Το πρωί της 25ης Ιουλίου 2023 δύο πιλότοι Canadair CL-215 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας σκοτώθηκαν ακαριαία καθώς το αεροπλάνο τους συνετρίβη 8 δευτερόλεπτα μετά από ρίψη νερού σε δασική πυρκαγιά κοντά στην Κάρυστο. Ας έχουν γαλάζιους ουρανούς και ούριο άνεμο τα παιδία καθώς πετάνε τώρα για πάντα προς την δύση.
Τις παραπάνω
φωτογραφίες τις τράβηξα 5 Απριλίου 2021 καθώς Ιταλικά πληρώματα Canadair βομβάρδιζαν με νερό μια δασική πυρκαγιά
κοντά στο χωριό μας, καθώς ο Κώστας μας, αφού είχε πετάξει ο ίδιος προς την
δύση στις 5 Οκτωβρίου του 2020, ήταν μάλλον και στα τρία πιλοτήρια και
βοηθούσε.
1. Flap: πτητική επιφάνεια που κατεβαίνει προς τα κάτω για να αυξήσει την άνωση που παρέχουν τα φτερά καθώς το αεροπλάνω ρίχνει ταχύτητα για να πάει πιο σιγά.
2. Aileron: πτητική επιφάνεια που ανεβαίνει προς τα πάνω ή προς τα κάτω για να στρίψει το αεροπλάνο δεξιά ή αριστερά. Με το δεξί προς τα πάνω και το αριστερό προς τα κάτω, το αεροπλάνο στρίβει δεξιά. Με το δεξί προς τα κάτω και το αριστερό προς τα πάνω, το αεροπλάνο στρίβει αρτιστερά.
3. Floater: βοηθάει να μείνει οριζόντιο δεξιά-αριστερά το αεροπλάνο καθώς κινείται πάνω στο νερό.
4. Rudder: αλλάζει τον προσανατολισμό της ατράκτου προς τα αριστερά ή δεξιά σε ευθεία πτήση για ανταπόκριση σε τυχόν πλάγιους ανέμους. Δεν χρησιμοποιείται ποτέ κατά την διάρκεια στροφής εκτός για ακροβατικούς ελιγμούς.
Canadair CL-215 Προδιαγραφές:
Πλήρωμα: 2 (Ένας πιλότος
πτήσης και ένας πιλότος παρακολούθησης)
Ταχύτητα: 291 χμ/ω,
157 Κόμβοι
Ελάχιστη ταχύτητα
πτήσης: 123 χλμ/ω, 66 κόμβοι
Μέση ταχύτητα
ρίψης νερού: 195 χλμ/ω, 105 κόμβοι
Ανώτατο ψόμετρο
πτήσης: 4.450 μέτρα, 14.600 πόδια
Βάρος, άδειο: 12.161
Κιλά
Ανώτατο βάρος
απογείωσης (με νερό): 19.731 Κιλά
Ανώτατο βάρος
μεταφερόμενου νερού: 5.455 λίτρα/κιλά
αν και το βίντεο προτείνει ότι πηγαινε πολύ πιο σιγά, ίσως 140 χλμ/ω, ανεπίτρεπτα,
το δεξί φτερό χτυπάει δέντρο:
Σε αυτή την υπερβολική (για την ήδη χαμηλή ταχύτητα) κλίση των φτερών η άνωση χάθηκε και το αεροπλάνο άρχισε να πέφτει:
Συντρίφτηκε στο έδαφος στην πλαγιά στο δευτερόλεπτο 10,5 του βίντεο.
ΠΡΟΣΘΕΣΗ 8 μμ:
Δημοσιεύτηκε στα Νέα «τι ανέφερε ταξίαρχος ε.α.» σχετικά με το ατύχημα:
- Και τις
προδιαγραφές που καθορίζουν ύψος ρίψης τα 22-28 μέτρα που τις βάζει;
2. Λέει ότι όταν αποκολλήθηκε
ο πλωτήρας (floater) έπεσε
στο πηδάλιο (άλιερον) και το έκανε να μην λειτουργεί.
- Στα 0,2
δευτερόλεπτα μετά την πρόσκρουση, το βίντεο δείχνει τον πλωτήρα να πέφτει ήδη προς
τα κάτω από το φτερό. Πότε πρόλαβε σε 0,2 δευτερόλεπτο να πάει προς τα πάνω, να
σπάσει το άλιερον και μετά να πέσει προς τα κάτω; Αν δεν λειτουργούσε το
άλιερον πως ευθυγραμμίστηκε 4 δευτερόλεπτα αργότερα;
3. Λέει ότι σε
αυτές τις επιχειρήσεις τα κανανταίρ πετάνε κόντρα στον άνεμο.
- Στο βίντεο ο
καπνός από την φωτιά κινείται οφθαλμοφανέστατα από τα δεξιά προς τα αριστερά
του αεροπλάνου (πλάγιος για το αεροπλάνο άνεμος) και έρχεται από τα δεξιά, ενώ
το αεροπλάνο έχει ήδη δεξιά κλίση στροφής.
4. Λέει ότι ο
πιλότος δεν έβλεπε από τον καπνό.
- Τότε είχε την
υποχρέωση να σταματήσει την επιχείρηση. Αλλά, κοιτάξτε το βίντεο. Υπάρχει
πλήρης ορατότητα, συν το αεροπλάνο δεν μπαίνει ποτέ μέσα στον καπνό.
Τι σου είναι οι
εξπέρ, μανούλα μου…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου