Ιερόσυλοι είναι εκείνοι που δεν τα φυλάνε. Εκείνοι που τα παίρνουνε είναι... αγράμματοι μπιζνεσμεν που νόμιζαν ότι στους αρχαίους αγώνες δίνανε χρυσό στεφάνι.
Οι κλέφτες είναι κλέφτες, που τους είπα, ειρωνικά, "αγράμματους μπίζνεσμεν", γιατί οι βλάκες ψάχνανε για χρυσό ...στεφάνι. Το ότι είναι κλέφτες από μόνο του πάει σε ότι ορισμό θέλεις (αν τυγχάνουν Έλληνες τι σημασία έχει;).
Ιερόσυλους είπα το ανύπαρκτο δυσλειτουργικό κράτος που επιτρέπει να είναι τόσο εύκολη η κλοπή.
Δημήτρη μου καλά έκανες και είπες ότι οι υπεύθυνοι για τη μη φύλαξη είναι ιερόσυλοι. Συμφωνούμε 100%. Απλώς πρόσθεσα ότι εκτός από ηλίθιοι και ανιστόρητοι οι κλέφτες είναι και ιερόσυλοι στην περίπτωση που είναι Έλληνες γιατί έκλεψαν πράγματα ιερά, τα οποία συν τοις άλλοις είναι και ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ, είναι κομμάτι τους.
Αλλά, είπαμε, αν δεν υπήρχαν κλεπταποδόχοι δε θα υπήρχαν και κλέφτες...
Δεν πάω κόντρα στο σκεπτικό σου Κώστα μου. Απλά λέω ότι αυτά είναι κληρονομιά όλων των λαών όπως η Μόνα Λίσα, πχ., και προσωπικά δεν μου πάει να ξεχωρίσω τους νεοέλληνες σαν να έχουν κάποιο ιδιαίτερο ιστορικό προνόμιο, και δε μου πάει να πω ότι αν οι κλέφτες είναι αλλοδαποί, ΔΕΝ είναι ιερόσυλοι (ξεχωρίζοντας ότι αν είναι Έλληνες είναι ιερόσυλοι).
Αλλά στο τέλος, κλοπές κειμηλίων δεν είναι ασυνήθιστο πράγμα. Αυτό που είναι ασυνήθιστο είναι το Ελληνικό Κράτος!!! και οι δημόσιες υπηρεσίες του.
Πότε είναι το επόμενο ραντεβού για να παρακαλέσουμε το Βρετανικό Μουσείο να επιστρέψει τα Ελγίνεια;
Δημήτρη δε διαφωνούμε ότι είναι κειμήλια και κληρονομιά όλου του κόσμου. Είναι ένας λόγος όμως παραπάνω για έναν Έλληνα να σεβαστεί αυτά που δημιούργησαν οι πρόγονοί του.
Κάτι μου λέει ότι οι άνθρωποι που τους αποκαλούμε αρχαίους ημών προγόνους, αν ζούσαν σήμερα θα πήγαιναν δικαστικώς να μας αποκληρώσουν δηλώνοντας ότι ουδεμία σχέση έχουμε μαζί τους. Το πρόβλημα που θα εύρισκαν όμως είναι ότι δεν λειτουργούν τα δικαστήρια.
Λογικότατο, σε κανένα μουσείο της χώρας δεν υπάρχει καλή φύλαξη. Αμύθητοι θησαυροί είναι απροστάτευτοι. Θα κατηγορήσουμε τους κλέφτες; Φυσικό είναι να κλαπούν, μιλάμε για αμύθητης αξίας αντικείμενα, που συλλέκτες δίνουν τρελά ποσά για να τα αποκτήσουν. Είναι γελοίο. Αμύθητοι θησαυροί, υλικής και ιστορικής αξίας, σε παλιά κτίρια με έναν φύλακα να τα προστατεύει, ο οποίος θα είναι απλήρωτος κ πάνω από χρόνο. Τα σπίτια τους καλύτερα τα προφυλάσσουν! Σε ποια άλλη χώρα στον κόσμο υπάρχει τόση μεγάλη ανευθυνότητα; Και τι να σημαίνει μια παραίτηση; Πότε θα υπάρξει επιτέλους τιμωρία στους ανεύθυνους που έχουνε τόσο σημαντικά πόστα; Επανέρχομαι στο θέμα, αν δε μπορεί κάποιος να κάνει τη δουλειά του, τότε απλά να φύγει πριν γίνει η καταστροφή, να αναλάβει άλλος στη θέση του. Αυτοί που είναι επικίνδυνοι, ανιστόρητοι και άσχετοι είναι οι εκπρόσωποι του κράτους, οι υπουργοί, όσοι έπρεπε να ξεχωρίζουν τι πρέπει να προστατευτεί και πως. Τραγικό είναι το ελληνικό κράτος, ένα ανίκανο κράτος που δεν έχει επίγνωση της βαριάς κληρονομιάς και της ευθύνης του να τη προφυλάξει. Μεγάλη ντροπή. Κρίμα, έχουμε ανθρώπους, δυνατούς επιστήμονες με γνώση που αν τους έδιναν το βήμα, θα ξέρανε να αξιοποιήσουν αυτή την κληρονομιά με πολλαπλό όφελος για τη χώρα! Θα δούλευαν μέχρι και εθελοντικά περισσότερες ώρες από την αγάπη και το μεράκι τους. Πολύ σωστά λες Δημήτρη, ας τα δώσουμε καλύτερα στο Βρετανικό Μουσείο, εκείνοι θα αναγνωρίσουν την αξία τους, θα τα προστατεύσουν σε αντίθεση με τους γελοίους που μας κυβερνούν.
Πρώτα η Εθνική Πινακοθήκη, μετά το Μουσείο Ολυμπίας και έπεται σίγουρα συνέχεια. Είναι αυτονόητο.
Μιλάμε για μνημόνια και οργάνωση για αποτελεσματικά οικονομικά μέτρα σε ένα κωλοχανείο, συγγνώμη, που αφήνει έναν απλήρωτο φύλακα σε ένα "ανοιχτό" κτήριο να φυλάει την κληρονομιά της ανθρωπότητας, και μετά μας φταίνε οι εταίροι που δεν μας έχουν εμπιστοσύνη ότι θα κάνουμε αυτά που υπογράφουμε...
Αγανακτούμε και ζητάμε δικαιοσύνη όταν βασικά όλοι ξέρουμε ότι ούτε το δημόσιο θα αλλάξει, ούτε το κράτος θα αλλάξει, ούτε ο κώδικας φορολογίας θα αλλάξει, ούτε τίποτα δεν θα αλλάξει, όχι στον επόμενο μήνα, αλλά ούτε στην επόμενη γενιά.
Και περιμένουμε "αν θα γίνει δεκτή η παραίτηση του υπουργού"... Τι δούλεμα είναι αυτό; Τι κωλοχανείο; Τι σημαίνει αν θα γίνει δεκτή...Αν κάνεις ένα λάθος, το παραμικρό λάθος, τότε απολύεσαι, εκείνοι; Πότε επιτέλους θα τιμωρηθούν όλοι αυτοί;
"Πότε θ'ανθίσουνε τούτοι οι τόποι, πότε θα'ρθούνε καινούργιοι άνθρωποι να συνοδεύσουνε τη βλακεία στην τελευταία της κατοικία;" (Μ Χατζιδάκις)
Δε τολμώ να απαντήσω στην ερώτηση. Χρειάζεται κάθαρση ο τόπος... Κάθαρση από κάποιες οικογένειες, νέα οράματα, καθαρούς ανθρώπους, αληθινή γνώση, όχι άλλο ξεχαρβάλωμα, μια άλλη νοοτροπία. Νισάφι, επιτέλους ας πιάσουμε πάτο, να αλλάξουμε, να ξαναπάμε μπροστά. Χρειάζονται όλα αλλαγή από τα θεμέλια. Εδώ πλέον καταστρέφουμε και ότι ορθό έχει απομείνει!
Υγ Μέσα σε όλα αυτά απλά ενημερώνω πως καταργήσανε από τα σχολεία τη "θεατρική παιδεία". Την θεωρήσανε πλέον ανούσια. Στη χώρα που γεννήθηκε το θέατρο, δε θα διδάσκεται πλέον. Επίσης, έρχονται απολύσεις εκπαιδευτικών. Τελικά λογικότατο, για φθηνό εργατικό δυναμικό προορίζουν τα παιδιά αυτής της χώρας. Σιγά μη μορφωθούν κιόλας.
Σ' αυτό, αγαπητή μου Roadartist το θέμα είναι πολύπλοκο. Αφ' ενός ο Μόντι θέλει να φορολογήσει τα ακίνητα της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας που έχουν ΕΜΠΟΡΙΚΟ σκοπό. Όχι τις εκκλησίες. Επίσης αυτό δεν ισχύει μέσα στο Βατικανό που είναι ξεχωριστό κράτος από την Ιταλία.
Αφ' εταίρου στην Ελλάδα έχουμε τον μύθο της πάμπλουτης εκκλησίας αλλά ξεχνάμε ότι η περιουσία της Ελληνικής εκκλησίας ανήκει στο κράτος ήδη, και ότι οι εκκλησίες σαν κτήρια είναι μέρη όπου το κοινό, που πιστεύει την θρησκεία του, πηγαίνει για την έκφραση της θρησκείας του, σε κοινό χώρο. Ακόμα και οι παπάδες είναι δημόσιοι υπάλληλοι με μισθό κάτω των 600 Ευρώ οι περισσότεροι. Ο δικός μας αναμένεται να ζει στην Ιταλία με κάπου λιγότερα από 500 Ευρώ. Φορολογώντας την εκκλησία, βασικά, το Ελληνικό κράτος θα φορολογούσε τον εαυτό του.
Αυτό είναι ένα θέμα που χρειάζεται λίγη σαφήνεια -η οποία για την ώρα δεν υπάρχει. Αλλά που υπάρχει σαφήνεια και αντικειμενικότητα σήμερα στην Ελλάδα...
Έχεις δίκιο ουσιαστικά θα ήταν σαν να φορολογούσαν το ίδιο το κράτος. Οι παπάδες έχουνε μισθό κάτω των 600ε; Αυτό ειλικρινά δε το γνώριζα, ακούω όμως πόσα ζητάνε για γάμους, βαφτίσια... πόσα μαύρα κλπ καρπώνονται. Όπως και να έχει, είμαι η τελευταία που πρέπει να τους κρίνω. Για να είμαστε δίκαιοι, απ'ότι ακούω η εκκλησία κάνει μεγάλο έργο αυτή τη στιγμή με τους άστεγους.
Υγ σήμερα το βράδυ παρακολούθησα σε ένα μικρό υπόγειο θεατράκι στο Θησείο μια εκπληκτική νεανική θεατρική ομάδα... Μια παράσταση επηρεασμένη στην τεχνική από το 'μαύρο θέατρο της Πράγας' αλλά σε μια ελληνική όμως προσαρμογή σε δημοτικά τραγούδια. Είναι συγκινητικό να βλέπεις πόση μαγεία μπορεί να κρύβεται μέσα σε ένα υπόγειο θέατρο. Γωνιές σιωπηλές και καρδιές που επιμένουν, εκεί που όλα καταρρέουν. Καλό βράδυ.
Roadartist μου, φυσικά βρίσκεις στην εκκλησία κερδοσκόπους και κοπρόσκυλα και εκμεταλλευτές, και ανίκανους, αλλά όχι διαφορετικά ποσοστά από όσους βρίσκεις σε οποιοδήποτε επάγγελμα ή οργάνωση, και φυσικά στο δημόσιο. Αλλά με το ίδιο σκεπτικό βρίσκεις και τίμιους ανθρώπους, καλούς, λειτουργούς του επαγγέλματος. Απλά η εκκλησία λόγω όλων των συνεπαγομένων και από μίση κλπ., βγαίνει πρώτη στην οργή όποιου μέρους του λαού που δεν την χρειάζεται ψυχικά ή προσωπικά. Και φυσικά, λόγω επαγγέλματος έχουν οι κερδοσκόποι και πολλά εύκολα από το ποίμνιο (μπεεε).
Έχω ακούσει τι παίρνουν για γάμους, βαπτίσια κλπ., και θέλουν φτύσιμο. Αλλά έχω ακούσει και εκείνους που δεν δέχονται να ζητήσουν τόσα παρά τις προτροπές των "ανωτέρων" τους. Και εγώ προσωπικά, θέλοντας να δώσω ταυτότητα στον Κώστα μεγαλώνοντας έξω στάθηκα πολύ τυχερός γιατί είχαμε πραγματικά άξιους αντιπροσώπους του επαγγέλματος στην ενορία μας. Ίσως να βοηθά που αν και δημόσιοι υπάλληλοι της Ελλάδας, στο εξωτερικό υπάγονται στο Φανάρι κατ' ευθείαν. Και εδώ, τώρα, και η Μαργαρίτα και εγώ θεωρούμε ότι δεν έχουμε απλώς τον καλύτερο παπά που έχουμε γνωρίσει σε οποιαδήποτε θρησκεία, αλλά έναν από τους πιο άξιους (και τίμιους) Ανθρώπους που έχουμε γνωρίσει.
Τι βγάζουν μέσα στην Αθήνα από το "ποίμνιο" τους δεν ξέρω, και φυσικά υπάρχουν εκείνοι με υπέρογκους μισθούς παντού στις δημόσιες υπηρεσίες, αλλά οι επίσημοι μισθοί τους, των πολλών και καθημερινών, είναι κάτω εκεί που σου είπα. Κι όταν είναι τίμιοι, οι επίσημοι μισθοί είναι οι μόνες αποδοχές που έχουν.
Για μας, ρίξε μια ματιά στο λινκ στο κουτί "Σύνδεσμοι/Links"αριστερά κάτω από το λινκ του Ντίνου. Kαι παρά το credit που θα διαβάσεις κάτω-κάτω σε κάθε σελίδα, επιμένει να πληρώνει το ετήσιο για το σέρβερ στις ΗΠΑ από μόνος του.
Έτσι είναι όπως τα λες Δημήτρη. Και στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί άξιοι ιερείς που εκτός από όλα τα άλλα, κάνουν και τον δωρεάν ψυχολόγο σε πολλούς ανθρώπους με σοβαρά οικογενειακά και κοινωνικά προβλήματα. Σε κανένα άλλο τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας στην Ελλάδα, δημόσιο ή ιδιωτικό, δεν είναι τόσο μεγάλη η αναλογία καλών/σάπιων.
Όσο για τα κόστη σε γάμους και βαπτίσεις, ήταν πάντοτε πενταροδεκάρες σε σχέση με αυτά που πετάει ο Έλληνας στις δεξιώσεις και στις μπομπονιέρες και όλα αυτά. Και ελάχιστοι παπάδες, μα ελάχιστοι, θα αρνηθούν να τελέσουν το μυστήριο αν τους πεις "συγνώμη αλλά δεν έχω".
Και βέβαια, Χριστάκη μου! Άλλωστε και τόσες χιλιετηρίδες, με Α ή Β τρόπο σε όλες τις θρησκείες, πως επιτελείτο η αναγκαία ανθρώπινη διαδικασία που τώρα έχει, αν θέλει κανείς, και τους "απογόνους" του Φρόυντ. ...και ο ίδιος ο Γιουνγκ είχε πει πως δεν έχει Ρωμαιοκαθολικούς πελάτες γιατί εκείνοι έχουν την εκκλησία. Στην Ορθόδοξη δεν έχουμε τόσο την εξομολόγηση αλά-Ρωμαιοκαθολική, αλλά ο σωστός παπάς και η παπαδιά ήταν πάντα συνυφασμένα σημαντικά μέρη της κοινότητας, και από εκκλησία ως ξωκλήσι ήταν η καρδιά της κοινότητας και η έκφρασή της.
