USS Enterprise, 1799
CV-6, Enterprise, 1938-1947
Το μεγαλύτερο ανθρώπινο επίτευγμα τεχνολογικού σχεδίου και κατασκευής δεν είναι υποδομή στην Αφρική για την εξάλειψη της πείνας, δεν είναι η εφεύρεση, κατασκευή και διάδοση πηγών ενεργείας που να μην σπαταλούν ορυκτά καύσιμα τα οποία αλλάζουν την σύστση της βιόσφαιρας και το κλίμα, ούτε είναι η κατασκευή διαστημοπλοίων για να αποικήσει η ανθρωπότητα το σύμπαν… ούτε είναι η επέκταση του μετρό στην Αθήνα.
Είναι τα μοντέρνα αεροπλανοφόρα, μηχανές πολέμου που επιβάλουν την βούληση επί των κρατών του πλανήτη της αυτοκρατορίας που χτίστηκε από όλους τους ανθρώπους του πλανήτη που έφυγαν από τις χώρες τους του παρελθόντος για να χτίσουν το μέλον στο τελευταίο σύνορο που είχε μείνει στον πλανήτη.
Το τελευταίο και πιο σύγχρονο πυρηνικό αεροπλανοφόρο, το Gerald R. Ford, είχε κόστος 13 δισεκατομμύρια δολάρια, με λειτουργικό κόστος 2,5 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα, ή 913 εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο, και παραδόθηκε στο Αμερικανικό Ναυτικό το 2017. Το κόστος κατασκευής του θα μπορούσε να είχε στείλει 87.000 νέους και νέες σε Αμερικανικά Πανεπιστήμια για 4 χρόνια τον καθένα και την κάθε μια.
Εκτός από πυραύλους, ελικόπτερα, μεταφορικά αεροπλάνα και άλλο οπλισμό, μπορεί να μεταφέρει περισσότερα από 75 μαχητικά υπερηχητικά αεροπλάνα συνολικού κόστους περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια, με περίπου 100 έως 120 εκατομμύρια δολάρια το κάθε αεροπλάνο.
Έχει πολεμική ταχύτητα πάνω από 30 κόμβους και, από την βάση του στον ναύσταθμο του Νόρφολκ του Κράτους της Βιρτζίνια, μπορεί να περάσει τον Ατλαντικό και να φτάσει στην Ευρώπη σε τέσσερεις μέρες, ή στο Ισραήλ σε συνολικά εφτά περίπου μέρες.
Εδώ, με Photoshop, έβαλα το Gerald R. Ford σε ακριβέστατη κλίμακα στο Παλιό Φάληρο για να εκτιμήσουμε το μέγεθος. Βέβαια το Ford δεν μπορεί να παρκάρει τόσο ρηχά γιατί ο καπετάνιος στην Γέφυρα δεν διαθέτει Photoshop, όπως εγώ. Βλέπουμε ότι η πρύμνη του είναι στην οδό Αιόλου στο δυτικό άκρο της τριγωνικής πλατείας του Φλοίσβου, και η πλώρη φτάνει τέσσερα τετράγωνα του Φαλήρου παρακάτω, στην οδό Ήβης Αθανασιάδου. Ο διάδρομος προσγείωσης του Ford είναι σχεδόν όσο πλατύς όσο η Λεωφόρος Ποσειδώνος.
Τα Ενωμένα Κράτη της Αμερικής, από το 1922 μέχρι σήμερα, έχτισαν 78 αεροπλανοφόρα (κλικ για λίστα), από το CV-1, Langley, μεχρι το τελευταίο, το Ford, που έχει σήμα αναγνώρισης CVN-78, όπου CVN σημαίνει «Carrier, Volplane, Nuclear» (ενώ όλα τα προηγούμενα των πυρηνικών ήταν απλά CV). Δώδεκα Αμερικανικά αεροπλανοφόρα βυθίστηκαν κατά την διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, από το 1942 ως το 1945. Σήμερα, τα Ενωμένα Κράτη διαθέτουν 11 αεροπλανοφόρα εν ενεργεία, όπου το κάθε αεροπλανοφόρο συνοδεύεται από τον στόλο του. Τα Ενωμένα Κράτη διαθέτουν εφτά στόλους:
- Δεύτερος Στόλος (βάση: Norfolk, VA),
- Τρίτος Στόλος (βάση: San Diego, CA),
- Τέταρτος Στόλος (βάση: Mayport, FL),
- Πέμπτος Στόλος (βάση: Manama, Bahrain),
- Έκτος Στόλος (βάση: Naples, Italy),
- Έβδομος Στόλος (βάση: Yokosuka, Japan), και,
- Δέκατος Στόλος (βάση: Fort Meade, MD),
όπου κάθε στόλος μπορεί να συμπεριλαμβάνει και δύο αεροπλανοφόρα ή περισσότερα ανάλογα με την κάθε αποστολή, το καθ’ ένα με τον δικό του ιδιαίτερο στόλο σκαφών μάχης και υποστήριξης.
