Παρασκευή 10 Ιουνίου 2011

Στυλάρισμα!









Θα ήθελα να μιλήσουμε λίγο για αυτό το πόστερ που έβαλα πρόσφατα πάνω-πάνω αριστερά εδώ στο Μπλογκ, το οποίο κυκλοφορεί με email συνοδευόμενο από επεξηγητικό κείμενο, και με άλλους διάφορους τρόπους.

Υποστηρίζουμε τα ελληνικά προϊόντα και τον τόπο μας
ντύνομαι... τρώω... κάνω τουρισμό ελληνικά!

Σωστό μήνυμα. Χρειάζεται. Το πιστεύω. Γι αυτό και το κότσαρα δω πέρα, να κάνω κι εγώ το καθήκον μου σαν Έλληνας, κι ας είμαι του εξωτερικού.



Αλλά... βλέπετε εσείς τίποτα περίεργα πράματα με τούτο το ποστεράκι, ή είμαι ο μόνος μαγκούφης γκρινιάρης;

Κατ' αρχάς το άτομο που αγοράζει Ελληνικά (εγώ βάζω κεφαλαίο το "Ε" αλλά είναι κουσούρι δικό μου, μη δίνετε σημασία), το άτομο αυτό στην φωτογραφία, είναι γυναίκα! (ναι, το πρόσεξα ο ατσίδας). Όμορφη! Στυλαρισμένη! με χαμόγελο και δόντια φωτοσόπ! Μέχρι και τα αγαθά στην οικολογική σακούλα είναι άρτια τοποθετημένα και στυλάρισμένα! Όπως τα τοποθετεί στην οικολογική της σακούλα κάθε όμορφη και στυλαρισμένη Ελληνίδα! Ιδίως το Γαλλικό ψωμί!

Εγώ κολλάω στην γυναίκα (μεταφορικά σαν έννοια, όχι εκεί που πήγε το μυαλό σας! είμαι παντρεμένος άνθρωπος και πιο ευτυχής από τον δικό της, βάζω στοίχημα!)

Η γυναίκα κάνει ψώνια μόνη της. Που είναι ο άντρας; Όχι ο δικός της! ο οποιοσδήποτε άντρας! Δεν ψωνίζουν οι άντρες; Ά! Στην Ελλάδα τα ψώνια είναι η δουλειά της γυναίκας που μένει σπίτι με τα δυόμισι παιδιά το σκύλο, τη γάτα και την αλλοδαπή παραδουλεύτρα. Είναι η θέση της. Γι αυτό και στο πόστερ βλέπουμε μια γυναίκα. Γιατί αυτή είναι η θέση της!

Εγώ από την άλλη μεριά θα ήθελα στο πόστερ να δω γυναίκες και άντρες και παιδιά και αλλοδαπούς, διάφορες ηλικίες, ντυμένους όπως ντύνονται οι άνθρωποι, και με εκφράσεις πραγματικές, ίσως και με κάποια ψυχή πίσω από τα μάτια που να συμμερίζεται το μήνυμα του πόστερ και να επικοινωνεί άνθρωπος-προς-άνθρωπο με αυτούς που βλέπουνε το πόστερ. Ίσως και με κάποια ανάγκη επίσκεψης σε οδοντίατρο, ίσως και με Ελληνικά ρούχα...

Τελικά το ποστεράκι κάνει Κρα! Διαφημιστική εταιρεία! Και μάλιστα όχι οποιαδήποτε διαφημιστική εταιρεία: Μια Ελληνική (νάτο πάλι το κεφαλαίο "Ε"), μια Ελληνική διαφημιστική εταιρεία από αυτές που το νιάνιαρο καλλιτεχνικός διευθυντής έκανε μια βδομάδα ψώνια στο Λονδίνο, γύρισε, του έδωσε θέση στο Κολωνάκι ο κουνιάδος της θείας του και λέει κάθε πρωί από το γραφείο του: "Είμαι διαφημιστής! Κοίτα μαμά! Είμαι διαφημιστής!"

Αλλά, κάθε καλή διαφημιστική εταιρεία, και κάθε νιάνιαρο καλλιτεχνικός διευθυντής διαφημιστικής εταιρείας, χρειάζονται πελάτες. Ποιός άραγε να είναι ο πελάτης που παρήγγειλε ένα πόστερ με ένα τέτοιο πραγματικά σωστό και καίριο μήνυμα;

Ο πελάτης είναι το ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ.

