Τρίτη, 20 Αυγούστου 2013

Foto





Δεν φτάνει που κάθε ένας με μια μηχανή στο χέρι νομίζει ότι είναι φωτογράφος. Δεν φτάνει που πρέπει να έρχεται κάθε τρεις και λίγο να μας ρωτάει τι πρέπει να κάνει για να γίνει φωτογράφος. Δεν φτάνει που πρέπει να κάτσουμε να δούμε κάθε μία από τις φωτογραφίες των διακοπών τους... Δεν φτάνει που αποστηθίζουν τις τεχνικές λεπτομέρειες για να κάνουν ότι έχουν γνώμη περί το ποια είναι η καλύτερη μηχανή... Δεν έχουν ιδέα ότι η καλύτερη φωτογραφική μηχανή είναι ένας πραγματικός φωτογράφος.

Βρήκα έναν! Ακατέργαστο διαμάντι, από εκείνους τους φωτογράφους που ξέρεις ότι είναι από τους πολύ σπάνιους ανθρώπους που το έχουν μέσα τους από γεννησιμιού. Είναι ο υπασπιστής της Μαργαρίτας. Του αρέσει να φωτογραφίζει και αγόρασε μηχανή πριν τρία χρόνια.

Του έκανα έκπληξη δίνοντάς του μια ιστοσελίδα την οποία έφτιαξα γι' αυτόν λίγες ώρες την περασμένη Κυριακή. Ήθελα να δει ποιός είναι. Δεν έχει πολύ αυτοεκτίμηση. Του έδειξα την ιστοσελίδα ενός γνωστού Αμερικανού φωτογράφου, και κοίταζε την δουλειά του σαν παιδί σε ζαχαροπλαστείο. Τον ρώτησα τι πιστεύει ότι αυτός ο φωτογράφος θα έλεγε αν έβλεπε την δουλειά του. Απάντησε ότι θα ήταν ευγενικός και θα του έλεγε ότι έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά του και ότι η δουλειά του δεν έχει αξία. Τότε του έδειξα  να διαβάσει το email που μου είχε στείλει εκείνος ο φωτογράφος (καλός φίλος μου) αφού είχε δει τη δουλειά του μικρού. Και τότε ο Φρανσέσκο, διαβάζοντας την γνώμη στο email, έκλαψε.

Πείτε μου κι εσείς την γνώμη σας.

Κάντε κλικ στην φωτογραφία να πάτε στην ιστοσελίδα που του έκανα δώρο.






















9 σχόλια:

  1. Γεια χαρά Δημήτρη. Περιηγήθηκα σύντομα στη σελίδα. Εξαιρετική δουλειά. Βρίσκω τις περισσότερες από τις φωτογραφίες άψογες τόσο από τεχνική -φωτισμό, χρώμα, ευκρίνεια, βάθος πεδίου/απομόνωση θέματος/bokeh κλπ- όσο και από μεριά φωτογραφικής σύνθεσης. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι macro. Υποψιάζομαι πώς θα έχει αντίστοιχα εντυπωσιακή δουλειά και σε άλλες κατηγορίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα Μάνο! Σ' ευχαριστώ. Πραγματικά νομίζω ότι είναι εξαιρετική η δουλειά του. Το πιο υπέροχο είναι ότι αυτά που είδες --άψογες σε τεχνική, φωτισμό, χρώμα, ευκρίνεια, βάθος πεδίου, απομόνωση θέματος, τα κάνει με συνέπεια χωρίς να τα έχει "σπουδάσει" ή να έχει οποιαδήποτε "εκπαίδευση", εντελώς ενστικτωδώς! Έχει πράγματι και άλλων ειδών δουλειά, τοπία, μεγάλα ζώα, κλπ., αλλά, προσπαθώντας να του δείξω πως θα φαινόταν σαν επαγγελματίας, εστίασα εγώ μόνο στην περιοχή του macro στην οποία είναι πολύ καλύτερος και σαν "ειδικευμένος" συγκρίνοντας τις άλλες του. Στα πιο πάνω στρώματα της επαγγελματικής φωτογραφίας ειδικεύεσαι. Άφησα δυό τρεις μη-macro σαν clue ότι υπάρχουν κι άλλα είδη :-)

      Χαιρετισμούς! Θα είμαστε στην Αθήνα 2 πρώτες βδομάδες του Σεπτεμβρίου.

      Διαγραφή
    2. Καλά να περάσετε Δημήτρη. Δεν έχω κανονίσει κάποιο ταξίδι ακόμα. Τον Οκτώβριο το βλέπω πιο πιθανό και όχι για πολύ καιρό.

      Διαγραφή
  2. Συγχαρητήρια στον Francesco κι από μενα. Αν και τα δικα μου μπραβο μαλλον περιττευουν, αφου εδωσαν ηδη οι φτασμενοι επαγγελματιες.

    Η συλλογή ειναι κατα 90% εντομα σε ληψη macro, αλλά αυτο δεν εχει σημασια. Εδω υπαρχουν ολοκληρες φωτογραφικες καρριερες δεκαετιων, που βασιζονται σε ενα και μοναδικο θεμα. Ο H. Newton π.χ. φωτογραφιζει εδω και 40 χρονια αποκλειστικα γυμνες γυναικες απο 3μ αποσταση.

    Το πρωταρχικο μου αισθημα βλεποντας τις φωτογραφιες ηταν - για μια ακομα φορα -, το ποσο ομορφη ειναι η φυση. Ναι, ο ρολος του φωτογραφου ειναι να αναδεικνυει αυτην την ομορφια. Επιλεγοντας το σωστο πλανο, τον σωστο φωτισμο κλπ. Ο φωτογραφος ειναι ο συνδεσμος, ο διαμεσολαβητης αναμεσα στην Ομορφια γυρω μας και σε εμας. Ο Francesco αποδεικνυεται πολυ καλος συνδεσμος.
    Αλλά η Ομορφια της φυσης ειναι αυθυπαρκτη, δεν εξαρταται απο το τι θα δουμε εμεις.

    Σε μερικες χωρες (ονοματα δεν λεμε, υποληψεις δεν θιγουμε) ο καλός Francesco δεν θα ειχε τι να φωτογραφισει. Τα εντομα τα εχουν ρημαξει στα εντομοκτονα, προκειμενου να τσεπωσουν αγροτικες επιδοτησεις. Και τα πουλια τα εχουν θερισει οι κυνηγοι για να αποδειξουν, το ποσο "μεγαλη" την εχουν.
    Ο Francesco θα επρεπε να ειδικευτει σε φωτογραφισεις σκουπιδιων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ μου Jolly Roger, κι εμένα ακριβώς την ίδια αίσθηση που περιγράφεις μου δίνει η δουλειά του. Την αγάπη για την φύση και την αυθύπαρκτη ομορφιά της, την πλησίασα στο "About" κείμενο που έγραψα για τον Φρανσέσκο στην σελίδα: " his eye takes us beyond that first level onto the aspects of a world "uninhabited" by humans, where life attains a character of its very own", "This work, originating on a foundation of science, skill and technique, uses photography to reveal the ingenuity and art of nature"

      Χαίρομαι που ανέφερες το Newton σαν παράδειγμα. Αυτόν ακριβώς χρησιμοποιώ κι εγώ σαν παράδειγμα σε τέτοιες συζητήσεις --μου αρέσει πολύ η δουλειά του. Και πράγματι, στις ανώτερες σφαίρες της επαγγελματικής φωτογραφίας, ένας φωτογράφος παρουσιάζεται ειδικευμένος σε ένα, άντε δύο τύπους φωτογραφίας. Στην περίπτωση του Φρανσέσκο, η macro δουλειά είναι αισθητά ανώτερη (με επαγγελματικά κριτήρια) από τα άλλα είδη που παίρνει, landscapes, ζώα μεγάλα non-macro, κλπ.

      Πέρα από αυτά, έχεις δίκιο και στο ότι σε ...ορισμένες χώρες η ειδίκευση δεν θα εύρισκε ζωή παρά σκουπιδαριό. Πραγματικά, περπατάω εδώ και κάθε ματιά βλέπω "κάτι". Στην Μασαχουσέτη ερχόντουσαν ελάφια και αλεπούδες και λαγοί στην αυλή μου. Στο Παλιό Φάληρο έχει περιστέρια, και τα απόβλητα για να το αποδείξουμε! Μία ιδιαίτερη τέχνη γλυπτικής όπου τα σκουπίδια εγκλωβίζονται σε ένα κάλυμμα από κουτσουλιές!

      Διαγραφή
  3. Τι μπορείς να πεις γι αυτήν την έξοχη δουλειά πέρα από ένα ΜΠΡΑΒΟ;
    και μετά... διάβασα τα σχόλια και ένοιωσα τόσο πικραμένη για την χώρα μου !
    Ναι έχει ομορφιές, υπάρχουν ακόμα λίγα κομμάτια που τα κρατάνε μερικοί
    ονειροπόλοι με δικά τους έξοδα και κόπο ...όμως και πάλι γιατί τόσο
    αυτοκαταστροφική φυλή είμαστε εμείς οι Έλληνες; Τι είναι αυτό που
    μας ωθεί στο να μην θέλουμε την ομορφιά γύρω μας ή να έχουμε την
    απατηλή άποψη πως ομορφιά είναι τα μεγαθήρια και οι πισίνες με τις
    ψηλές μάντρες και το αστραφτερό γκαζόν;

    Να είναι καλά ο Φρανσέσκο .... έχει μέλλον σε αυτό που κάνει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή Levina, σ' ευχαριστώ γι' αυτό το σχόλιο! Όλες τις γνώμες θα τις μεταβιβάσω βέβαια στον Φρανσέσκο, ο οποίος πράγματι αξίζει όλα όσα γράφονται για 'κείνον.

      Η πίκρα που νοιώθουμε όλοι για την χώρα μας είναι αληθινή και από την καρδιά. Σε καμία περίπτωση δεν εννοώ ποτέ τα γραφόμενα σε αυτό το μπλογκ να "κακολογούν" --μάλλον να αποδίδουν την πραγματική εικόνα που μας πικραίνει, να ψάχνει τους λόγους για αυτήν, και να ελπίζει ότι μια μέρα, ίσως οι επόμενες γενεές θα επιτύχουν στο να είμαστε υπερήφανοι για τον τόπο μας και όχι να συγκρίνουμε με άλλους και να αφορίζουμε...

      Ο τόπος είναι πανέμορφος, με την δική του ιδιαίτερη ομορφιά, όπως και τόσα άλλα μέρη του κόσμου είναι πανέμορφα και μαγευτικά με τον δικό τους τρόπο. Πόσες διαφορετικές ομορφιές υπάρχουν στην Ελλάδα όπου κάθε νησί, κάθε βουνό και μέρος είναι διαφορετικό από το άλλο... Ομορφιές και θησαυρούς που τελικά οι τουρίστες τους καταλαβαίνουν περισσότερο από εκείνους στους οποίους ανήκουν και οι οποίοι έχουν την ευθύνη για την προστασία τους...

      Οι κτήτορες των θησαυρών αυτών της Ελληνικής φύσης την καίνε για να χτίσουν το αυθαίρετο, καλλιεργούν με τρόπο που νβεκρώνει το έδαφος, κυνηγούν, σκοτώνουν εξαφανίζουν την ζωή από την γη και την θάλασσα χωρίς το παραμικρό ενδιαφέρον... και παντού, τα σκουπίδια.

      Καλά λες και ρωτάς: γιατί είμαστε φυλή τόσο αυτοκαταστροφική... όπου η ομορφιά είναι στο πορτοφόλι αντί για την φύση...

      Νάσαι καλά και 'σύ, πάντα.

      Διαγραφή
  4. Είναι ένας ανύποπτος επαγγελματίας..ότι καλύτερο για τη τέχνη της φωτογραφίας. Οι λεπτομερειες του κάθε εντόμου που αποθανάτισε με σαστίζουν, τί όμορφα που είναι μέσα στο δικό τους κόσμο. Τι χρώματα, τι μορφές, με υπομονή θα στήθηκε αρκετή ώρα ώστε να αποθανατίσει το κάθε πλάσμα στο χωρο του, χωρίς εκείνο να θορυβηθεί και φύγει. Ταλέντο στο να βλέπει και να αφουγκράζεται τη ζωή γύρω του, αποτυπώνοντάς τη στην (απο τις καλύτερες φαντάζομαι) φωτογραφική του εικόνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Μαρίνα! Ένας αληθινός, και ανύποπτος, επαγγελματίας! Όπου ο ορισμός μου του επαγγελματία είναι "εκείνος που ξέρει ποιές φωτογραφίες να μην πάρει, και πως να τραβήξει αυτές που βλέπει, και να μπορεί να το επαναλαμβάνει". Το υπέροχο στην περίπτωσή του είναι ότι χωρίς εκπαίδευση, πείρα, ή πολυετή ανάμιξη με το αντικείμενο, παίρνει φωτογραφίες τεχνικά, εννοιολογικά και οπτικά καλύτερες (σωστότερες) από επαγγελματίες που ξέρω, χρησιμοποιώντας τεχνική και θεσμούς που τους αναγνωρίζω σαν βάσεις ενός επαγγελματία. Και το κάνει αυτό ενστικτωδώς... Η πρώτη επίγνωση του τι σημαίνει αυτό που κάνει, του έρχεται από τα δικά μου λεγόμενα, μετά από τη ιστοσελίδα που του έφτιαξα, και τώρα από τα σχόλιά σας.

      ...άλλωστε μην ξεχνάμε ότι τις περισσότερες επιστήμες και τέχνες που σπουδάζουμε στα πανεπιστήμια τις εμπέδωσαν άνθρωποι ανά τους αιώνες που μπορεί ούτε σχολείο να είχαν πάει...

      Έχει βάσεις εντομολογίας (δεν έχει τελειώσει ακόμα τις σπουδές) και αγαπάει την φύση. Αυτό είναι όλο. Και είναι το παν. Πράγματι, στήνεται και περιμένει αφού πρώτα βρει κάτι. Αφουγκράζεται την ζωή που εγώ ιδέα δεν θα είχα ότι είναι δίπλα μου καθώς περπατάω στο δάσος... Όταν βγαίνουν περιπολία στο δάσος, εκείνος κουβαλάει και τον εξοπλισμό και το τρίποδο στην πλάτη του!

      Σ' ευχαριστώ Μαρίνα και καλό σου απόγευμα!

      Διαγραφή

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.