Σάββατο, 17 Αυγούστου 2013

ΕΔΤ










Είναι πλέον γνωστό ότι η ΕΡΤ θα είναι από 'δώθε και πέρα γνωστή ως ΕΔΤ (συντομία του πολύ μακρύτερου νομικού ονόματός της το οποίο όπως ξέρουμε όλοι είναι "Η παρθένα πριγκίπισσα Νερίτ Ντολμά Κουπεπέ")

Ας αρχίσουμε με τα οφθαλμοφανή. Η ΕΡΤ, στα Ελληνικά, προφερότανε "έρρτ", και τώρα θα προφέρεται "έδδδτ", ήχο τον οποίον ακούς όταν σπάσεις κάποιου τα δόντια και προσπαθεί να πει "έρρτ" ως φαφούτης πλέον.

Στα ήνγκλις (εγγλέζικα) η ΕΡΤ γραφόταν ERT και προφερόταν "έρρτ" όπως στα Ελληνικά. Τώρα όμως που οι ήχοι των ιμπεριαλιστών δεν έχουν "δέλτα" θα το λένε με τα αρχικά του E-D-T, δηλαδή, "ή-ντί-τί".

EDT επίσης τυχαίνει να σημαίνει Eastern Daylight (savings) Time, δηλαδή η καλοκαιρινή ώρα των ανατολικών Ηνωμένων Πολιτειών (η χειμερινή λέγεται EST δηλαδή Eastern Standard Time). Αυτονόητο πως ενώ μέχρι τώρα όταν λεγαν τα αμερικανάκια "ή-ντί-τί" εννοούσαν την ώρα της ημέρας (ή της νύχτας), από δω και μπρος όταν λένε "ή-ντί-τί" θα εννοούνε: "μαλάκα, ώρα να παρακολουθήσουμε ΕΡΤ!"

Το νέο λογότυπο της έδδδτ είναι άλλο ένα παράδειγμα της απαράμιλλης γραφίστικης ικανότητας όλων των ανιψιών των μπατζανάκηδων κυβερνητικών παραγόντων που φάγανε τέσσερα χρόνια λεφτά από τον μαμά και την μπαμπά να σπουδάσουσι γραφίστες.

Επιστημονικά σωστό ότι η υδρόγειος δεν κάθεται όρθια αλλά γέρνει. Η Γη γέρνει 23,4 μοίρες και η Γη στο λογότυπο της εδδδτ γέρνει κάπου 34 μοίρες. Δεν πειράζει. Λεπτομέρειες. Γενικά αποδεκτό ότι η Γη εικονογραφείται γέρνοντας προς τα δεξιά --έχει να κάνει με το να θεωρούμε το Βοράς-Νότος κάθετο, την γραμμή μηδέν (μέση) να περνάει από το Γκρήνουιτς, και τον μαγνητικό Βόρειο Πόλο να είναι αριστερά αυτής της γραμμής --άρα ο πραγματικός Πόλος απεικονείζεται γέρνοντας δεξιά. Η εδδδτ διορθώνει το κακό γέρνοντάς την Γη προς τ' αριστερά (για αποφυγή παρεξήγησης). Έκτακτα. Ή, ίσως η υδρόγειος να κάνει κούνια-μπέλα, κούπεπέ που λένε, πάνω στα κύματα. Φαίνεται σαν να βυθίζεται μιά σταλιά μέσα στο πράσινο και το μπλε. Ποιός ξέρει.

Βλέπετε τις γραμμές στο μπλε που είναι σαν βροχή στα αριστερά και σαν κύματα επάνω δεξιά. Αυτό το "εφέ" είναι παρεμφερές με την οπτική απάτη που δημιουργείται σε ψηφιακές εικόνες όταν προσπαθούν να αποδώσουν ένα πολύ-πολύ λεπτό δίχτυ, και λέγεται "moiré" (μουαρέ) --όπου η λεπτομέρεια είναι μικρότερη από ότι μπορεί να αποδώσει η ανάλυση που παρέχουν οι πίξελς. Οι επαγγελματίες γραφίστες το αποφεύγουν όπως ο Σαμαράς την δημοκρατία, ή όπως ο διάολος το λιβάνι. Η εδδδτ το χρησιμοποιεί σαν σχέδιο. Πρωτότυπο! Εύγε! Κι άλλοι λαϊκοί αγώνες για αντίδραση στο κατεστημένο ("τι λε ρε που θα μου πεις εμένα πως να κάνω το επάγγελμα! ξέρεις ρε ποιός είμ' εγώ; οι πρόγονοί μου ρε ξέρει ποιοί είναι; δεν ξέρεις; ούτ' εγώ. Πάντως ήταν καλύτεροι από τους δικούς σου!")

