Ο Κώστας, πριν αποφασίσει έντεκα χρονών ότι θα γίνει πιλότος, ήταν ήδη πολιτικός από χρόνια. Όσοι δεν το ξέρουν, μπορούν να το διαβάσουν εδώ:
Στο πανεπιστήμιο ίδρυσε την οργάνωση του Συνδέσμου Πιλότων Αερογραμμών (του Συνδικάτου των πιλότων) στο επίπεδο της Ανώτερης Εκπαίδευσης για να προετοιμάζονται οι φοιτητές για την καριέρα τους. Ήταν Πρόεδρος μέχρι που αποφοίτησε.
Μετά, ανέλαβε μεταξύ άλλων την επίβλεψη της οργάνωσής τους σαν μέλος πλέον του Συνδικάτου των Πιλότων, και αργότερα, στην Ουάσιγκτον, διορίστηκε Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής του Συνδικάτου για θέματα Παιδείας. Η οργάνωση που είχε ξεκινήσει στο Πανεπιστήμιό του, υπάρχει τώρα σε 6 Πανεπιστήμια στις ΗΠΑ.
Φέτος του προτάθηκε να γίνει επίσης μέλος της επιτροπής του Συνδικάτου Πιλότων για Νομοθετικά Θέματα.
Και, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Συνδικάτου για νομοθετικές υποθέσεις, βρέθηκε τις τελευταίες τρεις μέρες στο Καπιτώλιο του Κογκρέσου στην Ουάσιγκτον, καθώς η αντιπροσωπεία στην οποία ανήκε συναντήθηκε με Γερουσιαστές και Αντιπροσώπους στην προσπάθεια (λόμπιινγκ) να εξασφαλίσουν θετικές ψήφους στην Γερουσία και μετά στην βουλή των Αντιπροσώπων, για να περάσει το νομοσχέδιο ΗR5090 το οποίο υιοθετεί αναγνώριση και υποστήριξη στις ΗΠΑ για το άρθρο 17 του Νόμου της Ευρωπαϊκής Ένωσης που υποχρεώνει τις αεροπορικές εταιρείες να ακολουθούν τις νομοθεσίες σχετικά με εργασιακά και θέματα ασφάλειας των μεταφορών.
Αυτό χρειάστηκε να γίνει γιατί μια Νορβηγική εταιρεία, με έδρα στην Ιρλανδία, χρησιμοποιεί γραφεία στην Σιγκαπούρη για να προσλάβει Ταϋλανδέζους πιλότους για πενταροδεκάρες, τους φέρνει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και από εκεί θέλει να κάνει πάμφθηνες πτήσεις προς τις ΗΠΑ. Και οι προσπάθειες στις οποίες παίρνει μέρος ο Κώστας στοχεύουν στο να περάσει ο νόμος ο οποίος υποστηρίζοντας τον νόμο της ΕΕ δεν θα επιτρέψει να δωθεί άδεια πτήσης της Νορβηγικής εταιρείας προς τις ΗΠΑ με μισθούς που παραβιάζουν τους νόμους και θέτουν σε αμφισβήτηση την ασφάλεια των πτήσεων όσον αφορά σωστή συντήρηση των αεροπλάνων.
Βέβαια δεν είναι τόσο απλό, γιατί η Φλώριδα, και πρώτη-πρώτη η Ντίσνεϋ, έχουν στείλει στην Ουάσιγκτον να κάνουν δικό τους λόμπιινγκ για να μην περάσει ο νόμος ώστε να έχουν περισσότερους τουρίστες στα πάρκα τους.
Κι΄ έτσι, ο Κώστας ξαναπήγε στην Ουάσιγκτον, για θέματα πέραν της Παιδείας.
Ειλικρινά! Όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω σαν τον γιό μου!
Συγχαρητήρια για τον γιο σου. Πολλά συγχαρητήρια. Όχι επειδή κατάφερε τόσο πολλά σε τόσο μικρή ηλικία (εδώ θα ήταν ακόμα φοιτητής), αλλά γιατί χρησιμοποιεί τη θέση του για να υπερασπιστεί αρχές και αξίες σπάνιες για την Αμερική (ας είμαστε ειλικρινείς).
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε αυτό τον αγώνα έχει ισχυρούς αντιπάλους (βαρύ όνομα η Disney) αλλά είμαι σίγουρη ότι θα τα καταφέρει.
Εξήγησέ μου ένα πράγμα μόνο που δεν κατάλαβα: αφού θέλει να περάσει στις ΗΠΑ νόμο που ήδη ισχύει στην ΕΕ, πώς μπορεί η νορβηγική εταιρεία να πραγματοποιεί πτήσεις μη ασφαλείς και με κακοπληρωμένους πιλότους *από* την ΕΕ προς οπουδήποτε;
Άξιος γιος, πανάξιος πατέρας.
Σ’ ευχαριστούμε αγαπητή μου Emily :-) Ο Κώστας κι’ εγώ, we’ re a team. We have each other’s back.
ΔιαγραφήΝαι… στην Ελλάδα τώρα θα ήταν έτοιμος να φύγει για το εξωτερικό να συνεχίσει τις σπουδές του :-)
Και ναι, πηγαίνει πράγματι κόντρα στα συνηθισμένα, από ότι έχω δει συμπεριλαμβάνοντας στην καθημερινότητά του τις αξίες στις οποίες πιστεύει.
Η Νοργουήτζιαν Αιρ Ιντερνάτιοναλ είναι μεν «Ιρλανδική» εταιρία, αλλά θυγατρική της Νορβηγικής Νόργουαιη Σάτλ η οποία, Νορβηγία, δεν είναι στην ΕΕ. Προσλαμβάνουν Ταϋλανδούς πιλότους με γραφεία στην Σιγκαπούρη, με συμβάσεις Σιγκαπούρης, και τους χρησιμοποιούν σε πτήσεις που γίνονται από Ευρώπη, όπως Κορκ στην Ιρλανδία, Γκάτγουηκ στην Αγγλία, και Αρλάντα στην Σουηδία. Λειτουργεί κάπως όπως οι σημαίες ευκαιρίας των καραβιών. Μην ξεχνάμε ότι οι εργασιακοί καλοί νόμοι είναι σαν καλά τυριά. Ελβετικά. Εμμεντάλ. Με τρύπες.
Εάν περάσει νομοσχέδιο στις ΗΠΑ το οποίο να αναγνωρίζει πως μέσω του νόμου περί «Ανοικτών Ουρανών και αερομεταφορών» της ΕΕ ορισμένες εταιρίες μπορούν να παραβιάζουν τις εργασιακές νομοθεσίες και την ΕΕ και των ΗΠΑ, τότε δεν θα δοθεί στην Νοργουήτζιαν Αιρ Ιντερνάτιοναλ άδεια προσγείωσης στις ΗΠΑ. Η προκαταρτική άδεια έχει ήδη δοθεί και η εταιρεία αυτή ήδη διαφημίζει Λος Άντζελες-Άμστερνταμ με $237.60, Νέα Υόρκη-Λονδίνο $194,90 και Λος Άντζελες-Στοκχόλμη $180,40.
http://uk.businessinsider.com/norwegian-air-international-nai-us-2016-5?r=US&IR=T
Mα μόνο τα χρήματα τους νοιάζουν; Το αν θα ζουν αύριο δεν τους νοιάζει καθόλου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετάφρασε σε παρακαλώ αυτά τα δύο μηνύματα (τα δικά μου) και πες του ότι θέλω την γνώμη του.
Όχι ότι η δική σου δεν αρκεί. Απλά θέλω να δω και τι λέει ο ίδιος.
Ευχαρίστως! Θα του πω να απαντήσει και ο ίδιος και θα μεταφέρω εδώ την απάντηση. Αλλά μπορεί να πάρει καιρό. Τώρα είναι στο Εδιμβούργο και τρέχει συνέχεια :-) Πάντως, η δική μου απάντηση ήταν σχεδόν αντιγραφή από το email του στο οποίο μου τα είχε εξηγήσει εμένα :-)
ΔιαγραφήΟι απαντήσεις του Κώστα στις δύο ερωτήσεις σου, αγαπητή Emily:
ΑπάντησηΔιαγραφήQ: "If we want to pass a law in the US that already exists in the EU, how can the Norwegian Company send unsafe flights with low-paid pilots from the EU to anywhere?"
A: Perhaps I am misunderstanding the question, but no country has any laws prohibiting a flag of convenience scheme. Currently, Norwegian Air International operates within the EU using 737s.
Norwegian Air Shuttle, the parent company, operates around the globe as a normal airline, including to 10 US cities perfectly legally. Norwegian Air International, its subsidiary spin off headquartered in Ireland, (though they don't fly there) , using a Singapore contract firm to hire pilots, and base them in Thailand- they operate within the EU already (as I mentioned above) . We are trying to prevent NAI from having international growth to the USA using Boeing 787s leased from the parent company, NAS. Of course it would be advantageous to the EU to also try and block them from flying within the EU, but the set up of the EU is prohibitive in nature to doing this, since the point of the EU (to my knowledge) is to ignore country lines. So just because an airline is Norwegian and headquartered in Ireland- even though it doesn't fly here - I don't think EU would recognize it as a serious issue.
Q: "Do they only care about money? Not whether they will be alive tomorrow?"
A: Unfortunately, profits drive business. There are dozens of famous commercial airline disasters that are the direct result of poor maintenance, under paid and overworked tired pilots, and more- that all could have been further prevented. But, that takes money. The answer is as simple as it sounds: even safety has a cost. Thankfully in the US, powerful airline pilot and flight attendant unions, as well as thorough government oversight, has created statistically the safest flying environment known to man. While there is still some discretion, US airlines and most major EU airlines don't skimp on safety and are far above the bell curve. That said, it is a business, and finding ways around this like NAI has done opens the door for many loopholes and safety issues to occur.