Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2024

Νιανιά

 




Κάτι περίεργο συμβαίνει στο μάνα-Ελλάντα τα τελευταία χρόνια. 

Ξεκίνησε από το Βενέτη πριν καναδυό χρόνια. Παραγείλαμε καφέ και κρουασαν, και τα κρουασάν ήρθανε κομμένα, με μαχαίρι, και πατικομένα μάλιστα, το καθένα τρία κομμάτια. Το κρουασάν. Κομμένο. Τους είπα: «τα κρουασάν είναι κομμένα». «Ναι», μου απαντάνε, «τα κόβουμε για τους πελάτες».

Τους εξήγησα ότι δεν πρέπει να τα κόβουνε και τους τα γύρισα πίσω. Από τότε, κάθε φορά που πάμε στου Βενέτη και παραγγέλνουμε κρουασάν ή οτιδήποτε, τους λέω να μην μας τα φέρουνε κομμένα γιατί θα τους τα γυρίσω πίσω, και με κοιτάνε σαν να είμαι μουρλός, αλλά τα φέρνουνε ολόκληρα. Τα κρουασάν.

Μετά από δύο χρόνια, σήμερα, η σερβιτόρα θυμήθηκε και όλο χαμόγελο με πρόλαβε. Δεν θέλετε να σας το κόψουμε! Όχι, της απαντώ με χαμόγελο αντάξιο του δικού της. Μας θυμόσαστε! Ευχαριστούμε πολύ!

Τις προάλλες πήγα την Αγγλίδα ανιψιά μου στην Ακρόπολη και μετά πήγαμε απέναντι στο τουριστικό περίπτερο και κάτσαμε για καφέ και κάτι να τσιμπήσουμε. Η ανιψιά μου είδε French Toast στο μενού και χάρηκε. Λέω στο γκαρσόνι, έχετε φρεντς τοστ; Ναι, μου απαντάει. Το Αμερικάνικο φρεντς τοστ που δεν έχει σχέση με Γαλλία; Ναι, μου ξαναπαντάει. Θαύμα! Του λέω. Ένα φρεντς τοστ και ένα κλασσικό τοστ τυρι-ζαμπον, παρακαλώ.

Το κλασσικό τοστ τυρί-ζαμπον που ήτανε μικρούλι, μου ήρθε κομμένο σε τέσσερα πιο μικρούλικα κομματάκια στοιβαγμένα όρθια, καλλιτεχνικά το ένα δίπλα στ’ άλλο. 

Το φρεντς τοστ της ανιψιάς μου, το οποίο όταν γεννήθηκε στην κουζίνα ήταν φουσκωτό και αφράτο με σορόπια να του δίνουνε χαρά περίσσια, ήρθε διαλυμένο, κατακομμένο με μαχαίρι νιανιά. Νιανιά, σας λέω! Μπορείτε να πείτε στον μάνατζερ να έρθει αν μπορεί να του μιλήσω; Βεβαίως. Έρχεται ο μάνατζερ, ανοίγουμε κουβέντα χαρούμενα και φιλικά περί νιανιά και με διαβεβαιώνει ότι θα μιλήσει με την διεύθυνση σχετικά. Έφυγε, να ‘στε καλά, κι' εσείς, νά 'στε καλά, και χωρίς αμφιβολία θα πρέπει να σκεφτότανε, ρε τον μαλάκα.

Πήγαμε στην Γλυφάδα σε μπροζολάδικο. Άντε να πάρω ένα ribeye steak, σκέφτηκα. Ελληνικό ή Αργεντινής με ρωτάει το γκαρσόν. Ελληνικό, απαντάω, ευχαριστώ. Έρχεται το παχύ και ζουμερό μου στέηκ, μήντιουμ-ρέαρ. Το κεφάλι μου γυρισμένο προς την άλλη μεριά μιλώντας στην καλεσμένη μας Ελληνο-αυστραλίδα κόρη φίλης της μητέρας μου. Γυρνάω προς το στέηκ μου και βλέπω ότι το γκαρσόν το έκοβε για μένα με καλοακονισμένη μαχαίρα σε φέτες τσιγαρόχαρτο. Είχε ήδη κόψει το μισό. Όοοοοχι! Όχι! Αρχίζω να κλαίω. Τι κάνετε; Σας κόβω την μπριζόλα σας, μου απαντάει. Μπιμπερό θα μου φέρετε; Ρωτάω. Σταματάει να κόβει. Ευχαριστώ, του λέω. Οι δεκάδες Ευρώ που θα πληρώσω, του εξήγησα, ήταν για ζουμερές ωραίες μπουκιές, να χαίρομαι να τις κόβω εγώ, μάλιστα. Αν ήθελα ζαμπόν θα είχα παραγγείλει ζαμπόν.

Τελικά, σε όλους τους παραπάνω έχω πει άκρως ευγενικά ότι ίσως θα ήταν καλό να ρωτούσαν τον πελάτη αν τα θέλει κομμένα και νιανιά πριν τα κόψουνε και τα κάνουνε νιανιά. Την λέτε ακόμα την λέξη νιανιά, ή χρησιμοποιώ λέξη χτεσινή;

Φαίνεται όμως ότι είμαι ο μόνος ανάποδος που σερβίρισαν τα τελευταία χρόνια.

Έτσι από περιέργεια ρε παιδιά, να ρωτήσω, αν κανείς αναγνώστης έχει τύχει να του κόβουνε τα γκαρσόνια το φαΐ τα τελευταία χρόνια, πως σας φάνηκε; Σας φάνηκε… πως να το πω… νορμάλ; Επειδή… πουθενά στον κόσμο δεν έχω συναντήσει τέτοιο πράμα. Άλλη μια Ελληνική πρωτιά!

Τι λέτε να το ξεκίνησε αυτό το …σκεπτικό στην Ελλάδα;
Τά 'χει ο κόσμος τελείως χαμένα, και τ' αυγά και τα πασχάλια;



~~~




2 σχόλια:

  1. Το επόμενο στάδιο θα είναι να στο μασάνε πριν στο σερβίρουν (συγνώμη για το αηδιαστικό ενδεχόμενο).
    Οταν μια κοινωνία ολόκληρη δεν ξέρει ΤΙΠΟΤΑ άλλο εκτός από τον "τουρισμό", πρέπει να εφευρίσκει διαρκώς μια καινούργια μαλακία (pardon my french) για να καλύψει τις προηγούμενες.

    Όπως και σε κάθε άλλο μαζικό + υπερκαταναλωτικό προϊόν, ο πωλητής πρέπει διαρκώς να εφευρίσκει μια "αναβάθμιση" για να κρατήσει το ενδιαφέρον του καταναλωτή. Ο οποίος καταναλωτής είναι εντελώς ντιπ για ντιπ πανηλίθιος, αποχαυνωμένος από τα σόσιαλ, τα λάικ και τα must.

    Ετσι βρισκόμαστε σε έναν φαύλο κύκλο. Ο ηλίθιος καταναλωτής απαιτεί διαρκώς "αναβαθμίσεις", τις οποίες οι πωλητές πρέπει να εφευρίσκουν.

    Ποια πραγματική ανάγκη ικανοποιεί το καινούργιο μοντέλο του iphone σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο; Ποια είναι η ποιοτική διαφορά που δικαιολογεί την αύξηση της τιμής;
    Το ίδιο και για τα αυτοκίνητα. Τι πραγματικά καινούργιο / καινοτόμο / χρήσιμο προσφέρουν τα διαρκώς ανανεωμένα μοντέλα αυτοκινήτων σε σχέση με το (όχι τόσο μακρινό) 2000;

    Ο τουρισμός είναι πια ένα υπερκαταναλωτικό, υπερμαζικό προϊόν. Εκατομμύρια πανύβλακες φωτογραφίζουν το ηλιοβασίλεμα και νομίζουν ότι μόνο αυτοί βλέπουν τον Ήλιο να πέφτει.
    Και επειδή τα επιτήδεια λαμόγια του τουρισμού δεν μπορούν να κάνουν "αναβάθμιση" στο ηλιοβασίλεμα, κάνουν "αναβάθμιση" στα τοστ, στα κρουασάν και στις μπριζόλες. Ευκολάκι, δεν τους κοστίζει και τίποτα.

    Όσο πιο μακρυά είμαι από αυτήν την μαζική παράνοια, τόσο καλύτερα νιώθω.

    ΥΓ Πριν απο 30 χρόνια, για την απόλαυση της παραλίας αρκούσε μια πετσετούλα στην άμμο με 4 πέτρες στις γωνίες. Άντε και ένα τάπερ με κεφτεδάκια.
    Οι πιο ψαγμένοι έστηναν αντίσκηνα.
    "Εμείς με σληπινγκ μπαγκ και με καρπούζι, θα κάνουμε τον γύρο των νησιών....." (Β. Γερμανός)

    Γύρω στο γύρισμα της χιλιετίας, οι ξαπλώστρες έγιναν must. Τις ΑΠΑΙΤΟΥΣΑΝ οι ηλίθιοι καταναλωτές, για να μην μπαίνει η άμμος στον ποπό τους. Μετά οι ομπρέλες. Μετά τα μπητσόμπαρα με την άθλια μουσική - στην διαπασών. Εκατομμύρια ντεσιμπελ να σπανε τα αυτιά.

    Απο την πετσετούλα με το σπιτικό τάπερ περάσαμε στην ξαπλώστρα συν ομπρέλα συν τασάκι συν ποτηροθήκη συν καφετζής συν λουκουματζής συν μουσική συν premium xaplwstra (οι μπροστινές σειρές).
    Το κάθε ένα από αυτά τα συν είναι και μια "αναβάθμιση" του τουριστικού "προϊόντος".

    Ποια είναι η διαφορά;
    Γυρω στα 50 ευρώ/άτομο/ημέρα. Ποιος είναι ο ηλίθιος εδώ;
    Και μάλιστα τώρα τους φαίνονται ακριβά όλα αυτά. Ποιος όμως ζήταγε "αναβαθμίσεις";

    Τα νιανια στα κρουασάν και οι κομμένες μπριζόλες είναι μια απόλυτα φυσιολογική και αναμενόμενη εξέλιξη.
    Ανυπομονώ να αηδιάσω με την επόμενη, που σίγουρα θα έρθει το 2025. Οπως τα καινούργια μοντέλα του iphone, είτε το καινούργιο "challenge" στο tiktok

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμ’ πες τα, Χρυσόστομε… Η αφύσικη εξέλιξη της μαλακίας (συγγνώμη για τα Ελληνικά μου 😊)

      Βέβαια το κλου είναι να κοιτάω την ηλικιωμένη κυρία στο διπλανό τραπέζι να επεξεργάζεται το κομμένο της κρουασάν ικανοποιημένη και να σκέφτομαι, ναι, βέβαια, ηλικιωμένη είναι… και μετά να συνειδητοποιώ ότι, όπα! Είναι νεότερη από εμένα!

      Την επόμενη φορά που θα πάω σε κυριλέ στέηκχάους θα φέρω και μια διμοιρία Αμερικανών Πεζοναυτών να συνοδέψουν την μπριζόλα μου. Με οπλοπολυβόλα.

      Αλλά μέρες αργότερα μού ‘κοψε το γιατί μου την κόβανε τσιγαρόχαρτο νιανιά: το ολόκληρο κομμάτι που είχε μείνει ανέπαφο το έφερα σπίτι, το ζέστανα στο γκριλ και ανακάλυψα ότι ήτανε σκληρό και δεν κοβότανε ούτε μασιότανε. Γι’ αυτό το κόβανε τσιγαρόχαρτο με ακονισμένο μαχαίρι… Μόνο που δεν το μασήσανε οι ίδιοι…

      Και πήγα και στην Ακρόπολη ο ίδιος αυτοπροσώπως, και είδα από κοντά το έξι μέτρα πλατύ μπετό από τα προπύλαια ως τον Παρθενώνα και γύρω του, για τις φουρνιές από τα κρουαζιερόπλοια, και είδα και το περίφημο ασανσέρ που είχε εγκαταστήσει στον βράχο ο Περικλής μόνο λίγα χρόνια πριν οι Αρχαίοι Αθηναίοι ανακαλύψουν το ελικόπτερο.

      Και είδα και στα προπύλαια και στον Παρθενώνα τα λευκά κομμάτια που έχουν βάλει εκεί που λείπουν τα αρχικά από τα αρχαία, και τώρα βλέπεις τον ναό πιτσιλωτό χρώμα, αρχαίο μάρμαρο κιτρινωπό με λευκές πιτσιλιές σαν καρνάβαλο.

      Τουρισμός, φίλε μου! Εξπέρ τουρισμού στο Ελλαδιστάν. Πως ήταν οι διακοπές σας; Αριστούργημα. Τις περάσαμε σε ένα πούλμαν σταματημένο σε ένα φρακάρισμα, απάντησε ένας Κινέζος.

      Πηγαίνοντας στο Σούνιο σταματήσαμε στην Σαρωνίδα που δεν είχα σταματήσει ποτέ πριν, και κάναμε μπάνιο. Όλη η παραλία ήταν γεμάτη κομματάκια άσπρα σαν αυτά με τα οποία γεμίζουν μαξιλάρια, και ούτε η Μαργαρίτα δεν μπορούσε να καταλάβει αν ήταν οργανικό ή πλαστικό και από που ήρθε… και γιατί δεν το καθαρίζανε…

      Και καλά τα λες ότι πάνε οι παλιοί απλοί καιροί… Τώρα, αναβάθμιση!

      Να ‘σαι καλά Jolly Roger μου! Καλό Φθινόπωρο!

      Διαγραφή