Και σας ακούω να ρωτάτε: "Ποιό Κίνημα Πολιτών; οι αγανακτισμένοι;"
Όχι-όχι-όχι! Όχι οι αγανακτισμένοι.
Αυτοί εδώ είναι το Κίνημα Πολιτών, πίσω από το πόστερ:

Αν πάτε εκεί θα δείτε ότι το Κίνημα Πολιτών γεννήθηκε από τους εξής γονείς: Εκατό προσωπικότητες από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τα  ΑΕΙ, τους Δικηγορικούς, Ιατρικούς και Τεχνικούς Συλλόγους και Επιμελητήρια, τον Επιστημονικό και Καλλιτεχνικό κόσμο και τον Τύπο μαζί με τους Προέδρους των ανωτάτων και ανωτέρων Συνδικαλιστικών Οργάνων των εργαζομένων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, Πρόεδρους Εμπορικών και Επαγγελματικών Επιμελητηρίων, Ομοσπονδιών, Συλλόγων και Συνδέσμων του Εμπορίου και της Αγοράς κλπ

Η δε πρόεδρος του Κινήματος Πολιτών είναι η τ. ("τ." υποθέτω πα να πει "τέως") ΥΠΕΡΝΟΜΑΡΧΗΣ Αθηνών-Πειραιώς Κωνσταντίνα Μπέη, η οποία κατάφερε και έβαλε φωτογραφία της στην ιστοσελίδα τους πριν προλάβει να την πάρει και να την σκίσει το νιάνιαρο καλλιτεχνικός διευθυντής και να βάλει ένα φωτογράφο με 2.000 Ευρώ την ημέρα να πάρει καινούργια! Και μετά να την στείλει για φώτοσοπ 150 Ευρώ την ώρα.

Υπερνομάρχης! Αυτό και μόνο θα το λέω και θα το ξαναλέω μέχρι αύριο! ΥΠΕΡΝΟΜΑΡΧΗΣ! Δηλαδή, πριν πάει στο γραφείο της του νομάρχη έμπαινε σε ένα τηλεφωνικό θάλαμο, γύριζε τρεις φορές πάνω στο δεξί τακούνι και έβγαινε με μια κάπα πράσινή ή γαλάζια ανάλογα με την περίπτωση!  
SUPER-ΝΟΜΑΡΧΗΣ! Τα-Ντααααα! Μπαμ Μπουμ! Όχι παίζουμε!

Και συγκεκριμένα μαγαζιά δέχτηκαν να στηρίξουν το Κίνημα!!! Τι ωραία τι καλά! Αισθάνομαι ήδη μια... ένα... ερέθισμα ενθουσιασμού! Μα, για βάστα μια στιγμή! Πως ακριβώς θα "στηρίξουν" το Κίνημα τα μαγαζιά; Με το να κολλήσουν τα πόστερ του κινήματος στην πόρτα του μαγαζιού φυσικά! και για αντάλλαγμα το Κίνημα θα γράφει τα ονόματα των μαγαζιών σαν υποστηριχτές του κινήματος των πολιτών.
Δηλαδή, ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ.

Πάλι μας δουλεύουνε μου φαίνεται και το χάβουμε! (τόσο που μας αρέσει να είμαστε πολίτες και σε κίνημα μάλιστα!)



Έχετε ιδέα πόσο κόστισαν μέχρι τώρα τα πόστερ αυτά; δημιουργικό, κείμενο, φωτογράφιση, μοντέλα, μακιγιέρ, art director, creative director, ηλεκτρονική επεξεργασία, ιστοσελίδα, κείμενα ξανά... 
Και τα στυλαρισμένα email που κυκλοφορούν, διαφημήσεις SPAM!
ΑΠΟ ΠΟΥ ΗΡΘΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΜΠΑΝΙΑ; 
από την τσέπη της κυρίας Υπερνομάρχη και των 100 εξεχόντων προσωπικοτήτων; 
ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ!
 



Λοιπόν, Έλληνες, Ελληνίδες, μαγείρεμα μου βρωμάει από δέκα μίλια!

Σε λίγο θα έχουμε και πολιτικές υποψηφιότητες από το Κίνημα Πολιτών, το οποίο βέβαια είναι ξεχωριστό από το κίνημα αγανακτισμένων, το οποίο και πάλι είναι τελείως ξεχωριστό από το κίνημα του Μίκη του Θεοδωράκη! Του Μίκη το κίνημα είναι πάντως το πιο ευέλικτο. Πάει από έξω αριστερά στα μέσα δεξιά, ανάλογα με το αν είναι δίσεκτο έτος, αλλά αυτό είναι για άλλο πόστερ.

Έχετε προσέξει, ανά την ιστορία, όλα τα καινούργια πολιτικά ενδιαφέροντα από Λένιν έως Χίτλερ ξεκινήσανε σαν κινήματα του λαού με μηνύματα εθνικά ή εθνικιστικά που απαντούσαν σε ανησυχίες των καιρών... Και όλα σοσιαλιστικά! Προ παντός Σοσιαλιστικά! Βάλε τη λέξη Σοσιαλιστικό μέσα και τους έπιασες. Τώρα εξελιχθήκαμε και για να μας πιάσουνε χρειάζεται να είμαστε πολίτες, και δη σε κίνημα!



Αλλά αυτοί εδώ οι κινηματίες, όπου το πάνε, το ξεκινήσανε με πολύ σωστό μήνυμα, και καίριο για την εποχή! Τελικά ο καλλιτεχνικός διευθυντής της διαφημιστικής εταιρείας μπορεί να μην είναι και τόσο νιάνιαρο. Μάλλον εμείς θα είμαστε, αν τα χάψουμε ΚΑΙ αυτά.


Όπως κάποτε χάψαμε τα:


Ο ΛΑΟΣ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ
Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΟΧΙ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΟΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
ΠΑΣΟΚ ΓΙΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΑ ΓΕΡΑΤΕΙΑ
ΕΟΚ ΚΑΙ ΝΑΤΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ


Αλλά, εκείνα ήταν από άλλα πόστερ, και τα συνόδευαν Μίκης Θεοδωράκης, Μανος Λοΐζος, και φυσικά ο μέγας οραματιστής!

Μας δουλεύουνε 30 χρόνια δούλεμα και εμείς ποτέ δε μαθαίνουμε γιατί φέρνουνε καινούργιους καλλιτεχνικούς διευθυντές! 

Θυμάμαι ένα καλλιτεχνικό διευθυντή πριν χρόνια που είπε το κλασσικό: "Δεν ξέρω γι αυτό το πουκάμισο και γραβάτα... πολύ κατεστημένο... και χωρις γραβάτα φέρνει πολύ κουκουέ... για δοκίμασε ένα ζιβάγκο!"



Και ιδού το επιτελείο του Κινήματος Πολιτών, και η SUPER ΝΟΜΑΡΧΗΣ, και λίγη ακόμα από την εργασία του καλλιτεχνικού διευθυντή του Κινήματος...:




Αχ, και το μήλο καλέ! ΤΟ ΜΗΛΟ!! (της γλυκιάς, Ελληνικής αμαρτίας)
Έλα ν' αμαρτήσουμε μαζί μπέϊμπι, α-λά Ελληνικά!


Και η κλασσική αυτή Ελληνίδα, με το σέξι φερμουάρ στο ντεκολτέ (δε σας έρχεται να το τραβήξετε προς τα κάτω σιγά-σιγά να το απολαύσετε;) και τις ξανθές μπούκλες, σαν την ξανθούλα του Διονύσιου Σολωμού, κρατά πολιτικά σωστά ψώνια: Μια σακούλα κόκκινη για το ΚΚΕ, μια πράσινη για το ΠΑΣΟΚ, και μια μωβ για την ΝΔ και ΛΑΟΣ μια που ούτε την ΝΔ ούτε το ΛΑΟΣ τα πάμε και πολύ αυτές τις μέρες. Και κοιτάξτε κάτω-κάτω! όχι τα πόδια της! το μπλε κουτί: έχει και ΧΟΡΗΓΟ η ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ! Οργανωμένα πράματα! Καλά: οι Ελληνίδες γυναίκες που βλέπουν αυτές τις διαφημήσεις και όλες τις άλλες παντού για όλα, που βάζουν την γυναίκα σε αυτό το στερεότυπο ρόλου αντικειμένου το δέχονται ασυζητητί -και αγοράζουν κι εκείνες τα προϊόντα που τις κάνουν αντικείμενα;;;



Η Γυναίκα ως κρέας. Δε ντρεπόμαστε λίγο! Και δεν σηκώνονται όλες οι Γυναίκες της Ελλάδας να φασκελώσουνε τους άραβες με τα λακόστ στις διαφημιστικές εταιρείες του Κολωνακίου! 



Και όμως... νομίζω ότι το θέμα είναι πολύ σοβαρό και δεν σηκώνει στυλάρισμα διαφημιστικής εταιρείας. Δεν ξέρω... ίσως απλά να γκρινιάζω χωρίς λόγο...




 Δεν δέχομαι τις διαφημιστικές μεσανατολίτικες ειρωνίες τους.
Που αντικειμενοποιούν την γυναίκα,
και υποβαθμίζουν ΞΑΝΑ την νοημοσύνη μας!
Σχεδίασα εγώ μερικά πόστερ, που νομίζω δουλεύουν καλύτερα.
Ορίστε.
Και γι αυτή μόνο τη φορά τα κάνω και τζάμπα!
Εδώ έχω τα ηλεκτρονικά αρχεία, αν θέλει κανείς να τα στείλω υψηλή ανάλυση, 
και από τα παρακάτω αν σας κάνουνε κέφι πάρτε ότι θέλετε!





Σχεδιασμένα από την Αποθήκη Σκέψης, Ελεύθερη χρήση για όλους.































8 σχόλια:

  1. Δημήτρη, για το Κίνημα των Πολιτών θα συμφωνήσω και θα συνυπογράψω τα λόγια σου. Υπάρχουν από πίσω συμφέροντα τα οποία χρησιμοποιώντας τη λέξη "ΕΛΛΗΝΙΚΑ" προσπαθεί να απευθυνθεί στο υποσυνείδητο του Έλληνα προκειμένου να αποκομίσει κέρδη και οικονομικά οφέλη. Όπως είπα και πριν, συνυπογράφω το κείμενό σου.

    Εκείνο όμως που δεν μπορώ να καταλάβω είναι το γεγονός ότι έβαλες στο ίδιο τσουβάλι τον Ανδρέα Παπανδρέου με την Super Νομάρχη λες και πρόκειται για προσωπικότητες με το ίδιο ειδικό βάρος. Και στη συνέχεια να και η φωτογραφία του Καραμανλή, των ποιητών αλλά και των αγανακτισμένων. Συγχώρεσέ με Δημήτρη, αλλά άλλο πράγμα είναι η επιδίωξη κέρδους με τη χρήση έστω και μεθόδων αμφίβολης ποιότητας κι άλλο πράγμα είναι η αγωνία των ανθρώπων για το αύριο, για το μέλλον τους. Κι αν ο σκοπός σου είναι με αυτόν τον τρόπο να θίξεις τα κακώς κείμενα, νομίζω ότι η εμπλοκή των πολιτικών αλλά και των ανθρώπων του πνεύματος που συμπεριλαμβάνεις στο άρθρο σου δεν ταιριάζουν με το υπόλοιπο σκεπτικό σου. Αν πάλι δεν κατάλαβα καλά το σκεπτικό σου, σου ζητώ από πριν συγνώμη για τις αντιρρήσεις μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ Κώστα, τα θέματα συνδέονται, αλλά δεν είναι το ίδιο θέμα ούτε το ένα ρέει από το άλλο.

    Το κύριο θέμα της ανάρτησης είναι ότι και στην πολιτική, ιδίως στην πολιτική, δουλεύει η διαφήμιση για να "πιάσει" κόσμο.
    Ιδίως στην Ελλάδα, οι διαφημιστές υποτιμούν την νοημοσύνη του κοινού.
    Οι διαφημιστές δεν διστάζουν να χρησιμοποιήσουν θέματα Εθνικής τραγωδίας για να κάνουν το κομμάτι τους.
    Οι συγκεκριμένες διαφημίσεις εξευτελίζουν, όπως πολλές άλλες Ελληνικές, την Γυναίκα και αυτό με ενοχλεί.

    Οι "διαφημίσεις" που έφτιαξα εγώ, δεικτικά, εικονογραφούν τις διαφορετικές κατευθύνσεις από τις οποίες μπορεί να φτάσει κανείς σε ένα σκοπό -διαφορετικές μεταξύ τους, αλλά η μηχανική από πίσω τους πάντα ίδια. Την ίδια στιγμή, μιλούν για ένα ξεχασμένο παρελθόν και ένα αβέβαιο μέλλον, όταν τις δεις τη μία μετά την άλλη.

