Προσοχή όμως: Αν και το Κουίζ είναι απλό, είναι συνάμα και δύσκολο. Το σχόλιο που το ενέπνευσε λέει καθαρά: "Εγκλήματα στην ιστορία της Ανθρωπότητας που τα έκανε το ιερατείο". Αυτά που θα αναφέρετε πρέπει, και να θεωρούνται Εγκλήματα στην ιστορία της Ανθρωπότητας, και να τα έχει κάνει ιερατείο.
(άσε που η γενοκτονία στην μέση Αμερική έγινε από τυχοδιώκτες και βασιλείς στο όνομα της θρησκείας του κράτους αλλά για το πορτοφόλι τους, και, το Βατοπαίδειο δεν θα είχε γίνει χωρίς την βοήθεια των κρατικών λειτουργών που εσείς, οι διαγωνιζόμενοι, είχατε δημοκρατικά εκλέξει -εγώ βρισκόμουνα εκτός Ελλάδος και δεν μπόρεσα να βοηθήσω...)
Δημοσιεύω εδώ και ένα από τα σχόλια της ανάρτησης για όσους δεν πάνε κάτω να τα δούνε όλα.
teleytaios είπε...
Δημήτρη, νομίζω ότι ο διαγωνισμός σου έπρεπε να γίνει από την ανάποδη. Ποια εγκλήματα ΔΕΝ γίνανε από το ιερατείο. Διότι όπως λέει και ο Δείμος, πρέπει να γράψουμε εγκυκλοπαίδεια για να τα συμπεριλάβουμε όλα. Εγώ θα αναφέρω μόνο ένα, το οποίο νομίζω είναι το μεγαλύτερο απ’ όλα: Το μίσος που έφερε το ιερατείο στις καρδιές των ανθρώπων. Από εκεί και πέρα όλα τα υπόλοιπα αφενός επισκιάζονται κι αφετέρου ήταν λογικό κι επόμενο να γίνουν. Και δυστυχώς θα συνεχίσουν να γίνονται εγκλήματα όσο η τάξη αυτή των ανθρώπων που βρίσκονται μεταξύ ημών και του Θεού κηρύσσει και διδάσκει, έμμεσα ή άμεσα, τη μισαλλοδοξία.
Ελπίζω να ηχογραφήσεις τη «συναυλία» σου και να επιτρέψεις να την ακούσουμε κι όλοι εμείς που δε θα κερδίσουμε το διαγωνισμό. Αν μάλιστα ζητάς τη συνοδεία κάποιου εξαιρετικά παράφωνου μη διστάσεις να με καλέσεις…
Απάντηση:
Αγαπητέ μου Τελευταίε, το σχόλιό σου πέφτει διάνα στο κέντρο των στόχων της ανάρτησης.
Κατ' αρχάς ήθελα να επιστήσω την προσοχή στο πόσα διαφορετικά ιερατεία υπάρχουν ανά τους αιώνες, και έτσι ίσως κάποιος έκανε την σκέψη ότι ίσως μερικά ιερατεία είναι υπεύθυνα για περισσότερα από όσα άλλα ιερατεία. Επίσης ότι κάτι δεν είναι απαραίτητα ενοχή του ιερατείου, όπως η δολοφονία των 20.000 στον Ιππόδρομο στη στάση του Νίκα που ανέφερε ο Δείμος του Πολίτη: για αυτό ήταν υπεύθυνος ο αυτοκράτορας που ήθελε να παραμείνει στην αρχή πάση θυσία (κυριολεκτικά).
Αλλά πίσω από όλα αυτά ήθελα να φανεί ακριβώς αυτό που λες: Ότι η εντύπωση στον κόσμο είναι: " Ποια εγκλήματα ΔΕΝ γίνανε από το ιερατείο " και "...το μεγαλύτερο απ’ όλα: Το μίσος που έφερε το ιερατείο στις καρδιές των ανθρώπων ".
Το ιερατείο σε κάμποσες περιστάσεις ήταν αμέσως υπεύθυνο, όπως στα εγκλήματα που διεπράχθησαν επί αιώνες από την Ιερά Εξέταση της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας (4) και τα αντίστοιχα "αντίποινα" εγκλήματα που διεπράχθησαν από τους Προτεστάντες (6) εναντίων των Καθολικών. Άλλα πάλι ο Στάλιν και ο Χίτλερ. Και βέβαια οι μεσοΑμερικανικοί πολιτισμοί που ανέφερε ο Δείμος του Πολίτη.
Κυρίως περίμενα να δω πόσα εγκλήματα θα αποδίδονταν στο νούμερο 5 (εστιασμένες στο οποίο νούμερο 5 είναι και αυτές οι αναρτήσεις και το σχόλιο που προκάλεσε τον ...Διαγωνισμό).
Αλλά, είναι δεν είναι αμέσως υπεύθυνο ένα ιερατείο, είναι όπως λες υπεύθυνο για το μίσος που έφερε στις καρδιές των ανθρώπων. Και σ' αυτό, οι δικοί μας παπάδες μέσα στα σύνορα της Ελλάδας είναι όσο υπεύθυνοι όσο άλλοι.
Έτσι το σχόλιό σου μας οδηγεί να παρατηρήσουμε κάτι ενδιαφέρον. Μιλώντας όχι μόνο για τον νεοΈλληνα και το παπαδαριό του αλλά για όλους όλων των αιώνων, πως ακριβώς κατάφεραν τα ιερατεία να φέρουν το μίσος στις καρδιές των ανθρώπων; χειρουργική επέμβαση; ακτίνες "Χ"; τηλεπάθεια; ...Δημαγωγία; Εγώ φερ' ειπείν, που βλέπω την Ορθόδοξη Εκκλησία σαν κληρονομιά κοινωνιολογική της παράδοσης μας, και πάω εκκλησία, δεν έχω, νομίζω, ελπίζω, στην καρδιά μου μίσος για κανέναν. Πως και τους ξέφυγα εγώ και τους ξεφύγανε και τόσοι άλλοι σαν και εμένα, συμπεριλαμβανομένου, μου φαίνεται, και εσού;
Μήπως χρειάζονται δύο για να χορέψουν το ταγκό;
Ο άνθρωπος είναι ικανός για τόσα εξαίσια όνειρα και τόσους φρικιαστικούς εφιάλτες. Μήπως το μίσος απλά ψάχνει δικαιολογία να βγει, και όταν βράζει περισσότερο μίσος παρά αγάπη σε μια ψυχή βρίσκει οποιαδήποτε δικαιολογία για να βγει;
Μήπως το ιερατείο είμαστε εμείς;
Εγώ θα το κερδίσω το βραβείο και μάλιστα θα το αξιώσω, μην τον κλείσεις όμως αμέσως, να προλάβω να σκεφτώ τις απαντήσεις μόλις γυρίσω από το γραφείο :Ρ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚωστή! Βάλε το καπελάκι με τον γλόμπο από πάνω και την μπαταρία τσέπης, πιάσε χαρτί και μολύβι και σε περιμένω! (Βέβαια για να το αξιώσεις το βραβείο πρέπει να έρθεις στην Φλωρεντία! -πολλά εγκλήματα και η Φλωρεντία! πρώτα-πρώτα αυτό το προσούτο τους! γιακ! και το κυκλοφοριακό τους σύστημα!)
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μας χαλάει η Φλωρεντία :) Τι έχει το κυκλοφοριακό τους σύστημα; έχουνε αυξημένα ποσοστά καρδιοπάθειας; (είμαι άθλιος το ξέρω)
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι κάτι τεχνικό: Στις κοσμικές θρησκείες ποιούς πιάνουμε ως ιερατείο αλήθεια; Ακόμα και στις κανονικές θρησκείες το ιερατείο -ειδικά στον μεσαίωνα- δεν ήτανε τόσο σαφώς διαχωρισμένο από την εκτελεστική εξουσία..
latecomer, έχεις προσπαθήσει να περάσεις από το σύστημα μονόδρομων της Φλωρεντίας και να παρκάρεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘαυμάσια ερώτηση: " Στις κοσμικές θρησκείες ποιούς πιάνουμε ως ιερατείο". Τις έβαλα γιατί δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε έξω από την Ιστορία της Ανθρωπότητας τον Στάλιν ή τον Χίτλερ (θα κάνανε ένσταση), οπότε το "ιερατείο" για τους σκοπούς του Μέγα Διαγωνισμού πρέπει να είναι ο εκάστοτε "εσωτερικός κύκλος" και το οργανωτικό σύστημα που εκπορεύεται αμέσως από αυτόν...
Ρε φίλε, μήπως θες να γράψουμε και κανένα βιβλίο; Ακόμα δεν εκδόσαμε το δεύτερο. Θες να αρχίσουμε να γράφουμε και ιστορικό; Άκου εκεί εγκλήματα και ιστορικά αίτια... Μας δουλεύεις; Για να δούμε λοιπόν, εν τάχει σκεπτόμενος:
ΑπάντησηΔιαγραφή1. στο πλαίσιο του θεάματος και του εφησυχασμού/αφιονισμού/αποπροσανατολισμού των προλετάριων (σσ ο όρος είναι ρωμαϊκός και δανεισμένος από το Μαρξ) είχαν την αρένα με ό,τι αυτή συνεπάγεται. Αφήνω εκτός το μύθο των χριστιανικών θυσιών, αλλά κρατώ την τελετουργική θυσία ανθρώπων κλπ.
20-24. Οι προκολομβιανοί συνήθιζαν τις ανθρωποθυσίες. Ξεχωρίζει το αζτέκικο ποδόσφαιρο, οι θυσίες αίματος των Μάγιας και η θυσία δούλων κι αιχμαλώτων των Ίνκας
2. Δε θυμάμαι ιδιαίτερα εγκλήματα, αν εξαιρέσουμε μερικές μικρές σφαγές. Αν θυμάμαι καλά περιγράφει μία ο Ιουλιανός ο Παραβάτης ότι έγινε αυτή την περίοδο.
3. Εδώ έχουμε αρκτά να θυμίσουμε, όπως τη δολοφονία της ελληνο-αιγύπτιας μαθηματικού (τώρα δε θυμάμαι άλλες, εξαιρουμένης της εικονομαχίας, της Στάσης του Νίκα, των Μονοφυσιτών και των Νεστοριανών, των Γνωστικιστών κλπ).
4. Μάλλον πρέπει να προσθέσουμε μερικές εκατοντάδες ή χιλιάδες "μάγισσες", σατανιστές, άραβες σε ιμπεριαλιστικούς πολέμους. Ας κάνω μια μικρή παρέκβαση κι ας θυμίσω ότι σατανιστής χαρακτηρίζονταν όποιος απλά διαφωνούσε με το κυρίαρχο δόγμα. Δεδομένων και των πολλών παγανιστών λατρευτικών στοιχείων που επιβίωναν στη Δύση, χωρίς να ενσωματωθούν στο δόγμα, πολλοί που θυμούνταν αρχαιότερες-προχριστιανικές τελετές κατηγορούνταν ως σατανιστές. Ας προσθέσουμε μερικές αιματοβαμμένες νύχτες, πχ Αγίου Βαρθολομαίου (κι εδώ να προσθέσω και τη νύχτα του Άμωνος Ρα κόντρα στον Άτωνα του Ακενατών στην αρχαιότατη Αίγυπτο). Άλλα δε θυμάμαι τώρα τέτοια ώρα αν και πρέπει να θέσουμε την παιδεραστία, αλλά η ηθική της εποχής εκείνης δεν το έβλεπε έτσι απαραίτητα.
...τα υπόλοιπα άλλη φορά...
Οπως πολύ σωστα σου έγραψε ο Δείμος αυτό δεν έιναι διαγωνισμός αλλά πρόσκληση για συγγραφή πραγματείας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΆσε δε που το βραβείο να ξαναακούσω Μπαέζ μου προκαλεί ρίγη φρίκης!
Έχω να τα ακούσω από τότε που η κόρη μου ήταν μωρό και αν δεν της έβαζα καθημερινά την κασέτα με την Μπαέζ δεν έλεγε να βγάλει τον σκασμό από το κλάμα και να κοιμηθεί!
Ο διαγωνισμός θα είχε ιδιαίτερη αξία αν έλεγες το ακριβώς αντίθετο.
Να αναφέρει κανείς άν ξέρει περίπτωση για εγκλήματα που έγιναν στο όνομα της αθείας!
Δήμο, συμφωνούμε απόλυτα! σε όλα (σημ. την ελληνοαιγύπτια μαθηματικό την λέγανε Υπατία, και αφού ο Χριστιανικός όχλος έσκισε τις σάρκες της με όστρακα πήγαν και κάψανε την βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Λέγεται ότι το ιστορικό πρόσωπο της "Αγίας Αικατερίνης" είναι η Υπατία, δοσμένη έτσι σαν "Αγία" από τις Χριστιανικές ενοχές των μετέπειτα χρόνων για το γεγονός).
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι σωστός για 20-24! Δεν ανέφερα τις θρησκείες και έθιμα της Μέσης Αμερικής!
Για το νούμερο 4, καλά, όλα σωστά, και εδώ στο 4 αλλά και στα αντίποινα του 6 κολλάει το βιβλείο που είπες στην αρχή του σχολίου ότι μπορεί να γράψει όποιος πράγματι θέλει να με ακούσει να τραγουδάω!
Και βέβαια υπάρχουν και άλλα που περιμένω όπως είπες να συμπληρώσεις, αλλά εφιστώ την προσοχή ότι στο πλαίσιο αυτών των αναρτήσεων εκείνο που θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα είναι να βρούμε και τι βαραίνει το νούμερο 5! (σταμάτησες μόλις πριν από το 5)
Χμμμ... τότε, Αθεόφοβε, αν το κερδίσεις εσύ το βραβείο, το αλλάζω σε υπόσχεση να μην τραγουδήσω μπαέζ για ένα χρόνο! Ούτε καν την μπαλάντα του Τζο Χιλλ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια το νούμερο 13, αν υπάρχει τίποτα θα κοιτάξω να το γράψω στο τέλος αν δεν έχει βρει ήδη κανείς τίποτα...
Όσο για την μνεία σου στο σχόλιο του Δήμου, βλ. σχετική μου απάντηση!
Καλό απόγευμα!
Δημήτρη, νομίζω ότι ο διαγωνισμός σου έπρεπε να γίνει από την ανάποδη. Ποια εγκλήματα ΔΕΝ γίνανε από το ιερατείο. Διότι όπως λέει και ο Δείμος, πρέπει να γράψουμε εγκυκλοπαίδεια για να τα συμπεριλάβουμε όλα. Εγώ θα αναφέρω μόνο ένα, το οποίο νομίζω είναι το μεγαλύτερο απ’ όλα: Το μίσος που έφερε το ιερατείο στις καρδιές των ανθρώπων. Από εκεί και πέρα όλα τα υπόλοιπα αφενός επισκιάζονται κι αφετέρου ήταν λογικό κι επόμενο να γίνουν. Και δυστυχώς θα συνεχίσουν να γίνονται εγκλήματα όσο η τάξη αυτή των ανθρώπων που βρίσκονται μεταξύ ημών και του Θεού κηρύσσει και διδάσκει, έμμεσα ή άμεσα, τη μισαλλοδοξία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλπίζω να ηχογραφήσεις τη «συναυλία» σου και να επιτρέψεις να την ακούσουμε κι όλοι εμείς που δε θα κερδίσουμε το διαγωνισμό. Αν μάλιστα ζητάς τη συνοδεία κάποιου εξαιρετικά παράφωνου μη διστάσεις να με καλέσεις…
Αγαπητέ μου Τελευταίε, το σχόλιό σου πέφτει διάνα στο κέντρο των στόχων της ανάρτησης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατ' αρχάς ήθελα να επιστήσω την προσοχή στο πόσα διαφορετικά ιερατεία υπάρχουν ανά τους αιώνες, και έτσι ίσως κάποιος έκανε την σκέψη ότι ίσως μερικά ιερατεία είναι υπεύθυνα για περισσότερα από όσα άλλα ιερατεία. Επίσης ότι κάτι δεν είναι απαραίτητα ενοχή του ιερατείου, όπως η δολοφονία των 20.000 στον Ιππόδρομο στη στάση του Νίκα που ανέφερε ο Δείμος του Πολίτη: για αυτό ήταν υπεύθυνος ο αυτοκράτορας που ήθελε να παραμείνει στην αρχή πάση θυσία (κυριολεκτικά).