Επίσης κουφός είναι ο τρόπος που μπλέκουν τα πρωτεύοντα (RGB) με τα δευτερεύοντα (YMC) χρώματα σαν δειγματολόγιο σε αλφαβητάριο πρώτου εξαμήνου σχολής γραφικών μαλακιών. Και το πλήρες χάος δυναμικής δομής σχεδίου, με καμπύλες και μουαρέ βροχή. Για να μην πούμε για την ανάμειξη τυπογραφικών όψεων, ιδίως με το "Ε" των στρογγυλεμένων γωνιών και τα άλλα γράμματα με τις κανονικές γωνίες. Μην ξεχνάμε και την σκιά πίσω-κάτω από τα μαύρα γράμματα! Ένα τουρλού ντολμάδες από παιδάκια που ξέρουν για το επάγγελμα όσα ξέρει ο τσίπρας για την οικονομία. Η Ελλάδα ζει, ρε, και έχουμε και το λογότυπο να το αποδείξουμε!!



Η ετυμηγορία της Αποθήκης Σκέψης:
Το νέο λογότυπο της εδδδτ είναι μια ερασιτεχνική μαλακία ανίκανων σχεδιαστών, άρα αντιπροσωπεύει επακριβέστατα και πλήρως την Ελλάδα. Εύγε! Με μάξιμουμ πιθανή βαθμολογία πέντε αγγουριών, το νέο λογότυπο κερδίζει:
Τριάμισι Αγγούρια!











ΠΡΩΤΟ ΕΠΙΛΑΧΟΝ ΛΟΓΟΤΥΠΟ








Το πρόβλημα με τους Έλληνες "επαγγελματίες" οποιουδήποτε επαγγέλματος, δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα, ιδιαίτερα στα επαγγέλματα που αντιγράφονται από τον δυτικό κόσμο, είναι ότι δεν έχουν την ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ιδέα του περί τίνος πρόκειται και νομίζουν ότι αν σταθούν μπροστά από τα μηχανήματα και τα προγράμματα που χρησιμοποιούνται στην δύση, και ένα πειρατεμένο Φώτοσοπ, καθοδηγούμενοι από έναν αποτυχημένο (που επειδή δεν έχει την ικανότητα να κάνει τίποτ' άλλο κάθεται και το παίζει "καθηγητής", ή "διευθυντής") --χωρίς καν να διαβάσουν τις οδηγίες χρήσης, θα τα μεταχειρισθούν αμέσως σωστά --αυτό επειδή οι Έλληνες είναι από γεννησιμιού τους τόσο πολύ έξυπνοι.

Χρειάζεται ΚΟΠΟΣ, χρειάζονται ΧΡΟΝΙΑ, χρειάζεται ΥΠΟΜΟΝΗ για να μάθει κάποιος πως να εξασκεί ένα επάγγελμα. Πάνω από όλα χρειάζεται ΜΕΤΡΙΟΦΡΟΣΥΝΗ που να επιτρέπει σε κάποιον να ακούσει, να καταλάβει, να βγάλει τον σκασμό, και να μάθει.

Μου προκαλεί την αυθόρμητη αντίδραση να θέλω να φτύσω κάποιον όταν βλέπω τα περισσότερα, μα τα περισσότερα όσα γίνονται μέσα στην Ελλάδα να είναι μνημεία ερασιτεχνισμού, προχειρότητας, μαλακίας και ηλίθιας ΑΛΑΖΟΝΕΙΑΣ --όλα με βαρυσήμαντες αυθαίρετες δικαιολογίες.