Τρεις φορές στην ζωή μου βρέθηκα σε ένα σημείο για λίγο καιρό που ήξερα ότι χρειαζόμουνα έναν άνθρωπο να μιλήσω. Και τις δύο πρώτες φορές ήμουνα, την μία στην Αγγλία σαν φοιτητής οπότε είχα την Students Counselor του Κολεγίου, που με βοήθησε να βρω την δύναμη να παρατήσω τα νομικά ενάντια στον πατέρα μου και να πάω σε κινηματογραφική σχολή, και την άλλη φορά, στις ΗΠΑ, τον ψυχολόγο του HMO μου ο οποίος με βοήθησε με το πως να επιβιώνω σε ένα γάμο όπου η σύζυγος έπασχε από κάποια ψυχασθένεια και εκείνη χρειαζόταν ψυχίατρο και φάρμακα. Άλλα την τρίτη φορά ήταν την επομένη μέρα μετά από την κηδεία της μάνας μου, 4 μήνες μετά την κηδεία του πατέρα μου. Ήμασταν με τον γιό μου σε ένα χωριό όπου η γιαγιά του κι ο παππούς του τον πήγαιναν πάντα για διακοπές, και ήθελε η γιαγιά του να τον είχε πάει πάλι πριν πεθάνει. Τον πήγα εκεί όταν πέθανε, και πήγαμε στην κηδεία στην Αθήνα από εκεί. Εκείνος ήταν με τους φίλους του στην παραλία, 15αυγουστο, κι εγώ είδα μια κουστωδία που είχε έρθει στην εκκλησία με μαύρα αυτοκίνητα, και τον "μεγάλο" με τα πολλά πετραχήλια. Πάω γραμμή απάνω του καθώς φεύγανε, ούτε ήξερα πως να τον αποκαλέσω, και του λέω "συγγνώμη, χρειάζομαι έναν ιερωμένο να εξομολογηθώ". Με κοιτάει σαν να είχα κατέβει από διαστημόπλοιο, κοιτάει μετά γύρω του, την ακολουθία του, διαλέγει έναν νέο παπά και του λέει πήγαινε με τον κύριο που σε χρειάζεται. Και καθίσαμε μέσα στην εκκλησία και του είπα το-και-το, και ότι "αισθανόμουνα μέσα μου μια οργή και θυμό και μίσος εναντίων του ατόμου οι πράξεις του οποίου προξένησαν τον θάνατο της μάνας μου με τον τρόπο που έγινε, και ότι δεν μπορώ να ελέγξω το μίσος που αισθάνομαι". Και τα είπαμε, και ήταν και καλός, γιατί ούτε προσευχές ούτε παναγίτσες, θα μπορούσε να κάπνιζε πίπα σε πολυθρόνα κι εγώ να ήμουνα σε καναπέ αντί στασίδι... Συν Αθηνά και χείρα κίνει, και για να λειτουργήσει η εκκλησία σωστά, πρέπει και εμείς να μην είμαστε ούτε πρόβατα αλλά ούτε και λύκοι...
Το εκτίμησα πολύ το σχόλιό σου! Και να μην πιάσουμε πόσο δίκιο έχεις ότι, όσα και να ζητήσει ένας παπάς, τα υπερέξοδα που κοστίζει το "show" για την κενωνία είναι μαλλιοτραβηχτικά! Και πράγματι ελάχιστοι παπάδες θα αρνηθούνε όταν τους πεις δεν μπορώ!
Και να θυμηθούμε κιόλας ότι όταν τα Ες-Ες ζήτησαν στην Ζάκυνθο μια λίστα με τους Εβραίους του νησιού, η λίστα επέστρεψε με δύο μόνο ονόματα: του δήμαρχου και του παπά.
Να κάνω μια επισήμανση: Οι παπάδες δεν παίρνουν 600€, τουλάχιστον όσοι ιερουργούν εντός Ελλάδας. Οι αμοιβές τους είναι σύμφωνα με το μισθολόγιο που ισχύει. Για να δώσω μια τάξη μεγέθους, ένας παπάς απόφοιτος Λυκείου αμείβεται με μηνιαίο μισθό πλέον των 1.000€. Αρχιμανδρίτες, Μητροπολίτες κλπ παίρνουν πολύ περισσότερα. Σημειώνω εδώ ότι ο ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος έχει παραιτηθεί από το μισθό του, σύμφωνα με δημοσίευμα που διάβασα, αλλά βεβαίως κανείς άλλος δεν ακολούθησε το παράδειγμά του.
Όσον αφορά στη φορολογία των ακινήτων, δεν είναι έτσι όπως τα λέτε. Δε θα φορολογήσει το κράτος τον εαυτό του. Δεν είναι δημόσια η εκκλησιαστική περιουσία, αλλά περιουσία που ανήκει σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, το οποίο καμία σχέση δεν έχει με τα άλλα Ν.Π.Δ.Δ. αλλά διέπεται από άλλους κανόνες, ένας από τους οποίους είναι ότι δεν υπόκειται σε έλεγχο νομιμότητας καμιά απόφασή του. Και για να ξεκαθαρίσω γιατί ακριβώς μιλάω, απλώς μόνο θα πω ότι δεν αναφέρομαι στις εκκλησίες, αλλά στα άλλα ακίνητα που διαθέτει: πολυκατοικίες, εμπορικά κέντρα, οικόπεδα κλπ. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να φορολογηθεί και μάλιστα με τον ίδιο τρόπο που φορολογείται κάθε πρόσωπο στην Ελλάδα.
Όντως να επιβεβαιώσω ότι ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος έχει παραιτηθεί από το μισθό του. Νομίζω πως κάτι τέτοιο δεν έπραξε άλλος σε παρόμοιο πόστο με εκείνου. Και εγώ τα ακίνητα της εκκλησίας είχα στο μυαλό μου...
Να επαναλάβω ότι αντιμετωπίζω την εκκλησία σαν οποιοδήποτε άλλο τμήμα του δημόσιου τομέα και ως εκ τούτου δεν θα με εκπλήξει να βρω υψηλόμισθους και ακαμάτηδες, όπως και ενάρετους, στα ίδια ποσοστά με οπουδήποτε αλλού. Αλλά επίσης να πω ότι τα νούμερα που δίνεις σαν μισθούς των κληρικών στο σχόλιό σου, Κώστα, θα αποτελέσουν έκπληξη για εκείνους από τους κληρικούς που δεν παίρνουν αυτά που υποστηρίζεις ότι παίρνουν. Εκτός βέβαια αν μου λένε όλοι ψέματα.
Δεν θα είχα πρόβλημα, Κώστα μου, αν οτιδήποτε θρησκευτικό δεν είχε καμία σχέση με το κράτος, όπως στις ΗΠΑ, και δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να υπήρχε ιδιαίτερη κατηγορία για θρησκευτικές και κοινωφελείς οργανώσεις, όπως στην Αγγλία (registered charity) ή όπως στις ΗΠΑ (non-profit organization). Αλλά βρισκόμαστε στην Ελλάδα όπου ένα σεβαστό ποσοστό των πολιτών θεωρεί την Εκκλησία, κι ας είναι ανεγκέφαλη, σαν μέρος της ταυτότητάς τους σαν Έλληνες. Αυτοί οι άνθρωποι πρέπει κάπου να πάνε να βρουν την οποιαδήποτε στήριξη, υποστήριξη, ψυχολογική ή άλλη που χρειάζονται, και έχουν κάθε δικαίωμα. Τι ποσοστό είναι; πες εσύ.
Και όπως οι δικοί σου φόροι πληρώνουν για κάτι που δεν το χρειάζεσαι εσύ, έτσι και οι δικοί τους φόροι πληρώνουν για κάτι που δεν ενδιαφέρει εκείνους αλλά το θέλεις εσύ. Αυτό λέγεται, υποτίθεται τουλάχιστον, "δημοκρατία".
Το να ξεδιαλύνουμε πια κτήρια κλπ., της Ελληνικής εκκλησίας είναι για εμπόριο ή τίθενται σε καθεστώτα ιδιοκτησίας που να ήταν λογικό να φορολογηθούν, μαντεύω ότι θα ήταν πολύ δύσκολο: καλή τύχη μ' αυτό αν το προσπαθήσει κανείς να βρει άκρη. Εγώ θα ήμουν ικανοποιημένος αν η Εκκλησία πλήρωνε τους ίδιους φόρους που πληρώνουν τα σχολεία, τα κρατικά νοσοκομεία και τα υπουργεία. Η πραγματικότητα είναι ότι αν φορολογήσουμε την εκκλησία με τον τρόπο που εννοούν εκείνοι που το φωνάζουν, το κράτος θα τα δώσει πίσω από κάποια άλλη τσέπη, ούτως ή άλλως, γιατί όπως ξέρουμε όλα αυτά είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Το τι νομική υπόσταση έχουν από την μία ισοφαρίζεται από το τι δικαιώματα έχουν (και πρέπει να έχουν υπό τον νόμο) από την άλλη.
Πιστεύω ότι πολλά θα μπορούσαν να αλλάξουν και μέσα στην Ελληνική Εκκλησία, και στο μυαλό εκείνων που χρειάζονται την εκκλησία. Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα. Το να το αντιμετωπίσουμε γδύνοντάς τους, την εκκλησία αμέσως και τους πιστούς εμμέσως, δεν νομίζω, προσωπικά ότι θα ήταν αποτελεσματικό, θετικά, για το σύνολο της κοινωνίας.
Καταλαβαίνω απόλυτα την ανάγκη για αποδιοπομπαίους τράγους, σε οποιαδήποτε αποτυχημένη κοινωνία σαν την Ελληνική, όπως επίσης καταλαβαίνω απόλυτα ότι το πρώτο επιχείρημα ενάντια στους αποδιοπομπαίους τράγους είναι το γράμμα και η λεπτομέρεια του νόμου, λες και στο κωλοχανείο που είναι το κράτος της Ελλάδας έχει σημασία η διύλιση του κώνωπα κατά το ...γράμμα του νόμου.
Νομίζω είσαι ο πρώτος που θα συμφωνήσει ότι όλο αυτό το θέμα πάει περισσότερο σε debate υποκειμενικού χαρακτήρα, παρά σε ρεαλιστική, όσο το δυνατόν αντικειμενική, αντιμετώπιση της Ελληνικής κοινωνίας στην σημερινή της δύσκολη στιγμή.
Δημήτρη, για τα της μισθοδοσίας των κληρικών δεν είναι κάτι που το λέω εγώ αλλά κάτι το οποίο λέει ο νόμος. Συγκεκριμένα ο Ν.4024/2011 (ΦΕΚ 226/τ. Α'), το οποίο αν θες ευχαρίστως να σου τον στείλω αλλά είναι 9ΜΒ, άρθρο 4 παράγραφος 1 εδάφιο ζ' (δες εδώ, http://img839.imageshack.us/img839/4933/picjb.jpg). Όπως πληρώνεται κάθε δημόσιος υπάλληλος πληρώνονται και οι ιερείς. Καμία διαφορά. Οπότε, όποιος σου λέει ότι παίρνει 600€ μάλλον κάτι σου κρύβει.
Κανείς δεν ψάχνει για αποδιοπομπαίους τράγους, τουλάχιστον όχι στην παρούσα συγκυρία. Ψάχνουμε για φωτεινά παραδείγματα μέσα στην Εκκλησία, όπως ο Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος, ο οποίος τουλάχιστον εμένα με έχει πείσει ότι πρώτα απ' όλα είναι Άνθρωπος και μετά όλα τα άλλα. Στην Ελλάδα ο κανόνας λέει ότι το θρησκευτικό κατεστημένο έχει κεκτημένα τα οποία ούτε καν σε περιόδους κρίσης δε θυσιάζει για το ποίμνιό του. Υπάρχουν βεβαίως κι εξαιρέσεις, αλλά αυτές είναι για να επιβεβαιώνουν τον κανόνα!
Δημήτρη, προσθέτω κι εγώ ότι πραγματικά υπάρχουν ιερείς που είναι υπέροχοι Άνθρωποι κι άλλοι πάλι όχι. Στους πρώτους βγάζω το καπέλο, με τους δεύτερους δεν ασχολούμαι. Σε καμία περίπτωση δεν τους βάζω όλους στο ίδιο τσουβάλι, αυτό το λέω για να το ξεκαθαρίσω και να μη μείνει η εντύπωση ότι έχω κάτι με τους παπάδες.
Κώστα μου, μιλάμε για το αν πρέπει να φορολογηθεί η εκκλησία, και για το τι μισθό παίρνουν οι κληρικοί.
Έγραψα αρκετά στο τελευταίο μου σχόλιο σχετικά με την φορολογία.
Σχετικά με τον μισθό, παραβιάζεις ανοιχτές πόρτες με τον νόμο εκείνο γιατί και εγώ αυτό λέω, ότι πληρώνονται σαν δημόσιοι υπάλληλοι. Όσο για το πόσα πληρώνονται, μίλησα πάλι κατά σύμπτωση απόψε με ένα πολύ καλό μου φίλο Αρχιμανδρίτη και μιλώντας γενικά για την κατάσταση μου επιβεβαίωσε αυτό που είχαμε πει και σε συζήτηση με άλλους πριν δυό μήνες, ότι τώρα τους δίνουν 500 Ευρώ (500) τον μήνα και τα καθυστερούν και μία ως δύο βδομάδες να τα δώσουνε γιατί δεν υπάρχουν λεφτά. Δεν του είπα βέβαια ότι μου κρύβει κάτι.
Δημήτρη μου, μήπως ο άνθρωπος εννοεί 500€ το δεκαπενθήμερο; Γιατί αν παίρνει 500€ το μήνα τότε κάποιο λάθος κάνει αυτός που του βγάζει τη μισθοδοσία. Βέβαια, επειδή το τελευταίο χρονικό διάστημα οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν υποστεί πολλά χτυπήματα στο μισθό, ίσως δεν τους έκαναν τις κρατήσεις που έπρεπε τους τελευταίους μήνες και τώρα να τα κρατάνε όλα μαζί. Αν συμβαίνει αυτό είναι προσωρινό, αλλιώς δεν ξέρω τι να πω! Επίσης, δεν είναι δυνατόν να τα καθυστερούν δυο βδομάδες γιατί η πληρωμή όλων των υπαλλήλων γίνεται από την Ενιαία Αρχή Πληρωμής και γίνεται ταυτόχρονα για όλους. Τουλάχιστον αυτό γνωρίζω εγώ, αν υπάρχει μια ιδιαίτερη κατάσταση σε κάποιους κλάδους δεν μπορώ να το ξέρω.
Κώστα μου, τι να σου πω... "τον μήνα", "μηνιάτικο", και τέτοιες εκφράσεις δεν σημαίνουν δεκαπενθήμερο. Και δεν είναι ένας άνθρωπος. Είναι κάμποσοι. Μήπως απλά δεν έχει κανείς ιδέα στην Ελλάδα τι γίνεται; Αυτές τις μέρες δεν θα έδινα και πολύ βάση στο τι λένε τα χαρτιά και οι νόμοι που γράφτηκαν στην προϊστορία, δηλαδή πριν 4-5 μήνες. Εδώ τα πράγματα αλλάζουν καθημερινά, φρέσκα της ώρας Τι να σου πω. Εκτός από τον πρόεδρο και έναν παπά και ένα ηθοποιό αποποιήθηκε κανείς άλλος τον μισθό του; κανένας εφοριακός; κανένας γιατρός; κανένας βουλευτής;
Και μη χειρότερα...
ΑπάντησηΔιαγραφή..."και μη χείριστα", εννοείς. Χειρότερα βλέπουμε κάθε μέρα, και πού 'σαι ακόμα...
ΔιαγραφήΙερόσυλοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙερόσυλοι είναι εκείνοι που δεν τα φυλάνε. Εκείνοι που τα παίρνουνε είναι... αγράμματοι μπιζνεσμεν που νόμιζαν ότι στους αρχαίους αγώνες δίνανε χρυσό στεφάνι.
ΔιαγραφήΑν είναι Έλληνες οι κλέφτες είναι ιερόσυλοι. Αυτά τα αντικείμενα είναι κύτταρα του οργανισμού μας και τα κύτταρά μας δεν μπορούμε να τα κλέψουμε.
ΔιαγραφήΑν δεν είναι Έλληνες, τότε είναι αγράμματοι μπιζνεσμεν.
Οι κλέφτες είναι κλέφτες, που τους είπα, ειρωνικά, "αγράμματους μπίζνεσμεν", γιατί οι βλάκες ψάχνανε για χρυσό ...στεφάνι. Το ότι είναι κλέφτες από μόνο του πάει σε ότι ορισμό θέλεις (αν τυγχάνουν Έλληνες τι σημασία έχει;).
ΔιαγραφήΙερόσυλους είπα το ανύπαρκτο δυσλειτουργικό κράτος που επιτρέπει να είναι τόσο εύκολη η κλοπή.
Δημήτρη μου καλά έκανες και είπες ότι οι υπεύθυνοι για τη μη φύλαξη είναι ιερόσυλοι. Συμφωνούμε 100%. Απλώς πρόσθεσα ότι εκτός από ηλίθιοι και ανιστόρητοι οι κλέφτες είναι και ιερόσυλοι στην περίπτωση που είναι Έλληνες γιατί έκλεψαν πράγματα ιερά, τα οποία συν τοις άλλοις είναι και ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ, είναι κομμάτι τους.
ΔιαγραφήΑλλά, είπαμε, αν δεν υπήρχαν κλεπταποδόχοι δε θα υπήρχαν και κλέφτες...
Δεν πάω κόντρα στο σκεπτικό σου Κώστα μου. Απλά λέω ότι αυτά είναι κληρονομιά όλων των λαών όπως η Μόνα Λίσα, πχ., και προσωπικά δεν μου πάει να ξεχωρίσω τους νεοέλληνες σαν να έχουν κάποιο ιδιαίτερο ιστορικό προνόμιο, και δε μου πάει να πω ότι αν οι κλέφτες είναι αλλοδαποί, ΔΕΝ είναι ιερόσυλοι (ξεχωρίζοντας ότι αν είναι Έλληνες είναι ιερόσυλοι).
ΔιαγραφήΑλλά στο τέλος, κλοπές κειμηλίων δεν είναι ασυνήθιστο πράγμα. Αυτό που είναι ασυνήθιστο είναι το Ελληνικό Κράτος!!! και οι δημόσιες υπηρεσίες του.
Πότε είναι το επόμενο ραντεβού για να παρακαλέσουμε το Βρετανικό Μουσείο να επιστρέψει τα Ελγίνεια;
Δημήτρη δε διαφωνούμε ότι είναι κειμήλια και κληρονομιά όλου του κόσμου. Είναι ένας λόγος όμως παραπάνω για έναν Έλληνα να σεβαστεί αυτά που δημιούργησαν οι πρόγονοί του.
ΔιαγραφήΚάτι μου λέει ότι οι άνθρωποι που τους αποκαλούμε αρχαίους ημών προγόνους, αν ζούσαν σήμερα θα πήγαιναν δικαστικώς να μας αποκληρώσουν δηλώνοντας ότι ουδεμία σχέση έχουμε μαζί τους. Το πρόβλημα που θα εύρισκαν όμως είναι ότι δεν λειτουργούν τα δικαστήρια.
ΔιαγραφήΤώρα, άραγε, το Βρετανικό Μουσείο θα προσφερθεί να τους τα δώσουμε όλα για να τα φυλάει καλύτερα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΛογικότατο, σε κανένα μουσείο της χώρας δεν υπάρχει καλή φύλαξη. Αμύθητοι θησαυροί είναι απροστάτευτοι. Θα κατηγορήσουμε τους κλέφτες; Φυσικό είναι να κλαπούν, μιλάμε για αμύθητης αξίας αντικείμενα, που συλλέκτες δίνουν τρελά ποσά για να τα αποκτήσουν. Είναι γελοίο. Αμύθητοι θησαυροί, υλικής και ιστορικής αξίας, σε παλιά κτίρια με έναν φύλακα να τα προστατεύει, ο οποίος θα είναι απλήρωτος κ πάνω από χρόνο. Τα σπίτια τους καλύτερα τα προφυλάσσουν! Σε ποια άλλη χώρα στον κόσμο υπάρχει τόση μεγάλη ανευθυνότητα; Και τι να σημαίνει μια παραίτηση; Πότε θα υπάρξει επιτέλους τιμωρία στους ανεύθυνους που έχουνε τόσο σημαντικά πόστα; Επανέρχομαι στο θέμα, αν δε μπορεί κάποιος να κάνει τη δουλειά του, τότε απλά να φύγει πριν γίνει η καταστροφή, να αναλάβει άλλος στη θέση του. Αυτοί που είναι επικίνδυνοι, ανιστόρητοι και άσχετοι είναι οι εκπρόσωποι του κράτους, οι υπουργοί, όσοι έπρεπε να ξεχωρίζουν τι πρέπει να προστατευτεί και πως. Τραγικό είναι το ελληνικό κράτος, ένα ανίκανο κράτος που δεν έχει επίγνωση της βαριάς κληρονομιάς και της ευθύνης του να τη προφυλάξει. Μεγάλη ντροπή. Κρίμα, έχουμε ανθρώπους, δυνατούς επιστήμονες με γνώση που αν τους έδιναν το βήμα, θα ξέρανε να αξιοποιήσουν αυτή την κληρονομιά με πολλαπλό όφελος για τη χώρα! Θα δούλευαν μέχρι και εθελοντικά περισσότερες ώρες από την αγάπη και το μεράκι τους. Πολύ σωστά λες Δημήτρη, ας τα δώσουμε καλύτερα στο Βρετανικό Μουσείο, εκείνοι θα αναγνωρίσουν την αξία τους, θα τα προστατεύσουν σε αντίθεση με τους γελοίους που μας κυβερνούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτα η Εθνική Πινακοθήκη, μετά το Μουσείο Ολυμπίας και έπεται σίγουρα συνέχεια. Είναι αυτονόητο.
Ακριβώς Roadartist μου!
ΔιαγραφήΜιλάμε για μνημόνια και οργάνωση για αποτελεσματικά οικονομικά μέτρα σε ένα κωλοχανείο, συγγνώμη, που αφήνει έναν απλήρωτο φύλακα σε ένα "ανοιχτό" κτήριο να φυλάει την κληρονομιά της ανθρωπότητας, και μετά μας φταίνε οι εταίροι που δεν μας έχουν εμπιστοσύνη ότι θα κάνουμε αυτά που υπογράφουμε...
Αγανακτούμε και ζητάμε δικαιοσύνη όταν βασικά όλοι ξέρουμε ότι ούτε το δημόσιο θα αλλάξει, ούτε το κράτος θα αλλάξει, ούτε ο κώδικας φορολογίας θα αλλάξει, ούτε τίποτα δεν θα αλλάξει, όχι στον επόμενο μήνα, αλλά ούτε στην επόμενη γενιά.
Τι θα γίνουμε;
Και περιμένουμε "αν θα γίνει δεκτή η παραίτηση του υπουργού"... Τι δούλεμα είναι αυτό; Τι κωλοχανείο; Τι σημαίνει αν θα γίνει δεκτή...Αν κάνεις ένα λάθος, το παραμικρό λάθος, τότε απολύεσαι, εκείνοι; Πότε επιτέλους θα τιμωρηθούν όλοι αυτοί;
ΑπάντησηΔιαγραφή"Πότε θ'ανθίσουνε τούτοι οι τόποι, πότε θα'ρθούνε καινούργιοι άνθρωποι να συνοδεύσουνε τη βλακεία στην τελευταία της κατοικία;" (Μ Χατζιδάκις)
Δε τολμώ να απαντήσω στην ερώτηση.
Χρειάζεται κάθαρση ο τόπος... Κάθαρση από κάποιες οικογένειες, νέα οράματα, καθαρούς ανθρώπους, αληθινή γνώση, όχι άλλο ξεχαρβάλωμα, μια άλλη νοοτροπία. Νισάφι, επιτέλους ας πιάσουμε πάτο, να αλλάξουμε, να ξαναπάμε μπροστά. Χρειάζονται όλα αλλαγή από τα θεμέλια. Εδώ πλέον καταστρέφουμε και ότι ορθό έχει απομείνει!
Υγ Μέσα σε όλα αυτά απλά ενημερώνω πως καταργήσανε από τα σχολεία τη "θεατρική παιδεία". Την θεωρήσανε πλέον ανούσια. Στη χώρα που γεννήθηκε το θέατρο, δε θα διδάσκεται πλέον.
Επίσης, έρχονται απολύσεις εκπαιδευτικών. Τελικά λογικότατο, για φθηνό εργατικό δυναμικό προορίζουν τα παιδιά αυτής της χώρας. Σιγά μη μορφωθούν κιόλας.
Συμφωνώ απόλυτα...
Διαγραφή... και οι "καινούργιοι" άνθρωποι που ίσως νά 'ρθουν, ελπίζω να είναι δικοί μας απόγονοι...
Επίσης, μπράβο στην κυβέρνηση Μόντι και για αυτό :
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://news.in.gr/world/article/?aid=1231166531
Σ' αυτό, αγαπητή μου Roadartist το θέμα είναι πολύπλοκο. Αφ' ενός ο Μόντι θέλει να φορολογήσει τα ακίνητα της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας που έχουν ΕΜΠΟΡΙΚΟ σκοπό. Όχι τις εκκλησίες. Επίσης αυτό δεν ισχύει μέσα στο Βατικανό που είναι ξεχωριστό κράτος από την Ιταλία.
ΔιαγραφήΑφ' εταίρου στην Ελλάδα έχουμε τον μύθο της πάμπλουτης εκκλησίας αλλά ξεχνάμε ότι η περιουσία της Ελληνικής εκκλησίας ανήκει στο κράτος ήδη, και ότι οι εκκλησίες σαν κτήρια είναι μέρη όπου το κοινό, που πιστεύει την θρησκεία του, πηγαίνει για την έκφραση της θρησκείας του, σε κοινό χώρο. Ακόμα και οι παπάδες είναι δημόσιοι υπάλληλοι με μισθό κάτω των 600 Ευρώ οι περισσότεροι. Ο δικός μας αναμένεται να ζει στην Ιταλία με κάπου λιγότερα από 500 Ευρώ. Φορολογώντας την εκκλησία, βασικά, το Ελληνικό κράτος θα φορολογούσε τον εαυτό του.
Αυτό είναι ένα θέμα που χρειάζεται λίγη σαφήνεια -η οποία για την ώρα δεν υπάρχει. Αλλά που υπάρχει σαφήνεια και αντικειμενικότητα σήμερα στην Ελλάδα...
Έχεις δίκιο ουσιαστικά θα ήταν σαν να φορολογούσαν το ίδιο το κράτος. Οι παπάδες έχουνε μισθό κάτω των 600ε; Αυτό ειλικρινά δε το γνώριζα, ακούω όμως πόσα ζητάνε για γάμους, βαφτίσια... πόσα μαύρα κλπ καρπώνονται. Όπως και να έχει, είμαι η τελευταία που πρέπει να τους κρίνω. Για να είμαστε δίκαιοι, απ'ότι ακούω η εκκλησία κάνει μεγάλο έργο αυτή τη στιγμή με τους άστεγους.
ΔιαγραφήΥγ σήμερα το βράδυ παρακολούθησα σε ένα μικρό υπόγειο θεατράκι στο Θησείο μια εκπληκτική νεανική θεατρική ομάδα... Μια παράσταση επηρεασμένη στην τεχνική από το 'μαύρο θέατρο της Πράγας' αλλά σε μια ελληνική όμως προσαρμογή σε δημοτικά τραγούδια. Είναι συγκινητικό να βλέπεις πόση μαγεία μπορεί να κρύβεται μέσα σε ένα υπόγειο θέατρο. Γωνιές σιωπηλές και καρδιές που επιμένουν, εκεί που όλα καταρρέουν. Καλό βράδυ.
Roadartist μου, φυσικά βρίσκεις στην εκκλησία κερδοσκόπους και κοπρόσκυλα και εκμεταλλευτές, και ανίκανους, αλλά όχι διαφορετικά ποσοστά από όσους βρίσκεις σε οποιοδήποτε επάγγελμα ή οργάνωση, και φυσικά στο δημόσιο. Αλλά με το ίδιο σκεπτικό βρίσκεις και τίμιους ανθρώπους, καλούς, λειτουργούς του επαγγέλματος. Απλά η εκκλησία λόγω όλων των συνεπαγομένων και από μίση κλπ., βγαίνει πρώτη στην οργή όποιου μέρους του λαού που δεν την χρειάζεται ψυχικά ή προσωπικά. Και φυσικά, λόγω επαγγέλματος έχουν οι κερδοσκόποι και πολλά εύκολα από το ποίμνιο (μπεεε).
ΔιαγραφήΈχω ακούσει τι παίρνουν για γάμους, βαπτίσια κλπ., και θέλουν φτύσιμο. Αλλά έχω ακούσει και εκείνους που δεν δέχονται να ζητήσουν τόσα παρά τις προτροπές των "ανωτέρων" τους. Και εγώ προσωπικά, θέλοντας να δώσω ταυτότητα στον Κώστα μεγαλώνοντας έξω στάθηκα πολύ τυχερός γιατί είχαμε πραγματικά άξιους αντιπροσώπους του επαγγέλματος στην ενορία μας. Ίσως να βοηθά που αν και δημόσιοι υπάλληλοι της Ελλάδας, στο εξωτερικό υπάγονται στο Φανάρι κατ' ευθείαν. Και εδώ, τώρα, και η Μαργαρίτα και εγώ θεωρούμε ότι δεν έχουμε απλώς τον καλύτερο παπά που έχουμε γνωρίσει σε οποιαδήποτε θρησκεία, αλλά έναν από τους πιο άξιους (και τίμιους) Ανθρώπους που έχουμε γνωρίσει.
Τι βγάζουν μέσα στην Αθήνα από το "ποίμνιο" τους δεν ξέρω, και φυσικά υπάρχουν εκείνοι με υπέρογκους μισθούς παντού στις δημόσιες υπηρεσίες, αλλά οι επίσημοι μισθοί τους, των πολλών και καθημερινών, είναι κάτω εκεί που σου είπα. Κι όταν είναι τίμιοι, οι επίσημοι μισθοί είναι οι μόνες αποδοχές που έχουν.
Για μας, ρίξε μια ματιά στο λινκ στο κουτί "Σύνδεσμοι/Links"αριστερά κάτω από το λινκ του Ντίνου. Kαι παρά το credit που θα διαβάσεις κάτω-κάτω σε κάθε σελίδα, επιμένει να πληρώνει το ετήσιο για το σέρβερ στις ΗΠΑ από μόνος του.
Έτσι είναι όπως τα λες Δημήτρη. Και στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί άξιοι ιερείς που εκτός από όλα τα άλλα, κάνουν και τον δωρεάν ψυχολόγο σε πολλούς ανθρώπους με σοβαρά οικογενειακά και κοινωνικά προβλήματα. Σε κανένα άλλο τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας στην Ελλάδα, δημόσιο ή ιδιωτικό, δεν είναι τόσο μεγάλη η αναλογία καλών/σάπιων.
ΔιαγραφήΌσο για τα κόστη σε γάμους και βαπτίσεις, ήταν πάντοτε πενταροδεκάρες σε σχέση με αυτά που πετάει ο Έλληνας στις δεξιώσεις και στις μπομπονιέρες και όλα αυτά. Και ελάχιστοι παπάδες, μα ελάχιστοι, θα αρνηθούν να τελέσουν το μυστήριο αν τους πεις "συγνώμη αλλά δεν έχω".
Και βέβαια, Χριστάκη μου! Άλλωστε και τόσες χιλιετηρίδες, με Α ή Β τρόπο σε όλες τις θρησκείες, πως επιτελείτο η αναγκαία ανθρώπινη διαδικασία που τώρα έχει, αν θέλει κανείς, και τους "απογόνους" του Φρόυντ. ...και ο ίδιος ο Γιουνγκ είχε πει πως δεν έχει Ρωμαιοκαθολικούς πελάτες γιατί εκείνοι έχουν την εκκλησία. Στην Ορθόδοξη δεν έχουμε τόσο την εξομολόγηση αλά-Ρωμαιοκαθολική, αλλά ο σωστός παπάς και η παπαδιά ήταν πάντα συνυφασμένα σημαντικά μέρη της κοινότητας, και από εκκλησία ως ξωκλήσι ήταν η καρδιά της κοινότητας και η έκφρασή της.
ΔιαγραφήΤρεις φορές στην ζωή μου βρέθηκα σε ένα σημείο για λίγο καιρό που ήξερα ότι χρειαζόμουνα έναν άνθρωπο να μιλήσω. Και τις δύο πρώτες φορές ήμουνα, την μία στην Αγγλία σαν φοιτητής οπότε είχα την Students Counselor του Κολεγίου, που με βοήθησε να βρω την δύναμη να παρατήσω τα νομικά ενάντια στον πατέρα μου και να πάω σε κινηματογραφική σχολή, και την άλλη φορά, στις ΗΠΑ, τον ψυχολόγο του HMO μου ο οποίος με βοήθησε με το πως να επιβιώνω σε ένα γάμο όπου η σύζυγος έπασχε από κάποια ψυχασθένεια και εκείνη χρειαζόταν ψυχίατρο και φάρμακα. Άλλα την τρίτη φορά ήταν την επομένη μέρα μετά από την κηδεία της μάνας μου, 4 μήνες μετά την κηδεία του πατέρα μου. Ήμασταν με τον γιό μου σε ένα χωριό όπου η γιαγιά του κι ο παππούς του τον πήγαιναν πάντα για διακοπές, και ήθελε η γιαγιά του να τον είχε πάει πάλι πριν πεθάνει. Τον πήγα εκεί όταν πέθανε, και πήγαμε στην κηδεία στην Αθήνα από εκεί. Εκείνος ήταν με τους φίλους του στην παραλία, 15αυγουστο, κι εγώ είδα μια κουστωδία που είχε έρθει στην εκκλησία με μαύρα αυτοκίνητα, και τον "μεγάλο" με τα πολλά πετραχήλια. Πάω γραμμή απάνω του καθώς φεύγανε, ούτε ήξερα πως να τον αποκαλέσω, και του λέω "συγγνώμη, χρειάζομαι έναν ιερωμένο να εξομολογηθώ". Με κοιτάει σαν να είχα κατέβει από διαστημόπλοιο, κοιτάει μετά γύρω του, την ακολουθία του, διαλέγει έναν νέο παπά και του λέει πήγαινε με τον κύριο που σε χρειάζεται. Και καθίσαμε μέσα στην εκκλησία και του είπα το-και-το, και ότι "αισθανόμουνα μέσα μου μια οργή και θυμό και μίσος εναντίων του ατόμου οι πράξεις του οποίου προξένησαν τον θάνατο της μάνας μου με τον τρόπο που έγινε, και ότι δεν μπορώ να ελέγξω το μίσος που αισθάνομαι". Και τα είπαμε, και ήταν και καλός, γιατί ούτε προσευχές ούτε παναγίτσες, θα μπορούσε να κάπνιζε πίπα σε πολυθρόνα κι εγώ να ήμουνα σε καναπέ αντί στασίδι... Συν Αθηνά και χείρα κίνει, και για να λειτουργήσει η εκκλησία σωστά, πρέπει και εμείς να μην είμαστε ούτε πρόβατα αλλά ούτε και λύκοι...
Το εκτίμησα πολύ το σχόλιό σου! Και να μην πιάσουμε πόσο δίκιο έχεις ότι, όσα και να ζητήσει ένας παπάς, τα υπερέξοδα που κοστίζει το "show" για την κενωνία είναι μαλλιοτραβηχτικά! Και πράγματι ελάχιστοι παπάδες θα αρνηθούνε όταν τους πεις δεν μπορώ!
Καλή σου μέρα!
Και να θυμηθούμε κιόλας ότι όταν τα Ες-Ες ζήτησαν στην Ζάκυνθο μια λίστα με τους Εβραίους του νησιού, η λίστα επέστρεψε με δύο μόνο ονόματα: του δήμαρχου και του παπά.
ΔιαγραφήΝα κάνω μια επισήμανση: Οι παπάδες δεν παίρνουν 600€, τουλάχιστον όσοι ιερουργούν εντός Ελλάδας. Οι αμοιβές τους είναι σύμφωνα με το μισθολόγιο που ισχύει. Για να δώσω μια τάξη μεγέθους, ένας παπάς απόφοιτος Λυκείου αμείβεται με μηνιαίο μισθό πλέον των 1.000€. Αρχιμανδρίτες, Μητροπολίτες κλπ παίρνουν πολύ περισσότερα. Σημειώνω εδώ ότι ο ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος έχει παραιτηθεί από το μισθό του, σύμφωνα με δημοσίευμα που διάβασα, αλλά βεβαίως κανείς άλλος δεν ακολούθησε το παράδειγμά του.
ΔιαγραφήΌσον αφορά στη φορολογία των ακινήτων, δεν είναι έτσι όπως τα λέτε. Δε θα φορολογήσει το κράτος τον εαυτό του. Δεν είναι δημόσια η εκκλησιαστική περιουσία, αλλά περιουσία που ανήκει σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, το οποίο καμία σχέση δεν έχει με τα άλλα Ν.Π.Δ.Δ. αλλά διέπεται από άλλους κανόνες, ένας από τους οποίους είναι ότι δεν υπόκειται σε έλεγχο νομιμότητας καμιά απόφασή του. Και για να ξεκαθαρίσω γιατί ακριβώς μιλάω, απλώς μόνο θα πω ότι δεν αναφέρομαι στις εκκλησίες, αλλά στα άλλα ακίνητα που διαθέτει: πολυκατοικίες, εμπορικά κέντρα, οικόπεδα κλπ. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να φορολογηθεί και μάλιστα με τον ίδιο τρόπο που φορολογείται κάθε πρόσωπο στην Ελλάδα.
Την καλημέρα μου.
Όντως να επιβεβαιώσω ότι ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος έχει παραιτηθεί από το μισθό του. Νομίζω πως κάτι τέτοιο δεν έπραξε άλλος σε παρόμοιο πόστο με εκείνου. Και εγώ τα ακίνητα της εκκλησίας είχα στο μυαλό μου...
ΔιαγραφήΝα επαναλάβω ότι αντιμετωπίζω την εκκλησία σαν οποιοδήποτε άλλο τμήμα του δημόσιου τομέα και ως εκ τούτου δεν θα με εκπλήξει να βρω υψηλόμισθους και ακαμάτηδες, όπως και ενάρετους, στα ίδια ποσοστά με οπουδήποτε αλλού. Αλλά επίσης να πω ότι τα νούμερα που δίνεις σαν μισθούς των κληρικών στο σχόλιό σου, Κώστα, θα αποτελέσουν έκπληξη για εκείνους από τους κληρικούς που δεν παίρνουν αυτά που υποστηρίζεις ότι παίρνουν. Εκτός βέβαια αν μου λένε όλοι ψέματα.
ΔιαγραφήΔεν θα είχα πρόβλημα, Κώστα μου, αν οτιδήποτε θρησκευτικό δεν είχε καμία σχέση με το κράτος, όπως στις ΗΠΑ, και δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να υπήρχε ιδιαίτερη κατηγορία για θρησκευτικές και κοινωφελείς οργανώσεις, όπως στην Αγγλία (registered charity) ή όπως στις ΗΠΑ (non-profit organization). Αλλά βρισκόμαστε στην Ελλάδα όπου ένα σεβαστό ποσοστό των πολιτών θεωρεί την Εκκλησία, κι ας είναι ανεγκέφαλη, σαν μέρος της ταυτότητάς τους σαν Έλληνες. Αυτοί οι άνθρωποι πρέπει κάπου να πάνε να βρουν την οποιαδήποτε στήριξη, υποστήριξη, ψυχολογική ή άλλη που χρειάζονται, και έχουν κάθε δικαίωμα. Τι ποσοστό είναι; πες εσύ.
Και όπως οι δικοί σου φόροι πληρώνουν για κάτι που δεν το χρειάζεσαι εσύ, έτσι και οι δικοί τους φόροι πληρώνουν για κάτι που δεν ενδιαφέρει εκείνους αλλά το θέλεις εσύ. Αυτό λέγεται, υποτίθεται τουλάχιστον, "δημοκρατία".
Το να ξεδιαλύνουμε πια κτήρια κλπ., της Ελληνικής εκκλησίας είναι για εμπόριο ή τίθενται σε καθεστώτα ιδιοκτησίας που να ήταν λογικό να φορολογηθούν, μαντεύω ότι θα ήταν πολύ δύσκολο: καλή τύχη μ' αυτό αν το προσπαθήσει κανείς να βρει άκρη. Εγώ θα ήμουν ικανοποιημένος αν η Εκκλησία πλήρωνε τους ίδιους φόρους που πληρώνουν τα σχολεία, τα κρατικά νοσοκομεία και τα υπουργεία. Η πραγματικότητα είναι ότι αν φορολογήσουμε την εκκλησία με τον τρόπο που εννοούν εκείνοι που το φωνάζουν, το κράτος θα τα δώσει πίσω από κάποια άλλη τσέπη, ούτως ή άλλως, γιατί όπως ξέρουμε όλα αυτά είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Το τι νομική υπόσταση έχουν από την μία ισοφαρίζεται από το τι δικαιώματα έχουν (και πρέπει να έχουν υπό τον νόμο) από την άλλη.
Πιστεύω ότι πολλά θα μπορούσαν να αλλάξουν και μέσα στην Ελληνική Εκκλησία, και στο μυαλό εκείνων που χρειάζονται την εκκλησία. Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα. Το να το αντιμετωπίσουμε γδύνοντάς τους, την εκκλησία αμέσως και τους πιστούς εμμέσως, δεν νομίζω, προσωπικά ότι θα ήταν αποτελεσματικό, θετικά, για το σύνολο της κοινωνίας.
Καταλαβαίνω απόλυτα την ανάγκη για αποδιοπομπαίους τράγους, σε οποιαδήποτε αποτυχημένη κοινωνία σαν την Ελληνική, όπως επίσης καταλαβαίνω απόλυτα ότι το πρώτο επιχείρημα ενάντια στους αποδιοπομπαίους τράγους είναι το γράμμα και η λεπτομέρεια του νόμου, λες και στο κωλοχανείο που είναι το κράτος της Ελλάδας έχει σημασία η διύλιση του κώνωπα κατά το ...γράμμα του νόμου.
Νομίζω είσαι ο πρώτος που θα συμφωνήσει ότι όλο αυτό το θέμα πάει περισσότερο σε debate υποκειμενικού χαρακτήρα, παρά σε ρεαλιστική, όσο το δυνατόν αντικειμενική, αντιμετώπιση της Ελληνικής κοινωνίας στην σημερινή της δύσκολη στιγμή.
Δημήτρη, για τα της μισθοδοσίας των κληρικών δεν είναι κάτι που το λέω εγώ αλλά κάτι το οποίο λέει ο νόμος. Συγκεκριμένα ο Ν.4024/2011 (ΦΕΚ 226/τ. Α'), το οποίο αν θες ευχαρίστως να σου τον στείλω αλλά είναι 9ΜΒ, άρθρο 4 παράγραφος 1 εδάφιο ζ' (δες εδώ, http://img839.imageshack.us/img839/4933/picjb.jpg). Όπως πληρώνεται κάθε δημόσιος υπάλληλος πληρώνονται και οι ιερείς. Καμία διαφορά. Οπότε, όποιος σου λέει ότι παίρνει 600€ μάλλον κάτι σου κρύβει.
ΔιαγραφήΚανείς δεν ψάχνει για αποδιοπομπαίους τράγους, τουλάχιστον όχι στην παρούσα συγκυρία. Ψάχνουμε για φωτεινά παραδείγματα μέσα στην Εκκλησία, όπως ο Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος, ο οποίος τουλάχιστον εμένα με έχει πείσει ότι πρώτα απ' όλα είναι Άνθρωπος και μετά όλα τα άλλα. Στην Ελλάδα ο κανόνας λέει ότι το θρησκευτικό κατεστημένο έχει κεκτημένα τα οποία ούτε καν σε περιόδους κρίσης δε θυσιάζει για το ποίμνιό του. Υπάρχουν βεβαίως κι εξαιρέσεις, αλλά αυτές είναι για να επιβεβαιώνουν τον κανόνα!
Δημήτρη, προσθέτω κι εγώ ότι πραγματικά υπάρχουν ιερείς που είναι υπέροχοι Άνθρωποι κι άλλοι πάλι όχι. Στους πρώτους βγάζω το καπέλο, με τους δεύτερους δεν ασχολούμαι. Σε καμία περίπτωση δεν τους βάζω όλους στο ίδιο τσουβάλι, αυτό το λέω για να το ξεκαθαρίσω και να μη μείνει η εντύπωση ότι έχω κάτι με τους παπάδες.
ΔιαγραφήΚώστα μου, μιλάμε για το αν πρέπει να φορολογηθεί η εκκλησία, και για το τι μισθό παίρνουν οι κληρικοί.
ΔιαγραφήΈγραψα αρκετά στο τελευταίο μου σχόλιο σχετικά με την φορολογία.
Σχετικά με τον μισθό, παραβιάζεις ανοιχτές πόρτες με τον νόμο εκείνο γιατί και εγώ αυτό λέω, ότι πληρώνονται σαν δημόσιοι υπάλληλοι. Όσο για το πόσα πληρώνονται, μίλησα πάλι κατά σύμπτωση απόψε με ένα πολύ καλό μου φίλο Αρχιμανδρίτη και μιλώντας γενικά για την κατάσταση μου επιβεβαίωσε αυτό που είχαμε πει και σε συζήτηση με άλλους πριν δυό μήνες, ότι τώρα τους δίνουν 500 Ευρώ (500) τον μήνα και τα καθυστερούν και μία ως δύο βδομάδες να τα δώσουνε γιατί δεν υπάρχουν λεφτά. Δεν του είπα βέβαια ότι μου κρύβει κάτι.
Δημήτρη μου, μήπως ο άνθρωπος εννοεί 500€ το δεκαπενθήμερο; Γιατί αν παίρνει 500€ το μήνα τότε κάποιο λάθος κάνει αυτός που του βγάζει τη μισθοδοσία. Βέβαια, επειδή το τελευταίο χρονικό διάστημα οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν υποστεί πολλά χτυπήματα στο μισθό, ίσως δεν τους έκαναν τις κρατήσεις που έπρεπε τους τελευταίους μήνες και τώρα να τα κρατάνε όλα μαζί. Αν συμβαίνει αυτό είναι προσωρινό, αλλιώς δεν ξέρω τι να πω! Επίσης, δεν είναι δυνατόν να τα καθυστερούν δυο βδομάδες γιατί η πληρωμή όλων των υπαλλήλων γίνεται από την Ενιαία Αρχή Πληρωμής και γίνεται ταυτόχρονα για όλους. Τουλάχιστον αυτό γνωρίζω εγώ, αν υπάρχει μια ιδιαίτερη κατάσταση σε κάποιους κλάδους δεν μπορώ να το ξέρω.
ΔιαγραφήΚώστα μου, τι να σου πω... "τον μήνα", "μηνιάτικο", και τέτοιες εκφράσεις δεν σημαίνουν δεκαπενθήμερο. Και δεν είναι ένας άνθρωπος. Είναι κάμποσοι. Μήπως απλά δεν έχει κανείς ιδέα στην Ελλάδα τι γίνεται; Αυτές τις μέρες δεν θα έδινα και πολύ βάση στο τι λένε τα χαρτιά και οι νόμοι που γράφτηκαν στην προϊστορία, δηλαδή πριν 4-5 μήνες. Εδώ τα πράγματα αλλάζουν καθημερινά, φρέσκα της ώρας Τι να σου πω. Εκτός από τον πρόεδρο και έναν παπά και ένα ηθοποιό αποποιήθηκε κανείς άλλος τον μισθό του; κανένας εφοριακός; κανένας γιατρός; κανένας βουλευτής;
Διαγραφήδεν είμαστε χώρα, ξέφραγο αμπέλι είμαστε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟύτε καν πωλείται σε τιμή ευκαιρίας το αμπέλι. Όποιος μπει, δικό του Ρία μου.
Διαγραφή