Το να τους λες "γύφτους" είναι αμορφωσιά δική σου γιατί "γύφτος" εννοεί "Αιγύπτιος", λανθασμένη κοινωνική αξίωση γιατί η φυλή αυτή είναι Ινδική, από την βόρεια Ινδία. Αλλά στην Ελλάδα μας αρέσουν τα επίθετα... "πόντιοι", "βλάχοι", και λοιπά, μόνο που όλα τα επίθετα που έχουμε έχουν νόημα κατωτερότητας --δεν θυμάμαι κανένα επίθετο που να εννοεί ότι κάποιος είναι καλύτερος από εμάς, γιατί, εννοείται ότι οι Έλληνες είναι και οι πρώτοι, δηλαδή.
Το καλαμπούρι εις βάρος των ενάρετων είναι ότι οι βιολογικοί γονείς της γαλανομάτας, κατάξανθης με δέρμα σαν το γάλα Μαρίας, είναι και αυτοί Ρομά.
Πριν και πέρα από όλα τα συνεπαγόμενα στην υπόθεση, η υπόθεση ξεκίνησε από το ότι εθεάθη ξανθό κοριτσάκι με σκούρους "γύφτους". Εύγε. Τελικά, κόρη Ρομά ήταν το κοριτσάκι, άρα, όσον αφορά τους σέρλοκχολμς που βασίστηκαν στο δέρμα, πάρτε δέκα να μη σας τα χρωστάω.
Βέβαια, το πιο σημαντικό άτομο σε όλη την υπόθεση είναι το κοριτσάκι. Ένα ανθρώπινο όν που γνώρισε μια οικογένεια, ένα τόπο διαμονής στην ζωή του και την γλώσσα που μιλούσαν οι άνθρωποι που την μεγάλωναν.
Τώρα, για να θριαμβεύσει η δικαιοσύνη και για να εφαρμοστούν οι νόμοι, το κοριτσάκι θα μεταφερθεί σε άλλη χώρα και θα το δώσουν στους ανθρώπους που το είχαν ξεφορτωθεί όταν γεννήθηκε και θα του πουν ότι από εδώ κει πέρα μαμά και μπαμπά πρέπει να λέει εκείνους.
Το καλαμπούρι εις βάρος των ενάρετων είναι ότι οι βιολογικοί γονείς της γαλανομάτας, κατάξανθης με δέρμα σαν το γάλα Μαρίας, είναι και αυτοί Ρομά.
Πριν και πέρα από όλα τα συνεπαγόμενα στην υπόθεση, η υπόθεση ξεκίνησε από το ότι εθεάθη ξανθό κοριτσάκι με σκούρους "γύφτους". Εύγε. Τελικά, κόρη Ρομά ήταν το κοριτσάκι, άρα, όσον αφορά τους σέρλοκχολμς που βασίστηκαν στο δέρμα, πάρτε δέκα να μη σας τα χρωστάω.
Βέβαια, το πιο σημαντικό άτομο σε όλη την υπόθεση είναι το κοριτσάκι. Ένα ανθρώπινο όν που γνώρισε μια οικογένεια, ένα τόπο διαμονής στην ζωή του και την γλώσσα που μιλούσαν οι άνθρωποι που την μεγάλωναν.
Τώρα, για να θριαμβεύσει η δικαιοσύνη και για να εφαρμοστούν οι νόμοι, το κοριτσάκι θα μεταφερθεί σε άλλη χώρα και θα το δώσουν στους ανθρώπους που το είχαν ξεφορτωθεί όταν γεννήθηκε και θα του πουν ότι από εδώ κει πέρα μαμά και μπαμπά πρέπει να λέει εκείνους.
Οι Ρομά έχουν δικές τους παραδόσεις, ηθική και άγραφους νόμους. Αν δεν μας αρέσουν, αν δεν θέλουμε να έχουμε να κάνουμε μαζί τους, είναι πρόβλημα δικό μας και ξεχωριστό. Στην υπόθεση αυτή, ότι και να έγινε, έγινε μεταξύ Ρομά, και λόγος δε μας πέφτει. Μόνο, ίσως, στο ότι οι Ρομά που ζουν στα Φάρσαλα βρίσκονται κάτω από τους νόμους της Ελλάδας (οι τυχεροί).
Αν ξεχάσουμε το αν μιλάμε για Ρομά ή για Αριανούς, ή για Έλληνες από το Κολωνάκι, τι λέει ο νόμος σε μια τέτοια περίπτωση; Δεν είμαι ειδικός, αλλά, το ένστικτό μου, μου λέει ότι ή το παιδάκι θα έμενε με εκείνους που την μεγαλώνουν και τους ξέρει σαν γονείς, ή, αν εκείνοι είχαν διαπράξει έγκλημα, θα δινόταν σε θετούς γονείς στην χώρα που μεγάλωνε και μέσα στην οποία χώρα άλλαξε χέρια όταν ήταν μωρό. Σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις αποδεδειγμένης απαγωγής θα στελνόταν ένα παιδάκι σε ξένη χώρα, και ποτέ σε εκείνους που την είχαν δώσει εκούσια.
Και εδώ είναι και ο κόμπος:
Πως της έδωσαν; επειδή δεν είχαν να την συντηρήσουν, ή για χρήματα, και αν δόθηκε έναντι χρηματικού ποσού, ή άλλου είδους "πληρωμής", είναι αυτή η πράξη "αγοροπωλησία" ή μέρος αποδεκτό μιας παράδοσης, ηθικής και άγραφων νόμων ξένων μεν προς εμάς αλλά αποδεκτούς από την φυλή των Ρομά. Και αν είναι έτσι, κατά πόσον οι πρακτικές και η ηθική μιας φυλής ή μιας κοινωνικής ομάδας μπορεί να θεωρούνται σε ευθεία ρήξη με την νομοθεσία της χώρας στην οποία βρίσκονται; Κατά πόσον είναι δυνατόν, άραγε, το οτιδήποτε συνέβη μεταξύ των δύο οικογενειών Ρομά να είναι υπόθεση για τους Ρομά η οποία να μην αγγίζεται από την νομοθεσία της χώρας;
Τόσες χιλιετηρίδες, πόσα παιδιά άλλαξαν χέρια ακόμη και στην Αγγλία του Ντίκενς επειδή οι βιολογικοί γονείς δεν είχαν χρήματα να τα συντηρήσουν ή δεν τα ήθελαν; Δεκτό ότι σήμερα υπάρχουν νόμοι και δεν ζούμε στον μεσαίωνα ή στο Λονδίνο του Ντίκενς, αλλά, πέρα από την γραφειοκρατική νομική υποχρέωση επίσημης υιοθεσίας που δεν εκπληρώθηκε στην περίπτωση αυτή, τι ακριβώς είναι το έγκλημα που έχει διαπραχθεί;
Η δικαιοσύνη θα πρέπει να αποδείξει, πέραν λογικής αμφισβήτησης, ότι διαπράχθηκε αγοροπωλησία με αντικείμενο ένα ανθρώπινο όν. Αν δεν αποδειχθεί αυτό, η Μαρία πρέπει να επιστραφεί στους γονείς που την μεγαλώνουν στα Φάρσαλα.
Δεν ξέρω, αλλά, απλά, η όλη υπόθεση όπως εξελίσσεται, κάνει, κατά την γνώμη μου, θύμα μόνο το κοριτσάκι και κανέναν άλλον.
Μου φαίνεται ότι ίσως οι νόμοι απλά δεν καλύπτουν επαρκώς τα συμφέροντα ενός ανθρώπινου όντος, το κοριτσάκι, στην υπόθεση αυτή.
Μου φαίνεται ότι ίσως το μόνο που έχει επιτευχθεί μέχρι τώρα είναι να αναζωπυρωθούν οι προκαταλήψεις μιας χιλιετηρίδας εναντίων μιας κοινωνικής ομάδας. Επειδή ένα ανθρώπινο όν είχε διαφορετικό χρώμα δέρματος από το στερεότυπο της φυλής η οποία το μεγάλωνε.
Οι άνθρωποι ακούνε αυτό που βλέπουν. Με αυτή την υπόθεση χάνουν όλοι και κερδίζει μόνο ο ρατσισμός. Αν όχι για άλλο λόγο, μόνο για την αφορμή από την οποία ξεκίνησε η υπόθεση αυτή: το δέρμα, τα μάτια και τα μαλλιά της Μαρίας --και εκείνους που είπαν ότι "δεν μπορεί να είναι Ρομά αυτό το εξαίσιο κοριτσάκι". Ε, λοιπόν, είναι.
υγ. αναρωτιέμαι πόσα άλλα παιδιά μεγαλώνουν χωρίς χαρτιά υιοθεσίας με γονείς που δεν είναι οι βιολογικοί τους γονείς, αλλά έχουν το ίδιο χρώμα δέρματος. Και δεν μιλάω μόνο για Ρομά.
υγ2. δεν έχω ακούσει ή διαβάσει τίποτα ακόμα που να εστιάζει στα συμφέροντα της Μαρίας ή να βλέπει την υπόθεση από τα δικά της μάτια και ψυχή. Αυτήν την άποψη πότε λέτε να περιμένουμε να την θυμηθεί κανείς;
New York Times
Αγαπητέ μου η υπόθεση αυτή έδειξε για μια ακόμα φορά τον εξευτελιστικό τρόπο που λειτουργεί πρώτα απ ΄ όλα η δημοσιογραφία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον βωμό της θέασης, του χρήματος δεν υπάρχουν ψυχές, χρώματα, ζωές, άνθρωποι, μόνο χρήμα….
Κι εδώ βγήκαν μαχαίρια ….
Καταδικάστηκαν οι Τσιγγάνοι γιατί άφηναν το παιδάκι τους να χορεύει στις γιορτές και στα πανηγύρια….και δεν καταδικάζεται η κυρία του Ταδόπουλου γιατί βάζει το κοριτσάκι της στα ριάλιτι, γιατί το ντύνει λολίτα, γιατί το βάζει να χορεύει τσιφτετέλια στον γάμο του τριτοξάδελφου…..
Καταδικάστηκαν οι Τσιγγάνοι γιατί δήλωναν έναν σκασμό παιδιά και δεν καταδικάστηκαν πρώτοι εκείνοι οι εκπρόσωποι της Πολιτείας που δεν έκαναν σωστά την δουλειά τους, που εν έτη 2013 δεν έχουμε τέτοια μηχανογραφική οργάνωση ως Κράτος που να αποφεύγονται παρόμοια γεγονότα και εκείνοι που τρώνε μίζες από αυτά τα πολυτεκνικά επιδόματα που δίδονται αβέρτα…..
Καταδικάστηκαν οι Τσιγγάνοι για το αλισβερίσι με τους άλλους Τσιγγάνους σχετικά με την υιοθεσία της μικρής και δεν καταδικάζονται χιλιάδες που παίρνουν μέρος σε αυτό… μαίες, ευυπόληπτοι γιατροί, δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, ευαγή ιδρύματα….
Ξεχάσαμε τον Άγιο Σάββα; Τα παιδιά από τα χωριά της Φρειδερίκης που όποιος ήθελε ερχόταν από την Αμερική και υιοθετούσε ότι ήθελε και το έκανε κι ότι ήθελε;
Τόση σαπίλα γύρω μας και ήταν οι Τσιγγάνοι ο αποδιοπομπαίος τράγος!
Τελικό αποτέλεσμα…
Είναι κατάρα να είσαι τσιγγάνος
Είναι μεγαλύτερη κατάρα να είσαι ξανθός τσιγγάνος
Ζήσε τώρα κοριτσάκι μου μέσα σε ένα ίδρυμα ή ακόμα χειρότερα με ανθρώπους που δεν γνώρισες και ζουν στην τέλεια ένδεια , χειρότερα κι από χοιροστάσιο ο τόπος που ζουν και είδαμε στις οθόνες μας…. μακριά από την μόνη ζεστή αγκαλιά που γνώρισες ποτέ.
Υγ. Καταδικάζω ακόμα και το « Χαμόγελο Του Παιδιού» που σε αυτή ειδικά την περίπτωση δεν προστάτεψε όπως έπρεπε αυτό το παιδί και βιάστηκε ο πρόεδρος του να καταδικάσει πρόσωπα και καταστάσεις προτού μάθει την αλήθεια όπως όφειλε.
Να είστε καλά
Σας εύχομαι καλή εβδομάδα .....
Νάσαι καλά αγαπητή Levina, ακριβώς έτσι σκέφτομαι κι εγώ!!
ΔιαγραφήΤουλάχιστον στην ξένη δημοσιογραφία διαβάζω από μέρες τώρα άρθρα που "σκέφτονται" το κοριτσάκι... Ποιός έχει γράψει μια λέξη εδώ πέρα που να αφορά αυτό το ανθρώπινο όν, από την δική της ματιά, από την ψυχή της για το μέλλον της, για τα συμφέροντά της.
Τώρα μάλιστα που "βγήκε" Ρομά, και να ήτανε να δώσει κανείς σημασία στο κοριτσάκι, θα το ξεχάσουνε, γιατί τα ξανθά του μαλλιά, το λευκό του δέρμα και τα γαλάζια του μάτια δεν "είναι" πια του κόσμου μας αλλά ανήκει σε "εκείνους". Τώρα πια δεν βλέπουν τα γαλάζια του μάτια αλλά, απλά, άλλο ένα τσιγγανάκι.
Τι ντροπή, πραγματική, αυτή η υπόθεση: ξεσκέπασε με τον καλύτερο τρόπο ακόμα και εκείνους που κατάφερναν ακόμα να παριστάνουν ότι δεν κοιτάνε το δέρμα του ανθρώπου και ότι δεν σταματά εκεί, ρηχά, η ματιά τους...
Και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου και για το Χαμόγελο του Παιδιού. Όλα μια προσποίηση βασισμένη σε αρχικές εντυπώσεις, που τώρα πρέπει κάπως να "δικαιολογηθούν" για να μην φανούν σαν τους γελοίους που είναι.
Όπως και να τους λέμε "εμείς", τσιγγάνους, γύφτους, αθίγγανους, Ρομά, αριανούς, έχουν δική τους ηθική, κανόνες, άγραφους νόμους και δεν έχουμε το δικαίωμα να ερχόμαστε σε συμπεράσματα χωρίς αποδείξεις.
Η μητέρα το έδωσε εκούσια, οπότε απαγωγή δεν υπήρξε. Με την οικογένεια εκείνη ζούσε άρα δεν το πούλησε κανείς για υιοθεσία. Τώρα τι ψάχνουνε; να καλύψουνε τα νότα τους ψάχνουνε --εκείνοι που έκαναν την γκάφα και εκείνοι που την δημοσίευσαν με τα λόγια που χρησιμοποίησαν.
Είναι οι αποδιοπομπαίοι τράγοι, ναι. Όλοι οι φτωχοί, οι διαφορετικοί, οι εξοστρακισμένοι ήταν πάντα οι αποδιοπομπαίοι τράγοι.
Πάντως... "έχω γνωρίσει και ευτυχισμένους τσιγγάνους" --για ευτυχισμένους Έλληνες να δούμε τι θα κάνουμε που ακούνε με τα μάτια και βλέπουνε με το στόμα...
Καλή βδομάδα!
και για μας, και για την Μαρία.