Αλλά πίσω από όλα αυτά ήθελα να φανεί ακριβώς αυτό που λες: Ότι η εντύπωση στον κόσμο είναι: " Ποια εγκλήματα ΔΕΝ γίνανε από το ιερατείο " και "...το μεγαλύτερο απ’ όλα: Το μίσος που έφερε το ιερατείο στις καρδιές των ανθρώπων ".
Το ιερατείο σε κάμποσες περιστάσεις ήταν αμέσως υπεύθυνο, όπως στα εγκλήματα που διεπράχθησαν επί αιώνες από την Ιερά Εξέταση της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας (4) και τα αντίστοιχα "αντίποινα" εγκλήματα που διεπράχθησαν από τους Προτεστάντες (6) εναντίων των Καθολικών. Άλλα πάλι ο Στάλιν και ο Χίτλερ. Και βέβαια οι μεσοΑμερικανικοί πολιτισμοί που ανέφερε ο Δείμος του Πολίτη.
Κυρίως περίμενα να δω πόσα εγκλήματα θα αποδίδονταν στο νούμερο 5 (εστιασμένες στο οποίο νούμερο 5 είναι και αυτές οι αναρτήσεις και το σχόλιο που προκάλεσε τον ...Διαγωνισμό).
Αλλά, είναι δεν είναι αμέσως υπεύθυνο ένα ιερατείο, είναι όπως λες υπεύθυνο για το μίσος που έφερε στις καρδιές των ανθρώπων. Και σ' αυτό, οι δικοί μας παπάδες μέσα στα σύνορα της Ελλάδας είναι όσο υπεύθυνοι όσο άλλοι.
Έτσι το σχόλιό σου μας οδηγεί να παρατηρήσουμε κάτι ενδιαφέρον. Μιλώντας όχι μόνο για τον νεοΈλληνα και το παπαδαριό του αλλά για όλους όλων των αιώνων, πως ακριβώς κατάφεραν τα ιερατεία να φέρουν το μίσος στις καρδιές των ανθρώπων; χειρουργική επέμβαση; ακτίνες "Χ"; τηλεπάθεια; ...Δημαγωγία; Εγώ φερ' ειπείν, που βλέπω την Ορθόδοξη Εκκλησία σαν κληρονομιά κοινωνιολογική της παράδοσης μας, και πάω εκκλησία, δεν έχω, νομίζω, ελπίζω, στην καρδιά μου μίσος για κανέναν. Πως και τους ξέφυγα εγώ και τους ξεφύγανε και τόσοι άλλοι σαν και εμένα, συμπεριλαμβανομένου, μου φαίνεται, και εσού;
Μήπως χρειάζονται δύο για να χορέψουν το ταγκό;
Ο άνθρωπος είναι ικανός για τόσα εξαίσια όνειρα και τόσους φρικιαστικούς εφιάλτες. Μήπως το μίσος απλά ψάχνει δικαιολογία να βγει, και όταν βράζει περισσότερο μίσος παρά αγάπη σε μια ψυχή βρίσκει οποιαδήποτε δικαιολογία για να βγει;
Μήπως το ιερατείο είμαστε εμείς;
ΥΓ. Έβαλα το σχόλιό σου και την απάντησή μου επάνω στο τέλος της ανάρτησης για να διαβαστούν από όσους δεν έρθουν στα σχόλια. Για τις τραγουδιστικές σου ικανότητες μη νοιάζεσαι ένα-δυό ποτηράκια τσίπουρο και θα είναι καμπάνα!
Δημήτρη, εσύ και οι αναγνώστες σου δεν έχουν μίσος στην καρδιά διότι συντρέχει κι ένας άλλος σημαντικός και καθοριστικός παράγοντας. Η παιδεία. Όπου υπάρχει παιδεία χάνεται το σκοτάδι της αμάθειας και ο ανθρώπινος νους είναι ικανός να ξεχωρίσει και να φιλτράρει την πραγματική διδαχή και την ουσία της θρησκείας και να την ξεχωρίσει από τις επιδιώξεις του κάθε ιερατείου. Διότι, δυστυχώς, οι κρατούντες τα ηνία των θρησκειών χρησιμοποιούν τη διδασκαλία και το δόγμα κατά το δοκούν προκειμένου συνήθως να αυξήσουν τη σφαίρα της επιρροής τους. Για το σκοπό αυτό δε διστάζουν να φυτέψουν το μίσος και να το καλλιεργήσουν. Δε διστάζουν να προκαλέσουν ιερούς πολέμους. Να αφαιρέσουν ανθρώπινες ζωές και να καταστρέψουν πολιτισμούς κι αξίες, να οπισθοδρομήσουν την εξέλιξη. Το διαίρει και βασίλευε το έχουν χρησιμοποιήσει σε όλες σχεδόν τις εποχές και όλα σχεδόν τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη. Και το μίσος είναι αναγκαίο και απαραίτητο συστατικό γι’ αυτή τους την επιδίωξη. Γιατί όλες οι θρησκείες, ή οι περισσότερες τουλάχιστον για να μην είμαι απόλυτος, διδάσκουν την αγάπη και την εξύψωση του ανθρώπου προκειμένου να γίνει αυτός καλύτερος αλλά και η κοινωνία στην οποία ανήκει. Ο διαχωρισμός των ανθρώπων και η προσθήκη ταμπέλας στον καθένα απ’ αυτούς δε διδάσκεται από καμιά θρησκεία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ που ενσωμάτωσες το προηγούμενο σχόλιό μου στην κυρίως ανάρτησή σου. Με τιμά και μου φανερώνει ότι είσαι ένας άνθρωπος που δέχεται το διάλογο και τον χρησιμοποιεί για τον σκοπό τον οποίο επινοήθηκε. Καλό σου βράδυ.
Τελευταίεέχω δει αγράμματους χωριάτες σοφότερους από καθηγητές και με περισσότερη αγάπη μέσα τους, και έχω δει ότι όσες περισσότερες περγαμηνές και λοφία παίρνει κάποιος από ένα πανεπιστήμιο, τόσο πιο σφιχτός είναι ο πισινούλης τους... Και, έχεις δίκιο, απόλυτο δίκιο ότι η παιδεία διώχνει το σκοτάδι και το μίσος, αλλά, τι είναι η παιδεία που το πετυχαίνει αυτό; Στην εμπειρία μου η παιδεία είναι το "παιδεύω" και αυτό μπορεί να το επιτύχει κανείς μόνο όταν το έχει μέσα του, ή φυτευτή σιγά-σιγά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ξέρεις ότι στα σχολεία στο Κάνσας των ΗΠΑ απαγορεύεται στα σχολεία να διδάσκουν Δαρβίνο και εξέλιξη και επιτρέπεται μόνο η Γένεση από την Παλαιά Διαθήκη; Τι παιδία έχουν εκείνα τα παιδιά; Προσοχή: γι αυτό είναι υπεύθυνη η Πολιτεία του Κάνσας, όχι καμιά εκκλησία ή ιερατείο!
Έχεις απόλυτο δίκιο για όσα λες. Αρκετοί από το ιερατείο συμπεριφέρονται ακριβώς έτσι όπως λες. Αλλά όχι μόνο από το ιερατείο, και από την κυβέρνηση, και την διοίκηση της εταιρίας, και στα σχολεία ακόμα. Παντού. Κάμποσοι φέρονται όπως περιγράφεις και παίρνουν μαζί τους στην κόλασή τους ένα ποσοστό, αυτούς που κατάφεραν να αιχμαλωτίσουν.
Αυτό που λέω είναι να μην γενικολογούμε. Η παιδεία διδάσκει ότι γενικολογήσεις μόνο παρεξηγήσεις και λάθη θα φέρουν, και κοντά στα ξερά θα καούν και τα χλωρά...
Κώστα μου θέλω να σώσω τα χλωρά. Και θέλω οι σκέψεις μας, οι αναφορές μας, οι συγκρίσεις μας να ξεκινάνε όχι με την διαφοροποίηση, την άρνηση ή την καταδίκη, αλλά με την θετικότητα, αισιοδοξία, την έρευνα, και αγάπη για την ζωή. Τι με κάνει αυτό; ονειροπαρμένο;
Σ' ευχαριστώ! Καλό βράδυ!
Όχι Δημήτρη, δε σε κάνει ονειροπαρμένο. Το αντίθετο θα έλεγα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι όταν μίλησα για παιδεία, αυτό ακριβώς εννοούσα. Το «παίδεμα», όχι τις πανεπιστημιακές περγαμηνές. Τη διαδικασία που υποβάλλει κανείς το μυαλό του να σκεφτεί και να βγάλει συμπεράσματα. Την αμφισβήτηση. Το να μη δέχεται de facto όλα αυτά που του σερβίρουν.
Καλημέρα. Βρέχει σήμερα κι έχω κάποιες συναντήσεις έξω. Ελπίζω να συνεχίσει κι ας βραχώ!
Σκέψου ότι η μεταπτυχιακή μου εργασία αφορά μόνο ένα απλό σκέλος τούτων των ζητημάτων (και δεν άγγιζε ζητήματα εγκλημάτων).
ΑπάντησηΔιαγραφήteleytaios, έχεις απόλυτο δίκιο, το παίδεμα του νου καμία σχέση δεν έχει με περγαμηνές και χαρτιά. Ή κάποιος μπορεί να το κάνει ή δεν μπορεί. Και όταν μπορεί, από την φύση του, η ικανότητα αυτή πάει χέρι-χερι με την σοφία του να μην παίρνει κανείς τον εαυτό του και τόσο σοβαρά, και να λέει και κανένα καλαμπούρι να καθαρίζει η ατμόσφαιρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε κάποια όμορφη και ενδιαφέρουσα συζήτηση, την στιγμή που ο συζητητής μου αναφέρει τις περγαμηνές του για να υποστηρίξει την θέση του, άσχετα με το τι περγαμηνές μπορεί να έχουν ή να μην έχουν ή οι άλλοι συνομιλητές, ή εγώ, τότε, απλά η συζήτηση για μένα κλείνει. "Ακούστε με γιατί έχω δύο λοφία, και αυτό που λέω είναι σωστό γιατί το είπε και ένας με περικεφαλαία", είναι ...θλιβερό.
Δήμο μου, η ανάρτηση αυτή αγγίζει μόνο το ζήτημα εγκλημάτων στην ιστορία της ανθρωπότητας, και μόνο όταν αυτά διεπράχθησαν κατ' ευθείαν από ιερατείο (κατά σχόλιο αθεόφοβου).
ΑπάντησηΔιαγραφήΟύτε βιβλίο ζήτησα ούτε διατριβή. Μόνο δυό-τρείς τέσσερεις αράδες σαν αυτές του πρώτου σου σχολίου, απλές φρασούλες με ένα αριθμό της λίστας στο τέλος. Το πρώτο σου σχόλιο πάντυως σταμάτησε μόλις πριν από το νο.5 και αυτό ήταν που ενδιέφερε την ανάρτηση... το νούμερο 5.
Συγχαρητήρια πάντως για την μεταπτυχιακή σου εργασία. Είναι δημοσιευμένη κάπου που να μπορώ να την διαβάσω;