Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2012

Αντίληψη





Αγουροξυπνημένος, εξίμιση η ώρα το πρωί στο ξενοδοχείο, με το κράνος μου.





Γράφω αυτή την ανάρτηση γιατί πιστεύω ότι έχω ηθική υποχρέωση να την γράψω, χωρίς να πιστεύω ότι μπορεί με αυτή να επιτευχθεί τίποτα παρά μια άνευ χρησιμότητας διαιώνιση ενός εντελώς υποκειμενικής αξίας θέματος.

Η "ηθική υποχρέωση" στην οποία αναφέρθηκα δεν νομίζω ότι προκύπτει από την ανάρτησή μου "Ισραηλίτες", αλλά προκύπτει από την ανάρτηση του Αθεόφοβου: "ΠΩΣ ΕΜΑΘΑ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ ΧΛΙΑΡΟΣ, ΤΥΠΙΚΟΣ, ΑΜΟΡΦΩΤΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΡΑΤΣΙΣΤΗΣ!"

Εφ' όσον ένας μπλόγκερ αισθάνεται προσωπικά προσβεβλημένος από μια ανάρτησή μου, θα ήταν λάθος από μέρους μου να παραμείνω σιωπηλός σαν να μην συμβαίνει τίποτα -μια και στην αντίληψη εκείνου του μπλόγκερ οπωσδήποτε ετέθη θέμα υπ' αιτιότητα μου, άσχετα από το τι σκέπτομαι, ή σκεπτόμουν με την ανάρτηση εγώ.

Φυσικά το να προσφέρω οποιαδήποτε έκφραση, από μέρους μου, σχετικά με την αίσθηση που προκάλεσε στον Αθεόφοβο η συγκεκριμένη μου ανάρτηση θα ήταν της κατηγορίας "από τότε που βγήκε το συγγνώμη χάθηκε το φιλότιμο", οπότε δεν θα μειώσω την θέση μου, ή την νοημοσύνη του Αθεόφοβου, προσφέροντας κάτι που μόνο υποκειμενική αξία έχει στην αντίληψη του παραλήπτη.

Η ανάρτησή μου "Ισραηλίτες" πουθενά δεν ανέφερε τον Αθεόφοβο, παρά είχε μόνο επαναλάβει και αναπτύξει κάτι που είχε γράψει ο Αθεόφοβος σε σχόλιο μιας δικιάς του ανάρτησης. Ο μόνος ενωτικός κρίκος της ανάρτησης μου με τον Αθεόφοβο υπήρχε αποκλείστικά στον νου ενός αναγνώστη ο οποίος θα είχε κατά τύχη διαβάσει και το συγκεκριμένο σχόλιο στον Αθεόφοβο και την ανάρτηση την δικιά μου, και να τα συνδυάσει. Για να διαβάσει ο Αθεόφοβος την ανάρτησή μου έγινε ακριβώς αυτό, όπως εξήγησε: Ένας αναγνώστης έκανε τον συνδυασμό και τον ενημέρωσε, διαδικασία την οποία δεν χρειάστηκα εγώ, για να διαβάσω την ανάρτηση του Αθεόφοβου, μια και δεν έχω κανένα πρόβλημα να πω ότι τον διαβάζω συχνά.

Στην ανάρτησή του, όπου συζήτησε την προσβολή την οποία αισθάνθηκε να έρχεται από εμένα προς εκείνον προσωπικά, ένα σχόλιο κάποιου αναγνώστη γράφει:
"Δυστυχώς ο thinks ακροβατεί, νομίζω είναι ολοφάνερο, προκειμένου να 'μειώσει' τον οικοδεσπότη.
Προφανώς κάποια πικρία ζητά εκδίκηση, κρίμα για τον ίδιο, αδικεί τον εαυτό του."

Αυτό που μου έκανε εντύπωση στο σχόλιο αυτό είναι ότι αν και δεν ξέρω καθόλου τον μπλόγκερ που το έγραψε, και δεν νομίζω να γνωρίζει ο ίδιος ούτε τα γραπτά μου ούτε να έχει αντίληψη της εποχής που ο Αθεόφοβος και εγώ ανταλλάσαμε σχόλια σε κάθε μας ανάρτηση, έγραψε κάτι τρομερά διορατικό και ακριβές.

Καταλαβαίνοντας πόσο κοντά στην πραγματικότητα είναι η δεύτερη φράση του σχολίου του δεν μπορώ παρά να πρέπει να σκεφτώ ότι και η πρώτη του φράση πρέπει να είναι ακριβής και ας μην το έβλεπα τότε, ή τώρα, έτσι.

Η αιτιολόγηση του γιατί πιστεύω ότι η δεύτερη φράση του σχολίου είναι σωστή έχει ως εξής:
Τον Απρίλιο του 2011 ο Αθεόφοβος και εγώ διαφωνούσαμε, δια σχολίων σε ανάρτηση του, πάνω στο αν είναι Δημοκρατικό ή όχι να Εικάσει το κράτος την συμφωνία ενός πολίτη σε οποιοδήποτε θέμα, και να πρέπει ο πολίτης να διαχωρίσει την θέση του με το κράτος ενυπογράφως για να γίνει δεκτή η διαφορετική γνώμη του από το τι εικάζει το κράτος. Ο Αθεόφοβος υποστήριζε ότι αυτό είναι δημοκρατικό και εγώ υποστήριζα ότι δεν είναι.

Αναγκάστηκα να τον ρωτήσω πέντε φορές σε πέντε απανωτά σχόλιά μου, σε εκείνη την ανάρτησή του, επειδή δεν έπαιρνα απάντηση, αν πιστεύει ότι είναι δυνατόν, θεωρητικά, να κάνει λάθος, και εκείνος τελικά μου απάντησε ότι δεν είναι αλάθητος αλλά ότι στο συγκεκριμένο θέμα είναι σίγουρος ότι δεν κάνει λάθος. Λίγα σχόλια παρά κάτω έγραψε ένα σχόλιο σε τρίτο σχολιαστή το οποίο εξέλαβα σαν ειρωνεία εναντίων μου. Εκείνο το σημείο ήταν η τελευταία "πραγματική" ανταλλαγή σχολίων μεταξύ μας. Έκτοτε ο Αθεόφοβος έχει κάνει δύο αναρτήσεις που πηγάζουν από την αντίληψή του των γεγραμμένων μου, αναφερόμενος προσωπικά σε εμένα. Και έιμαι τώρα σίγουρος ότι ο σχολιαστής του είχε δίκιο, και όπως είπα, διορατικότητα, να γράψει "
Προφανώς κάποια πικρία ζητά εκδίκηση, κρίμα για τον ίδιο, αδικεί τον εαυτό του".

Μου αρέσουν οι άνθρωποι που έχουν χιούμορ,
Σηκώνω τα φρύδια μου όταν κάποιος μπερδεύει την ειρωνεία και το χιούμορ,
Απομακρύνομαι όταν κάποιος ειρωνεύεται αλλά νομίζει ότι κάνει χιούμορ,
Άλλωστε το χιούμορ το εννοεί το ακροατήριο και θα ήταν ανόητο (silly) να το ισχυριστεί/διεκδικήσει ο ομιλών για τον εαυτό του.

Τα παραπάνω, σε πλάγια γράμματα τα πιστεύω απόλυτα, αλλά δεν ήταν δική μου αρχική ιδέα: μου τα είπε ο Eric Idle (των Monty Python) σε προσωπική σύντομη συζήτηση σε μια ιδιωτική προβολή της ταινίας Life of Brian στο Λονδίνο πριν βγει στους κινηματογράφους.

Και έτσι, απομακρύνθηκα και λυπάμαι που δεν βλέπω πια τον λόγο να σχολιάζω σε ένα μπλογκ που αντιμετωπίζει τους σχολιαστές του με πολύ διαφορετικό τρόπο από αυτόν που θα με έκανε εμένα προσωπικά και υποκειμενικά να αισθανθώ άνετα, είτε διαφωνώ σε κάτι είτε όχι, το οποίο μπλογκ, εν τούτοις, πολύ περισσότερα θετικά πράγματα προσφέρει, κατά την γνώμη μου, στην Ελληνική μπλογκόσφαιρα, παρά αρνητικά.

Το "αρνητικό" που βρίσκεται στην καρδιά της πρόσφατης ανάρτησης του Αθεόφοβου, η οποία αναφέρεται στην δική μου, είναι ο Ελληνικός ρατσισμός και οι δικαιολογίες και μονόπλευρη οπτική που τον κρατούν, τον Ελληνικό ρατσισμό, όρθιο και πάντα καλά στην υγεία του, υπό οπτική εκτός Ελλάδος.

Δεν θέλω να αλλάξω το θέμα αλλά είναι απαραίτητο να κάνω τις εξής παρατηρήσεις:

- Η ανάρτησή μου "Παλαιστίνη" εξετάζει την Ιστορία του Παλαιστινιακού από το 1918 έως το 1987. Ο Αθεόφοβος έγραψε ότι το γεγονός που αναφέρει η ανάρτηση για το 1982, δεν αναφέρεται στην ανάρτηση. Αναφέρεται και αναφερόταν εκεί από την δημοσίευση της ανάρτησης, όπως όλα όσα συνέβησαν από το 1948 έως το 1987, τα οποία και είναι καθοριστικά της σημερινής στάσης του Ισραήλ. Ο Αθεόφοβος δεν πρέπει να το διάβασε. Προσέθεσα, κάτω από τις χρονολογίες, μια παράγραφο με κόκκινα γράμματα αφού διάβασα την ανάρτηση του Αθεόφοβου.

- Το να κρίνουμε το Ισραήλ μόνο από τα πεπραγμένα του των τελευταίων 20 ετών, από την Πρώτη Ιντιφάντα και μετά, θα ήταν σαν να κρίνουμε την Ελλάδα και την κοινωνία της μόνο από τα πεπραγμένα 1989-2009.

- Φυσικά υπάρχουν Εβραϊκής καταγωγής άτομα παντού που αντιτίθενται στα σημερινά πεπραγμένα και πολίτική του Ισραήλ. Οι ξένοι βλέπουν πολλές φωτογραφίες από την Ελλάδα, από συγκεντρώσεις της ΧΑ και ομιλίες του τσίπρα και της Αλέκας. Μπορούν άραγε να τις εκλάβουν ως αντιπροσωπευτικές; ή σωστές όσον αφορά την Ελληνική κοινωνία και τα δίκαιά της;

Ελπίζω η ανάρτηση αυτή να καλύπτει το δυνατόν ικανοποιητικότερα για τον Αθεόφοβο την υποχρέωση που προσωπικά και υποκειμενικά θεώρησα ότι δημιούργησε για μένα η ανάρτηση του Αθεόφοβου.









1 σχόλιο:

  1. Είπα να ρίξω μια ματιά σήμερα σ' εκείνο το ποστ με το οποίο με τίμησε δια ιδιαίτερης μνείας ο Αθεόφοβος, να θυμηθώ τι είχε γράψει, και πρόσεξα ότι ο Αθεόφοβος έβαλε μια προσθήκη στο ποστ του, στις 5-1-2013, όπου διατυμπανίζει πως ο Βενιζέλος έλεγε "Ισραηλίτες" (για τους Έλληνες Εβραϊκής καταγωγής της Θεσσαλονίκης). Μα φυσικά. Πολύ σωστά έλεγε ο Βενιζέλος. Όλοι οι άνθρωποι Εβραϊκής καταγωγής λέγονται Ισραηλίτες. Αυτό εξηγούσα κι εγώ στην σχετική ανάρτηση --αν την διαβάσει κανείς ολόκληρη :-))))

    Η πατάτα που έκανε ο Αθεόφοβος είναι ότι στα σχόλιά του σ' εκείνο του το ποστ έγραψε πως "Ισραηλίτης" και "Ισραηλινός" είναι το ίδιο πράγμα. Αμ δεν είναι. Αυτό εξήγησα. "Ισραηλίτης" είναι οποιοσδήποτε άνθρωπος οποιασδήποτε εθνικότητας τυχαίνει να είναι Εβραϊκής καταγωγής. "Ισραηλινός" είναι ο πολίτης του Ισραήλ. Ισραηλινοί υπάρχουν και Ισραηλίτες και Άραβες. Το ένα υποδηλώνει καταγωγή/θρησκεία και το άλλο εθνικότητα

    Αυτό το συγκεκριμένο λάθος παρατήρησα ότι έκανε ο Αθεόφοβος. Αλλά και στο ποστ του περί του ποστ μου έγραψε "Δεν θα έγραφα το σημερινό ποστ για ένα σχόλιο που δεν έχει σπουδαία σημασία αν ο thinks βρίσκοντας αφορμή το Ισραηλινός δεν άφηνε και την υπόνοια πως αυτή η χρησιμοποίηση του όρου υποδηλώνει ρατσισμό, προφανώς κατά των Εβραίων!" Έλα τώρα Αθεόφοβε, δεν υπονόησα τίποτα: είπα ξεκάθαρα ότι η μη κατανόηση όρων είναι σαν υιός που προκαλεί ασθένειες πολύ πέραν της κατανόησης των όρων. Το ποστ μου μπορεί να ξεκίνησε από την λανθασμένη εξίσωση όρων που έκανες, αλλά μετά ξέφυγε από εσένα και απλά επανέλαβε την γνωστή αλήθεια ότι ο ρατσισμός στην Ελλάδα είναι τόσο συνυφασμένος με την υφή της κοινωνίας που οι περισσότεροι Έλληνες δεν συνειδητοποιούν καν ότι εκφράζονται ρατσιστικά. "Εβραίος" δεν έχω πει ποτέ, όπως δεν το είπε και ο Βενιζέλος. "Ισραηλίτης" δεν λέω γιατί πολλοί θα το ...μπερδέψουν με το "Ισραηλινός". Εγώ επιλέγω να λέω "Έλληνες Εβραϊκής καταγωγής"...

    Έχεις ένα από τα σημαντικά μπλογκ της Ελληνικής μπλογκόσφαιρας που το θαυμάζω. Είναι ένα σταθερό και όμορφα χτισμένο "περιοδικό". Έκανες μια πατάτα. Διόρθωσέ την και πήγαινε παρακάτω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.