Από τον Φεβρουάριο του 2008 ως σήμερα έχουμε κάνει περίπου 34 πλεύσεις μεταξύ Πάτρας και Ανκόνας, με ΑΝΕΚ (καλύτερη), Σούπερφάστ (μεσαία) και Μινόαν/Grimaldi (σκατά). Δεν έχουμε ταξιδέψει με Μπλου Σταρ και δεν έχουμε κάνει Πειραιά-Κρήτη. Όμως πιστεύω ότι η εμπειρία μας με τα πληρώματα στα δρομολόγιά μας δεν απέχει και πολύ από τα υπόλοιπα. Έχω καυγαδίσει δυό-τρεις από τις 34 περίπου φορές, μπαίνοντας στα καράβια για να παρκάρω. Ελάχιστες φορές η είσοδος ήταν ευχάριστη. Τις περισσότερες φορές ήταν άντε και να τελειώνουμε... Έλεγα από δεκαετία ότι είναι θέμα χρόνου να γίνει σοβαρό περιστατικό. Ποτέ όμως δεν είχα φανταστεί ότι θα πέταγαν άνθρωπο στην θάλασσα στους αφρούς από τις προπέλες όπου η άνωση χάνεται και το κολύμπι, και να ξέρεις να κολυμπάς, είναι δύσκολο. Ποτέ δεν είχα φανταστεί ότι το ανέφικτο περιστατικό που περίμενα θα ήταν στυγνή δολοφονία με δράστες ηλίθιους.
Ποιός ευθύνεται
κατά τον νόμο και κατά την λογική και κατά την ηθική;
Με σειρά
προτεραιότητας:
- Η εταιρεία Blu Star Ferries,
- Ο Κυβερνήτης (Καπετάνιος),
- Οι υπάλληλοι της
εταιρείας/πλήρωμα που βρισκόντουσαν στον «καταπέλτη» του καραβιού Blue Horizon,
- Ο υπάλληλος που έδωσε το τελικό σπρώξιμο μετά από το οποίο ο επιβάτης, με εισιτήριο, που προσπαθούσε να ανέβει, γλίστρησε και έπεσε στο νερό.
Σε άλλες χώρες θα έπεφταν πρόστιμα εκατομμυρίων και ποινές φυλάκισης δεκαετιών. Η κηδεία, όχι δημόσια δαπάνη αλλά δαπάνη της Blu Star Ferries. Στο Ελλαδιστάν, στο βασίλειο της δικαιολογίας, θα δείξει...
Η δική μου εμπειρία μετά από περίπου 34 δρομολόγια μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας, με Ελληνικά πληρώματα, είναι ότι αφού από το παράθυρο του αυτοκινήτου, ακόμα στην προκυμαία, δείξεις τα εισιτήρια σε σχετικά ευγενικούς αξιωματικούς του λογιστηρίου, με το που ανεβαίνει το αυτοκίνητο στον λεγόμενο «καταπέλτη» για να μπει στο πλοίο, παραδίδεσαι στους «ναυτικούς» (υποθέτω ότι η στολή τους κάνει «ναυτικούς») να σε καθοδηγήσουν να παρκάρεις σε κάποιο από τα γκαράζ. Για την ακρίβεια, ας μην πω «να σε καθοδηγήσουν», αλλά «να σε διατάξουν».
Τα αυτοκίνητα που μπαίνουν στα καράβια στα οποία έχουμε εμείς εμπειρία έχουν πινακίδες Ελληνικές, Ιταλικές, Αυστριακές, Γερμανικές, Γαλλικές, Βρετανικές και άλλες. Οι διαταγές έρχονται φωναχτές στην διαπασών με αγριάδα, ανάλογα με την πινακίδα. Οι Ελληνικές πινακίδες είναι τυχερές γιατί το πλήρωμα είναι Έλληνες. Δεύτερες σε καλοτυχία έρχονται οι Ιταλικές πινακίδες γιατί το πλήρωμα ξέρει δυό λέξεις ιταλικές. Οι υπόλοιπες πινακίδες, και οδηγοί, κακόπεσαν. Δικό τους σφάλμα που δεν ξέρουν την γλώσσα που έδωσε στον κόσμο …πολιτισμό, ρε.
Όταν μου μπήζουν τις αγριοφωνάρες τους στα φωνητικά ιταλικά τους για τις ιταλικές πινακίδες μου, από το ανοιχτό μου παράθυρο με χαμόγελο τους λέω «Καλημέρα!» εις άπταιστον Ελληνικήν, και αμέσως χαίρονται χαρά μεγάλη, αλλάζουν έκφραση, αλλάζουν τόνο και ένταση φωνής, και, με την χαρά του είδε ο σκύλος τη γενιά του, με καθοδηγούν με ιδιαίτερη προσοχή ωσάν, να δεις, είσαι δικό μας παιδί, ρε, και θα σε προσέξουμε. Στην οποία μεταχείριση η ενδόμυχη αλλά σιωπηλή μου αντίδραση είναι: δηλαδή αν δεν σας είχα μιλήσει Ελληνικά θα συνεχίζατε να μου φέρεστε σαν να είμαι γουρούνι κι’ ας έχω πληρώσει εκατοντάδες ευρόπουλα; Και αυτή η μεταχείρηση, όχι πάντα, όπως είπα και πριν ήταν και κάποιες φορές που τσακώθηκα με τα γουμάρια που παρίσταναν ότι είναι και οι αφέντες των σκλάβων επιβατών.
Το μέλος του πληρώματος που δέχεται και «καθοδηγεί» επιβάτες, ανέκαθεν, 16 χρόνια τώρα εμπειρίας μας, συμπεριφέρεται σαν να σου κάνει χάρη και πρέπει να τον προσκυνάς και να του λες «σ’ ευχαριστώ, αφέντη, βρίσε με κι’ άλλο ν’ αγιάσω».
Μου είναι πάρα πολύ εύκολο, σκεπτόμενος τα πληρώματα με τα οποία έχω εμπειρία, να φανταστώ τα μέλη του πληρώματος που «υποδέχτηκαν» τελευταία στιγμή καθώς γινόταν ο απόπλους τον άτυχο επιβάτη στο Blue Horizon για Κρήτη και τον δολοφόνησαν από αγνή και ακόρεστη ανωτερότητα του ηλιθίου και κατώτερης βαθμίδας μέλους του πληρώματος, που η μοναδική στιγμή προσωπικής σημαντικότητας έρχεται όταν διατάζουν τους επιβάτες τι να κάνουν και τι να μην κάνουν, και τα σκυλιά δεμένα!
Η Μαργαρίτα μου
είπε μόλις τώρα πως ντρέπεται και πως ο κόσμος πάει στον γκρεμό, αλλά με συμβούλευσε
να μην επιτρέπω στον εαυτό μου να θυμώνω. Της απάντησα ότι βλέπω, αφ’ ενός, το
σωστό της άποψής της, αλλά από την άλλη οπτική, αν δεν θυμώσουμε με αυτά που
βλέπουμε, δεν είναι σαν ένα είδος εμμέσου κομφορμισμού;
ΥΓ. Δεν σχολιάζω το ότι το θύμα ήταν μειωμένης διανοητικής ικανότητας και τόσο αγαπητό από όλους στην γενέτειρα του Κρήτη. Το να το σχολιάσουμε αυτό θα επικαλούσε αφ' ενός οίκτο και αφ' εταίρου θα πρόσδιδε κάποια δικαολογία στο πλήρωμα, και ούτε το ένα ούτε το άλλο πρέπει, κατά την γνώμη μου, να "παίξει" σε αυτήν την υπόθεση δολοφονίας. Πάντα κατά την γνώμη μου, δεν παίζει ούτε το "εξ' αμελείας".
ΥΓ2. Από το in.gr: Τα δέκα «εγκλήματα» που οδήγησαν στον θάνατο του 36χρονου στον Πειραιά
1: Το πλοίο έλυσε τους κάβους, χωρίς να έχει σηκώσει τον καταπέλτη του φερι μποτ –συμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες του απόπλου- προκειμένου να κερδίσει χρόνο 2-3 λεπτών στο δρομολόγιο κι από «βιασύνη» του πλοιάρχου.
