Το φέρυ μπωτ NORMAN ATLANTIC, μήκος 186,45 μέτρα, φάρδος 26 μέτρα, 26,904 τόνων, ναυπηγήθηκε το 2009 από την Visentini στο Porto Viro της Ιταλίας για την VISEMAR di Navigazione S.R.l. η οποία αρχικά μεταβίβασε το πλοίο στην Γαλλική εταιρία ναυσιπλοΐας LD Lines. Η γραμμή Saint Nazaire-Gijon έκλεισε τον Σεπτέμβριο του 2014 και το Norman Atlantic στάλθηκε στην Μεσσίνα της Ιταλίας. Τον Δεκέμβριο του 2014 ναυλώθηκε από την συνεργασία των εταιρειών ΑΝΕΚ-FAST FERRIES.
Η γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα Ανκόνα εξυπηρετείτο από τις εταιρείες ΜΙΝΟΑΝ, ΑΝΕΚ και FAST FERRIES. Από το 2012 ο ανταγωνισμός προκάλεσε την συνεργασία της ΑΝΕΚ και της FAST FERRIES (Ελληνικές) ενώ η αρχικά Ελληνική ΜΙΝΟΑΝ είχε ήδη αγοραστεί από την GRIMALDI LINES της Νάπολης. Τα δρομολόγια μειώθηκαν από περισσότερα των τριών πλοίων την ημέρα στα ένα ή δύο την ημέρα, ανάλογα με την εποχή. Για οικονομία, η ταχύτητα των γρηγορότερων φέρυ μπωτ μειώθηκε από 27,5 κόμβους στους περίπου 20-22. Το 2014 οι ταχύτητες άρχισαν πάλι να αυξάνονται.
Η ΜΙΝΟΑΝ (GRIMALDI) διατήρησε στην γραμμή τα δύο αδελφά πλοία CRUISE EUROPA και CRUISE OLYMPIA, μήκους 225 μέτρων, φάρδους 30 μέτρων, 3,000 επιβατών με 963 αυτοκίνητα, ναυπηγημένα το 2009. Χρησιμοποιούν και ένα τρίτο μικρότερο πλοίο.
Η ΑΝΕΚ-FAST FERRIES κράτησε στην γραμμή μόνο ένα από τα δύο αδελφά πλοία, το HELLENIC SPIRIT και έστειλε το OLYMPIC CHAMPION στην γραμμή Πειραιά-Κρήτη (τις μέρες αυτές βρίσκεται στο Πέραμα). Αυτά έχουν μήκος 204 μέτρα, φάρδος 26 μέτρα, 1,850 επιβάτες με 1,100 αυτοκίνητα, ναυπηγημένα το 2000 και 2001. Χρησιμοποιούν επίσης μικρότερα της FAST FERRIES και άλλα ναυλωμένα όπως το Norman Atlantic.
Η Μαργαρίτα και εγώ έχουμε ταξιδέψει σε αυτή τη γραμμή και με ΑΝΕΚ και με ΜΙΝΟΑΝ κάπου 38 φορές τα τελευταία εφτά χρόνια. Πάντα αλλάζουμε ημερομηνίες ταξιδιού αν χρειαστεί για να βρεθούμε μόνο ή στα Cruise Europa/Cruise Olympia ή στο Hellenic Spirit αρνούμενοι να ταξιδεύουμε με σκυλοπνίχτες και καράβια ναυλωμένα από άλλες εταιρείες.
Σήμερα παρακολουθούμε με την ψυχή στο στόμα την τύχη των επιβατών του σκυλοπνίχτη Norman Atlantic, ξέροντας ότι η φωτιά άρχισε σε γκαράζ και έχοντας πλήρως ζωντανή και πρόσφατη μνήμη της φροντίδας (ή έλλειψη αυτής) που ορισμένα πληρώματα προσφέρουν σε θέματα ασφάλειας των αυτοκινήτων στα γκαράζ.
Στην αρχή αγαπούσαμε πολύ την ΑΝΕΚ. Από το 2012 χρησιμοποιούμε ΜΙΝΟΑΝ γιατί ήταν πλέον φανερό ότι η ΑΝΕΚ με την FAST FERRIES πηγαίναν για κέρδος αντί για άνεση ή ακόμα και ασφάλεια.
Μόλις τώρα μάθαμε από την Ιταλική Τηλεόραση ότι η φωτιά ξεκίνησε όταν υπεύθυνοι του γκαράζ έβαλαν να παρκάρει ένα βυτίο με 22.000 λίτρα Ελληνικό Ελαιόλαδο σε χώρο όπου η κορφή του βυτίου άγγιζε σχεδόν την οροφή του γκαράζ.
Η Μαργαρίτα μου είπε ότι αν και ποτέ δεν είχε φέρει αντίρρηση όταν έλεγα να αλλάξουμε ημερομηνίες ταξιδιού για να μην μπούμε σε σκυλοπνίχτη, τώρα ήθελε να μου επιβεβαιώσει ότι είχα δίκιο. Επίσης ότι είχα δίκιο που τσακώθηκα 2-3 φορές με προσωπικό του γκαράζ.
Το Cruise Europa της ΜΙΝΟΑΝ, το οποίο γνωρίζουμε πολύ καλά, βρίσκεται στην περιοχή. Ο υποπλοίαρχος προσπάθησε να φτάσει στο Norman Atlantic με μία λέμβο του Europa για να πάρει όσους επιβάτες μπορούσε, αλλά αναγκάστηκε από τον καιρό να επιστρέψει κλέγοντας.
Υπάρχουν καράβια στις γραμμές για Ελλάδα από Μπρίντιζι, Ανκόνα και Βενετία που δεν αρμόζει να μπαίνουν στην γραμμή αυτή. Σκυλοπνίχτες. Το γνωρίζαμε και το βλέπαμε πάντα αυτό. Ίσως τώρα να βελτιωθεί λίγο αυτή η κατάσταση. Ευχόμαστε μόνο, καθώς παρακολουθούμε, να μην υπάρξουν θύματα. Οι άνθρωποι αυτοί ήδη έχασαν τα αυτοκίνητά τους και τα υπάρχοντά τους. Να βρεθούν άξιοι άνθρωποι στις επιχειρήσεις διάσωσης και από την Ελλάδα και από την Ιταλία να σωθούν οι άνθρωποι όλοι!
Η γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα Ανκόνα εξυπηρετείτο από τις εταιρείες ΜΙΝΟΑΝ, ΑΝΕΚ και FAST FERRIES. Από το 2012 ο ανταγωνισμός προκάλεσε την συνεργασία της ΑΝΕΚ και της FAST FERRIES (Ελληνικές) ενώ η αρχικά Ελληνική ΜΙΝΟΑΝ είχε ήδη αγοραστεί από την GRIMALDI LINES της Νάπολης. Τα δρομολόγια μειώθηκαν από περισσότερα των τριών πλοίων την ημέρα στα ένα ή δύο την ημέρα, ανάλογα με την εποχή. Για οικονομία, η ταχύτητα των γρηγορότερων φέρυ μπωτ μειώθηκε από 27,5 κόμβους στους περίπου 20-22. Το 2014 οι ταχύτητες άρχισαν πάλι να αυξάνονται.
Η ΜΙΝΟΑΝ (GRIMALDI) διατήρησε στην γραμμή τα δύο αδελφά πλοία CRUISE EUROPA και CRUISE OLYMPIA, μήκους 225 μέτρων, φάρδους 30 μέτρων, 3,000 επιβατών με 963 αυτοκίνητα, ναυπηγημένα το 2009. Χρησιμοποιούν και ένα τρίτο μικρότερο πλοίο.
