Παρασκευή 23 Αυγούστου 2024

Όνειρο

 


Έχω ένα όνειρο. Ο Δρ. Μάρτιν Λούθερ Κινγκ μας έμαθε ότι μπορούμε να έχουμε όνειρα με την ομιλία που έδωσε από το μνημείο του Λίνκολν στο ένα εκατομμύριο που έκαναν την πορεία στην Ουάσιγκτον, στις 28 Αυγούστου 1963. Ήμουν σχεδόν 5 χρονών.
 

Έχω ένα όνειρο ότι μια μέρα αυτό το έθνος θα ξεσηκωθεί και θα ζήσει το αληθινό νόημα της πίστης του: Θεωρούμε ότι αυτές οι αλήθειες είναι αυτονόητες, ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν δημιουργηθεί ίσοι. 

Έχω ένα όνειρο ότι μια μέρα στους κόκκινους λόφους της Γεωργίας, οι γιοι πρώην σκλάβων και οι γιοι πρώην ιδιοκτητών σκλάβων θα μπορέσουν να καθίσουν μαζί στο τραπέζι της αδελφοσύνης. 

Έχω ένα όνειρο ότι μια μέρα ακόμη και η πολιτεία του Μισισιπή, μια πολιτεία που πνίγεται από τον πυρετό της αδικίας, πνιγμένη από τη ζέστη της καταπίεσης, θα μεταμορφωθεί σε μια όαση ελευθερίας και δικαιοσύνης. 

Έχω ένα όνειρο ότι τα τέσσερα μικρά μου παιδιά θα ζήσουν μια μέρα σε ένα έθνος όπου δεν θα κρίνονται από το χρώμα του δέρματός τους αλλά από το περιεχόμενο του χαρακτήρα τους. Έχω ένα όνειρο σήμερα. 

Έχω ένα όνειρο ότι μια μέρα κάτω στην Αλαμπάμα με τους μοχθηρούς ρατσιστές της, με τον κυβερνήτη της να στάζουν τα χείλη του από τις λέξεις παρεμβολής και ακύρωσης, μια μέρα ακριβώς κάτω στην Αλαμπάμα, μικρά μαύρα αγόρια και μαύρα κορίτσια θα μπορούν να ενώσουν τα χέρια με τα μικρά λευκά αγόρια και λευκά κορίτσια ως αδερφές και αδέρφια. Έχω ένα όνειρο σήμερα. 

Έχω ένα όνειρο ότι μια μέρα κάθε κοιλάδα θα υψωθεί, κάθε λόφος και βουνό θα χαμηλωθούν, τα τραχιά μέρη θα γίνουν πεδιάδες, και τα στραβά μέρη θα ευθυγραμμιστούν, και η δόξα του Κυρίου θα αποκαλυφθεί, και όλη η σάρκα θα το δει μαζί. 


Σήμερα έχω κι’ εγώ ο Δημήτρης ένα όνειρο, ότι θα ξεπεράσουμε! (τα εμπόδια μπροστά μας, την καταπίεση, την ανισότητα, τον ρατσισμό, την φτώχια), όπως προσευχήθηκε και βεβαίωσε το τραγούδι-ύμνος της δεκαετίας των ’60: We Shall Overcome.


Η Τζόαν Μπαέζ τραγουδά We Shall Overcome
το 1963 στην Πορεια στην Ουάσιγκτον, και
το 2010 για έναν Μαύρο Πρόεδρο και την Πρώτη Κυρία στον Λευκό Οίκο.


Σικάγο, 19-22 Αυγούστου 2024













Η Αμερική πότε είναι ένα Έθνος και πότε 50 Κράτη αλλά δεν είναι μια χώρα.
Είναι μια ιδέα.
Η ιδέα ότι μπορούμε συνεχώς και παντοτινά να παλεύουμε για μια περισσότερο τέλεια Ένωση.

Μια Ένωση, ένα Έθνος σαν κανένα άλλο, χτισμένο από το 1620 από ανθρώπους που ήρθαν στο τελευταίο σύνορο
από όλο τον πλανήτη, για να ανάψουν ένα δαυλό ελευθερίας για όλο τον πλανήτη.

ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΕΝΩΜΕΝΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
17 Σεπτεμβρίου 1787
ΕΜΕΙΣ Ο ΛΑΟΣ των Ενωμένων Κρατών,
για να σχηματίσουμε μια πιο τέλεια Ένωση, να θεσπίσουμε την Δικαιοσύνη,
να ασφαλίσουμε εγχώρια Ηρεμία, να προβλέψουμε την κοινή άμυνα, να προωθήσουμε την γενική ευημερία,
και να εξασφαλίσουμε τις Ευλογίες της Ελευθερίας στους εαυτούς μας και στους απογόνους μας,
ορίζουμε και θεσπίζουμε αυτό το Σύνταγμα για τα Ενωμένα Κράτη της Αμερικής.



Η Γαλλία δώρισε στα Ενωμένα Κράτη το άγαλμα της Ελευθερίας στις 4 Ιουλίου 1884.
Αυτή η εικόνα,
Νησί της Ελευθερίας, Λιμάνι της Νέας Υόρκης.
Δημήτρης, 
7 Απριλίου 2016

Αυτή είναι η Υπόσχεση της Αμερικής
Η Αμερική είναι, πάντα, μια Υπόσχεση για το αύριο.
Το προνόμιο και η υπερηφάνεια του να είσαι Αμερικανός.





~~~




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.