Πέμπτη 18 Απριλίου 2013

Ξύπνημα 2




(συνέχεια από το προηγούμενο - με κλικ γίνονται 1600 πίξελς)

Η φύση συνεχίζει να ξυπνάει...














































































8 σχόλια:

  1. Μου έφτιαξες τη μέρα!

    Ερώτηση προς...ναυτιλομένους: Nikon ή Pentax?

    Τα γατάκια μόλις έχουν ανοίξει τα ματάκια τους, άρα θα πρέπει να είναι 20 ημερών περίπου και για να κάνει 3 γατάκια η γάτα, μάλλον θα πρέπει να ξεκινάει τώρα την καριέρα της ως μάνα...

    Πέρα από τις υπέροχες φωτογραφίες της φύσης που ξυπνάει, χάρηκα τα λεμόνια γιατί διαθέτω αρκετά από σπιτική λεμονιά και μέσα στο σαββατοκύριακο θα κάνω λεμονάδα και lemon pie που σκοτώνει!!!

    Πάντα τέτοια και χιλιόχρονοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα Τζων Μπόη! Υπέροχες μέρες: η Άνοιξη είναι εδώ με όλες τις πιθανές έννοιες :-)

      Η Μαργαρίτα είχε σταματήσει το Λαντ Ρόβερ, να πάω έξω από μια αυλή σπιτιού να πάρω τις φωτογραφίες των κόκκινων λουλουδιών πάνω από τα γατάκια, και καθώς τις έπαιρνα βγήκε από το σπίτι μια γιαγιά κουβαλώντας το καλάθι και μου το έφερε να φωτογραφήσω τα γατάκια της :-)

      Την λεμονιά την χάρηκα κι εγώ! Τα λεμόνια μας συνήθως μας τα φέρνει ένας θείος μας από τα δέντρα του στο χωριό που γεννήθηκε, στην Καλαβρια, το οποίο, χωριό, λέγεται "Calimera"!

      Η Pentax της Μαργαρίτας είναι του 2007 και η Nikon μου του 2008. Από 1978 έως 2008 με φιλμ ήμουνα Canon. Ψηφιακή είμαι Nikon. Από τις δύο τις δικές μας (Pentax K10, Nikon D300) για πολλούς λόγους, ιδίως απόδοσης χρωμάτων, η δική μου είναι σωστότερη. Όσον αφορούσε φιλμ, η απάντηση στην ερώτησή σου ήταν να αγοράσεις σωστούς/καλούς φακούς, από 24 έως 210 mm και για σώμα αγόρασε το ομορφότερο. Τώρα, με τα ψηφιακά, το σώμα απέκτησε κι αυτό μεγάλη σημασία (color balance/interpretation, white balance, auto focus, metering), και, αν και η πρώτη επιλογή πρέπει και τώρα να είναι πάντα οι φακοί, τώρα διαλέγεις το ομορφότερο σώμα μόνο μεταξύ Nikon και Canon, επαγγελματικά. Και χρειάζεται να τραβάς RAW και να έχεις και full Adobe Photoshop, και μόνιτορ κομπιούτερ με ακρίβεια χρωμάτων. Όσον αφορά ψηφιακές τσέπης, η καλύτερες είναι της Sony, cybershot. Πήρα την καλύτερη τσέπης Nikon πέρσι και ήταν πεταμένα λεφτά όσον αφορά τα χρώματα και ιδίως το auto focus και την ζυγοστάθμιση έκθεσης και φλας.

      Διαγραφή
  2. Χωρίς να είμαι ειδικός θα συμφωνήσω μαζί σου από απλή εμπειρία.
    Μια Nikon με πολύ φακό που είχα μου την κλέψανε, μετά είπα, γιατί να ξαναπάρω κάτι ακριβό, πάλι θα μου το κλέψουν, οπότε προτίμησα μια φτηνή τσέπης Sony cybershot, ήταν εξαιρετική αλλά άφησα για μία και μοναδική φορά την κάρτα μνήμης σε έναν επαγγελματία φωτογράφο για να μου εκτυπώσει σε χαρτί τις ψηφιακές μου φωτογραφίες, μου γύρισε πίσω το στικάκι μέσα στους ιούς με αποτέλεσμα να μολυνθεί και η μηχανή, ο ίδιος δεν αναγνώρισε το λάθος του!
    Μετά αγόρασα μια Νikon τσέπης, ήταν πιο ακριβή από τη Sony και υποτίθεται με πολύ καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά το αποτέλεσμα δεν με ικανοποιεί και έχω την εντύπωση ότι υστερεί ακόμα κι από την απλή κάμερα του κινητού μου τηλεφώνου. Το auto focus όντως δεν αποδίδει καλά.
    Μια άλλη φτηνή Samsung τσέπης με 25 mm φακό που έχω, τη θεωρώ καλύτερη.
    Ίσως θα πρέπει να τα "ξανασκάσω" σε μια καλή Nikon, αλλά έλα που το ταμείον είναι μείον! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν αναγνώρισε το λάθος του γιατί δεν έχει τις γνώσεις να καταλάβει το αντικείμενο. Δεν βάζω ποτέ στικάκι ή κάρτα μνήμης κατ΄ευθείαν σε μηχανή ή κομπιούτερ. Πάντα μεσολαβούν αντιγραφές και έλεγχοι μέσω του δευτερεύοντος λαπτοπ που δεν με ενδιαφέρει αν "εκραγεί" --έλεγχοι σε text mode για να δω τι περιέχουν μέσα τα καινούργια αρχεία, ιδίως .exe πριν ανοίξω τίποτα.

      Για κάποιο λόγο οι Sony είναι πράγματι οι καλύτερες κατά την δική μου εμπειρία και γνώση, για τσέπης. Canon SLR ψηφιακή δεν έχω λειτουργήσει, αλλά από όσα ξέρω ότι πρέπει να ελέγχω και να περιμένω, οι Nikoν είναι κατά την γνώμη μου οι σωστότερες και σαν λειτουργία/απόδοση και σαν interface.

      Η ερώτηση μεταξύ τσέπης και SLR δεν είναι οι ομάδες τιμών αλλά το εμβαδόν στο οποίο καταγράφεται η εικόνα (σκέψου την διαφορά μεταξύ film 35 mm και 8 mm). Για κάθε διαφορετικό εμβαδόν, ο ίδιος φακός λειτουργεί διαφορετικά. Π.χ., Μεταξύ φιλμ 35 mm και 6x6 (Hasselblad) ο φακός 50 mm είναι στάνταρντ στο εμβαδόν φιλμ 35 mm αλλά ευρυγώνιος στο εμβαδόν φιλμ 6x6 cm. Σκέψου τώρα το εμβαδόν της πλάκας (sensor) ψηφιακής τσέπης και τι οπτικά (φακούς) χρειάζεσαι για διάφορες γωνίες, το οποίο πηγαίνει και στο depth of field και στην γωνία κάλυψης και στη προοπτική μέσα στο κάδρο, και στο χτίσιμο του κάδρου (και φυσικά στην ευαισθησία και απόδοση κοντράστ, σκιών και φωτός). Οι τσέπης και οι SLR απλά δεν παίρνουν τις ίδιες φωτογραφίες. Δύο διαφορετικοί οπτικοί κόσμοι. Άρα η επιλογή εκεί δεν ξεκινάει από ομάδα κόστους αλλά από κριτήριο οπτικής, του τι αποτέλεσμα και δυνατότητες θέλεις.

      Διαγραφή
  3. Σωστά, SRL και τσέπης είναι άλλο πράγμα. Τελευταία, κοιτάζω μια Nikon της σειράς D (something) kit (για να μου την κάνουν δώρο φυσικά!), τις βρίσκω λίγο πιο φτηνές από αντίστοιχα μοντέλα της Canon.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι Nikon SLR υπάρχουν σε FX format (full 35 mm) και DX format (1/2 35 mm). Θέλεις μια DX. Το σώμα D3000 είναι το φτηνότερο, στις ΗΠΑ κάπου $450-$550, στην Ευρώπη κάπου €330-€420 και δεν βλέπω γιατί να έπαιρνες κάτι πιο ακριβό. Για φακούς για αυτή θα έβλεπα τους εξής:

    Nikon 18-55 f/3.5-5.6GII AF-S DX NIKKOR, €185 και τον Nikon AF-S DX 55-200 mm f/4-5.6 VR, €152 (σαν αρχή)
    Έτσι καλύπτεις από 18-200, δηλαδή σε 35 mm format θα ήταν σαν 26-300 mm.

    Τα παραπάνω είναι σύνολο κάπου €830-1.000 ανάλογα με τιμές στην Ελλάδα. Αν πας στην amazon.co.uk, ή .it, θα μπορούν υποθέτω να τα στείλουν Αθήνα χωρίς τελωνείο λόγω ΕΕ. Υπάρχουν μαγαζιά στην Σόλωνος και στην Χαριλάου Τρικούπη, αλλά δεν ξέρω τι τιμές κάνουν. Ξέρω ότι κάνουν ότι τους αφήνει ο Δαμκαλίδης να κάνουν, και σε ρωτάνε, κλείνοντας το μάτι, αν θέλεις έναν με 100 ευρώ φτηνότερα χωρίς ...εγγύηση (όχι, θα μέναν έξω από τον χορό τα μαγαζιά φωτογραφίας).

    Δεν θα έπαιρνα ποτέ υπερ-ζουμ από ευρυγώνιο σε τηλεφακό. Είναι σκέτα specs για "εφέ" χωρίς οπτική ποιότητα, πεταμένα λεφτά.

    Εγώ είμαι ερωτευμένος με τον 12-24 που τον πήρα €1.300 αλλά η υπερ-ευρυγώνια φωτογραφία είναι ιδιαίτερη τέχνη/τεχνική που δεν χρησιμοποιείται συχνά. Έχω και έναν πολύ ωραίο 24-85, 2,8, μάκρο που ήτανε κάπου €800.

    Θα μπορούσες να βρεις λίγο καλύτερους και ακριβότερους φακούς από αυτούς που έγραψα παραπάνω, αλλά η απόφαση είναι πάντα στους φακούς, τουλάχιστον δύο, αρχίζοντας όσο ευρεία γωνία είναι δυνατόν, και θα εξαντλούσα χρήματα στους φακούς πριν σκεφτώ για καλύτερο σώμα. Το D3000 είναι υπέρ αρκετό. Για τηλεφακό, οτιδήποτε πάνω από 200-300 mm απλά δεν χρειάζεται γιατί μπαίνει στην μέση η πυκνότητα της ατμόσφαιρας συν το ότι ισοπεδώνεται η προοπτική μέσα στο κάδρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ναι, κάπου εκεί κυμαίνονται οι τιμές και για σώμα έχω αποφασίσει σε D3000.
    Ο φακός είναι το θέμα, γιατί εκεί έχω εντελώς χαθεί, αλλά πόση διαφορά κάνει ένα 35mm από ένα 55 mm για έναν ερασιτέχνη; Άλλωστε 35mm είχα στην παλιά μου Νikon και ήταν σούπερ.
    Τα καταστήματα που αναφέρεις τα ξέρω, στη Χαριλάου Τρικούπη και στη Ε.Μπενάκη κυρίως, γιατί τη Σόλωνος που ήξερες ξέχασε την, είναι πλέον ένας από τους πιο θλιβερούς δρόμους της Αθήνας, με το ένα μαγαζί να κλείνει μετά το άλλο, με αποκορύφωμνα την πρόσφατο κλείσιμο της ιστορικής Εστίας (ευτυχώς όμως σωθήκαμε!).
    Από φυσικό κατάστημα σπάνια αγοράζω το οτιδήποτε, την λέω την αμαρτία μου, αλλά τους προτιμώ για κάποιες συμβουλές και φιλτράρω την ανάγκη τους πωλήσουν με τις τεχνικές τους γνώσεις, ψάχνω πολύ στο Internet και αγοράζω τις περισσότερες φορές από εκεί, με εξαίρεση τρόφιμα και κάποια άλλα αναλώσιμα είδη.

    Σε ευχαριστώ πολύ όμως για τις συμβουλές σου, είναι όντως πολύτιμες, τρέχω όμως τώρα να βρω χρηματοδότη, ή να σπάσω κανέναν κουμπαρά με κέρματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο φόρματ 35 mm, ο φακός 35 mm (όπου το 35 όπως ξέρεις είναι σύμπτωση που στην μια περίπτωση μιλάει για χιλιοστά φιλμ και στην άλλη για εστιακή απόσταση φακού) είναι ένας τέλειος συνδυασμός γιατί ο φακός 35 mm είναι ένας οπτικά τέλειος και δημιουργικός ευρυγώνιος με πάρα πολλές πιθανότητες στο καδράρισμα. Στην D3000 (1/2 35 mm format) ο αντίστοιχος φακός "35 mm" είναι ο 24 mm. Από την άλλη, ο "στανταρντ" φακός 55 mm (D3000: 35 mm) είναι ούτε ευρυγώνιος, ούτε τηλεφακός, και απλά είναι περιοριστικός ως προς την σύνθεση. Το μόνο του προσόν είναι ο απόλυτος ρεαλισμός σε σύγκριση με το ανθρώπινο μάτι, αλλά αυτό μειώνεται σοβαρά σε σημασία γιατί χάνεις τόσα άλλα πράγματα.

      Για μένα οι πλέον δημιουργικοί φακοί είναι ( δίνω αριθμούς σε 35mm/D3000) 18/12 (υπερευρυγώνια φωτογραφία), 35/24 (ευρυγώνια φωτογραφία), 105/70 (πορτραίτα), 300/200 (δημιουργικότητα στηριζόμενη σε έλλειψη βάθους πεδίου)

      Φοβού τις συμβουλές πωλητών και χρησιμοποίησε το ένστικτό σου ως προς τα κίνητρα του συνομιλητή. Ο τύπος στην Χαριλάου Τρικούπη ήταν τόσο καλός που θα είχε πείσει κι εμένα αν δεν είχα διατάξει το πλήρωμα να με δέσει στο κατάρτι και να μου βάλει κερί στ' αυτιά.

      Όσο για κουμπαρά, υπάρχουν και οι πλαστικοί που τους ξεπληρώνεις επί δύο χρόνια, αλλά αυτό βέβαια είναι και συνάρτηση της γενικότερης δημοκρατικής γνώμης του λογιστηρίου και της πρώτιστης αποστολής του καταστατικού της ...εταιρίας :-)

      Διαγραφή