποιοι που υποστηρίζουν τις αξίες του προβαίνουν σε πράξεις ανήθικες και κατηγορητέες, δεν μπορείς να το καταλογίσεις στον αθεϊσμό. Είναι σαν να λες ότι επειδή το πρόσφατο μακελειό της Αριζόνα το προκάλεσε κάποιος πχ. χριστιανός, όλοι οι χριστιανοί είναι δολοφόνοι και ότι ο χριστιανισμός προτρέπει στις δολοφονίες. Κάπως έτσι ακούγεται όταν αναφέρεσαι στους αθεϊστές των στρατοπέδων συγκέντρωσης ή τον Στάλιν. Και νομίζω ότι ο θεός των αθεϊστών δεν είναι η επιστήμη αλλά η λογική. Όσον αφορά στα πυρηνικά που κάνεις τόσο εκτενή αναφορά, δε νομίζω ότι ήταν ευθύνη μόνο του αθεϊστή Οπενχάιμερ, αλλά κυρίως των χριστιανών προέδρων της Αμερικής και του Ηνωμένου Βασιλείου που πήραν αυτή την απόφαση κι έδωσαν τις ανάλογες εντολές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Tώρα αλλιώς ξεκινάς,αλλιώς τελιώνεις.Με ψιλομπέρδεψες ρε φιλαράκο...Όντως όμως η επιστήμη με τη θρησκεία αλλά και την ΤΕΧΝΗ συμβαδίζουν.Όσο και αν φένεται παράλογο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανακάτεψες όντως πολλά θέματα. Εξαιρετικό κείμενο για την ελευθερία επιλογής του ανθρώπου -ως κεντρικό θέμα. Για την ευθύνη του επιστήμονα δε θα πω πολλά. Απλά η επιστήμη δεν είναι ξένη από τις κοινωνικές συνθήκες που τη γεννούν. Η επιστημονική ηθική είναι γραμμικά παράπλευρη της κοινωνίας που τη χρησιμοποιεί. Και φυσικά αυτό δε δικαιολογέι κανέναν. Ωστόσο, δεν πρέπει να κρίνουμε με βάση σημερινές αντιλήψεις και ηθικές αξίες, αλλά να λαμβάνουμε υπόψη την κυρίαρχη κοινωνική ηθική μιας δοσμένης ιστορικά κοινωνίας. Μπορεί ο Αϊνστάιν να ήταν μπροστά από τον καιρό του, αλλά οι επιστήμονες και οι πολιτικοί που όρισαν το Λας Άλαμος ως σταθμό στην Ιστορία, κινούνταν βάσει της κυρίαρχης κοινωνικής ηθικής.

    Ο Άνθρωπος είναι ελεύθερος να αποφασίζει, να κρίνει και να πράττει. Το δίδαξε και ο Ουμανισμός και ο Καζαντζάκης. Επέλεξε το Χριστιανισμό κι αργότερα το Βουδισμό. Μετά το μαρξισμό και την άρνηση του θείου. Πέθανε ελεύθερος επειδή ο ίδιος όριζε τις επιλογές του.

    Πάντως δεν αφορίστηκε. προτάθηκε ο αφορισμός του, αλλά ο σάλος που ξέσπασε τον εμπόδισε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν νομίζω ότι υπάρχει ουσιαστική διαφορά γιατί στην ουσία ο Αθεϊσμός ή Αθεΐα περιλαμβάνει όλους εκείνους που δεν πιστεύουν σε θεούς γιατί δεν τους έχουν ανάγκη ή αρνούνται την θεϊκή πίστη, και σε εκείνους που είναι πεπεισμένοι στην ανυπαρξία τους βάσει της προσωπικής κοσμοθεωρίας.
    Όσο για τον αφορισμό του Καζατζάκη η Ιερά Σύνοδος καταράστηκε με μίσος και αφόρισε τον Καζαντζάκη. Μα για να γίνει έγκυρος ο αφορισμός του χρειαζόταν την συγκατάθεση του Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης. Η Ανωτάτη εξουσία της Ορθόδοξης εκκλησίας έκανε αίτηση στον Πατριάρχη Αθηναγόρα της Κωνσταντινούπολης και ζήτησε να αφορισθεί επίσημα ο "γιος του Σατανά". Συνάμα ζήτησε επιμόνως την απαγόρευση των αισχρών έργων του και την ποινική τιμωρία του από τον Άρειο πάγο, το Εφετικό δικαστήριο και τον εισαγγελέα Αθηνών. Ο Καζαντζάκης απαντά ατάραχος στην ανώτατη ιεραρχία: "Με καταραστήκατε Άγιοι Ιερείς. Εγώ σας δίνω την ευχή μου. Ελπίζω η συνείδηση σας να 'ναι καθαρή σαν την δική μου και να 'σαστε ηθικοί και θρησκευτικοί όπως εγώ."
    Όμως το τυπικό της διαδικασίας του αφορισμού απαιτούσε μετά την λήψη της απόφασης από την Ιερά Σύνοδο να υπάρξει και υπογραφή του Οικουμενικού πατριάρχη. Και ο Αθηναγόρας σαν είδε το αίτημα οργίστηκε. Το καταχώνιασε στο συρτάρι του και δεν το υπέγραψε ποτέ. Παρά το γεγονός ότι την ίδια εποχή ο Πάπας με το γνωστό του "αλάθητο" δεν φέρθηκε ανάλογα. Ο "Τελευταίος Πειρασμός" μπήκε στο Index Librorum Prohibitorum του Βατικανού. Ο Καζαντζάκης έστειλε τηλεγράφημα στο Βατικανό με μια φράση στα Λατινικά του Χριστιανού απολογιστή Τεντουλιάν. "Ad tuu, Domine, tribunal appello: Υποβάλλω την έκκληση μου στην δική σου δικαστική κρίση, Κύριε!
    Όταν πέθανε οΑρχιεπίσκοπος των Αθηνών Θεόκλητος έδωσε διαταγή να μην επιτραπεί να μπει η σωρός του βλάσφημου νεκρού σε Αθηναϊκό ναό!
    Η κηδεία έγινε στο Ηράκλειο μέσα σε μια ανθρωποθάλασσα και ο Μητροπολίτης Ευγένιος γράφοντας δεόντως τον αρχιεπίσκοπο έψαλε την νεκρώσιμη ακολουθία ενώ στην Αθήνα ο παρανοϊκός Καντιώτης έγραφε: Ρεζίλια των σκυλιών γίναμε. Η συντέλεια των αιώνων έφτασε! Βόθρος ρέει από τους ακάθαρτους ποταμούς από τις σελίδες του ανήθικου. Σήμερα η Ελλάς κηδεύει με δημόσιον δαπάνη ποιόν (;) τον υβριστή της εκκλησίας μας . Φρίκη, ούτε ο υπόνομος των Αθηνών δεν θα ανέδιδε τέτοια δυσωδία. Έφτασε η Δευτέρα παρουσία ! Το θλιβερότερο: ο Μητροπολίτης Ευγένιος παρόλο που ειδοποιήθηκε αυστηρά από την Ιεραρχία άφησε τον βλάστημο να μπει μέσα σε Χριστιανική εκκλησία και παρέστη στην κηδεία του! Εύγε Άγιε της Κρήτης Μητροπολίτη Ευγένιε! Η εκκλησία της Κρήτης έδωσε εξετάσεις σήμερα και μηδενίστηκε στην συνείδηση της Ορθοδοξίας! Ντροπή σας, χυδαιολόγοι της πίστης μας. Να πάτε στην Χάβρες, να πάτε στα τζαμιά αλλά να μην πατήσετε τα πόδια σας σε ιερόν ναό της εκκλησίας μας πρυτάνεις των Πανεπιστημίων , λογοτέχνες και πολιτικοί . Αν ζούσαν σήμερα οι τρεις Ιεράρχες θα σας είχαν αφορίσει όλους σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Προς όλους: Συνειδητοποιώ ότι χρωστώ ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους γιατί κάνατε δυό βδομάδες υπομονή και διαβάσατε όλα τούτα, και τα κρίνατε. Θα συνέχιζα αύριο για τον Καζαντζάκη μας, αλλά με κάλυψε πλήρως, και καλύτερα από όσο θα μπορούσα εγώ επί του θέματος, ο Αθεόφοβος στο σχόλιό του. Έτσι από βδομάδα, επιστρέφω στην κανονικά προγραμματισμένη ύλη :-)

    Πάντως, για να κλείσω αυτόν τον κύκλο χρησιμοποίησα την απάντησή μου στον Αθεόφοβο, στο τέλος των τωρινών μου απαντήσεων, οπότε, αν θέλετε διαβάστε την και αυτή, κάτω από αυτές που σας αφήνω προσωπικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φίλε μου Τελευταίε, η διαφωνία φέρνει ένα από τα ομορφότερα πράγματα που μπορούμε πάντα να κυνηγάμε: την συζήτηση. Βέβαια ο αθεόφοβος ήταν πολύ εύστοχος στο ότι τα είχα κάνει θάλασσα με την έλλειψη εξήγησης, την οποία την διόρθωσα στην παραπάνω μου απάντηση, ότι ο Αθεϊσμός από μόνος του, για τους λόγους που λες και εσύ, δεν μπορεί να είναι "υπεύθυνος" για τίποτα, ούτε κακό ούτε καλό. Ο Αθεϊσμός βάζει μπροστά, όπως και θα έπρεπε, τον άνθρωπο, και στον άνθρωπο που τον ασπάζεται πέφτει πλέον το μπράβο ή το αίσχος.

    Πάνω σ' αυτό να επαναλάβω, στο τέλος του κύκλου αυτών των αναρτήσεων, ότι η υπευθυνότητα πρέπει να πέφτει στον άνθρωπό και όχι στην ύπαρξη ή ανυπαρξία της κινητήριας δύναμης. Ο άνθρωπος επιλέγει που να στρίβει το τιμόνι, ότι κινητήρια δύναμη και να έχει.

    Σχετικά με το timeline στο τέλος της σελίδας, το είχα φτιάξει το 2002 για την ιστοσελίδα μου της Ιστορίας των τελευταίων 2000 ετών, www.thinkworks.com/history. Αντιστοιχεί ακριβώς στην λίστα που έγραψα στον Μέγα Διαγωνισμό. Το έτος 1054 έχει σημασία. Αν και το δόγμα αποτελεί ευθεία γραμμή, το σχίσμα του 1054 'εχει μεγάλη σημασία και διαχωρίζει την μια Χριστιανική εκκλησία από την ορθόδοξη. Και η ορθόδοξη εκκλησία ποτέ δεν είχε αρκετό πλούτο (συγκρινόμενη με άλλες) ή δύναμη για να κάνει μεγάλο κακό. Το μεγάλο κακό όπως είπες και εσύ ήταν το μίσος που με οποιονδήποτε τρόπο μια εκκλησία, ή οποιοσδήποτε οργανισμός ή ιδέα, μπορεί να βάλει τις ψυχές του κόσμου. Δες πως έχω χωρίσει, στη λίστα, τα νούμερα 4, 5 και 6 κλπ.

    Ως προς την μία Χριστιανική εκκλησία, 325-1054, η καταστροφή ιερών και μνημείων, η καταστροφή της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, οι διωγμοί των εθνικών και η θανάτωσή τους, σίγουρα είναι στη λίστα. Η καταστροφή της Ρώμης δεν νομίζω να ανήκει στη λίστα μας, και το τέλος της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, που σε πρόσφατους αιώνες οι ιστορικοί το έχουν ονομάσει Βυζάντιο, ήρθε με το πλήρωμα του χρόνου και το κλείσιμο του κύκλου. Δεν νομίζω να την παρέδωσε κανείς στους Οθωμανούς.

    Και βέβαια ήδη έχουμε συμφωνήσει στην αρχή της τελευταίας παραγράφου σου. Αλλά, η γνώμη μου είναι, ως προς το αν μπορούμε να καταλογίσουμε ανήθικες και κατηγορητέες στον Αθεϊσμό, ότι μπορούμε να καταλογίσουμε την ευθύνη σε ανθρώπους, και εφ' όσον οι άνθρωποι αυτοί αυτοαποκαλούνται Αθεϊστές μπορούμε να σχολιάσουμε στο ότι η φιλοσοφία τους δεν τους σταμάτησε από τις πράξεις τους, άρα, ίσως η υπευθυνότητα να είναι πάντα με τον άνθρωπο και τις δικαιολογίες του και όχι υπευθυνότητα των πιστεύω του όποια και να είναι. Αυτό προσπαθώ να πω εδώ. Ως προς το τι πιστεύω εγώ νομίζω το κατέθεσα με λεπτομέρεια στο τέλος της πρώτης μου από αυτές τις αναρτήσεις, περί Αθεϊσμού, έχοντας συμπληρώσει ότι δεν είμαι διατεθειμένος να κλωτσήσω τις παραδόσεις μας και την εθνική μας ταυτότητα για χάρη των σημερινών ανεγκέφαλων της εκκλησίας της Ελλάδας.

    Δεν νομίζω να έχουμε πραγματική διαφωνία μέχρι εδώ Κώστα.

    Ως προς το ότι δεν νομίζεις ότι ήταν ευθύνη μόνο του Οπενχάιμερ και της ομάδας του, αλλά κυρίως των χριστιανών προέδρων της Αμερικής και του Ηνωμένου Βασιλείου που πήραν αυτή την απόφαση κι έδωσαν τις ανάλογες εντολές, αυτό μου θυμίζει την δικαιολογία "ακολουθούσα διαταγές" που ακούγαμε τόσο συχνά στην Νυρεμβέργη... Για μένα δεν υπάρχει δικαιολογία καμία για κανέναν επιστήμονα στο να χρησιμοποιήσει την επιστήμη του για να προξενήσει τον θάνατο. Ποιά ήταν η δικιά τους δικαιολογία; "Πήρα εντολές από Χριστιανό"; Γι αυτό ανέφερα τον Τόμας Μουρ. Ο Καρλ Σέηγκαν, η γυναίκα του και επιστήμονες φίλοι παγαίνανε σε αντιπυρηνικές διαδηλώσεις με σκοπό να συλληφθούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. 'Υπνε πράγματι, το ότι, όπως λες: "η επιστήμη με τη θρησκεία αλλά και την ΤΕΧΝΗ συμβαδίζουν. Όσο και αν φαίνεται παράλογο! " είναι ΑΚΡΙΒΩΣ στον πυρήνα του τι προσπαθούσα να πω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητέ Δήμο, πράγματι συμφωνούμε στο θέμα ελευθερίας επιλογής του ανθρώπου, και πολύ σωστά λες ότι "Η επιστημονική ηθική είναι γραμμικά παράπλευρη της κοινωνίας που τη χρησιμοποιεί", και φυσικά προσυπογράφω ότι αυτό δε δικαιολογεί κανέναν. Όσο για την κυρίαρχη κοινωνική ηθική, βλέπω την κατεύθυνση προς την οποία στρέφεις την προσοχή, αλλά από την άλλη μεριά γι αυτό και χρησιμοποίησα το παράδειγμα του Τόμας Μουρ: γιατί αν δεν είναι κανείς αμετακίνητος στην ηθική του, όπως ήταν εκείνος, και επιτρέπει την επιρροή της ανά κάθε στιγμή κυρίαρχης κοινωνικής ηθικής, τότε που τραβάμε την "γραμμή";

    Το ότι πέθανε ελεύθερος γιατί όριζε τις επιλογές του είναι ένα μάθημα που είναι δύσκολο να κατανοηθεί, γιατί, πόσες φορές άνθρωποι κάνουν επιλογές που τις έχει δημιουργήσει η μόδα ή μια οποιαδήποτε αντίδραση και γίνονται ακόλουθοι τη στιγμή που νομίζουν ότι έχουν ανεξαρτητοποιηθεί σε κάποια "ελεύθερη" επιλογή. Η πραγματική ελευθερία που αναφέρεις είναι πολύ μεγάλη υπόθεση, και το δυσκολότερο πράγμα που μπορεί να αντιμετωπίσει ο νους... γι αυτό και είναι τόσο ακριβό το τίμημά της.

    Και πράγματι, δεν αφορίστηκε επισήμως, αλλά η ηλιθιότητα και μιζέρια των ανεγκέφαλων που το απαίτησαν πρέπει να μην ξεχνιέται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αθεόφοβε, σ' ευχαριστώ και να σου πω κιόλας ότι δεν χρειάζεται να τελειώσω το γράψιμο αυτού που θα ήταν η επόμενη ανάρτηση, γιατί ο τρόπος που το έγραψες εσύ καλύπτει όλα όσα ήθελα να πω, και καλύτερα από ότι τα είχα γράψει πρόχειρα μέχρι στιγμής.

    Συνήθως λέγεται ότι "αφορίσανε τον Καζαντζάκη" και αν και όπως σωστά λες αυτό δεν είναι ακριβές, εγώ το βλέπω ότι, έγινε δεν έγινε επισήμως, αυτό θέλανε οι ανεγκέφαλοι, άρα μπορεί να τους πέφτουν συνοπτικά οι ντομάτες και τα λάχανα. Μάλιστα, το ότι τα Πατριαρχεία δεν συμφώνησαν, απλά αποδεικνύει για μένα κάτι που πιστεύω: ότι υπάρχει σημαντική διαφορά μεταξύ Εκκλησίας της Ελλάδας και Πατριαρχείου.

    Καλά. Και από τότε εγώ αναρωτιόμουνα, όταν ο Καντιώτης ήταν στα μεγαλεία του στο τύπο και τους γελοιογράφους, γιατί δεν τον ακολουθούσαν καμιά πενηνταριά-κατοσταριά άτομα να ξεκαρδίζονται στα γέλια όποτε τον βλέπουνε και να του ρίχνουνε τις προαναφερθείσες ντομάτες, λαχανικά, και κανένα αυγό αν υπήρχε.

    Αλλά πες μου αθεόφοβε, γιατί οποιαδήποτε κουβέντα, σαν αυτή που προσπάθησα να κάνω επί δυό βδομάδες, πέφτει στο τούβλινο ψηλό τοίχο της εκκλησίας και δεν μπορούμε να πάμε παρά πέρα; Είναι πράγματι σαν να λέμε ότι τα αεροπλάνα δεν ισχύουν γιατί οι αεροσυνοδοί είναι κακούργοι. Δεν είπε κανείς ότι πρέπει σώνει και καλά να μας αρέσουν τα αεροπλάνα, αλλά να τα αναιρούμε λόγω αεροσυνοδών είναι ολίγον περίεργο. Και αυτό με κάνει να σκέφτομαι ότι το έγκλημά τους το χειρότερο είναι ότι κατάφεραν να απομακρύνουν τους πάντες, έτσι ώστε αυτοί που μένουν μέσα δεν είναι καλύτεροι ή λιγότερο ανεγκέφαλοι απ' αυτούς.

    Όσο για το Άθεος ή Αθεϊστής, και Αθεΐα ή Αθεϊσμός, δεν έχει βέβαια και πολύ σημασία, και τη γλώσσα μας την αλλάζουμε συνεχώς ούτως ή άλλως, αλλά μου φαίνεται ότι στα Ελληνικά, όπως τα καταλαβαίνω, Αθεϊσμός και Αθεϊστής αναφέρεται σε ένα σκεπτικό που λέει ότι στο σύμπαν δεν υπάρχει θεός (ή θεός-οντότητα) πουθενά, ενώ η λέξη Άθεος/Αθεΐα αναφέρεται στην έλλειψη (Α-) θεού για τον κόσμο του ομιλούντα αλλά όχι απαραιτήτως πέρα από τον ομιλούντα. Δηλαδή, για μένα είναι πιο αντιπροσωπευτικό (αν όχι σωστό γλωσσικά) να λέμε Αθεϊσμό.

