Ελληνικό καφέ, ή Τούρκικο;
Κάθε καλή διαφημιστική καμπάνια πρώτα στοχεύει το ακροατήριο στο οποίο θα απευθυνθεί. Όσο μεγαλύτερη η ομάδα που αποτελεί το ακροατήριο, τόσο περισσότερα προϊόντα θα πουληθούν.
Στην περίπτωση του παγωτού Antonio Federici, Gelato, το οποίο δεν είναι Ιταλικό, αλλά πωλείται στις Αγγλόφωνες χώρες χρησιμοποιώντας την εντύπωση ότι τα Ιταλικά παγωτά είναι τα καλύτερα για να δώσει εγκυρότητα στην "καταγωγή" του, η παρακάτω διαφημιστική καμπάνια έχει πολύ φιλόδοξα σχέδια.
Το ακροατήριο της συγκεκριμένης καμπάνιας υπολογίζεται σαν την ομάδα μεταξύ του συνόλου των Προτεσταντών, άθεων, και αγνωστικών που αποτελείται από εκείνους που δεν σέβονται τα πιστεύω του άλλου ή/και έχουν πολύ περισσότερα απωθημένα απ' όσα θα άντεχαν στις διδαχές του καλού αγγελουδιού πάνω από τον αριστερό ώμο.
Επίσης μπορούν να ανήκουν στην στοχευόμενη ομάδα, όσοι καθολικοί την έχουν στημένη για τον Πάπα.
Η καμπάνια δεν στοχεύει τους Μουσουλμάνους μια και σε καμία ομάδα Μουσουλμάνων που ξέρω δεν υπάρχει υπολογίσιμο ποσοστό ανθρώπων που δεν σέβονται τα πιστεύω των άλλων (στοιχηματίζω ότι ακόμα και οι αεροπειρατές θα έλεγαν ότι η καμπάνια είναι σε αμφισβητήσιμο γούστο).
Επίσης δεν στοχεύει τους Εβραίους μια που η μεγάλη τους πλειοψηφία δεν καίει ούτε ένα τόσο δα καρφάκι για τα πιστεύω εκείνων που έχουν σαν ύψιστο σκοπό την εξολόθρευσή τους.
Οι Κινέζοι και Ινδοί δεν θα πολυκαταλάβαιναν περί τίνος πρόκειται και ίσως να παρεξηγούσαν την καμπάνια για διαφήμιση μόδας.
Ούτε στους Ορθόδοξους απευθύνεται φυσικά, μια και οι εύστοχες Αγγλικές λεζάντες δεν μεταφράζονται στα Ελληνικά και χάνουν όλο τους το νόημα.
IMMACULETELY CONCEIVED
Immaculate conception (άμωμος/αγνή σύλληψη) αναφέρεται στον κρίνο της Μαρίας,
αλλά σημαίνει αυτό ακριβώς που λέει, άρα,
"εννοεί" εδώ την αγνώτητα της σύλληψης της ιδέας για την συνταγή και κατασκευή του παγωτού.
SUBMIT TΟ TEMPTATION
Πέστε στον πειρασμό
SUBMIT TΟ TEMPTATION
ξανα-Πέστε στον πειρασμό
WE BELIEVE IN SALIVATION
Εδώ είναι τα δύσκολα:
Salvation είναι η σωτηρία. Salivation είναι να σου τρέχουνε τα σάλια.
Συνήθως κάποιος θα έλεγε We believe in Salvation, εννοόντας την Θεία συγγνώμη/σωτηρία.
Εδώ όμως λέμε ότι We believe in salivation εννοόντας ότι μας τρέχουνε τα σάλια (για το παγωτό).
SUBMIT TΟ TEMPTATION
μιά ακόμα πτώση από την Θεία Χάρι...(κλεια)
Μετά την απόφαση στην Αγγλία ότι πρέπει να απαγορευτεί η διαφήμιση με την έγγειο καλόγρια, η εταιρεία αποφάσισε να νοικιάσει ταμπλό και να κολλήσει την διαφήμιση στους δρόμους που θα ακολουθήσει το θωρακισμένο αυτοκίνητο του Πάπα κατά την επίσκεψή του στην Αγγλία.
Η ιδέα έν ήταν και καινούργια...
Ξεχνάς μια τεράστια ομάδα καταναλωτών στον δυτικό κόσμο, τους θρησκευτικά αδιάφορους, που απλά θα τους φανεί έξυπνο το concept!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα θρησκευτικά πιστεύω θα παίξουνε ρόλο μόνο σ'αυτούς που είναι αρκετά προσδεμένοι στην οικεία τους θρησκεία.
Όσο για τους άθεους... μην μας δαιμονοποιείτε, θα χαμογελάσουμε με το θέμα μεν αλλά δεν θα αγοράσουμε και το παγωτό γι αυτό :Ρ
ΥΓ. Κοίτα γραμμώσεις οι παπάδες της καθολικής εκκλησίας! Και αν είναι έτσι οι καλόγριες... που γραφόμαστε? (Αν και νομίζω καλύτερες πιθανότητες καριέρας έχεις στα ελληνικά μοναστικά τάγματα, τουλάχιστον από πλευράς εισοδήματος)
Εγώ που την βρίσκω διασκεδαστική - χωρίς να πείθομαι για παγωτό.... που ανήκω;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου αρέσει πάντως που όταν αντιδρούν οι θρησκευτικοί ταγοί, τα διαφημιζόμενα βγαίνουν πάντα κερδισμένα.
Καλησπέρα
:-)
Η διαφήμιση αυτή πέτυχε τον στόχο της, να την θυμούνται δηλαδή μέσω της προκλήσεως!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Μπένετον το είχε κάνει τακτική της με τις διαφημίσεις του Ολιβιέρο Τοσκάνι.
Πάντως εγώ θα δοκίμαζα και το παγωτό αλλά και την καλόγρια!
latecomer, έχεις δίκιο, στη φούρια μου να μιλήσω γι αυτούς που θα θιγόντουσαν και αυτούς που θα χαιρόντουσαν να θίξουνε ξέχασα την ομάδα που μπορεί να μας φανεί έξυπνο το κόνσεπτ (δες και τι γράφω για το κόνσεπτ παρά κάτω στον αθεόφοβο).
ΑπάντησηΔιαγραφήΒέβαια απ' όπου και να το δεις, η οποιαδήποτε αντίδραση θετική, αρνητική, αδιάφορη κλπ οποιουδήποτε που δεν έχει πέσει ξαφνικά εδώ από το διάστημα θα πρέπει να συμπεριλάβει την παρατήρηση ότι το "παιγνίδι" του κόνσεπτ αφορά μια θρησκεία και βασίζεται στην αθώα (?) ασέβεια. Όπως λέει και η Βάσσια παρακάτω, το προϊόν έτσι θα πουλήσει και φυσικά επίτηδες η διαφημιστική εταιρεία βασίστηκε σ' αυτή τη μικρή ασέβεια. Άρα, άσχετα από την δική μας αντίδραση στο θέμα που περιέγραψες θα έπρεπε να κρίνουμε λίγο και την ωμή προμελέτη της διαφημιστικής εταιρείας.
Κι εδώ, καθώς γράφω αυτή την απάντηση, μου ανάβει ο γλόμπος πάνω από το κεφάλι, ότι η αντοχή των θεμελίων μιας θρησκείας κρίνεται από την ευελιξία με την οποία μπορεί να δέχεται τέτοια καλαμπούρια.
...και τώρα που το σκέφτομαι, δεν είμαι σίγουρος αν υπάρχει σε κανένα ευαγγέλιο η παραμικρή ένδειξη για το αν ο Γεσουά από την Ναζαρέτ είχε κάποια αίσθηση του χιούμορ (εκτός από το να αφήνει άνεργους τους χωλούς ζητιάνους που ...θεράπευε)...
Βάσσια, που ανήκεις; μα, εδώ, μαζί μ΄ αυτούς που όπως σωστά λέει ο latecomer βρίσκουμε το κόνσεπτ απλά διασκεδαστικό. Και η απάντηση μου παραπάνω ισχύει φυσικά και εδώ!
Τώρα, αν θα αγοράζαμε το παγωτό... εμένα (γνώστης παγωτού με δοκτορά στο θέμα -αν υπήρχε) η φωτογραφία του παγωτού αυτού καθ' αυτού δεν με δελεάζει. Δεν φαίνεται αρκετά κρεμώδες :-) Ίσως αν φωτογραφίζαν μια αγελάδα Χόλστεν ή Τζέρσευ στον Βόρειο Πόλο, και μια καλόγρια να την αρμέγει...
Την καλησπέρα μας κι από 'δώ! :-)
Αθεόφοβε, το καλύτερο θα ήτανε να έφερνε η ίδια η καλόγρια το παγωτό... υπάρχουν πολλές εκδοχές του πως μπορεί να ευχαριστηθεί κανείς ένα παγωτό.
Η Μπένετον ήταν η πρώτη διδάξασα και βρίσκω τη δουλειά του Τοσκάνι πολύ καλύτερη και φωτογραφικά αλλά και σαν κόνσεπτ από του παγωτού, γιατί εστιάζει στη θέμα χωρίς να ζητά βοήθεια από εκφράσεις/μοντέλα/φωτισμούς/φετιχ που να υπογραμμίζουν σεξουαλικότητα. Ο Τοσκάνι την εισάγει στο θέμα χωρίς βοηθήματα τέτοια.
...πριν βέβαια από την Μπένετον ήταν και ο Jean Luc Godard το '85 με το "Σε χαιρετώ Μαρία" πόστερ, που τελικά άλλαξε και το αρχικό έχει εξαφανιστεί από το ιντερνέτ...
Το Art & Copy είναι ένα πολύ ενδιαφέρον φιλμ στο οποίο μιλάνε εκείνοι που εμπνεύστηκαν μερικά από τα πιο σημαντικά μότο στην ιστορία της διαφήμισης στις ΗΠΑ. Δείχνει τις ίδιες τις διαφημίσεις, από το Got milk και το Just do it ως την επική διαφήμιση του Ridley Scott για την Apple το 1984, η σύλληψη της ιδέας, η υλοποίηση, η προσπάθεια, ο προγραμματισμός, το τρέξιμο για το deadline εξιστορούνται σαν να ήταν ο θεατής παρών την ώρα που πραγματικά συνέβαιναν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο τρέιλερ: http://vimeo.com/5822967
Η σελίδα του φιλμ στη Βικιπαίδεια: http://en.wikipedia.org/wiki/Art_&_Copy
Χωρίς να ξεχνάμε και πως τα τσιγάρα Lucky Strike απέκτησαν το φράση με την οποία διαφημίζονται:
Διαγραφή"Lucky Strike: It's toasted!"
"...Μα...", είπε ο Διευθυντής της καπνοβιομηχανίας στον διαφημιστή: "Όλα τα τσιγάρα γίνονται με καπνό toasted."
"Ναι," απάντησε ο διαφημιστής, "αλλά εσύ θα είσαι ο μόνος που θα έχει κατοχυρώσει πατέντα στην φράση".
Καλησπέρα Emily :-)