Η Μεγάλη Βρετανία, δηλαδή η Κορνουάλη, η Ουαλία, η Σκωτία και η Βόρειος Ιρλανδία κάτω από την πυγμή της Αγγλίας, έχτισαν το νεότερο σχήμα κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, του νομοθετικού και του δικαστικού συστήματος της δύσης, από την Μάγκνα Κάρτα τον Δέκατο Τρίτο αιώνα, δια μέσου μιας αυτοκρατορίας όπου ο ήλιος δεν έδυε ποτέ επί αιώνες...
Εφηύραν τους "Παλαιστίνιους", εφηύραν το Πακιστάν, έχτισαν το αλαλούμ της Μέσης Ανατολής παραδίδοντας την σκυτάλη, εκεί, στις ΗΠΑ... έμειναν εκτός Ευρωζώνης... και νομίζατε ότι δεν θα είχαν την ίδια επιτυχία στο να κρατούν τα ινία της εξέλιξης του θέματος των Μαρμάρων του Παρθενώνα;
Αριστοτεχνικά αποδεικνύει και πάλι η γηραιά Αλβιών ότι το διαίρει και βασίλευε είναι πολύ πιο πολύπλοκο και πολυδιάστατο από όσο μπορούν να προβλέψουν εκείνοι που δεν έχουν να επιδείξουν 750 συνεχή, νεώτερα χρόνια σαν της Βρετανίας.
Το ότι το Βρετανικό Μουσείο δάνεισε ένα γλυπτό στο Ερμιτάζ ανέβασε το παιγνίδι στο επόμενο πλατώ, με κινήσεις που διατηρούν την πρωτοβουλία στο Λονδίνο. Ηνωμένο Βασίλειο-Ελλάς, σημειώσατε ένα. Γιατί;
Εφηύραν τους "Παλαιστίνιους", εφηύραν το Πακιστάν, έχτισαν το αλαλούμ της Μέσης Ανατολής παραδίδοντας την σκυτάλη, εκεί, στις ΗΠΑ... έμειναν εκτός Ευρωζώνης... και νομίζατε ότι δεν θα είχαν την ίδια επιτυχία στο να κρατούν τα ινία της εξέλιξης του θέματος των Μαρμάρων του Παρθενώνα;
Αριστοτεχνικά αποδεικνύει και πάλι η γηραιά Αλβιών ότι το διαίρει και βασίλευε είναι πολύ πιο πολύπλοκο και πολυδιάστατο από όσο μπορούν να προβλέψουν εκείνοι που δεν έχουν να επιδείξουν 750 συνεχή, νεώτερα χρόνια σαν της Βρετανίας.
Το ότι το Βρετανικό Μουσείο δάνεισε ένα γλυπτό στο Ερμιτάζ ανέβασε το παιγνίδι στο επόμενο πλατώ, με κινήσεις που διατηρούν την πρωτοβουλία στο Λονδίνο. Ηνωμένο Βασίλειο-Ελλάς, σημειώσατε ένα. Γιατί;
Από σήμερα, τα Ελγίνεια Μάρμαρα, από μία ατόφια ενότητα, έγιναν ξεχωριστά αντικείμενα τα οποία μπορούν να χωριστούν, να ταξιδέψουν, και να επιστραφούν.
Game changer! Χειροκρότημα! Όλοι όρθιοι! Έτσι παίζεται Μελίνα μου το παιγνίδι.
(για όσους δεν κατάλαβαν, επειδή πλησίαζε η ώρα που η ζυγαριά θα έγερνε αναπόφευκτα προς το μέρος της Ελλάδας, το Μουσείο... άλλαξε και την ζυγαριά και το ζύγι)
Οι Ρωμιοί βέβαια πέσανε στην παγίδα, και με τα δύο πόδια, με την συνήθη προχειρότητα και απερισκεψία τους, διαρρηγνύοντας τα ιμάτιά τους.
Και ο διευθυντής του Μουσείου, αμέσως απάντησε στην τόσο προβλεπόμενη γκάφα, με ένα κείμενο το οποίο σίγουρα ήταν έτοιμο από μέρες:
«Η ελληνική κυβέρνηση θα έπρεπε να είναι ενθουσιασμένη που ένα από τα μάρμαρα θα εκτεθεί στο Ερμιτάζ» δήλωσε στο ραδιόφωνο του BBC.
«Ελπίζω ότι οι Έλληνες θα χαρούν που ένα νέο πολύ μεγάλο κοινό θα μπορέσει να δει τα σπουδαία δημιουργήματα της Αρχαίας Ελλάδας. Άνθρωποι που δεν θα μπορέσουν ποτέ να ταξιδέψουν στην Αθήνα ή το Λονδίνο θα μπορούν τώρα στη Ρωσία να καταλάβουν και να δουν το μεγαλείο αυτών των αγαλμάτων» πρόσθεσε.
Ερωτηθείς από το ραδιόφωνο του BBC αν θα δάνειζε το συγκεκριμένο άγαλμα σε ελληνικό μουσείο απάντησε: «Έχουμε ξεκαθαρίσει ότι είμαστε διατεθειμένοι να δανείσουμε τα Ελγίνεια, φτάνει να είναι εφικτή η μεταφορά τους, να υπάρχει σοβαρός λόγος για να εκτεθούν κάπου αλλού και εκεί που θα πάνε να είναι ασφαλή και να υπάρχουν εγγυήσεις για την επιστροφή τους στο Βρετανικό Μουσείο».
Yπογράμμισε, επίσης, ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει ζητήσει να δανειστεί τα Γλυπτά του Παρθενώνα.
Λέω... Αν είχαμε ζητήσει να δανειστεί η Ελλάδα τα γλυπτά για τα εγκαίνια του καινούργιου Μουσείου της Ακρόπολης, θα είχαμε πάρει το πάνω χέρι: Ή θα είχαν αρνηθεί και δεν θα είχαν πλέον καμία δικαιολογία οπότε θα είχαν χάσει το παιγνίδι της νομιμότητας, ή θα είχαν δεχτεί, οπότε τα γλυπτά θα βρισκόντουσαν ήδη στο μουσείο της Ακρόπολης καθώς θα ξεκινούσαμε δικαστήρια και γραφειοκρατία στο Λονδίνο.
Τώρα, χαιρέτα μου τον πλάτανο. Ένα-ένα και χωριστά τα κομμάτια. Το Βρετανικό Μουσείο, ως Σολομών, κόβει το μωρό στα δύο, ή και σε περισσότερα κομμάτια.
Αυτό είναι πανουργία κυρίες και κύριοι. Έτσι λειτουργεί αιώνες τώρα η Βρετανική Αυτοκρατορία. Και εμείς καταλήγουμε και πάλι νηστικοί να κοιμηθούμε.
Τώρα, η υπόθεση αρχίζει να έχει νέο ενδιαφέρον και στροφές... να δούμε που θα πάει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου