Φαίνεται ότι στην προηγούμενη ανάρτηση, όταν είπα την γνώμη μου, ότι αν ο κύριος Παπαϊωάννου πράγματι σκέφτεται να κάνει αυτά που του αποδίδει η ιστοσελίδα in.gr, πρέπει να είναι διανοητικώς καθυστερημένος, μίλησα πολύ γρήγορα. Τα σημερινά στοιχεία στην διάθεσή μου προτείνουν ότι η γνώμη μου δεν θα έπρεπε να εστιάζεται στον κύριο Παπαϊωάννου αλλά στην Ελληνική κοινωνία γενικότερα.
Η Ιστοσελίδα in.gr δημοσίευσε ένα δεύτερο άρθρο στο οποίο συμπεριέλαβε ένα προγραμματάκι με το οποίο οι αναγνώστες μπορούν να πουν την γνώμη τους ως πολίτες για το αν πρέπει να υπάρχουν νόμοι που να αποκαλύπτουν την ταυτότητα των μπλόγκερς.
Στην αρχή αυτής της ανάρτησης βλέπετε μια φωτογραφία της οθόνης μου που πάρθηκε όταν είχαν πει την γνώμη τους 728 χρήστες/αναγνώστες (εμού συμπεριλαμβανομένου, φυσικά)
Οι ερωτήσεις είχαν την μορφή γνώμης του αναγνώστη πάνω στο θέμα του τι αποτέλεσμα θα είχε κατά τον χρήστη το να ψηφίσει η βουλή "Νόμο που διευκολύνει την ταυτοποίηση των blogger". Και, οι γνώμες από τις οποίες μπορούσε να διαλέξει ο αναγνώστης ήταν οι εξής:
1. Αποθαρρύνεται η ελεύθερη έκφραση υπό το φόβο ενδεχόμενης τιμωρίας
2. Φοβάμαι ότι θα γίνεται κατάχρηση του μέτρου
3. Δεν Διαφωνώ. Το απόρρητο ισχύει για τις κατ' ιδίαν επικοινωνίες, όχι για τις δημόσιες αναρτήσεις
4. Επιτέλους. Δεν μπορεί ένας blogger να προσβάλλει και να συκοφαντεί ανώνυμα.
Έχουμε λοιπόν μια επικεφαλίδα και τέσσερεις ερωτήσεις (υπό μορφή γνώμης) οι οποίες γράφτηκαν από ένα παιδάκι που όταν μεγαλώσει θέλει να γίνει δημοσιογράφος.
Ως προς την επικεφαλίδα: Ο Νόμος δεν θα "διευκολύνει". Ξέρεται τι σημαίνει η λέξη "διευκολύνει" στα Ελληνικά; Μάλλον ψάχνετε την λέξη "επιτρέπει", κύριοι που τα γράφετε αυτά. Τώρα απαγορεύεται. Μετά από την πιθανή ψήφιση του νόμου θα επιτρέπεται. Τελεία. Παύλα. Μάθετε Ελληνικά και μην παραπληροφορείτε αλλοιώνοντας το νόημα.
Γνώμη 1: Θέλετε να πείτε "από τον φόβο", όχι "υπό τον φόβο". "Αποθαρρύνεται η ελεύθερη έκφραση από τον νόμο" (Αποθαρρύνεται από), ή "Αποθαρρύνονται οι πολίτες ευρισκόμενοι υπό..." (Αποθαρρύνονται υπό)
Γνώμη 2: Παρντόν; "θα γίνεται κατάχρηση του μέτρου" από ποιόν; την κυβέρνηση, τους bloggers ή τους πολίτες που θα τρέχουν να υποβάλλουν 10 μηνύσεις την ημέρα; ή απ' όλους; Τέλος πάντων, μια τέτοια γνώμη κολλάει σε μάλλον εναντίωση κατά του νόμου.
Γνώμη 3: Στοπ! Πόνεσε το κεφαλάκι μου! Τι παέι να πει " Δεν Διαφωνώ. Το απόρρητο ισχύει για τις κατ' ιδίαν επικοινωνίες, όχι για τις δημόσιες αναρτήσεις". Τέλος πάντων, μια τέτοια γνώμη κολλάει σε αναγνώστη που μάλλον συμφωνεί με τον νόμο.
Γνώμη 4: Καλά... αυτό μου θυμίζει ένα μπλόγκερ που είχε βάλει επικεφαλίδα σε μια ανάρτησή του "Επιτέλους. Ένας νόμος για..." και μιλούσε για την εικαζόμενη συναίνεση στη δωρεά οργάνων (άλλη Ρωμαίηκη φασιστική μπούρδα από παιδάκια που θέλουν να είναι σαν τους Δυτικούς όταν μεγαλώσουν)
Θλιβερό. Ούτε έρευνα κοινής γνώμης δεν μπορούμε να κάνουμε στο Ελλαδιστάν.