2: Παρ’ ότι το πλοίο δεν είχε αναχωρήσει, δεν υπήρχε στο σημείο λιμενικός, ως όφειλε που θα μπορούσε να παρέμβει στο συμβαν.
3: Ο ύπαρχος άρχισε να σπρώχνει τον νεαρό, χωρίς να έχει κανένα σχετικό δικαίωμα (σ.σ. με μια λογική αυτοδικίας) κι ενώ θα έπρεπε να ζητήσει την συνδρομή των αφαντων λιμενικών.
4: Ο ύπαρχος δεν ενημέρωσε μέσω του ασυρμάτου τον πλοίαρχο για την απόπειρα επιβίβασης του 36χρονου, επιχειρώντας να τον απωθήσει προς την αποβάθρα, συνεκτιμώντας ή αδιαφορώντας ότι ήδη ο καπετάνιος άρχισε ήδη την διαδικασία αναχώρησης. Με τον άτυχο 36χρονο να βρίσκεται στο κενό και να πνίγεται.
5: Ο καπετάνιος δεν είδε ή αδιαφόρησε για την εικόνα από τις κάμερες που καλύπτουν τον καταπέλτη του πλοίου, ώστε να δει ότι στην άκρη του ήταν ο 36χρονος που επιχειρούσε να μπει στο πλοίο.
6: Ο ύπαρχος είναι απολύτως σαφές ότι βλέπει τον 36χρονο να πέφτει στην θάλασσα, όμως δεν αποφασίζεται σε συνεννόηση με τον καπετάνιο να σταματήσουν το πλοίο, ώστε και τα ταραγμένα νερά από τις μηχανές του να μην «ρουφήξουν» τον άτυχο 36χρονο.
Αυτό δεν γίνεται ούτε στην αρχική φάση, ούτε αργότερα με το πλοίο να πραγματοποιεί ταξίδι 44 λεπτών μέχρι έως ότου ειδοποιηθεί να επιστρέψει. Με μέλη του πληρώματος να λειτουργούν με μία λογική εγκληματικής συγκάλυψης του συμβάντος.
7: Το πλήρωμα του πλοίου δεν εφαρμόζει τον κανονισμό για υποβοήθηση ανθρώπων που βρίσκονται στην θάλασσα είτε σε ανοικτό πέλαγος είτε κι ασφαλώς στις χθεσινές συνθήκες, προκειμένου να του πετάξουν σωσίβια, να καλέσουν βοήθεια κλπ.
8: Αγνόησαν τις σχετικές αναφορές των επιβατών σαν να μην συνέβη τίποτα και προχώρησαν σε παραπλανητική αναφορά από τα μεγάφωνα του πλοίου.
9: Ο καπετάνιος έδωσε αλλοιωμένα δεδομένα του συμβάντος και στο επιχειρησιακό κέντρο περί ατυχήματος. Με την αλήθεια να αποκαλύπτεται από το βίντεο.
10: Η απουσία λιμενικών από το σημείο ουσιαστικά εξαυλώνει και την κάθε πιθανότητα να βοηθηθεί ο άτυχος 36χρονος.
~~~
Και ο υπουργός Ναυτιλίας, με τις εμετικές δηλώσεις του, άξιο delivery boy των ακτοπλοϊκών εταιρειών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα!
Καλησπέρα αγαπητέ μου Spacefreak, good to "see" you!
ΔιαγραφήΤο τι βγήκε από την τρύπα στη φάτσα του Βαρβιτσιώτη ήταν τόσο απίοστευτο και εξωπραγματικό όσο το ίδιο το συμβάν. Είναι κάτι το απίστευτο το συνέβη. Αυτό το πλήρωμα πρέπει να το βάλουν σε ένα κλουβί στο Σύνταγμα να τους φτύνουνε οι περαστικοί. Ο Βαρβιτσιώτης θα έπρεπε ήδη να έχει παραιτηθεί και ο πρωθυπουργός να του είχε απαντήσει ότι "δεν μπορώ να δεχτώ την παραίτησή σου γιατί πρέπει να σε απολύσω".
