Οι γνώμες είναι σαν κωλότρυπες, όλοι έχουν μια, και ο καθένας νομίζει ότι όλων των άλλων βρωμάνε.
― Simone Elkeles, Αμερικανίδα συγγραφέας γεννημένη στο Σικάγο το 1970.
Opinions are like assholes, everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks.
Όπως τα σκυλιά και τα γατιά μυρίζουν τους πισινούς των άλλων που συναντούν, έτσι και εμείς μυρίζουμε τις γνώμες των άλλων, και όταν βρούμε κάποια που νομίζουμε ότι μυρίζει σαν την δικιά μας, γινόμαστε φίλοι. Ομάδα. Και όπως κάνουν και τα σκυλιά και τα γατιά, κάθε τόσο και λιγάκι γλείφουμε και την δική μας γνώμη με ικανοποίηση.
Στην πραγματικότητα βέβαια, οι γνώμες είναι απλά η οδός δια της οποίας βγαίνει η τροφή αφού την επεξεργαστούμε μέσα μας. Μπορεί η επεξεργασμένη τροφή να είναι σκληρή και να φέρνει δυσκοιλιότητα ή να είναι σαν νερό, διάρροια. Το κορμί μας εκπλήσσει καμιά φορά ως προς το πως καταλήγει η τροφή που φάγαμε, αλλά μέσες-άκρες μαθαίνουμε τι να περιμένουμε, παραδείγματος χάριν, ότι αν φάμε φασολάδα την επομένη ο κόσμος θα κρατάει την μύτη του από το τι βγάζει η γνώμη μας.
Η γνώμη μου είναι ότι τα καλύτερα κακά, ούτε δυσκοιλιότητα ούτε ευκοιλιότητα, κάπου στην μέση, έρχονται όταν τρώμε γεγονότα αντί θέσφατα και μύθους, ή ψέματα. Η ερώτηση τότε, είναι, που να βρει κανείς να φάει γεγονότα καλής ποιότητας.
Έχω την εντύπωση ότι ήταν ο Καζαντζάκης που είχε πει, να μπορέσεις να κοιτάξεις την άβυσσο. Χωρίς να φοβηθείς. Και αργότερα στην ζωή σκέφτηκα ότι για να μην δειλιάσεις κοιτώντας την άβυσσο δεν χρειάζεται θάρρος, ούτε γνώμη, αλλά, γνώση. Την γνώση του γεγονότος ότι τίποτα δεν έχει σημασία, καμία σημασία. Μόνο η κάθε στιγμή της Ύπαρξης, όχι για κάποιο νόημα αλλά για χάρη της ίδιας της ύπαρξης. Ύπαρξη για χάρη της Ύπαρξης. Τότε, η άβυσσος παύει να είναι γνώμη και η Ύπαρξη γίνεται απλό και ατόφιο γεγονός.
Ύπαρξη, φυσικά δεν υφίσταται παρά μόνο σαν αυταπάτη του οργανικού νου, αλλά η αυταπάτη αυτή δεν είναι θέμα γνώμης. Για τον νου είναι ένα γεγονός.
Κάθε γεγονός από μόνο του είναι ατόφιο. Όμως, το πως το ερμηνεύουμε εξαρτάται από την γωνία από την οποία το βλέπουμε και από τον προγραμματισμό της σκέψης μας μέσω του οποίου το αντιλαμβανόμαστε. Έτσι, η ουσία οποιουδήποτε γεγονότος γίνεται αντιληπτή από εμάς μόνο σαν γνώμη μας.
Γι’ αυτό ακριβώς όταν πει κανείς σε άλλο άνθρωπο ότι «αυτό, το άλφα ή το βήτα, είναι γεγονός», ο άλλος μπορεί να απαντήσει: «αυτό είναι γνώμη σου». Το «αυτό είναι γνώμη σου» είναι το αγαπημένο θέσφατο όλων των ευρισκόμενων σε άρνηση. Είναι η απάντηση με την οποία σου λένε, ευγενικά, να πας να γαμηθείς.
Άλλοι θα απαντήσουν έτσι εννοώντας ότι το κάθε γεγονός ο καθένας το ερμηνεύει διαφορετικά. Δεν θα υποβιβάσουν ούτε το γεγονός ούτε τις σκέψεις σας με τις οποίες το ερμηνεύετε, το γεγονός. Και άλλοι θα απαντήσουν έτσι για να υποβιβάσουν το γεγονός, (επειδή δεν τους βολεύει ως γεγονός) να πουν ότι κάνετε λάθος και ότι δεν είναι καν γεγονός αυτό για το οποίο τους μιλήσατε. Και στις δύο περιπτώσεις διαφωνούν με το πως χρησιμοποιείτε σε συζήτηση ένα οποιοδήποτε γεγονός. Όταν μπορεί κανείς να φτάσει να αντιληφθεί ποιόν από τους δύο τύπους απάντησης έλαβε, τότε θα μπορεί να γνωρίσει αν διαφωνεί με έναν φιλόσοφο, ή με έναν φασίστα. Και τα δύο από Φ αρχίζουν, οπότε, εντάξει. Οι περισσότεροι, δυστυχώς, χρησιμοποιούν τις λέξεις φασίστας και ρατσιστής με τόσο ευρύ φάσμα που η ρήση καταλήγει απλά αμόρφωτη. Αλλά, αυτό είναι από άλλο βαγγέλιο.
Θα εξέπλειτε κάποιον το να αντιληφθεί πόσοι φασίστες υπάρχουν γύρω του, άνθρωποι τους οποίους ποτέ δεν θα φανταζόταν να χαρακτηρίσει έτσι.
Μην ξεχνάμε ότι ο φασισμός δεν είναι σύστημα κυβέρνησης αλλά ιδεολογία. Η ιδεολογία της πολιτιστικής υπεροχής λόγω αρχαίων προγόνων θεμελιωμένη σε ένστικτο. Έχω γνωρίσει και αριστερούς φασίστες, και δεξιούς. Αυτό που έγραψα τώρα τι είναι; Γεγονός ή γνώμη μου; Εσείς αποφασίζετε αναλύοντας την ετυμολογία και την ιστορία της λέξης φασισμός, και τα φαινομενικά, από την δική σας οπτική γωνία, κίνητρα με τα οποία γράφω.
A bull inspects another bull's shit hole.
Η παρούσα ανάρτηση, ως φόρος τιμής στην συνάντηση Τραμπ-Ζελένσκι στις 28/2/2025,
και ομάζ, που λένε και Γαλλιστί, στις διάφορες απόψεις περί του προς τα πόθε οδεύουμε,
και γιατί οδεύουμε.
~~~
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου