Αριθμός όπλων:
Νόμιμα ιδιωτικά όπλα ανά 100 πολίτες (αριθμοί 2005-2010) σε 26 χώρες:
1. ΗΠΑ: 88,8
2. Ελβετία: 58,2
3. Κύπρος: 36,4
4. Φινλανδία: 32
5. Σουηδία: 31,6
6. Νορβηγία: 31,3
7. Γαλλία: 31,2
8. Καναδάς: 30,8
9. Αυστρία: 30,4
10. Γερμανία: 30,3
11. Ισλανδία: 30,3
12. Νέα Ζηλανδία: 22,6
13. Ελλάδα: 22,5
14. Βέλγιο: 17,2
15. Αυστραλία: 15
16. Δανία: 12
17. Ιταλία: 11,9
18. Ισπανία: 10,4
19. Ρωσία: 8,9
20. Ιρλανδία: 8,6
21. Πορτογαλία 8,5
22. Αγγλία και Ουαλία: 6,2
23. Σκωτία: 5,5
24. Κίνα: 4,9
25. Ολλανδία: 3,9
26. Πολωνία: 1,3
Βίαια Χρήση Όπλων:
Φόνοι ανά 100.000 πολίτες, με όπλα, στις ίδιες χώρες, σε ένα χρόνο
(σε παρένθεση η αρίθμηση της χώρας στην επάνω λίστα)
1. Ρωσία: 15,10 (19) (15,10 το 2009. Το 2002 ήταν 30,70)
(Σημ., Ρωσία: συνολικοί φόνοι, δεν δίνεται λεπτομέρεια για φόνους μόνο με όπλα)
2. ΗΠΑ: 3,04 (1)
3. Κίνα: 1,1 (24)
(Σημ., Κίνα: συνολικοί φόνοι, δεν δίνεται λεπτομέρεια για φόνους μόνο με όπλα)
4. Καναδάς: 0,76 (8)
5. Ελλάδα: 0,59 (13)
6. Ελβετία: 0,52 (2)
7. Πορτογαλία: 0,48 (21)
8. Ιταλία: 0,36 (17)
9. Ιρλανδία: 0,36 (20)
10. Βέλγιο: 0,29 (14)
11. Φινλανδία: 0,26 (4)
12. Κύπρος: 0,24 (3)
13. Γαλλία: 0,22 (7)
14. Δανία: 0,22 (16)
15. Ολλανδία: 0,20 (25)
16. Σουηδία: 0,19 (5)
17. Αυστρία: 0,18 (9)
18. Νέα Ζηλανδία: 0,17 (12)
19. Ισπανία: 0,15 (18)
20. Αυστραλία: 0,09 (15)
21. Γερμανία: 0,06 (10)
22. Νορβηγία: 0,04 (6)
23, 24. Αγγλία, Ουαλία, Σκωτία, Βόρειος Ιρλανδία: 0,04 (22, 23)
25. Πολωνία: 0,04 (26)
26. Ισλανδία: 0,00 (το 2009 ένας φόνος με όπλο στην χώρα) (11)
Προτείνω ότι η ποιότητα μιας κοινωνίας δεν μετριέται με το πόσα όπλα επιλέγουν να κρατούν οι πολίτες, ούτε με το πόσο απαγορευτικοί είναι οι νόμοι μιας χώρας, αλλά από το κατά πόσον οι πολίτες επιλέγουν να χρησιμοποιούν τα όπλα τους βίαια για να σκοτώσουν συνανθρώπους τους.
Επίσης προτείνω ότι στις παραπάνω λίστες οι ΗΠΑ είναι μήλα-και-πορτοκάλια, γιατί οι ΗΠΑ είναι η μόνη χώρα στις λίστες όπου:
- Η οπλοκατοχή κατοχυρώνεται σαν δικαίωμα από το σύνταγμα,
- Η οπλοκατοχή είναι σαν έννοια μέρος της κουλτούρας και της εθνικής ταυτότητας,
- Υπάρχουν περίπου 300.000.000 ιδιωτικά, νόμιμα όπλα σε μια χώρα 300.000.000 κατοίκων.
Οι δύο λίστες δεν δίνουν το πόσοι για κάθε 1.000 κατόχους όπλων αποφασίζουν να τα χρησιμοποιήσουν φονικά.
Ενώ η Ελλάδα είναι 13η σε ιδιωτικά νόμιμα όπλα ανά 100 πολίτες, έρχεται 5η σε φονική χρήση μετά από την Ρωσία, τις ΗΠΑ, την Κίνα και τον Καναδά, και είναι πρώτη από τις υπόλοιπες άμεσα συγκρίσιμες χώρες. Λόγω της έλλειψης λεπτομέρειας για φόνους μόνο με όπλα στην Ρωσία και στην Κίνα θα μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι η Ελλάδα δεν είναι 5η, αλλά 3η μετά τις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Κατά πόσον μπορούν οι νόμοι να αποτρέψουν την βία;
Αν υπήρχε ένα μαγικό κουμπί που να το πατούσαμε και να εξαφανιζόντουσαν όλοι οι τρομοκράτες από την Γη, θα περνούσαμε ένα ήρεμο απόγευμα και βράδυ. Την επομένη το πρωί όμως όλο και κάποιος θα ξυπνούσε τσαντισμένος θέλοντας να τινάξει κάτι στον αέρα, και δεν θα το ξέραμε μέχρι να ακούγαμε την έκρηξη.
Οι τρομοκράτες επιτυχαίνουν στον σκοπό τους όταν δεν ξέρουμε ποιοί είναι αλλά ιδίως όταν δεν ξέρουμε την μέθοδο που θα χρησιμοποιήσουν, και που και γιατί θα χτυπήσουν.
Από tην 911 του 2001, πριν μπούμε στο αεροπλάνο πρέπει να αδειάζουμε τις τσέπες μας, να βγάζουμε την ζώνη μας, να βγάζουμε τα παπούτσια μας... δεν επιτρέπονται μπουκάλια με υγρά, αναπτήρες, μαχαίρια... ψαλίδια... και τα αεροδρόμια έχουν γίνει μαρτύριο. Αυτό το μαρτύριο που έχουν περάσει δισεκατομμύρια επιβάτες επί 11 χρόνια, έχει άραγε αποτρέψει μία η περισσότερες τρομοκρατικές πράξεις και θανάτους; Απλά, δεν το ξέρουμε. Έχει στερήσει ελευθερίες μας; Φυσικά. Πόσοι θα δεχόντουσαν να σταματήσουν αύριο οι έλεγχοι και θα έμπαιναν σε ανεξέλεγκτα αεροπλάνα; ελάχιστοι.
Ακριβώς το ίδιο με την βία, με τους ανθρώπους που ξαφνικά χωρίς να το περιμένει κανείς κάτι σπάει μέσα τους και με μία ημιαυτόματη καραμπίνα εκτελούν παιδάκια του δημοτικού αφού πρώτα εκτελέσουν την μητέρα τους με τα δικά της όπλα.
Εάν μειώσουμε τις ελευθερίες μας, και πάλι θα έχουμε περιστατικά βίας γιατί είναι αδύνατο να προληφθείς απείρων πιθανοτήτων εκτέλεσης της βίας από δισεκατομμύρια ανθρώπους.
Όμως, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να αποδείξουμε ότι χωρίς τα μέτρα ασφαλείας και τους απαγορευτικούς νόμους τα επεισόδια θα ήταν περισσότερα. Ποτέ δεν θα μάθουμε τι θα μπορούσε να είχε γίνει αν δεν είχαμε πάρει οποιαδήποτε υπάρχοντα μέτρα.
Οι απαγορευτικοί νόμοι λειτουργούν αποδεδειγμένα μόνο ως προς το ότι καθησυχάζουν τους ανθρώπους. Μέχρι το επόμενο συμβάν. Μετά, τι; περισσότεροι νόμοι;
Οι νόμοι προσπαθούν να ελέγξουν την ανεξέλεγκτη ανθρώπινη φύση μέσα στα πλαίσια μιας κοινωνίας ανθρώπων. Η αναγκαιότητα των νόμων επιβάλλεται από την ίδια την φύση του ανθρώπου. Και η κοινωνία του ανθρώπου συμπεριλαμβάνει εκείνους που χρειάζονται νόμους και απαγορεύσεις για να αισθάνονται ασφαλείς, και εκείνους που δεν θέλουν νόμους και απαγορεύσεις για να αισθάνονται ελεύθεροι.
Είναι η επιθυμία οπλοκατοχής παράγωγο αίσθησης ελευθερίας ή αίσθησης φόβου (άμυνας);
Λέγεται ότι:
"αν κάνουμε τα όπλα παράνομα, οι μόνοι που θα οπλοφορούν θα είναι οι παράνομοι"
και ότι:
"τα όπλα δεν σκοτώνουν ανθρώπους. Οι άνθρωποι σκοτώνουν ανθρώπους".
Και τα δύο είναι αλήθεια, αλλά είναι επίσης και δικαιολογίες (σοφιστείες).
Στα 1970' λέγαμε ότι υπάρχουν λιγότερα σεξουαλικά εγκλήματα στην Δανία και την Ολλανδία επειδή ήταν ελεύθερη η πορνογραφία και πράγματι τα σεξουαλικά εγκλήματα φαινόταν να πολλαπλασιάζονται σε κοινωνίες πουριτανικές και απαγορευτικές.
Είναι δυνατόν κάτι τέτοιο να ισχύει και για τα όπλα;
Ή μήπως η "εικόνα" των όπλων τροφοδοτείται από αλλού;
Επίσης προτείνω ότι στις παραπάνω λίστες οι ΗΠΑ είναι μήλα-και-πορτοκάλια, γιατί οι ΗΠΑ είναι η μόνη χώρα στις λίστες όπου:
- Η οπλοκατοχή κατοχυρώνεται σαν δικαίωμα από το σύνταγμα,
- Η οπλοκατοχή είναι σαν έννοια μέρος της κουλτούρας και της εθνικής ταυτότητας,
- Υπάρχουν περίπου 300.000.000 ιδιωτικά, νόμιμα όπλα σε μια χώρα 300.000.000 κατοίκων.
Οι δύο λίστες δεν δίνουν το πόσοι για κάθε 1.000 κατόχους όπλων αποφασίζουν να τα χρησιμοποιήσουν φονικά.
Ενώ η Ελλάδα είναι 13η σε ιδιωτικά νόμιμα όπλα ανά 100 πολίτες, έρχεται 5η σε φονική χρήση μετά από την Ρωσία, τις ΗΠΑ, την Κίνα και τον Καναδά, και είναι πρώτη από τις υπόλοιπες άμεσα συγκρίσιμες χώρες. Λόγω της έλλειψης λεπτομέρειας για φόνους μόνο με όπλα στην Ρωσία και στην Κίνα θα μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι η Ελλάδα δεν είναι 5η, αλλά 3η μετά τις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Κατά πόσον μπορούν οι νόμοι να αποτρέψουν την βία;
Αν υπήρχε ένα μαγικό κουμπί που να το πατούσαμε και να εξαφανιζόντουσαν όλοι οι τρομοκράτες από την Γη, θα περνούσαμε ένα ήρεμο απόγευμα και βράδυ. Την επομένη το πρωί όμως όλο και κάποιος θα ξυπνούσε τσαντισμένος θέλοντας να τινάξει κάτι στον αέρα, και δεν θα το ξέραμε μέχρι να ακούγαμε την έκρηξη.
Οι τρομοκράτες επιτυχαίνουν στον σκοπό τους όταν δεν ξέρουμε ποιοί είναι αλλά ιδίως όταν δεν ξέρουμε την μέθοδο που θα χρησιμοποιήσουν, και που και γιατί θα χτυπήσουν.
Από tην 911 του 2001, πριν μπούμε στο αεροπλάνο πρέπει να αδειάζουμε τις τσέπες μας, να βγάζουμε την ζώνη μας, να βγάζουμε τα παπούτσια μας... δεν επιτρέπονται μπουκάλια με υγρά, αναπτήρες, μαχαίρια... ψαλίδια... και τα αεροδρόμια έχουν γίνει μαρτύριο. Αυτό το μαρτύριο που έχουν περάσει δισεκατομμύρια επιβάτες επί 11 χρόνια, έχει άραγε αποτρέψει μία η περισσότερες τρομοκρατικές πράξεις και θανάτους; Απλά, δεν το ξέρουμε. Έχει στερήσει ελευθερίες μας; Φυσικά. Πόσοι θα δεχόντουσαν να σταματήσουν αύριο οι έλεγχοι και θα έμπαιναν σε ανεξέλεγκτα αεροπλάνα; ελάχιστοι.
Ακριβώς το ίδιο με την βία, με τους ανθρώπους που ξαφνικά χωρίς να το περιμένει κανείς κάτι σπάει μέσα τους και με μία ημιαυτόματη καραμπίνα εκτελούν παιδάκια του δημοτικού αφού πρώτα εκτελέσουν την μητέρα τους με τα δικά της όπλα.
Εάν μειώσουμε τις ελευθερίες μας, και πάλι θα έχουμε περιστατικά βίας γιατί είναι αδύνατο να προληφθείς απείρων πιθανοτήτων εκτέλεσης της βίας από δισεκατομμύρια ανθρώπους.
Όμως, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να αποδείξουμε ότι χωρίς τα μέτρα ασφαλείας και τους απαγορευτικούς νόμους τα επεισόδια θα ήταν περισσότερα. Ποτέ δεν θα μάθουμε τι θα μπορούσε να είχε γίνει αν δεν είχαμε πάρει οποιαδήποτε υπάρχοντα μέτρα.
Οι απαγορευτικοί νόμοι λειτουργούν αποδεδειγμένα μόνο ως προς το ότι καθησυχάζουν τους ανθρώπους. Μέχρι το επόμενο συμβάν. Μετά, τι; περισσότεροι νόμοι;
Οι νόμοι προσπαθούν να ελέγξουν την ανεξέλεγκτη ανθρώπινη φύση μέσα στα πλαίσια μιας κοινωνίας ανθρώπων. Η αναγκαιότητα των νόμων επιβάλλεται από την ίδια την φύση του ανθρώπου. Και η κοινωνία του ανθρώπου συμπεριλαμβάνει εκείνους που χρειάζονται νόμους και απαγορεύσεις για να αισθάνονται ασφαλείς, και εκείνους που δεν θέλουν νόμους και απαγορεύσεις για να αισθάνονται ελεύθεροι.
Είναι η επιθυμία οπλοκατοχής παράγωγο αίσθησης ελευθερίας ή αίσθησης φόβου (άμυνας);
Λέγεται ότι:
"αν κάνουμε τα όπλα παράνομα, οι μόνοι που θα οπλοφορούν θα είναι οι παράνομοι"
και ότι:
"τα όπλα δεν σκοτώνουν ανθρώπους. Οι άνθρωποι σκοτώνουν ανθρώπους".
Και τα δύο είναι αλήθεια, αλλά είναι επίσης και δικαιολογίες (σοφιστείες).
Στα 1970' λέγαμε ότι υπάρχουν λιγότερα σεξουαλικά εγκλήματα στην Δανία και την Ολλανδία επειδή ήταν ελεύθερη η πορνογραφία και πράγματι τα σεξουαλικά εγκλήματα φαινόταν να πολλαπλασιάζονται σε κοινωνίες πουριτανικές και απαγορευτικές.
Είναι δυνατόν κάτι τέτοιο να ισχύει και για τα όπλα;
Ή μήπως η "εικόνα" των όπλων τροφοδοτείται από αλλού;
Βάση των δύο λιστών,
πόσα τοις εκατό των πολιτών δολοφονούνται από το ποσοστό του πληθυσμού που κατέχει όπλα;
(Οι πρώτες δύο, Ρωσία και Κίνα είναι συνολικοί φόνοι, όχι απαραίτητα με όπλα)
1. Ρωσία: 0,16966
2. Κίνα: 0,02245
3. Πορτογαλία 0.00565
4. Ολλανδία: 0,00513
5. Ιρλανδία: 0,00419
6: ΗΠΑ 0,00342
7. Πολωνία: 0,00308
8. Ιταλία: 0,00303
9. Ελλάδα: 0,00262
10. Καναδάς: 0,00247
11. Δανία: 0,00183
12. Βέλγιο: 0,00169
13. Ισπανία: 0,00144
14. Ελβετία: 0,00090
15. Φινλανδία: 0,00081
16. Νέα Ζηλανδία: 0,00075
17. Γαλλία: 0,00070
18. HB: 0,00066
19. Κύπρος: 0,00066
20. Σουηδία: 0,00060
21. Αυστραλία: 0,00060
22. Αυστρία: 0,00060
23. Γερμανία: 0,00020
24. Νορβηγία: 0,00013
25. Ισλανδία: 0,00000
Την τελευταία και τρίτη λίστα στο τέλος την προσέθεσα στις 4:30 μμ ώρα Ελλάδας, μία ώρα μετά την αρχική δημοσίευση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπερα Δημητρη
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην παρακολουθω εδω και καιρο αυτην τη συζητηση και τις μεταξυ σας ενστασεις κι ειπα να καταθεσω εδω μια ακομη αποψη.
Τα οπλα και η ελευθερη κυκλοφορια τους θα επρεπε να απαγορευονται. Κι εκει κανονικα θα επρεπε να υπαρχει μια τελεια.
Το οτι δεν υπαρχει επειδη πρεπει να επιβιωσουν οι βιομηχανιες οπλων που στηριζουν ολοκληρες κυβερνησεις, ειναι νομιζω μια αλλη κουβεντα.
Αν δεν υπηρχαν τοσα συμφεροντα πισω απο την κατασκευη και την πωληση των οπλων, δε νομιζω οτι θα συζητουσαμε εδω αν επρεπε να κυκλοφορουν ελευθερα ή οχι και να μπαινουμε σε "δηθεν" ηθικα διλημματα.
...
Οπως ακριβως δε δινεις στο νεογεννητο παιδι σου να παιξει με το μαχαιρι της κουζινας γιατι το πνευματικο του επιπεδο δεν ειναι σε θεση να αναγνωρισει τον κινδυνο και να φυλαχθει (και θα μπορουσαμε κι εδω να υποστηριξουμε "γιατι να μην ειναι ελευθερο να εχει τα παντα τριγυρω του" ;) , ετσι δεν προμηθευεις και την κοινωνια σου με εργαλεια που μοναδικος τους σκοπος ειναι ο θανατος, τη στιγμη που δεν ξερεις ουτε το πνευματικο επιπεδο του καθενος,ουτε τις οποιες ψυχικες του διαταραχες ή αυτες απο τις οποιες προκειται να νοσησει στο μελλον ή των ατομων του περιβαλλοντος του.
Αν τα βρει παρανομα ειναι μια άλλη κουβεντα...φροντισε να μην τα βρει. Και μην ενισχυεις τις βιομηχανιες οπλων.
Και για να γινω ακομη πιο ακραια : οταν εχεις στη διαθεση σου μια πυρηνικη βομβα, εξαρταται απο τη διαθεση μιας στιγμης ή απο εναν λαθος χειρισμο η καταστροφη του πλανητη.
Οταν ΔΕΝ την εχεις, και τρελος να εισαι, και γεννημενος δολοφονος και ψυχακιας, απλα ΔΕΝ την εχεις αυτη τη δυναμη.
Αγαπητή μου Scarlett, τα νούμερα λένε ότι στις ΗΠΑ ένας άνθρωπος δολοφονείται για κάθε 31,800 νόμιμα όπλα, και στην Ελλάδα ένας άνθρωπος δολοφονείται για κάθε 38,135 νόμιμα όπλα. Άρα η θεωρία ότι οι θεσμοί στις ΗΠΑ αυξάνουν κατά σημαντικό ποσοστό τους φόνους από όπλα δεν ισχύει στατιστικά, όσο και να φαίνεται περίεργο.
ΔιαγραφήΤα παιδιά δεν πρέπει να επιτρέπεται από τους γονείς τους να βρίσκονται εκτεθειμένα σε επικίνδυνες καταστάσεις τις οποίες δεν έχουν τα εφόδια να κατανοήσουν ή να ελέγξουν. Και οι νόμοι λένε ότι παύουν να είναι παιδιά στα 18.
Καταλαβαίνω την σκέψη σου ότι τα όπλα έπρεπε να απαγορεύονται, τελεία. Η δική μου σκέψη είναι ότι τα όπλα δεν έπρεπε να υπάρχουν, τελεία. Εφ' όσον ο άνθρωπος τα κάνει να υπάρχουν, οποιαδήποτε απαγόρευση γίνεται για να ελέγξει την ανθρώπινη φύση. Άρα η απαγόρευση είναι το φάρμακο και η ανθρώπινη φύση κουβαλάει την ασθένεια.
Με αυτή την λογική, κατά την γνώμη μου, οι προσπάθειές μας θα έπρεπε να εστιάζουν στο να μην χρειάζεται απαγόρευση, όχι στο τι απαγόρευση να κάνουμε. Εφ' όσον είμαστε αναγκασμένοι να κάνουμε απαγορεύσεις στον εαυτό μας λόγω της φύσης μας, και εφ' όσον οι πραγματικές διαφορές μεταξύ ΗΠΑ και άλλων χωρών δείχνουν ότι το να επιτρέπονται τα όπλα δεν αυξάνουν σημαντικά την βίαια χρήση τους, το πραγματικό ερώτημα είναι το κατά πόσον θέλουμε να επιβάλουμε περιορισμούς στην φύση μας, με οποιαδήποτε δικαιολογία. Οι οπλοβιομηχανίες δεν είναι παρά μια εκδήλωση της ζήτησης που δημιουργεί η ανθρώπινη φύση. Αν δεν βρει η φύση μας αυτό που θέλει εκεί, θα το ψάξει αλλού...
Το έχεις διαβάσει αυτό; http://dimitristhinks.blogspot.it/2011/01/blog-post_19.html
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Προτείνω ότι η ποιότητα μιας κοινωνίας δεν μετριέται με το πόσα όπλα επιλέγουν να κρατούν οι πολίτες, ούτε με το πόσο απαγορευτικοί είναι οι νόμοι μιας χώρας, αλλά από το κατά πόσον οι πολίτες επιλέγουν να χρησιμοποιούν τα όπλα τους βίαια για να σκοτώσουν συνανθρώπους τους."
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μπορώ να σκεφτώ κάποιον τρόπο με τον οποίον ένας πολίτης μπορεί να χρησιμοποιήσει το όπλο του μη βίαια.
Εκτός από το κυνήγι, που κάποιοι το θεωρούν σπορ (άσχετα αν δε συμφωνώ), δε βρίσκω άλλο λόγο ύπαρξης όπλων γενικά.
Συμφωνώ με τα όσα λέει η Scarlett. Θα έλεγα ότι το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού δεν ξέρει πιο είναι το καλό του. Γι' αυτό χρειάζεται κάποια ανώτερη εξουσία να του το επιβάλει. Πχ το κράνος είναι ένα καλό παράδειγμα. Το αν ο μοτοσυκλετιστής φοράει κράνος, δεν επηρεάζει κανέναν άλλο παρά τον ίδιο. Γιατί λοιπόν να υπάρχει νόμος που να λέει ότι είναι υποχρεωτικό; Γιατί απλά, ο ίδιος δεν το καταλαβαίνει ότι πρέπει να το φοράει χωρίς κανένας να τον αναγκάζει.
Για μένα, δεν υπάρχει κανένα λογικό επιχείρημα υπέρ της οπλοκατοχής. Η πλήρης απαγόρευση της οπλοκατοχής δε θα εξαφανίσει αυτομάτως τα όπλα, θα τα κάνει όμως πιο δυσεύρετα και στατιστικά θα μειώσει τον αριθμό των φόνων.
"Όμως, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να αποδείξουμε ότι χωρίς τα μέτρα ασφαλείας και τους απαγορευτικούς νόμους τα επεισόδια θα ήταν περισσότερα. Ποτέ δεν θα μάθουμε τι θα μπορούσε να είχε γίνει αν δεν είχαμε πάρει οποιαδήποτε υπάρχοντα μέτρα."
Όντως δε θα μπορέσουμε να το αποδείξουμε ποτέ. Η ανθρώπινη ιστορία όμως, μα δίνει πολλές ενδείξεις ότι αν δεν υπήρχε κανένα μέτρο ούτε η δυνατότητα να ληφθούν μέτρα, τότε οι άνθρωποι θα αλληλοσκοτώνονταν μέχρι να μείνει μόνο ένας.
Η κουλτούρα των όπλων προβάλλεται ασταμάτητα στις ταινίες, τα βιντεοπαιχνίδια, αλλά και πάλι, τις ίδιες ταινίες τις έχουν εκατομμύρια άνθρωποι, παρ'όλ'αυτά είναι ένας που θα κάνει το έγκλημα, που σημαίνει ότι το πρόβλημα ή την προδιάθεση για πρόβλημα την έχει αυτός ο ένας. Και όπως λέει η scarlett, αν τα όπλα είναι παράνομα, αυτός ο ένας ίσως να μη βρει το μέσο για να σκοτώσει 20 άλλα άτομα. Ο δράστης του τελευταίου μακελειού θα ήταν σε θέση να βρει παράνομα όπλο; Μάλλον όχι. Αλλά είχε συλλογή η επίσης ψυχικά ασταθής απ'ότι ακούγεται μητέρα του. Ποιο λογικό επιχείρημα μπορεί να το δικαιολογήσει αυτό;
Καλησπέρα Neropistolero!
ΔιαγραφήΣυμφωνώ ότι θεωρητικά η μόνη χρήση ενός όπλου είναι βία. Αλλά, πάρα πολλοί άνθρωποι, και από εκείνους που δεν θέλουν καν όπλα, θα σου πουν ότι το όπλο χρησιμοποιείται και για άμυνα. Μάλιστα, ενώ το κυνήγι, με το οποίο ούτε εγώ συμφωνώ, χρησιμοποιείται σαν δικαιολογία για την αγορά όπλων, η άμυνα είναι ακόμα πιο ευρεία χρησιμοποιούμενη δικαιολογία. Δηλαδή η αιτιολόγηση αυτή βάζει το όπλο στην ίδια κατηγορία με το κράνος της μοτοσυκλέτας, ή του σκι!
Είναι πάρα πολύ δύσκολο, ιδίως στις ΗΠΑ να αποδείξει κανείς σε οποιονδήποτε ότι ένα όπλο ΔΕΝ μπορεί να θεωρηθεί αμυντικό. Και, ειλικρινά, όσο και να απεχθάνομαι τα όπλα σαν αρχή, και εγώ το βρίσκω δύσκολο να πω ότι στην πραγματική ζωή, στις ΗΠΑ, ένα όπλο δεν είναι χρήσιμο σαν αμυντικό.
Στέλνω και εσένα στο http://dimitristhinks.blogspot.it/2011/01/blog-post_19.html
:-)
Φυσικά η ιστορία και η λογική προτείνει ότι όσο πιο δύσκολο είναι να βρεις όπλο τόσο λιγότεροι φόνοι από όπλα θα υπάρχουν. Η στατιστική των πραγματικών αριθμών όμως μας επιφυλάσσει μερικές εκπλήξεις, και άλλες κατευθύνσεις στην σκέψη, όπως οι τρεις λίστες της ανάρτησης και το πως, όπως έγραψα και στην Scarlett, στις ΗΠΑ ένας άνθρωπος δολοφονείται για κάθε 31,800 νόμιμα όπλα, και στην Ελλάδα ένας άνθρωπος δολοφονείται για κάθε 38,135 νόμιμα όπλα.
Στην πραγματικότητα των ΗΠΑ το θέμα δεν είναι ΑΝ θα είχε γίνει το μακελειό ΑΝ δεν είχαν ποτέ επιτραπεί τα όπλα. Το ερώτημα είναι πως να λειτουργήσουν καινούργιοι νόμοι αύριο, όταν ήδη υπάρχουν 300.000.000 όπλα από χτες...
Η ιστορια σου ειναι πολυ ωραια Δημητρη και πολυ καλογραμμενη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξερω -ουτε και μπορω να φανταστω ετσι ευκολα- ποιοι μπορει να ηταν οι υποχρεωτικοι νομοι μιας κοινωνιας ομοιας με αυτην στην νουβελα σου, αλλα εντελως προχειρα σκεφτηκα πώς τα εργαλεια ειναι απαραιτητα και δεν θα τα καταργουσα.
Το πώς θα τα χρησιμοπουσε ο καθενας ειναι μια αλλη ιστορια, ακριβως όπως συμβαινει με ολα τα επιτευγματα του πολιτισμου μας.
Το οπλο ομως δεν ειναι εργαλειο. Το οπλο εγινε αποκλειστικα για να σκοτωσει. Και γι'αυτον το λογο δε θα ειχε θεση σε μια δικη μου φανταστικη κοινωνια.
Οσον αφορα τωρα για το τι να κανει μια χωρα που επιτρεπει την οπλοκατοχη και εχει και 300 εκ οπλα να κυκλοφορουν εντος της, νομιζω πως το θεμα ειναι λιγο σαν την φοροδιαφυγη στην Ελλαδα (για να θυμηθουμε και λιγο τα δικα μας ;) ). Οπου υπαρχει θέληση βρισκεται και ο τροπος. Ολα αυτα τα οπλα (τα νομιμα) βγηκανε με αδειες. Δεν ειναι λοιπον δυσκολο να τα μαζεψεις, αν πραγματικα το θελεις, χαρακτηριζοντας την οπλοκατοχη παρανομη. Ή μπορεις να απαγορεψεις τις σφαιρες στην αγορα, αφοπλιζοντας τα ουσιαστικα.
Το δυσκολο ειναι αλλο. Το δυσκολο ειναι πώς θα τα βρεις με τους μεγαλοβιομηχανους που σε υποστηριζουν αν τους ελεγες "παιδια, σας κλεινω το εργοστασιο" ή "σας βγαζω εκτος αγορας"
Σ' ευχαριστώ Scarlett και συγγνώμη για την καθυστέρηση! dinner and a movie :-)
ΔιαγραφήΠάντα μου άρεσε η ιδέα αυτής της ιστορίας, και μπορεί να την επεξεργαστώ περισσότερο γιατί στη καρδιά της βρίσκονται οι έννοιες ότι τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται, ή αυτό που νομίζουμε -και ότι δεν μπορούμε να δραπετεύσουμε από τα βασικότερα όρια της φύσης μας -μόνο να φανταστούμε ότι μπορούμε.
Ένας από τους λόγους που μου αρέσει, σαν κινηματογραφόφιλος και κινηματογραφιστής, είναι ότι δεν είναι δυνατόν να γυριστεί σαν ταινία γιατί μια από τις μεγαλύτερες και πιο σημαντικές εκπλήξεις είναι οπτική και πρέπει να αποκαλυφθεί με διάβασμα. Η οθόνη θα την πρόδιδε αμέσως και θα χανόταν ένα θεμελιώδες αβαντάζ της ιστορίας -και του νοήματος.
Εκ πρώτης όψεως, και βάση της λογικής, τα όπλα δεν είναι εργαλεία. Ή μήπως είναι; Όπλα υπήρχαν πάντα, αλλά τα πιστόλια και τα ντουφέκια είναι μόνο λίγων αιώνων. Πηγαίνοντας στην τελευταία δυνατή διύλιση του θέματος ανακαλύπτουμε ότι το πραγματικό ζήτημα δεν έχει να κάνει με το είδος του όπλου, ή το είδος του εργαλείου, αλλά με τον χρήστη. Το σπαθί άραγε, δεν έγινε αποκλειστικά για να σκοτώνει; το τόξο και βέλος; το ακόντιο; η πέτρα;
Εάν κάποιος σου επιτίθετο με ένα μαχαίρι, η ετοιμαζόταν να σε σπρώξει για να σε ρίξει από ένα μπαλκόνι, και ο κοντινότερος σύμμαχος σου ήταν ένας αστυνομικός, ή έστω και ένας απλός πολίτης 50 μέτρα μακριά, δεν θα ήθελες να χρησιμοποιήσει το πιστόλι του για να σε σώσει;
Η Ελλάδα με την φοροδιαφυγή αυτοκαταστρέφεται και παραδίδει την ανεξαρτησία της. Οι ΗΠΑ με την οπλοκατοχή δεν διακυβεύει την ανεξαρτησία της και δεν χρειάζεται πολύ λιγότερα όπλα από την Ελλάδα να είναι νόμιμα για να σκοτώσει έναν άνθρωπο. Καλώς ή κακώς, είτε το καταλαβαίνουμε σαν έννοια είτε όχι, η οπλοκατοχή είναι αδιαίρετα δεμένη στην υφή της Αμερικανικής κοινωνίας και ιδέας. Εάν πας να μαζέψεις υπάρχοντα όπλα είναι 100% σίγουρο ότι θα ξεσπάσει πόλεμος όπου πολίτες θα πυροβολούν αστυνομικούς από τα παράθυρα των σπιτιών τους όταν πηγαίνουν να τους τα πάρουν, και οι πολίτες θα κερδίσουν. Και μετά θα χτίσουν άλλο ένα αεροπλανοφόρο και μερικά πυρηνικά υποβρύχια.
Το να πεις στους μεγαλοβιομηχάνους των όπλων ότι η Αμερική δεν θα αγοράζει τα προϊόντα τους όπως μέχρι εχθές, δεν είναι δα και σπουδαίο πράγμα. Ήδη έχει γίνει με τους μεγαλοβιομηχάνους καπνού. Δεν τρέχει τίποτα.
:-)