Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου 2023

Τζάμπα!

 





Φεύγαμε από την Ανκόνα για Πάτρα μιάμιση μεσημέρι με το Hellenic Spirit. Μη το είδατε, μη το απαντήσατε το παπόρι. Στις δυόμιση κατέπλευσε το Olympic Champion, αδελφό του Spirit. Μας είπανε να πάμε με το αυτοκίνητο στην ουρά στις τρεις. Από τις τρεις ως τις τεσσερσίμιση περιμέναμε στον ήλιο, τέσσερεις ουρές αυτοκίνητα, και μια ουρά τροχόσπιτα και δυό ουρές φορτηγά. Ούτε αξιωμάτικός, ούτε πλήρωμα, ούτε της ΑΝΕΚ ούτε του λιμανιού. Καμία πληροφορία. Καμία κίνηση έξω ή μέσα στο καράβι. Τηλεφωνήσαμε στα γραφεία δυό φορές και τις δυό φορές είπανε ότι …μα επιβιβάζονται τώρα. Τους απαντήσαμε ότι όχι, είμαστε στην ουρά και δεν κουνιέται τίποτα. Καμιά απάντηση. Έκλεισε το τηλέφωνο.

Στις έντεκα το πρωί όταν είχα πάει όπως πάντα να κάνω το τσεκ-ιν μου ζητήσανε και το βιβλίο του αυτοκινήτου. Πήγα πίσω στο πάρκινγκ και τους το έφερα. Με χαμόγελο και από περιέργεια ρώτησα τον κύριο που το κοιτούσε, δεκάξι χρόνια δεν μου το ‘χατε ζητήσει. Άλλαξαν οι κανονισμοί; Η απάντηση ήταν ότι δεν είναι αλήθεια, πάντα το ζητάνε. Α… απάντησα, δηλαδή εννοείτε ότι είτε είμαι τρελός είτε λέω ψέματα; Ποιο απ’ τα δύο; Δεν έλαβα ανταπάντηση.

Κατά τις δύο, παρκαρισμένοι στην σκιά πίσω από τα εισιτήρια, πριν μας στείλουνε να περιμένουμε στο λιμάνι στον ήλιο επί μιάμιση ώρα αργότερα, πήγα σε ένα μπαράκι στο πάρκινγκ και ζήτησα μια πίτσα και μια κόκα-ζέρο. Μου δώσανε την κόκα και την άρχισα καθώς περίμενα την πίτσα. Ήρθε η πίτσα σε πορσελάνινο πιάτο. Παρακάλεσα τον ευγενέστατο νεαρό να μου δώσει χάρτινο πιάτο για να την πάω στο αυτοκίνητο. Μου απάντησε βεβαίως, με χαμόγελο. Την έδωσε στη μαμά του (μάμα μία), που τον βοηθούσε, και η μάμα μία πήρε την πίτσα μου στα από πίσω που δεν έβλεπα. Επέστρεψε με ένα μικρό χάρτινο σακουλάκι από αυτά που βάζουν μισή μερίδα πατάτες. Είχε κόψει την πίτσα των 25 εκατοστών σε τέσσερα κομμάτια, είχε ακουμπήσει δυό-δυό, πλευρά ντομάτα-μοτσαρέλα να εφάπτεται στην άλλη πλευρά ντομάτα μοτσαρέλα και τα δύο ζεύγη το ένα πάνω στο άλλο, τα είχε τυλίξει ρολό και τα είχε ζουλήξει να χωρέσουν στο σακουλάκι. Προσπάθησα να ξεχωρίσω τις φέτες αλλά δεν ξεχωρίζανε πια. Άφησα το σακουλάκι με τον πολτό πίτσας, την μισοτελειωμένη κόκα και τις χαρτοπετσέτες στο γκισέ και έφυγα. Ούτε κουβέντα δεν είπα ούτε μου είπαν κουβέντα ο νεαρός και η μάμα μία.

Δεν πειράζει, σκέφτηκα, τυρόπιτα Ελληνική στο καράβι. Τέσσερεις ώρες αργότερα πήρα τυρόπιτα στο καράβι. Τρίγωνη και πολύ λεπτή. Την έφαγα. Τι είχε μέσα η τυρόπιτα; Ρώτησα τον μπάρμαν. Α, μου απάντησε, δε είναι τυρόπιτα, είναι γραβιερόπιτα από την Κρήτη. Έχετε φάει γραβιερόπιτα; Εγώ έφαγα μία. Ταιριάζει πολύ με Maalox, το οποίο μετά απαλύνει την καούρα στον οισοφάγο και το στομάχι.

Ρώτησα μα πως και τις πουλάνε αυτές. Απάντηση: οι ξένοι δεν ξέρουν τι είναι τυρόπιτα και την τρώνε.

Πήγα να πληρώσω και μπροστά μου ήταν ένας φορτηγατζής, χωρατατζής που έλεγε στον μπάρμαν ότι θα τον πληρώσει με δολάρια, αλλά απλά κάνανε πλάκα. Όταν ήρθε η σειρά μου έμαθα ότι το καράβι είχε πρόβλημα και δεν δουλεύει το μηχάνημα για τις πιστωτικές κάρτες. Α, του λέω δεν έχω Ευρώ μετρητά και μετά θυμήθηκα και έβγαλα ένα δεκαδόλαρο. Το κοίταξε χαμογελώντας και μου είπε ότι μπορώ να πληρώσω στο επόμενο ταξίδι. Το επόμενο πρωί πήγα να τον πληρώσω για το χθεσινό, με Ευρώ της Μαργαρίτας και εκείνος γελώντας μου είπε ότι δεν ξέρει περί τίνος ομιλώ. Τον ευχαρίστησα και του είπα να ‘ναι καλά.

Εν τω μεταξύ, την προηγουμένη, μετά την επιβίβαση είχα πάει στην τράπεζα δίπλα στην ρεσεψιόν αλλά δεν δουλεύανε τα μηχανήματα να πάρω μετρητά. Μια κυρία πίσω μου άρχισε να ωρύεται στον αξιωματικό στο γκισέ, σε πολύ προσωπικό τόνο, ότι και εκείνη και τα παιδιά της πεινάνε και δεν παίρνουν κάρτες τα εστιατόρια και τα μπαρ. Ευγενικά της είπα ότι καταλαβαίνω ακριβώς πως αισθάνεται και συμφωνώ και έχει δίκιο, αλλά, από εμάς εδώ, ο μόνος ο οποίος δεν φταίει σε τίποτα είναι ο αξιωματικός στο γκισέ της τράπεζας. Εκείνη την στιγμή αν έβαζα υποψηφιότητα για κάτι, όλο το πλήρωμα θα με ψήφιζε.

Τότε, πίσω, στο λογιστήριο, ένας αρσενικότατος Ελληναράς τους έβριζε όλους στην διαπασών για τη καθυστέρηση. Ευγενέστατα προσπαθούσαν να τον παρακαλέσουν να μην φωνάζει. Και εκείνος με υψηλότερη φωνή απάντησε, δηλαδή τι θα κάνετε; Θα με πετάξετε στη θάλασσα;

Στην καμπίνα, στο ταβάνι, εκεί που συνήθως έχει το αιρκοντίσιον είχε μια τρύπα. Κάλεσα και ήρθε μηχανικός ο οποίος μου εξήγησε ότι τα αιρκοντίσιον δεν λειτουργούν και τα έχουν βγάλει για να έρχεται τουλάχιστον, από την τρύπα, ο λίγος αέρας που κυκλοφορεί στις σωληνώσεις. Πατέντα. Τον ευχαρίστησα και του είπα ότι είναι εμφανέστατο ότι τριάντα πλήρωμα κάνουν την δουλειά για εκατό, ότι δεν αρκεί το πλήρωμα, και αναρωτήθηκα μήπως η ΑΝΕΚ ετοιμάζεται να πουληθεί. Ο μηχανικός με παρακάλεσε να το γράψω αυτό σε ένα γράμμα και να το στείλω στην ΑΝΕΚ.

Το επόμενο πρωί, ανακοίνωση. Μπρέκφαστ ιζ φρή. Τζάμπα το πρωινό. Όλο το πλοίο έτρεξε να φάει τζάμπα πρωινό, χίλιοι και βάλε νοματαίοι. Η ανακοίνωση δεν είπε κάτι όπως φερ’ ειπείν, λόγω της χθεσινής καθυστέρησης και ταλαιπωρίας η ΑΝΕΚ προσφέρει το πρωινό δωρεάν. Απλά λέγανε τζάμπα πρωινό. Κανείς Ιταλός, Γερμανός, Αυστριακός, Γάλλος, Άγγλος, Ολλανδός ή Πολωνός δεν καταλάβαινε γιατί το μπρέκφαστ είναι φρη. Απλά το τρώγανε. Αλλά, χωρίς σωστή επικοινωνία, τζάμπα το τζάμπα πρωινό. Μόνο μια Ελληνική φωνή άκουσα να λέει, στα ρωμαίικα, στην συμβία του, κοίτα οι μαλάκες δίνουν και τζάμπα πρωινό.


ΥΓ. Όπως έγραψα και στο προηγούμενο, από τις τρεις εταιρείες στην Αδριατική, η καλύτερη είναι η ΑΝΕΚ, δεύτερη η Σούπερφαστ και η Μινόαν/Γκριμάλντι είναι σκατά.



Φεύγοντας από την Ανκόνα, το Μόντε Κόνερο:



Βλέπετε τις κηλίδες στον ήλιο, μέση-δεξιά;
Sun spots
Η Γη είναι μικρότερη από την κάθε "κηλίδα".







Δεν ματακινούνται τα χρυσά σύννεφα και ο ήλιος. Το καράβι κινείται.
Και από πάνω, ο Κώστας.


Αργότερα το επόμενο βράδυ,
πάνω από τον Υμηττό, πέντε το πρωί.


Η Γη βουρλίζεται, αλλά το σύμπαν παραμένει...
(ίσα-ίσα που τα καταφέρνει)


~~~






Άλλη μια φωτογραφία,
1. Όπως βγήκε από την μηχανή,
2. Ένα βήμα λίγων διορθώσεων,
3. Δεύτερο βήμα περισσότερων διορθώσεων.
Στην λήψη προτίμησα να υποεκθέσω λίγο, γιατί πάντα κάποια λάμψη κάπου μπορεί να υπερεκτεθεί,
και ενώ από υποέκθεση διορθώνεις ανετότατα προς τα "πάνω",
από υπερέκθεση δεν διορθώεται τίποτα προς τα "κάτω".
Η πρώτη διόρθωση το φέρνει περισσότερο "αληθινό"
και η δεύτερη το φέρνει περισσότερο εντυπωσιακό.


~~~





6 σχόλια:

  1. Πάρα πολύ ωραίες φωτό.

    Καλά να περάσετε στην Μπανανία.

    Οι ακτοπλοϊκές είναι όπως τα λες. Χάλια και πάλι χάλια και πάλι χάλια. Πρώτον έχουν de facto μονοπώλιο. Όλα είναι μιλημένα (μισθοί πληρωμάτων, δρομολόγια, λιμάνια, τιμές εισητηρίων, ωράρια) και το κράτος αντί να προωθεί τον ανταγωνισμό σφυράει κλέφτικα.
    Κρατάνε την πυκνότητα των δρομολογίων επίτηδες χαμηλά, για να τους έχουμε ανάγκη.

    Δεύτερον, βγάζουν τα λεφτά τους με τους φορτηγατζήδες. Εμείς τα ΙΧ είμαστε απλά το αναγκαίο κακό. Εννοείται ότι μας φέρονται ανάλογα.

    Το 75% του τζίρου και το 85-90% των κερδών προέρχονται από τα φορτηγά. Οι επιβάτες με ΙΧ είναι της κλάσης "χάρη σου κάνω που σε ανέχομαι" και οι επιβάτες χωρίς ΙΧ είναι της κλάσης "άδειαζε μου την γωνιά, γρήγορα".

    Μην ξεχνάς τέλος, ότι δεν είναι πολλοί οι ιδιοκτήτες. Πρόκειται για 4-5 εταιρείες με 2-3 ιδιοκτήτες που ο καθένας τους έχει κομμάτι μετοχών από τις δήθεν "ανταγωνιστικές" εταιρείες. Ολα είναι μονοπώλιο.

    Αν είχα τα κότσια ( που μεταφράζεται σε: αν είχα μια τράπεζα να με δανείσει), θα παράγγελνα 10 μικρά ηλεκτροκίνητα (η αμμωνιοκίνητα) RoRo. Θα τα έβαζα 3Χ κάθε μέρα Bari - Ηγουμενίτσα. Μόνο για επιβάτες και ΙΧ, χωρίς καμπίνες. Η απόσταση είναι 180 μίλια, δηλαδή κάτω από 10 ώρες.
    Ακόμα και το Ancona - Ηγουμενίτσα είναι 390 μίλια, δηλαδή 16 έως 18 ώρες. Φεύγεις νωρίς το πρωί, φτάνεις βράδυ = δεν χρειάζεσαι καμπίνες.

    Υπάρχουν τέτοια, και μάλιστα κινούνται αυτόνομα, χωρίς προσωπικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ’ ευχαριστώ, Jolly Roger :-) Έχω αρχίσει να καταλαβαίνω όλο και καλύτερα πως να χρησιμοποιώ την Ζ9 και ιδιαίτερα τον 800άρη φακό.

      Το 2008-2010 ήταν χαρά το Ανκόνα-Πάτρα με την ΑΝΕΚ και το λέγαμε μίνι κρουαζιέρα γιατί από κάθε άποψη οι χώροι και το πλήρωμα και όλα τα σχετικά θύμιζαν κρουαζιερόπλοιο. Κάναμε και Μινόαν μετά λόγω κόστους, αλλά, όλες έπεσαν τόσο αισθητά και σε τέτοια χάλια από κάθε άποψη, που, ενώ είναι εμφανέστατο ότι κάνουν οικονομία στα έξοδα εις βάρος των επιβατών, αναρωτιέσαι πως και τα πρώτα χρόνια ξοδεύανε αυτά που χρειαζόντουσαν για μια υπέροχη εμπειρία ταξιδιού… και διηγώντας τα να κλαις…

      Πάντα το υποψιαζόμουνα ότι τα φορτηγά φέρνουν τον τζίρο και όχι εμείς… Και για τα φορτηγά τα Roll-on/roll-off θα ήταν λογικά. Όμως τα 460 χιλιόμετρα Ανκόνα-Μπάρι είναι πέντε ώρες και ένα έξτρα εισιτήριο σε βενζίνη ή ντίζελ, για ΙΧ –για φορτηγά ποιος ξέρει. Και Ηγουμενίτσα-Αθήνα πολύ περισσότερη και ώρα οδήγησης και κόστος καυσίμων… Οι ιδιώτες τουρίστες, άφραγκοι όπως είναι, κάτι μου λέει ότι μπορεί να φέρνουν περισσότερα λεφτά στην Ελλάδα απ’ όσο φέρνουν τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια όπου οι τουρίστες τα δίνουν σε ξένες εταιρείες…

      Το ενδιαφέρον είναι ότι όσον αφορά τον ανθρώπινο παράγοντα, το πλήρωμα που είναι τόσο λίγο και ανεπαρκές είναι φιλότιμο και ευγενέστατο, κι’ ας είναι το καράβι και τα πάντα ελλιπή και αηδιαστικά --και είναι οι επιβάτες, οι γιωταχήδες και οι τροχοσπιτάδες, που έχουν ξεσαλώσει και πέσει πολύ χαμηλά.

      Στην πρύμνη στο μπαρ, καρέκλες, τραπέζια, κόσμος, δεσποσύνη αγνώστου εθνικότητας με δύο σκυλάκια σε λουριά, τα σκυλάκια την σταματάν δίπλα σε έναν στύλο φωτιστικού, ύψους ένα μέτρο, σηκώνουν τα πίσω ποδαράκια τους, κατουράνε τον στύλο τρέχει το κάτουρο σιγά-σιγά προς τις καρέκλες δίπλα όπου κάθονται επιβάτες, και η δεσποσύνη ικανοποιημένη προχωρά με τα σκυλάκια από πίσω.

      Σαν την ταινία του Φελλίνι, Και το Πλοίο Συνεχίζει να πλέει…

      Διαγραφή
  2. Πάντα οι φωτογραφίες σου είναι ψηλής αισθητικής, αλλά αυτές ιδιαίτερα μου αρέσουν πάρα πολύ. Αν μου πεις τώρα ότι _δεν_ τις έχεις πειράξει με φωτοσοπ και ότι έτσι "βγήκαν" από την μηχανή/φακό, θα .... πέσω να πεθάνω (από ζήλια ;-) ).

    Τα φέρυ κάνουν το 80% του τζίρου τους με φορτηγά. Ετσι λένε οι ίδιοι. Ακόμα μεγαλύτερο είναι το ποσοστό επί των κερδών - που δεν ανακοινώνουν. Παλιότερα τα φορτηγά ήταν πολύ μικρότερο κομμάτι. Το κόνσεπτ ήταν όντως όπως λες, μια κρουαζίερα και όχι μεταφορά. Αυτό άλλαξε για πολλούς λόγους. Οι κυριότεροι είναι ότι "έκλεισε" η Γιουγκοσλαβία, που ήταν η favorite διαδρομή των φορτηγών. Και με τον γιγαντισμό που μας διακρίνει, μεγάλωσαν τα πλοία για να πετύχουν οικονομίες κλίμακας. Αλλά δεν γεμίζεις ένα πλοίο 400 μέτρων κάθε μέρα μόνο με ΙΧ.

    Τώρα για τις συμπεριφορές, κοινωνιολόγος δεν είμαι, αλλά έχω διαβάσει για το εξής πείραμα:
    Πήγαν σε έναν δρόμο καλής, μεσοαστικής (ευρωπαϊκής) συνοικίας, έσπασαν 10 τζάμια, έριξαν σκουπίδια στο πεζοδρόμιο και έβαψαν με γκράφιτι μερικούς τοίχους.
    Αμέσως η εγκληματικότητα σε αυτήν την συνοικία αυξήθηκε 20% και έμεινε σε ψηλά επίπεδα, ακόμα και αφού είχαν αποκατασταθεί όλα. Οχι μόνο οι διαρρήξεις, αλλά και άλλες πράξεις βίας (παρενόχληση γυναικών π.χ.).

    Δεν είναι λοιπόν φυλετικό το φαινόμενο (έλληνες, γερμανοί, ιταλοί κλπ), αλλά κοινωνικό. Είναι αυτό που εγώ σαν μηχανικός ονομάζω "κοινωνική εντροπία". Ακόμα και ένας τυπικός γερμανός θα πετάξει τα σκουπίδια του κάτω, αν τον βάλεις να περπατήσει σε μια γειτονιά γεμάτη σκουπίδια.

    Γι αυτό και τζαντίζομαι όταν κάποιος πανηλίθιος με κλείνει στο φανάρι. Δεν το παίρνω προσωπικά, δεν θα πάθω τίποτα αν ξεκινήσω 3" αργότερα. Αλλά με αυτήν την συμπεριφορά υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής όλων μας - και την δικιά του.







    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ’ ευχαριστώ και πάλι αγαπητέ μου Jolly Roger :-)
      Από σεβασμό στα 44 χρόνια καριέρας, όπως και προς την τεχνική, αλλά και από σεβασμό προς την Nikon Z9 και τους φακούς, το Adobe Photoshop 2023 v.24.7.0 το χρησιμοποιώ ΜΟΝΟ όπως θα χρησιμοποιούσα ένα σκοτεινό θάλαμο και εμφανιστήριο για φιλμ. Δεν τις «πειράζω» αλλά τις «τελειώνω» (όπου θα ήταν λάθος να ΜΗΝ τις περάσω από Photoshop Raw).

      Δεν μπορώ να περιγράψω τον θυμό μου όταν βλέπω φωτοσοπαρισμένες και ανίκανα αλλαγμένες ψηφιακές εικόνες να τις ονομάζουν «φωτογραφίες» και όλοι από κάτω Like! WoW! Heart!

      Οι συγκεκριμένες οι παραπάνω:
      - Τις παστέλ, απαλές, ονειρικές της θάλασσας, απόνερα, δελφίνια, ψαράδικο, ευρυγώνιες ηλιοβασιλέματος, στο αρχείο NEF (RAW της Nikon), στο Camera Raw 15.5.1 του Photoshop, μόνο από τα κοντρόλ Highlights, Whites, και Dehaze, τις έφερα να είναι οπτικής απόδοσης/εντύπωσης ίδιας μεταξύ τους (ώστε να βλέπονται η μία δίπλα στην άλλη) όσον αφορά brightness, contrast και hue.
      - Όλες με τον ήλιο στο καρέ, και εκείνη αφού εξαφανίστηκε ο ήλιος πίσω από το βουνό, τις άνοιξα στο Raw να δω τι να κάνω αλλά δεν υπήρχε τίποτα να προσθέσω (αν και «δημιουργικά» θα μπορούσα να είχα κάνει κάτι, αντικειμενικά δεν είδα να χρειαζόταν). Αυτές είναι ακριβώς όπως βγήκαν από την Ζ9 με τον 100-400 συν 2x converter για 200-800, στα ISO (ASA) 100.

      Χρησιμοποίησα μόνο το Clone tool για να σβήσω δυό αχνές κηλίδες (dirt) που είχαν εμφανιστεί στην επιφάνεια του sensor, τις οποίες καθάρισα από τον σένσορα μετά, αφού τα είδα ότι υπήρχαν, με εργαλεία που πήρα στο B&H στο Μανχάταν --Ο Δαμκαλίδης/Νίκον στην Αθήνα θέλει δυό τρεις μέρες και 100 Ευρώ για να κάνει την εργασία 90 δευτερολέπτων και πρεσβεύει μάλιστα ότι τα εργαλεία και το υγρό που πήρα από το B&H δεν υπάρχουν τέτοια πράγματα, κύριε.

      Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής γιατί καθώς τις έπαιρνα αυτές κρατούσα τον 200-800 στο χέρι με κούνημα καραβιού, αεράκι, και, πιο σημαντικό, από τα πόδια σε όλο το κορμί μου, τους κραδασμούς των μηχανών του πλοίου :-)

      Οπωσδήποτε, το φαινόμενο για το οποίο μιλάμε δεν έχει απολύτως τίποτα να κάνει με κάτι το …φυλετικό! Επιφανειακές διαφορές στο πως εκφράζεται το «φαινόμενο» πιθανόν να υπάρχουν μόνο στο πως προέρχονται/εξωτερικεύονται στην εκάστοτε κουλτούρα/γλώσσα. Μ’ αρέσει πολύ πως χρησιμοποίησες την αρχή της entropy στην εξέλιξη κοινωνικής συμπεριφοράς :-) Σωστότατο και ακριβέστατο. Το σύμπαν τείνει προς το χάος!

      Όσο για το κορνάρισμα μόλις γίνει πράσινο το φανάρι (ή και 1/10 του δευτερολέπτου πριν γίνει πράσινο) αυτό είναι σίγουρα φαινόμενο κουλτουροειδές, αποκλειστικό στη Μεσόγειο. Εγώ, εκτός από τα Ελληνικά ή Ιταλικά κλάκσον έχω και την ηχητική παρότρυνση «GREEN!!!» από την διπλανή θέση. Όταν δώσω για 1.846.379η φορά την ένδειξη ότι ίο δεν την appreciate την παρότρυνση, για τα επόμενα μερικά φανάρια, αντί να ακούω «GREEN!!!», με την άκρη του ματιού μου πιάνω ένα δάχτυλο να δείχνει δειλά-δειλά το green…

      Μια φορά το 2013, Φεβρουάριο, μπαίνοντας 5 το πρωί στον Μότοργαίη από Στάνστεντ προς Λονδίνο, γρήγορο αυτοκίνητο που ερχόταν στην λωρίδα που χρειαζόμουνα έκοψε ταχύτητα να μπορέσω να μπω μπροστά του. Συγκινήθηκα και ήθελα να τον σταματήσω τον άνθρωπο να του προσφέρω ένα φουλ ίνγκλις μπρέκφαστ με την ευγνωμοσύνη μου…

      Διαγραφή
    2. ΥΓ. Όταν λέω ότι εκείνες με τον ήλιο στο καρέ δεν τις έκανα τίποτα στο φώτοσοπ, για να ακριβολογώ πρέπει να διευκρινίσω ότι στις συγκεκριμένες η όποια μου παρέμβαση έγινε στην μηχανή κατά την λήψη. Π.Χ., μέγεθος, διαστάσεις, τοποθέτηση στην σύνθεση της περιοχή του καρέ που χρησιμοποιεί το αυτόματο φωτόμετρο, και, πριν πάρω την φωτογραφία, διόρθωση κατά ένστικτο και πείρα και προτίμηση από το «σωστό» που κρίνει η μηχανή στην έκθεση που νομίζω ότι θα γράψει καλύτερα (υπέρ ή υπό). Όταν η όποια πηγή/πηγές φωτός (στην προκειμένη ο ήλιος) είναι μέσα στην σύνθεση, all bets are off: είναι εντελώς υποκειμενικό το τι αποτέλεσμα θέλεις να φέρεις, γνωρίζοντας από πείρα τι αποτέλεσμα φέρνει η κάθε απόφαση.

      Διαγραφή
    3. ΥΓ2. Κάτω από την ανάρτηση σου έβαλα μια φωτογραφία όπως βγήκε από την μηχανή, και από κάτω δύο βήματα έντασης διορθώσεων :-)

      Διαγραφή

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.