Πέμπτη 7 Ιουνίου 2012

Βούρκος

















Ήρθαμε στα γρήγορα για λίγες μέρες στην Αθήνα για μια δίκη που αναβλήθηκε γιατί οι εναγόμενοι δεν ήρθαν και ο δικηγόρος τους πήγε σε άλλη δίκη και έστειλε εκπρόσωπο να ζητήσει αναβολή. Λίγες μέρες και το ταξίδι τζάμπα. Εκτός από την αναβολή το μόνο άλλο που έγινε ήταν να καθαρίσουμε το χαλί από κουτσουλιές στην βεράντα και εξωτερικούς τοίχους και να πετάξουμε δύο νεκρά περιστέρια και τρία αυγά, ώστε να την βρουν καθαρή την βεράντα τα περιστέρια για το καλοκαίρι... 

Ήταν τρία πλοία την ημέρα Ανκόνα-Πάτρα: ΑΝΕΚ, Superfast, και Minoan. Τέτοια εποχή, χαμηλή σαιζόν, ερχόμασταν κάποτε με 350-450 Ευρώ αλέ ρετούρ με αυτοκίνητο και εσωτερική καμπίνα. Φεύγαν 4-5-6 μμ από Ανκόνα και φτάναν 1-2-3 μμ Πάτρα. Φεύγαν 4-5-6 μμ από Πάτρα και φτάναν 1-2-3 Ανκόνα, 21 ώρες ταξίδι με 28-29 κόμβους την ώρα. 

Τώρα η ΑΝΕΚ και η Superfast ζήλεψαν τον Αντωνάκο και την Ντορούλα και παντρεύτηκαν, βάζοντας ΑΝΕΚ την μια μέρα και Superfast την άλλη ώστε έχει πλέον δύο πλοία την ημέρα αντί τρία: Το ΑΝΕΚ/Superfast και την Minoan. Τα εισιτήρια από 350-450 πήδηξαν 710-860 Ευρώ. Η τυρόπιτα 3,5 Ευρώ και ο καπουτσίνο 4 Ευρώ. 8 Ευρώ γύρο-πίτα σε πιάτο. Και ρίξαν την ταχύτητα στους 22 κόμβους για οικονομία οπότε τώρα αντί για 21 ώρες κάνουν 25. 

Ξεχάστε τις δημοσκοπήσεις και τις αναλύσεις και τις φιλοσοφίες, και, αν θέλετε να καταλάβετε τι γίνεται, οδηγήστε από Πάτρα στην Κόρινθο. Όλο το θέμα της Ελλάδας μπορεί να γίνει κατανοητό σε αυτή τη μιάμιση-δυό ώρες. Αν επιζήσετε. Δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψει κανείς το τι γίνεται στην Εθνική αυτή οδό... Οδηγήστε την μια φορά και, αν δεν είστε μέρος του προβλήματος, θα καταλάβετε ποιό είναι το πρόβλημα. Ο απαίσιος δρόμος δεν είναι τίποτα. Μιλάω για τον τρόπο που οδηγεί ο κόσμος. Οι εγκληματίες αλλά και ηλίθιοι αυτοί οδηγοί δεν αφήνουν σε κανέναν ξένο αμφιβολία ότι αξίζουν ότι τους έρχεται, και ότι πρέπει να υπάρχει Θεός γιατί ο Τσίπρας μόνο θεία δίκη -ή εκδίκηση βιβλική, μπορεί να είναι. Ή να είναι ο τρόπος της φύσης για να ξεσκαρτάρει τα σάπια. 

Προλάβαμε να πάμε και στο αγαπημένο μας μέρος για λίγες ώρες το Σάββατο, και πήγαμε με την ομπρέλα μας και τις πετσέτες μας στο Λαιμό στη Βουλιαγμένη ανάμεσα στην Ωκεανίδα και τον Όμιλο. Με το που πλησιάζαμε είπα στάσου! Κάτι τρέχει με την θάλασσα. Ήταν θολή. Που το κρύσταλλο νερό της Βουλιαγμένης. Μπαίνοντας μέσα η άμμος βούρκος στα πόδια και αντί να πηγαίνει βαθύτερα άρχισε να ανεβαίνει σε ένα νησάκι από άμμο 20 μέτρα από την παραλία, 2 μέτρα επί 20, 10-30 εκατοστά πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Τι έγινε εδώ; ρώτησα τους ντόπιους... Νά, πριν 10 μέρες ήρθε μια θαλάσσια τσουγκράνα να βαθύνει λίγο την είσοδο στον όμιλο και ότι έβγαλε από μέσα γύρισε και το άφησε δεξιά της κοντά στην παραλία. Και έτσι καταστράφηκε ο Λαιμός στην Βουλιαγμένη. Τι μυαλά το έκαναν αυτό... τα ίδια που οδηγούν στους δρόμους. 

Στην παραλία παιδιά και νέοι άνθρωποι παίζαν μπάλα ριχνοντας άμμο στα μάτια μας και τις πετσέτες μας μιλώντας ο ένας στον άλλο "Ρε μαλάκα, ηλίθιος είσαι;" λέει ο ένας στον άλλο συνέχεια... Όλοι στην παραλία είχαν φαίνεται το ίδιο όνομα γιατί φώναζε ο ένας τον άλλο "ρε μαλάκα". 

Και αν και καλά-καλά δεν είχε μπει ο Ιούνιος, τα αποτσίγαρα, τα χαρτιά, οι σακούλες, τα σκουπίδια, χαλί στην παραλία. Τι ψάχνετε ρε παιδιά. Το πράμα έχει σαπίσει σας λέω... Και αυτά όλα δεν τα έκαναν ούτε οι πολιτικοί, ούτε η τρόικα ούτε η Μέρκελ ούτε οι κακοί τραπεζίτες.


































19 σχόλια:

  1. Καλημέρα Δημητρη!

    Νιώθω τη θλίψη, το θυμό και την αγανακτηση σου. Ειναι άλλωστε και τα δικα μου αισθηματα καθε που ερχομαι σε επαφη με κατι απ'όλα οσα αναφερεις

    Ειναι ομως και μια μονομερης εικονα της Ελλαδας αυτη που δινεις, Δημητρη και νομιζω πως κατα βαθος το ξερεις κι εσυ.

    Δεν ειμαστε "αυτο" και δεν ειμαστε και το "αλλο". Κι αυτο δεν ισχυει μονο για την Ελλαδα. Κουσουρια και προβληματα μπορεις να βρεις παντου , εξαρταται τι θελεις να φωτισεις καθε φορα με τον προβολεα σου.
    Μπορω να σου δειξω σε μια επισκεψη μου στην Ιταλια χιλια πραγματα που θα ειναι χαλια, το ιδιο και στη Γερμανια, το ιδιο και στη Γαλλια...

    Το 2004 φωτισαμε μια Ελλαδα που ποτε δεν υπηρξε, το 2012 δειχνουμε μια Ελλαδα που επισης δεν ανταποκρινεται στην πραγματικοτητα της

    Αν καποιος επιθυμει να δειχνει μονο τη μια πλευρα , τοτε ναι δεν υπαρχει :
    Κανενας σωστα φτιαγμενος δρομος. Κανενας προσεχτικος οδηγος που ακολουθει τους νομους. Καμια παραλια με πεντακαθαρα νερα. Κανενας γιατρος που προσφερει τις υπηρεσιες του χωρις φακελακι
    (Θελω να πιστευω πως απ'όλα τα παραπανω εχουμε ακομη παρα πολλα)

    ΥΓ Επαναλαμβανω προς αποφυγη παρεξηγησεων. Οσα γραφεις οτι σε ενοχλουν με ενοχλουν κι εμενα, τοσο κι αλλο τοσο.Και οτι πολλα πραγματα γινανε εντελως λαθος στην Ελλαδα και λειτουργουν εντελως χαλια, ειναι κατι στο οποιο ποτε δεν διαφωνησα. Το μονο σημειο στο οποιο ας πουμε οτι διαφωνω λιγακι,ειναι στη γενικευση οτι "ολη η Ελλαδα ειναι χαλια το ιδιο και ο λαος της"
    (αρα δικαια παθαινει ο,τι παθαινει)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή μου Scarlett, καλό σου απόγευμα, και σ' ευχαριστώ, συμφωνώ απόλυτα, φυσικά, ότι τίποτα δεν είναι ποτέ μόνο μαύρο ή άσπρο, και φυσικά δεν πρέπει να παίρνει η "μπάλα" της ανάρτησης όλους τους Έλληνες -είναι αυτονόητο αλλά θα έπρεπε να το είχα διατυπώσει καλύτερα. Από την άλλη όμως μεριά κατάλαβες και την θλίψη και τον θυμό που αισθάνομαι και εγώ και οποιοσδήποτε Έλληνας για την γενική και δυστυχώς πλειοψηφική κατάντια της κοινωνίας της πατρίδας που μας γέννησε...

      Φυσικά δεν είμαστε μόνο οι Ολυμπιακοί του 2004 ούτε οι Χρυσαυγιτοτσπρέοι Καραγκιόζηδες του 2012. Είμαστε λίγο απ' όλα, όπως κάθε λαός, κοινωνία και γειτονιά ακόμα. Ξέρω και εγώ ότι έχω και φίλους και συγγενείς, και φίλους του διαδικτύου, που δεν βρίσκονται στον ίδιο κουβά με εκείνους που αναφέρει η ανάρτηση.

      Όλα πάντα αλλάζουν και κάποια μέρα θα αλλάξει και η σημερινή πραγματικότητα, ελπίζουμε με μία καλύτερη... Αλλά κάθε αλλαγή χρειάζεται να μιληθεί πριν έρθει, να συζητηθεί... Τα σκουπίδια στην παραλία δεν τα άφησαν και οι 100 επισκέπτες, ούτε για τα δυστυχήματα και τις παραβάσεις φταίνε και οι 100 οδηγοί. Αλλά, είτε φταίνε 30 είτε 70, οι υπόλοιποι δεν μπορούν να σιωπήσουν. Δεν έχει σημασία αν πολλοί κολυμβητές μάζεψαν τα σκουπίδια τους πριν φύγουν: η παραλία είναι μεσ' το σκουπίδι, και η πραγματικότητα που φαίνεται δεν είναι εκείνοι που τα μάζεψαν αλλά η εικόνα μπροστά σε οποιονδήποτε κοιτάξει μπροστά του και δει την κατάντια του τόπου όπου τίποτα δεν λειτουργεί και η δυσλειτουργία ξεκινά από το κάθε άτομο.

      Αυτό που αισθάνομαι είναι ότι πρέπει να αλλάξουν πάρα πολλά πράγματα στην ψυχοσύνθεση και ανατροφή του κάθε ατόμου πριν φτάσουμε να μιλάμε για πολιτική, οικονομία και δημόσιο τομέα, μια και τα μεταξωτά βρακιά κι επιδέξια σκέλια θέλουνε και δεν μπορούν οι 10-20 να μαζεύουν τα σκουπίδια των 80-90... ούτε στην παραλία ούτε στην βουλή.

      Σε καταλαβαίνω απόλυτα και δέχομαι εντελώς τις σκέψεις που έγραψες... και το πνεύμα με το οποίο έγραψες. Και ελπίζω να βρω τρόπο πιο αντικειμενικό και σφαιρικό να αισθάνομαι και να διοχετεύω την λύπη μου και τον θυμό και την αγανάκτηση...

      Η σύντομη εμπειρία του ταξιδιού απλά με έκανε να σκεφτώ ότι τι σημασία έχουν όλες οι αναλύσεις και θεωρίες και εκλογές και τα λοιπά όταν ούτε στον δρόμο δεν μπορείς να οδηγήσεις, ούτε στην παραλία δεν μπορείς να πας...

