Τα παιδιά είναι πολύ τυχερά σε κάθε κουλτούρα, πολιτισμό και θρησκεία: Όλο και κάποιος τους δίνει δώρα :-)
Στα Ελληνόπουλα φέρνει δώρα ο Άγιος Βασίλης την Πρωτοχρονιά (από την Καισαρεία).
Στα παιδιά της Ιταλίας φέρνει δώρα η Μπεφάνα, τα Φώτα (5 προς 6 Ιανουαρίου). Η Μπεφάνα είναι μια γριούλα που πετάει πάνω σε μία σκούπα. Η εικονογράφηση είναι σχεδόν όμοια με τις μάγισσες των Δυτικών, αλλά δεν είναι μάγισσα: είναι απλή γριούλα, η γιαγιά Μπεφάνα! (Α! Τα Φώτα, 6 Ιανουαρίου, στην Ιταλία δεν είναι Φώτα αλλά η μέρα που φτάνουν οι Μάγοι στην φάτνη, ή κάτι τέτοιο) Εν τω μεταξύ, για να τα έχουνε και καλά με την υπόλοιπη Ευρώπη αλλά και την Αμερική έχουνε και τον Μπάμπο Νατάλε (τον Πατέρα των Χριστουγέννων [βλ. παρακάτω])
Στα τέκνα της Βρετανικής Αυτοκρατορίας όπως και σε εκείνα της Γαλλικής Δημοκρατίας φέρνει δώρα ο Πατέρας των Χριστούγεννα (Father Christmas/Père Noël).
Στα Γερμανόπουλα φέρνει δώρα τα Χριστούγεννα ο Άγιος Νικόλαος. Αλλά όχι ακριβώς. Η παράδοση λέει ότι τα φέρνει το Κρίσίντλ (το παιδί Χριστός). Εξ' ού και ο Κρις Κρινγκλ, μία έκδοση που έφτασε στην Αμερική.
Στα παιδιά της εργατιάς της Σοβιετικής Ένωσης έφερνε δώρα ο πατερούλης Ιωσήφ (Στάλιν). Πριν από τον πατερούλη Ιωσήφ και τώρα που μας τελείωσε ο πατερούλης Ιωσήφ, οι Ρώσοι λένε στα παιδιά τους ότι για τα δώρα είναι υπεύθυνος ο Παππούς Πάγος (ΝτεντΜορόζ) και η εγκονούλα του το κορίτσι του χιονιού που έρχονται με τρόικα (αληθινή τρόικα! που πήγε το μυαλό σας;) ή πάνω σε άσπρα άλογα από το Βελικί Ουστούγκ ή το Μπελαωεζσκαγια Πούντσα.
Στην Ολλανδία έχουνε τον Σίντερκλαας και τον φίλο του τον Μαύρο Πέτρο, που έρχεται Χριστούγεννα από την Ισπανία (Σε περασμένους χρόνους ήταν επίσκοπος και ερχόταν από την Τουρκία).
Οι Σουηδοί είχαν την Κατσίκα των Χριστουγέννων αλλά το περασμένο αιώνα η Κατσίκα των Χριστουγένων μεταμορφώθηκε σε ένα ανρωπάκι με άσπρα γένια που λέγεται ΓιούλΤόμτ-έ.
Στο Πόρτο Ρίκο οι τρεις μάγοι (ή οι τρεις βασιλιάδες) δεν φέρνουν δώρα μόνο στον Χριστούλη, αλλά σε όλα τα παιδάκια!
Στο δε Μεξικό (Μέχικο! Ολέ!) τα δώρα τα φέρνει ο ίδιος ο Χριστούλης! Το μωρό! Ελ Νίνιο Ντίος!
Στα Αμερικανάκια φέρνει δώρα τα Χριστούγεννα ο ΣάνταΚλως, από τον Βόρειο Πόλο. Τον λέω ΣάνταΚλως επί το Αμεριανικόν διότι κανένα Αμερικανάκι δεν έχει ιδέα ότι Κλως προέρχεται από το Γερμανικό Νίκλαους. Και μπερδεύονται παραπέρα γιατί το Σαντα είναι ήχος Ισπανικός και όχι Γερμανικός ή Αγγλικός. Ο Σάντα είναι Αμερικανός, όπως αποδεικνύει και το τραγούδι από το Τέξας: "Την γιαγιά την πάτησε τάρανδος χθες βράδυ!" Ο τροβαδούρος καταλήγει "δεν ξέρω αν εσείς πιστεύεται στον Σάντα αλλά τώρα ο παππούς κι εγώ πιστεύουμε!" Επίσης, λόγω έλλειψης χιονιού σε ορισμένα μέρη των ΗΠΑ λέγεται ότι ο Σάντα αφήνει το έλκηθρο βόρεια και χρησιμοποιεί άμαξα του φαρ ουέστ.
Στην Ιαπωνία τα δώρα τα δίνει ένας χοντρούλης βουδιστής μοναχός, ο Χοτηόσο, Πρωτοχρονιά.
Η Μαργαρίτα κι εγώ, εδώ στο χωριό, είμαστε πάντως πολύ τυχεροί γιατί μας φέρνει δώρα Χριστούγεννα ο ΣάνταΚλως, άλλα δώρα πρωτοχρονιάτικα ο Αηβασίλης, κι άλλα πάλι δώρα η Μπεφάνα τα Φώτα. Από δώρα, άλλο καλό!
Και ιδού! Η Befana έφτασε στο χωριουδάκι μας, αργά στις 5 Ιανουαρίου!
![]() |
| Περιμένουμε, στην κεντρική πλατεία (δίπλα στο ηρώο, μπροστά από την εκκλησία, με την φωτιά δίπλα στο δέντρο) |
![]() |
| Η Befana έρχεται! |
![]() |
| Η Befana φεύγει... |
![]() |
| Διαγωνισμός κέηκ |
![]() |
| Η Κιάρα, νικήτρια του διαγωνισμού κέηκ για δεύτερη χρονιά στην σειρά! |
ΥΓ. Στον Κόσμο του Δίσκου, του Τέρυ Πράτσετ, τα δώρα τα φέρνει ο Γουρουνοπατέρας.
ΥΓ2. Όλοι οι παραπάνω μοιάζουν πολύ και σε παρουσιαστικό και σε ενδυμασία, εκτός από την Μπεφάνα που θυμίζει Χαλοήν... Ή, η Χαλοήν θυμίζει Μπεφάνα. Κάτι τέτοιο...
ΥΓ3. Όταν ήμουνα 8 χρονών στην Αθήνα, ο Άηβασίλης μου άφησε 8 δωράκια, αλλά το πρωί της πρωτοχρωνιάς οι γονείς μου είδαν απορημένοι 9 πακέτα κάτω από το δεντρο (είχα ήδη χαρτζιλίκι και μπορούσα να βγαίνω στην γειτονιά μόνος μου). Το δωράκι που τους είχε φέρει ο Άηβασίλης το κληρονόμησα όταν έφυγαν από την ζωή και το έχω ακόμη. Ο Σάντα Ζει!


































