Όταν ένας υπάλληλος δεν κάνει καλά την δουλειά του δεν φταίει ο υπάλληλος αλλά ο επόπτης του υπαλλήλου, ο "μάνατζερ". Το "αφεντικό" που λένε και στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα βέβαια δεν το λένε αυτό γιατί στην Ελλάδα τα "αφεντικά" φοράνε λοφία και οι υπάλληλοι έχουν την θέση του αιωνίως πάσχοντος τετραπέρατου πλην ανήμπορου θύματος --το είδους του θύματος που προ αιώνων γέννησε στο φολκλόρ της περιοχής το θέατρο σκιών των περιπετειών του μαυρομάτη (στην Τουρκική γλώσσα, η οποία επικρατούσε όταν γεννήθηκε το συγκεκριμένο θέατρο σκιών στην περιοχή, ο μαυρομάτης προφέρεται Καραγκιόζ).
Και όμως. Όταν ένας υπάλληλος δεν κάνει καλά την δουλειά του, δεν φταίει ο υπάλληλος αλλά το αφεντικό του. Είτε γιατί το αφεντικό προσέλαβε έναν ανίκανο, είτε γιατί το αφεντικό δεν προσέφερε σωστή εκπαίδευση σε κάποιον που κατά τα άλλα είναι ικανός, είτε γιατί το αφεντικό δεν επόπτευσε σωστά τον υπάλληλο, είτε γιατί το αφεντικό δεν εφοδίασε τον υπάλληλο με εργαλεία σωστά και χώρο εργασίας λειτουργικό, είτε γιατί το αφεντικό χρησιμοποίησε τον υπάλληλο για την τσέπη την δικιά του και όχι την τσέπη της εταιρείας... Είτε πολλά άλλα, όμως πάντα υπ' ευθύνη του "αφεντικού".
Είναι θέμα κουλτούρας. Είναι θέμα θεωρίας του πως λειτουργούν ο εργασιακός χώρος και ο κοινωνικός χώρος. Γι' αυτή την διαφορά κουλτούρας φαίνεται τόσο εξωπραγματική η θέση αυτού του μπλογκ ότι για τα δεινά της Ελλάδας είναι απ' ευθείας υπεύθυνοι οι Έλληνες και όχι οι κυβερνήσεις τις οποίες εξέλεγαν επί δεκαετίες. Όλοι οι Έλληνες ανάμεσα από τους οποίους ξεπηδούσαν οι πολιτικοί, και εκείνοι οι Έλληνες που ψήφιζαν κυβέρνηση, και εκείνοι που ψήφιζαν αντιπολίτευση, και εκείνοι που ψήφιζαν εκείνους που αντιπολίτευση ούτε σε όνειρο μπορούσαν να ελπίζουν -μέχρι που έγιναν ...κυβέρνηση. Όλοι ανεξαιρέτως, ο καθένας από την θέση του και ρόλο του, ισάξια υπεύθυνοι. Ως εκ τούτου, οι πολίτες αισθάνονται πως είναι θύματα αντί για αφεντικά. Θύματα τα οποία κατ' αυτή την λογική και νοοτροπία δεν έχουν καμία ευθύνη παρά μόνο καταπατημένα δικαιώματα.
Είναι μια οπτική που δεν στάθηκε δυνατόν να γίνει κατανοητή, πόσο μάλλον δεκτή και διαχειρίσιμη.
Ίσως επειδή η ίδια η έννοια της ευθύνης έχει πολύ διαφορετικές αποχρώσεις στην ψυχή ενός λαού με την Ιστορία της Ελλάδας, ή την Ιστορία της Ιταλίας. Η Ελλάδα ερχόμενη από Τουρκοκρατία χωρίς να έχει περάσει Αναγέννηση, Διαφωτισμό ή Βιομηχανική Επανάσταση, και η Ιταλία προερχόμενη από την μεσαιωνική πραγματικότητα των φέουδων με Πρίγκιπες και δουλοπάροικους σε μικρά κρατίδια, υπακούοντας σε μία εκκλησία με στρατό και θησαυρό, η κάθε μία για τους δικούς της λόγους, βλέπουν την "κυβέρνηση" σαν έναν ισχυρό, έναν δυνάστη, τον οποίον πρέπει να ξεγελάσουν με κολπάκια για να επιζήσουν. Το αφεντικό κρατάει μαστίγιο και ο υπάλληλος υποφέρει. Για την νοοτροπία αυτών των λαών το πραγματικό αφεντικό αντί για "αφεντικό" αισθάνεται σαν θύμα.
Όταν αυτά τα Μεσογειακά και ανατολίτικα παραδοσιακά σκεπτικά εφαρμόζονται σε ένα σύστημα αγγλοσαξονικής ελεύθερης αγοράς και βορειοδυτικής "δημοκρατίας", γεννούν το πελατειακό κράτος των μαφιόζων, στην Ρώμη, ή των μαυρομάτηδων στην Αθήνα (ο πληθυντικός στα Τούρκικα του Καραγκιόζ πως προφέρεται;)
Με αυτά τα σκεπτικά όποιοι και να βγάλουν κυβέρνηση στην Ιταλία ή την Ελλάδα δεν αλλάζουν τίποτα παρά μόνο τα ρούχα του τέρατος (μιά κυβέρνηση Μεσογειακοανατολίτικου στυλ σε αγορά-πολίτευμα δυτικού στυλ, μόνο τέρας μπορεί να θεωρηθεί).
Στην Ελλάδα πρόσφατα το τέρας έβαλε καινούργια μόδα ρούχων για πρώτη φορά και αυτό το γεγονός συμβάλει στο κομφούζιο --μιά και η ομάδα που σχεδίασε την συγκεκριμένη μόδα είναι ακόμα μεθυσμένη με την έξαρση του ότι πέρασε επί τέλους το δικό τους.
Και μπράβο τους. Καιρός ήτανε να γίνουν και εκείνοι "Πελάτες Προτίμησης" από το μαγαζί του τέρατος. Μέχρι να κλείσει το μαγαζί.
Όμως το μαγαζί, και το σκεπτικό του, παραμένουν. Τα πραγματικά αφεντικά αισθάνονται πάντοτε σαν υπάλληλοι-πελάτες και το τέρας εξυπηρετεί μόνο τους... πελάτες του. Σε ένα οικονομικό σύστημα ελεύθερης αγοράς και κοινωνικό σύστημα "δημοκρατίας" που δεν ταιριάζουν στις παραδοσιακές Μεσογειακές και ανατολίτικες νοοτροπίες. Και μιά και το τέρας σήμερα λεφτά δεν έχει πια να δώσει, δίνει όνειρα και ελπίδα... μέχρι να αποδειχθεί εκ των πραγμάτων ότι τα όνειρα ήταν όνειρα και η ελπίδα το χάρτινο το φεγγαράκι.
Η ερώτηση είναι πότε θα αλλάξει, αν αλλάξει ποτέ, η νοοτροπία όσον αφορά την προσωπική και συλλογική ευθύνη. Διότι, ή το αίσθημα ευθύνης πρέπει να αλλάξει, ή το σύστημα. Όπως έχουν σήμερα, απλά δεν λειτουργούν μαζί.
Όμως, η νοοτροπία και κουλτούρα που έχουμε, σωστή ή λάθος (σε σχέση με τα παγκόσμια συστήματα στα οποία θέλουμε να ανήκουμε), είναι η μόνη νοοτροπία και η μόνη κουλτούρα που έχουμε. Δεν μπορούν να αλλάξουν σε λιγότερο από κάμποσες γενεές, και, στο κάτω-κάτω γιατί ν' αλλάξουν; Ποιος θέλει όλως εξάφνως να πρέπει να αισθάνεται υπεύθυνος, και να είναι υπεύθυνος, για τις τύχες του. Είναι τόσο πιο βολικό να φταίνε πάντα οι άλλοι και ο πανέξυπνος πλην θύμα μαυρομάτης να υποφέρει στοϊκά, φιλοσοφώντας και ποντιφικίζοντας... Οι γαλαζομάτηδες να ξεκουμπιστούν πάραυτα. Και οι πρασινομάτηδες να καούν στην πυρά.
Όσο για τους εταίρους του τέρατος... εκείνοι πάλι είναι από άλλο ανέκδοτο. Εκείνοι ψάχνουν ευθύνες. Εκείνοι δεν βλέπουν απλά την σημερινή κατάσταση των "θυμάτων" αλλά ρωτάνε τι είναι αυτό που έκανε τα θύματα να φέρουν εαυτούς στην κατάσταση την σημερινή, και ρωτάνε τι είναι εκείνο που διασφαλίζει πως τα θύματα δεν θα δημιουργήσουν το ίδιο πρόβλημα απ' την αρχή μόλις δούνε γρόσι (κι' ας είναι πάντα δανεικό). Ένα πράμα να δεις, σα να βλέπεις ένα μεθυσμένο ζητιάνο στο δρόμο να σου ζητάει τον οβολό, και να σκέπτεσαι πως ότι και να του δώσεις θα το σπαταλήσει να μεθύσει πάλι.
Τέτοιους εταίρους τι να τους κάνεις...
Εμείς από την άλλη θέλουμε συντάξεις ανέπαφες, γιατί οι συντάξεις δεν βγαίνουν από έναν τραπεζικό λογαριασμό που μπορεί ν' αδειάσει, αλλά έρχονται απ' ευθείας από τον Θεό. Θέλουμε κλειστά επαγγέλματα όπου τα συνδικάτα δεν είναι δίκαια ένωση εργαζομένων αλλά λέσχη των ξύπνιων με διασυνδέσεις και όσοι δεν πρόλαβαν, να μείνουν απ' όξω, ή να πλερώσουν για να μπουν... Όταν ψηφίζουμε κάποιον, τον ψηφίζουμε όχι για να μας οργανώσει ώστε να δημιουργήσουμε εμείς τις συνθήκες που θα φέρουν χρήματα αλλά για να διανείμει σ' εμάς τα χρήματα που στέλνει ο Θεός. Και όσο υπάρχει Θεός, υπάρχουν και χρήματα --και αν δεν τά 'χουμε φταίνε τα "αφεντικά" ή οι εταίροι που δε μας τα δίνουν.
Η ώρα της κρίσης δεν έχει έρθει ακόμα αλλά πλησιάζει γοργά. Η ώρα του ξυπνήματος από την άλλη απέχει ακόμα γενεές στον τόπο τούτο. Για την ώρα, η κυβέρνηση με τα καινούργια ρούχα ακόμα το παίζει αντιπολίτευση χωρίς γραβάτα. Αντιπολίτευση του εαυτού της. Και οι Σαμαροβενιζέλοι το βιολί τους.
Εν τω μεταξύ, την τρόικα που έγινε θεσμοί αρχίσαμε δειλά-δειλά να την λέμε πάλι τρόικα.
Και όμως. Όταν ένας υπάλληλος δεν κάνει καλά την δουλειά του, δεν φταίει ο υπάλληλος αλλά το αφεντικό του. Είτε γιατί το αφεντικό προσέλαβε έναν ανίκανο, είτε γιατί το αφεντικό δεν προσέφερε σωστή εκπαίδευση σε κάποιον που κατά τα άλλα είναι ικανός, είτε γιατί το αφεντικό δεν επόπτευσε σωστά τον υπάλληλο, είτε γιατί το αφεντικό δεν εφοδίασε τον υπάλληλο με εργαλεία σωστά και χώρο εργασίας λειτουργικό, είτε γιατί το αφεντικό χρησιμοποίησε τον υπάλληλο για την τσέπη την δικιά του και όχι την τσέπη της εταιρείας... Είτε πολλά άλλα, όμως πάντα υπ' ευθύνη του "αφεντικού".
Όσο μακρινό και ανήκουστο φαίνεται στην Ελληνική πραγματικότητα το να θεωρείται το αφεντικό υπεύθυνο για την αποτυχία του υπαλλήλου, τόσο μακρινό και ανήκουστο φαίνεται το να θεωρείται το εκλογικό σώμα αφεντικό και η κυβέρνηση υπάλληλος της χώρας: υπάλληλος του λαού.
Είναι θέμα κουλτούρας. Είναι θέμα θεωρίας του πως λειτουργούν ο εργασιακός χώρος και ο κοινωνικός χώρος. Γι' αυτή την διαφορά κουλτούρας φαίνεται τόσο εξωπραγματική η θέση αυτού του μπλογκ ότι για τα δεινά της Ελλάδας είναι απ' ευθείας υπεύθυνοι οι Έλληνες και όχι οι κυβερνήσεις τις οποίες εξέλεγαν επί δεκαετίες. Όλοι οι Έλληνες ανάμεσα από τους οποίους ξεπηδούσαν οι πολιτικοί, και εκείνοι οι Έλληνες που ψήφιζαν κυβέρνηση, και εκείνοι που ψήφιζαν αντιπολίτευση, και εκείνοι που ψήφιζαν εκείνους που αντιπολίτευση ούτε σε όνειρο μπορούσαν να ελπίζουν -μέχρι που έγιναν ...κυβέρνηση. Όλοι ανεξαιρέτως, ο καθένας από την θέση του και ρόλο του, ισάξια υπεύθυνοι. Ως εκ τούτου, οι πολίτες αισθάνονται πως είναι θύματα αντί για αφεντικά. Θύματα τα οποία κατ' αυτή την λογική και νοοτροπία δεν έχουν καμία ευθύνη παρά μόνο καταπατημένα δικαιώματα.
Είναι μια οπτική που δεν στάθηκε δυνατόν να γίνει κατανοητή, πόσο μάλλον δεκτή και διαχειρίσιμη.
Ίσως επειδή η ίδια η έννοια της ευθύνης έχει πολύ διαφορετικές αποχρώσεις στην ψυχή ενός λαού με την Ιστορία της Ελλάδας, ή την Ιστορία της Ιταλίας. Η Ελλάδα ερχόμενη από Τουρκοκρατία χωρίς να έχει περάσει Αναγέννηση, Διαφωτισμό ή Βιομηχανική Επανάσταση, και η Ιταλία προερχόμενη από την μεσαιωνική πραγματικότητα των φέουδων με Πρίγκιπες και δουλοπάροικους σε μικρά κρατίδια, υπακούοντας σε μία εκκλησία με στρατό και θησαυρό, η κάθε μία για τους δικούς της λόγους, βλέπουν την "κυβέρνηση" σαν έναν ισχυρό, έναν δυνάστη, τον οποίον πρέπει να ξεγελάσουν με κολπάκια για να επιζήσουν. Το αφεντικό κρατάει μαστίγιο και ο υπάλληλος υποφέρει. Για την νοοτροπία αυτών των λαών το πραγματικό αφεντικό αντί για "αφεντικό" αισθάνεται σαν θύμα.
Όταν αυτά τα Μεσογειακά και ανατολίτικα παραδοσιακά σκεπτικά εφαρμόζονται σε ένα σύστημα αγγλοσαξονικής ελεύθερης αγοράς και βορειοδυτικής "δημοκρατίας", γεννούν το πελατειακό κράτος των μαφιόζων, στην Ρώμη, ή των μαυρομάτηδων στην Αθήνα (ο πληθυντικός στα Τούρκικα του Καραγκιόζ πως προφέρεται;)
Με αυτά τα σκεπτικά όποιοι και να βγάλουν κυβέρνηση στην Ιταλία ή την Ελλάδα δεν αλλάζουν τίποτα παρά μόνο τα ρούχα του τέρατος (μιά κυβέρνηση Μεσογειακοανατολίτικου στυλ σε αγορά-πολίτευμα δυτικού στυλ, μόνο τέρας μπορεί να θεωρηθεί).
Στην Ελλάδα πρόσφατα το τέρας έβαλε καινούργια μόδα ρούχων για πρώτη φορά και αυτό το γεγονός συμβάλει στο κομφούζιο --μιά και η ομάδα που σχεδίασε την συγκεκριμένη μόδα είναι ακόμα μεθυσμένη με την έξαρση του ότι πέρασε επί τέλους το δικό τους.
Και μπράβο τους. Καιρός ήτανε να γίνουν και εκείνοι "Πελάτες Προτίμησης" από το μαγαζί του τέρατος. Μέχρι να κλείσει το μαγαζί.
Όμως το μαγαζί, και το σκεπτικό του, παραμένουν. Τα πραγματικά αφεντικά αισθάνονται πάντοτε σαν υπάλληλοι-πελάτες και το τέρας εξυπηρετεί μόνο τους... πελάτες του. Σε ένα οικονομικό σύστημα ελεύθερης αγοράς και κοινωνικό σύστημα "δημοκρατίας" που δεν ταιριάζουν στις παραδοσιακές Μεσογειακές και ανατολίτικες νοοτροπίες. Και μιά και το τέρας σήμερα λεφτά δεν έχει πια να δώσει, δίνει όνειρα και ελπίδα... μέχρι να αποδειχθεί εκ των πραγμάτων ότι τα όνειρα ήταν όνειρα και η ελπίδα το χάρτινο το φεγγαράκι.
Η ερώτηση είναι πότε θα αλλάξει, αν αλλάξει ποτέ, η νοοτροπία όσον αφορά την προσωπική και συλλογική ευθύνη. Διότι, ή το αίσθημα ευθύνης πρέπει να αλλάξει, ή το σύστημα. Όπως έχουν σήμερα, απλά δεν λειτουργούν μαζί.
***
Όμως, η νοοτροπία και κουλτούρα που έχουμε, σωστή ή λάθος (σε σχέση με τα παγκόσμια συστήματα στα οποία θέλουμε να ανήκουμε), είναι η μόνη νοοτροπία και η μόνη κουλτούρα που έχουμε. Δεν μπορούν να αλλάξουν σε λιγότερο από κάμποσες γενεές, και, στο κάτω-κάτω γιατί ν' αλλάξουν; Ποιος θέλει όλως εξάφνως να πρέπει να αισθάνεται υπεύθυνος, και να είναι υπεύθυνος, για τις τύχες του. Είναι τόσο πιο βολικό να φταίνε πάντα οι άλλοι και ο πανέξυπνος πλην θύμα μαυρομάτης να υποφέρει στοϊκά, φιλοσοφώντας και ποντιφικίζοντας... Οι γαλαζομάτηδες να ξεκουμπιστούν πάραυτα. Και οι πρασινομάτηδες να καούν στην πυρά.
Όσο για τους εταίρους του τέρατος... εκείνοι πάλι είναι από άλλο ανέκδοτο. Εκείνοι ψάχνουν ευθύνες. Εκείνοι δεν βλέπουν απλά την σημερινή κατάσταση των "θυμάτων" αλλά ρωτάνε τι είναι αυτό που έκανε τα θύματα να φέρουν εαυτούς στην κατάσταση την σημερινή, και ρωτάνε τι είναι εκείνο που διασφαλίζει πως τα θύματα δεν θα δημιουργήσουν το ίδιο πρόβλημα απ' την αρχή μόλις δούνε γρόσι (κι' ας είναι πάντα δανεικό). Ένα πράμα να δεις, σα να βλέπεις ένα μεθυσμένο ζητιάνο στο δρόμο να σου ζητάει τον οβολό, και να σκέπτεσαι πως ότι και να του δώσεις θα το σπαταλήσει να μεθύσει πάλι.
Τέτοιους εταίρους τι να τους κάνεις...
Εμείς από την άλλη θέλουμε συντάξεις ανέπαφες, γιατί οι συντάξεις δεν βγαίνουν από έναν τραπεζικό λογαριασμό που μπορεί ν' αδειάσει, αλλά έρχονται απ' ευθείας από τον Θεό. Θέλουμε κλειστά επαγγέλματα όπου τα συνδικάτα δεν είναι δίκαια ένωση εργαζομένων αλλά λέσχη των ξύπνιων με διασυνδέσεις και όσοι δεν πρόλαβαν, να μείνουν απ' όξω, ή να πλερώσουν για να μπουν... Όταν ψηφίζουμε κάποιον, τον ψηφίζουμε όχι για να μας οργανώσει ώστε να δημιουργήσουμε εμείς τις συνθήκες που θα φέρουν χρήματα αλλά για να διανείμει σ' εμάς τα χρήματα που στέλνει ο Θεός. Και όσο υπάρχει Θεός, υπάρχουν και χρήματα --και αν δεν τά 'χουμε φταίνε τα "αφεντικά" ή οι εταίροι που δε μας τα δίνουν.
Η ώρα της κρίσης δεν έχει έρθει ακόμα αλλά πλησιάζει γοργά. Η ώρα του ξυπνήματος από την άλλη απέχει ακόμα γενεές στον τόπο τούτο. Για την ώρα, η κυβέρνηση με τα καινούργια ρούχα ακόμα το παίζει αντιπολίτευση χωρίς γραβάτα. Αντιπολίτευση του εαυτού της. Και οι Σαμαροβενιζέλοι το βιολί τους.
Εν τω μεταξύ, την τρόικα που έγινε θεσμοί αρχίσαμε δειλά-δειλά να την λέμε πάλι τρόικα.
Πολύ σωστά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι για του λόγου το αληθές, το κάτωθι video:
http://tinyurl.com/nwz4ypn
Καλό Σαββατοκύριακο φίλε.
Μερσί αγαπητέ! Μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου, έτσι το βλέπω το πράμα :-)
ΔιαγραφήΤο βίντεο θα το δώ αύριο γιατί φεύγουμε τώρα! Πάντως η λίστα κάτων από το βίντεο σωστή μου φαίνεται...
Καλό σου Σαββατοκύριακο αγαπητέ μου spacefreak! Χαιρετισμούς :-)
Είναι αρκούντως ενδιαφέρον. Και το πρώτο που παρουσιάζει τεκμηριωμένα την άποψη της μειοψηφίας.
ΔιαγραφήΚαλησπέρα από το Σπέλο, ανάμεσα στην Ασίζη καιστο Σπολέτο, με αργό και ακριβό βόνταφων...
ΔιαγραφήΑκούγεται ενδιαφέρον!Θα το δω μλαλον Δευτέρα πρωί από το Σπολέτο και θα επιστρέψω με σχόλιο :-)
Καλό βράδυ!
Oι "Επτά μεταπολιτευτικοί μύθοι" προσεγγίζουν από συγκεκριμένη οπτική την κρίση, καθώς αυτή ούτως ή άλλως είναι πολύπλευρη και σύνθετη, αλλά σίγουρα δίνουν μία πολύ πιο ξεκάθαρη εικόνα για τα αίτια, εκτός από ιδεοληπτικές εμμονές του προηγούμενου αιώνα τύπου "Debtocracy".
ΔιαγραφήΑγαπητέ μoυ spacefreak, σωστά βέβαια τα λέει το ντοκυμαντέρ, κανείς όμως δεν θα το δεχτεί γιατί αν το δεχότανε θα έπρεπε να σκάσει την σαπουνόφουσκα που φυσήξανε να μεγαλώσει τόσα χρόνια. Πολύ καλοφτιαγμένο τεχνικά. Λίγη περισσότερη προσοχή χρειαζόταν στα επίπεδα ήχου μεταξύ αφήγησης και συνεντεύξεων --και λίγο λιγότερος χρόνος στο μοντάρισμα, στα "βαρυσήμαντα" ατμοσφαιρικά πλάνα που ακολουθούν την μουσική αντί να γίνεται το αντίθετο. Το Ντεπτόκρασι ήταν ολίγον σουξέ γιατί έθρεφε την διανοητική φούσκα της δικαιολογίας. Αυτό με τους 7 μύθους όμως δεν βλέπω πολλοί να το πιάσουνε γιατί κανείς δεν θέλει την κατάρριψη των μόνων μύθων που υποβαστάζουν την δικαιολογία του "θύματος".
ΔιαγραφήΒασικά λέει ότι όλος ο κόσμος στην Ελλάδα παράγει υπηρεσίες, κανένας δεν παράγει προϊόντα, πόσο μάλλον φαγώσιμα (σε ποσότητες και αριθμούς που να φέρνουν κάποια αυτοεξάρτηση), εισάγουμε τα πάντα και αυτά που εξάγουμε όλο και λιγοστεύουν χωρίς να φέρνουν τίποτα θετικό στην οικονομία. Δηλαδή, λέει ότι το πρόβλημα είναι συστημικό και πολύ μεγαλύτερο από μία οποιαδήποτε κυβέρνηση. Έ, ναι. Έτσι είναι. Άντε τώρα να πείσεις τον μαυρομάτη τον Ρωμιό...
Δημήτρη Καλησπέρα σε διαβάζω ανελλιπώς σχετικά αν Αστεροειδής θα χτυπήσει τη Γη το Σεπτέμβριο και θα την καταστρέψει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιάφορες θεωρίες συνωμοσίας έχουν κάνει την εμφάνισή τους τα τελευταία χρόνια και υποστηρίζουν...
Θα ήθελα την άποψή σου
Με εκτίμηση
Νικόλας
Γειά σου Νικόλα. Χαίρομαι που μου έκανες την ερώτηση, αλλά η απάντηση είναι άκρως εμπιστευτική, γι' αυτό σε παρακαλώ μην πεις σε κανέναν το τι θα σου αποκαλύψω. Πράγματι, ένας πολύ προηγμένος πολιτισμός χρησιμοποίησε προ καιρού την Κβαντουμ τεχνολογία του για να κατευθύνει έναν αστεροειδή σε τροχιά σύγκρουσης με την Γη. Η απόφαση για την επέμβαση αυτή πάρθηκε σε Γαλακτικό επίπεδο αντιπρόσωπων και στοχεύει στην λύτρωση της βιόσφαιρας της Γης από το καρκίνωμα που λέγεται "άνθρωπος" --Όπως καταλαβαίνεις χρειάζεται απόλυτη ακρίβεια ώστε η σύγκρουση να εξαφανίσει τον άνθρωπο χωρίς να πλήξει την βιόσφαιρα του πλανήτη στην μακρά πνοή. Ένα σημείο ανησυχίας ήταν το αν οι επιζήσαντες την αρχική σύγκρουση θα μπορούσαν να βρουν λύσεις επιβίωσης και για αυτό τον λόγο από πολλά χρόνια τώρα προετοιμάζεται μία σταδιακή μείωση της ικανότητας διανόησης των ανθρώπων, αφ' ενός μέσω ψεκασμών από αεροπλάνα, και αφ' εταίρου με την αποστολή εξωγήινων που πήραν ανθρώπινη μορφή για να συμβάλλουν στην μείωση του ύψους διανόησης, ένας εκ των οποίων, παραδείγματος χάριν, είναι γνωστός ως Κομαντάντε Τσίπρας (εξ' ου και η συνεργασία με τον άλλον τον ψεκασμένο). Να το κρατήσουμε μεταξύ μας, σε παρακαλώ. Ευχαριστώ!
Διαγραφήhttp://www.usay.gr/index.php το αναφέρει ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ για την απάντηση σου ,αλλά Δημήτρη νομίζω ότι μου κάνεις πλακί τσα .Σε θεωρούσα βαθιά προσηλωμένο σε αυτό που καταπιάνεσαι κατά καιρούς , έχεις ασχοληθεί με αναρτήσεις για το Σύμπαν, μαζί με άλλες τοποθετήσεις στο μπλοκ . Εγώ άλλα περίμενα και εσύ μου λες για τον Τσίπρα. Περίμενα όπως απευθύνεσαι στον κόσμο ,μια απάντηση στο ερώτημά μου . Οκ να είσαι καλά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Νικόλα, νόμιζα ότι έκανες εσύ πλάκα και το συνέχισα στο πνεύμα που νόμιζα ότι έκανες και εσύ. Αν μιλήσουμε γι' αυτά σοβαρά, η άποψή μου είναι να μην παίρνω ποτέ στα σοβαρά θεωρίες συνωμοσίας. Ιδίως από την mirror.co.uk που είναι η πηγή του άρθρου που διάβασες... Η ΝΑΣΑ έχει πολλές φορές απαντήσει στην συγκεκριμένη θεωρία, αρνητικά. Υπάρχουν τόσοι ερασιτέχνες αστρονόμοι στην Γη που κάτι τέτοιο θα ήταν πλέον ορατό και γνωστό, κι ας το αρνούταν η ΝΑΣΑ. Οι ξένες ιστοσελίδες που δημοσιεύουν αυτές τις μπούρδες, όπως η Mirror, είναι φυλλάδες για διασκέδαση και πολλές το γράφουν κιόλας με μικρά γράμματα: ότι αυτά που γράφουν είναι για διασκέδαση και όχι πραγματικά νέα. Οι Ελληνικές ιστοσελίδες που τα αναδημοσιεύουν συχνά δεν γνωρίζουν ότι αναδημοσιεύουν μπούρδες προς διασκέδαση γιατί επικρατεί το "αν είναι γραμμένο στα Αγγλικά, είναι σοβαρό".
ΔιαγραφήΚαι σε κρατικά επίπεδα, και επιστημονικά, πανεπιστημιακά, ιδιωτικά και ερασιτεχνικά, έχουμε κάθε δυνατότητα να γνωρίζουμε αν επίκειται σύγκρουση τα επόμενα χρόνια. Αστεροειδής, ή κομήτης, τόσο κοντά στην Γη που να επέκειτο σύγκρουση σε τρεις μήνες, θα φαινόταν με γυμνό μάτι στον έναστρο ουρανό. Δεν θα ήταν δυνατόν να κρατηθεί μυστικό. Απλά, όμως, δεν έχουμε την τεχνολογική δυνατότητα να την αποτρέψουμε, και γι' αυτό είναι "ωραία" θεωρία για να περνάει η ώρα, ότι έρχεται το τέλος του κόσμου.
Η απάντησή μου είναι, όχι, σε καμία περίπτωση δεν πιστεύω ότι θα μπορούσαν να διατηρηθούν τέτοιες συνωμοσίες, χωρίς και ερασιτέχνες αστρονόμοι ακόμα να δημοσίευαν αποδεικτικά στοιχεία, φωτογραφίες και μετρήσεις εδώ και χρόνια.
Και η Γη θα χτυπηθεί, ξανά και ξανά, όπως γίνεται επί δισεκατομμύρια χρόνια, και το υπερηφαίστειο τουΓιέλοουστόουν θα εκραγεί, και σε εκατομμύρια χρόνια η Γη θα είναι αγνώριστη και ο άνθρωπος θα έχει εκλείψει, ή θα έχει μεταναστεύσει αλλού. Όμως τίποτα από αυτά δεν θα γίνει στην δική μας την ζωή, και μάλλον χιλιετηρίδες από σήμερα.
Εγώ απλά παρατηρώ, και σκέφτομαι πως θέλει πολύ δύναμη για να στέκεσαι μόνος και όρθιος ανάμεσα στα "θηρία".
ΔιαγραφήΚαι αυτό, είναι κάτι που από μόνο του σε κάνει να λέγεσαι σπουδαίος.
Είτε σπίτι είσαι, είτε ιδέα, είτε άνθρωπος...
ευχαριστώ Δημήτρη.
Επίσης Νικόλα, να πω και το άλλο που δεν ξέρω αν είναι γνωστό στις Ελληνικές δημοσιεύσεις: Η συγκεκριμένη θεωρία καταστροφής βγήκε από μπλόγκερ στις ΗΠΑ (που αλλού), επ' ευκαιρία μίας στρατιωτικής άσκησης που γίνεται σε όλες τις Πολιτείες τον Σεπτέμβριο. Ο συγκεκριμένος μπλόγκερ προσπάθησε να πείσει ότι η στρατιωτική "άσκηση" πρέπει να μπει σε εισαγωγικά γιατί δεν είναι άσκηση αλλά σκοτεινή συνωμοσία για να πάρει ο στρατός από τους Αμερικανούς τα όπλα που έχουν στο σπίτι τους (κατά το πως επιτρέπει το σύνταγμα να τα έχουν), και να τους αφοπλίσει. Χρειαζόταν βέβαια αιτιολογία για τέτοια συνωμοσία, και βρήκε να πει για τον αστεροειδή, ότι δηλαδή η κυβέρνηση του Ομπάμα θα αφοπλίσει τους Αμερικανούς δεξιούς για να μην γίνει επανάσταση αφού πέσει ο αστεροειδής. (Εδώ χασμουριόμαστε). Δηλαδή όοοολο αυτό το πράμα βγήκε γα να πει ένας μπλόγκερ, άντε πάλι, να ταμπουρωθούν οι Αμερικανοί Ρεπουμπλικάνοι να μην τους πάρει τα μπαζούκας και τις επαναληπτικές και τα αυτόματα ο κακός Ομπάμα...
ΔιαγραφήΕίτε σπίτι είσαι είτε ιδέα, είτε άνθρωπος, πράγματι, η "στέκεσαι" ή "πέφτεις", και είναι καλό όταν μπορούμε να "στεκόμαστε. "Η τέχνη βέβαια είναι να στεκόμαστε για κάτι το οποίο αξίζει τον κόπο, ηθικά, να στεκόμαστε γι' αυτό. Ο καθένας μας μπορεί να βρει, υποκειμενικά, ηθική στα πιστεύω του, αλλά το τεστ είναι αν συμμερίζονται την ηθική αυτή και άλλοι... πόσοι άλλοι. Μόνος του δεν νομίζω να είναι ποτέ κανείς, γιατί έστω και αν είναι μόνος του σε μία γεωγραφική περιοχή, ή σε μία ομάδα, πάντα κάπου στην Γη υπάρχουν άλλοι, έστω και μακριά, έστω και διαχρονικά, που συμμερίζονται... Η τέχνη είναι να μπορεί να βρεθεί ένα αντικειμενικό τεστ το οποίο να επαληθεύει την ισχύ της οποιασδήποτε ηθικής την οποία ενστερνίζεται κανείς, και για την οποία προσπαθεί να στέκεται, έστω και φαινομενικά μόνος, έστω και ανάμεσα σε φαινομενικά "θηρία"...
Κι εγώ σ' ευχαριστώ.