Λοιπόν. Πέρα από τον Παπαϊωάννου και τις προσωπικές μας γνώμες, υπάρχει κάτι πολύ πιο σημαντικό: η Δημοκρατία. Ας δούμε λοιπόν τι απήντησαν οι συμπολίτες μας, ποιοί και πόσοι.
Πρώτα-πρώτα, η γνώμη που εκφράζεται δεν είναι αυτή της Ελληνικής Κοινωνίας, αλλά, ανήκει μόνο στην ομάδα αυτών που διαβάζουν νέα στο διαδίκτυο, και από αυτούς, μόνο εκείνους και εκείνες που διαβάζουν in.gr.
Εψήφισαν (μέχρι τη στιγμή που πείρα τη φωτογραφία της οθόνης μου): 728 νοματαίοι.
Γνώμη 1: 229 = 31,46%
Γνώμη 2: 152 = 20,88%
Γνώμη 3: 138 = 18,96%
Γνώμη 4: 201 = 27,61%
Δεν Ξέρω / Δεν απαντώ: 8 = 1,1%
Αν ψάχναμε για ένα "Ναι" ή ένα "Όχι", οι γνώμες 1 και 2 είναι μάλλον "Όχι στον νόμο" και οι γνώμες 3 και 4 είναι μάλλον "Ναι στον νόμο".
Δηλαδή, 46,57% εκ των αναγνωστών του in.gr που διάλεξαν να πουν την γνώμη τους ΕΓΚΡΙΝΟΥΝ την αρχή του να μελετηθεί τρόπος να ελέγχεται η ελεύθερη έκφραση.
Πόσο να αντιπροσωπεύει αυτό το ποσοστό από την πραγματικότητα της Ελληνικής Κοινωνίας; 25%; 55%; Το ερωτηματολόγιο βέβαια ήταν ερασιτεχνικά κακάκια μικρών παιδιών, αλλά το γεγονός είναι ότι ακόμα και από 25 έως 55% να αντιπροσωπεύει αυτό το 46,57%, τα νούμερα αυτά, ΥΠΕΡ του νόμου, είναι ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΑ, και 25% να είναι στην πραγματικότητα.
Όμως, προσοχή! Τα παραπάνω δεν σημαίνουν ΤΙΠΟΤΑ χωρίς την λεπτομερή ανάλυση των κριτηρίων δια μέσου των οποίων θα υλοποιούταν μια πράξη. Ας επιστρέψουμε λοιπόν στον κύριο Παπαϊωάννου και ας διαβάσουμε περί τίνος πρόκειται, στην Καθημερινή:
"Η νομοθετική μας παρέμβαση, λοιπόν, θα έχει στόχο την άρση του απορρήτου, υπό προϋποθέσεις, έτσι, ώστε υπό συγκεκριμένες εγγυήσεις να δίδεται η δυνατότητα στις διωκτικές αρχές να εντοπίζουν όσους επιχειρούν να προσβάλλουν δικαιώματα των πολιτών, να εκβιάζουν, να απειλούν, να συκοφαντούν, δίχως τιμωρία, δίχως να έχουν συνέπειες."
Σοβαρά κύριε Παπαϊωάννου; και ποιός θα καθορίζει που βρίσκεται η λεπτή κόκκινη γραμμή του τι αποτελεί ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑ; Ποιός θα αποφασίζει και θα διατάσει τι είναι τι και πως προσδιορίζεται; Αν βρισκόσασταν στο Αμερικανικό Κονγκρέσσο το 1972, δεν θα είχε επιτραπεί να αποκαλυφθεί το Watergate.
Φίλοι μου, Έλληνες μπλόγκερς, είμαι λυπημένος. Τρείς φορές στη ζωή μου διάλεξα να φύγω από την Ελλάδα, και πάμε για τέταρτη. Και δεν είμαι καν μέσα στην Ελλάδα!
Ειλικρινά, μετά από την marianaonice του Δεκεμβρίου 2010, δύο μπλόγκερς που κάποτε σεβόμουνα μέχρι τον Απρίλιο 2011, και τον Παπαϊωάννου του Αυγούστου 2011, αλλά ιδίως μετά από τα 46,57% του in.gr, πιστεύω πια ότι πρέπει να κάνουμε την παρακάτω σκέψη:
Η Ελληνική κοινωνία του 21ου αιώνα δεν είναι, σε τραμακτικά μεγάλα ποσοστά της, έτοιμη ούτε για Διαδίκτυο, ούτε για Δημοκρατία. Δεν καταλαβαίνει τι σημαίνουν, και δεν υπάρχουν σωστά εκπαιδευμένοι επαγγελματίες ούτε στα μέσα ενημέρωσης ούτε στην κυβέρνηση.
Η Ιστοσελίδα in.gr δημοσίευσε ένα δεύτερο άρθρο στο οποίο συμπεριέλαβε ένα προγραμματάκι με το οποίο οι αναγνώστες μπορούν να πουν την γνώμη τους ως πολίτες για το αν πρέπει να υπάρχουν νόμοι που να αποκαλύπτουν την ταυτότητα των μπλόγκερς.
Στην αρχή αυτής της ανάρτησης βλέπετε μια φωτογραφία της οθόνης μου που πάρθηκε όταν είχαν πει την γνώμη τους 728 χρήστες/αναγνώστες (εμού συμπεριλαμβανομένου, φυσικά)
Οι ερωτήσεις είχαν την μορφή γνώμης του αναγνώστη πάνω στο θέμα του τι αποτέλεσμα θα είχε κατά τον χρήστη το να ψηφίσει η βουλή "Νόμο που διευκολύνει την ταυτοποίηση των blogger". Και, οι γνώμες από τις οποίες μπορούσε να διαλέξει ο αναγνώστης ήταν οι εξής:
1. Αποθαρρύνεται η ελεύθερη έκφραση υπό το φόβο ενδεχόμενης τιμωρίας
2. Φοβάμαι ότι θα γίνεται κατάχρηση του μέτρου
3. Δεν Διαφωνώ. Το απόρρητο ισχύει για τις κατ' ιδίαν επικοινωνίες, όχι για τις δημόσιες αναρτήσεις
4. Επιτέλους. Δεν μπορεί ένας blogger να προσβάλλει και να συκοφαντεί ανώνυμα.
Έχουμε λοιπόν μια επικεφαλίδα και τέσσερεις ερωτήσεις (υπό μορφή γνώμης) οι οποίες γράφτηκαν από ένα παιδάκι που όταν μεγαλώσει θέλει να γίνει δημοσιογράφος.
Ως προς την επικεφαλίδα: Ο Νόμος δεν θα "διευκολύνει". Ξέρεται τι σημαίνει η λέξη "διευκολύνει" στα Ελληνικά; Μάλλον ψάχνετε την λέξη "επιτρέπει", κύριοι που τα γράφετε αυτά. Τώρα απαγορεύεται. Μετά από την πιθανή ψήφιση του νόμου θα επιτρέπεται. Τελεία. Παύλα. Μάθετε Ελληνικά και μην παραπληροφορείτε αλλοιώνοντας το νόημα.
Γνώμη 1: Θέλετε να πείτε "από τον φόβο", όχι "υπό τον φόβο". "Αποθαρρύνεται η ελεύθερη έκφραση από τον νόμο" (Αποθαρρύνεται από), ή "Αποθαρρύνονται οι πολίτες ευρισκόμενοι υπό..." (Αποθαρρύνονται υπό)
Γνώμη 2: Παρντόν; "θα γίνεται κατάχρηση του μέτρου" από ποιόν; την κυβέρνηση, τους bloggers ή τους πολίτες που θα τρέχουν να υποβάλλουν 10 μηνύσεις την ημέρα; ή απ' όλους; Τέλος πάντων, μια τέτοια γνώμη κολλάει σε μάλλον εναντίωση κατά του νόμου.
Γνώμη 3: Στοπ! Πόνεσε το κεφαλάκι μου! Τι παέι να πει " Δεν Διαφωνώ. Το απόρρητο ισχύει για τις κατ' ιδίαν επικοινωνίες, όχι για τις δημόσιες αναρτήσεις". Τέλος πάντων, μια τέτοια γνώμη κολλάει σε αναγνώστη που μάλλον συμφωνεί με τον νόμο.
Γνώμη 4: Καλά... αυτό μου θυμίζει ένα μπλόγκερ που είχε βάλει επικεφαλίδα σε μια ανάρτησή του "Επιτέλους. Ένας νόμος για..." και μιλούσε για την εικαζόμενη συναίνεση στη δωρεά οργάνων (άλλη Ρωμαίηκη φασιστική μπούρδα από παιδάκια που θέλουν να είναι σαν τους Δυτικούς όταν μεγαλώσουν)
Θλιβερό. Ούτε έρευνα κοινής γνώμης δεν μπορούμε να κάνουμε στο Ελλαδιστάν.
Λοιπόν. Πέρα από τον Παπαϊωάννου και τις προσωπικές μας γνώμες, υπάρχει κάτι πολύ πιο σημαντικό: η Δημοκρατία. Ας δούμε λοιπόν τι απήντησαν οι συμπολίτες μας, ποιοί και πόσοι.
Πρώτα-πρώτα, η γνώμη που εκφράζεται δεν είναι αυτή της Ελληνικής Κοινωνίας, αλλά, ανήκει μόνο στην ομάδα αυτών που διαβάζουν νέα στο διαδίκτυο, και από αυτούς, μόνο εκείνους και εκείνες που διαβάζουν in.gr.
Εψήφισαν (μέχρι τη στιγμή που πείρα τη φωτογραφία της οθόνης μου): 728 νοματαίοι.
Γνώμη 1: 229 = 31,46%
Γνώμη 2: 152 = 20,88%
Γνώμη 3: 138 = 18,96%
Γνώμη 4: 201 = 27,61%
Δεν Ξέρω / Δεν απαντώ: 8 = 1,1%
Αν ψάχναμε για ένα "Ναι" ή ένα "Όχι", οι γνώμες 1 και 2 είναι μάλλον "Όχι στον νόμο" και οι γνώμες 3 και 4 είναι μάλλον "Ναι στον νόμο".
Δηλαδή, 46,57% εκ των αναγνωστών του in.gr που διάλεξαν να πουν την γνώμη τους ΕΓΚΡΙΝΟΥΝ την αρχή του να μελετηθεί τρόπος να ελέγχεται η ελεύθερη έκφραση.
Πόσο να αντιπροσωπεύει αυτό το ποσοστό από την πραγματικότητα της Ελληνικής Κοινωνίας; 25%; 55%; Το ερωτηματολόγιο βέβαια ήταν ερασιτεχνικά κακάκια μικρών παιδιών, αλλά το γεγονός είναι ότι ακόμα και από 25 έως 55% να αντιπροσωπεύει αυτό το 46,57%, τα νούμερα αυτά, ΥΠΕΡ του νόμου, είναι ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΑ, και 25% να είναι στην πραγματικότητα.
Όμως, προσοχή! Τα παραπάνω δεν σημαίνουν ΤΙΠΟΤΑ χωρίς την λεπτομερή ανάλυση των κριτηρίων δια μέσου των οποίων θα υλοποιούταν μια πράξη. Ας επιστρέψουμε λοιπόν στον κύριο Παπαϊωάννου και ας διαβάσουμε περί τίνος πρόκειται, στην Καθημερινή:
"Η νομοθετική μας παρέμβαση, λοιπόν, θα έχει στόχο την άρση του απορρήτου, υπό προϋποθέσεις, έτσι, ώστε υπό συγκεκριμένες εγγυήσεις να δίδεται η δυνατότητα στις διωκτικές αρχές να εντοπίζουν όσους επιχειρούν να προσβάλλουν δικαιώματα των πολιτών, να εκβιάζουν, να απειλούν, να συκοφαντούν, δίχως τιμωρία, δίχως να έχουν συνέπειες."
Σοβαρά κύριε Παπαϊωάννου; και ποιός θα καθορίζει που βρίσκεται η λεπτή κόκκινη γραμμή του τι αποτελεί ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑ; Ποιός θα αποφασίζει και θα διατάσει τι είναι τι και πως προσδιορίζεται; Αν βρισκόσασταν στο Αμερικανικό Κονγκρέσσο το 1972, δεν θα είχε επιτραπεί να αποκαλυφθεί το Watergate.
Φίλοι μου, Έλληνες μπλόγκερς, είμαι λυπημένος. Τρείς φορές στη ζωή μου διάλεξα να φύγω από την Ελλάδα, και πάμε για τέταρτη. Και δεν είμαι καν μέσα στην Ελλάδα!
Ειλικρινά, μετά από την marianaonice του Δεκεμβρίου 2010, δύο μπλόγκερς που κάποτε σεβόμουνα μέχρι τον Απρίλιο 2011, και τον Παπαϊωάννου του Αυγούστου 2011, αλλά ιδίως μετά από τα 46,57% του in.gr, πιστεύω πια ότι πρέπει να κάνουμε την παρακάτω σκέψη:
Η Ελληνική κοινωνία του 21ου αιώνα δεν είναι, σε τραμακτικά μεγάλα ποσοστά της, έτοιμη ούτε για Διαδίκτυο, ούτε για Δημοκρατία. Δεν καταλαβαίνει τι σημαίνουν, και δεν υπάρχουν σωστά εκπαιδευμένοι επαγγελματίες ούτε στα μέσα ενημέρωσης ούτε στην κυβέρνηση.
και πάλι δεν πιστεύω να γίνει κάτι. η γκούγκλ δε θα το επιτρέψει!
ΑπάντησηΔιαγραφήria μου, μπορούν αν θέλουν να μπλοκάρουν το Google από τον Ελληνικό χώρο όπως κάνει η Κίνα. Αλλά δεν έχει σημασία αυτό. Η ανάρτηση αυτή είναι γεμάτη απογοήτευση για το 46.57%. Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της Ελληνικής κοινωνίας ΔΕΝ είναι έτοιμο ούτε για Δημοκρατία ούτε για επικοινωνία και διαδίκτυο. Είναι πια λυπηρό και συνεχώς αποδεικνύεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλά δεν το έχουνε. Δεν είναι έτοιμοι. Δεν καταλαβαίνουν καν για τι πράγμα μιλάμε.
Καμιά φορά είναι αναγκαίο να παραδεχόμαστε ότι υπάρχει κάτι που όσο και να το προσπαθήσεις είναι αδύνατο να γίνει. Η Ελληνική κοινωνία σπρώχτηκε πολύ γρήγορα επί 100 χρόνια να ακολουθήσει μονοπάτια που δεν είχε την δυνατότητα να τα περπατήσει. Σαν να ζητάς από ένα παιδάκι 8 χρονών να οδηγεί αυτοκίνητο (και το οδηγεί όπως βλέπουμε τους ηλίθιους να οδηγούν στην Πατρών-Κορίνθου).
Λυπάμαι μόνο για όλους του άξιους ανθρώπους, κάμποσα εκατομμύρια ίσως, οι οποίοι είναι εγκλωβισμένοι σε ένα κόσμο που δεν πρόκειται να τους δώσει "αύριο"...
Δημήτρη, θα ήθελα να σου απαντήσω σοβαρά, αλλά δυστυχώς δεν μπορώ. Δεν με αφήνει όλο αυτό το τραγελαφικό σύστημα που επικρατεί τριγύρω. Αντί αυτού, θα σε παραπέμψω σε δυο παλιά διαφημιστικά μηνύματα που δείχνουν ανάγλυφα ακριβώς αυτό που λες στην απάντησή σου στη Ria. Μας έσπρωξαν χωρίς να αντέχουμε τόσο σπρώξιμο και τελικά γίναμε ένα μπασταρδεμένο και κακό αντίγραφο των ξένων.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=icveRJCuOjA
http://www.youtube.com/watch?v=LbaD_Ak9LcQ
Δυστυχώς δεν είναι για γέλια...
Κώστα μου δυστυχώς δεν μπορώ να δω τα βίντεο με το 56K dialup modem που έχουμε στο χωριό. Η ανάρτηση διερωτάται αν ήρθε πλέον η ώρα να εξετάσουμε εάν μεγάλα ποσοστά της Ελληνικής Κοινωνίας δεν είναι έτοιμα ούτε για Δημοκρατία ούτε για Ελεύθερο Λόγο, εφόσον η συμπεριφορά αυτών των μεγάλων ποσοστών προτείνει πως, πέρα από τους λίγους, πολλοί δεν έχουν την εκπαίδευση, κατανόηση και υπευθυνότητα να ξέρουν τι να την κάνουν την Δημοκρατία και τον Ελεύθερο Λόγο... Μήπως: "Ξεσηκωμούς γυρεύει, θέλει τύραννους".
ΑπάντησηΔιαγραφήΔημήτρη συγνώμη για τις παραπομπές, ξέχασα τελείως ότι έχεις 56Κ σύνδεση. Πρόκειται για δυο διαφημίσεις της NOVA όπου ο αστυνόμος στη μια κυνηγάει τον κλεφτοκοτά και του φωνάζει "Freeze, freeze σ' λιέω..." και μετά "Pull the κοτ down slowly!" και στην άλλη φωνάζει μέσα από το περιπολικό στη γρια που είναι καβάλα στο γάιδαρο "Pull over the γαϊδάρ..." κι αφού η γρια τον κοπανάει με τη γκλίτσα "Μήτσου, I need backup"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς όχι μόνο δεν είμαστε έτοιμοι για Δημοκρατία και Ελεύθερο Λόγο, αλλά ούτε και τα θέλουμε κιόλας. Διότι τούτα τα δυο είναι σαν το δίκοπο μαχαίρι άμα δεν ξέρεις να τα διαχειριστείς. Και η αλήθεια είναι ότι η παιδεία μας μας έχει κάνει περισσότερο δούλους της μοίρας και του ωχαδερφισμού παρά της πρωτοβουλίας και της σκέψης.
Το είχε πει κι ο Καβάφης πολλά χρόνια πριν όταν οι συναθροισμένοι στην αγορά περίμεναν τους βάρβαρους που δυστυχώς δεν ήρθαν ποτέ...
Αγαπητέ μου φίλε Κώστα, μετά το τελευταίο σχόλιο σου, το οποίο θα μου κοστίσει 80 χιλιόμετρα βενζίνη να πάω σε γρήγορο ιντερνέτ να δω αυτά τα μαργαριτάρια, ήρθε νομίζω η ώρα να σου διηγηθώ μια ιστορία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓύρω στο 1938 ένας δημοσιογράφος του LIFE επισκέπτεται τα βουνά της βόρειας Ελλάδας για ένα πολιτισμικό ρεπορτάζ. Μέσα σε όλα που καταγράφει και φωτογραφεί βλέπει κι ένα μεσήλικα άνδρα να πηγαίνει πάνω σ' ένα γάιδαρο και δέκα βήματα πιο πίσω μια μεσήλικα γυναίκα να ακολουθεί με κεφάλι σκυφτό κουβαλώντας ξύλα στην πλάτη.
-Πως και αφήνεις την σύζυγό σου να περπατάει πίσω από το γάιδαρο σου και να κουβαλάει και φορτίο; ρωτά ο δημοσιογράφος.
-Παράδοση! απαντάει ο χωριανός.
Μετά από τον πόλεμο και από τον εμφύλιο, ο δημοσιογράφος επέστρεψε, και βρήκε πάλι τον χωριανό πάνω στον γάιδαρο και την γυναίκα να περπατάει με κεφάλι σκυφτό κουβαλώντας τα ξύλα. Μόνο που τώρα η γυναίκα δεν περπατούσε δέκα βήματα πίσω από τον γάιδαρο αλλά δέκα βήματα μπροστά. Ο δημοσιογράφος παραξενεύτηκε.
-Παράδοση; ρώτησε.
-Νάρκες! απήντησε ο χωριανός.
Ελπίζω να τα απολαύσεις τα διαφημιστικά σποτάκια και να μην πάνε χαλάλι τα 80 χιλιόμετρα! Πάντως, αν τα δεις, απεικονίζουν την ελληνική πραγματικότητα σε όλο της το μεγαλείο. Ενώ κατά βάθος παραμένουμε χωριάτες (γιατί δε μας αφήνουν να πάμε παραπάνω), μας έχουν εμφυσήσει έναν ξένο τρόπο ζωής ο οποίος και αταίριαστος είναι αλλά και δύσκολο να αφομοιωθεί από την κοινωνία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσον αφορά στην ιστορία, είναι πραγματικά πολύ επιτυχημένη! Θυμίζει εκείνη την αστυνομική εντολή του Υπονωματάρχη στις αρχές του 1900 που καταλήγει:
"9) Να τιρίσετε άνεφ αντιρίσεοσ και χρονοτριβής την άνοθεν τάφτην διαταγήν μου άνθροπη σκύλη και γινέκες..."
Οι γυναίκες είναι μετά τους σκύλους! Αν έχεις υπομονή, δες το εδώ: http://diavolakos.blogspot.com/2008/07/blog-post.html Κάποτε είχα μια φωτοτυπία του κειμένου, αλλά μάλλον δε θα υπάρχει τώρα πια!
Μια κορυφαία στιγμή πάντως της αστυνομικής διαταγής είναι το
"5) Ιδα πολλές γυνέκες να πιάνουν τη σιγγούνα μετά του υποκαμίσου να το τραβούν προς τα έμπροσθεν να ανίγουν τα πόδια και να ουρούν ορθίος. Το τιούτον είναι απαράδεκτο και πρέπη άνεφ χρονοτριβίς να τις βρακόσετε άπαξ και διαπαντός."
Ελπίζω κάποτε να ξεφύγουμε απ' όλα αυτά...
Φίλε Κώστα προτείνω αναρτήσεις διατριβώμενες σθεναρά και ανακατευώμενες με το ζουμί του μεδουλιού του ρητού εκείνου που λέει ότι οι μπαγάσηδες, άσπρη μέρα να μη δούνε μας καταπιέζουνε γαμώτο και "δε μας αφήνουνε να πάμε παραπάνω"!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιοί είναι οι κακοποιοί αυτοί που τους παρακαλάμε να μας αφήσουνε να ανεβούμε παραπάνω και δε μας αφήνουνε!; δείχτους μου να τους δω κι εγώ να τους κάνω να με τό 'να! να με τ' άλλο! να και μ' όλη μου τη δύναμη!
Κάποιος να πατήσει το κουμβίο του κινδύνου! κόλλησε το ασανσέρ και δεν ανεβαίνει! οι Αμερικάνοι φταίνε! καλέσατε την πυροσβεστική από την Κίνα να μα απο-γκλωβίσει!
(λέει δειλά-δειλά: μήπως και τα προβλήματά μας παραμένουν άλυτα γιατί βρίσκουμε την δικαιολογία ότι μας κρατάνε κάτω οι κακοί; Εμείς τι κάνουμε; ποιοί είμαστε;)
Να σου πω ποιοι είναι οι κακοί:
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτα απ' όλα τα ελεγχόμενα ΜΜΕ από τα οποία δύσκολα μπορεί να ξεφύγει ο μέσος Έλληνας. Ειδικά το κομμάτι του πληθυσμού που δεν έχει πρόσβαση στο ίντερνετ και δεν μπορεί να ακούσει μια διαφορετική άποψη.
Και μετά είμαστε εμείς οι ίδιοι που ανεχόμαστε να έχουμε αυτή την παιδεία που μόνο για νανούρισμα κάνει κι όχι για να ανοίγει τα μάτια και το μυαλό. Σκέψου ότι οι Έλληνες γνωρίζουν άπταιστα την Εβραϊκή μυθολογία αλλά όχι την Ελληνική! Αγνοούν τι σημαίνει ρήμα, επίρρημα, απαρέμφατο κλπ. Δεν ξέρουν ποιος ήταν ο Περικλής, ο Λεωνίδας κι ο Βενιζέλος. Έγινε Ολυμπιάδα στην Ελλάδα και οι μασκώτ ήταν η Αθηνά κι ο Φοίβος και τα παιδάκια (και όχι μόνο) δεν ήξεραν και δεν ξέρουν ποιος είναι ο Φοίβος! Και δεν ξέρουν ποια δικαιώματα έχουν ως πολίτες αυτής της χώρας, αντί αυτού είναι μόνιμα με το φόβο. Μου λέει η μάνα μου προχτές που την πήγαινα στο χωριό: "Είδες τι είπε ο υπουργός δικαιοσύνης γι' αυτούς που γράφουν στο ιντερνετ; Μη γράψεις παιδί μου τίποτα και σε απολύσουν από τη δουλειά σου... Δεν κοιμάμαι τα βράδια μ' εσένα, καλά το είχες κόψει το χούι, τι ήθελες και το ξανάρχιζες;". Φόβος, άγνοια, παράνοια! Αυτά μας κυβερνάνε γι' αυτό μας φταίνε οι κακοί αμερικάνοι που άλλη δουλειά δεν είχαν παρά να κοιτάνε το κακό μας!
Κάποια στιγμή, πάνε δυο τρία χρόνια τώρα, σε μια κουβέντα ρώτησα τη γυναίκα μου: Άραγε τελείωσε ποτέ ο Μεσαίωνας, ειδικά γι' αυτή τη χώρα; Εκείνη γέλασε τότε, αλλά τώρα έχει αρχίσει να αλλάζει γνώμη... Ας ελπίσουμε ότι ο Διαφωτισμός θα περάσει κάποτε κι απ' τα δικά μας μέρη!
Κώστα μου, η δικιά μου γενιά τα ήξερε και τα είχε μάθει όλα αυτά που λες. Αλλά μετά την μεταπολίτευση, για την επόμενη γενιά, συνέπεσαν δύο πράγματα: Πρώτον, η Αρχαία Ελλάδα, η Μυθολογία, η Εθνική ταυτότητα, θεωρήθηκαν πράματα χουντικά και δεξιά και έπαψαν να είναι αν βογκ. Ο νεοΈλληνας του ΠΑΣΟΚ και του ΚΚΕ για να είναι κουλ (κουλ = cool, όχι κώλος) έπρεπε να μην δίνει σημασία σ' αυτά τα αρχαία πως τα λένε. Και, Δεύτερον, η τελευταία γενιά, η δικιά μου, που μεγάλωσε μελετώντας 4 ώρες κάθε βράδυ, μεγάλωσε και αποφάσισε παίρνοντας τα ινία να τα αλλάξει αυτά τα πράγματα και να δώσει στα παιδιά της την ...ελευθερία από υποχρεωτική μάθηση που δεν ...είχαν οι ίδιοι στα νιάτα τους -μια κιόλας που βαριόντουσαν να κάθνονται να βοηθάνε τα παιδιά τους να μελετάνε όπως κάναν οι γονείς τους όταν δεν είχαν τη-βι. Και έτσι, από Μικρασιατική Καταστροφή καταλήξαμε να έχουμε συνωστισμό στην προκυμαία της Σμύρνης, για να γίνουμε Ευρω-πέη, και τα Μυστικά του Βάλτου γίναν τόσο Μυστικά που δεν τα ξέρει πια κανείς, και αν τα ξέρει είναι δεξιός ή χουντικός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚώστα μου, το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι η μητέρα σου έχει δίκιο. Εγώ λέω ότι λέω, αλλά τα λέω απ' έξω από τα σύνορα με Αμερικανική υπηκοότητα, και την Ελληνική μου αν θέλουν μπορούν να την βάλουν εκεί που ο ήλιος δεν λάμπει. Δυστυχώς, συνειδητοποιώ ότι εγώ μιλάω απ' έξω απ' το χορό. Θυμάμαι όμως την Χούντα όταν μεγάλωνα, και το ξέρει το μεδούλι μου ότι τελικά η μητέρα σου έχει δίκιο.
Διότι, για να αλλάξουν στην Ελλάδα αυτά που καυτηριάζουμε, πρέπει να περάσουν δύο ίσως τρεις γενιές. Από αυτή την αλήθεια δεν μπορούμε να ξεφύγουμε.
Κατά τ' άλλα, "Pull over the γαϊδάρ..."
Θα ήθελα να πω και κάτι άλλο, το οποίο είναι εκτός θέματος, είναι όμως απάντηση σε μια φράση σου από το τελευταίο σου σχόλιο. Ή πρέπει να παραδεχτείς ότι αυτό που αποκαλείς "Εβραϊκή μυθολογία" είναι και μέρος της δικής μας ταυτότητας, μας αρέσει δε μας αρέσει μα να χτυπηθούμε κάτω και να φωνάζουμε "δε θέλω!", ή πρέπει να πετάξεις στα σκουπίδια την Ελληνική Ιστορία από 325 μχ έως τον εικοστό αιώνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μίλησα για την ιστορία αλλά για τη μυθολογία Δημήτρη. Ως Έλληνας μου είναι αδιανόητο να ξέρει το παιδί μου ποιος ήταν ο Νώε και να μην ξέρει ποιος ήταν ο Δευκαλίωνας! Για την ιστορία από το 325 μΧ και μετά δε θα διαφωνήσω, αν και ορισμένες επιφυλάξεις τις έχω... ;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκριβώς! Η επίδραση της μυθολογίας έδωσε μορφή στην Ιστορία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ, μεγαλώνοντας έμαθα και μυθολογία Ελληνική, και Ιστορία Αρχαία έως νέα, και τη θρησκεία του γένους μου, χιλίων εφτακοσίων ετών. Υπάρχει χώρος για όλα. Όταν αρχίσουμε να τα μπερδεύουμε απλά καταλήγουμε με τουρλού ντολμάδες. Την ..."Εβραϊκή μυθολογία", όπως την λες, την ξέρουν τα παιδιά γιατί οι γιαγιάδες τους, τους την έμαθαν ως θρησκεία Ρωμαίικη των τελευταίων δύο χιλιετηρίδων, αλλά τα σχολεία δεν έμαθαν στα παιδιά τίποτ' άλλο. Ποιοί έγραφαν την ύλη; ποιοί την δίδασκαν; ποιοί αξιολογούσαν και αξιοποιούσαν την μόρφωση; ποιοί αποφάσιζαν τι είναι της μόδας και ποιά ιστορία και ποιά μυθολογία δε μας αρέσει;
Εγώ πάντως τον Κώστα τον βάφτισα Κώστα και επέμεινα να το πει κι ο παπάς στα βαφτίσια, και τα πιστοποιητικά του ιθαγένειας σε δύο χώρες γράφου Κώστας και Costas. Είναι μερικοί Ρωμιοί που είκοσι χρόνια τώρα συνεχώς με ρωτάνε "Τι κάνει ο Κωνσταντίνος" και τους απαντάω συνέχεια είκοσι χρόνια "Καλά είναι, ευχαριστώ, αλλά τον βαφτίσαμε Κώστα, όχι Κωνσταντίνο και έτσι γράφουν τα χαρτιά του", και δώστου πάλι μετά από λίγο "Τι κάνει ο Κωνσταντίνος;" Κάποια μέτρα θα τους πώ "Καλά είναι αλλά άργησε γιατί έχει συνωστισμό στην προκυμαία της Σμύρνης!"