      Διαγραφή
  2. Αγαπητέ Δημήτρη καλησπέρα,

    Τα σκουπίδια στις παραλίες θα τα μαζέψουμε, ο ανταγωνισμός θα λειτουργήσει ξανά, οι δρόμοι θα φτιάξουν και οι οδηγοί θα αποκτήσουν συνείδηση και πολλά άλλα θα γίνουν. Ακούγεται δύσκολο, ίσως και τρελό, ίσως να χαμογελάς πικρά διάβαζοντάς τα και να απορείς με αυτήν μου την πίστη. Προσωπικά πιστεύω, ότι εάν ο καθένας κάνει σωστά τη δουλειά του, θα πάμε λίγο πιο μπροστά, αυτό θα γίνει αργά ή γρήγορα, να είσαι σίγουρος.
    Κοιτάμε τον βούρκο, κοιτάμε κάτω δηλαδή, είναι καιρός να κοιτάξουμε και πάνω, στο φως, είναι θέμα οπτικής, είτε λοιπόν δηλητηριάζεις την ψυχή μου με τοξικές σκέψεις και ήδη γνωστές διαπιστώσεις, είτε στρώνεσαι στη δουλειά και ακολουθείς το δρόμο σου. Αργά ή γρήγορα αυτό θα γίνει.
    Αυτό που εμένα με στεναχωρεί πιο πολύ είναι να βλέπω ουρές ανθρώπων με σοβαρές ασθένειες, π.χ. καρκίνος, να συνωστίζονται έξω από τα φαρμακεία για τα φάρμακά τους, τα οποία πλέον πολλοί πληρώνουν από την τσέπη τους, με στεναχωρεί όταν βλέπω την κατάντια των σχολείων, των πανεπιστημίων, της παιδείας μας.
    Για να πας λίγο πιο μπροστά στη ζωή, χρειάζεσαι μια καλή υγεία και πνευματικά εφόδια, αν τα έχεις αυτά, όλα τα προηγούμενα που σε εξοργίζουν διορθώνονται. Νομίζω, ότι εσύ που διαθέτεις μια αγγλοσαξονική παιδεία και οπτική, εσύ που γνωρίζεις ότι σε αυτά τα μοντέλα δεν υπάρχουν ισχυρές σταθερές κι ο καθένας με τις δικές του κυρίως δυνάμεις χτίζει το μέλλον του, χωρίς τα δεκανίκια του συστήματος, αλλά με την όποια ελευθερία αυτά του παρέχουν, θα αντιλαμβάνεσαι τι εννοώ και ίσως τελικά να μοιραστείς μαζί μου αυτή μου την πίστη.
    Νομίζω ότι τελικά προσπαθούμε να διατηρήσουμε τις σταθερές που τόσα χρόνια μας στήριζαν, παράλληλα όμως αποδομώντας τες. Είμαστε στη διαδικασία καταστροφής του κόσμου που ξέραμε, δεν το βλέπω κακό...αλλά είπαμε, υγεία να έχουμε και μια καλή και οργανωμένη παιδεία, αν επενδύσουμε σε αυτές τις δύο αξίες, θα αρχίσουμε να βγαίνουμε και από τον βούρκο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ μου Τζων Μπόη σ' ευχαριστώ γι αυτά τα λόγια από την καρδιά που έγραψες, καταλαβαίνοντάς με, και είθε πράγματι οι γενιές που έρχονται να τα αλλάξουν όλα αυτά, και εύχομαι να βγεις αληθινός. Είναι καιρός να κοιτάξουμε πάνω, μακριά από τον βούρκο -όσο και τα πόδια μας να συνεχίζουν να κολλάνε στην λάσπη. Και πράγματι η αντιμετώπισή μου είναι αγγλοσαξωνική, αλλά όταν φτάνω να το θεωρώ κομπλιμέντο αυτό λυπάμαι ακόμα περισσότερο για την παραλία που είδα και για το ότι το δίπλωμα οδηγήσεως το πήρα στην Αγγλία...

      Και εγώ πίστευα ότι είχα γνωρίσει ένα γιατρό εξαίρεση... Ίσως να θυμάσαι πριν 6-7 βδομάδες είχα γράψει την ανάρτηση "Φροντίδα" για την γυναίκα που βοήθησε την μάνα μου να με μεγαλώσει, που ήταν σε κώμα. Εγώ από το τηλέφωνο από την Ιταλία και μετά από την Αμερική, η ξαδέλφη μου επί τόπου στην Αθήνα, ενάντια στους δύο πραγματικούς συγγενείς της γυναίκας αυτής που ήθελαν να την αφήσουν να πεθάνει για τις λίγες καταθέσεις και το διαμερισματάκι της. Και εγώ έφερα τον γιατρό στο όνομα του οποίου ορκιζόμουνα και την πήγαμε σε ιδιωτική κλινική. Μια βδομάδα μετά ρώτησα που βρισκόμαστε, και μου είπε ότι πέρα από αυτά που καλύπτει το ΙΚΑ η ξαδέλφη μου κι εγώ χρωστάμε 7.500 Ευρώ. Χωρίς να έχουμε συνεννοηθεί, 2 ώρες μετά από αυτό το τηλεφώνημα η ξαδέλφη μου ρώτησε το λογιστήριο και της είπαν 2.500. Την επόμενη μέρα ρώτησα πάλι τον γιατρό από το τηλέφωνο και μου είπε 6.500. Μια μέρα μετά μάθαμε ότι ο άνθρωπός μας πέθαινε και υπήρχε 5% ελπίδα με επέμβαση -πάντα διασωληνομένη σε τεχνητό κώμα εκείνη. Είπα ναι, να γίνει, και μετά ρώτησα πόσο περίπου θα κοστίσει σε εμάς και μου είπε 2 με 3 χιλιάδες. Έγινε η εγχείρηση και 36 ώρες μετά πέθανε... Τότε χρωστούσαμε 5.500 για την εγχείρηση. Σύνολο μου έλεγε 12.000. Του ζήτησα λογαριασμό αναλυτικό αλλά δεν υπήρχε τέτοιο πράγμα και οι τιμές λέει ήταν χωρίς απόδειξη, και τα μετρητά στο χέρι των γιατρών χωρίς αν'αμειξη του νοσοκομείου. Μια βδομάδα μετά η ξαδέλφη μου κατάφερε να πάρει ένα ιστορικό χωρίς τιμές από το νοσοκομείο, αλλά στο ιστορικό δεν υπάρχει καμία αναφορά σε εγχείρηση.