Σε όλη την Ελλάδα, σε όλες τις περιπτώσεις δημόσιου βίου παίζει τρομερός τσαμπουκάς. Δεν υπάρχει δίκαιο, δεν υπάρχουν νόμοι, υπάρχει μόνο το "αν με παίρνει, θα κάνω αυτό που γουστάρω - και κόψε τον λαιμό σου". Ε, κάποτε σπάει το ποδάρι του και κόβεται καποιος λαιμός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟλοι, ανεξαιρέτως, είναι μόνιμα τσιτωμένοι - στην μπρίζα διαρκώς. Αν είχαμε τα ποσοστά οπλοκατοχής των αμερικάνων, θα είχαμε κάθε μέρα γύρω στα 3.500 πιστολίδια.
Αυτό δεν δικαιολογεί βέβαια το να πετάμε ανθρώπους στην θάλασσα. Αλλά όταν όλη η κοινωνία φέρεται στην λογική "εγώ είμαι ο πιο τσαμπουκάς και την δική σου ζωή την έχω γραμμένη", τέτοια περιστατικά είναι προδιαγεγραμμένα. Και πολύ άργησε.
Τσιρίζουν όλες οι υστερικές κατίνες για την "κακιά" καπιταλιστική ακτοπλοϊκή αλλά βλέπουν με συμπάθεια τον κάθε εγκληματία ντηλιβερά (μεροκαματιάρης και καλά) που πηγαίνει ανάποδα σε μονόδρομους και καβαλάει πεζοδρόμια.
Ας σε στείλει τετραπληγικό για την υπόλοιπη ζωή σου ένας τέτοιος εγκληματίας, πάλι η ακτοπλοϊκή θα φταίει;
Μου έχει τύχει φέρυ (στις Κυκλάδες) να είναι 100% γεμάτο, αλλά οι πανηλίθιοι να ΑΠΑΙΤΟΥΝ να μπουν υπεράριθμοι μέσα. ΧΩΡΙΣ εισητήριο. Με την λογική "εγω θέλω να ταξιδέψω, κόψε τον λαιμό σου".
Ο καπετάνιος αρνούνταν (λογικό) να βάλει υπεράριθμους για λόγους ασφάλειας και τον έδειραν. Είχαν κάνει κατάληψη στον καταπέλτη και στους κάβους και δεν άφηναν το πλοίο να φύγει. Δύο ώρες καθυστέρηση. Εμείς που είχαμε επιβιβαστεί στην ώρα μας την πληρώσαμε.
Εσύ τι θα έκανες αν ήσουν καπετάνιος, υπεύθυνος να πας τους (κανονικούς) επιβάτες στον προορισμό τους; Θα καθόσουν να φας ξύλο; Τι θα έκανες σαν λιμενικός; Θα τους θέριζες με οπλοπολυβόλο; Θα έφερνες τα ΜΑΤ να τους διαλύσουν με δακρυγόνα; (τα νησιά δεν έχουν ΜΑΤ).
Δεν υπάρχει (νόμιμος) τρόπος να αντιμετωπίσεις ηλίθιους με τσαμπουκά.
Είδαμε το βίντεο, αλλά δεν ακούσαμε τι ειπώθηκε. Κανένα πλήρωμα δεν πετάει στο ντούκου επιβάτες στην θάλασσα, μόνο και μόνο επειδή καθυστέρησαν - αλλιώς θα είχε ξαναγίνει. Πριν αρχίσουμε να κατεβάζουμε κυβερνήσεις, ας μάθουμε πρώτα τι ακριβώς ειπώθηκε πριν την συμπλοκή.
Εννοείται ότι όποιος πετάει άνθρωπο στην θάλασσα πρέπει να τιμωρείται. Οπώς ακριβώς πρέπει να τιμωρείται και οποιος άλλος παραβαίνει - ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ ΤΟΥ - τον νόμο, μόνο και μόνο γιατι έτσι γουστάρει.
Δεν έχω καμία συμπάθεια σε καμια κυβέρνηση / υπουργό. Αλλά δεν είναι δυνατόν να παραιτείται ο υπουργός κάθε φορά που ένας υπάλληλος ιδιωτικής εταιρείας κάνει μια παράνομη πράξη.
Αγαπητέ μου Jolly Roger, καλό Φθινόπωρο και ευχαριστώ! :-)
ΔιαγραφήΜε τις πρώτες σου δύο παραγράφους συμφωνούμε κατά λέξη. Ο ρωμαίικος τσαμπουκάς, αν καταλήξει σε θάνατο λέγεται δολοφονία και κατά την γνώμη μου ούτε το ελαφρυντικό «εξ’ αμελείας» ισχύει.
Στα υπόλοιπα, πάλι γενικά συμφωνούμε, με τις παρακάτω, κατά την γνώμη μου, διευκρινήσεις :-)
Στον υπόλοιπο κόσμο όταν υπάλληλοι κάνουν κάτι κατά την διάρκεια της μισθωμένης εργασίας τους, εργαζόμενοι για εργοδότη (άτομο ή εταιρεία, εργοδότη), ο εργοδότης είναι επίσης και πρωταρχικά υπεύθυνος κατά τον νόμο για τος πράξεις των αντιπροσώπων του και υπαλλήλων του κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Δεν βλέπω πω αυτό να θεωρηθεί διαφορετικά στο σύμπαν του Ελλαδιστάν.
Οι κατίνες στις οποίες σωστά αναφέρεσαι λένε, στην παράγραφό σου, ακριβώς αυτό που είπε και ο υπουργός ναυτιλίας. Δεν πρεσβεύω, εγώ τουλάχιστον, ότι πρέπει να παραιτηθεί, απολυθεί ή τιμωρηθεί κανείς στο κράτος για το συμβάν, όμως πρεσβεύω ότι ο υπουργός πρέπει να φύγει από την θέση του όχι για το συμβάν αλλά για αυτά που είπε. Δεν εξισώνουμε θύμα και θύτες. Απαράδεχτα αυτά που είπε και όσο για την συγγνώμη που ζήτησε ο Βαρβιτσιώτης, ο παππούς μου έλεγε ότι από τότε που βγήκε το συγγνώμη χάθηκε το φιλότιμο… Επαναλαμβάνω, την γνώμη μου ότι ο υπουργός πρέπει να φύγει από την θέση του όχι για το συμβάν αλλά για αυτά που είπε.
Γνωρίζουμε τα γεγονότα ότι ο επιβάτης είχε εισιτήριο, είχε επιβιβαστεί προηγουμένως, βγήκε λίγο έξω και έτρεξε να μη χάσει το πλοίο, οπότε και τον απώθησαν τρεις φορές. Το τι είπανε μεταξύ τους, κατά την γνώμη μου, δεν έχει την παραμικρή σημασία και δεν ενδιαφέρει. Το να γνωρίζουμε τι λέγανε θα βοηθούσε, θεωρητικά, μόνο για να κατηγορήσουμε με κάτι το θύμα ή να προσφέρουμε ελαφρυντικά στο πλήρωμα. Ο άνθρωπος πέθανε καθώς βρισκόταν υπό την απόλυτη ευθύνη του πληρώματος, πάνω στον καταπέλτη. Δολοφονία, τελεία, παύλα.
Το περιστατικό το οποίο ανέφερες, πράγματι, χωρίς λύση όταν δεν υπάρχει αστυνομική δύναμη και ΜΑΤ. Αν ο καπετάνιος και το πλήρωμα εκβιάζονται, με τσαμπουκά και φυσική βία από τον όχλο να παρανομήσουν, αρνούνται και βγαίνουν από το καράβι. Αν τους τραυματίσει ή τους σκοτώσει ο όχλος, θα επέμβει αργά ή γρήγορα η δικαιοσύνη (μάλλον αργά παρά γρήγορα, δυστυχώς). Δεν βλέπω δικαιολογία και ποτέ δεν μπλέκω «δικαιολογία» και «αιτιολογία»… Και αν εγώ ήμουν επιβάτης στο πλοίο στο οποίο έπεσε ο όχλος, θα έβγαινα από το πλοίο μόνος μου, να πάνε να φουντάρουνε μόνοι τους, υψώνοντας την μαύρη σημαία με το άσπρο φέσι και από κάτω χιαστί γκλίτσα και μπρίκι του καφέ...
Πράγματι, δεν υπάρχει (ως επί το πλείστον) νόμιμος τρόπος να αντιμετωπίσει κανείς ηλίθιους με τσαμπουκά, οπότε απομακρυνόμαστε από την κατάσταση. Δεν είναι ντροπή.
Να ‘σαι καλά! (και ασφαλής εκεί στη χώρα του τσαμπουκά. Ερχόμαστε την άλλη βδομάδα… ίσως να φέρω και ένα κράνος, του Αμερικανικού ποδοσφαίρου, και τις επωμίδες, για καλό και για κακό…
Αγαπητέ Δημήτρη, σχεδόν σε όλα τα "τρανταχτά" επεισόδια, οι αποφάσεις των επίσημων δικαστηρίων (όταν οι υποθέσεις φτάνουν στα δικαστήρια) διαφέρουν πάααααααρα πολύ από τις αποφάσεις που βγάζουν οι "δικαστές" στα σοσιαλμηδια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό συμβαίνει γιατί οι πραγματικοί δικαστές έχουν πολύ περισσότερες πληροφορίες από τα σοσιαλμηδια και γιατί έχουν μάθει - είναι άλλωστε υποχρεωμένοι - να ακούν ψύχραιμα όλες τις απόψεις. Τα δικαστήρια δεν προσπαθούν να αποδείξουν την αριστεροσύνη τους (η κακιά ακτοπλοϊκή) ούτε τις κοινωνικοπολιτικοθρησκευτικές τους ευαισθησίες όπως οι σχολιαστές στα σοσιαλ.
Αν ήμουν δικαστής, θα μοίραζα πολύ βαριές ποινές στην ακτοπλοική και στο λιμενικό. Στην πρώτη πρόστιμα που θα την γονάτιζαν οικονομικά και στους δεύτερους ξήλωμα και φυλακή. Οχι για δολοφονία. Προσωπικά αμφιβάλλω αν από νομική σκοπιά πρόκειται για δολοφονία. Από νομική σκοπιά, λείπουν πααααρα πολλά στοιχεία για να αποφανθεί κανεις τελεσίδικα. Νομικά, υπάρχει φόνος από αμέλεια, φόνος από προμελέτη, φόνος με ελαφρυντικά και ... και ... και.
Θα καταδίκαζα όμως εταιρεία και λιμενικό για κάτι οφθαλμοφανέστατο και πέραν πάσης αμφιβολίας: ΔΕΝ ΓΥΡΝΑΕΙ ΠΡΟΠΕΛΑ ΟΣΟ Ο ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΜΑ ΣΗΚΩΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΣΦΡΑΓΙΣΜΕΝΟΣ
Ο νόμος είναι σαφέστατος. Η παράβαση είναι επίσης σαφέστατη. Η ευθύνη (εταιρείας + λιμενικού) είναι 100% ξεκάθαρη.
Αν τηρούσαν τον νόμο, είτε ο τύπος δεν θα μπορούσε να ανέβει στον σφραγισμένο καταπέλτη είτε θα ανέβαινε, θα τον έσπρωχναν στο νερό και απλά θα βρέχονταν τα ρούχα του.
Για μια ακόμα φορά στην χώρα του τσαμπουκά, όλοι για χρόνια γράφουν τους νόμους στα @@ τους, αλλά όταν γίνει η στραβή όλοι θέλουν ξαφνικά να τηρηθεί ο νόμος (αλλά μόνο εκεί που τους συμφέρει) στο ακέραιο.
Οι κρετίνοι δεν έχουν καταλάβει ότι οι νόμοι βρίσκονται εκεί ακριβώς για να προστατέψουν όλους μας. Χωρίς νόμους είμαστε ζούγκλα και στην ζούγκλα καποιος καποτε θα ριξει καποιον πάνω σε μια προπέλα. Και ίσως είμαστε εμείς το θύμα. Δεν είναι δυνατόν να τηρούνται μόνο οι "δικοί μας" νόμοι.
Ξέρεις τι με θυμώνει; Φυσικά και θα γίνει δίκη και θα βγει μια απόφαση - που ίσως και να αναγνωρίζει ελαφρυντικά στους κατηγορούμενους, ίσως όχι. Προσωπικά αδιαφορώ.
Αλλά από σήμερα κιολας, πολύ πριν την οποια δίκη, όλοι θα συνεχίσουν να γράφουν τους νόμους στα @@ τους. Τα πλοία θα συνεχίσουν να αναχωρούν με τις μηχανές στο φουλ και τους καταπέλτες κάτω. Ο εξυπνότερος λαός του κόσμου.
ΥΓ Καλό σου ταξίδι. Υποθέτω ότι εννοείς την Ελλάδα σαν προορισμό του ταξιδιού σου. Εγω ζω 3.500 χλμ βορειότερα ;-)
Αλλιώς θα σε καλούσα για καφέ
Jolly Roger μου, βεβαίως συμφωνούμε :-)
ΔιαγραφήΌτι γράφω εδώ στην ανάρτηση και απαντώντας στα παραπάνω σχόλια, το γράφω φυσικά σαν προσωπική γνώμη βασισμένη σε άλλες καταστάσεις, αλλά έχεις δίκιο, γεγονός που μου διαφεύγει συνέχεια, στα Ελληνικά σόσιαλ μήντια διαβάζουμε αποφάσεις δικαστών του καναπέ, αντί για υποκειμενικές γνώμες :-)
Από τις 34 περίπου φορές που κάναμε Αδριατική με τρεις ακτοπλοϊκές και πέντε καράβια 16 σχεδόν χρόνια, σχεδόν πάντα είμαστε πάνω-πάνω και πίσω-πίσω, έξω να βλέπουμε την αναχώρηση. Τώρα που το σκέφτομαι νομίζω ότι πάντα το καράβι φεύγει (ή το λιμάνι φεύγει, δεν είμαι σίγουρος ποιο απ’ τα δύο) πριν σηκωθεί τελείως, ή έστω πολύ, ο καταπέλτης. Τώρα θα το προσέχω περισσότερο!
(Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023: Επιβάτης βρέθηκε στην θάλασσα όταν σχολίασε στο πλήρωμα ότι το παπόρι έφυγε πριν σηκωθεί ο καταπέλτης)
Επίσης, ένα περίεργο που μπορεί να έχει σχέση με το αντικείμενο ή όχι, ανεξάρτητα από ακτοπλοϊκή και πλήρωμα, τα ίδια καράβια, τα ίδια πληρώματα, στην Ανκόνα κάνεις μια-μιάμισι ώρα να μπείς και μιάμισι-δυό ώρες να βγεις (με το αυτοκίνητο από τα γκαράζ), ενώ στην Πάτρα κάνεις κανένα εικοσάλεπτο ή και λιγότερο να μπεις από παρκαρισμένος στην ουρά στην προκυμαία έως το χειρόφρενο στο γκαράζ, και δέκα-είκοσι λεπτά να βγεις. Μυστήρια πράματα… Ούτε η Μαργαρίτα ούτε εγώ είμαστε σίγουροι αν σ’ αυτό παίζουν τα λοφία των Ιταλών αξιωματούχων ή το ότι στο Ελλάντα έχουν τους πιο έξυπνους ανθρώπους του Γαλαξία (μην το περιορίσουμε στον «κόσμο» που συνήθως εννοεί τον πλανήτη μόνο)
Φυσικά καταλαβαίνω απόλυτα τι εξηγείς περί ελαφρυντικών. Η υποκειμενική μου άποψη σε αυτό, πάλι απ’ τα εκτός-Ελλάς, το πράμα παίζει στο ότι αν επιβάτης βρίσκεται πάνω στον καταπέλτη (μέρος του σκάφους ιδιοκτησίας της εταιρίας), ο επιβάτης είναι υπό την απόλυτη και πλήρη ευθύνη του πληρώματος (των υπαλλήλων της ιδιοκτήτριας εταιρίας). Οπότε, πάντα κατά την γνώμη μου άνευ δικηγορικού πτυχίου ή διορισμού σε έδρα, πιστεύω ότι το σημαντικό δεν είναι αν γυρνούσαν οι προπέλες ή όχι, ή αν γλίστρησε κατά λάθος/σύμπτωση μετα από το σπρώξιμο, αλλά το ότι τον έσπρωξαν, ότι και να έγινε μετά από το σπρώξιμο.