ΥΓ. 'Οταν αρχίσει να λειτουργεί το καινούργιο σεράι του Καραγκιόζη, μερικοί μπορεί να το λένε Δημόσια Τηλεόραση και άλλοι θα συνεχίσουν για συντομία και από συνήθειο να το λένε ερρρτ. Εδδδδτ δεν βλέπω να το λέει κανένας. Δημόσια Τηλεόραση θα το λένε όσοι λένε "Αλίανθος" αντί για "Βάρκιζα" και όσοι λένε την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου στην Αθήνα (πριν κάμποσο καιρό αλλάξανε σε Ελευθερίου Βενιζέλου το όνομα, ή της Σταδίου, ή της Πανεπιστημίου. Ξεχνάω ποιά από τις δύο --μάλλον για την Σταδίου πρόκειται γιατί το Πενεπιστήμιο είναι Άσυλο. Τώρα, τι άσυλο και για ποιούς, είναι άλλο ανέκδοτο).














4 σχόλια:

  1. Βασικά, δεν έχω καταλάβει για ποιόν ακριβώς λόγο έπρεπε να αλλάξει το όνομα αλλά ακόμα περισσότερο δεν έχω καταλάβει για ποιόν ακριβώς λόγο δεν έγινε με την ερτ αυτό που θα γίνει και με τις υπόλοιπες υπηρεσίες του δημοσίου, δηλαδή αξιολόγηση και αντίστοιχη μετάταξη ή/και απόλυση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα BlueAthina.
      Καλή ερώτηση :-)

      Υποθέτω ότι ο λόγος για όλα αυτά είναι ο ίδιος λόγος για τον οποίον το πόδι μας τινάζεται προς τα πάνω, όταν σε θέση σταυροπόδι κάποιος χτυπήσει ελαφρά το γόνατο με ένα πλαστικό σφυράκι:

      Ο Σαμαράς ήθελε να επιδείξει πυγμή.
      Έπρεπε να το κάνει άμεσα.
      Διάλεξε κάτι που φαίνεται αμέσως από όλους, μέσα και έξω από την Ελλάδα.
      Διέταξε το κλείσιμο του Εθνικού φορέα δημόσιας πληροφόρησης.
      Το έβαλε σε εφαρμογή αυτό χωρίς να έχει προετοιμάσει το επόμενό του βήμα.
      Το έκανε χρησιμοποιώντας τον στρατό και ΚΥΠ για να κλείσει τους πομπούς.
      Όταν άρχισαν οι αντιδράσεις απάντησε στην κάθε αντίδραση όπως απαντά το πόδι όταν χτυπήσεις με ένα σφυράκι το γόνατο.
      Χωρίς σκεπτικό.
      Άμεσα.
      Πρόχειρα.

      Το ζητούμενο, για το οποίο και άλλαξε το όνομα και το λογότυπο, ήταν, υποθέτω πάντα, να αποδείξει ότι ο παλιός φορέας έκλεισε και ο καινούργιος είναι ...καινούργιος. Κάτι όπως όταν ένα παιδάκι ζητάει από την μαμά του παγωτό στις δέκα το πρωί της Τρίτης, και η μαμά απαντάει ότι το παγωτατζήδικο είναι κλειστό, μαθαίνοντας έτσι στο παιδί ότι μπορεί να λέει ψέματα για να πετυχαίνει τον σκοπό του και να κατευθύνει την βούληση και αντίδραση άλλων.

      Λοιπόν. Το παγωτατζήδικο είναι κλειστό, και δεν έχει παγωτό μα να χτυπηθούμε κάτω.
      Ορίστε και το όνομα και το λογότυπο που το αποδεικνύει ασυζητητί!

      Διαγραφή
  2. Η κουλτούρα μας απεχθάνεται το απλό. Ψάχνοντας λοιπόν για το περίπλοκο, νομίζοντας ότι το περίπλοκο είναι και σοφιστικέ που μας πάει ως "αρχαίος" λαός που είμαστε, πέφτουμε στη λούμπα της εμπλοκής. Για αυτό τίποτε δεν δουλεύει και όλα χρειάζονται πολλαπλές ερμηνευτικές εγκυκλίους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απόλυτα σωστός! λέξη-κλειδί: "νομίζοντας" (ότι είναι σοφιστικέ).

      Επεσήμανες νομίζω την ύπαρξη μιας ανεκμετάλευτης αγοράς: Την συγγραφή εγκυκλίων-βοηθημάτων για το πως να διαβάζει κανείς τις ερμνευτικές εγκυκλίους :-)

      Καλό σου απόγευμα!

      Διαγραφή

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.