Πέμπτη 30 Μαΐου 2013

Λαθραίοι










Κανείς δεν είπε ποτέ ότι είναι εύκολη η Δημοκρατία. Είναι πολίτευμα δύσκολο, το πιο δύσκολο, και χρειάζεται ανεπτυγμένο μείγμα λογικής, φιλοσοφίας και δικαιοσύνης. Και διορατικότητας. Συνείδηση προσωπικής και συλλογικής ευθύνης.

Ο μόνος λόγος που δεν υπάρχει άριστη δημοκρατία (πουθενά) είναι γιατί η δημοκρατία απαιτεί αντιδημοκρατικά μέτρα για να επιζήσει (οποιοσδήποτε νόμος είναι από τον ορισμό του αντιδημοκρατικός): το καλύτερο παράδειγμα είναι ότι ενώ η Χρυσή Αυγή πιστεύει στην κατάλυση της δημοκρατίας και την εγκαθίδρυση του ρατσισμού, της είναι δυνατόν να γεννηθεί και να υπάρχει πολιτικά μόνο μέσα από τα πλαίσια της δημοκρατίας. Μέχρι αρκετοί δημοκράτες να την προτιμήσουν ώστε να καταλύσουν με δημοκρατικούς τρόπους την δημοκρατία (ή να την καταλύσουν με ομάδες εφόδου και τσαμπουκά και δικτατορία, πείθοντας τα παιδιά του Δημοτικού ότι πρόκειται για Ρομπέν των Δασών με σβάστικα ή μαίανδρους αντί λοφίο, με μαύρα πουκάμισα αντί πράσινα καλτσόν).

Σε άλλες χώρες η ισότητα είναι γραμμένη στο Σύνταγμά τους. Στην Ελλάδα χρειαζόμαστε να το διευκρινίσουμε το πράμα.

Λένε ότι πρέπει να απαγορευθεί η ύπαρξη κόμματος ρατσιστικού, εθνικιστικού, αντιδημοκρατικού. Εγώ πάλι λέω ότι μια δημοκρατία δεν μπορεί να απαγορεύσει την φωνή κανενός, αλλιώς δεν είναι δημοκρατία --και αν οι φωνές προτιμήσουν τον ρατσισμό, τον εθνικισμό, και την κατάλυση της δημοκρατίας, αυτό δεν θα είναι λόγω ανεπίτρεπτης ανοχής (δημοκρατία σημαίνει "ανοχή") αλλά λόγω του ότι οι φωνές απλά θα απεδείκνυαν ότι δεν άξιζαν το δώρο της δημοκρατίας, εξ' αρχής.

Βέβαια, οι ΗΠΑ, όπου η ισότητα και η δημοκρατία είναι γραμμένες με χρυσά γράμματα στην ποίηση του Συντάγματος, είναι από τις πλέον ρατσιστικές κοινωνίες του κόσμου, αλλά και η πλέον ενεργά αυτοελεγχόμενη κοινωνία του κόσμου --όπου κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα και τα μέσα να απαιτήσει την μεταχείρισή του σαν άνθρωπος. Μετά από τον εμφύλιο του 1860-1865 και μετά από τους αγώνες των δεκαετιών του 1950 και 1960, ο ρατσισμός και η ανισότητα είναι ακόμα μέρος της καθημερινότητας σε πολλές Πολιτείες --όμως το σύνταγμα και οι νόμοι παρέχουν την δυνατότητα ενεργούς συζήτησης, τριβής και αγώνων σε καθημερινή βάση στην εξέλιξη της κοινωνίας εκείνης, δια μέσου του Συντάγματος και των νόμων της.

Στην Ελληνική κοινωνία ούτε για ένα αντιρατσιστικό νομοσχέδιο δεν μπορείτε να συμφωνήσετε. Ο δε ρατσισμός του ρωμιού έχει βρει τώρα την έκτακτη δικαιολογία να προβάλλεται ως ...άμυνα κατά των λαθρομεταναστών, τρομάρα σας (..."οι λαθρομετανάστες με έκαναν ρατσιστή" [δε φταίω εγώ, φταίει το θύμα μου])

Οι λαθρομετανάστες είναι ακριβώς αυτό που εξηγεί ο ορισμός τους: είναι λαθραίοι, άρα παράνομοι. Δεν είναι άνισοι, υπάνθρωποι, μαυρούληδες, κιτρινούληδες, πρασινούλιδες, υποανάπτυκτοι, κακοί και ανάποδοι, κλπ., κλπ. Είναι απλά παράνομοι, αλλά και άνθρωποι χωρίς μοίρα, καθώς προσπαθούν να διεκδικήσουν κάποια μοίρα. Πρέπει να αντιμετωπιστούν ως παράνομοι (στους οποίους, στην τελική, το κράτος μας επιτρέπει να παρανομούν) και όχι ως διαφορετικοί. Και πρέπει να αντιμετωπισθούν ως άνθρωποι ίσοι με εμάς οι οποίοι περπάτησαν χιλιάδες χιλιόμετρα για να διεκδικήσουν την ευκαιρία ανθρώπινης ζωής. Δεν έχουν καμία διαφορά από τους παράνομους Έλληνες λαντζέρηδες της Νέας Υόρκης. Είναι παράνομοι και ως πρόσφυγες πρέπει να αντιμετωπιστούν και από την Ελλάδα και από την ΕΕ, στο πλαίσιο αυτής της καινούργιας μετατόπισης πληθυσμών.

Η αντιμετώπιση της παρανομίας ξεκινά με την πρόληψη. Δηλαδή, αν δεν θέλετε λαθρομετανάστες, αστυνομεύστε καλύτερα τα σύνορά σας όσο δύσκολο και να είναι λόγω γεωγραφίας. Αν δεν θέλετε επεισόδια στους δρόμους από τους απελπισμένους ανθρώπους που αναγκάστηκαν, και τους επετράπει, να είναι λαθρομετανάστες, αστυνομεύστε καλύτερα τους δρόμους σας και τις πόλεις σας. Όταν συλλαμβάνετε λαθρομετανάστες κρατήστε τους σε εγκαταστάσεις ίδιας ποιότητας και προδιαγραφών όπου θα κρατούσατε Ελληνίδες γιαγιάδες που δεν είχαν κομπιούτερ στο χωριό για να πάρουν τον κλειδάριθμό τους από την εφορία (άλλη μαλακία πάλι αυτή) --όχι σε στρατόπεδα συγκεντρώσεως για ζώα. Ούτε να τους δίνετε φτηνά τις δουλειές που δεν καταδέχονται οι γονείς των άνεργων νέων να κάνουν τα παιδιά τους και μετά να τους τουφεκίζετε όταν ζητάν έξι μηνών δεδουλευμένες δεκάρες.

Δυστυχώς όμως στην Ελλάδα δεν υπάρχει αστυνομία, και όποιος διαφωνεί ας πάει να προσπαθήσει να προσπεράσει από διπλή γραμμή στην Μασαχουσέτη, ή ας πάει με 65 μίλια την ώρα σε όριο ταχύτητας 55 μίλια την ώρα. Ή ας τηλεφωνήσει από μακρινό εξοχικό σπίτι στην άμεσο δράση στις ΗΠΑ και ας χρονομετρήσει πόσα λεπτά θα κάνει να φτάσει το περιπολικό. Αστυνομία στην Ελλάδα απλά δεν υπάρχει, μη γελιέστε.

Αλλά, αντί να αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης ως θέμα νόμων και οργάνωσης, απαιτώντας Αστυνομία και Αστυνόμευση, Ανθρώπινα Δικαιώματα και Δικαιοσύνη, η λαθρομετανάστευση σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση βάζει στο κοινοβούλιο ένα κόμμα που πρεσβεύει την κατάλυση της δημοκρατίας.

Όταν σας ζητήσανε να ζείτε με Ευρωπαϊκό κόστος ζωής αλλά να παίρνετε 1/2 με 1/5 Ευρωπαϊκού μισθού και αποδοχών, κάμποσοι αγοράσατε εξοχικό και καγιέν, και νομίζατε ότι 1.500-2.000 Ευρώ τον μήνα ήταν τότε πολλά (σε σχέση με το κόστος ζωής).

Όταν χρεοκοπήσατε και σας είπανε να εκμοντερνίσετε και να οργανώσετε τα δημοσιονομικά, να απολύσετε υπεράριθμους και κηφήνες, να πατάξετε την φοροδιαφυγή και να απελευθερώσετε τα επαγγέλματα, κόψατε συντάξεις και μισθούς.

Όταν είδατε στους δρόμους σας του παράνομους ανθρώπους, τους πρόσφυγες, στους οποίους το κράτος σας επέτρεψε να μπουν στην χώρα σας και το οποίο κράτος σας άφησε τους δρόμους σας χωρίς αστυνόμευση, ψηφίσατε τα κλούβια αυγά για να τους σπάσουνε στο ξύλο και αρχίσατε να χτίζετε στρατόπεδα και να φέρεστε κατά μιας θρησκείας αντί κατά των εξτρεμιστών (από τους οποίους έχουν όλες οι θρησκείες και φιλοσοφίες).

Όταν ο ρατσισμός στην κοινωνία σας απέδειξε την ανάγκη συζήτησης "αντιρατσιστικού νομοσχεδίου" (του οποίου η συζήτηση αποδεικνύει την ανάγκη ύπαρξής του), ούτε αυτό δεν μπορείτε να απαιτήσετε να καθιερωθεί ή να διατυπωθεί απλά και σταράτα και πλήρως. Ή απλά να κατατεθεί για συζήτηση στην βουλή των άβουλων.

Όσον αφορά την δημοκρατία, τελικά, μάλλον θα αποδειχθεί ότι οι λαθραίοι είναι εκείνοι που την υποσκάπτουν και την καταλύουν και όχι εκείνοι που την αποζητούν.

Πείτε μου τι δεν καταλαβαίνω;

















2 σχόλια:

  1. Καλημερα Δημητρη,

    δε θελω να σταθω στα περι ρατσισμου και στα σχετικα με αυτον νομοσχεδια , αλλα στην πρωτη παραγραφο, οπου οριζεις κατα καποιον τροπο τις προυποθεσεις για να λειτουργησει αποτελεσματικα μια Δημοκρατια.
    Θα ηθελα εδω να επισημανω (αυτα που λιγο πολυ γραφεις κι εσυ) πως η εφαρμογη της Δημοκρατιας απαιτει συνειδητοποιημενους, καλλιεργημενους, ανοιχτομυαλους στη διαφορετικοτητα πολιτες, με αισθημα ευθυνης ανεπτυγμενο, πειθαρρχημένους οσον αφορα την εφαρμογη των νομων και μη ανεκτικούς στα στοιχεία εκείνα που με τις πράξεις τους την αποδυναμώνουν ή αλλοιώνουν το νόημα της, που στην Ελλάδα είναι συχνα ταυτοσημο
    μ αυτό της αναρχίας και του να πράττει κανεις ό,τι επιθυμει, ασχετα απο τις συνεπειες για το κοινωνικο συνολο ή τη χωρα γενικοτερα, ατιμωρητα.

    Τα παραπανω ειναι γνωρισματα που δεν αποκτουνται
    δυστυχως βασει DNA , οπως θα βολευε σε πολλους που γεννηθηκαν στη χωρα του Περικλη να πιστευουν, αλλα απαιτουν διαρκή και σταθερη
    εκπαιδευση και εφαρμογη από την ώρα της γεννησης του ατομου και σε ολη τη διαρκεια της ζωης του,για την οποια θα φροντιζει το συνολο της κοινωνιας που ξεκινα απο την οικογενεια για να συνεχισει με το σχολειο και στη συνεχεια απο την ιδια την κοινωνια.

    Δυσκολα πραγματα για την Ελλαδα !
    Αρα κανενα νομοσχεδιο ουσιαστικα δεν εχει την παραμικρη ισχυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα Scarlett,

      Απόλυτα σωστά μιλάς, άλλωστε το ότι κανένα νομοσχέδιο δεν έχει την παραμικρή ισχύ από μόνο του λίγο-πολύ το αφήνει να εννοηθεί και η ανάρτηση... γι αυτό άλλωστε γράφτηκε: για να εννοήσει όπως λες, ότι η (υποτιθέμενη) καταγωγή δεν σημαίνει τίποτα μπροστά στα τεκμήρια της καθημερινότητας.

      Πάντα έχω πει και πιστεύω ότι το κράτος είναι ο καθρέπτης της κοινωνίας που το δημιούργησε και το συντηρεί, και ότι οι πολίτες είναι το κράτος. Τελευταία έχω αρχίσει να λέω πιο ευθέως και ότι οι νόμοι στην Ελλάδα είναι τόσο λαβυρινθώδεις, ελλιπείς και αντικρουόμενοι, και οι αποδοχές τόσο δυσανάλογες (από το 2002) με το κόστος ζωής, που προτρέπουν τον "πολίτη" προς την έλλειψη σεβασμού όσον αφορά την κοινωνική και προσωπική ευθύνη και την νομοταγή συμπεριφορά. Αυτό όμως δεν το προτείνω σαν δικαιολογία της συμπεριφοράς αλλά σαν κατεύθυνση προς την οποία η κοινωνία θα μπορούσε να αντιδράσει --όχι εναποθέτοντας τις ελπίδες της στον τσαμπουκά ή στην ονείρωξη, αλλά διορθώνοντας μια πορεία που έχει τις ρίζες της στην συνείδηση της κατάστασης σουλτάνου, κοτζαμπάση, τσιφλικά, κλέφτη και αρματολού και όχι στην Αθηναϊκή Δημοκρατία το DNA της οποίας επικαλούνται...

      Διαγραφή