Δευτέρα 16 Μαΐου 2016

Εικόνες





Η φωτογραφική μηχανή του Καρτιέ Μπρεσόν (1908-2004), στην Ελλάδα.


Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Σίφνος 1961

Είναι ενδιαφέρον να θυμόμαστε, καθώς κοιτάζουμε την χώρα και τους ανθρώπους στις παρακάτω φωτογραφίες, ότι η μόνη διαφορά μεταξύ αυτών των φωτογραφιών και της σημερινής Ελλάδας είναι κάπου 50-60 χρόνια. Οι περισσότερες, από το 1961, απέχουν 55 χρόνια από σήμερα.

Θεωρητικά, άραγε… τι θα περίμενε η επιστήμη της κοινωνιολογίας να βρει και να αναλύσει σε μια κοινωνία η οποία μέσα σε 50 περίπου χρόνια σπρώχτηκε να αλλάξει στον εξωφρενικά ταχύ ρυθμό και στον βαθμό που προσδιορίζεται ξεκινώντας από τις φωτογραφίες αυτές και φτάνοντας μέχρι την εικόνα που βλέπουμε γύρω μας, σήμερα, στην Ελλάδα; 

Όταν κοιτάμε την σημερινή Ελλάδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της οικονομικής, πολιτικής και κοινωνικής κρίσης, τι σκεφτόμαστε όταν λάβουμε υπ' όψη μας που βρισκόταν η κοινωνία αυτή, και πως ήταν οι άνθρωποι εκείνοι, μόλις πριν 55 χρόνια;
Εγώ, φερ' ειπείν, πέφτω σε περισυλλογή όταν συνειδητοποιώ πως γεννήθηκα τρία χρόνια πριν παρθούν οι περισσότερες από τις παρακάτω φωτογραφίες... 


Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Αθήνα, Ελευσίνα, 1953

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Αθήνα, 1953

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Αρχαία Ελευσίνα, 1953

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Αθήνα, 1953

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Αθήνα, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Αθήνα, Ζεμπέκικο, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Αθήνα, 1953

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Αθήνα, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Ήπειρος, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Ήπειρος, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Ήπειρος, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Ελλάδα 1937

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Πηγαίνοντας τις γαλοπούλες πορεία ενός μηνός για την Αθήνα από την Πελοπόννησο, για την Χριστουγεννιάτικη αγορά, 1953

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Ελλάδα, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Αθήνα, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Νίκος Γίκας, Αθήνα, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Παιραιάς, Ζεμπέκικο, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Καλαμάτα, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Καρδίτσα, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Λακονία, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Νάφπακτος, Καφενείο, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Οδυσσέας Ελύτης, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Οδυσσέας Ελύτης, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Ολυμπία, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Ζεμπέκικο, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Πελοπόννησος, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Παιραιάς, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Λιμάνι του Παιραιά, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Σαντορίνι, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Σαντορίνι, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Σίφνος, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Θεσσαλία, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Θεσσαλία, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Θεσσαλία, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Θεσσαλία, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Θεσσαλία, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Θεσσαλία, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Θεσσαλία, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Θεσσαλία, Σοφάδες, Μύλος, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Τρίπολη, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Γιάννης Τσαρούχης, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Γιάννης Τσαρούχης, 1971

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Γιάννης Τσαρούχης, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Πειραιάς, Ζεμπέκικο, 1961
Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Πελοπόννησος, 1953

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Νάφπακτος, 1953

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Ακρόπολις, 1953

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Μέτσοβο, 1961

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν: Μέτσοβο, 1961









2 σχόλια:

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.