Η ΑΝΕΚ-FAST FERRIES κράτησε στην γραμμή μόνο ένα από τα δύο αδελφά πλοία, το HELLENIC SPIRIT και έστειλε το OLYMPIC CHAMPION στην γραμμή Πειραιά-Κρήτη (τις μέρες αυτές βρίσκεται στο Πέραμα). Αυτά έχουν μήκος 204 μέτρα, φάρδος 26 μέτρα, 1,850 επιβάτες με 1,100 αυτοκίνητα, ναυπηγημένα το 2000 και 2001. Χρησιμοποιούν επίσης μικρότερα της FAST FERRIES και άλλα ναυλωμένα όπως το Norman Atlantic.
Η Μαργαρίτα και εγώ έχουμε ταξιδέψει σε αυτή τη γραμμή και με ΑΝΕΚ και με ΜΙΝΟΑΝ κάπου 38 φορές τα τελευταία εφτά χρόνια. Πάντα αλλάζουμε ημερομηνίες ταξιδιού αν χρειαστεί για να βρεθούμε μόνο ή στα Cruise Europa/Cruise Olympia ή στο Hellenic Spirit αρνούμενοι να ταξιδεύουμε με σκυλοπνίχτες και καράβια ναυλωμένα από άλλες εταιρείες.
Σήμερα παρακολουθούμε με την ψυχή στο στόμα την τύχη των επιβατών του σκυλοπνίχτη Norman Atlantic, ξέροντας ότι η φωτιά άρχισε σε γκαράζ και έχοντας πλήρως ζωντανή και πρόσφατη μνήμη της φροντίδας (ή έλλειψη αυτής) που ορισμένα πληρώματα προσφέρουν σε θέματα ασφάλειας των αυτοκινήτων στα γκαράζ.
Στην αρχή αγαπούσαμε πολύ την ΑΝΕΚ. Από το 2012 χρησιμοποιούμε ΜΙΝΟΑΝ γιατί ήταν πλέον φανερό ότι η ΑΝΕΚ με την FAST FERRIES πηγαίναν για κέρδος αντί για άνεση ή ακόμα και ασφάλεια.
Μόλις τώρα μάθαμε από την Ιταλική Τηλεόραση ότι η φωτιά ξεκίνησε όταν υπεύθυνοι του γκαράζ έβαλαν να παρκάρει ένα βυτίο με 22.000 λίτρα Ελληνικό Ελαιόλαδο σε χώρο όπου η κορφή του βυτίου άγγιζε σχεδόν την οροφή του γκαράζ.
Η Μαργαρίτα μου είπε ότι αν και ποτέ δεν είχε φέρει αντίρρηση όταν έλεγα να αλλάξουμε ημερομηνίες ταξιδιού για να μην μπούμε σε σκυλοπνίχτη, τώρα ήθελε να μου επιβεβαιώσει ότι είχα δίκιο. Επίσης ότι είχα δίκιο που τσακώθηκα 2-3 φορές με προσωπικό του γκαράζ.
Το Cruise Europa της ΜΙΝΟΑΝ, το οποίο γνωρίζουμε πολύ καλά, βρίσκεται στην περιοχή. Ο υποπλοίαρχος προσπάθησε να φτάσει στο Norman Atlantic με μία λέμβο του Europa για να πάρει όσους επιβάτες μπορούσε, αλλά αναγκάστηκε από τον καιρό να επιστρέψει κλέγοντας.
Υπάρχουν καράβια στις γραμμές για Ελλάδα από Μπρίντιζι, Ανκόνα και Βενετία που δεν αρμόζει να μπαίνουν στην γραμμή αυτή. Σκυλοπνίχτες. Το γνωρίζαμε και το βλέπαμε πάντα αυτό. Ίσως τώρα να βελτιωθεί λίγο αυτή η κατάσταση. Ευχόμαστε μόνο, καθώς παρακολουθούμε, να μην υπάρξουν θύματα. Οι άνθρωποι αυτοί ήδη έχασαν τα αυτοκίνητά τους και τα υπάρχοντά τους. Να βρεθούν άξιοι άνθρωποι στις επιχειρήσεις διάσωσης και από την Ελλάδα και από την Ιταλία να σωθούν οι άνθρωποι όλοι!