      Πέθανε η "δεύτερη μητέρα" μου 24 ώρες πριν αποφοιτήσει ο γιός μου όταν ήμασταν στην Φλώριδα. Οι δύο συγγενείς είπαν ότι "εσείς λυσσάξατε να την πάτε σε ιδιωτικό! πληρώστε τα λοιπόν από την τσέπη σας και αφήστε την κληρονομιά ήσυχη!" Και το νοσοκομείο που δεν δίνει αναλυτικούς λογαριασμούς, και οι γιατροί από την εγχείρηση που δεν αναγράφεται σε κανένα χαρτί έχουν εξαφανιστεί.

      Είμαι απογοητευμένος Τζων Μπόη μου, και λυπημένος, και θυμωμένος, και τίποτα από τα παραπάνω της ανάρτησης ή του νοσοκομείου δεν έχουν ν κάνουν με κρίση. Ίσως έχουν να κάνουν με τους πραγματικούς λόγους πίσω από την κρίση. Πρώτος εγώ θα σου πω ότι θέλω να έχεις δίκιο, και δεν μπορεί, πιστεύω, σίγουρα τα παιδιά και οι επόμενες γενιές κάτι θα αλλάξουν... μερικές φορές δεν υπάρχει άλλη κατεύθυνση από την ανοδική, και μερικές φορές δεν υπάρχει περισσότερο σκοτάδι και η μόνη πιθανότητα είναι το φως... Έχουμε άραγε πιάσει απόλυτο πάτο στο σκοτάδι, ή θα περάσουν κι άλλα ώσπου να φέρουν οι νέοι αυτά που κι εγώ ελπίζω ότι μια μέρα θα έρθουν... παιδεία και υγεία: οι γνώμονες της ποιότητας οποιασδήποτε κοινωνίας...

      Καλό σου απόγευμα, και πραγματικά σ' ευχαριστώ...

      Διαγραφή
  3. Δημήτρη, ειλικρινά λυπάμαι για τον χαμό του αγαπημένου σου ανθρώπου.

    Όλοι είμαστε λυπημένοι, απογοητευμένοι και θυμωμένοι με όσα αντιμετωπίζουμε. Μερικές φορές όμως ο θυμός μας οδηγεί σε επικίνδυνα μονοπάτια, στην άρνηση, στον μηδενισμό, ίσως ακόμα και στη βία.
    Είτε θα διολισθήσουμε στον αρνητισμό και στην μοιρολατρία, είτε θα παλέψουμε με νύχια και με δόντια για ένα πιο φωτεινό αύριο, δεν πιστεύω ότι έχουμε το δικαίωμα να φορτώνουμε την προσπάθεια αυτή στις πλάτες άλλων, παρά μόνο στις δικές μας. Για μένα είναι πρωτίστως ζήτημα αξιοπρέπειας και αυτοσεβασμού.

    Κι εγώ σε ευχαριστώ πραγματικά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μιλάς σωστά, Τζων Μπόη, τα μονοπάτια όπου οδηγεί η απογοήτευση και ο θυμός είναι επικίνδυνα με τρόπο ύπουλο -γιατί η βία δεν χρειάζεται να είναι φυσική για να υπάρχει, μια που ο μηδενισμός από μόνος του είναι ένα είδος βίας... και αν ακόμα πω, όπως λέω, ότι πρέπει να μπορεί κανείς να αναγνωρίσει πότε η γέφυρα του Τιτανικού είναι και αυτή κάτω από την επιφάνεια και πότε δεν έχει πια νόημα να αδειάζουμε νερό, όσο λογικό και να ακούγεται αυτό πράγματι είναι ένα είδος μοιρολατρίας... Γιατί να μου κοστίζει τόσο πολύ και τόσο βαθειά η δυστυχία της Ελλάδας μια που ούτε καν στην Ελλάδα έζησα ή ζω... γιατί να με ενδιαφέρει αν έχει αποτσίγαρα στην άμμο μια που το δάσος εδώ στο χωριό μας είναι καθαρό, όπως και οι άλλες πολιτείες που έζησα τόσα χρόνια και όπου μεγάλωσα ένα παιδί... κι όμως μου κοστίζει, και με κάνει να αισθάνομαι έτσι και να μιλάω έτσι... ίσως, στο τέλος, αυτός να είναι ο δικός μου τρόπος να συνεχίζω να αδειάζω το νερό -κι ας μην φαίνεται έτσι από τα λόγια μου και μόνο...

      Λυπάμαι τόσο πολύ για τον χαμό αυτού του ανθρώπου... και σαν να μην έφτανε ο θάνατος δεν μπορώ να βγάλω από το μυαλό μου τον απόηχο της σκέψης ότι ίσως αν δεν είχα φέρει εγώ αυτούς τους γιατρούς να ζούσε ακόμα...

      Διαγραφή
  4. Γεια σου Δημητρη, αυτο το ποστ σου με μπερδευει λιγο. Θελεις να μιλησεις για τον δικο σου ανθρωπο που χαθηκε η για τα φερυ Ανκονα - Πατρα; Θελεις να κριτικαρεις το ελληνικο συστημα Υγειας ή το ελληνικο συστημα Μεταφορων;
    Εννοειται οτι λυπαμαι πολυ για το χασιμο δικου δου ανθρωπου. Σχολιαζω ομως τα ναυτιλιακα, μιας και τα ξερω καλυτερα.

    Η ΑΝΕΚ λοιπον βουλιαξε επειδη τα κρητικα κοπελια που την διοικουσαν το ειχαν ριξει απο πολυυυυν καιρο στον τζογο και στο ευκολο χρημα. Το να βουλιαξει μια εταιρεια εξ αιτιας της αθλιας διοικησης δεν ειναι ελληνικο προβλημα - ειναι φαινομενο του παγκοσμιου καπιταλισμου.
    Το οτι μια εταιρεια φαλιριζει και μια ανταγωνιστικη (η Σουπερφαστ) την εξαγοραζει ειναι επισης καθημερινο ψωμοτυρι στον παγκοσμιο καπιταλισμο.

    Υπαρχουν 3 ακομα θεματακια που θιγεις:
    - η μειωση των δρομολογιων
    - η αυξηση της τιμης του δρομολογιου
    - οι τιμες εντος του καραβιου (εστιατοριο).

    Τα πρωτα δυο ειναι καθαρα θεμα μονοπωλιακου καπιταλισμου. Δικο τους ειναι το μονοπωλιο της διαδρομης Ιταλια - Ελλαδα, οτι θελουν κανουν. Το ερωτημα βεβαια ειναι, ποιος τους εδωσε αυτο το μονοπωλιο. Η απαντηση ειναι απλη.
    Οι ανταγωνιστικες ιταλικες εταιρειες θα μπορουσαν να γεμισουν την θαλασσα με καραβια στην διαδρομη Ανκονα - Πατρα. Με χαμηλοτερες τιμες και καλυτερα δρομολογια. Γιατι δεν το κανουν; Απλουστατα επειδη υπαρχει συμφωνια κυριων με τις ελληνικες εταιρειες (επικυρωμενη απο τις 2 κυβερνησεις) να μην μπαινουν οι μεν στα νερα των δε.

    Θελω να πω, ο μονοπωλιακος καπιταλισμος ειναι κακος, κακιστος. Ειναι αυτος που σε υποχρεωνει να πληρωνεις ψηλες τιμες για κακες υπηρεσιες (για τις οποιες παραπονιεσαι στο ποστ). Αλλά οπως λενε οι φιλοι μας τα αμερικανακια, it takes two to tango. Στην προκειμενη περιπτωση, ειναι 4 που χορευουνε το tango στις πλατες τις δικες μας. Σε καμμια περιπτωση δεν μπορεις να κατηγορησεις τους ελληνες.

    Αν θελεις να κατηγορησεις καποιον, πρεπει να κατηγορησεις την ευρωπαικη επιτροπη ανταγωνισμου, που υποτιθεται οτι συστηθηκε γι αυτην ακριβως την δουλειά. Να σπαει δλδ τα μονοπωλια και τα καρτελ εντος της ΕΕ. Ε, αμα δεν το κανει η επιτροπη, δεν φταινε οι ελληνες.

    Απομενει το τελευταιο σου σημειο, η τιμη των τροφιμων εντος του πλοιου. Ειναι απλο. Βρισκουν και τα κανουν. Αν ο ελληνας ειναι τοσο κιμπαρης που γουσταρει να πληρωνει 5 ευρω εναν καφε, καλα κανει η επιχειρηση και ζηταει τοσα. Αμα γουσταρει θα τον παει στα 25 ευρω.

    Πριν μερικες βδομαδες θελησα να καθησω σε ενα καφενειο στην πλατεια Ηρακλειου, διπλα στον ΗΣΑΠ. Ενας απλος καφες κοστιζει 4.5 ευρω. Εβγαλα και φωτο τον τιμοκαταλογο για να τον δειξω σε εσενα και τον Τζων, αν τολμησετε να με αμφισβητησετε. ;-)
    Εγω δεν ηπια καφε εκει. Αλλά το καφενειο ηταν γεματο απο χρεωκοπημενους ελληνες που απολαμβαναν αρειμανιως το καφεδακι τους (προς 4.5 το κομματι) μαζι με τα τσιγαρακια τους. "Παφ και ταληρο", που ελεγε και ενας σε μια παλια ασπρομαυρη ελληνικη ταινια.

    Στα φερυ Ανκονα - Πατρα ΠΑΝΤΟΤΕ παιρνω μαζι μου σε μια τσαντουλα ολα τα υγρα, στερεα (και αερια) συστατικα που θελω να καταναλωσω στις επομενες 30 ωρες. Προφανως δεν αγοραζω ΤΙΠΟΤΑ μεσα στο πλοιο. Αν το εκαναν αυτο ολοι οι επιβατες, οι τιμες των εστιατοριων θα επεφταν σε ενα κλασμα της σημερινης τους τιμης.
    Ε, αφου ολοι εκτος απο εμενα ειστε πλουσιοι, γιατι παραπονιεστε για τις τιμες;

    Ανεξαρτητα ομως απο αυτο, πρεπει να (ξανα)επισημανω, οτι οι συγκεκριμενες συμπεριφορες ΔΕΝ ειναι ελληνικες ιδιαιτεροτητες. Τα ιδια θα σου κανει ο οποιοσδηποτε καπιταλιστης σε ολον τον κοσμο. Π.χ. στο φερυ Γερμανιας - Δανιας μια μεριδα προτηγανισμενες, ξεραμενες πατατες σε λαδι κακιστης ποιοτητας κοστιζουν 6 ευρω. Ε, αφου οι δανοι γουσταρουν να τις πληρωνουν. Κι εδω οι ελληνες φταινε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κάπταιν Κουκ, πειρατή των θαλασσών, εγώ ο χρεοκοπημένος, που κολλάω στο κάδρο; :))

