Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2024

Θηρία

 


USS Enterprise, 1799

CV-6, Enterprise, 1938-1947


Το μεγαλύτερο ανθρώπινο επίτευγμα τεχνολογικού σχεδίου και κατασκευής δεν είναι υποδομή στην Αφρική για την εξάλειψη της πείνας, δεν είναι η εφεύρεση, κατασκευή και διάδοση πηγών ενεργείας που να μην σπαταλούν ορυκτά καύσιμα τα οποία αλλάζουν την σύστση της βιόσφαιρας και το κλίμα, ούτε είναι η κατασκευή διαστημοπλοίων για να αποικήσει η ανθρωπότητα το σύμπαν… ούτε είναι η επέκταση του μετρό στην Αθήνα.

Είναι τα μοντέρνα αεροπλανοφόρα, μηχανές πολέμου που επιβάλουν την βούληση επί των κρατών του πλανήτη της αυτοκρατορίας που χτίστηκε από όλους τους ανθρώπους του πλανήτη που έφυγαν από τις χώρες τους του παρελθόντος για να χτίσουν το μέλον στο τελευταίο σύνορο που είχε μείνει στον πλανήτη.

Το τελευταίο και πιο σύγχρονο πυρηνικό αεροπλανοφόρο, το Gerald R. Ford, είχε κόστος 13 δισεκατομμύρια δολάρια, με λειτουργικό κόστος 2,5 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα, ή 913 εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο,  και παραδόθηκε στο Αμερικανικό Ναυτικό το 2017. Το κόστος κατασκευής του θα μπορούσε να είχε στείλει 87.000 νέους και νέες σε Αμερικανικά Πανεπιστήμια για 4 χρόνια τον καθένα και την κάθε μια.

Εκτός από πυραύλους, ελικόπτερα, μεταφορικά αεροπλάνα και άλλο οπλισμό, μπορεί να μεταφέρει περισσότερα από 75 μαχητικά υπερηχητικά αεροπλάνα συνολικού κόστους περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια, με περίπου 100 έως 120 εκατομμύρια δολάρια το κάθε αεροπλάνο.

Έχει πολεμική ταχύτητα πάνω από 30 κόμβους και, από την βάση του στον ναύσταθμο του Νόρφολκ του Κράτους της Βιρτζίνια, μπορεί να περάσει τον Ατλαντικό και να φτάσει στην Ευρώπη σε τέσσερεις μέρες, ή στο Ισραήλ σε συνολικά εφτά περίπου μέρες.

Εδώ, με Photoshop, έβαλα το Gerald R. Ford σε ακριβέστατη κλίμακα στο Παλιό Φάληρο για να εκτιμήσουμε το μέγεθος. Βέβαια το Ford δεν μπορεί να παρκάρει τόσο ρηχά γιατί ο καπετάνιος στην Γέφυρα δεν διαθέτει Photoshop, όπως εγώ. Βλέπουμε ότι η πρύμνη του είναι στην οδό Αιόλου στο δυτικό άκρο της τριγωνικής πλατείας του Φλοίσβου, και η πλώρη φτάνει τέσσερα τετράγωνα του Φαλήρου παρακάτω, στην οδό Ήβης Αθανασιάδου. Ο διάδρομος προσγείωσης του Ford είναι σχεδόν όσο πλατύς όσο η Λεωφόρος Ποσειδώνος.


Τα Ενωμένα Κράτη της Αμερικής, από το 1922 μέχρι σήμερα, έχτισαν 78 αεροπλανοφόρα (κλικ για λίστα), από το CV-1, Langley, μεχρι το τελευταίο, το Ford, που έχει σήμα αναγνώρισης CVN-78, όπου CVN σημαίνει «Carrier, Volplane, Nuclear» (ενώ όλα τα προηγούμενα των πυρηνικών ήταν απλά CV). Δώδεκα Αμερικανικά αεροπλανοφόρα βυθίστηκαν κατά την διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, από το 1942 ως το 1945. Σήμερα, τα Ενωμένα Κράτη διαθέτουν 11 αεροπλανοφόρα εν ενεργεία, όπου το κάθε αεροπλανοφόρο συνοδεύεται από τον στόλο του. Τα Ενωμένα Κράτη διαθέτουν εφτά στόλους:

  • Δεύτερος Στόλος (βάση: Norfolk, VA), 
  • Τρίτος Στόλος (βάση: San Diego, CA), 
  • Τέταρτος Στόλος (βάση: Mayport, FL), 
  • Πέμπτος Στόλος (βάση: Manama, Bahrain), 
  • Έκτος Στόλος (βάση: Naples, Italy), 
  • Έβδομος Στόλος (βάση: Yokosuka, Japan), και,
  • Δέκατος Στόλος (βάση: Fort Meade, MD),

όπου κάθε στόλος μπορεί να συμπεριλαμβάνει και δύο αεροπλανοφόρα ή περισσότερα ανάλογα με την κάθε αποστολή, το καθ’ ένα με τον δικό του ιδιαίτερο στόλο σκαφών μάχης και υποστήριξης.

Το πρώτο πυρηνικό αεροπλανοφόρο, και το μεγαλύτερου μήκους μέχρι σήμερα, ήταν το CVN-65, το Enterprise, μήκος 342 μέτρα, που καθελκύστηκε το 1959 και παραδόθηκε εν υπηρεσία 25 Νοεμβρίου 1961. Αποσύρθηκε 56 χρόνια αργότερα, το 2017. Ο Gene Rodenberry το 1966 ονόμασε το διαστημόπλοιο της τηλεοπτικής του σειράς, Ταξίδι στ’ Αστέρια (Star Trek), Enterprise για αυτό το πρώτο πυρηνικό αεροπλανοφόρο που είχε γίνει πασύγνωστο σύμβολο δύναμης και τεχνολογίας την δεκαετία των '60. Το Star Trek πρόβαλε τις περιπέτειες ενός διαστημόπλοιου εξερεύνησης παράξενων καινούργιων κόσμων και πολιτισμών που πάει τολμηρά εκεί που κανείς άνθρωπος δεν έχει πάει, γνωστό από το 1966 σαν το θρυλικό NCC-1701, USS Enterprise του captain James T. Kirk. Και αργότερα το NCC-1701-D, USS Enterprise του captain Jean-Luc Picard. H NASA ονόμασε το πρώτο διαστημικό λεωφορείο (Space Shuttle) OV-101, Enterprise, αφού χιλιάδες άνθρωποι έγραψαν στην NASA ζητώντας το πρώτο Space Shuttle να έχει το όνομα του διαστημοπλοίου του Captain Kirk, και του πληρώματος, Spock, McCoy, Scotty, Uhura, Chekhov και Sulu.

CVN-65 Enterprise, 1961-2017 (Enterprise class, lead ship)


Οι DeForest Kelley (Dr. McCoy), George Takei (Sulu), Nichelle Nichols (Uhura), Leonard Nimoy (Mr. Spock), Gene Roddenberry,
Walter Koenig (Chekov), μπροστά από το Space Shuttle Enterprise στις 17 Σεπτεμβρίου του 1976.



OV-101 Enterprise



NCC-1701 Enterprise, 288,6 μέτρα, πήρωμα 100 εως 150
(23ος αιώνας, 
κυβερνήτης James "Jim" T. Kirk)



NCC-1701-D Enterprise, 642,5 μέτρα, πήρωμα 1.012
(24ος αιώνας, κυβερνήτης Jean-Luc Picard)



CVN-80 Enterprise, παράδοση 2028 (Gerald R. Ford class)
Εικόνα φταγμένη από Τεχνητή Νοημοσύνη


Εγώ βέβαια, στο Παλιό Φάληρο, μεγάλωσα βλέποντας το Φόρεσταλ, 300 μέτρα, 42 μέτρα μικρότερο από το Enterprise,
αραγμένο στον Σαρωνικό, στις επισκέψεις του.
Οταν επισκεπτόμασταν το Φόρεσταλ με νοικιασμένη ψαρόβαρκα με τους φίλους μου μικρός, και χαιρετούσαμε από τη βάρκα,
 που να φανταστώ ότι μια μέρα οι φόροι μου θα συντήρούσαν και όλο το Αμερικανικό Ναυτικό...


CVN-59, Forrestal, 1955-1993 (Forrestal class, lead ship)


Τα γνωστότερα νεώτερα αεροπλανοφόρα ήταν τα δέκα της τάξης του Νίμιτς,
και είναι ακόμα όλα εν υπηρεσία:


CVN-68, Nimitz, 1975, 332.7 μέτρα (φωτογραφία)
και,
CVN-69 Dwight D. Eisenhower, 1977
CVN-70 Carl Vinson, 1982
CVN-71 Theodore Roosevelt, 1986
CVN-72 Abraham Lincoln, 1989
CVN-73 George Washington, 1992
CVN-74 John C. Stennis, 1995
CVN-75 Harry S. Truman, 1998
CVN-76 Ronald Reagan, 2003
CVN-77 George H.W. Bush, 2007

Ενώ η κατηγορία Νίμιτς είχε μήκος 332,8 μέτρα και πλάτος 76,8 μέτρα, 100.020 τόνους, και η καινούργια κατηγορία Φορντ έχει μήκος 333 μέτρα και πλάτος 78 μέτρα, 100.000 τόνους, σχεδόν καμία διαφορά, η μεγάλη οπτική διαφορά είναι ότι ο πύργος (island) των Φορντ βρίσκεται πολύ πιο πίσω από των Νίμιτς και το σχέδιο την πλώρης είναι διαφορετικό. Αλλά η πραγματική διαφορά είναι η παροιμιώδης βελτίωση των δυνατοτήτων της τεχνολογίας και της ισχύος.

Το CVN-78, Gerald R. Ford, το 2017, ήταν το το πρώτο από δέκα που θα παραδοθούν τις επόμενες δεκαετίες:

CVN-79 John F. Kennedy, 2025 (Το πρώτο JFK ήταν το CV-67 John F. Kennedy, 1968-2007)
CVN-80 Enterprise, 2025
CVN-81 Doris Miller, 2028
Και άλλα έξι αεροπλανοφόρα, CVN-82-87, που δεν έχουν ακόμα όνομα.


Το 
CVN-81 θα είναι το πρώτο αεροπλανοφόρο και το τρίτο πλοίο του Αμερικανικού Ναυτικού
που θα φέρει το όνομα ενός Αφρικανού-Αμερικανού,
του Doris Miller, 1919-1943,
ο οποίος στις 7 Δεκεμβρίου του 1941 ήταν ένας μάγειρας στο Θωρηκτό USS West Virginia, BB-48.
Οταν τα Ιαπωνικά βομβαρδιστικά ξεκίνησαν την επίθεση στο Περλ Χάρμπορ έτρεξε από την
κουζίνα στο κατάστρωμα και βλέποντας ότι ένας από τους πυροβολητές είχε τραυματιστεί,
χωρίς ο ίδιος, σαν μαύρος, να έχει εκπαιδευτεί σε οπλικά συστήματα,
πήρε θέση στο αντιαεροπορικό και κατέρριψε δύο έως πέντε (ο αριθμός δεν είναι σίγουρος) Ιαπωνικά αεροπλάνα.
Έλαβε το παράσημο του Σταυρού του Ναυτικού, The Navy Cross,
την δεύτερη υψηλότερη τιμή που αποδίδει το Ναυτικό.


Doris Miller, 1919-1943

Ο Ναύαρχος Τσεστερ Νίμιτς παρασημοφορεί τον Ντόρις Μίλλερ στο Περλ Χάρμπορ, 27 Μαΐου 1942.
Στο μέλλον, και ο Μάγειρας και ο Ναύαρχος επρόκειτο να έχουν αεροπλανοφόρα ονομασμένα γι' αυτούς.


Ο Ντόρις σκοτώθηκε στις 24 Νοεμβρίου 1943 όταν το βοηθητικό αεροπλανοφόρο και ελικοπτεροφόρο USS Liscome Bay (ACV/CVE-56) δέχτηκε τορπίλη από το Ιαπωνικό υποβρύχιο I-175 κοντά στα νησιά Gilbert.
To Liscome Bay βυθίστηκε σε 23 λεπτά και χάθηκαν 53 αξιωματικοί και 591 πλήρωμα
συμπεριλαμβανομένου του Καπετάνιου και του Doris Miller.
Εξακόσιοι σαράντα τέσσερεις νεκροί από πλήρωμα περίπου ενιακοσίων.

USS Liscome Bay (ACV/CVE-56)


Ο ηθοποιός Elven Havard στον ρόλο του Doris Miller στην ταινία Tora! Tora! Tora! (1970)




Ο ηθοποιός Cuba Gooding Jr. στον ρόλο του Doris Miller στην ταινία Pearl Harbor (2001).







~~~



Φωτογραφίες του CVN-78 Gerald R. Ford:




















~~~



Δύο σκηνές από την ταινία Star Trek, The Voyage Home (1986) με το αεροπλανοφόρο CVN-65 Enterprise, όταν ο Κέρκ, ο Σποκ και η παρέα ταξίδεψαν στο παρελθόν για να σώσουν τις φάλαινες και χρειαζόταν να «δανιστούν» πυρηνική ενέργεια από το αεροπλανοφόρο Enterprise για το διαστημόπλοιο των Κλίνγκον που είχαν κλέψει όταν καταστράφηκε το δικό τους Enterprise. 

Εδώ η Ουχούρα και ο Τέκοφ καθώς πληροφορούν τον Κερκ ότι εντόπισαν που βρίσκεται ο πυρηνικός αντιδραστήρας. Το κεφάλι της Ουχούρα καλύπτει τον πύργο του αεροπλανοφόρου όπου βρίσκεται ο αριθμός, γιατί υποτίθεται ότι είναι το 65, το Enterprise, και όταν γυρίστηκε αυτή η σκηνή ήταν εκεί τρία αεροπλανοφόρα αλλά κανένα απο αυτά δεν ήταν το Enterprise. Στην βραδυνή σκηνή, το όνομα του αεροπλανοφόρου στις σκάλες το έβαλε το συνεργείο της ταινίας. Οταν ο Τσέκοφ πληροφορεί τον Κερκ ότι βρήκαν τον αντιδραστήρα, με χαμόγελο συμπληρώνει: ...και, κάπταιν, είναι το Enterprise.





Το Nimitz, CVN-68 με κυβερνήτη τον Κερκ Ντάγκλας στην ταινία The Final Countdown (1980)
'Οταν το Νίμιτς γύρισε πίσω στον χρόνο, στις 7 Δεκεμβρίου 1941, και αποφάσισε να αναχαιτίσει τον Ιαπωνικό στόλο βορειοδυτικά του Περλ Χάρμπορ, αλλά καθώς ετοιμαζόταν να στείλει τα αεροπλάνα του να βυθίσουν τα Ιαπωνικά αεροπλανοφόρα, το τυχαίο φυσικό φαινόμενο το επέστρεψε στο 1980.





Στο CVN-65 Enterprise, γυρίστηκε η ταινία Top Gun (1986) με τον Τομ Κρουζ.








Στο CVN-71 Theodore Roosevelt ο Τομ Κρουζ επαναλαμβάνει τον ρόλο του Μάβερικ στην ταινία
Top Gun, Maverick (2023)















~~~



Με τον ανιψιό μας τον Ρικάρντο στο Μανχάταν τον Αύγουστο του 2022, στο αεροπλανοφόρο-μουσείο CV-11 Intrepid:



CV-11 Intrepid, 1943-1970 (Essex class) 266 μέτρα










Και στο Θωρηκτό Μασαχουσέτη,
στο Fall River της Μασαχουσέτης, όπου πήγαινα και τον Κώστα όταν ήταν μικρός, 25 λεπτά από το σπίτι μας...


ΒΒ-59 Massachusetts, 1942-1947





Στο Fall River, εκτός από το Θωρηκτό Μασαχουσέτη, όπου φάγαμε μεσημεριανό στο εστιατόριο του πληρώματος, έχουν και ένα υποβρύχιο του Β'ΠΠ, μια φρεγάτα που έλαβε μέρος στον αποκλεισμό της Κούβας στην κρίση πυραύλων, 1962, και το Εθνικό Μουσείο Τορπιλακάτων του Β'ΠΠ. Το μουσείο είναι αφιερωμένο "To those who are still out on patrol" (σε εκείνους που είναι ακόμα περιπολία [που δεν επέστρεψαν από τον Β'ΠΠ])




Και λίγο σούσι...







~~~







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.