    Ο Ανδρέας Παπανδρέου, και η Super Νομάρχης έχουν ένα κοινό, και μία διαφορά. Το κοινό είναι ότι και οι δύο χρησιμοποίησαν διαφήμιση για να χειραγωγήσουν το κοινό. Η διαφορά είναι ότι η Μπέη αποτυγχάνει εξευτελιστικά εκεί που ο Παπανδρέου επέτυχε αριστοτεχνικά (να κουκουλώσουν το κοινό.

    Πιστεύεις ότι ο Ανδρέας Παπανδρέου δεν χρησιμοποίησε consultants και διαφημιστικές εταιρείες και Public Relations firms για την εικόνα που παρουσίαζε του εαυτού του και για το μήνυμα του; Το χειμώνα'80-81 ήμουνα μάλιστα στο Κολωνάκι μες την διαφήμιση. Η μνήμη μου δεν έχει ξεθωριάσει και πολύ ακόμα. Απλά ο Ανδρέας ποντάριζε έξυπνα σε αυτά που ΗΘΕΛΕ να ακούσει ο λαός, ενώ η Μπέη ποντάρει σε αυτά που ΦΟΒΑΤΑΙ να ακούσει ο λαός (συν το ότι οι καλλιτεχνικοί μάνατζερ της Μπέη φαίνεται να είναι ηλίθιοι)

    Από την άλλη μεριά, οι εθνικοί ποιητές μιλάν από την καρδιά του λαού χωρίς καιροσκοπία και κερδοσκοπία.
    Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής μιλά με όρχεις απ' τις Σέρρες που άλλος πολιτικός δεν έδειξε.
    Και οι άνθρωποι στο Σύνταγμα μιλάν με το δίκιο και το άδικο που έχει κάθε λαός και κοινωνία.
    Και η απλή πραγματικότητα (το τελευταίο πόστερ) μιλά, απλά, και καθαρά, πάνω απ' όλους κι όλα.

    Προσπάθησα να προβάλω μια γενική εικόνα του μωσαϊκού της πραγματικότητας χρησιμοποιώντας όλα τα ανομοιογενή στοιχεία που την αποτελούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οπότε, εγώ δεν κατάλαβα την οπτική σου και νόμισα ότι έβαλες στο ίδιο τσουβάλι όλους αυτούς. Διέγραψε λοιπόν τις παρατηρήσεις στο παραπάνω σχόλιό μου.

    Βεβαίως κάποιες επιφυλάξεις τις διατηρώ για τον Παπανδρέου, νομίζω γνωρίζεις τις απόψεις μου. Παρόλα αυτά, το ζιβάγκο στάθηκε εμπνευστής μιας ολόκληρης γενιάς και θεμελίωσε την αρχή του εκσυγχρονισμού της χώρας. Το καλώς ή κακώς είναι άλλο θέμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νομίζω μάλιστα Κώστα, ότι από τις "διαφημίσεις" μου, ο ένας πολιτικός που είναι υπεράνω όλων σε ήθος και θέση στην ιστορία (ίσως λόγω του ότι δεν πρόλαβε να κάνει πολλά και έτσι έμεινε με την κορυφή που είχε φτάσει χωρίς να προλάβει να τα χαλάσει), είναι ο Λαμπράκης. Και το κάθε "κείμενο" είναι γραμμένο στο πνεύμα του "εμπνευστή"-προσώπου για κάθε μία.

    Χωρίς να θέλω να φύγω από το πνεύμα και θέμα της ανάρτησης, μιλώντας για τον Αντρέα, να πω ότι δεν εμπλέκω προσωπικές απόψεις για το αν ήταν καλός ή κακός, αν έκανε καλό ή κακό. Μένω στα γεγονότα, αριθμούς και ιστορία: δεν διαφωνώ ότι ήταν χαρισματικός, απλά μην ωραιοποιούμε τα πράματα μια και δεν ήταν τίποτα άλλο από ένας πολύ έξυπνος δημαγωγός εκπαιδευμένος στην Αμερική ο οποίος βρήκε την κατάλληλη αλάνα, ανάμεσα στην κεντροδεξιά/δεξιά που είχε πιάσει η ΝΔ, και την αριστερή των ΚΚ και αριστεράς, από όπου θα μπορούσε να είχε ελπίδες πρωθυπουργίας. Την κεντροαριστερή τοποθέτηση και την λέξη "Σοσιαλιστικό" η άδεια αλάνα την καθόρισε, όπου έμπηξε την διαφήμιση του και έπιασε τους αριστερούς που ήθελαν να γίνουν κυβέρνηση και τους κεντροδεξιούς που δεν ήταν σίγουροι για την ΝΔ. Το ότι έδιωξε τους χορτάτους κλέφτες και έφερε τους πεινασμένους κλέφτες, και ξεκίνησε το μεγάλο ΧΡΕΟΣ για να τους τα δίνει, δεν είναι απαραίτητα κακό μια που ένα ολόκληρο σημαντικό ποσοστό Ελλήνων έφαγε για πρώτη φορά.

    Στατιστικά, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έχουνε από ένα 33% σκληρή ψήφο. Το έξτρα 6,5-10% που κολλάει στην μία ή στην άλλη κάθε εκλογές, έρχεται από δυσαρεστημένους, αναποφάσιστους και χάνους. Η κυβέρνηση της Ελλάδας δηλαδή, καθορίζεται από το που θα αποφασίσει κάθε φορά να πάει ένα 6,5-10% των ψηφοφόρων, οι οποίοι αποκλείεται να ψηφίσουν αριστερά ή δεξιά καθαρά, και κυμαίνονται στα δεξιά ή τα αριστερά του κέντρου. Και οι διαφημιστές το ξέρουν καλά αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πληροφοριακά και μόνο σου αναφέρω ότι έχουν αρχίσει να βγαίνουν στο φως της δημοσιότητας δημοσκοπήσεις που ΚΑΙ τα δυο κόμματα δε φτάνουν 33% ΜΑΖΙ! Να δούμε τι θα μας ξημερώσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κώστα αυτό είναι αλήθεια, τούτη τη στιγμή οι δημοσκοπήσεις σωστά δείχνουν τον θυμό του κόσμου. Και αν γίνουν εκλογές αύριο πολλοί δεν θα ψηφίσουν, ίσως, η αποχή να είναι μεγάλη. Ίσως όχι. Αλλά τα μανεκέν είναι τα ίδια: ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΛΑΟΣ. Οι ψήφοι σε έναν από αυτούς θα πάνε. Άντε να πάει στο 20% ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ. Άντε Οικολόγοι να πάρουνε κανένα βουλευτή, δύο, ακόμα. Η ΝΔ θα πάει οπωσδήποτε έστω και 2% καλύτερα από πρόπερσι. Το ΠΑΣΟΚ θα χάσει. Έστω μνημειώδης αριθμός άκυρων. Πάλι τα σκληρά ποσοστά στα γνωστά θα κυμανθούν, και η κυβέρνηση αυτή τη στιγμή θα βγει συνεργασία. Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα, με λίγο πιο πολύ μπερδεψούρα. Το ξέρεις ότι πριν καμιά 25αριά χρόνια είχαν συνεργαστεί ΝΔ και ΚΚΕ εναντίων ΠΑΣΟΚ;

    Γιατί, πράγματι, μπορεί τώρα και τα δύο όπως λες να βγάζουν σε δημοσκοπήσεις 33% μαζί. Αλλά το υπόλοιπο 67% που θα πάει; μεταξύ ΚΚΕ και ΛΑΟΣ; Το ευτύχημα ή δυστύχημα είναι ότι δεν έχει σημασία πια. Την χώρα την κυβερνά η Ευρώπη. Τα μανεκέν είναι απλά για την βιτρίνα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δυστυχώς έχεις απόλυτο δίκιο. Και ξέρεις ποιό είναι το χειρότερο; Ότι έχει χαθεί πια και η ελπίδα. Κι όταν χάνεται κι αυτή ο άνθρωπος δεν ξέρεις μέχρι που μπορεί να φτάσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κώστα, αυτό κι αν είναι "γύψος"... Τουλάχιστον αργότερα τα παιδιά δεν θα χρειάζεται να φύγουν από την Ελλάδα για να βρίσκονται στο ...εξωτερικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή