Με τέτοια φωτογραφία πάνω-πάνω στην ανάρτηση στοιχηματίζω ότι ήδη έχετε εστιάσει το θέμα μας σήμερα σε δύο πιθανότητες:
- ή θα σας εξηγήσω γιατί το Dark Side of the Moon των Pink Floyd είναι από τα 2-3 καλύτερα άλμπουμ όλων των εποχών,
- ή πρόκειται να σας μιλήσω για αυτήν την καινούργια οικολογική/οικονομική λάμπα που κυκλοφορεί και διαδίδεται αστραπιαία ανά τα λίβινγκ ρουμ, κουζίνες και υπνοδωμάτια.
- ή θα σας εξηγήσω γιατί το Dark Side of the Moon των Pink Floyd είναι από τα 2-3 καλύτερα άλμπουμ όλων των εποχών,
- ή πρόκειται να σας μιλήσω για αυτήν την καινούργια οικολογική/οικονομική λάμπα που κυκλοφορεί και διαδίδεται αστραπιαία ανά τα λίβινγκ ρουμ, κουζίνες και υπνοδωμάτια.
Για να σταματήσω την σασπένς, θα σας πω ότι, αν περιμένατε από μένα να σας εξηγήσω γιατί το Dark Side of the Moon των Pink Floyd είναι από τα 2-3 καλύτερα άλμπουμ όλων των εποχών, και δεν το ξέρατε ήδη από μόνοι σας, τότε οποιαδήποτε φλυαρία δική μου επί του θέματος περιττεύει.
Το οποίο και μας αφήνει με τις διαολεμένες τις λάμπες οικονομίας και οικολογικής μόδας.
Πρώτα-πρώτα, θα έχετε ίσως αφουγκραστεί ότι το μπλόγκ τούτο σε τακτά διαστήματα προειδοποιεί, ως νέος άι-Γιάννης Πρόδρομος, ή Κασσάνδρα, ότι μετά τις περιόδους 1200 ΠΚΕ (ΠΚΕ = Προ Κοινής Εποχής) έως το 800 ΠΚΕ και 415 ΚΕ, μέχρι το 1452 ΚΕ, η ανθρωπότητα έχει ήδη ξεκινήσει εδώ και 25-30 χρόνια να εισέρχεται σε μια νέα περίοδο σκοταδισμού, άγνωστο πόσους αιώνες θα κρατήσει κι αν θα επιζήσουμε.
Και ιδού ένα τρανταχτό αποδεικτικό στοιχείο ότι οδεύουμε προς σκοταδισμό, στο πρόσωπο της ύπουλης οικονομικής και οικολογικής λάμπας με το μαύρο φως!
Αλλά τώρα μια νέα απειλή πλανιέται πάνω από τα κακόμοιρα τα ματάκια μας. Οι λάμπες φθορισμού πέρασαν στην επόμενη γενιά. Στις οικονομικές, οικολογικές λάμπες!!!
Είναι καλές γιατί γλυτώνουν λεφτά από τον λογαριασμό ηλεκτρικού! Είναι καλές γιατί είναι οικολογικά φιλικές, δηλαδή, με άλλα λόγια είναι της μόδας!
Είναι μπούρδες!
Έχουν τα ίδια προβλήματα με τις παλιές του φθορισμού, αλλά καλύτερα συγκαλυμμένα και σφραγισμένα με τη βούλα της οικονομίας και της οικολογίας.
Βάλτε σε ένα πολυέλαιο με 6 λάμπες έξι ηλεκτρικές παλιές και μετά αλλάξτε τις με 6 οικολογικές και συγκρίνετε: Θα δείτε ότι όταν φωτίζεται το δωμάτιο σας με οικολογικές/οικονομικές λάμπες τρία τινά συμβαίνουν.
- Πρώτον, αν και οι λάμπες φαίνονται της ίδιας ισχύος όσο οι παλιές, περιέργως, μπορείτε πιο άνετα να τις κοιτάξετε κατ' ευθείαν.
- Δεύτερον, το φως στο δωμάτιο δεν είναι πια όσο ζεστό όσο ήταν. Είναι κρύο.
- Τρίτον, παρατηρήστε την σύγκριση του πόσο φωτεινό φαίνεται το δωμάτιο στις γωνίες μακριά από τις λάμπες. Με τις καινούργιες λάμπες φαίνεται πιο σκοτεινό, όσο δυνατές και να βάλετε.
Το δωμάτιο φαίνεται σκοτινό και κρυο. Της ψυχής δεν της αρέσει αυτή ή αίσθηση. Σ' ένα δωμάτιο φωτισμένο με μια καινούργια λάμπα, ξαφνικά σβήστε την και ανάψτε ένα πορτατίφ με παλιά λάμπα...
- Πρώτον, αν και οι λάμπες φαίνονται της ίδιας ισχύος όσο οι παλιές, περιέργως, μπορείτε πιο άνετα να τις κοιτάξετε κατ' ευθείαν.
- Δεύτερον, το φως στο δωμάτιο δεν είναι πια όσο ζεστό όσο ήταν. Είναι κρύο.
- Τρίτον, παρατηρήστε την σύγκριση του πόσο φωτεινό φαίνεται το δωμάτιο στις γωνίες μακριά από τις λάμπες. Με τις καινούργιες λάμπες φαίνεται πιο σκοτεινό, όσο δυνατές και να βάλετε.
Το δωμάτιο φαίνεται σκοτινό και κρυο. Της ψυχής δεν της αρέσει αυτή ή αίσθηση. Σ' ένα δωμάτιο φωτισμένο με μια καινούργια λάμπα, ξαφνικά σβήστε την και ανάψτε ένα πορτατίφ με παλιά λάμπα...
Ο αμφιβληστροειδής χιτώνας, το οπτικό νεύρο, και το μυαλό, μπορούν να ξυγοσταθμίζονται από ένα φάσμα στο άλλο, αλλά κάθε φάσμα πρέπει να είναι σταθερό. Αστάθεια, τρεμόπαισμα -όσο ανεπαίσθητο, μήκους κύματος και έντασης ή φάσματος, χαλάει τα μάτια. Τελεία. Παύλα.
Το σκοτάδι φέρνει κατάθλιψη. Γι αυτό έχουν τόσο υψηλό ποσοστό αυτοκτονιών στα Σκανδιναβικά κράτη. Γιατί δεν έχουν ήλιο έξι μήνες τον χρόνο.
Οι οικολογικές/οικονομικές λάμπες χαλάνε τα μάτια ΚΑΙ αυξάνουν την τάση προς θλίψη και ενδόμηχη αδράνεια.
Πετάξτε τις καινούργιες σας λάμπες κι αν ακούτε ότι πρόκειται να αποσύρουν τις παλιές λάμπες, άντε αγοράστε μερικές εκατοντάδες νά 'χετε!
:-)
Ο κακομοίρης ο Βίκτωρ Ουγκό προειδοποίησε προφητικά με τα στερνά του λόγια:
"Βλέπω ένα μαύρο φως!"
...αλλά κανείς δεν τό 'πιασε.
~~~~~~~~~~~~~
Αυτά και πιστέψτε τα. Άν θέλετε λεπτομέριες διαβάστε παρακάτω!
Στον εικοστό αιώνα απολαμβάναμε το φως μας το βράδυ περνώντας ηλεκτρισμό από ένα κομματάκι μετάλλου tungsten το οποίο ζεσταινότανε τόσο πολύ που έλαμπε άσπρο-άσπρο.
Να και μια πολύ μεγαλύτερη λάμπα η οποία μας φωτίζει κάπου 4,5 δισεκατομμύρια χρόνια τώρα με αστρονομικούς λογαριασμούς που στέλνει η ΔΕΗ στο Θεό. Η τεράστια τούτη λάμπα λάμπει από τις χιλιάδες πυρηνικές αντιδράσεις στο κέντρο της ανά δευτερόλεπτο.
Το φώς, βέβαια, δεν είναι ακριβώς "φώς". Είναι ενέργεια η οποία εκφράζεται με διάφορα μήκη κύματος.
Τα κύματα λειτουργούν όπως όταν πέφτει μια σταγόνα στην ήρεμη επιφάνεια του νερού,
και τα κύματα ξαπλώνονται από το κέντρο προς τα έξω,
μόνο που στην περίπτωση του φωτός φανταστείτε ότι αντί για κύματα σε δισδιάστατη επιφάνεια έχουμε σφαίρες σε τρείς διαστάσεις με τον ήλιο, ή μια λάμπα, στη μέση.
Στην παρακάτω εικόνα αναγνωρίζετε, είμαι σίγουρος μια πολύ πεζή αναπαράσταση του ουρανίου τόξου που βλέπουμε στον ουρανό μετά από μια καταιγίδα. Ίσως και να σας θυμίζει το εξώφυλλο του Dark Side of the Moon.
Όπως θα έχετε ακούσει το ουράνιο τόξο είναι, απλά, η διάσπαση του λευκού φωτός. Δεν υπάρχει μάλιστα λευκό φως, αλλά, όπως είχε αποδείξει ο Νεύτων, υπάρχουν 7 χρώματα ορατά στον άνθρωπο τα οποία μαζί μεταφράζονται συνολικά σαν άσπρο από το μυαλό μας.
Κόκκινο, Πορτοκαλί, Κίτρινο, Πράσινο, Μπλε, Λουλακί και Ιώδες.
Το κάθε χρώμα που βλέπουμε δεν είναι τίποτα άλλο από το πως μεταφράζει το μυαλό μας το μήκος κύματος της ενέργειας στην αίσθηση που εμείς γνωρίζουμε σαν φως και χρώμα.
Το κόκκινο είναι η χαμηλότερη συχνότητα ενέργειας που μπορεί να "πιάσει" το μυαλό μας μέσω του αμφιβληστροειδούς χιτώνα του ματιού και το οπτικό νεύρο, και το ιώδες είναι η υψηλότερη συχνότητα που μπορούμε να "δούμε".
Infra-red, red, orange, yellow, green, blue, indigo, violet, ultra-violet.
Infra-red, red, orange, yellow, green, blue, indigo, violet, ultra-violet.
Συχνότητες που είναι χαμηλότερες από αυτές που βλέπουμε σαν κόκκινο χρώμα δεν μπορούμε να τις δούμε και λέγονται Υπέρυθρες (κάτω από το κόκκινο). Μήκη κύματος πολύ μεγάλα, πολύ κάτω από τα υπέρυθρα, είναι τα μήκη πάνω στα οποία στέλνουμε τα σήματα του ραδιοφώνου που πιάνουν τα τρανζίστορ και τα ραδιόφωνά μας.
Συχνότητες που είναι υψηλότερες από αυτές που βλέπουμε σαν ιώδες χρώμα δεν μπορούμε να τις δούμε και λέγονται Υπεριώδεις (πάνω από το ιώδες). Μήκη κύματος πολύ μικρά, με συχνότητες πολύ υψηλές, πολύ πάνω από τα υπεριώδη, είναι οι ακτίνες Γάμα, οι οποίες εμάς τους ανθρώπους μας σκοτώνουν (χωρίς το όζον της ατμόσφαιρας να φιλτράρει τις υψηλές συχνότητες ενέργειας του ήλιου θα ήμασταν νεκροί).
Τα "αρχικά" χρώματα στη ζωγραφική, όπου το χρώμα πάνω στον καμβά απορροφά ορισμένα μήκη κύματος και μόνο αυτά τα οποία αντανακλά φτάνουν τελικά στα μάτια μας, με την "Αφαιρετική" μέθοδο απορρόφησης και αντανάκλασης, είναι τα Κυανό, Ματζέντα, και Κίτρινο, Cyan, Magenta, Yellow: σύστημα CMY, όπου το κίτρινο και το ματζέντα, αφαιρετικά φτιάχνουν το κόκκινο, το ματζέντα και το κυανό, αφαιρετικά φτιάχνουν το μπλε, το κυανό και το κίτρινο φτιάχνουν το πράσινο και όλα μαζί αλληλοεξουδετερώνονται για να φτιάξουν το μαύρο.
Τα "αρχικά" χρώματα στην τηλεόραση, όπου το χρώμα εκπέμπεται από την οθόνη σαν φως, που φτάνει στα μάτια μας, με την "Προσθετική" μέθοδο, είναι τα Κόκκινο, Πράσινο και Μπλε, Red, Green, Blue: σύστημα RGB, όπου το κόκκινο και το πράσινο, προσθετικά φτιάχνουν το κίτρινο, το πράσινο και το μπλε, προσθετικά φτιάχνουν το κυανό, το κυανό και το μπλε με το κόκκινο φτιάχνουν το ματζέντα, και όλα μαζί προσθέτονται για να φτιάξουν το λευκό.
Τα "αρχικά" χρώματα στην τηλεόραση, όπου το χρώμα εκπέμπεται από την οθόνη σαν φως, που φτάνει στα μάτια μας, με την "Προσθετική" μέθοδο, είναι τα Κόκκινο, Πράσινο και Μπλε, Red, Green, Blue: σύστημα RGB, όπου το κόκκινο και το πράσινο, προσθετικά φτιάχνουν το κίτρινο, το πράσινο και το μπλε, προσθετικά φτιάχνουν το κυανό, το κυανό και το μπλε με το κόκκινο φτιάχνουν το ματζέντα, και όλα μαζί προσθέτονται για να φτιάξουν το λευκό.
Όλα μαζί τα χρώματα τα βλέπουμε ως "Λευκό". Συνδυασμοί περισσότερων από μερικά χρώματα και λιγότερων από άλλα μας δείνουν ένα από τα εκατομμύρια διαφορετικά χρώματα που μπορεί να φανταστεί το ανθρώπινο μυαλό. Μια πυροσβεστική μηχανή απορροφά όλα τα χρώματα εκτός από το κόκκινο το οποίο το αντανακλά, γι αυτό βλέπουμε την πυροσβεστική μηχανή σαν ...κόκκινη.
Να και ο δίσκος του Νεύτωνα που αν γυρίσει πολύ γρήγορα δεν θα δούμε χρώματα παρά μόνο άσπρο-γκρι.
Και ως εδώ καλά. Τα ξέρατε. Αλλά, αυτό που ίσως να μην ξέρατε είναι ότι κάθε διαφορετική πηγή φωτός εκπέμπει διαφορετικές αναλογίες από τα διάφορα μήκη κύματος.
Παραδείγματος χάριν, το φάσμα του ήλιου περιέχει περισσότερες υψηλές συχνότητες από μια ηλεκτρική λάμπα του εικοστού αιώνα η οποία δίνει περισσότερες χαμηλές συχνότητες.
Όλα τα χρώματα μαζί φαίνονται σαν λευκό, και διαφορετικές συνολικές εντάσεις η μία δίπλα στην άλλη φαίνονται σαν πιό "φωτεινές" ή πιο "σκούρες". Αλλά χρειάζεται σύγκριση για να δει το μάτι σχετικά περισσότερο και σχετικά λιγότερο φως. Μια μόνο ένταση φαίνεται στο μάτι πάντα σαν λευκή γιατί το μάτι πάντα εξοικειώνεται στο τι βλέπει.
Σε σχέση με το φως του ήλιου, η ηλεκτρικές λάμπες έχουν φως πιο πορτοκαλί. Και σε σχέση με τις λάμπες, το φως του ήλιου είναι πιο μπλε. Το μάτι εξοικειώνεται αμέσως και βλέπουμε λευκό είτε το φως έρχεται από τον ήλιο, είτε από λάμπα. Αλλά, αν από το φως της ημέρας μπούμε σε ένα δωμάτιο φωτισμένο με ηλεκτρική λάμπα, για λίγα δευτερόλεπτα, μέχρι να επανασυντονιστεί το μυαλό μας, θα τα δούμε όλα πορτοκαλί. Και στην αντίθετη περίπτωση, βγαίνοντας έξω στο φως του ήλιου, θα τα δούμε όλα μπλε για λίγα δευτερόλεπτα.
Ξέρουμε όλοι τις λάμπες φθορισμού. Τρεμοσβήνουν. Άλλες φαίνονται πιο μπλε, άλλες πιο ροζ, συγκριτικά, η μία δίπλα στην άλλη. Στις λάμπες φθορισμού, το φως δεν εκπέμπεται από ένα υπερθερμασμένο μέταλλο, όπως στις ηλεκτρικές λάμπες, αλλά από αέριο που δημιουργεί βολταϊκό τόξο λόγω του ηλεκτρισμού.
Το φάσμα του ήλιου είναι σταθερό. Το φάσμα της ηλεκτρικής λάμπας είναι σταθερό. Αλλά το φάσμα της λάμπας φθορισμού είναι ασταθές και έχει συνεχείς διακυμάνσεις και της έντασης και του φάσματος. Γι αυτό πολλοί ξέρουν ότι οι λάμπες φθορισμού χαλάνε τα μάτια, και όλοι ξέρουν ότι οι λάμπες φθορισμού δημιουργούν μια ατμόσφαιρα "κρύα" και "δυσάρεστη".
Κανείς δεν έχει ιδέα ότι υπάρχουν δύο είδη λάμπας φθορισμού, ένα ζυγοσταθμισμένο να μιμείται το φως του ήλιου και ένα ζυγοσταθμισμένο να μιμείται το φώς το γλυκό της λάμπας. Μιμείται απλά. Τα προβλήματα αστάθειας παραμένουν. Και επειδή κανείς δεν έχει ιδέα αγοράζουν ότι βρουν μπροστά τους και έτσι βλέπουμε λάμπες φθορισμού που μπλεδίζουν δίπλα σε λάμπες φθορισμού που ροζίζουν...
Όλο αυτό το μάθημα για να μην αγοράσουμε λάμπες φθορισμού; :)))
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι βέβαια Δήμο!!! Εδώ στην Αποθήκη Σκέψης δεν σταματάμε σε τίποτα για να υπάρχει ακριβής και πλήρης πληροφόρηση :-)))
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΕΣ ΤΑ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΕ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή(Αναφέρομαι φυσικά στο γεγονός ότι το Dark Side of The Moon είναι μακράν μέσα στην πρώτη τριάδα των καλύτερων albums όλων των εποχών)
ellinaki! Έλα στην αγκαλιά μου!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήAnd if the cloud bursts, thunder in your ear
You shout and no one seems to hear.
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon.
(Τί να πρωτοπιάσει κανείς από αυτό το album...)
ΑπάντησηΔιαγραφή(θα έπρεπε να το αναρτήσω ολόκληρο... κάποια στιγμή του είναι πάντα υπόκρουση πίσω από τις σκεψεις...)
ΑπάντησηΔιαγραφήκοίτα τι μαθαίνει κανείς. μόνο οικολογικές δεν είναι αυτές οι λάμπες.
ΑπάντησηΔιαγραφήεγώ πάντως δεν τις προτιμώ. άσε που δεν μπαίνουν στα φώτα που έχω. οπότε, έχω ένα λόγο λιγότερο για κατάθλιψη!!!
Με βλέπω να παθαίνω κατάθλιψη σύντομα. Έχω γεμίσει το σπίτι λάμπες οικολογικές!!! Πόσο κοστίζει ο ψυχίατρος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως, εμένα με ξεκουράζουν αυτές οι λάμπες, τις παλιές της πυρακτώσεως δεν τις αντέχει το μάτι μου.
ria, υπάρχει μια κίνηση, που μεγαλώνει, έξω, από το γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι τις θεωρούν τις καινούργιες λάμπες όπως τις περιγράφω. Κάθε τι καινούργιο που βγάζει η βιομηχανία και γίνεται της μόδας με αποτελεσματική διαφήμιση δεν είναι σώμει και καλά και καλό προϊόν απαραιτήτως...
ΑπάντησηΔιαγραφήteleytaios, γειά-χαρά -κοίταξε, δεν διαφωνώ, γιατί το θέμα δεν είναι τόσο απλό: κατ' αρχάς υπάρχουν δύο "αποχρώσεις" και η πιό "ζεστή" είναι καλύτερη για σπίτι από την πιο "κρύα". Αλλά, σημαντικότατο αν όχι καθοριστικό ρόλο παίζει η σχεδίαση/δομή του φωτισμού, που/πόσα φώτα, κατεύθυνση, επιφάνειες αντανάκλασης, λειτουργικότητα φωτιστικού κλπ. Τα παραπάνω είναι σαφώς μια γενικοποίηση και δεν αμφιβάλω ότι αν έχεις προσέξει τον φωτισμό σου, και αυτές οι λάμπες ακόμα θα μπορούν να έχουν καλό αποτέλεσμα, καλύτερο τουλάχιστον από το αν είχες μια γυμνή λάμπα να κρέμεται από τη μέση του ταβανιού...
Και οι "άρχοντές" μας λες γι αυτό να μας άλλαξαν τα φώτα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό απλές "λάμπες" μας μετατρέπουν- σιγά σιγά και οδυνηρά σε "μαύρο φως".
Όσο για τους Pink Floyd και "Dark Side of the moon" ΣΙΓΟΥΡΑ ένα από τα 2-3 καλύτερα όλω των εποχών!!!!
Καλησπέρα και καλή εβδομάδα
:-)
Βάσσια, είμαι σίγουρος! Οι σκοτεινές δυνάμεις έχουν σχέδιο! Πρώτα θα διαδοθούν οι λάμπες. Μετά θα αρχίσουν να βάζουν 5 βράδια την εβδομάδα επαναλήψεις του I love Lucy με την Lucille Ball. Θα παίζονται όλο και λιγότερο μέχρι να εξαφανιστούν ταινίες όπως το Brasil, "V" for Vendetta, και Rocky I, II, III, IV, V, VI, και, αν υπάρχει, VII (Τα Rocky είναι άσχετα. Απλά θα τα έχει βαρεθεί ο κόσμος). Μέχρι που στο τέλος θα ξεκινήσει υπόγεια μια επαναστατική κίνηση που θα αναμεταδίδει συνεχώς το Dark Side of the Moon ολόκληρο, μέχρι να κάνει πάλι ξαστεριά!
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλή βδομάδα!
:-)
thinks, επειδή στο πατρικό μου ο φωτισμός ήταν χάλια και με δυσκόλευε, τώρα στο δικό μου σπίτι έχω προσέξει πάρα πολύ. Ο φωτισμός ξεχύνεται ομαλά σχεδόν από παντού, είναι λευκός, διάχυτος και ξεκούραστος χωρίς να πληρώνω μια περιουσία. Οι παλιές λάμπες πυρακτώσεως αποτελούν για μένα μια ανάμνηση μόνο. Είμαι πολύ ευχαριστημένος με τις οικολογικές λάμπες. Ίσως να έχεις δίκιο για όλα όσα αναφέρεις, αλλά πίστεψέ με, δεν υπάρχει πιθανότητα να βάλω τέτοια λάμπα στο σπίτι μου ούτε για πλάκα...
ΑπάντησηΔιαγραφήteleytaios, έχεις κάνει το βασικότερο που πολύ λίγοι συνειδητοποιούν ότι πρέπει να κάνουν, και λιγότεροι άνθρωποι ξέρουν πως να το κάνουν. Οπότε το θέμα παίζει σε άλλο γήπεδο στην δική σου περίπτωση. Κι εγώ, φωτογράφος με πείρα διαφημιστικών στούντιο κάνω φωτισμούς σε δωμάτια λες και τα φωτίζω σαν στούντιο. Ξεκινάω από το σκεπτικό του φωτισμού από τρείς κατευθύνσεις: Key light, fill light, back light, και προσπαθώ ένα ή δύο από αυτά να είναι διάχυτα ή/και αντανακλώμενα... και προχωράω ανά περίπτωση από εκεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνούμε απόλυτα. Κι εγώ είμαι ερασιτέχνης φωτογράφος με "ειδίκευση" στην ασπρόμαυρη φωτογραφία (Πάντα με φιλμ, όχι ψηφιακή). Μου αρέσει να παίζω με το φως και τις σκιές. Γι' αυτό έχω back light στο σπίτι σχεδόν παντού με φωτιστικά που έχω κατασκευάσει μόνος μου και ανάλογα με τη διάθεση χρησιμοποιώ και τον αντίστοιχο συμπληρωματικό φωτισμό. Πολύ δε με έχουν βοηθήσει οι πρίζες που ελέγχονται με τηλεχειρισμό. Με μια κίνηση μπορώ να αλλάξω τα πάντα μέσα στο σπίτι που αφορούν τα φώτα...
ΑπάντησηΔιαγραφήteleytaios, στις "σελίδες" πάνω αριστερά θα βρείς μερικές σελίδες με φωτογραφίες μου, και παρακάτω αριστερά στα "Λινκς/η δουλειά μου" θα βρείς την ιστοσελίδα μου με μενού/λινκς προς φωτογραφίες! Έχεις δικές σου πουθενά? Μαυρόασπρη παίρνω και τυπώνω επαγγελατικά από το 1978. Ψηφιακή, μια Nikon D300, πήρα από επαγγελματική ανάγκη πρόπερσι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔικές μου φωτογραφίες της προκοπής δεν έχω αναρτήσει πουθενά γιατί είναι όλες τραβηγμένες με φιλμ. Σκέφτομαι κάποια στιγμή να πάρω ένα ψηφιοποιητή για φιλμ και να αρχίσω να τις περνάω στον υπολογιστή. Έχω την Canon EOS 5 και την Canon EOS 300.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσες έχω τραβήξει με την ψηφιακή, μια άθλια Canon PowerShot A1000, τις έχω ανεβάσει στο διαδίκτυο αλλά δεν τις έχω κάνει κοινόχρηστες, αφενός γιατί δεν είμαι περήφανος γι’ αυτές (πόσο περήφανος να είσαι με μια τέτοια φωτογραφική μηχανή για το αποτέλεσμα…) κι αφετέρου θέλω να βάλω tags, πληροφορίες κλπ. Μόλις κάνω ένα ξεκαθάρισμα θα σε ειδοποιήσω να τις δεις.
Πάω να δω τώρα τις δουλειές σου...
teleytaios, ήμουνα Canon, από την Ftb, ως A1 και Τ90 για φιλμ. Άλλαξα σε Nikon για ψηφιακά. Στην τσέπη έχω πάντα μια Sony Cybershot. Πάντως, όταν ξέρεις ακριβώς τις ικανότητες της μηχανής που κρατάς μπορείς και διαλέγεις να παίρνεις τις φωτογραφίες που η συγκεκριμένη μηχανή μπορεί να πάρει ικανοποιητικά. Μην ξεχνάς ότι η βασική διαφορά μεταξύ ενός ερασιτέχνη και ενός επαγγελματία είναι ότι ο επαγγελματίας ξέρει ποιές φωτογραφίες να ΜΗΝ πάρει :-)
ΑπάντησηΔιαγραφή...συνέχεια από το προηγούμενο σχόλιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλές οι φωτογραφίες σου. Πεντακάθαροι οι φακοί σου και φωτεινότατοι. Μπράβο.
Χρησιμοποιείς κάποιο φίλτρο μπροστά στο φακό; Πόλωσης ενδεχομένως; Ή UV;
teleytaios, σ' ευχαριστώ! ποτέ οποιοδήποτε φίλτρο! (Purist here!) Μόνο στο Adobe Photoshop και ΜΟΝΟ ότι θα μπορούσα να είχα κάνει σε παλιό εμφανιστήριο αν είχα φιλμ και χαρτιά! Δείπνον έτοιμον!! Αργότερα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈγραψα το προηγούμενο σχόλιο χωρίς να δω την απάντησή σου. Έχεις δίκιο, ο επαγγελματίας ξέρει ποια φωτογραφία να μην πάρει. Εγώ αν δεν έχω το κάδρο που θέλω ακριβώς δεν είμαι ευχαριστημένος. Και δυστυχώς με την ψηφιακή που έχω δεν μπορώ να πετύχω 100% αυτό που έχω στο μυαλό μου. Να μη μιλήσω και για τις ρυθμίσεις γιατί εκεί δε βγάζεις άκρη. Μόνο στο αυτόματο δουλεύει καλά, αν παίξεις με προτεραιότητες διαφράγματος ή κλείστρου με το φωτόμετρο που έχει δεν τα καταφέρνει καλά. Στο manual συνήθως ξεφεύγει προς την υποέκθεση. Δεν ξέρω αν φταίει συγκεκριμένα η δικιά μου μηχανή ή είναι το μοντέλο έτσι.
ΑπάντησηΔιαγραφήteleytaios, όπως μάλλον ξέρεις ήδη, τα φωτόμετρα δεν είναι να τα εμπιστεύεσαι γιατί πάντα προσπαθούν να βρουν τον μέσο όρο σαν να ήταν τα πάντα στη Γή 18% (μέσο) γκρί. Πάντα πρέπει να επεμβαίνεις -και μετά βέβαια είναι και το full-frame,center-weighted και spot. Και στις απλούστερες μηχανές μπορείς από κάπου να ανεβάσεις ή να κατεβάσεις την αυτόματη έκθεση έως 2 στοπ. Ολόκληρη D300 εδώ, από μόνη της υπερεκθέτει. Το σημαντικό μειονέκτημα των μικρών μηχανών είναι ότι οι φακοί είναι πολύ πολύ μικρής εστιακής απόστασης και έτσι χάνεις την αίσθηση που δίνουν οι μεγαλύτεροι φακοί για μηχανές τριανταπεντάρες, ή μισές, η βέβαια και εκατονεικοσάρες. Πάντως, ακόμα και οι μικρές δουλεύουν αν εξοικειωθεί κανείς με το τι κάνουν και τι δεν κάνουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταπληκτικό το μάθημα το οποίο δε χρειαζόταν καν μιας και τα φαινόμενα μιλάνε από μόνα τους. Οι καινούργιες λάμπες πολύ απλά, δεν φωτίζουν! Δεν έχει αρκετό φως το δωμάτιο ρε παιδί μου, ανάβεις το φως και μετά αναβεις και το πορτατίφ!Τόσο απλά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό εκεί και πέρα και εγώ δηλώνω γοητευμένος από τις φωτογραφίες που μόλις άρχισα να βλέπω.
Διαμαρτύρονται οι δεσποινίδες squarelogic για τις καινούριες οικολογικές λάμπες που τους "φόρεσα" αναγκαστικά,γιατί αρχίζω να μην βρίσκω πυρακτώσεως.Ειδικά,όταν τις πρωτοανάβεις,σου σπάνε τα νεύρα με το καταθλιπτικό τους ημίφως...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροοδευτικά δυναμώνουν όμως...
Δεν ήξερα οτι είναι κι αυτές φθορισμού...
Οι κλασικές φθορισμού μου θυμίζουν ανεξίτηλα φροντιστήριο,και από τότε είχα διαπιστώσει πόσο κουράζουν τα μάτια.
Πολύ σημαντικός παράγων το Φως,μιλά στην επίφυσή μας,στο βιολογικό μας ρολόι που ρυθμίζει την αίσθηση μέρας/νύχτας και ακόλουθα μύριες λειτουργίες του οργανισμού,όπως τα peak των εκκρίσεων των ορμονών κλπ.
Αγαπητέ NdN, σ' ευχαριστώ και για το ένα, και για το άλλο! it means a lot. Από το 1977 είχα κάνει την κουζινούλα μου στο Highgate εμφανιστήριο, και το σχολείο μου ήταν στο Covent Garden. Τις καινούργιες φωτογραφίες τις έχω καλύτερα οργανωμένες στην επαγγελματική μου σελίδα, thinkworks.com και από εκεί, ή από πάνω-αριστερά, εύκολα βρίσκεις και την gallery όπου στην section "Wayfaring" θα δεις αρκετές από το Λονδίνο του '76-'83.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΓ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠεριττό να σου πω οτι περιμένω την άφιξη του
Dark Sise of the Moon στην εξαιρετική επανέκδοση σε SACD από το αγγλικό Amazon αυτές τις ημέρες!!!
(και σε τιμή 7 λίρες!).Ανυπομονώ να το ακούσω στην καλύτερη ψηφιακή εκδοχή του μια και βινύλιο 180γρ και σούπερ σύστημα πικάπ δεν υπάρχει...
Γειά σου squarelogic! Απόλυτα σημαντικός παράγων σε κάθε πτυχή της ζωής το φως. Πράγματι, έχουν αρχίσει να εξαφανίζονται οι καλές-παλιές, αλλά υπάρχουν ακόμα. Σοβαρά το είπα, όταν βρίσκετε πάρτε νά 'χετε! Μάλιστα τα συνοικιακά μικρά ηλεκτρολογία θα πρέπει να έχουν οπωσδήποτε. Στο Praktiker, Leroy Merlin, πλασάρουν καινούργιες, και λένε ότι οι παλιές καταργούνται, αλλά έχουν ακόμη τις παλιές σε κανένα κάτω ράφι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑμ πως... επόμενη γενιά φθορισμού είναι. Και επειδή χρειάζεται απόσταση, σε μήκος βολταϊκού τόξου, για να δουλέψει, βρήκαν τρόπο να φτιάξουν μια μικρή, λεπτή, σωλήνα φθορισμού και μετά να την κάνουνε στριφτή για να χωράει εκεί που χωράνε οι αληθινές λάμπες!
Τό 'χω σε παμπάλαιο vinyl, σε CD, και, τρέχω στο Amazon!!! Ευχαριστώ!!!
Είναι πραγματικά μια μοναδική εμπειρία αυτό το album... Το Us and Them το έχω παίξει κάμποσες φορές με τα φώτα χαμηλά και όχι μόνος...
Καλό άρθρο και ωραίο blog..
ΑπάντησηΔιαγραφήsquarelogic, υπάρχουν λάμπες οικολογικές οι οποίες ανάβουν αμέσως χωρίς αυτό το καταθλιπτικό φως. Σε αρκετές συσκευασίες αναφέρεται ότι δίνουν το 100% του φωτισμού τους αμέσως. Δες το.
ΑπάντησηΔιαγραφήepanechnikov, Καλώς ήρθες και σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Χαρά μου να τα λέμε. Βλέπω ότι το δικό σου blog είναι in English -nice!
ΑπάντησηΔιαγραφήteleytaios, η διαφορά μεταξύ αυτών που ανάβουν αμέσως και αυτών που ανάβουν σιγά-σιγά είναι η τεχνολογία του πως λειτουργεί το βολταϊκό τόξο του φθορισμού. Συνήθως η διαφορά πέφτει και στο αν η λάμπα είναι σπιράλ γυαλί σαν τις παραπάνω φωτογραφίες που έβαλα, ή αν φαίνεται σαν ένας νορμάλ γλόμπος γαλακτώδους εσωτερικής επιστρώσεως. Πάντως και το κείμενο και ο squarelogic αναφέρονται σε μια πραγματικότητα αναγνωρισμένη σε πολλά κράτη. Η δική σου περίπτωση είπαμε είναι διαφορετική γιατί χτίζεις τον φωτισμό σου διαφορετικά και η εμπειρία σου πέφτει σε άλλα κριτήρια που υποσκελίζουν την ποιότητα του φωτός της λάμπας. Αν μιλάμε για έναν άνθρωπο που απλά θέλει να βγάλει μια παλιά λάμπα από το ταβάνι και να βάλει την καινούργια, τότε οπωσδήποτε πιστεύω προσωπικά ότι το παραπάνω κείμενο ισχύει...
Αλλώστε και την φωτογραφία της "κατάθλιψης" που έχω στο πάνω-πάνω του κειμένου, από αγγλόφωνη πληροφοριακή σελίδα την πήρα... :-)