    Στην δική μου περίπτωση, είπα, στην πρώτη ανάρτηση, Δημητρισμός και πάλι Δημιτρισμός! Atheism's greatest hits! Αλλά δεν μου αρέσει να κλωτσάω την ιστορία μας για χάρη του μίσους της εκκλησίας της Ελλάδας, και, μου αρέσει να συμπεριλαμβάνω τους πάντες και τα πάντα στον κόσμο μου και γι αυτό ψάχνω κοινά σημεία, ή κοινή ή παρεμφερή πορεία, έστω και σε υποκειμενικά φιλοσοφικά σημεία, ή ακόμα και ποιητική αδεία πέρα από την εκκλησία, την οποία της Ελλάδας εγώ προτιμώ να αγνοώ για να μην τους αποδίδω σημασία καμία. Την λέξη θεός την χρησιμοποιώ ως μια εικονογραφημένη, ποιητική αναπαράσταση του τι δεν έχει ακόμα ανακαλύψει η επιστήμη.

    Αλλά, έτσι θα με αφορίσει και η Εκκλησία της Ελλάδας, και οι hard core αντίθετοι στην Εκκλησία της Ελλάδας που συμπεριλαμβάνει όλους του σκεπτόμενους, αλλά θυμωμένους, Έλληνες, οπότε άστα-βράστα που λένε. Πρέπει να αρχίσω και εγώ να ωρύομαι κατά της εκκλησίας (που κανονικά θα έπρεπε να τους αγνοούμε)... Όχι! στάσου! αυτό θα ήταν κομφορμισμός; Ίσως να είναι καλύτερα να αρκεστώ στο να παίρνω φωτογραφίες, εδώ, σ' αυτό το υπέροχο βουνό :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. To ξέρω φίλε thinks και διαβάζω τα κείμενα σου ακόμα και όταν δεν γράφω,να το ξέρεις.

    Μια ερώτηση μόνο:σε πιά χώρα μένς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Στο τελευταίο μου σχόλιο σχετικά με τον αφορισμό του Καζαντζάκη δυστυχώς είχα παραλείψει να αναφέρω την πηγή από όπου πήρα τα στοιχεία, με αποτέλεσμα να μου δίνεις συγχαρητήρια για ένα κείμενο που κατά βάση είναι αποτέλεσμα copy-paste από ένα εξαιρετικό ποστ που είχε δημοσιευτεί στο ιστολόγιο Oίστρος.
    http://oistros-reportaz1.blogspot.com/2006/08/blog-post_115608959230201405.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σ' ευχαριστώ αγαπητέ Ύπνε, και το ίδιο κι εγώ.

    Είμαι στην Ιταλία μετά από 7 χρόνια Αγγλία και 17 Αμερική και πως έφθασα εδώ μπορείς να διαβάσεις σ' αυτό το ποστ:
    http://dimitristhinks.blogspot.com/2010/02/blog-post_21.html

    Καλή βδομάδα μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αγαπητέ μου Αθεόφοβε, μπορούμε κάλλιστα να γράψουμε κάποιο ποστ με μπόλικο copy-paste όπου η εργασία μας είναι η επιλογή και παρουσίαση του τι κάνεις paste
    :-)

    Άρα, με την υποσημείωση του τελευταίου σου σχολίου, το προηγούμενο διατηρεί ακριβώς την αξία που του έδωσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πανανθρώπινα και διαχρονικά τα ερωτήματα που θέτεις Δημήτρη.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Antigone_%28Sophocles%29#Civil_disobedience

    Εξαιρετικό άρθρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήλθες Emily και σ' ευχαριστώ που σχολίασες σε μια παλαιά αλλά αγαπημένη ανάρτηση που δεν είχε γίνει και πολύ κατανοητή.

      Και σ' ευχαριστώ για την γνώμη σου και ιδιαίτερα για το πάρα πολύ αρμόζον απόσπασμα από την Αντιγόνη!

      Civil disobedience
      The contrasting views of Creon and Antigone with regard to laws higher than those of state inform their different conclusions about civil disobedience. Creon demands obedience to the law above all else, right or wrong. He says that "there is nothing worse than disobedience to authority" (An. 671). Antigone responds with the idea that state law is not absolute, and that it can be broken in civil disobedience in extreme cases, such as honoring the gods, whose rule and authority outweigh Creon's.

      --όπου "honoring the Gods" πηγαίνει κατευθείαν στις αρχές της ηθικής πάνω από την νομοθεσία της εκάστοτε ομάδας ή κοινωνίας.

      Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.