28/12, 19:20. Η Ιταλική τηλεόραση είπε ότι όταν το καράβι παραδόθηκε από την Ιταλία στην Πάτρα τον Δεκέμβριο, έγινε έλεγχος στην Ελλάδα και βρέθηκαν 6 προβλήματα, ένα εκ των οποίων είχε να κάνει με πόρτες πυρκαγιάς, και άλλο με την γλύστρα όπου σήμερα σκοτώθηκε ένας άνθρωπος. Μου θυμίζει το τζιπ μου που του κάνω σέρβις στην Ελλάδα γιατί όποιος μηχανικός το έχει πιάσει στην Ιταλία τα έχει κάνει θάλασσα...Άμα τα βρήκανε οι άνθρωποι τα προβλήματα στην Πάτρα τι το βάλανε υπηρεσία πριν τα φτιάξουνε;
κρίμα στους ανθρώπους που ταλαιπωρούνται. και τώρα έπεσε και το σκοτάδι...
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλή πρωτοχρονια να έχετε με τη μαργαρίτα!
Καλή Πρωτοχρονιά Ρία! ότι το καλύτερο! και κουράγιο για όλους έτσι που πάμε...
ΔιαγραφήΦαίνεται ότι πέρα από έναν νεκρό θα σωθούν οι υπόλοιποι... Μία τραγωδία που μπορούσε 100% να είχε αποφευχθεί...
Εμεις χρησιμοποιούμε την γραμμη Βενετια-Πατρα δωδεκα ωρες περισσοτερο γιατι από Ανκονα, πρεπει να παρουμε αουτοστρατα και να κανουμε αρκετα χιλιομετρα
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα τελευταια χρονια ταξιδευουμε αναγκαστικα με την ΑΝΕΚ μια και οι Μινωικες δεν εχουν συχνα δρομολογια. Γενικα θεωρουσα τις γραμμες της Αδριατικης ασφαλείς. Πραγματικα τωρα με το συμβαν δεν ξερω τι να υποθεσω. Ευχομαι να μην θρηνήσουμε θυματα και να σωθουν οι ανθρωποι.
Η ΑΝΕΚ είχε τα Λευκά Όροι στην γραμμή της Βενετίας. Το κάναμε με τον Κώστα Φεβρουάριο του 2008. Πόσο υπέροο είναι να μπαίνεις στην Βενετία με καράβι ξημερώματα...
ΔιαγραφήΑυτό το συμβάν ήταν εντελώς προβλεπόμενο και μπορούσε να είχε αποφευχθεί... 222 οχήματα σε καράβι 196 οχημάτων, με φορτηγά που κουβαλάν ελαιόλαδο να μην χωράνε καλά και να χτυπάνε στο ταβάνι με θάλασσα...
Τώρα την Βενετία η ΑΝΕΚ την κάνει με το Forza και το Audacia. Και τα δύο είναι μικρά και της ίδιας γενικότερης "οικογένειας" σαν το Norman Atlantic. Η ΜΙΝΟΑΝ βάζει τα μεγάλα δυό-τρεις φορές την εβδομάδα από Τεριέστη, και κατεβαίνοντας σταματάνε στην Ηγουμενίτσα, 33-34 ώρες ταξίδι. Τα πιο ασφαλή πλοία και τα μόνα στα οποία μπαίνουμε είναι τα Cruise Europa, Cruise Olympia της MINOAN και ταOlympic Champion και Hellenic Spirit της ΑΝΕΚ. Τα πληρώματα της ΑΝΕΚ ίσως εμπνέουν λίγο περισσότερη εμπιστοσύνη...
Κι εγώ εύχομαι ο ένας δύστυχος που πέθανε να είναι ο τελευταίος... περασμένα μεσάνυχτα, 20 ώρες από την φωτιά, και έχει ακόμα πάνω από 100 άτομα στο καράβι...
Καλή Χρονιά αγαπητέ Velvet...