    Είπα εγώ ότι οι τιμές στην Ελλάδα είναι χαμηλές ή ότι ο καφές είναι φτηνός;
    Παρόλα αυτά θα ήθελα να δω τον τιμοκατάλογο που λες, καθώς πιστεύω ότι άλλη τιμή έχει ο ελληνικός, άλλη ο φραπέ κι άλλη ο εσπρέσσο, φρέντο ή όπως αλλιώς τον λένε, αν τον κάνεις και irish, ε ναι, εκεί τσιμπάει λίγο η τιμή. Σκέψου όμως ότι ακόμα δεν έχουν λανσάρει και τον kopi luwak να γελάσουμε…
    Αν ο Έλληνας πίνει τον καφέ του προς 4,5 ευρώ (μην ξεχνάς ότι υπάρχει κι ένας ΦΠΑ στο 23%), δεν σημαίνει ότι είναι πλούσιος, δεν είναι το κριτήριο αυτό, μιλάς μέσα από γερμανικό πρίσμα, το θέμα βρίσκεται απλά στις διαφορετικές καταναλωτικές συνήθειες και στην κουλτούρα. Ο Γερμανός π.χ., πιθανόν δεν θα δώσει 4,5 ευρώ για έναν καφέ, αλλά μπορεί να τα δώσει για κάτι άλλο που θα του προσφέρει ευχαρίστηση (άνθρωπος είναι κι αυτός, με ανάγκες, θα πάει κι αυτός κόντρα στο DNA του), μπορεί επίσης να τα κάνει και μασούρι, δικό του θέμα, δεν είμαι σε θέση να κρίνω εάν αυτός κάνει καλά, ή ο Έλληνας πράττει λάθος κι αν μου αντιπαραβάλεις το επιχείρημα ότι, ρε συ Τζων καλά τα λες, αλλά ο Έλληνας δανείζεται από τον Γερμανό κι όχι ο δεύτερος από τον πρώτο, θα σου πω ότι ο Έλληνας δεν πληρώνει τα ιδιωτικά του χρέη στους δανειστές του, αλλά τα δημόσια, αντιθέτως ο Ισπανός, κι εφόσον μπει σε αντίστοιχο Μνημόνιο θα αναχρηματοδοτήσει κατά βάση τα ιδιωτικά του χρέη, το οποίο το βρίσκω περισσότερο μεμπτό, παρόλα αυτά αν βρεθείς στην Βαρκελώνη θα δεις τον κόσμο έξω να χαίρεται τη ζωή.
    Θα το λέω μέχρι να μαλλιάσει η γλώσσα μου ότι ο Έλληνας δεν θα κάτσει μέσα στο σπίτι να κλάψει τη μαύρη του τη μοίρα, αλλά θα βγει έξω να πάρει αέρα, να δει κόσμο, να μιλήσει, να πιει ένα καφέ, μια μπύρα (ε δεν είναι δα και πολυτέλεια ένας ριμαδοκαφές, όταν έχει περικόψει πολλά άλλα στην καθημερινότητά του).
    Πάντως εγώ τον καφέ μου (κρύο καπουτσίνο που τον είχα στο χωριό μου) τον πίνω προς 2,80 ευρώ (όταν κι όποτε το κάνω) και αυτή η τιμή υπάρχει πλέον και στο Κολωνάκι κι αν δεν με πιστεύεις να σου στείλω εγώ το αντίστοιχο τιμοκατάλογο, αν πάλι τον βρω προς 4,5 ευρώ, απλά δεν θα τον επιλέξω.
    Δεν ξέρω τι περιμένει κανείς από τον Έλληνα τελικά, να πληρώσει μόνο αυτός τα σπασμένα (και αυτά που του αναλογούν αλλά και των άλλων;), να κλειστεί μέσα στο σπίτι και να παίρνει υπογλώσσια; να φορτωθεί τα κρίματα του κόσμου τούτου επειδή το νέο δόγμα απαιτεί λιτότητα, συγκράτηση, προσευχή και εγκαρτέρηση;

    Όσο για τα ναυτιλιακά, η Minaon Lines έχει βασικό μέτοχο το Grimaldi Group το οποίο προέρχεται από την Ιταλία (αυτά για τα περί ανταγωνισμού και για το ενδιαφέρον των γειτόνων μας για τις ακτοπλοϊκές γραμμές, για να μην μιλήσουμε και για το περιβόητο cabotage φυσικά).

    υ.γ.: Πειρατή, τον τιμοκατάλογο, μην ξεχνιόμαστε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μη με δερνεις αγαπητε Τζων. Ειπαμε να με δερνετε οταν ασκω κριτικη στην Ελλαδα. Αλλά οχι και οταν την υπερασπιζομαι ;-)

      Στο σχολιο μου προσπαθω να δειξω οτι ολα αυτα που αναφερει ο thinks (τιμες ακτοπλοικων γραμμων, τιμες εστιασης εντος πλοιου κ.α. ) ειναι γενικευμενα καπιταλιστικα φαινομενα που ουδεμια ειδικη σχεση εχουν με την Ελλαδα - και αρα οι ελληνες ειναι αθωοι. Αθωοι τουλαχιστον ως προς αυτα που μιλαμε.
      Γι αυτο εφερα και το παραδειγμα με τα δανεζικα φερυ.

      Η τιμη του καφε στην πλ. Ηρακλειου ειναι ακομα ενα παραδειγμα καπιταλιστικης συναλλαγης αναμεσα σε εναν μαγαζατορα και εναν πελατη. Σαν τετοια την ανεφερα. Και (τονιζω) καμμια σχεση δεν εχει αυτη η ιδιωτικη συναλλαγη ουτε με το δημοσιο χρεος ουτε με την γενικοτερη κατασταση της χωρας. Οσο υπαρχει ελευθερη διαμορφωση τιμων, ο μαγαζατορας μπορει να ανεβασει την τιμη οσο θελει. Αρκει να εχει πελατες.
      Εκεινο που προσπαθω να εξηγησω ειναι οτι εμεις σαν πελατες *εχουμε* επιλογες. Ακομα και οταν νομιζουμε οτι δεν εχουμε, οπως π.χ. μεσα σ' ενα φερυ. Επ ουδενι προσπαθω να κατηγορησω εναν λαο επειδη αρεσκεται να πινει το καφεδακι του (και να πληρωνει οσο θελει, οπου θελει, οποτε θελει).

      Στα περι cabotage λεμε το ιδιο πραγμα. Οι εξωφρενικα ψηλες τιμες δεν αποτελουν ελληνικο λαθος, αλλά ειναι αποτελεσμα καπιταλιστικης, μονοπωλιακης τακτικης. Ενος μονοπωλιου, που η ΕΕ αρνειται να σπασει. Ο τελευταιος που θα κατηγορουσα εδω θα ηταν ο ελληνικος λαος - ειναι ο μονος που δεν φταιει. Ουτε καν το ελληνικο κρατος δεν φταιει εδω.

      Ενα λαθακι το κανεις παντως στους συλλογισμους σου. Οι γερμανοι ΔΕΝ πληρωνουν για την Ελλαδα. Αντιθετα, οι τραπεζες τους παιρνουν λεφτα απο μας. Ο απλος κοσμακης νομιζει οτι μας πληρωνουν, αλλά εμεις ξερουμε οτι αυτο δεν ισχυει. Τα εχει γραψει αυτα (και) ο Βαρουφακης σε πολλα εκτενη αρθρα.

      ΥΓ Τιμοκαταλογος ερχεται ;-)

      Διαγραφή
    2. Πειρατή, προσωπικά δεν είμαι σε θέση όχι απλά να δείρω κάποιον, αλλά ούτε καν να του πετάξω ένα ποτήρι κρύο νερό :)

      Όταν λέω πάντως ότι μας δανείζει ο Γερμανός, εννοώ τον Γερμανό ως σύστημα κι όχι τον απλό φορολογούμενο, αλλά αν το καλοσκεφτείς όλα στις πλάτες των φορολογουμένων καταλήγουν (τα βάρη εννοώ, τα κέρδη τα γλεντούν κάποιοι άλλοι).

      υ.γ.1: Πειρατή πόσο μου αρέσει να διαβάζω για τα καπιταλιστικά μονοπώλια, γυρνάω στα φοιτητικά μου χρόνια, ξανανιώνω :)

      υ.γ.2: Δημήτρη, οι τιμές των ακτοπλοϊκών εκτοξεύτηκαν δυστυχώς και λόγω της ανόδου των τιμών των καυσίμων.
      Όσο για την Κορίνθου - Πατρών την οποία διανύω πολύ συχνά, σε ενημερώνω ότι πρώτα κάνω ένα τάμα στην Τήνο και πάντα οδηγώντας έχω την ταυτότητα στο στόμα...ξέρεις, να με αναγνωρίσουν....όταν κι όποτε...

      Διαγραφή
    3. Τζων Μπόη, καλή ιδέα με την ταυτότητα! Πάντως και η Μαργαρίτα και εγώ συμφωνούμε ότι η Πατρών-Κορίνθου είναι πιο επικίνδυνη από την Κορίνθου-Πατρών!Ίσως όσοι έρχονται από Πάτρα να είναι τσαντισμένοι με την τιμή του καφέ στο πλοίο;

      Διαγραφή
  6. Αγαπητοί μου Κάπταιν και Τζων Μπόη, συγγνώμη για την καθυστέρηση! You know I love a big entrance!

    Κατ' αρχάς η πειρατική σημαία κυματίζει πάνω από στέρεο έδαφος εφ' όσον πράγματι η ανάρτηση είναι λίγο θολή και μπερδεύει -εξ' ού και "Βούρκος". Όμως τα κανόνια του Black Pearl έχασαν τον στόχο ο οποίος έπλεε στην θάλασσα της Βουλιαγμένης. Ήλπιζα ότι η ανάρτηση θα ήταν λίγο πιο καθαρή για όποιον πιάσει το τι έκανε το Ρωμαίικο τσερβέλο στην παραλία του Λαιμού, βαθαίνοντας την είσοδο στο λιμάνι με το να αδειάσει όλο τον βούρκο μπροστά στην παραλία των λουομένων -η οποία όπως πάντα είναι φίσκα με τα σκουπίδια και αποτσίγαρα που αφήνουν οι λουόμενοι. Εδώ "δένει" η ανάρτηση, σε κάτι που ουδεμία σχέση έχει με κρίση, πολιτική, ή καπιταλισμό.

    Η ιστορία της δύστυχης αυτής γυναίκας που ανέφερα εκτός ανάρτησης στον Τζων μιλάει για την οργάνωση και εντιμότητα των ιδιωτικών κέντρων υγείας η οποία, και πάλι ουδεμία σχέση έχει με πολιτική ή κρίση και φυσικά όχι με καπιταλισμό μια που οι ανέντιμοι αυτοί που δεν ξέρουν ούτε λογαριασμό να δώσουν, δεν θα πάρουν φράγκο.

    Τώρα, όσα αναφέρει ο Πειρατής για την ΑΝΕΚ/Superfast και Minoan, είναι σωστά, πλην, στον καπιταλισμό υπερισχύει ο δυνατότερος, και η ANEK/Superfast δεν μου φαίνονται και πολύ δυνατοί εφ' όσον διαλέγουν το πρόσκαιρο αντί το μακροχρόνιο κέρδος. Αλλά, η ανάρτηση βλέπει τα πράγματα και από την απλοϊκή πλευρά και ματιά του οικογενειάρχη που οδηγεί το αυτοκίνητό του ή το τροχόσπιτό του από την κεντρική και βόρεια Ευρώπη για να πάει να χαλάσει τα λεφτά του στο Γκρης. Και από εκεί που στην οτοστράντα ήπιε καπουτσίνο με ένα ευρώ, ανεβαίνει στο καράβι και φαπ! τα 3-4 Ευρώ στη μάπα, και, από εκεί που είχε περάσει πέρσι με 400 Ευρώ νάσου τώρα τα 800. Ναι, Jolly Roger, καπιταλισμός είναι, αλλά βγήκε από το ίδιο μυαλό που χάλασε την Βουλιαγμένη και είναι καταδικασμένος σε Δαρβινική αποτυχία.

    Και φτάνοντας στην Πάτρα, η πρώτη εντύπωση του τουρίστα είναι η Πατρών-Κορίνθου. Φταίει ο καπιταλισμός ή το Ρωμαίικο δαιμόνιο οδήγησης;

    Έχει όμως δίκιο και ο John-boy! Διότι η Minoan είναι Ιταλική και μάλιστα Ναπολιτάνα! Οι ανώτεροι αξιωματικοί είναι Ιταλοί και οι μεσαίοι και κατώτεροι, όπως και όλο το πλήρωμα, Έλληνες που είναι στο κάτω-κάτω και φτηνότεροι. Ο σουβλατζής μας έλεγε ότι ήταν μεγαλομέτοχος των Μινωικών όταν ήταν Κρητική, αλλά "να τι κάνει η ζωή".

    Τα πλοία της Minoan παίρνουν 2.500 με 3.000 επιβάτες και είναι διπλάσια από τα καράβια της ANEK/Superfast. Όταν πήγαμε στην Ανκόνα η ΑΝΕΚ ήταν φουλ και δεν χωρούσε ούτε το αυτοκίνητό μας, και το εισιτήριο ήταν 860. Δίπλα η Minoan ήταν μισή-γεμάτη με εισιτήριο 711.

    Ξέρετε παιδιά τι σημαίνει "Αναπολήστε Βήμα"; Σημαίνει "Mind the step" (πινακίδα στο σκαλοπάτι της πόρτας προς το κατάστρωμα) και το μετάφρασαν Ιταλοί στο καράβι της Minoan που σε κάθε τουρίστα φαίνεται Ελληνικό, με Ελληνικές ονομασίες χώρων και Ελληνικό πλήρωμα και φαγητά.

    Οπότε, Κάπταιν, να συμφωνήσω ως προς τον καπιταλισμό -όλα όσα εξήγησες στο πρώτο σου σχόλιο είναι και κατά την δική μου γνώμη απόλυτα σωστά )με την ένσταση του Τζων) αλλά ίσως να συμφωνήσεις και 'σύ ως προς την Δαρβινική εξέλιξη του κάθε τι καπιταλιστικού -και του που πάμε από την ανιδεότητά μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. θα κρατήσω την ευχάριστη νότα της επιστροφής. Άντε και στη Σαλονίκη την άλλη φορά να μαλώσουμε δια ζώσης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τι επιστροφή... ηρεμία, ευωδιές της φύσης... περίπατος στο δάσος... αλλά βλάξ Δήμαρχος και γιοκ γρήγορο ίντερνετ, ακόμα -γαμώτο, ποτέ δεν ξεφεύγεις από την πολιτική... Αν είναι να μαλώσουμε δια ζώσης να φορέσω το καουμπόικο καπέλο μου, μπότες, τζην και ζώνη με καουμπόικη πόρπη!! και για σένα θα σου δανείσω ένα στρατιωτικό Σοβιετικό καπέλο που αγόρασα στο τσεκ πόιντ τσάρλι!

      Διαγραφή
    2. Έχω κι ένα αγορασμένο από την Τσεχία με το σύμβολο/θυρεό με το σφυροδρέπανο επάνω...

      Διαγραφή
    3. Μα με σφυροδρέπανο! Φυσικά!
      http://www.thinkworks.com/Blog/fordimos.jpg

      Διαγραφή
    4. Ακριβώς τέτοιο καπέλο... Την είχα ξεχάσει το φωτό αυτή

      Διαγραφή
  8. Ωραια ιδεα αυτη με την ταυτοτητα στο στομα :-)
    Υπερασπιζομαι για αλλη μια φορα την Ελλαδα (κατι πρεπει να εφαγα και με πειραξε σημερα ;-) ) λεγοντας οτι η Πατρων - Κορινθου ειναι μια πολυ ειδικη περιπτωση. Ειναι μακραν ο χειροτερος οδικος αξονας στην Ελλαδα (ισως και στην Ευρωπη), αλλά δεν ειναι ο μοναδικος. Αν θελουμε να κρινουμε την Ελλαδα, μπορουμε να παρουμε την Αττικη Οδο, που ειναι αρτιος και σωστος δρομος. Οχι μονο η Αττικη, ξερω και αλλες σωστες αρτηριες, αλλά δεν θελω να κανω καταλογο.

    Θα περιμενε κανεις οτι οι οδηγοι αντιλαμβανονται την επικινδυνοτητα του δρομου και οδηγουν προσεκτικοτερα. Αμ δε! Οσο πιο επικινδυνος ο δρομος, τοσο περισσοτερες ταρζανιες κανουν οι ηλιθιοι. Π.χ. στην Αττικη Οδο εχω βιωσει ελαχιστες παραβασεις. Πως εξηγειται αυτο, οταν οι οδηγοι ειναι μεσες - ακρες οι ιδιοι; Χειροτερευουν ξαφνικα και μαλακυνεται ο εγκεφαλος τους μολις μπουν στην Κορινθου - Πατρων;
    Για μενα παραμενει ενα ανεξηγητο φαινομενο. Γι' αυτο δεν θελω να κατηγορησω κανεναν,επειδη δεν ξερω τις αιτιες του.

    Για τον καπιταλισμο τωρα. Το γεγονος οτι τρωει τις σαρκες του το ειχαν αναγνωρισει 100 χρονια πριν πολυ μεγαλυτεροι διανοητες απο εμας. Η ρηση του Λενιν για το σκοινι με το οποιο θα τους κρεμασουμε ειναι ακριβεστατη.
    Αλλά (εδω διαφωνω με το ποστ) δεν προκειται για ελληνικη ιδιαιτεροτητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάπταιν, ο Μαρξ προείδε την αυτοκαταστροφή του καπιταλισμού αλλά και του σοσιαλισμού. Ο Λένιν δεν ξέρω ακριβώς τι είπε αλλά όταν λες για σκοινιά και κρεμάλες αυθεντικό μου φαίνεται.

      Ο Καπιταλισμός είναι ανθρώπινη φύση/δαρβινική εξέλιξη/υπερίσχυση του ισχυρότερου. Συμφωνάμε για τον καπιταλισμό. Αλλά η ανάρτηση μιλάει για το ποιός καπιταλιστής θα εξαλειφτεί πριν από τον άλλο :-) Χρειάζεται και λίγο νιονιό ο καπιταλιστής για να επιζήσει.

      Και σε άλλες χώρες υπάρχουν χάλια δρόμοι αλλά οι οδηγοί εκεί είναι προσεκτικότεροι. Ενθάδε χαμπαριάζει η ιδιαιτερότητα της Ελλάδας...

      Διαγραφή