Ο τσαμπουκάς, ενώ υπό μια ή άλλη φύση και έννοια υπάρχει λίγο-πολύ παντού, αυτό που τον κάνει ιδιαίτερα χαριτωμένο και με μοναδική ένταση στη Γραικία είναι μάλλον το ότι ο κάθε Γραικός όχι μόνο είναι εξυπνότερος και τα ξέρει όλα καλύτερα από τον κάθε άλλο λαό, αλλά επίσης και από τον κάθε άλλο Γραικό! Το τελευταίο μπορεί να είναι ένα παράδοξο αλλά δεν θα κολλήσουμε σ’ αυτό τώρα!
ΥΓ. 3.500 ;;; Καλά να τα περνάς εκεί στο Nordkapp!!! Πότε να φέρω Ιταλικό καφέ;
Ωχ, 1.500 χλμ είναι το σωστό. Πάλι καλά που δεν βγήκα στον Βόρειο Πόλο ;-)
ΑπάντησηΔιαγραφή1.500 χλμ και μάλιστα οδικώς, δλδ ακόμα πιο νότια από ότι σε ευθεία γραμμή.
Όπως πηγαίνεις από το δικό σου σπίτι προς την Δανία, στρίβεις τον πρώτο δρόμο αριστερά μετά την Κολωνία ;-)
Ασχημο μέρος, επίπεδο, με πατατοχώραφα, εργοστάσια και ανθρακωρυχεία. Εδώ έφτιαχνε ο χιτλερ τα κανόνια του, γι' αυτό και το ισοπέδωσαν οι άλλοι. Όπως καταλαβαίνεις, δεν είμαι εδώ για την ομορφιά του μέρους ;-)
Πιο πιθανό θεωρώ είναι να βρεθούμε στην Ελλάδα. Φέτος σας χάσαμε για 2-3 βδομάδες, αλλιώς θα είχα στείλει μήνυμα.
Αααα… Deutschland! Über Alles!
ΔιαγραφήΜου θυμίζεις The Dam Busters (1955)… Αλλά δεν είσαι κοντά στα φράγματα, φαίνεται;
Όχι… στάσου… Από το σπίτι μας, στο χωριό, οδικώς Κολωνία 1.161 χλμ… αριστερά, άλλα 340 χλμ… βγήκαμε Βέλγιο ή Ολλανδία…
Θα σταματήσω για Bratwurst στην Cologne και βλέπουμε…
NordKapp πάντως, θα έχει καλύτερο κλίμα, σύντομα… Το συνιστώ. Έχω πάει κιόλας :-)
Στο Φάληρο είμαστε συνήθως 2-3 βδομάδες Πάσχα ή Ιούνιο (2024, Πάσχα), και 3-4 βδομάδες Σεπτέμβριο-Οκτώβριο. Τώρα 13/9-5/10.
Ελάτε, που φέρνουμε Ιταλικές προμήθειες από την Ιταλία και επιστρέφουμε με Ελληνικές προμήθειες στην Ιταλία!
Να φτιάξουμε και pasta στο χέρι!
Μεγάλη χαρά να βρεθούμε :-)
(εκτός απροσδόκητων συμβάντων στον καταπέλτη)