Το πρώτο πυρηνικό αεροπλανοφόρο, και το μεγαλύτερου μήκους μέχρι σήμερα, ήταν το CVN-65, το Enterprise, μήκος 342 μέτρα, που καθελκύστηκε το 1959 και παραδόθηκε εν υπηρεσία 25 Νοεμβρίου 1961. Αποσύρθηκε 56 χρόνια αργότερα, το 2017. Ο Gene Rodenberry το 1966 ονόμασε το διαστημόπλοιο της τηλεοπτικής του σειράς, Ταξίδι στ’ Αστέρια (Star Trek), Enterprise για αυτό το πρώτο πυρηνικό αεροπλανοφόρο που είχε γίνει πασύγνωστο σύμβολο δύναμης και τεχνολογίας την δεκαετία των '60. Το Star Trek πρόβαλε τις περιπέτειες ενός διαστημόπλοιου εξερεύνησης παράξενων καινούργιων κόσμων και πολιτισμών που πάει τολμηρά εκεί που κανείς άνθρωπος δεν έχει πάει, γνωστό από το 1966 σαν το θρυλικό NCC-1701, USS Enterprise του captain James T. Kirk. Και αργότερα το NCC-1701-D, USS Enterprise του captain Jean-Luc Picard. H NASA ονόμασε το πρώτο διαστημικό λεωφορείο (Space Shuttle) OV-101, Enterprise, αφού χιλιάδες άνθρωποι έγραψαν στην NASA ζητώντας το πρώτο Space Shuttle να έχει το όνομα του διαστημοπλοίου του Captain Kirk, και του πληρώματος, Spock, McCoy, Scotty, Uhura, Chekhov και Sulu.
CVN-65 Enterprise, 1961-2017 (Enterprise class, lead ship)
NCC-1701 Enterprise, 288,6 μέτρα, πήρωμα 100 εως 150
(23ος αιώνας, κυβερνήτης James "Jim" T. Kirk)
Εικόνα φταγμένη από Τεχνητή Νοημοσύνη
αραγμένο στον Σαρωνικό, στις επισκέψεις του.
Οταν επισκεπτόμασταν το Φόρεσταλ με νοικιασμένη ψαρόβαρκα με τους φίλους μου μικρός, και χαιρετούσαμε από τη βάρκα,
που να φανταστώ ότι μια μέρα οι φόροι μου θα συντήρούσαν και όλο το Αμερικανικό Ναυτικό...
και είναι ακόμα όλα εν υπηρεσία:
και,
Και άλλα έξι αεροπλανοφόρα, CVN-82-87, που δεν έχουν ακόμα όνομα.
Το CVN-81 θα είναι το πρώτο αεροπλανοφόρο και το τρίτο πλοίο του Αμερικανικού Ναυτικού
που θα φέρει το όνομα ενός Αφρικανού-Αμερικανού,
ο οποίος στις 7 Δεκεμβρίου του 1941 ήταν ένας μάγειρας στο Θωρηκτό USS West Virginia, BB-48.
Έλαβε το παράσημο του Σταυρού του Ναυτικού, The Navy Cross,
την δεύτερη υψηλότερη τιμή που αποδίδει το Ναυτικό.
Ο Ντόρις σκοτώθηκε στις 24 Νοεμβρίου 1943 όταν το βοηθητικό αεροπλανοφόρο και ελικοπτεροφόρο USS Liscome Bay (ACV/CVE-56) δέχτηκε τορπίλη από το Ιαπωνικό υποβρύχιο I-175 κοντά στα νησιά Gilbert.
Εξακόσιοι σαράντα τέσσερεις νεκροί από πλήρωμα περίπου ενιακοσίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου